FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XXI
Núm. 258
Divendres, 16 de desembre de 2005
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Consell de Direcció
7403 ACORD EXECUTIU del dia 29 de novembre de 2005 pel qual es modifica la normativa que regula el procediment per a la realització d'exàmens a les seus universitàries .

El Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d'avui, fent ús de la competència que li atribueix l'article 24.1.h) dels Estatuts d'aquesta universitat, ha aprovat la modificació de l'Acord executiu 6927/2004, de 8 de juny, pel qual s'aprova la normativa que regula el procediment per a la realització d'exàmens escrits corresponents a convocatòries ordinàries a les seus universitàries (FOU núm. 241, de 23 de juliol), modificat per la Resolució del Rectorat 7134/2005, de 15 de febrer (FOU núm. 250, de 18 de març).

Article 1

Tot seguit s'expressa com queden modificats els articles que s'indiquen.

1. La nova redacció de l'article 1 és la següent:

«L'estudiant ha de fer una sol·licitud adreçada al vicerector d'Ordenació Acadèmica, durant el mes de desembre per a la convocatòria de febrer i durant el mes d'abril per a la convocatòria de juny. Per a la convocatòria de setembre es pot presentar la sol·licitud fins al 20 de juliol.»

2. Es modifica la redacció de l'article 2, que resta d'aquesta manera:

«1. El vicerector d'Ordenació Acadèmica, o la persona que delegui, comunicarà al professorat el nombre de sol·licituds amb la relació d'estudiants.

»2. Els professors afectats han de trametre al Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica els exàmens amb un mínim de tres dies d'antelació a la seva realització, exceptuant els professors que formen part del projecte Campus Extens illes.»

3. La nova redacció de l'article 4 és aquesta:

«El vicerector d'Ordenació Acadèmica determinarà les persones responsables, per a cada una de les seus, que han de rebre els exàmens, els han de custodiar fins a la data prevista, han de tenir esment de la seva realització i els han de fer arribar al professorat.»

4. Es modifica la redacció de l'article 5. La nova redacció és la següent:

«1. La Secció de Gestió Acadèmica farà una planificació amb tots els exàmens que s'han de dur a terme, amb el nom de l'assignatura, del professor o professora, la data i l'hora; aquesta planificació la farà arribar als serveis d'administració de la seu corresponent per tal d'organitzar els exàmens. És igualment responsable, si escau, d'enviar els exàmens a les seus.

»2. Els caps del servei d'administració de les seus, a partir de la planificació realitzada, arbitraran les mesures oportunes perquè els estudiants puguin dur a terme els exàmens en la data i l'hora fixades.»

5. Es modifica la redacció de l'article 7, que resta d'aquesta manera:

«Els responsables indicats a l'article 4 faran arribar els exàmens realitzats al professorat corresponent, tan aviat com sigui possible. Cada professor ha de signar un escrit segons el qual ha rebut el seu.»

6. S'introdueix un darrer article, el 10, amb la redacció següent:

«Els dubtes d'interpretació d'aquesta normativa els resoldrà el vicerector d'Ordenació Acadèmica.»

Article 2

Es disposa la publicació com a annex del text íntegre de la normativa que regula el procediment per a la realització d'exàmens a les seus universitàries, resultant de les modificacions realitzades al present acord executiu i a la Resolució del Rectorat 7134/2005, de 15 de febrer, indicada més amunt.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Annex

Normativa que regula el procediment per a la realització d'exàmens escrits corresponents a convocatòries ordinàries a les seus universitàries

Article 1

L'estudiant ha de fer una sol·licitud adreçada al vicerector d'Ordenació Acadèmica, durant el mes de desembre per a la convocatòria de febrer i durant el mes d'abril per a la convocatòria de juny. Per a la convocatòria de setembre es pot presentar la sol·licitud fins al 20 de juliol.

Article 2

1. El vicerector d'Ordenació Acadèmica, o la persona que delegui, comunicarà al professorat el nombre de sol·licituds amb la relació d'estudiants.

2. Els professors afectats han de trametre al Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica els exàmens amb un mínim de tres dies d'antelació a la seva realització, exceptuant els professors que formen part del projecte Campus Extens illes.

Article 3

Els exàmens han d'incorporar les instruccions necessàries perquè les pugui seguir adequadament el professorat de les respectives seus: temps de durada, nombre de fulls que poden emprar els estudiants, recomanacions, etc., i en el cas d'exàmens tipus test, les normes pertinents.

Article 4

El vicerector d'Ordenació Acadèmica determinarà les persones responsables, per a cada una de les seus, que han de rebre els exàmens, els han de custodiar fins a la data prevista, han de tenir esment de la seva realització i els han de fer arribar al professorat.

Article 5

1. La Secció de Gestió Acadèmica farà una planificació amb tots els exàmens que s'han de dur a terme, amb el nom de l'assignatura, del professor o professora, la data i l'hora; aquesta planificació la farà arribar als serveis d'administració de la seu corresponent per tal d'organitzar els exàmens. És igualment responsable, si escau, d'enviar els exàmens a les seus.

2. Els caps del servei d'administració de les seus, a partir de la planificació realitzada, arbitraran les mesures oportunes perquè els estudiants puguin dur a terme els exàmens en la data i l'hora fixades.

Article 6

El dia de l'examen hi haurà un mòbil a les seus i a la consergeria dels centres i seran els bidells els encarregats de fer-lo arribar a l'aula d'examen per tal que el professorat pugui resoldre els dubtes dels estudiants que s'examinen a les seus.

Article 7

Els responsables indicats a l'article 4 faran arribar els exàmens realitzats al professorat corresponent, tan aviat com sigui possible. Cada professor ha de signar un escrit segons el qual ha rebut el seu.

Article 8

La revisió d'exàmens es pot fer per correu electrònic o per telèfon en la data que concreti cada professor.

Article 9

Els alumnes que hagin demanat de fer a les seus universitàries de Menorca i Eivissa els exàmens segons el present acord executiu i després no es presentin a la convocatòria sol·licitada, perdran el dret que estableix l'acord al llarg d'un període de dos anys.

Article 10

Els dubtes d'interpretació d'aquesta normativa els resoldrà el vicerector d'Ordenació Acadèmica.

Palma,  29 de novembre 2005
El Rector, Avel·lí Blasco



 

 
Acord anterior
  Acord següent

Acords que fan referència a aquest.