FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XIV
Núm. 167
Divendres, 17 de setembre de 1999
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS

Junta de Govern

4605. ACORD NORMATIU del dia 22 de juliol de 1999 pel qual s'aprova la modificació de l'acció social a favor del personal de la Universitat.

A proposta del Consell Executiu i amb l'informe favorable de la Comissió d'Acció Social, la Junta de Govern, a la sessió ordinària del dia d'avui, ha aprovat la modificació de l'Acord normatiu 3755/1997, de 18 de desembre, que regula l'acció social a favor del personal de la Universitat.

Article 1

Tot seguit s'expressa com queden modificats els articles que s'indiquen.

1. Se suprimeix l'apartat e) de l'article 2.1.

2. El punt 1 de l'article 3 queda redactat d'aquesta forma:

«Pot sol·licitar aquesta ajuda tot el personal fix i interí vinculat a la Universitat mitjançant una relació laboral o funcionarial, personal docent i investigador i personal d'administració i serveis, i que es trobi en situació de servei actiu.»

3. S'afegeix un nou punt setè a l'article 5, amb la redacció següent:

«Queden expressament exclosos d'aquesta ajuda els estudis propis de les diferents universitats que cursi el personal afectat per aquest acord normatiu.»

4. Se suprimeix l'article 8, que es deixa sense contingut.

5. El segon punt de l'article 13 té aquesta redacció:

«La Comissió d'Acció Social serà formada pel vicerector de Planificació Economicoadministrativa, el vicerector del Professorat i Departaments, el Gerent, el cap del Servei de Personal, dos membres de la Junta de Personal docent i investigador, un membre de la Junta de Personal d'administració i serveis i un membre del Comitè d'Empresa.»

6. La nova redacció de l'article 15.1 és la següent:

«1. Totes les sol·licituds d'ajuda referides a l'apartat 1 del article 2 (ajudes per atenció social) i les ajudes en compensació de despeses derivades d'assistència sanitària, s'han de sol·licitar el primer trimestre de l'any i s'han de referir a l'any natural anterior, i la Comissió d'Acció Social, durant el segon trimestre de l'any, resoldrà totes les ajudes sol·licitades.»

7. Se suprimeix el segon punt de l'article 15, amb el corresponent canvi de numeració del punt posterior.

8. Se suprimeix la disposició transitòria, que es deixa sense contingut.

Article 2

Es disposa la publicació del text íntegre dels articles modificats de l'acció social a favor del personal de la Universitat.

«Article 2. Classes d'ajudes per acció social i altres prestacions

»L'ajuda per acció social es pot rebre en les distintes modalitats que s'especifiquen en aquest article i amb les condicions o els requisits que s'estableixen per a cada cas.

»Les modalitats d'ajuda per acció social que es reconeixen són les següents:

»1. Ajudes per l'atenció social:

»a) Ajuda per atenció a disminuïts físics, psíquics o sensorials a càrrec del personal de la Universitat.

»b) Ajuda per estudis del personal al servei de la Universitat.

»c) Ajuda de viduïtat per als cònjuges del personal de la Universitat.

»d) Ajuda d'orfenesa per als fills del personal de la Universitat.

»2. Prestacions de caràcter higienicosanitari:

»a) Ajuda en compensació de despeses derivades d'assistència sanitària.

»b) Concertació d'una assegurança col·lectiva per cobrir els riscs de mort i invalidesa permanent.

»c) Revisions mèdiques.

»3. Altres prestacions.

»a) Avançaments.

»Article 3. Persones legitimades per sol·licitar ajudes per acció social

»1. Pot sol·licitar aquesta ajuda tot el personal fix i interí vinculat a la Universitat mitjançant una relació laboral o funcionarial, personal docent i investigador i personal d'administració i serveis, i que es trobi en situació de servei actiu.

»2. Les sol·licituds s'han de formalitzar en el model que la Universitat facilitarà a l'efecte i, una vegada formalitzades, s'han d'adreçar al cap del Servei de Personal perquè es tramitin.

»Article 5. Ajuda per estudis oficials

»1. L'ajuda que integra aquesta modalitat té com a finalitat atendre la compensació de les despeses que el personal de la Universitat realitzi en matèria d'estudis oficials per a ells mateixos.

»2. L'ajuda que integra aquesta modalitat té com a finalitat atendre la cobertura de les despeses per matrícula als centres docents.

»3. La compensació de les despeses realitzades en concepte de matrícula únicament es pot percebre si s'acrediten els requisits següents:

»a) Haver formalitzat la matrícula per al curs corresponent.

»b) No percebre cap tipus d'ajuda de cap organisme oficial per a aquesta finalitat, excepte que la quantia sigui inferior a l'atorgada per aquest concepte. En aquest cas es complementaria l'ajuda percebuda fins a la quantia límit reservada a la cobertura d'aquest tipus de contingències.

»c) No haver percebut ajuda per al mateix curs l'any anterior. La repetició de curs o assignatura, no dóna dret a cap ajuda nova.

»d) Si els estudis són d'àmbit universitari, l'ajuda es percebrà si la matrícula és de la Universitat de les Illes Balears. Si és de fora de la Universitat de les Illes Balears, es percebrà si es tracta d'un estudi que no es realitza en aquesta universitat o si es tracta de personal de les extensions universitàries.

»4. L'import de l'ajuda per matrícula en cap concepte no pot superar l'import real. Als efectes d'aquest article s'entén per matrícula, la matrícula pròpiament dita, els drets d'inscripció i/o la reserva de plaça.

»5. No es pot sol·licitar l'abonament d'aquesta ajuda si, prèviament, no s'ha realitzat el pagament de la matrícula.

»Si el pagament de la matrícula es realitza en dos o més terminis, no es pot sol·licitar aquesta ajuda fins que no se n'hagi satisfet totalment l'import.

»Si algun dels pagaments es realitza fora de l'exercici pressupostari en el qual s'hagi pagat el primer, la sol·licitud s'ha de fer a l'exercici en el qual efectivament s'hagi abonat aquest pagament.

»6. L'ajuda regulada en aquest article s'abonarà d'una sola vegada.

»L'ajuda per despeses de matrícula pot arribar fins al preu d'un curs complet dels estudis sol·licitats.

»7. Queden expressament exclosos d'aquesta ajuda els estudis propis de les diferents universitats que cursi el personal afectat per aquest acord normatiu.

»Article 8. Sense contingut.

»Article 13. La Comissió d'Acció Social

»1. Una vegada hagi entrat en vigor el present acord normatiu, es constituirà la Comissió d'Acció Social de la Universitat.

»2. La Comissió d'Acció Social serà formada pel vicerector de Planificació Economicoadministrativa, el vicerector del Professorat i Departaments, el Gerent, el cap del Servei de Personal, dos membres de la Junta de Personal docent i investigador, un membre de la Junta de Personal d'administració i serveis i un membre del Comitè d'Empresa.

»3. A l'inici de cada exercici pressupostari la Comissió d'Acció Social, per acord del Consell Executiu, podrà assumir la distribució de les quanties globals, les quals s'hauran de correspondre amb les modalitats, dins el total pressupostat per a les despeses socials.

»4. La Comissió d'Acció Social estudiarà totes les sol·licituds d'ajuda per acció social i emetrà l'informe corresponent per concedir-les o denegar -les, informe que, en el darrer supòsit, ha de ser motivat. En cas de dificultats pressupostàries, podrà proposar quantitats inferiors a les establertes en aquest acord.

»5. Emès l'informe corresponent, s'elevarà al Consell Executiu, el qual emetrà la resolució per la qual es denegarà o es concedirà l'ajuda sol·licitada. En cas de denegació, aquesta haurà de ser motivada.

»6. Les resolucions denegatòries que hagin obtingut informe favorable de la Comissió d'Acció Social hauran de ser-li comunicades.

»Article 15. Terminis

»1. Totes les sol·licituds d'ajuda referides a l'apartat 1 del article 2 (ajudes per atenció social) i les ajudes en compensació de despeses derivades d'assistència sanitària, s'han de sol·licitar el primer trimestre de l'any i s'han de referir a l'any natural anterior, i la Comissió d'Acció Social, durant el segon trimestre de l'any, resoldrà totes les ajudes sol·licitades.

»El personal queda obligat a comunicar a la Universitat qualsevol incidència que suposi una modificació en l'ajuda o la percepció.

»Així mateix, la Universitat es reserva el dret de sol·licitar, en qualsevol moment, l'acreditació conforme es mantenen els mateixos supòsits que originaren la concessió de l'ajuda.

»2. La resta d'ajudes per acció social han de sol·licitar-se en l'exercici pressupostari en el qual s'hagin produït els esdeveniments que hi donen dret.

»Disposició transitòria. Sense contingut.»

Disposició final

Aquest acord normatiu entra en vigor amb efectes retroactius des del dia 1 d'abril de 1999.

Disposició derogatòria

Es deroga qualsevol tipus de normativa anterior al present acord normatiu que sigui contrària al seu contingut normatiu.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 22 de juliol de 1999
El Rector, Llorenç Huguet


 

Acords que fan referència a aquest.