Normativa electoral de
la Universitat de les Illes Balears
Capítol I. Disposicions generals
Capítol II. De l'elecció dels titulars dels
Òrgans unipersonals
Secció 1a. Disposicions comunes
Secció 2a. De l'elecció del
Rector
Secció 3a. De l'elecció de degà
o director d'escola
Secció 4a. De l'elecció de director
de departament
Secció 5a. De l'elecció de director
d'institut universitari de recerca i de l'Institut de Ciències
de l'Educació
Capítol III. De l'elecció de representants
als òrgans col·legiats
Secció 1a. Disposicions comunes
Secció 2a. De l'elecció de representants
al Consell Social
Secció 3a. De l'elecció de representants
al Claustre
Secció 4a. De l'elecció de representants
al Consell de Govern
Secció 5a. De l'elecció de representants
a la junta de facultat o escola
Secció 6a. De l'elecció de representants
al consell de departament
Secció 7a. De l'elecció de representants
al consell d'institut universitari de recerca
Secció 8a. De l'elecció de representants
al Consell d'Estudiants
Disposicions addicionals
Disposició final
El Consell de Govern, a la sessió extraordinària
del dia d'avui, fent ús de la competència que
li atribueix l'article 21.2.28)
dels Estatuts d'aquesta universitat, ha aprovat la normativa
electoral de la Universitat de les Illes Balears.
Del reconeixement d'autonomia que l'article 27.10 de la Constitució
fa a les universitats se'n deriva necessàriament el reconeixement
constitucional de la potestat normativa d'aquestes per dotar-se
d'una regulació específica i diferenciada.
Aquesta potestat d'autonormació reconeguda a les universitats
implica la facultat per elaborar llurs Estatuts i altres normes
de règim intern, com estableix l'article 2.2.a) de la
Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats
(LOU), facultat que el Tribunal Constitucional considera com
a part del contingut essencial del dret fonamental a l'autonomia
universitària.
L'elaboració de la normativa electoral constitueix un
aspecte cabdal en el funcionament de qualsevol institució.
En el cas de la Universitat aquesta elaboració resulta
particularment complexa, atès que ha de tenir en compte
la pluralitat de situacions que s'han de preveure per a cada
un dels òrgans de govern i dels diversos sectors que
integren la comunitat universitària.
L'article 6.3 de la LOU estableix que les universitats públiques
s'han d'organitzar de manera que, de conformitat amb la llei
esmentada, als seus òrgans de govern i de representació
quedi assegurada la representació dels diferents sectors
de la comunitat universitària. Per la seva banda, l'article
13 de la LOU especifica clarament quins són els òrgans
de govern i representació de les universitats que els
Estatuts han d'establir, i que l'elecció dels representants
dels diferents sectors de la comunitat universitària
al Claustre universitari, a les juntes de facultat o escola
i als consells de departament s'ha de dur a terme mitjançant
sufragi universal, lliure, igual, directe i secret.
A la vegada, els articles 46.2.f) i 78 de la mateixa llei garanteixen
la representació dels estudiants i del personal d'administració
i serveis de les universitats, respectivament, en els òrgans
de govern i representació d'aquestes, i d'aquesta forma
se singularitza per a aquests col·lectius la representació
que l'article 6.3 esmentat predica de tots els sectors de la
Universitat.
L'entrada en vigor dels nous Estatuts de la UIB ens obliga
a realitzar els processos electorals oportuns, la qual cosa
fa necessària l'actualització de la normativa
electoral fins ara vigent.
La present normativa sorgeix, doncs, de l'experiència
acumulada i com a conseqüència de la necessitat
de regular adequadament els processos electorals de la Universitat
amb un esperit de transparència absoluta.
Aquest text articulat és format per tres capítols,
tres disposicions addicionals i una disposició final.
El capítol primer estableix les disposicions generals
que afecten els diferents processos electorals. El capítol
segon regula l'elecció dels titulars dels òrgans
unipersonals (elecció de Rector, de degà o director
d'escola, de director de departament i de director d'institut
universitari de recerca). Finalment, el capítol tercer
preveu l'elecció de representants als òrgans col·legiats
(representants al Consell Social, al Claustre, al Consell de
Govern, a la junta de facultat o escola, al consell de departament,
al consell d'institut universitari de recerca i al Consell d'Estudiants).
Normativa electoral de la Universitat de
les Illes Balears
Capítol I. Disposicions generals
Article 1. Àmbit d'aplicació
1. Les eleccions dels titulars dels òrgans de govern
unipersonals i dels representants als òrgans de govern
col·legiats de la Universitat s'han de regir per la present
normativa, sens perjudici del que estableixen els Estatuts de
la Universitat de les Illes Balears.
2. Les disposicions generals són aplicables a tots els
processos electorals regulats en aquesta normativa, sens perjudici
de les peculiaritats de cada un prevists a la normativa present.
Article 2. Dret de sufragi
1. Les eleccions s'han de fer mitjançant sufragi universal
lliure, igual, directe i secret, dins la circumscripció
que pertoqui, i hi poden participar aquells que compleixin els
requisits que les lleis, els Estatuts de la UIB i aquesta normativa
exigeixen.
2. El dret de sufragi és personal i intransferible;
mai no pot exercitar-se per delegació.
3. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret de
sufragi actiu o passiu s'han de reunir en la data de la convocatòria
de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.
4. Ningú no pot ser obligat o coaccionat, sota cap pretext,
a exercir el dret de sufragi ni a revelar el sentit del seu
vot.
5. Tot elector ha d'exercir el dret de sufragi a la circumscripció
en què estigui inscrit i a la mesa electoral que li correspongui,
sens perjudici de les disposicions sobre el vot anticipat.
Article 3. Electors i elegibles
1. El dret de sufragi actiu i passiu correspon a tots els professors
i personal d'administració i serveis que prestin llurs
serveis a la Universitat en la data de la convocatòria
de les eleccions corresponents. No obstant això, no té
dret de sufragi el personal que desenvolupi plaça o lloc
en comissió de serveis fora de la Universitat o qui es
trobi en situació de serveis especials.
2. El dret de sufragi actiu i passiu correspon als estudiants
matriculats a la Universitat en els termes següents:
a) Els estudiants d'ensenyaments conduents a l'obtenció
de títols que tinguin caràcter oficial i validesa
en tot el territori de l'Estat i de títols propis de
grau (curs de primer cicle i estudis de primer i segon cicle).
Els alumnes que estiguin matriculats d'assignatures de primer
cicle i de segon cicle seran considerats com a alumnes de segon
cicle quan estiguin matriculats com a mínim de vint crèdits
d'entre les assignatures troncals, obligatòries o optatives
corresponents al segon cicle de l'estudi que cursen.
b) Els estudiants de tercer cicle que estiguin matriculats
d'un programa de doctorat i els doctorands que l'hagin superat
i facin la tesi doctoral en les condicions legalment establertes
al Reial decret 778/1998, de 30 d'abril. Es consideren també
estudiants de tercer cicle els alumnes matriculats de màsters
universitaris, d'especialista universitari i d'expert universitari,
sempre que siguin diplomats o llicenciats.
Els estudiants que deixin de complir els requisits establerts
a les dues lletres anteriors deixaran de gaudir de la condició
d'elegits.
c) No són electors ni elegibles els estudiants que estiguin
matriculats d'ensenyaments que s'imparteixin en centres docents
adscrits.
3. Així mateix, poden exercir el dret de sufragi aquells
altres col·lectius que, formant part de la comunitat universitària,
tinguin representació en els distints òrgans col·legiats.
4. No obstant el que s'ha exposat als apartats anteriors, el
dret de sufragi passiu pot estar limitat per les causes d'inelegibilitat
o incompatibilitat establertes per les lleis, els Estatuts,
aquesta normativa o la normativa complementària.
Article 4. Cens electoral
1. Per exercir el dret de sufragi actiu cal estar inscrit en
el cens electoral corresponent. El Centre de Tecnologies de
la Informació de la Universitat o aquell que, si escau,
en faci les funcions, ha de tenir actualitzades les llistes
dels censos electorals corresponents, les quals s'han de fer
públiques en llocs visibles de tots els centres o departaments
com a màxim set dies després de la data de publicació
de la convocatòria de les eleccions.
2. Els titulars del dret de sufragi estan legitimats per interposar
reclamació davant la Comissió Electoral, en el
termini de cinc dies des de la publicació del cens, ja
sigui per inclusió o per omissió indegudes.
3. La Comissió Electoral ha de resoldre les reclamacions
en el termini màxim dels tres dies següents a la
finalització del termini de reclamació, i tres
dies després ha de publicar el cens definitiu.
Article 5. Inclusió en diversos censos
1. Sens perjudici que aquesta normativa estableixi una altra
cosa, en cas que un membre de la comunitat universitària
estigui inclòs en dos o més censos electorals
corresponents a un mateix procés electoral, i si aquesta
circumstància deriva del fet de pertànyer a dos
o més sectors de la comunitat universitària, entenent
a aquest efecte que existeixen el sector de professorat, el
sector d'estudiants i el sector del PAS, només pot exercir
el dret de sufragi passiu en representació d'un sector,
a elecció de la persona interessada.
2. En cas que un estudiant estigui inclòs en dos o més
censos electorals, i si aquesta circumstància deriva
del fet de pertànyer a un estudi la docència del
qual està assignada a dos departaments de forma molt
semblant, només pot optar a presentar-se com a candidat
a un dels departaments afectats, a elecció de la persona
interessada. Per contra, en aquest supòsit pot exercir
el dret de sufragi actiu en dues circumscripcions.
Article 6. Convocatòria d'eleccions
1. La iniciació de tot el procés electoral s'ha
de fer per acord del Consell de Direcció i s'ha de publicar
al FOU. A petició del titular d'un òrgan de govern
unipersonal es poden avançar les eleccions a l'esmentat
òrgan si així ho acorda el Consell de Direcció.
2. L'acord de convocatòria ha de fixar la data de celebració
de les eleccions, les quals han de tenir lloc abans dels seixanta
dies següents a la data de publicació de l'acord
en el cas d'òrgans col·legiats, i abans dels quaranta
dies següents a la data de publicació de l'acord
en el cas d'un òrgan unipersonal.
3. A partir de la data de convocatòria d'eleccions,
s'obrirà un procés que, si escau, constarà
de tres fases: presentació de candidats, campanya electoral
i votació.
Article 7. Administració electoral
1. L'Administració electoral té per finalitat
garantir, en els termes de la normativa present, la transparència
i l'objectivitat del procés electoral i del principi
d'igualtat.
2. La Comissió Electoral i, si escau, els òrgans
concrets o les altres comissions que es constitueixin dependents
de la Comissió Electoral i també les meses electorals
integren l'Administració electoral.
Article 8. Composició de la Comissió Electoral
1. La Comissió Electoral és un òrgan permanent,
i la componen:
a) El Rector o el vicerector que delegui, que actua com a president.
b) El Secretari General, que actua com a secretari de la Comissió.
c) Dos representants dels professors, elegits per i d'entre
els del Consell de Govern.
d) Dos representants dels estudiants, elegits per i d'entre
els del Consell de Govern.
e) Un representant del personal d'administració i serveis,
elegit per i d'entre els del Consell de Govern.
2. La condició de membre de la Comissió Electoral
és incompatible amb la condició de candidat, d'interventor
i de membre d'una mesa electoral.
3. La durada del mandat dels representants del professorat
i del personal d'administració i serveis és de
quatre anys; la dels representants de l'alumnat és de
dos anys. No obstant l'anterior, si els membres de la Comissió
Electoral perden la condició per la qual en formen part,
automàticament deixaran de ser-ne integrants.
4. Els vocals elegits seran nomenats pel Rector i han de continuar
en funcions fins que se'n nomenin els substituts.
Article 9. Competències de la Comissió Electoral
Són competències de la Comissió Electoral,
a més de les generals d'organització dels processos
electorals i sens perjudici de les atribuïdes als altres
òrgans de la Universitat, les següents:
a) Desenvolupar les normes electorals.
b) Interpretar les normes per què es regeix el procés
electoral.
c) Suplir, mitjançant les disposicions oportunes, les
deficiències o llacunes que s'hi puguin advertir.
d) Supervisar l'elaboració i la publicació del
cens electoral de la Universitat i aprovar el definitiu.
e) Dirigir i coordinar l'actuació dels òrgans
o les comissions dependents de la Comissió Electoral
que es puguin crear.
f) Proclamar, si escau, la llista definitiva de candidats als
òrgans unipersonals i als col·legiats, com també
els resultats definitius de les eleccions i els candidats electes.
g) Resoldre les consultes que li facin i els dubtes i recursos
que li adrecin i dictar instruccions, en matèria de la
seva competència.
h) Designar els membres de les meses electorals.
i) Declarar la nul·litat de l'elecció en una o més
meses electorals.
j) Qualsevol altra actuació que sigui procedent per desenvolupar
adequadament el procés electoral i que el Consell de
Govern no hagi determinat prèviament.
Article 10. Funcionament de la Comissió Electoral
1. El Secretari General, per ordre del Rector, convoca les
sessions de la Comissió Electoral.
2. Perquè la Comissió Electoral es pugui constituir
vàlidament en primera convocatòria, cal la presència
del Rector, del Secretari General o, si escau, de les persones
que els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta
dels membres que la integren.
En segona convocatòria, serà suficient la presència
de la meitat, almenys, del total de membres de la Comissió,
sempre que hi siguin presents el president i el secretari.
3. La Comissió, fins i tot sense convocatòria
prèvia, es pot constituir vàlidament per tractar
de qualsevol assumpte sempre que hi siguin presents tots els
membres i que aquests acceptin per unanimitat que la sessió
tingui lloc.
Article 11. Acords de la Comissió Electoral
1. Els acords s'han d'adoptar per majoria simple. El vot del
president de la Comissió és diriment en cas d'empat.
2. De conformitat amb el que disposa la Llei 30/1992, de 26
de novembre, de règim jurídic de les administracions
públiques i del procediment administratiu comú,
es pot interposar recurs contra les resolucions i els actes
de la Comissió Electoral.
Article 12. Consultes a la Comissió Electoral
Els membres de la comunitat universitària poden formular
consultes, per escrit o de forma verbal, a la Comissió
Electoral. Si la urgència de la consulta no permet de
convocar la Comissió, el president o el secretari poden
donar-hi una resposta provisional si ho creuen oportú
i sota la seva responsabilitat, sens perjudici que a la primera
sessió que faci la Comissió es pugui ratificar
o modificar.
Article 13. Meses electorals
1. La Comissió Electoral determina el nombre, com també
l'emplaçament i la distribució entre els electors,
de les meses electorals.
2. La mesa electoral ha de ser formada per un president i dos
vocals i, si escau, pels suplents respectius. La condició
de membre d'una mesa electoral és incompatible amb la
condició de candidat, d'interventor i de membre de la
Comissió Electoral.
Article 14. Membres de les meses electorals
1. Els càrrecs de president i vocal de les meses electorals
són obligatoris i gratuïts. La designació
s'ha de notificar amb temps suficient a les persones interessades,
que disposen d'un termini que acaba cinc dies abans de
fer-se les eleccions per al·legar, davant el secretari
de la Comissió Electoral, causa justificada i documentada
que els impedeixi d'acceptar el càrrec. El Secretari
General decidirà i comunicarà, si escau, la substitució
que hagi tingut lloc.
2. La inassistència no justificada dels membres de les
meses electorals pot donar lloc a les sancions oportunes; pel
que fa al professorat i personal d'administració i serveis,
l'assistència és una obligació funcionarial
o laboral, segons el cas.
Article 15. Funcions de les meses electorals
1. Les eleccions s'han de fer davant les meses electorals constituïdes
d'acord amb la reglamentació electoral i, si no, segons
les normes dictades per la Comissió Electoral.
2. Són funcions de les meses:
a) Presidir la votació.
b) Mantenir l'ordre.
c) Verificar la identitat dels votants.
d) Fer l'escrutini.
e) Vetllar per la puresa del sufragi.
Article 16. Candidats
1. Les causes d'inelegibilitat i d'incompatibilitat són
les que estableixen les lleis, els Estatuts, aquest acord i
la normativa complementària.
2. L'acceptació de la condició de candidat comporta
l'obligació d'assumir el resultat de la votació
i les obligacions consegüents.
Article 17. Campanya electoral
1. A partir de la data de la convocatòria d'eleccions,
tant els electors com els candidats poden fer reunions o actes
d'informació i campanya electoral.
2. Si aquestes activitats signifiquen alguna alteració
de la normalitat acadèmica, administrativa o laboral,
els organitzadors han de demanar autorització per fer-les
als degans o directors d'escola, de departament o d'institut
universitari de recerca i, si escau, al Gerent, almenys amb
dos dies d'antelació. Contra les decisions denegatòries
es pot reclamar davant la Comissió Electoral.
Article 18. Vot anticipat
1. Només es pot votar anticipadament en els casos justificats,
és a dir, per absència justificada o per malaltia.
2. La papereta electoral s'ha d'adreçar al Secretari
General de la Universitat, sota doble sobre, i presentar al
Registre General de la Universitat (edifici Son Lledó
i seus universitàries de Menorca i d'Eivissa i Formentera).
A la part exterior del sobre gros hi ha de constar la indicació
que es tracta d'un vot anticipat, la referència al procés
electoral de què es tracti, el número de registre
d'entrada, el remitent i el destinatari (el Secretari General
de la Universitat), mentre que a la part exterior del sobre
petit només hi ha d'haver la referència al procés
electoral.
3. A l'interior del sobre gros s'hi ha d'incloure, a més
del sobre petit amb la papereta que conté el vot, fotocòpia
del DNI del votant i justificació acreditativa de la
impossibilitat d'exercir el vot directe.
4. Només tenen validesa aquells sobres que tinguin l'entrada
al Registre General de la Universitat (edifici Son Lledó
i seus universitàries de Menorca i d'Eivissa i Formentera)
abans de les 15 hores del dia anterior a la votació.
Article 19. Interventors
Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar
interventors a les meses electorals en què es pugui votar
la seva candidatura mitjançant escrit adreçat
al president de la Comissió Electoral, que s'ha de registrar
al Registre General de la Universitat fins a tres dies abans
de començar les votacions.
Capítol II. De l'elecció dels titulars dels
òrgans unipersonals
Secció 1a. Disposicions comunes
Article 20. Eleccions als òrgans de govern unipersonals
1. Les eleccions als òrgans de govern unipersonals s'han
de fer per votació efectuada mitjançant una papereta
en la qual figuri el nom d'un sol candidat. També es
pot votar en blanc.
2. Les paperetes en què hi hagi més d'un nom
o que no siguin en blanc es declararan nul·les.
3. El candidat que obtingui el nombre més gran de vots
quedarà proclamat, sempre que aquest nombre sigui superior
a un terç dels electors.
4. En cas d'empat o en el supòsit que cap candidatura
de les presentades no obtingui, en una primera votació,
el quòrum a què fa referència l'apartat
anterior, es realitzaran, en dies successius, fins a dues votacions
més entre els dos candidats que hagin obtingut un nombre
més gran de vots. Si l'empat persisteix, es dirimirà
a favor del candidat de més antiguitat com a funcionari
dels cossos docents universitaris o, si escau, com a professor
contractat. Si encara persisteix l'empat, es dirimirà
a favor del candidat de més edat.
5. Si, convocades eleccions, no s'ha presentat cap candidat
o cap d'ells no ha obtingut la majoria requerida, el Consell
de Direcció adoptarà les mesures necessàries
per resoldre transitòriament aquesta situació
i pot designar els òrgans de govern de caràcter
unipersonal de manera extraordinària per períodes
que no poden excedir els sis mesos.
Article 21. Durada del mandat
1. La durada del mandat dels òrgans unipersonals és
de quatre anys, i poden ser reelegits, de manera consecutiva,
només una vegada.
2. Si un degà o un director d'escola o de departament
han estat elegits com a conseqüència d'una moció
de censura, el seu mandat es limitarà al temps que quedava
al titular revocat.
Article 22. Cessament en el càrrec d'un òrgan
de govern unipersonal
1. Els òrgans de govern unipersonals cessen en el seu
càrrec per alguna de les causes següents:
a) A petició pròpia.
b) Per incapacitat legal sobrevinguda.
c) Per pèrdua de les condicions necessàries per
ser elegit, sens perjudici del que estableix la present normativa.
d) Per finalització del mandat.
e) Per l'aprovació d'una moció de censura.
f) Per les altres causes previstes als Estatuts de la UIB.
2. En haver acabat el mandat per al qual fou elegit l'òrgan
de govern unipersonal o en cas d'acabament a petició
pròpia, aquest ha de continuar en funcions fins que se
n'elegeixi el substitut.
3. En cas de cessament per les altres causes previstes en aquest
article, les funcions les ha d'exercir, provisionalment, la
persona a qui correspongui reglamentàriament.
Article 23. Cessament en el càrrec dels càrrecs
nomenats a proposta de l'òrgan de govern unipersonal
cessant
Quan es produeixi el nomenament d'un nou òrgan de govern
unipersonal, han de cessar en el càrrec els òrgans
de govern unipersonals que hagin estat nomenats a proposta de
l'òrgan cessant, els quals han de continuar en funcions
fins que es nomenin llurs substituts o siguin ratificats. Tot
això sens perjudici dels casos en què una disposició
normativa estableixi una altra cosa.
Article 24. Vacants als òrgans de govern unipersonals
Les vacants dels titulars d'òrgans unipersonals s'han
de cobrir mitjançant noves eleccions. L'acord de convocatòria,
que ha de tenir lloc en un termini màxim de trenta dies
des del seu cessament, ha de fixar la data de celebració
de les eleccions, les quals han de tenir lloc abans dels quaranta
dies següents a la data de publicació de l'acord.
Secció 2a. De l'elecció del Rector
Article 25. Convocatòria d'eleccions a Rector
S'han de convocar eleccions a Rector en els casos següents:
a) Si el Rector dimiteix.
b) Si, a petició del Rector, ho acorda el Consell de
Direcció, de forma anticipada.
c) Si s'acaba el mandat del Rector, segons el que preveu l'article
29.2 dels Estatuts de la Universitat. La finalització
del mandat del Rector es produeix al cap de quatre anys del
dia de la presa de possessió.
d) Si el Claustre aprova la convocatòria d'eleccions
extraordinàries a Rector.
Article 26. Procediment de la convocatòria ordinària
d'eleccions a Rector
1. El Rector ha de ser elegit per la comunitat universitària,
mitjançant elecció directa i sufragi universal
lliure i secret, entre funcionaris del cos de catedràtics
d'universitat, en actiu, que prestin serveis a la Universitat
de les Illes Balears. L'ha de nomenar el Consell de Govern de
la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. El vot per a l'elecció del Rector s'ha de ponderar
per sectors de la comunitat universitària de la forma
següent: 51 per cent per als professors doctors pertanyents
als cossos docents universitaris, 12 per cent per a la resta
de personal docent i investigador, 25 per cent per als estudiants
i 12 per cent per al personal d'administració i serveis.
3. En cada procés electoral la Comissió Electoral
ha de determinar, després de l'escrutini dels vots, els
coeficients de ponderació que correspongui d'aplicar
al vot a candidatures vàlidament emès en cada
sector, per poder donar-li el corresponent valor d'acord amb
els percentatges que s'han fixat al segon apartat d'aquest article.
4. S'ha de proclamar Rector, en primera volta, el candidat
que aconsegueixi el suport proporcional de més de la
meitat dels vots a candidatures vàlidament emesos, una
vegada fetes i aplicades les ponderacions esmentades en aquest
article.
Si cap candidat no assoleix el suport indicat al paràgraf
anterior, s'ha de fer una segona votació a la qual només
poden concórrer els dos candidats que hagin obtingut
més suport a la primera votació, tenint en compte
les ponderacions esmentades. A la segona volta s'ha de proclamar
el candidat que obtingui la majoria simple de vots, ateses aquestes
mateixes ponderacions.
En el cas d'una sola candidatura, únicament s'ha de
fer la primera volta.
5. En el supòsit que la persona que ocupi el càrrec
de Rector es presenti a les eleccions, durant el procés
electoral establert en aquest article ha de presidir la Comissió
Electoral un vicerector designat pel Consell de Direcció.
6. Un acord del Consell de Govern aprovarà les disposicions
normatives que desenvolupen el procés electoral indicat
en aquest article.
Article 27. Procediment de la convocatòria extraordinària
d'eleccions a Rector
El Claustre universitari, independentment de les eleccions
ordinàries al càrrec de Rector, que s'han de convocar
d'acord amb el procediment que estableixen els Estatuts de la
Universitat i aquesta normativa, amb caràcter extraordinari
pot convocar eleccions a Rector d'acord amb les regles següents:
a) Un terç de membres de fet del Claustre han de signar
una petició motivada de convocatòria de Claustre
extraordinari. El primer signant té el caràcter
de portaveu de tots els sol·licitants. S'entenen com a
membres de fet tots els components del Claustre, llevat de les
places dels claustrals que es trobin vacants en el moment de
realitzar la petició.
b) El president del Claustre, de conformitat amb el Reglament
del Claustre, ha de convocar aquest òrgan col·legiat
en un termini màxim d'un mes i enviar al Rector i a la
resta de claustrals, adjunta a la convocatòria, la petició
motivada.
c) El Claustre s'ha de constituir en sessió única
si hi ha presents més de la meitat de claustrals. Si
no s'assoleix aquesta proporció, s'entendrà denegada
la convocatòria d'eleccions.
d) Constituïda la sessió, el primer signant de
la sol·licitud de convocatòria ha de defensar la
seva proposta; tot seguit farà ús de la paraula
el Rector. Després hi ha d'haver un torn d'intervencions
dels claustrals que ho demanin, i els poden contestar el primer
signant de la petició i el Rector.
e) Seguidament ha de tenir lloc la votació secreta de
la petició de convocatòria d'eleccions. Si hi
voten favorablement dos terços o més dels components
del Claustre, el Rector ha de cessar en el càrrec sens
perjudici que continuï en funcions fins a la presa de possessió
del nou Rector, el Claustre s'ha de dissoldre i s'han de convocar
eleccions al càrrec de Rector, les quals han de tenir
lloc en el termini d'un mes.
f) Si la iniciativa no s'aprova, cap dels signants no pot presentar
una altra iniciativa d'aquest caràcter fins que hagi
passat un any des de la votació d'aquesta.
Secció 3a. De l'elecció de degà o director
d'escola
Article 28. Procediment d'elecció de degà
o director d'escola
1. Els candidats al càrrec de degà o director
d'escola han de presentar la candidatura davant la Comissió
Electoral en un termini de deu dies a partir de l'endemà
de la publicació al FOU de l'acord de la convocatòria
d'eleccions.
2. Una vegada transcorregut el termini de presentació,
la Comissió Electoral ha de fer públics els candidats
acceptats i els ha de comunicar al degà o director d'escola
en funcions en un termini màxim de cinc dies.
3. El degà o director d'escola en funcions, en un termini
màxim de quaranta dies a partir de l'endemà de
la publicació al FOU de l'acord de la convocatòria
d'eleccions, ha de convocar sessió extraordinària
de la junta de facultat o escola perquè elegeixi un nou
degà o director d'escola.
4. En aquesta elecció només poden votar els membres
de la junta de facultat o escola que ho siguin de conformitat
amb l'article 45.1.b),
c), d), e) i f) dels Estatuts de la Universitat.
5. La mesa electoral ha de ser integrada pel professor de més
edat, que actuarà com a president, pel professor de menys
edat, que actuarà com a secretari, i per l'alumne de
més edat.
6. La candidatura que obtingui el nombre més gran de
vots, sempre que es compleixi el requisit establert a l'article
20.3 d'aquesta normativa, serà tramesa per la mesa electoral
al Rector perquè faci el nomenament corresponent.
Secció 4a. De l'elecció de director de departament
Article 29. Procediment d'elecció de director de
departament
1. Els candidats al càrrec de director de departament
han de presentar la candidatura davant la Comissió Electoral
en un termini de deu dies a partir de l'endemà de la
publicació al FOU de l'acord de la convocatòria
d'eleccions.
2. Una vegada transcorregut el termini de presentació,
la Comissió Electoral ha de fer públics els candidats
acceptats i els ha de comunicar al director de departament en
funcions en un termini màxim de cinc dies.
3. El director de departament en funcions, en un termini màxim
de quaranta dies a partir de l'endemà de la publicació
al FOU de l'acord de la convocatòria d'eleccions, ha
de convocar sessió extraordinària del consell
de departament perquè elegeixi un nou director de departament.
4. La mesa electoral ha de ser integrada pel professor de més
edat, que actuarà com a president, pel professor de menys
edat, que actuarà com a secretari, i per l'alumne de
més edat.
5. La candidatura que obtingui el nombre més gran de
vots, sempre que es compleixi el requisit establert a l'article
20.3 d'aquesta normativa, serà tramesa per la mesa electoral
al Rector perquè faci el nomenament corresponent.
Secció 5a. De l'elecció de director d'institut
universitari de recerca i de l'Institut de Ciències de
l'Educació
Article 30. Procediment d'elecció de director d'institut
universitari de recerca i de l'Institut de Ciències de
l'Educació
Les eleccions al càrrec de director d'institut universitari
de recerca i de l'Institut de Ciències de l'Educació,
si escau, es realitzaran de conformitat amb les disposicions
del reglament de règim intern de cada institut, sens
perjudici del caràcter supletori de les disposicions
de l'article anterior.
Capítol III. De l'elecció de representants
als òrgans col·legiats
Secció 1a. Disposicions comunes
Article 31. Constitució dels òrgans col·legiats
1. Els òrgans col·legiats poden ser constituïts
per membres nats i per representants dels diferents sectors
de la comunitat universitària.
2. Llevat que hi hagi disposició contrària a
l'articulat, els representants dels sectors corresponents els
han d'elegir, mitjançant sufragi universal lliure, igual,
directe i secret, els respectius membres que hi pertanyin.
3. Els integrants dels òrgans col·legiats no estaran
lligats per cap tipus de mandat imperatiu.
Article 32. Convocatòria d'eleccions
1. La convocatòria d'eleccions a òrgans col·legiats
s'ha de fer, com a mínim, quinze dies després
de l'acabament del mandat dels representants; les eleccions
han de tenir lloc en el termini màxim de seixanta dies
comptats a partir de la data de la publicació de la convocatòria,
llevat del que disposa l'article 41.7 d'aquesta normativa en
relació amb la convocatòria d'eleccions al Consell
de Govern.
2. L'acord de convocatòria ha d'especificar el nombre
de representants que cal elegir en cada circumscripció,
d'acord amb el que disposa aquesta normativa.
Article 33. Sistema d'elecció
1. A les eleccions de representants als òrgans col·legiats
la votació s'ha de fer pel sistema de llistes obertes,
en què han de figurar el nom i els cognoms dels candidats.
2. Per garantir una major representativitat, els electors poden
votar un nombre igual o més petit dels tres quarts per
excés del nombre de representants que correspongui al
sector en què estan enquadrats. Aquesta xifra s'ha d'especificar
a la papereta amb tota claredat.
Article 34. Proclamació de candidats
1. A les eleccions de representants als òrgans col·legiats
han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el
nombre més gran de vots. En cas d'empat els candidats
han de quedar proclamats en funció de la seva antiguitat,
excepte en el cas dels estudiants, que ha de ser mitjançant
sorteig.
2. Si en una circumscripció el nombre de candidatures
presentades és igual o inferior al nombre de llocs que
s'han de cobrir, s'han de proclamar automàticament representants
els candidats presentats, sense necessitat de fer cap elecció.
Article 35. Pèrdua de la condició de representant
1. La condició de representant als òrgans col·legiats
es perd per les causes següents:
a) Per renúncia, comunicada per escrit a l'òrgan
col·legiat.
b) Pel fet de deixar de pertànyer a aquesta comunitat
universitària.
c) Pel fet de deixar de pertànyer a l'òrgan o
sector pel qual hom fou elegit.
d) Per l'acabament del termini pel qual hom fou elegit.
e) Per incapacitat legal sobrevinguda.
f) Per les altres causes previstes als Estatuts de la UIB i
en aquesta normativa.
La condició de representant dels estudiants als òrgans
col·legiats es perd, a més, pel fet de canviar d'estudi
respecte al qual s'és representant.
2. En els supòsits dels apartats 1.a) i 1.d) anteriors,
els representants als òrgans col·legiats han de
continuar en l'exercici de les seves funcions fins al nomenament
de llurs substituts.
Article 36. Substitucions
1. Si es produeix la baixa d'un representant als òrgans
col·legiats, la plaça l'ha d'ocupar el candidat
que després d'ell hagi obtingut més vots i no
sigui representant.
2. Si escau, els representants electes que cobreixin les vacants
produïdes ocuparan el càrrec durant el període
de temps que falti per a l'acabament del mandat.
Article 37. Organització de les sessions
1. Els membres dels òrgans col·legiats estan obligats
a assistir a totes les sessions, llevat de causa justa que els
ho impedeixi, la qual, si és possible, han de comunicar
amb l'antelació deguda al president de l'òrgan
col·legiat. El Consell de Govern pot sancionar els supòsits
en què, de forma reiterada i notòria, es deixi
d'assistir voluntàriament a les sessions de l'òrgan
col·legiat.
2. Els integrants d'un òrgan col·legiat estan obligats
a adequar la seva conducta al que disposa el reglament de règim
intern i, en particular, a respectar l'ordre i la cortesia durant
el desenvolupament de les sessions.
Secció 2a. De l'elecció de representants al Consell
Social
Article 38. Elecció dels representants de la comunitat
universitària al Consell Social
1. Formen part del Consell Social, en representació
de la comunitat universitària, el Rector, el Secretari
General i el Gerent. També n'han de formar part un professor,
un estudiant i un representant del personal d'administració
i serveis que siguin membres del Consell de Govern, triats per
i entre els representants de cada sector de la comunitat universitària
al Consell de Govern i mitjançant votació secreta.
Han de quedar proclamats el professor, l'estudiant i l'integrant
del personal d'administració i serveis que obtinguin
el nombre més gran de vots. En cas d'empat els candidats
han de quedar proclamats en funció de la seva antiguitat,
excepte en el cas dels estudiants, que ha de ser mitjançant
sorteig.
2. El mandat dels vocals representants del Consell de Govern
al Consell Social té una durada de quatre anys; s'exceptuen
el Rector, el Secretari General i el Gerent, que han de continuar
mentre exerceixin llurs respectius càrrecs, i l'estudiant,
la durada del mandat del qual és de dos anys.
3. El cessament com a membre del Consell de Govern suposa en
tot cas la pèrdua de la condició de membre del
Consell Social. Les substitucions s'han de fer mitjançant
eleccions parcials, d'acord amb el sistema que es preveu en
aquest mateix article.
Secció 3a. De l'elecció de representants al Claustre
Article 39. Composició del Claustre universitari
El Claustre universitari, amb un màxim de tres-cents
claustrals, el constitueixen dos-cents quaranta claustrals elegits.
A aquest nombre s'hi han de sumar els claustrals nats indicats
a l'article 14.3
dels Estatuts de la UIB.
Article 40. Distribució de la composició del
Claustre universitari
1. El Claustre l'han de compondre els membres electius següents:
a) Cent vint-i-tres professors doctors pertanyents als cossos
docents universitaris (grup a).
b) Vint-i-nou integrants de la resta de personal docent i investigador
(grup b).
c) Seixanta estudiants (grup c).
d) Vint-i-vuit representants del personal d'administració
i serveis (grup d).
Els interins tenen la mateixa consideració, a aquests
efectes, que els funcionaris.
2. Al Claustre hi ha els membres nats següents:
a) El Rector, el Secretari General, els vicerectors i el Gerent
de la Universitat.
b) Tots els degans i directors d'escola.
c) Tots els directors de departament i d'institut universitari
de recerca.
d) El president del Consell d'Estudiants.
En cas que les persones titulars d'aquests càrrecs cessin,
perden la condició de claustrals.
En tot cas s'ha de garantir que el cinquanta-u per cent dels
membres del Claustre, com a mínim, siguin funcionaris
doctors dels cossos docents universitaris.
3. Els claustrals elegits en representació dels sectors
respectius s'han de renovar cada quatre anys, tret dels del
grup c) de l'apartat 1, que s'han de renovar cada dos anys.
4. Els òrgans de govern especificats a l'apartat 2 d'aquest
mateix article, sens perjudici del que s'hi estableix, poden
ser elegits claustrals per la seva circumscripció. Els
titulars d'òrgans de govern nomenats després d'haver-se
constituït el Claustre, s'hi han d'integrar en el moment
de ser nomenats.
Article 41. Circumscripció electoral i nombre de
representants corresponents a cada circumscripció
1. La circumscripció electoral per als integrants del
grup a) és el departament. Per fer la distribució
s'ha d'utilitzar un sistema proporcional, llevat del que preveu
l'article 40.2 d'aquesta normativa.
Per fer la distribució per circumscripcions, el nombre
de representants s'ha de repartir de forma estrictament proporcional
al nombre de professors doctors pertanyents als cossos docents
universitaris.
2. La circumscripció electoral per als integrants de
cada subgrup del grup b) és la Universitat.
3. La circumscripció electoral per als integrants del
grup c) (estudiants) és:
a) L'estudi, per als estudiants matriculats d'estudis conduents
a l'obtenció de títols que tinguin caràcter
oficial i validesa en tot el territori de l'Estat i de títols
propis de grau (curs de primer cicle i estudis de primer i segon
cicle).
b) La seu universitària, per als estudiants que cursin
els estudis esmentats a l'apartat anterior a les seus universitàries
d'Eivissa i Formentera i de Menorca.
c) La Universitat, per als estudiants de tercer cicle.
Per fer la distribució per circumscripcions s'ha d'assignar
un claustral a cada circumscripció i la resta s'ha de
repartir de forma estrictament proporcional al nombre d'estudiants
matriculats en cada ensenyament i en cada seu.
4. Per a la distribució de la representació del
personal d'administració i serveis s'ha de distingir
els funcionaris del personal laboral, i a la vegada s'estableixen
com a circumscripcions les següents:
a) Una circumscripció formada pels funcionaris integrants
dels grups de classificació A i B.
b) Una circumscripció formada pels funcionaris integrants
dels grups de classificació C, D i E.
c) Una circumscripció formada pel personal laboral integrant
dels grups I i II.
d) Una circumscripció formada pel personal laboral integrant
dels grups III i IV.
Per fer la distribució s'ha d'assignar un claustral
a cada subgrup i la resta s'ha de repartir de forma proporcional
entre les circumscripcions.
5. Si un elector pertany a més d'un grup dels esmentats
a l'article 40.1, hom li n'assignarà un, de conformitat
amb les prioritats següents: pertinença al grup
a), pertinença al grup d), pertinença al grup
b), pertinença al grup c). Qualsevol elector afectat
pot demanar de canviar aquesta assignació mitjançant
la reclamació oportuna davant la Comissió Electoral,
dins el període d'exposició del cens.
La resolució d'aquestes reclamacions no pot modificar
la distribució de claustrals aprovada prèviament
pel Consell de Govern.
6. El Consell de Govern és l'òrgan competent
per fer les distribucions que es deriven d'aquest article i
determinar els claustrals que corresponen a cada circumscripció.
7. El Claustre s'ha de convocar perquè elegeixi els
seus representants al Consell de Govern i els components de
la Mesa del Claustre dins els vint dies següents a la data
en què hagin tingut lloc les eleccions. En cas que es
tracti d'eleccions parcials, es pot convocar només la
circumscripció afectada.
Secció 4a. De l'elecció de representants al
Consell de Govern
Article 42. Composició del Consell de Govern
1. El Consell de Govern és compost per:
a) El Rector, que el presideix.
b) El Secretari General, que fa de secretari.
c) El Gerent.
d) Quinze membres de la comunitat universitària designats
pel Rector.
e) Vint representants claustrals dels diferents sectors de la
comunitat universitària. Aquest nombre es distribueix
de la forma següent:
Set representants claustrals dels professors doctors pertanyents
als cossos docents universitaris (grup a), elegits per i entre
els membres claustrals d'aquest col·lectiu.
Dos representants claustrals de la resta de personal docent
i investigador (grup b), elegits per i entre ells mateixos.
Set representants claustrals dels estudiants (grup c), elegits
per i entre ells mateixos, garantida la participació
dels tres cicles.
Quatre representants del personal d'administració i serveis
(grup d), elegits per i entre ells mateixos.
f) Quinze representants dels degans de facultat, directors d'escola
i directors de departament i institut universitari de recerca.
Aquest nombre es distribueix de la forma següent:
Set representants dels degans de facultat i directors d'escola,
elegits per i entre ells mateixos.
Vuit representants dels directors de departament i d'institut
universitari de recerca, elegits per i entre ells mateixos.
g) Tres membres del Consell Social no pertanyents a la comunitat
universitària.
2. La durada del mandat dels representants dels grups a), b)
i d) de l'apartat 1.e) és de quatre anys; la dels representants
del grup c) és de dos anys.
Article 43. Elecció de representants del Claustre
al Consell de Govern
1. Els representants claustrals dels diferents sectors de la
comunitat universitària, als quals fa referència
l'apartat e) de l'article 42.1 d'aquesta normativa, s'han d'elegir
de la manera següent:
a) Pel que fa als representants claustrals del grup a), cada
claustral del grup a) pot escriure en una papereta fins a un
màxim de sis noms de claustrals del grup a). Quedaran
elegits els set claustrals que obtinguin el nombre de vots més
gran.
b) Pel que fa als representants claustrals del grup b), cada
claustral del grup b) pot escriure en una papereta fins a un
màxim de dos noms de claustrals del grup b). Quedaran
elegits els dos claustrals que obtinguin el nombre de vots més
gran.
c) Pel que fa als representants claustrals del grup c), hi ha
d'haver tres claustrals del primer cicle, tres claustrals del
segon cicle i un claustral del tercer cicle. Cada un d'ells
ha de ser elegit per i entre els estudiants de cada cicle, i
tots els estudiants claustrals són elegibles. Quedaran
elegits els tres, tres i un claustrals que obtinguin el nombre
de vots més gran, dins cada cicle.
d) Pel que fa als representants claustrals del grup d), cada
claustral del grup d) pot escriure en una papereta fins a un
màxim de tres noms de claustrals del grup d). Quedaran
elegits els quatre claustrals que obtinguin el nombre de vots
més gran.
2. Els claustrals han de presentar la seva candidatura a la
sessió corresponent del Claustre en què hagi de
tenir lloc l'elecció, mitjançant escrit adreçat
al Secretari General. En aquesta elecció no s'admetrà
el vot anticipat.
3. La Mesa del Claustre actuarà com a mesa electoral
en l'elecció de representants al Consell de Govern, com
també en totes les que corresponguin al màxim
òrgan de representació de la comunitat universitària.
Article 44. Elecció de degans i directors d'escola
i de directors de departament i d'institut universitari de recerca
al Consell de Govern
1. Els set representants dels degans de facultat i directors
d'escola han de ser elegits, per i entre ells mateixos, en una
sessió del Claustre. Cada degà o director d'escola
pot escriure en una papereta fins a un màxim de sis noms.
Quedaran elegits els set que obtinguin el nombre de vots més
gran.
2. Els vuit representants dels directors de departament i d'institut
universitari de recerca han de ser elegits, per i entre ells
mateixos, en una sessió del Claustre. Cada director pot
escriure en una papereta fins a un màxim de sis noms.
Quedaran elegits els vuit que obtinguin el nombre de vots més
gran.
3. Els claustrals han de presentar la seva candidatura a la
sessió corresponent del Claustre en què hagi de
tenir lloc l'elecció, mitjançant escrit adreçat
al Secretari General. En aquesta elecció no s'admetrà
el vot anticipat.
Article 45. Resolució d'empats i suplències
al Consell de Govern
1. En cas d'empat els candidats han de quedar proclamats en
funció de la seva antiguitat en el cos respectiu, excepte
en el cas dels estudiants, que ha de ser mitjançant sorteig.
2. Un cop proclamats els membres electes, que seran els titulars,
la resta de candidats s'han d'ordenar decreixentment segons
el nombre de vots obtinguts, i formaran la llista de suplents.
3. Un suplent només pot actuar si hi ha qualque vocal
elegit que n'ha perdut la condició, per les causes que
s'especifiquen a la present normativa. En aquest cas la suplència
serà definitiva fins que s'acabi el mandat del vocal
suplent. Un suplent pot ocupar el lloc d'un titular que hagi
dimitit.
Article 46. Pèrdua de la condició de membre
del Consell de Govern i substitució
1. La condició de representant al Consell de Govern
es perd per les causes següents:
a) Per renúncia, comunicada per escrit al Rector.
b) Pel fet de deixar de pertànyer a aquesta comunitat
universitària.
c) Pel fet de deixar de pertànyer a l'òrgan o
sector pel qual hom fou elegit.
d) Per sentència judicial.
2. Si es produeix la baixa d'un membre del Consell de Govern,
la plaça l'ha d'ocupar el candidat que, després
d'ell, hagi obtingut més vots en l'elecció corresponent.
Secció 5a. De l'elecció de representants a la
junta de facultat o escola
Article 47. Composició de la junta de facultat o
escola i durada del mandat dels representants
1. Formen part de la junta de facultat o escola:
a) El degà o director, els vicedegans o subdirectors
i el secretari.
b) Un nombre de professors distribuïts de forma proporcional
al nombre de crèdits troncals i obligatoris assignats
a cada departament en els plans d'estudis de la facultat o escola.
La distribució s'ha de fer prenent com a punt de referència
el nombre de trenta professors.
c) Un nombre d'estudiants igual al cinquanta per cent del nombre
de professors de l'apartat anterior, arrodonit per excés,
en què es garanteixi la representació dels diferents
(primer i/o segon) cicles dels estudis corresponents;
la resta s'ha de repartir proporcionalment al nombre d'estudiants
de cada cicle.
d) Un representant dels estudiants de tercer cicle.
e) Dos representants del PAS adscrit a la facultat o escola.
f) L'administrador de centre.
En tot cas s'ha de garantir que el cinquanta-u per cent dels
membres de la junta de facultat o escola, com a mínim,
siguin funcionaris dels cossos docents universitaris.
2. La durada del mandat dels membres de la junta de facultat
o escola inclosos als apartats b) i e) és de quatre anys.
Excepte els òrgans de l'apartat a), la durada del mandat
dels altres membres electius és de dos anys.
Secció 6a. De l'elecció de representants
al consell de departament
Article 48. Composició del consell de departament
i durada del mandat dels representants
1. El consell de departament ha de ser constituït pels
membres següents:
a) Els funcionaris dels cossos docents universitaris, així
com els ajudants, els professors ajudants doctors, els professors
col·laboradors, els professors contractats doctors, els
professors emèrits i els professors visitants integrats
al departament, com també els investigadors del programa
Ramón y Cajal o equivalents.
b) Una representació consistent en el vint per cent de
l'apartat anterior dels professors associats i dels becaris.
En cap cas no formen part del consell de departament els associats
per raó d'exempció docent de càrrec.
c) Una representació dels alumnes que estan matriculats
a les assignatures que el departament imparteix consistent en
el quinze per cent de l'apartat a), amb la participació
dels diferents cicles.
Els estudiants només poden exercir el dret de vot en
una circumscripció electoral, que ha de ser la corresponent
al departament que directament tingui assignada la docència
de l'estudi. Únicament si hi ha dos departaments que
imparteixen una càrrega docent molt semblant en un mateix
estudi, l'estudiant pot votar a les dues circumscripcions electorals.
d) Un representant del personal d'administració i serveis
adscrit al departament.
2. La durada del mandat dels membres del consell de departament
indicats als apartats b) i c) és de dos anys, i a l'apartat
d), de quatre anys.
Secció 7a. De l'elecció de representants al consell
d'institut universitari de recerca
Article 49. Organització interna del consell d'institut
universitari de recerca
La seva organització interna s'ha d'ajustar, mentre
sigui possible i convenient, al que s'ha establert per al consell
de departament.
Secció 8a. De l'elecció de representants al Consell
d'Estudiants
Article 50. Consell d'Estudiants
1. El màxim òrgan de representació estudiantil
a nivell universitari és el Consell d'Estudiants. L'han
de compondre:
a) Un representant per estudi.
b) Els alumnes claustrals representants al Consell de Govern.
c) Un representant addicional per cada quatre-cents alumnes
matriculats per estudi.
2. El Consell de Govern, per acord normatiu, ha d'establir
les bases per desenvolupar l'article 142 dels Estatuts, i ha
de prestar especial atenció als aspectes representatius.
Disposicions addicionals
Primera. Desenvolupament d'aquesta normativa
S'autoritza el Consell de Direcció perquè dicti
les normes que calguin perquè es pugui aplicar el present
acord normatiu.
Segona. Assignació de docència
Als efectes electorals prevists als articles 5.2 i 48.1.c),
segon paràgraf, es fa la següent assignació
de la docència d'estudis als departaments:
Departament
|
Estudi
|
Biologia
|
Biologia,
Enginyeria Tècnica Agrícola
|
Biologia
Fonamental i Ciències de la Salut
|
Biologia,
Bioquímica
|
Ciències
de l’Educació
|
Educació
Social, Mestre, Pedagogia,
Psicopedagogia
|
Ciències
de la Terra
|
Geografia
|
Ciències
Històriques i Teoria de les Arts
|
Història,
Història de l’Art
|
Ciències
Matemàtiques i Informàtica
|
Enginyeria
Informàtica, Enginyeria Tècnica de Telecomunicacions,
Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió,
Enginyeria Tècnica
en Informàtica de Sistemes, Enginyeria Tècnica
Industrial, Matemàtiques
|
Dret
Privat
|
Dret
|
Dret
Públic
|
Dret
|
Economia
Aplicada
|
Administració
i Direcció d’Empreses, Ciències
Empresarials, Economia, Turisme
|
Economia
de l’Empresa
|
Administració
i Direcció d’Empreses, Ciències
Empresarials, Economia, Turisme
|
Filologia
Catalana i Lingüística General
|
Filologia
Catalana
|
Filologia
Espanyola, Moderna i Llatina
|
Filologia
Hispànica, Filologia Anglesa
|
Filosofia
i Treball Social
|
Filosofia,
Treball Social
|
Física
|
Arquitectura
Tècnica, Enginyeria Tècnica Industrial,
Física
|
Infermeria
i Fisioteràpia
|
Fisioteràpia,
Infermeria
|
Psicologia
|
Psicologia
|
Química
|
Química
|
Tercera. Denominacions
Totes les denominacions d'òrgans de govern, representació,
càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària,
com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere
masculí, s'han d'entendre referides indistintament al
gènere masculí o femení, segons el sexe
del titular de qui es tracti.
Disposició final
Única. Entrada en vigor
La present normativa entrarà en vigor l'endemà
de publicar-se al Full Oficial de la Universitat.
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui
els efectes que corresponguin.
|