Sistemes d'identificació i comunicació

Identificació de la seu

La seu electrònica de la UIB s’identifica mitjançant un certificat de seu emès per la FNMT.

Tant per connectar-se a la seu electrònica i per validar els documents signats convé instal·lar en el navegador el certificat arrel «AC Raíz FNMT-RCM Servidores Seguros» i el certificat arrel «FNMT-RCM». Podeu consultar la pàgina “Manuals d'ús del servei de suport a la signatura electrònica” per tenir-ne més informació.

Certificat de seu electrònica

Subjecte
1.3.6.1.4.1.311.60.2.1.3 = ES
2.5.4.15 = Government Entity
SERIALNUMBER = Q0718001A
O = Universitat de les Illes Balears
L = PALMA
S = ILLES BALEARS
C = ES
Número de sèrie
7efed14a2c2fee5c5b4c4b711449c63aa68d3156
Resum SHA1
66ba09c544c37087ae83b6e4c3a632bf28f922ca
Vàlid des del
dimecres, ‎29 de ‎gener de ‎2025 12:07:55
Vàlid fins al
dijous, ‎29 de gener de ‎2026 12:07:55

Validació de la seu electrònica

Els navegadors es connecten amb els servidors web mitjançant el protocol HTTPS i validen la connexió mitjançant un certificat electrònic. Perquè la connexió sigui fiable, el navegador ha de validar la connexió i, a més, per assegurar-se’n, els usuaris han de comprovar que les dades del certificat emprat coincideixen amb les dades publicades en aquest apartat. 

Sistemes d’identificació i comunicació

Els certificats emprats són els següents:

Segell UIB

Subjecte
CN = Universitat de les Illes Balears
SERIALNUMBER = Q0718001A
2.5.4.97 = VATES-Q0718001A
OU = SELLO ELECTRÓNICO
O = UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS
L = PALMA
C = ES
Número de sèrie
2e0cbcff38c8e1bb672b57d5f40fd3fd
Resum SHA1
d7922d6708f23c35dff988d9b471c0235e748471
Vàlid des del
dimecres, 6 de novembre de 2024, 12:49:41
Vàlid fins al
dissabte, 6 de novembre de 2027, 12:49:41

Segons la Resolució del Rectorat del dia 16 d’abril de 2025 per la qual es crea el segell d’òrgan de la Universitat de les Illes Balears, el segell electrònic «Universitat de les Illes Balears» es pot emprar per identificar i autenticar l'exercici de competència en les actuacions administratives automatitzades següents:

  • Emissió automàtica del justificant de recepció de les sol·licituds, escrits i comunicacions rebuts en el registre electrònic de la Universitat de les Illes Balears, signat electrònicament i amb el contingut i l'abast que estableix la normativa reguladora d'aquest registre electrònic.
  • Inscripcions, anotacions registrals i arxivament de documents electrònics registrals. 
  • Intercanvi d'informació amb altres administracions, entitats i institucions públiques.
  • Generació i emissió de còpies electròniques autèntiques a partir de documents electrònics i de documents en suport no electrònic.
  • Processos de segellament de documents electrònics, a fi de facilitar-ne la interoperabilitat, conservació i llegibilitat.
  • Generació i emissió de resguard de títol oficial.
  • Generació i emissió d’esmena de resguard de títol oficial.
  • Generació i emissió de certificat supletori de títol oficial.
  • Generació i emissió de certificat de matrícula.

Segell UIB - Secretaria General 

Subjecte                                                     
CN = UIB - Secretaria General
SERIALNUMBER = Q0718001A
2.5.4.97 = VATES-Q0718001A
OU = SELLO ELECTRÓNICO
O = UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS
L = PALMA
C = ES
Número de sèrie
50 A7 F8 FF C1 57 43 D4 64 4B 5D A2 AC BC 9A 62
Resum SHA1
BA 51 A6 B2 A2 1F 17 C3 EB 6A F2 F9 BC AE 6A 21 C8 BC F9 46
Vàlid des del
divendres, 28 d'abril de 2023 07:46:10
Vàlid fins al
dimarts, 28 d'abril de 2026 07:46:10

Segons la Resolució del Rectorat del dia 16 d’abril de 2025 per la qual es crea el segell d’òrgan de Secretaria General, el segell electrònic «UIB - Secretaria General» es pot emprar per identificar i autenticar l'exercici de competència en les actuacions administratives automatitzades següents:

  • Expedició del full de serveis. 
  • Generació i emissió de certificat acadèmic.
  • Generació i emissió d’esmena al certificat acadèmic.
  • Generació i emissió de certificat de suplement europeu al títol.
  • Generació i emissió de certificat de docència.

Segell UIB - Gerència

Subjecte

CN = UIB - Gerència
SERIALNUMBER = Q0718001A
2.5.4.97 = VATES-Q0718001A
OU = SELLO ELECTRÓNICO
O = UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS
L = PALMA
C = ES

Número de sèrie

4cd5d2f6202b8ba3675190a30bd6374a

Resum SHA1

0a7ab892b9fe1577d02a51e293f39ae8c38db664

Vàlid des del

dijous, ‎5 de desembre‎ de ‎2024 12:38:11

Vàlid fins el

diumenge, ‎5 de ‎desembre de ‎2027 12:38:11

Segons la Resolució del Rectorat del dia 16 d’abril de 2025 per la qual es crea el segell d’òrgan de Gerència, el segell electrònic «UIB-Gerència» es pot emprar per identificar i autenticar l'exercici de competència en les actuacions administratives automatitzades següents:

  • Documents comptables de despeses.
  • Documents comptables d'ingressos.
  • Documents comptables de modificacions pressupostàries.
  • Documents tributaris o fiscals.
  • Documentació adjunta justificativa dels documents anteriors, com factures, tiquets, informes de necessitats, etc.

Certificat arrel de la FNMT-RCM Servidores Seguros

El certificat arrel que s'empra per signar la cadena de certificats de la seu electrònica és: 

Subjecte
CN = AC RAIZ FNMT-RCM SERVIDORES SEGUROS
OID.2.5.4.97 = VATES-Q2826004J
OU = Ceres
O = FNMT-RCM
C = ES
Número de sèrie
 62f6326ce5c4e3685c1b62dd9c2e9d95
Resum SHA1
 62ffd99ec0650d03ce7593d2ed3f2d32c9e3e54a
Vàlid des del
dijous, 20 de desembre de 2018, 10:37:33
Vàlid fins al
diumenge, ‎ 20 de desembre de 2043, 10:37:33

Certificat arrel de la FNMT-RCM

El certificat arrel que s'empra per signar la cadena de certificats dels segells electrònics és: 

Subject
OU = AC RAIZ FNMT-RCM
O = FNMT-RCM
C = ES
Número de sèrie
5d938d306736c8061d1ac754846907
Resum SHA1
ec503507b215c4956219e2a89a5b42992c4c2c20
Vàlid des del
‎dimecres, ‎29‎ d'octubre‎ de ‎2008 17:59:56
Vàlid fins al
‎dimarts, ‎1‎ de ‎gener de ‎2030 2:00:00

Identificació dels usuaris

En els tràmits electrònics que s’incorporin a la seu electrònica de la UIB s’empren tres sistemes d’identificació d’usuaris:

  • Credencials. Els tràmits que es realitzen dins la plataforma UIBdigital necessiten un usuari i contrasenya. Es pot obtenir en el registre en línia.
  • DNI electrònic. Els tràmits que requereixin firma avançada o reconeguda es poden fer amb el DNI electrònic.
  • Certificats de persona física i de personal adscrit a l'administració pública o funcionari de la FNMT-RCM

 

Més informació