FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XIX
Núm. 233
Divendres, 19 de març de 2004
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Consell de Govern
6558 ACORD NORMATIU del dia 17 de febrer de 2004 pel qual es fa públic el Reglament de la Comissió de Biblioteca.

D'acord amb el que preveu l'article 21.2.31 i 37 dels Estatuts de la Universitat, el Consell de Govern, a la sessió del dia d'avui, acorda d'aprovar i publicar el Reglament de la Comissió de Biblioteca.

Article 1. Objectiu

L'objectiu de la Comissió de Biblioteca és garantir la sintonia i coordinació entre les necessitats de la comunitat universitària quant a la docència, la investigació i l'aprenentatge i els serveis i les prestacions que ofereix el Servei de Biblioteca i Documentació per satisfer-les.

Article 2. Funcions

Les funcions de la Comissió de Biblioteca són:

1. Vetllar pel desenvolupament de les col·leccions de la UIB mitjançant la definició i el seguiment de les polítiques d'adquisició de monografies, de subscripció a revistes, de contractació de bases de dades, de donacions, de convenis amb altres biblioteques i de formació d'usuaris.

2. Aprovar inicialment i elevar al Consell de Govern els reglaments i les normes que regulen l'ús de la col·lecció, les instal·lacions i els equipaments del Servei de Biblioteca i Documentació.

3. Supervisar la política de qualitat del Servei de Biblioteca i Documentació mitjançant l'aprovació inicial i el seguiment de la planificació estratègica,

de la carta de serveis i dels processos d'avaluació i certificació del Servei de Biblioteca i Documentació.

4. Supervisar els objectius i les metes del Servei de Biblioteca i Documentació mitjançant l'aprovació i el seguiment del pla anual d'actuació i l'aprovació i la publicació de la memòria anual.

5. Assessorar el vicerector competent en qüestions relacionades amb el Servei de Biblioteca i Documentació.

Article 3. Composició

1. La Comissió de Biblioteca és integrada per catorze membres:

­ El vicerector del qual depèn el Servei de Biblioteca i Documentació, que en serà el president.

­ Sis representants dels col·lectius de degans, directors d'escola, directors de departament i directors d'instituts universitaris de recerca, que seran triats anualment pels respectius col·lectius en sessió conjunta, de manera que sempre quedin representats els sis àmbits científics: humanitats, ciències socials, ciències jurídiques, ciències experimentals, estudis tècnics i ciències de la salut.

­ Tres alumnes, un de primer cicle, un de segon cicle i un de tercer cicle, triats pel Consell d'Estudiats.

­ El Gerent.

­ El director del Servei de Biblioteca i Documentació.

­ Dos membres del personal del Servei de Biblioteca i Documentació, un d'ells designat pel director del Servei i l'altre elegit per la plantilla del Servei.

2. Poden assistir a les sessions de la Comissió, amb veu i sense vot, altres persones convocades pel president, en qualitat d'experts en les matèries que s'hagin de tractar en una determinada sessió.

3. Actuarà com a secretari de la Comissió la persona del Servei de Biblioteca i Documentació designada pel director com a membre de la Comissió.

Article 4. Règim de sessions

1. La Comissió s'ha de reunir trimestralment en sessió ordinària i en sessió extraordinària, quan es consideri escaient.

2. La convocatòria i l'ordre del dia de la Comissió s'han de comunicar als membres amb una antelació mínima de tres dies hàbils.

Disposició final

Única

El present reglament entrarà en vigor una vegada publicat al FOU de la UIB.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma,  17 de febrer de 2004
El Rector, Avel·lí Blasco



 

Acords que fan referència a aquest.