FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XVI
Núm. 184
Divendres, 15 de desembre de 2000
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
OPOSICIONS I CONCURSOS
Rectorat
5235. RESOLUCIĶ del Rectorat del dia 13 de desembre de 2000 per la qual es convoca simultāniament concurs de trasllat, concurs oposiciķ restringit i concurs oposiciķ lliure per cobrir places vacants de la plantilla de personal laboral d'aquesta universitat[correcció d'errors].

En compliment del que disposa l'Acord normatiu 4768/1999, de 17 de desembre, pel qual s'aprova el Projecte de Pressupost, el projecte de programació plurianual d'inversions i la relació de llocs de treball del personal funcionari i laboral de la Universitat de les Illes Balears per a l'any 2000 (FOU núm. 171, de 21 de desembre), es procedeix a convocar simultàniament una sèrie de places vacants de la plantilla del personal laboral d'aquesta universitat, que s'indiquen als annexos I i II d'aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria es regirà per aquestes bases, pel Conveni per al personal laboral de la UIB (publicat al BOIB de 14 de març de 2000), l'Estatut dels treballadors i les normes legals i reglamentàries aplicables al personal laboral de l'Administració de l'Estat.

1. Sistemes de provisió i requisits dels candidats

Les places convocades, d'acord amb l'article 11 del Conveni per al personal laboral de la UIB, es proveiran mitjançant els procediments següents:

1.1. Concurs de trasllat

Hi pot participar tot el personal laboral fix de la Universitat que ocupi un lloc de treball amb la mateixa categoria, sempre que s'adapti al perfil del lloc de treball corresponent a la vacant. També el personal excedent voluntari que tingui entre dos i cinc anys d'excedència. En aquests casos tenen preferència per ocupar les places que corresponguin a les seves categories, sempre que s'adaptin al perfil del lloc de treball. En cas de sol·licitar el mateix lloc de treball diversos excedents, es concedirà al primer que va sol·licitar el reingrés.

En cas que hi hagi places a les quals no es presenti cap candidat, es passarà automàticament a la provisió de concurs oposició restringit.

1.2. Concurs oposició restringit

Hi pot participar tot el personal laboral fix d'aquesta universitat que estigui en possessió de la titulació exigida a l'article 21 del Conveni col·lectiu per al personal laboral d'aquesta universitat.

1.3. Concurs oposició lliure

Un cop finalitzat el concurs oposició restringit, les places que hagin quedat vacants passaran automàticament a concurs oposició lliure.

2. Bases del concurs de trasllat

2.1. Presentació de sol·licituds

2.1.1. Les persones interessades han d'adreçar les sol·licituds al Magnífic i Excel·lentíssim senyor Rector de la Universitat de les Illes Balears dins el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria al Full Oficial de la Universitat, i les han de presentar al Registre General de la Universitat de les Illes Balears, situat a Son Lledó, carretera de Valldemossa, km 7.5, Palma, de 9 a 14 hores, o en la forma prevista a l'Acord executiu del dia 25 de novembre de 1997 sobre organització i funcionament del Registre de la Universitat de les Illes Balears, o en la forma prevista a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2.1.2. Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, fotocòpia del DNI, fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica i un curriculum vitae en el qual han de constar degudament certificats els mèrits i circumstàncies que vulguin que es valorin d'acord amb els barems aprovats entre la Gerència i Comitè d'Empresa el dia 10 de maig de 2000, els quals estaran exposats al tauler d'anuncis de cada edifici d'aquesta universitat.

2.1.3. La data de referència per al compliment dels requisits exigits i per a la possessió i valoració dels mèrits que s'al·leguin és el dia que acabi el termini de presentació d'instàncies.

2.1.4. Les sol·licituds les facilitarà el Servei de Personal de la Universitat, situat a Son Lledó, al campus.

2.1.5. Els errors de fet que s'hi puguin advertir podran ser reparats en qualsevol moment, ja sigui d'ofici o per part de la persona interessada.

2.1.6. Els aspirants queden vinculats per les dades que hagin fet constar a les sol·licituds, i poden demanar que es modifiquin, únicament, dins el termini establert per a la presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, no s'admetrà cap petició d'aquesta naturalesa.

2.1.7. A la instància s'hi ha de fer constar expressament, si escau, les vacants demanades, que s'ordenaran segons la preferència dels concursants, i s'hi ha de detallar la denominació de la plaça. Les places ofertes a concurs de trasllat són les que consten a l'annex I d'aquesta convocatòria.

2.2. Sistema selectiu de provisió

2.2.1. El sistema de selecció és el de concurs de trasllat.

2.2.2. La valoració de la fase de concurs es farà d'acord amb els criteris establerts entre la Gerència i el Comitè d'Empresa per a provisió de vacants (reunió del 10 de maig de 2000), els quals estaran exposats al tauler d'anuncis de cada edifici d'aquesta universitat.

2.2.3. Les destinacions adjudicades seran irrenunciables.

2.3. Admissió d'aspirants

2.3.1. En el termini de deu dies hàbils des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Rector dictarà resolució que es publicarà al tauler d'anuncis de cada edifici de la Universitat, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. A la resolució s'indicarà la relació d'aspirants, on constaran el nom i els cognoms, el DNI i, si escau, la causa d'exclusió.

2.3.2. Els aspirants exclosos i no esmentats, disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per poder reparar els defectes que hagin motivat l'exclusió, en cas que siguin reparables. Transcorreguts els cinc dies, es farà pública la llista definitiva d'admesos i exclosos al tauler d'anuncis de cada edifici.

2.3.3. En cas que es declarin places desertes pel procediment de concurs de trasllat, passaran automàticament a la provisió de concurs oposició restringit.

2.4. Procediment del concurs

2.4.1. Publicada la llista definitiva d'admesos i exclosos, el tribunal es constituirà i aplicarà el barem a aquelles places per a les quals hi hagi més d'un sol·licitant, d'acord amb el que estableix el punt 2.2 d'aquesta convocatòria.

2.4.2. Aplicat el barem, se'n farà públic el resultat a través d'un certificat del secretari, on es recollirà la puntuació total obtinguda per cada un dels aspirants, per ordre de puntuació.

2.4.3. Tot seguit el tribunal elevarà al Rector una proposta d'adjudicació de les places.

2.4.4. El Rector, en un termini màxim de quinze dies, dictarà resolució d'adjudicació de les places, que es publicarà al FOU.

2.4.5. El procés selectiu durarà com a màxim dos mesos des de l'acabament del termini de presentació d'instàncies fins a la data de resolució del Rector.

2.5. Preses de possessió

2.5.1. El termini per prendre possessió de la nova destinació és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència, o d'un mes, si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.

2.5.2. El termini esmentat començarà a comptar a partir de l'endemà del cessament, que s'ha d'efectuar dins els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs.

2.5.3. El còmput dels terminis possessoris començarà quan acabin els permisos o llicències que, si escau, hagin estat concedits a les persones interessades, tret que per causes justificades l'òrgan convocant acordi de suspendre que se'n pugui gaudir.

Efectuada la presa de possessió, el termini possessori es considerarà com de treball efectiu a tots els efectes.

2.5.4. La publicació al Full Oficial de la Universitat de la resolució del concurs, amb adjudicació del lloc, servirà de notificació a les persones interessades, i a partir d'aquí començaran a comptar-se els terminis establerts.

2.5.5. El Gerent de la Universitat, excepcionalment, pot diferir el termini previst per al cessament, per necessitats de servei, fins a un màxim de tres mesos.

3. Bases del concurs oposició restringit

3.1. Presentació de sol·licituds

3.1.1. Juntament amb la resolució definitiva d'admesos i exclosos del concurs de trasllat, es traurà la resolució del Rector on constarà la relació de places que s'han de cobrir pel procediment de concurs oposició restringit, la qual estarà exposada al tauler d'anuncis de cada edifici.

3.1.2. Les persones interessades a participar en el concurs oposició restringit han d'adreçar les sol·licituds al Magnífic i Excel·lentíssim Senyor Rector de la Universitat de les Illes Balears dins el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat la resolució del Rector en què es declari la relació de places que s'han de cobrir per aquest procediment, i les han de presentar al Registre General de la Universitat de les Illes Balears, situat a Son Lledó, carretera de Valldemossa, km 7.5, Palma, de 9 a 14 hores, o en la forma prevista a l'Acord executiu del dia 25 de novembre de 1997 sobre organització i funcionament del Registre de la Universitat de les Illes Balears, o en la forma prevista a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3.1.3. Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, fotocòpia del DNI, fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica i el justificant d'haver abonat els drets d'examen.

També, si el tenen, han d'adjuntar a la sol·licitud el certificat del nivell de català corresponent exigit per a cada grup o el seu equivalent d'acord amb el que estableix l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 16 de febrer de 2000 (Butlletí Oficial de les Illes Balears de 22 de febrer), així com certificats expedits per la Universitat de les Illes Balears dels nivells I, II i III fins a l'any 1991, que eximiran de la realització de la prova de català.

3.1.4. Les sol·licituds les facilitarà el Servei de Personal de la Universitat, situat a Son Lledó, al campus.

3.1.5. Els drets d'examen són de 4.000 pessetes per al grup I; 3.000 pessetes per al grup II; i 2.000 pessetes per als grups III i IV.2, que s'han d'ingressar al compte d'aquesta universitat 2051.0100.56.0098222813 obert a la Caixa d'Estalvis Sa Nostra amb la denominació «Universitat de les Illes Balears, Oposicions». A la sol·licitud hi ha de figurar el segell de l'oficina bancària acreditatiu del pagament dels drets o resguard acreditatiu de la transferència.

Està exempt de pagar els drets d'examen el personal que s'indica a l'article 14 de la Llei 55/1999, de 29 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social, en els termes i amb les condicions que s'hi estableixen, de la qual cosa s'ha d'aportar la justificació corresponent.

En cap cas la presentació i el pagament a l'entitat bancària no suposaran substitució del tràmit de presentació, dins el termini i en la forma escaient, de la sol·licitud davant l'òrgan expressat en aquesta convocatòria.

3.1.6. Els errors de fet que es puguin advertir a la sol·licitud podran ser reparats en qualsevol moment, ja sigui d'ofici o per part de la persona interessada.

3.1.7. Els aspirants queden vinculats per les dades que hagin fet constar a les sol·licituds, i podran demanar que es modifiquin, únicament, dins el termini establert per a la presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, no s'admetrà cap petició d'aquesta naturalesa.

3.1.8. Els aspirants que pateixin minusvalidesa han d'indicar-ho a la instància de presentació i podran sol·licitar al tribunal les possibles adaptacions de temps i mitjans per realitzar els exercicis quan aquestes adaptacions siguin necessàries. La sol·licitud s'ha d'adreçar al Servei de Personal d'aquesta universitat amb un mínim de vint-i-cinc dies d'antelació a la realització del primer exercici.

3.2. Sistema selectiu

3.2.1. El sistema de selecció és el de concurs oposició restringit.

3.2.2. El procés selectiu constarà de dues fases: una primera d'oposició i una segona de concurs. El programa que ha de regir aquestes proves és el que figura a l'annex IV d'aquesta convocatòria.

Per poder accedir a la fase de concurs és necessari haver superat la fase de l'oposició. La qualificació final del procés serà definida per la suma de la puntuació de l'oposició i la del concurs.

3.2.3. Les fases de l'oposició i del concurs aniran d'acord amb els criteris establerts entre la Gerència i el Comitè d'Empresa per a provisió de vacants (reunió del 10 de maig de 2000), els quals estaran exposats al tauler d'anuncis de cada edifici d'aquesta universitat.

3.3. Admissió d'aspirants

3.3.1. En el termini de deu dies hàbils des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Rector dictarà resolució que es publicarà al tauler d'anuncis de cada edifici de la Universitat, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. A la resolució s'indicarà la relació d'aspirants, on constaran el nom i els cognoms, el DNI i, si escau, la causa d'exclusió.

3.3.2. Els aspirants exclosos i no esmentats, disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per poder reparar els defectes que hagin motivat l'exclusió, en cas que siguin reparables. Transcorreguts els cinc dies, es farà pública la llista definitiva d'admesos i exclosos al tauler d'anuncis de cada edifici. Així mateix, s'indicarà la data, l'hora i el lloc per realitzar la primera prova del procés selectiu. Qualsevol notificació anterior a les proves es farà pública a través dels taulers d'anuncis de Son Lledó.

3.3.3. Els drets d'examen es reintegraran d'ofici als aspirants exclosos definitivament de les proves selectives.

3.4. Fases del concurs oposició restringit

El concurs oposició restringit constarà de dues fases: una d'oposició i una de concurs.

3.4.1. Fase d'oposició. Aquesta fase constarà de tres proves eliminatòries: la primera prova serà de català, la segona teòrica i la tercera pràctica.

3.4.1.1. Prova de català: consistirà a fer un examen similar al de nivell C per als grups I i II i el nivell B per als grups III de la Junta Avaluadora de Català del Govern de les Illes Balears, el qual constarà de dues parts: una prova escrita i una d'oral. Estan exemptes de fer aquesta prova aquelles persones que tinguin el certificat de nivell corresponent exigit per a cada grup o el seu equivalent, d'acord amb el que estableix l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 16 de febrer de 2000. Per aprovar aquest examen caldrà superar cada una de les parts de què es compon aquesta prova.

3.4.1.2. Prova teòrica: consistirà en dues parts: una prova d'estructura de la UIB i una prova específica per a cada grup.

La prova d'estructura de la UIB consistirà a contestar un qüestionari de vint-i-cinc preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de trenta minuts. La puntuació màxima serà de quatre punts. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.

La prova específica consistirà a contestar un qüestionari de cinquanta preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de seixanta minuts. La puntuació màxima serà de vuit punts. La puntuació serà proporcional al nombre de respostes correctes. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.

Per poder superar la fase teòrica s'ha d'obtenir un mínim de sis punts d'ambdues proves.

3.4.1.3. Prova pràctica: consistirà a resoldre un problema o situació que proposi el tribunal, durant un màxim d'una hora, en relació amb el perfil de la plaça. La puntuació màxima serà de vuit punts.

Per poder superar la fase pràctica s'ha d'obtenir un mínim de 4 punts.

3.4.2. Fase de concurs

3.4.2.1. Per poder accedir a la fase de concurs és requisit indispensable haver superat la fase d'oposició. Els aspirants hauran de presentar un curriculum vitae en el qual han de constar degudament certificats els mèrits i circumstàncies que vulguin que es valorin.

Aquests documents acreditatius s'hauran d'aportar dins el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició, i s'hauran de presentar al Registre General d'aquesta universitat.

3.4.2.2. Els mèrits al·legats s'han de tenir el dia d'acabament del termini de presentació de la documentació.

3.4.2.3. A la fase de concurs es valorarà l'antiguitat, la formació i el perfeccionament i altres mèrits relacionats amb la plaça. Aquesta valoració es farà d'acord amb el punt 3.2.3 d'aquesta convocatòria.

3.5. Desenvolupament i calendari de les proves

3.5.1. L'ordre d'actuació dels aspirants començarà alfabèticament pel primer de la lletra B, de conformitat amb el que estableix la Resolució de la Secretaria d'Estat per a les Administracions Públiques de 23 de febrer de 2000 (Butlletí Oficial de l'Estat de 3 de març).

3.5.2. La primera prova de la fase d'oposició començarà dins el primer quadrimestre de 2001, i la data exacta es designarà per resolució del Rector, que es publicarà juntament amb la llista definitiva d'admesos i exclosos.

3.5.3. El procés selectiu durarà, com a màxim, tres mesos, tenint en compte que des de la finalització total d'una prova fins al començament de la següent ha de passar un termini mínim de setanta-dues hores i un màxim de trenta dies naturals.

3.5.4. La publicació dels successius anuncis de la segona prova i les restants la farà el tribunal als locals allà on s'hagi fet la primera prova, amb vint-i-quatre hores, almenys, d'antelació a l'assenyalada perquè comencin. Si es tracta de la mateixa prova, l'anunci es publicarà als locals allà on s'hagi fet, amb dotze hores, com a mínim, d'antelació.

3.5.5. El tribunal podrà requerir, en qualsevol moment, als candidats que acreditin la seva identitat mitjançant la presentació del DNI, passaport o document similar.

3.5.6. Els aspirants seran cridats una sola vegada, i quedaran exclosos del concurs els que no compareguin.

3.6. Relació d'aprovats

3.6.1. Acabat cada un dels exercicis corresponents, el tribunal farà pública, als llocs en què s'hagin fet els exercicis i en aquells on estimi oportú, la relació

definitiva d'aspirants aprovats, per ordre de puntuació, on constarà la qualificació final dels aspirants.

3.6.2. Acabada la totalitat dels exercicis i obtinguda la puntuació final per suma de les fases d'oposició i concurs, s'efectuarà la qualificació final dels aspirants, la qual es farà pública als llocs en què s'hagin fet els exercicis: la relació d'aprovats, en què figurarà el DNI, s'indicarà per ordre de puntuació.

3.6.3. El tribunal elevarà al Rector una proposta amb l'adjudicació de les places, i en cap cas el tribunal no podrà declarar que han superat les proves un nombre d'aspirants superior al de places convocades. Qualsevol proposta d'aprovats contrària a aquesta norma serà nul·la de ple dret.

3.6.4. El Rector, en un termini màxim de quinze dies, dictarà resolució d'adjudicació de les places, que es publicarà al FOU.

3.7. Presentació de documents i formalització de contractes

3.7.1. En el termini de vint dies naturals des que es faci pública la resolució del Rector, els aspirants que hagin superat les proves han d'acreditar complir els requisits als quals es refereix el punt 1.2 d'aquesta convocatòria.

3.7.2. Els aspirants que hagin fet valer la seva condició de persones amb minusvalideses, hauran de presentar certificat dels òrgans competents del Ministeri de Treball i Seguretat Social que acrediti aquesta condició, i igualment hauran de presentar certificat dels dits òrgans o de l'Administració sanitària acreditativa de la compatibilitat amb el desenvolupament de les tasques i funcions corresponents.

3.7.3. Les persones que dins el termini fixat, excepte els casos de força major, no presentin la documentació, o que un cop examinada aquesta es dedueixi que estan mancades d'algun dels requisits assenyalats a la base 1.2, no podran signar contracte i quedaran anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en la qual hagin incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

4. Bases del concurs oposició lliure

4.1. Normes generals

4.1.1. Juntament amb la resolució definitiva d'aprovats en el procés selectiu del concurs oposició restringit, es traurà la resolució del Rector on constarà la relació de places que figuren a l'annex I d'aquesta convocatòria que no s'han cobert mitjançant concurs de trasllat o concurs oposició restringit i que s'han de cobrir pel procediment selectiu de concurs oposició lliure, les quals se sumaran a les places indicades a l'annex II d'aquesta convocatòria i s'exposaran al tauler d'anuncis de cada edifici.

4.1.2. El procés selectiu constarà d'una primera fase d'oposició i una segona de concurs, amb les proves i valoracions que s'especifiquen a les bases.

El programa que ha de regir aquestes proves és el que figura a l'annex IV d'aquesta convocatòria.

4.1.3. Aquesta convocatòria es regirà per aquestes bases, i en el que no s'hi prevegi, pel que estableixen el Conveni col·lectiu per al personal laboral de la UIB (publicat al BOIB del dia 14 de març de 2000), l'Estatut dels treballadors, les normes legals i reglamentàries aplicables al personal laboral de l'Administració de l'Estat i els Estatuts de la Universitat.

4.1.4. L'adjudicació de les places als aspirants que hagin superat el procés de selecció s'efectuarà d'acord amb la puntuació total obtinguda al llarg del procés. En cap cas no es podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de les places convocades.

4.2. Requisits dels aspirants

4.2.1. Per ser admesos a les proves selectives, els aspirants han de complir els requisits següents:

4.2.1.1. Tenir nacionalitat espanyola o ser nacional d'un dels Estats membres de la Unió Europea o d'aquells amb els quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta estigui definida al tractat constitutiu de la Comunitat Europea.

4.2.1.2. Tenir divuit anys i no haver complert l'edat de jubilació.

4.2.1.3. Estar en possessió de la titulació o condició requerida segons el conveni col·lectiu en vigor per accedir al grup al qual pertany la plaça.

4.2.1.4. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb les funcions corresponents.

4.2.1.5. No haver estar separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni trobar-se inhabilitat per a la realització de les funcions corresponents.

4.2.1.6. Els requisits enumerats a la base 4.2 s'han de tenir des de la data de l'acabament de la convocatòria fins a la firma del contracte.

4.3. Presentació de sol·licituds

4.3.1. Les persones interessades a participar a les proves selectives han d'adreçar les sol·licituds, segons el model emès a l'efecte, al Magnífic i Excel·lentíssim Senyor Rector de la Universitat de les Illes Balears dins el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat la resolució del Rector amb la relació de les places vacants, i les han de presentar al

Registre General de la Universitat de les Illes Balears, situat a Son Lledó, carretera de Valldemossa, km 7.5, Palma, de 9 a 14 hores, o en la forma prevista a l'Acord executiu del dia 25 de novembre de 1997 sobre organització i funcionament del Registre de la Universitat de les Illes Balears, o en la forma prevista a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.3.2. Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, fotocòpia del DNI, fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica i el justificant d'haver abonat els drets d'examen.

Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola i tinguin dret a participar a les proves han de presentar una fotòcopia compulsada del document que acrediti la seva nacionalitat i, si escau, els documents que acreditin el vincle de parentiu i el fet de viure a costa o estar a càrrec del nacional de l'altre Estat amb el qual tinguin l'esmentat vincle. Així mateix l'aspirant ha de presentar declaració jurada o promesa d'aquest que no està separat de dret del cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant visqui a costa seva o estigui a càrrec seu.

També, si el tenen, han d'adjuntar a la sol·licitud el certificat del nivell de català corresponent exigit per a cada grup o el seu equivalent d'acord amb el que estableix l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 16 de febrer de 2000 (Butlletí Oficial de les Illes Balears de 22 de febrer), així com certificats expedits per la Universitat de les Illes Balears dels nivells I, II i III fins a l'any 1991, que eximiran de la realització de la prova de català.

4.3.3. Les sol·licituds les facilitarà el Servei de Personal de la Universitat, situat a Son Lledó, al campus.

4.3.4. Els drets d'examen són de 4.000 pessetes per al grup I; 3.000 pessetes per al grup II; i 2.000 pessetes per als grups III i IV.2, que s'han d'ingressar al compte d'aquesta universitat

2051.0100.56.0098222813 obert a la Caixa d'Estalvis Sa Nostra amb la denominació «Universitat de les Illes Balears, Oposicions». A la sol·licitud hi ha de figurar el segell de l'oficina bancària acreditatiu del pagament dels drets o resguard acreditatiu de la transferència.

Està exempt de pagar els drets d'examen el personal que s'indica a l'article 14 de la Llei 55/1999, de 29 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social, en els termes i amb les condicions que s'hi estableixen, de la qual cosa s'ha d'aportar la justificació corresponent.

En cap cas la presentació i el pagament a l'entitat bancària no suposaran substitució del tràmit de presentació, dins el termini i en la forma escaient, de la sol·licitud davant l'òrgan expressat en aquesta convocatòria.

4.3.5. Els errors de fet que es puguin advertir a la sol·licitud podran ser reparats en qualsevol moment, ja sigui d'ofici o per part de la persona interessada.

4.3.6. Els aspirants queden vinculats per les dades que hagin fet constar a les sol·licituds, i podran demanar que es modifiquin, únicament, dins el termini establert per a la presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, no s'admetrà cap petició d'aquesta naturalesa.

4.3.7. Els aspirants que pateixin minusvalidesa han d'indicar-ho a la instància de presentació i podran sol·licitar al tribunal les possibles adaptacions de temps i mitjans per realitzar els exercicis quan aquestes adaptacions siguin necessàries. La sol·licitud s'ha d'adreçar al Servei de Personal d'aquesta universitat amb un mínim de vint-i-cinc dies d'antelació a la realització del primer exercici.

4.4. Sistema selectiu

4.4.1. El sistema de selecció serà de concurs oposició.

4.4.2. El procés selectiu constarà de dues fases: una primera d'oposició i una segona de concurs. Pers poder accedir a la fase de concurs és necessari haver superat la fase de l'oposició. La qualificació final del procés serà definida per la suma de la puntuació de l'oposició i la del concurs.

4.4.3. Les fases de l'oposició i del concurs aniran d'acord amb els criteris establerts entre la Gerència i el Comitè d'Empresa per a provisió de vacants (reunió del 10 de maig de 2000), els quals estaran exposats al tauler d'anuncis de cada edifici d'aquesta universitat.

4.5. Admissió d'aspirants

4.5.1. En el termini de deu dies hàbils des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Rector dictarà resolució que es publicarà al tauler d'anuncis de cada edifici de la Universitat, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. A la resolució s'indicarà la relació d'aspirants, on constaran el nom i els cognoms, el DNI i, si escau, la causa d'exclusió.

4.5.2. Els aspirants exclosos i no esmentats, disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per poder reparar els defectes que hagin motivat l'exclusió, en cas que siguin reparables. Transcorreguts els cinc dies, es farà pública la llista definitiva d'admesos al tauler d'anuncis de Son Lledó. Així mateix, s'indicarà la data, l'hora i el lloc per realitzar la primera prova dels exàmens. Qualsevol notificació anterior a les proves es farà pública a través dels taulers d'anuncis de Son Lledó.

4.5.3. Els drets d'examen es reintegraran d'ofici als aspirants exclosos definitivament de les proves selectives.

4.6. Fases del concurs oposició lliure

El concurs oposició lliure constarà de dues fases: una d'oposició i una de concurs.

4.6.1. Fase d'oposició. Aquesta fase constarà de tres proves eliminatòries: la primera prova serà de català, la segona teòrica i la tercera pràctica.

4.6.1.1. Prova de català: consistirà a fer un examen similar al de nivell C per als grups I i II i el nivell B per als grups III i IV.2 de la Junta Avaluadora de Català del Govern de les Illes Balears, el qual constarà de dues parts, una prova escrita i una d'oral. Estan exemptes de fer aquesta prova aquelles persones que tinguin el certificat de nivell corresponent exigit per a cada grup o el seu equivalent, d'acord amb el que estableix l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 16 de febrer de 2000. Per aprovar aquest examen caldrà superar cada una de les fases de què es compon aquesta prova.

4.6.1.2. Prova teòrica: consistirà en dues parts: una prova d'estructura de la UIB i una prova específica per a cada grup.

La prova d'estructura de la UIB consistirà a contestar un qüestionari de vint-i-cinc preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de trenta minuts. La puntuació màxima serà de quatre punts. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.

La prova específica consistirà a contestar un qüestionari de cinquanta preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de seixanta minuts. La puntuació màxima serà de vuit punts. La puntuació serà proporcional al nombre de respostes correctes. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.

Per a les places núm. 30, 210, 1035 i 772 (auxiliar de serveis), la prova teòrica consistirà en dues parts:

Una prova de cultura general que consistirà a contestar un qüestionari de vint-i-cinc preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de trenta minuts. La puntuació màxima serà de quatre punts. La puntuació serà proporcional al nombre de respostes correctes. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.

Una prova d'estructura de la UIB que consistirà a contestar un qüestionari de vint-i-cinc preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de trenta minuts. La puntuació màxima serà de vuit punts. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.

Per poder superar la fase teòrica s'ha d'obtenir un mínim de sis punts d'ambdues proves.

4.6.1.3. Prova pràctica: consistirà a resoldre un problema o situació que proposi el tribunal, durant un màxim d'una hora, en relació amb el perfil de la plaça. La puntuació màxima serà de vuit punts.

Per poder superar la fase pràctica s'ha d'obtenir un mínim de 4 punts.

4.6.2. Fase de concurs

4.6.2.1. Per poder accedir a la fase de concurs és requisit indispensable haver superat la fase d'oposició. Els aspirants hauran de presentar un curriculum vitae en el qual han de constar degudament certificats els mèrits i circumstàncies que vulguin que es valorin. En cas de no presentar-los, s'entendrà que renuncien a l'aplicació del barem.

Aquests documents acreditatius s'hauran d'aportar dins el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició, i s'hauran de presentar al Registre General d'aquesta universitat.

4.6.2.2. Els mèrits al·legats s'han de tenir el dia d'acabament del termini de presentació de la documentació.

4.6.2.3. A la fase de concurs es valorarà l'antiguitat, la formació i el perfeccionament i altres mèrits relacionats amb la plaça. Aquesta valoració es farà d'acord amb els criteris establerts entre la Gerència i el Còmite d'Empresa per a provisió de vacants (reunió del 10 de maig de 2000).

4.7. Entrevista personal

El tribunal podrà entrevistar els candidats, si escau, per aclarir dubtes sobre els mèrits i/o coneixements declarats o sobre la documentació aportada, per comprovar-ne l'autenticitat, sens perjudici de la responsabilitat dels interessats en cas de falsedat detectada.

4.8. Desenvolupament i calendari de les proves

4.8.1. Els aspirants seran cridats una sola vegada, i quedaran exclosos del concurs oposició els que no compareguin. S'identificaran amb el DNI o document acreditatiu equivalent. L'ordre d'actuació dels aspirants s'iniciarà alfabèticament per la B, de conformitat amb el que estableix la Resolució de la Secretaria d'Estat per a les Administracions Públiques de 23 de febrer de 2000 (Butlletí Oficial de l'Estat de 3 de març).

4.8.2. El tribunal podrà requerir, en qualsevol moment, als candidats que acreditin la seva identitat mitjançant la presentació del DNI, passaport o document similar.

4.8.3. La data de l'examen de la primera prova de la fase d'oposició es farà pública, amb una antelació mínima d'un mes, en la data senyalada a la resolució del Rector, que es publicarà juntament amb la llista definitiva d'admesos i exclosos.

4.8.4. El procés selectiu durarà, com a màxim, tres mesos, tenint en compte que des de la finalització total d'una prova fins al començament de la següent ha de passar un termini mínim de setanta-dues hores i un màxim de trenta dies naturals.

4.8.5. La publicació dels successius anuncis de la segona prova i les restants la farà el tribunal als locals allà on s'hagi fet la primera prova, amb vint-i-quatre hores, almenys, d'antelació a l'assenyalada perquè comencin. Si es tracta de la mateixa prova, l'anunci es publicarà als locals allà on s'hagi fet, amb dotze hores, com a mínim, d'antelació.

4.8.6. Els aspirants seran cridats una sola vegada, i quedaran exclosos del procés selectiu els que no compareguin.

4.9. Relació d'aprovats

4.9.1. Acabat cada un dels exercicis corresponents, el tribunal farà pública, als llocs en què s'hagin fet els exercicis i en aquells on estimi oportú, la relació definitiva d'aspirants aprovats, per ordre de puntuació, on constarà la qualificació final dels aspirants.

4.9.2. Acabada la totalitat dels exercicis i obtinguda la puntuació final per suma de les fases d'oposició i concurs, s'efectuarà la qualificació final dels aspirants, en cas d'empat, es ponderaran els criteris establers a l'acord entre la Gerència i el Comitè d'Empresa per a provisió de vacants (reunió del 10 de maig de 2000).

4.9.3. Una vegada efectuada la qualificació final dels aspirants, el tribunal qualificador la farà pública als llocs en què s'hagin fet els exercicis: la relació d'aprovats, en què figurarà el DNI, s'indicarà per ordre de puntuació.

4.9.4. El tribunal elevarà al Rector una proposta amb l'adjudicació de les places, i en cap cas el tribunal no podrà declarar que han superat les proves un nombre d'aspirants superior al de places convocades. Qualsevol proposta d'aprovats contrària a aquesta norma serà nul·la de ple dret.

4.9.5. El Rector, en un termini màxim de quinze dies, dictarà resolució d'adjudicació de les places, que es publicarà al FOU.

4.10. Presentació de documents i formalització de contractes

4.10.1. En el termini de vint dies naturals des que es faci pública la resolució del Rector, els aspirants que hagin superat les proves han d'acreditar complir els requisits als quals es refereix el punt 4.2 d'aquesta convocatòria.

4.10.2. Els aspirants que hagin fet valer la seva condició de persones amb minusvalideses, hauran de presentar certificat dels òrgans competents del Ministeri de Treball i Seguretat Social que acrediti aquesta condició, i igualment hauran de presentar certificat dels dits òrgans o de l'Administració sanitària acreditativa de la compatibilitat amb el desenvolupament de les tasques i funcions corresponents.

4.10.3. Les persones que dins el termini fixat, excepte els casos de força major, no presentin la documentació, o que un cop examinada aquesta es dedueixi que estan mancades d'algun dels requisits assenyalats a la base 4.2, no podran signar contracte i quedaran anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en la qual hagin incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

4.11. Període de prova

Cada contracte tindrà un període de prova de sis mesos, en els quals s'hauran d'acreditar els coneixements pràctics necessaris per desenvolupar les tasques pròpies i típiques de cada plaça. Superat el període de prova, s'adquirirà la condició de personal laboral fix.

5. Tribunal qualificador

5.1. El tribunal qualificador d'aquestes proves és el que figura a l'annex V d'aquesta convocatòria. El tribunal adoptarà les mesures que estimi pertinents per a la realització dels exercicis que s'hagin de fer.

5.2. Els membres del tribunal han d'abstenir-se en els supòsits previst a l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es presentin les circumstàncies esmentades.

5.3. El tribunal podrà decidir la incorporació d'especialistes en la matèria en el moment que estimi oportú, per tal que actuïn com a assessors, i en limitarà l'actuació a prestar col·laboració com a especialista.

5.4. Per actuar vàlidament el tribunal requerirà la presència de la meitat més un dels membres. Serà requisit imprescindible la presència del president i del secretari.

5.5. El president del tribunal adoptarà les mesures necessàries per tal de garantir que els exercicis en la fase de l'oposició es corregeixin sense que es conegui la identitat dels aspirants.

5.6. El tribunal resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'ha de fer en els casos no prevists.

El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment a la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

5.7. A l'efecte d'incidències, el tribunal tindrà la seu a la Gerència de la Universitat, situada a Son Lledó.

6. Norma final

La convocatòria i les bases d'aquesta, així com els actes administratius que se'n derivin, i les actuacions del tribunal, es poden impugnar en els terminis i en la forma establerts a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Palma, 13 de desembre de 2000
El Rector, Llorenç Huguet

Annex I

Codi de la plaça Grup Categoria/Especialitat

Plaça 703 Grup II Diplomat universitari
Plaça 167 Grup III Operador
Plaça 603 Grup I Tècnic superior
Plaça 231 Grup III Tècnic especialista
Plaça 641 Grup III Tècnic especialista (Oficina d'Informació)
Plaça 1020 Grup III Tècnic especialista (Oficina d'Informació)
Plaça 30 Grup IV.2 Auxiliar de serveis
Plaça 2011 Grup II Diplomat universitari
Plaça 2001 Grup I Titulat superior (Oficina de Suport a la Docència)
Plaça 801 Grup I Tècnic superior de laboratori

Annex II

Codi de la plaça Grup Categoria/Especialitat

Plaça 1035 Grup IV.2 Auxiliar de serveis
Plaça 772 Grup IV.2 Auxiliar de serveis
Plaça 210 Grup IV.2 Auxiliar de serveis

Annex III

Codi de plaça / Perfil

Places 30, 210, 772 i 1035

Experiència en atenció al públic. Realització de tasques senzilles; maneig de correspondència, utilització del servei de telefonia, trasllat de material, reposició d'aquest material, etc.

Plaça 603

Titulat superior per a l'organització i gestió dels recursos i activitats del Servei de Recursos Audiovisuals i donar suport a la tasca docent i investigadora de la UIB en matèria audiovisual. Experiència en la producció i realització de programes audiovisuals de caire didàctic i científic, en la integració i adaptació de les noves tecnologies de la informació i la comunicació dins l'ensenyament (sistemes de videoconferència) i en el disseny i impartició de cursos sobre temes relacionats amb l'audiovisual.

Plaça 2001

Llicenciat en Pedagogia per a l'organització i coordinació d'una oficina tecnicopedagògica de suport per a la introducció de les TIC en la docència universitària. Experiència en el disseny, producció i avaluació de materials didàctics multimèdia, en la creació d'entorns de formació virtuals i en investigació R+D dins l'àmbit educatiu.

Plaça 2011

Diplomat en Educació Física amb formació específica universitària dins l'àmbit de la gestió. Experiència laboral en tasques d'organització a la Universitat o similars. Per realitzar funcions en l'organització d'activitats esportives i socioculturals a la Universitat. Experiència dins l'empresa privada i l'Administració pública en llocs de característiques similars.

Plaça 641

Experiència i coneixements del món universitari, de l'organització acadèmica i de l'estructura de la UIB.
Formació específica en el camp de la informació.
Experiència en recerca d'informació acadèmica a través d'Internet.

Plaça 231

Tècniques de preimpressió: coneixement dels entorns Mac i PC. Software.
Gestió editorial de fons bibliogràfics.
Control financer i de costs.
Distribució, comercialització i intercanvi científic del llibre universitari.

Plaça 167

Estudis d'informàtica per realitzar funcions d'administració, gestió i manteniment de xarxes de comunicacions. Experiència en configuració d'equipament de xarxes (encaminadors, commutadors). Es requereixen nocions i experiència en administració i desenvolupament de projectes educatius sobre la World Wide Web, així com coneixements de gestió i administració d'eines d'ensenyament i treball col·laboratiu sobre Internet.

Plaça 1020

Experiència i coneixements del món universitari, de l'organització acadèmica i de l'estructura de la UIB.
Experiència i coneixements en la gestió d'un servidor web, de l'edició i publicació de pàgines web.
Coneixements en la recerca i difusió d'informació a través d'Internet.

Plaça 703

Estudis de primer cicle (tres cursos) de la llicenciatura de Filosofia i Lletres, secció de Ciències de l'Educació.
Especialista en gestió d'activitats de formació, especialment adreçades al professorat de l'ensenyament no universitari.
Experiència en el sector cultural en termes d'organització i programació d'activitats lligades amb l'educació.
Experiència en el món de les edicions amb caràcter educatiu.
Experiència en formació de formadors.

Plaça 801

Qualificació acadèmica al nivell de llicenciat o doctor preferiblement en Ciències Físiques.
Experiència contrastada en el maneig i manteniment d'equips de difracció de raigs X i en la realització d'assaigs mecànics sobre materials diversos.
Experiència en el maneig i manteniment dels instruments d'anàlisi tèrmica (DSC, ATD, TG, TMA, ITC).
Experiència professional en el treball de laboratori.
Es valoraran altres aspectes, especialment els coneixements informàtics i d'idiomes.

Annex IV

TEMARI D'ORGANITZACIÓ I ESTRUCTURA DE LA UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS

(Genèric per a les places dels grups I i II)

1. Els Estatuts de la Universitat de les Illes Balears. Naturalesa i finalitats de la Universitat de les Illes Balears. Òrgans de govern: col·legiats i unipersonals. Estructura de la Universitat de les Illes Balears. Personal docent i investigador, personal d'administració i serveis i alumnes de la Universitat de les Illes Balears. El Síndic de Greuges.

2. La Llei de reforma universitària. Estructura i contingut.

3. El Conveni col·lectiu del personal laboral de la Universitat de les Illes Balears.

TEMARI D'ORGANITZACIÓ I ESTRUCTURA DE LAUNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS

(Genèric per a les places dels grups III i IV.2)

1. Els Estatuts de la Universitat de les Illes Balears. Naturalesa i finalitats de la Universitat de les Illes Balears. Òrgans de govern: col·legiats i unipersonals. Estructura de la Universitat de les Illes Balears. Personal docent i investigador, personal d'administració i serveis i alumnes de la Universitat de les Illes Balears. El Síndic de Greuges.

2. El Conveni col·lectiu del personal laboral de la Universitat de les Illes Balears.

TEMARI ESPECÍFIC PER A CADA PLAÇA

Plaça 167

1. Networking. IP: Arquitectura TCP/IP. IP Multicast. Multicast BackBONE.

2. Networking. Routing IP: RIP. IGRP. EIGRP. OSPF.

3. Networking: Cablatge estructurat: Estàndards. Experiència en utilització de: Fluke One Touch, penta scanner. Local Area Networks: Tecnologies: Ethernet, Fastethernet, Gigabitethernet, ATM. Virtuals LANS. Wide Area Networks: RDSI. Frame Realy. ATM.

4. Networking. Experiència en instal·lació i configuració d'equipament: LAN: cabletron Smart Switch Router 8600, cabletron Smart Switch Router 8000, cabletron Smart Switch Router 2000.

WAN: 3Com Office Connet, 3Com LAN Modem, 3·Com NetBuilder, cisco Router 2500 series.

5. Networking. Gestió de xarxes: SNMP, RMON I, RMON II, SMON. Experiència en administració i operació de Spectrum.6. Noves tecnologies i Educació. Eines telemàtiques d'ensenyament i treball en col·laboració: Web Course Tool, altavista Forum, BSCW.

7. Noves tecnologies i Educació. Experiència en instal·lació i administració de l'eina Web Course Tool.

8. WWW. Disseny de continguts: HTML i DHTML, javaScrip, java, applets i Javaservlets.

9. WWW. Interacció amb bases de dades: Jdbc, experiència en Oracle Web Application Server: Administració, programació de continguts dinàmics en PL/SQL.

Plaça 2011

1. El Servei d'Activitats Culturals de la UIB: objectius i organització. L'organització fisicoesportiva a la UIB. L'oferta d'activitats físiques a la UIB.

2. La pràctica esportiva a la UIB: dades i indicadors. L'esport d'alt nivell a les universitats i els plans d'ajuda als esportistes. Convenis de la UIB relacionats amb l'activitat física.

3. Marc legal de les fundacions: concepte i constitució; el govern; l'activitat de la fundació. La Fundació General de la UIB: Òrgans de govern i funcionament.

Els programes d'activitats físiques a través de la Fundació General de la UIB.

4. Principis bàsics de la gestió de la qualitat a la Universitat. Conceptes fonamentals de la qualitat. Introducció a les eines de gestió per a la millora de la qualitat a la Universitat.

5. Els campionats d'Espanya universitaris. Reglament general i normativa de disciplina esportiva. Esports d'equip: participants i normes tècniques.

6. Legislació i reglamentació de l'esport universitari a Espanya. Els esports individuals al campionat d'Espanya universitari: participants i normes tècniques.

7. Legislació de l'esport a les Illes Balears: organització administrativa de l'esport. L'educació física i la medicina de l'esport. Les instal·lacions i els equipaments esportius. Les associacions esportives.

8. Les subvencions a l'esport des de l'Administració autonòmica i insular. L'esport a les Balears, regulació legal de l'Escola Balear de l'Esport i les titulacions dels tècnics esportius; el règim disciplinari esportiu; infraccions i sancions administratives.

9. La planificació: concepte i característiques. La planificació com a sistema. El procés planificador. El desenvolupament del procés planificador en el marc de les activitats fisicoesportives.

10. L'esport i els principis bàsics sobre conceptes comptables: el compte de resultats, el balanç de situació i els costs. Anàlisi del punt mort dels serveis esportius. Els processos d'execució del pressupost dins l'Administració universitària.

11. Els espais esportius a la UIB: tipologia i característiques: la potencialitat de l'oferta dels espais esportius. Les piscines: reglamentació sobre l'ús i el manteniment. Normativa de seguretat a les instal·lacions esportives.

12. La Carta Europea de l'Esport i el codi d'ètica esportiva europea. Subvencions i programes europeus per al desenvolupament de l'esport. L'esport per a tothom: objectius i principis que el regeixen.

Plaça 641

1. Els plans d'estudis renovats. Durada i ordenació cíclica dels ensenyaments. Accés a titulacions de segon cicle. Normativa del tercer cicle. Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, i posteriors modificacions. Reial decret 778/1998, de 30 d'abril.

2. Accés a la Universitat: proves i tràmits. Vies d'accés. Procediment de selecció per a l'ingrés a centres universitaris. Reial decret 69/2000, de 21 de gener. Reial decret 1640/1999, de 22 d'octubre. Reial decret 990/2000, de 2 de juny.

3. Matrícula a la Universitat: anul·lació, modificacions, matrícula extraordinària, taxes, simultaneïtat d'estudis, règim acadèmic general. Convalidacions i adaptacions. Reglament acadèmic.

4. Règim general de permanència dels estudiants a la Universitat de les Illes Balears. Elements i criteris d'avaluació: coincidència de dades, frau en l'avaluació, publicació i revisió de les qualificacions. Reglament acadèmic.

5. Fonts d'informació: definició i formes. Selecció i anàlisi documental.

6. Enmagatzemament, recuperació i difusió de la informació.

Plaça 231

1. Coneixements d'informàtica: entorns Mac Os i Windows. Programes QuarkXpress, Photoshop, Microsoft Word, MaclinkPlus.

2. Coneixement del fons bibliogràfic del Servei de Publicacions de la Universitat de les Illes Balears i de les Edicions UIB.

3. Gestió de l'arxiu del fons bibliogràfic del Servei de Publicacions de la UIB: Filemaker, Access.

4. Sistemes de control i valoració d'existències editorials.

5. Elaboració d'informes economicofinancers. Determinació de costs i marges. Domini dels programes informàtics Excel i PowerPoint.

6. Distribució institucional de la producció de la UIB. Intercanvi amb altres universitats. Canals de comercialització.

Plaça 2001

1. Formació de professors universitaris en tecnologia educativa.

2. Organització i gestió d'una oficina de Suport Tecnicopedagògic al PDI.

3. La funció de coordinació. El treball en equip. Programes de millora contínua i qualitat total.

4. Gestió, coordinació i implementació de projectes d'innovació educativa per a la introducció de les tecnologies de la informació i la comunicació en l'àmbit universitari.

5. Els recursos multimèdia autoinstructius en els entorns de formació.

6. Avaluació formativa de mitjans i recursos per a la formació flexible.

7. Els centres de recursos multimèdia per a l'aprenentatge obert i flexible.

8. Models mixtos de distribució de l'ensenyament.

9. Sistemes de videoconferència. Estratègies docents i integració i combinació de mitjans didàctics en entorns de comunicació mediada bidireccional.

10. Eines de gestió per a entorns d'aprenentatge virtuals.

11. Nous formats multimèdia: imatge, vídeo i so digital.

12. Edició de pàgines en HTML. Els llenguatges d'autor.

13. Serveis d'Internet d'interès educatiu.

14. La teledocumentació educativa.

15. LORTAD. Llei orgànica de tractament de dades.

Plaça 703

1. Llei de protecció de dades de caràcter personal.

2. Normativa sobre títols propis de la UIB.

3. Normativa sobre crèdits de lliure configuració.

4. Gestió d'agrupacions en educació no formal: estratègia, planificació, estructura i avaluació.

5. Formació del professorat de l'ensenyament no universitari: anàlisi i conceptualització. Noves tendències en la formació del professorat.

6. Formació permanent del professorat: detecció de necessitats formatives.

7. La TQM aplicada a la formació permanent del professorat.

8. Organització d'activitats en formació no inicial del professorat no universitari.

9. Regulació de la planificació i el reconeixement de la formació permanent del professorat no universitari.

10. La funció directiva. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions.

Plaça 603

1. Aspectes essencials del llenguatge audiovisual. El pla, tipus de pla. Composició de la imatge. L'enquadrament. L'angulació de la càmera. Moviments i desplaçaments de la càmera.

2. Fase de preproducció. La planificació del guió, del guió literari al guió tècnic l'storyboard. Pautes de treball: escaleta, pla de rodatge, ordres de treball.

3. Fase de producció. Especificacions de l'enregistrament amb una sola càmera. Especificacions de l'enregistrament amb multicàmera. La posada en escena i la col·locació de les càmeres.

4. Fase de postproducció. El muntatge de les imatges. Tipus de muntatge. L'ordre i el temps. Elements del muntatge.

5. El vídeo. Enregistrament de la imatge electrònica: el vídeo. Els formats analògics i digitals.

6. La càmera de vídeo. Característiques de la càmera. Els diferents formats. El bloc òptic. El bloc electrònic. Accessoris.

7. La il·luminació. La llum i les seves característiques (intensitat, direcció, temperatura de color). Principis de la il·luminació bàsica.

8. Sistemes per a la captura de la imatge. La codificació analògica i digital. Sistemes informàtics de vídeo i àudio.

9. L'edició electrònica. Diferenciació de formats. Edició en línia (on line) i edició fora de línia (off line). Edició lineal i edició no lineal. Sales de muntatge i de postproducció.

10. Tecnologia de la banda sonora. Característica del so. Micròfons. Taules de mescles. Sistemes analògics i digitals de codificació i tractament.

11. L'evolució dels sistemes de transmissió d'informació. Antenes, repetidors, cable, satèl·lit. Les autopistes de la informació.

12. La videoconferència. Què és la videoconferència. Sistemes de videoconferència. Configuració d'un sistema de videoconferència.

13. Disseny d'aules per a videoconferència. Tipus d'aules. Equipament i disseny d'una aula.

14. Realització de la videoconferència dins l'ensenyament. Realització des de control tècnic. Realització per part del professor.

15. Règim jurídic de la informació i la comunicació. Finançament i ajustament al sector audiovisual.

Plaça 1020

1. Els plans d'estudis renovats. Durada i ordenació cíclica dels ensenyaments. Accés a titulacions de segon cicle. Normativa del tercer cicle. Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, i posteriors modificacions. Reial decret 778/1998, de 30 d'abril.

2. Accés a la Universitat: proves i tràmits. Vies d'accés. Procediment de selecció per a l'ingrés a centres universitaris. Reial decret 69/2000, de 21 de gener. Reial decret 1640/1999, de 22 d'octubre. Reial decret 990/2000, de 2 de juny.

3. Matrícula a la Universitat: anul·lació, modificacions, matrícula extraordinària, taxes, simultaneïtat d'estudis, règim acadèmic general. Convalidacions i adaptacions. Reglament acadèmic.

4. Règim general de permanència dels estudiants a la Universitat de les Illes Balears. Elements i criteris d'avaluació: coincidència de dates, frau en l'avaluació, publicació i revisió de les qualificacions. Reglament acadèmic.

5. Internet: com es pot trobar informació dins la xarxa Internet. Gestió dels servidors web. El servidor i l'arquitectura WWW. La figura de l'administrador de webs (webmaster). Disseny del format i estructura del servidor. Guia general d'estil d'un servidor.

6. Serveis a Internet. Telnet. Transferència de fitxers. Correu electrònic. Llistes de discussió. Grups de notícies. Gopher. El servei web.

7. Reglament de publicació a la web de la UIB.

Plaça 801

1. Introducció a la difracció de raigs X. La difracció. Principi de la tècnica. Espectre de raigs X. Espectre continu. Espectre característic. Generació dels raigs X. Aplicacions

2. Difracció de raigs X de mostres en pols. Mètode de Debye-Scherrer. Càmera de Gandolfi. Càmera de Guinier. Difractòmetre: geometria de Bragg -Brentano.

3. Difracció de raigs X de mostres en pols. Aplicacions. Anàlisi qualitativa. Anàlisi quantitativa.

4. Introducció a les tècniques d'anàlisi tèrmica. Fonaments de l'anàlisi tèrmica de materials. Principi de les tècniques d'anàlisi tèrmica: DSC, ATD, TG, TMA, ITC.

5. Anàlisi tèrmica: Calorimetria diferencial de rastreig (DSC). Instrumentació. Calorímetres de flux de calor. Calorímetres de compensació de potència. Calorimetria modulada. Corba característica. Factors que afecten la corba DSC. Factors de la mostra i instrumentals. Aplicacions. Calibratge.

6. Anàlisis tèrmiques: Termogravimetria (TG). Instrumentació. TG/anàlisi de gasos simultània. TG/ATD simultani. Corba característica. Corba TG. Corba DTG. Aplicacions. Anàlisi qualitativa i anàlisi quantitativa. Calibratge.

7. Anàlisis tèrmiques: Ultramicroclorimetria. Instrumentació. Mesures diferencials (DSC). Valoracions calorimètriques (ITC). Corbes DSC i ITC. Aplicacions en sistemes químics i biològics.

8. Assaigs mecànics de materials. Màquina universal d'assaigs. Assaigs de tracció. Corba tensió/deformació. Paràmetres característics de la corba. Assaigs de compressió. Assaigs de fluència.

9. Assaigs mecànics de materials: assaigs de duresa. Principi dels mètodes d'empremta. Mètode de Rockwell. Mètode de Brinell. Microduresa. Mètode de Vickers. Mètode de Knoop.

10. Microscòpia electrònica. Microscòpia electrònica de rastreig (SEM). Microscòpia electrònica de transmissió (TEM). Principi de les tècniques. Detectors SEM: secundaris, retrodifosos, microanàlisi. Preparació de mostres en ciència de materials.

11. Sistemes de qualitat. Procediments estandarditzats. Normes UNE, ISO, etc. Procediment d'acreditació. Entitats acreditadores. Auditories

12. Sistema de qualitat en els laboratoris d'assaig. Manual de qualitat. Procediments generals. Procediments específics. Equips. Maneig de mostres d'assaig. Informes d'anàlisis.

13. Sistema de qualitat en els laboratoris de calibratge. Manual de qualitat. Procediments generals. Procediments específics. Maneig d'instruments per calibrar. Informes de calibratge.

14. Càlcul d'incerteses en els laboratoris d'assaigs i calibratge. Guia CEA-ENAC-LC/02. Expressió de la incertesa de mesura en els calibratges.

15. Els projectes de recerca científica. Projectes europeus, projectes nacionals, projectes regionals. Estructura i descripció. Contractes de recerca

Annex V

Tribunal qualificador per a la plaça 703

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Mercè Gambús Saiz, vicerectora d'Extensió Universitària i Activitats Culturals
Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa

Representants del Comitè d'Empresa

Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)
Josep Mañas Florit, analista (grup I)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Suplents

President

Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient

Representants de la Universitat

Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic
Patrícia Trapero Llobera, directora del Servei d'Activitats Culturals

Representants del Comitè d'Empresa

Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)
Leandro Garrido Álvarez, auxiliar (grup IV.1)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

 

Tribunal qualificador per a la plaça 167

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Eugeni Garcia Moreno, vicerector d'Investigació i Política Científica
Bartomeu Serra Cifre, director del Servei de Càlcul i Informatització

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Mañas Florit, analista (grup I)
Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Suplents

President

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa

Representants de la Universitat

Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi ambient
Francisco Llabrés Mut, analista (grup I)

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Miquel Covas Fiol, tècnic especialista (grup III)
Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a la plaça 641

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Mercè Gambús Saiz, vicerectora d'Extensió Universitària i Activitats Culturals
Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Miquel Covas Fiol, tècnic especialista (grup III)
Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Suplents

President

Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient

Representants de la Universitat

Margalida Mas Barceló, Oficina d'Informació (grup II)
Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Mañas Florit, analista (grup I)
Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a la plaça 2011

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa
Mercè Gambús Saiz, vicerectora d'Extensió Universitària i Activitats Culturals

Representants del Comitè d'Empresa

Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)
Josep Mañas Florit, analista (grup I)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Suplents

President

Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient

Representants de la Universitat

Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic
Patrícia Trapero Llobera, directora del Servei d'Activitats Culturals

Representants del Comitè d'Empresa

Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)
Leandro Garrido Álvarez, auxiliar (grup IV.1)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a la plaça 1020

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Mercè Gambús Saiz, vicerectora d'Extensió Universitària i Activitats Culturals
Bartomeu Serra Cifre, director del Servei de Càlcul i Informatització

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Miquel Covas Fiol, tècnic especialista (grup III)
Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Suplents

President

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa

Representants de la Universitat

Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic
Francisco Llabrés Mut, analista (grup I)

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Mañas Florit, analista (grup I)
Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a la plaça 231

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa
Mercè Gambús Saiz, vicerectora d'Extensió Universitària i Activitats Culturals

Representants del Comitè d'Empresa

Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)
Josep Miquel Covas Fiol, tècnic especialista (grup III)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Suplents

President

Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient

Representants de la Universitat

Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic
Jaume Sureda Negre, vicerector d'Estudiants i Relacions Institucionals

Representants del Comitè d'Empresa

Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)
Josep Mañas Florit, analista (grup I)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a la plaça 2001

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Eduard Rigo Carratalà, vicerector d'Ordenació Acadèmica i Centres
Josep Antoni Pérez Castelló, coordinador acadèmic del projecte Campus Extens

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Mañas Florit, analista (grup I)
Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Suplents

President

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa

Representants de la Universitat

Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic
Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient

Representants del Comitè d'Empresa

Leandro Garrido Álvarez, auxiliar (grup IV.1)
Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a les places 30, 210, 772 i 1035

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa
Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient

Representants del Comitè d'Empresa

Josep Miquel Covas Fiol, tècnic especialista laboratori (grup III)
Rafel Pizà Rosselló, auxiliar de serveis (grup IV.2)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Suplents

President

Avel·lí Blasco Esteve, vicerector de Projectes i Relacions Internacionals

Representants de la Universitat

Jaume Sureda Negre, vicerector d'Estudiants i Relacions Institucionals
Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic

Representants del Comitè d'Empresa

Carmen Vázquez Fernández, auxiliar (grup IV.1)
Leandro Garrido Álvarez, auxiliar (grup IV.1)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a la plaça 801

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Eugeni Garcia Moreno, vicerector d'Investigació i Política Científica
Antoni Costa Torres, director dels Serveis Cientificotècnics

Representants del Comitè d'Empresa

Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)
Josep Mañas Florit, analista (grup I)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Suplents

President

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa

Representants de la Universitat

Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient
Jeroni Reynés Vives, assessor jurídic

Representants del Comitè d'Empresa

Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)
Leandro Garrido Álvarez, auxiliar (grup IV.1)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

Tribunal qualificador per a la plaça 603

Titulars

President

Andreu Alcover Ordinas, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat

Eugeni Garcia Moreno, vicerector d'Investigació i Política Científica
Jesús Salinas Ibáñez, delegat del Rector en matèria de noves tecnologies aplicades a la formació

Representants del Comitè d'Empresa

Ferran Hierro Riu, titulat superior (grup I)
Josep Mañas Florit, analista (grup I)

Secretària

Magdalena Torrens Sastre, responsable d'àrea del Servei de Personal

Suplents

President

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa

Representants de la Universitat

Gabriel Moyà Niell, vicerector d'Infraestructures i Medi Ambient
Jaume Sureda Negre, vicerector d'Estudiants i Relacions Institucionals

Representants del Comitè d'Empresa

Miquel Albert Clar Matheu, tècnic informàtic (grup II)
Leandro Garrido Álvarez, auxiliar (grup IV.1)

Secretària

Margalida Torrens Sastre, cap del Servei de Personal

 

Palma, 13 de desembre de 2000
El Rector, Llorenç Huguet




Acords que fan referència a aquest.