Catàleg de procediments

El Catàleg de Procediments recull tots els procediments que la Universitat de les Illes Balears (UIB) ofereix als seus usuaris. L'objectiu del catàleg és centralitzar tota la informació de cadascun dels procediments per facilitar-ne el seu ús. De cada procediment es presenta la informació disponible relacionada amb ell: destinataris, qui ho pot sol·licitar, cost, forma d'inici, documentació necessària, etc.

Es mostren els procediments oferits als col·lectius seleccionats a continuació:

Protecció de dades

Exercici del dret d'accés a les dades de caràcter personal
Exercici del dret de rectificació de dades de caràcter personal
Exercici del dret d'oposició al tractament de dades de caràcter personal
Exercici del dret a la portabilitat
Exercici del dret a la limitació de dades de caràcter personal
Exercici del dret de supressió ("dret a l'oblit")
Exercici del dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades

Recerca

Estades breus de joves investigadors convidats
Estades breus de professors convidats
Gestió de bestretes per a projectes
Ajuts per a estades de treball
Ajuts per al foment de la participació en projectes d'investigació
Ajuts per a l'assistència a congressos
Ajuts per a la realització de congressos
Ajuts per concórrer al programa Horizon 2020
Gestió de la reparació i reposició de material científic
Ajut Joan Alegret d'iniciació a la recerca
Convocatòria d'ajuts a la recerca sobre i per al desenvolupament
Convocatòria de suport al Programa de Foment de la Recerca en l'àmbit del desenvolupament humà sostenible
Convocatòria d'ajut de col·laboració en la gestió de les xarxes socials i el web del Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts

Gestió acadèmica de grau

Acreditació dels crèdits superats en règim de matrícula extracurricular
Acreditació de la identitat d'usuaris de serveis informàtics de la UIB
Adaptació a pla d'estudis de grau
Admissió al grau per a alumnes amb estudis estrangers parcials o totals no homologats
Admissió al grau per canvi d'estudis i/o universitat
Admissió general a estudis de grau
Estudiant amb dedicació diferenciada
Ampliació de matrícula
Anul·lació total o parcial de matrícula de grau
Avaluació anticipada
Canvi de grup
Canvi de seu d'estudis de grau
Certificat acadèmic personal
Certificat de matricula d'estudis oficials
Coincidència de dates d'exàmens
Enviament de títols
Avaluació en una seu distinta
Finalització d'estudis per compensació de qualificacions
Resultats de la prova per a l'accés a la Universitat (PAU)
Inscripció a la fase de valoració del procediment d'accés per acreditació d'experiència laboral per als més grans de 40 anys
Matrícula d'assignatures d'altres estudis de grau
Matrícula addicional
Matrícula d'estudis oficials de grau o màster
Matrícula de la fase escrita de la prova d'accés per als més grans de 45 anys
Matrícula de la fase d'entrevista de la prova d'accés per als més grans de 45 anys
Matrícula de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU)
Matrícula de la prova d'accés per als més grans de 25 anys
Matrícula extracurricular
Obtenció de credencials d'UIBdigital
Permanència d'un any més als estudis de grau
Reconeixement de crèdits
Reconeixement de crèdits amb un títol de tècnic superior
Resultats de les proves d'accés a la Universitat per als més grans de 25 i 45 anys
Revisió extraordinària dels elements de l'avaluació
Sol·licitud d'expedició de títol oficial
Sol·licitud del suplement europeu al títol (SET)
Trasllat d'expedient de grau per canvi d'universitat o simultaneïtat d'estudis
Trasllat d'expedient PAU (Certificació acadèmica oficial de les proves d'accés a la Universitat)
Convocatòria d'ajuts per al foment de la mobilitat interuniversitària de l'alumnat de la Facultat de Filosofia i Lletres (FFIL)
Convocatòria d'un ajut per a la col·laboració d'un/una estudiant en la gestió de la pàgina web (FFIL)
Sol·licitud del certificat supletori provisional del títol

Estudis de postgrau

Acceptació de la carta de tesi o compromís documental de doctorat
Acreditació dels crèdits superats en règim de matrícula extracurricular
Acreditació de la identitat d'usuaris de serveis informàtics de la UIB
Admissió directa als màsters universitaris de la UIB
Ampliació de matrícula
Anul·lació de matrícula, total o parcial, de màster universitari a petició de l'estudiant
Anul·lació de la matrícula de doctorat a la sol·licitud de l'estudiant
Avaluació anticipada
Avaluació anual de les activitats de recerca i formació de doctorat (control anual)
Baixa temporal voluntària o incapacitat temporal dels alumnes de doctorat
Coincidència de dates d'exàmens
Canvi de tutor o director de la tesi doctoral
Certificat acadèmic personal
Certificat de matricula d'estudis oficials
Defensa i avaluació del treball de fi de màster
Estudiant amb dedicació diferenciada
Estudiant de doctorat amb dedicació a temps parcial
Enviament de títols
Avaluació en una seu distinta
Inscripció del treball de fi de màster
Matrícula addicional
Matrícula de les activitats transversals dels programes de doctorat de la UIB
Matrícula dels ensenyaments oficials de doctorat de la UIB
Matrícula d'estudis oficials de grau o màster
Matrícula extracurricular
Obtenció de credencials d'UIBdigital
Permanència d'un any més als estudis de màster
Preinscripció: accés i admissió als màsters universitaris de la UIB
Preinscripció als ensenyaments oficials de doctorat de la UIB
Presentació i defensa de la tesi doctoral
Presentació del document del pla de formació personal i del pla de recerca del doctorand
Arxivament i publicació de les tesis doctorals
Reconeixement de crèdits als màsters universitaris de la UIB
Revisió extraordinària dels elements de l'avaluació
Sol·licitud d'expedició de títol oficial
Sol·licitud del certificat supletori provisional del títol
Sol·licitud del suplement europeu al títol (SET)

Personal Docent i Investigador

Certificació d'activitats acadèmiques i de gestió per als professors de la UIB
Sol·licitud de document acreditatiu de participació en una activitat cultural o formativa de professorat
Certificat de docència impartida (ANECA)
Convocatòria d'ajuts per a projectes d'innovació i millora de la qualitat docent
Convocatòria d'ajuts per a activitats complementàries de les assignatures del segon semestre dels graus que s'imparteixen a la Facultat de Filosofia i Lletres. Any acadèmic 2024-25
Convocatòria d'ajuts per a activitats pràctiques del primer semestre (FFIL)
Convocatòria d'ajuts per a l'organització d'activitats commemoratives
Convocatòria d'ajuts per organitzar o assistir a activitats formatives i culturals (FFIL)
Convocatòria d?ajuts per a la participació i organització d?activitats de formació docent i de promoció dels estudis (FFIL)
Convocatòria d?ajuts per a activitats pràctiques docents de les assignatures de grau del segon semestre
Sol·licitud d'expedició de l'annex I o certificat de serveis previs
Sol·licitud de certificats laborals per al PDI
Sol·licitud del certificat d'ús d'Aula digital com a recurs docent d'una assignatura
Sol·licitud d'acreditació d'una acció formativa del Pla de formació
Sol·licitud d'avaluació del complement retributiu d'estímul i reconeixement de la docència i la formació permanent
Sol·licitud d'avaluació del complement retributiu d'estímul i reconeixement de l'activitat investigadora
Sol·licitud d'avaluació del complement retributiu d'estímul i reconeixement de l'excel·lència investigadora i la transferència del coneixement

Mobilitat

Certificat de coordinador tècnic d'acord marc de col·laboració en convenis d'intercanvi
Certificat de tutorizació d'un intercanvi acadèmic
Certificat de visita docent
Convocatòria del programa SICUE
Convocatòria ERASMUS+ Estudis
Convocatòria ERASMUS+ Pràctiques
Convocatòria de convenis d'intercanvi d'estudiants
Convocatòria d'alumnat visitant
Programa d'ajuts per a activitats relacionades amb convenis de la UIB
Convocatòria d'ajuts per a projectes d'internacionalització de facultats i escoles
Convocatòria ERASMUS+ per al PTGAS: visites formatives
Convocatòria ERASMUS+ per al PDI: visites docents

Gestió universitària

Gestió d'enquestes a UIBdigital
Convocatòria d'ajuts econòmics a associacions d'estudiants de la UIB. Any 2025

Serveis TIC

Sol·licitud del servei de xarxes sense fils (WiFi)

Cooperació

Beques de pràctiques en el marc de la CUD
Convocatòria d'ajuts per a accions d'educació per al desenvolupament (EpD)
Formació en cooperació al desenvolupament i solidaritat
Estades solidàries
Premis Agenda 2030 per a la Transformació Social i el Desenvolupament Humà Sostenible per a TFG, TFM i tesis doctorals de la UIB
Convocatòria de suport al Programa de Foment de la Recerca en l'àmbit del desenvolupament humà sostenible
Convocatòria d'ajuts a la recerca sobre i per al desenvolupament
Convocatòria de premis Futurs Utòpics de la Mediterrània
Convocatòria dels Premis Agenda 2030 dirigits als col·lectius de personal d'administració i serveis (PAS) i de personal docent investigador (PDI)
Sol·licitud d'acreditació del curs d?autoaprenentatge «Voluntariat i aprenentatge servei: eines per a la participació social»
Sol·licitud d'acreditació del curs d?autoaprenentatge «Una anàlisi transversal en un món desigual»

Transparència

Accés a la informació pública de la UIB

Gestió de Recursos Humans

Acció social de la Universitat de les Illes Balears
Proves selectives pel sistema de promoció interna
Convocatòria per cobrir places de personal docent i investigador laboral en la modalitat de professor associat o professor ajudant doctor
Convocatòria per cobrir places d'estabilització de professor associat
Convocatòria per cobrir llocs pel sistema de lliure designació
Sol·licitud d'admissió a la convocatòria del concurs obert i permanent de mèrits i del concurs obert i permanent específic del PTGAS
Proves selectives d'accés per a l'ingrés a diferents cossos, escales i especialitats de la UIB, torn lliure any 2022
Proves selectives d'accés per a l'ingrés a diferents cossos, escales i especialitats de la UIB, torn lliure, any 2024
Jubilació del PDI funcionari
Sol·licitud de jubilació del PDI laboral i/o sol·licitud per passar a ser professor emèrit LOU o emèrit propi de la UIB una vegada jubilat
Sol·licitud d'autorització per compatibilitzar un contracte de professor associat amb una activitat principal privada
Sol·licitud d'expedició electrònica del full de serveis
Convocatòria per cobrir places de professor permanent laboral i de cossos docents universitaris
Sol·licitud d'acreditació d'una acció formativa del Pla de formació
Sol·licitud de certificats laborals per al PDI
Sol·licitud d'expedició de l'annex I o certificat de serveis previs
Sol·licitud d'inclusió de titulacions, idiomes i formació externa per al PTGAS
Sol·licitud de reconeixement de triennis per serveis prestats a l'Administració pública
Convocatòria específica per al PDI per formar part de les borses de treball i cobertura temporal

Biblioteca i Documentació

Renovar els préstecs
Formació d'usuaris en competències informacionals

Serveis jurídics

Interposició d'un recurs d'alçada
Interposició d'un recurs potestatiu de reposició
Procediment de responsabilitat patrimonial
Interposició d'un recurs extraordinari de revisió
Consultes en matèria de propietat intel·lectual.
Interposició d'un recurs especial en matèria de contractació

Servei lingüístic

Sol·licitud de correcció o traducció en català, castellà o anglès
Elaboració de notes informatives per inscriure el nom i/o cognom/s amb la grafia normativa en català al Registre Civil.
Resolució de consultes terminològiques multilingües
Petició de consulta onomàstica (toponímia i antroponímia)

Accessibilitat

Accessibilitat

Instància genèrica

Instància genèrica

Activitats culturals

Sol·licitud de document acreditatiu de participació en una activitat cultural o formativa de professorat
Sol·licitud de document acreditatiu de participació en una activitat cultural o formativa d'estudiant

UIBIdiomes

Certificat d'idiomes de nivell de català