Coneguda la pròrroga dels Pressuposts generals de l'Estat
per a 1996 i esperant el reial decret de mesures pressupostàries
per a aquest exercici, el Gerent de la UIB ha elaborat un avantprojecte
de pressupost que, un cop aprovat pel Consell Executiu, el Rector
sotmet a l'aprovació de la Junta de Govern.
Preàmbul
La redacció del Projecte de Pressupost de la Universitat
de les Illes Balears per a 1996 continua la línia marcada
pel Pressupost de 1995, en el sentit de reflectir tots els ingressos
prevists, tant finalistes com merament específics.
El marc de pròrroga pressupostària per a 1996 suposa
una congelació en termes reals de la transferència
nominativa provinent del MEC, la qual cosa obliga la UIB a continuar
utilitzant els romanents de tresoreria per finançar el
capítol de personal i de despeses corrents. Aquesta situació
no pot considerar-se com a estructural sinó com a transitòria,
en la mesura que la transferència nominativa no es regularitzi
en una quantia d'acord amb la realitat de la UIB i semblant,
almenys, a les rebudes per altres universitats de dimensions
semblants de l'Estat espanyol.
Per tot això, en la mesura que el finançament no se
situï a nivells normals i es continuï amb la necessitat
d'utilitzar els romanents genèrics (en decreixença),
la UIB estarà en una situació d'obligada restricció
que ha condicionat l'elaboració d'aquests pressuposts i
en condicionarà també l'execució.
Quant als ingressos prevists per a 1996, s'ha estimat un increment
del 3,5 per cent en la transferència nominativa procedent
del MEC que reflectirà el reial decret de mesures pressupostàries
per a 1996.
Les taxes s'han avaluat a partir de la liquidació dels
darrers dos anys, encara que els efectes dels nous plans d'estudis
i de la modificació del nombre de fills necessaris per
considerar una família nombrosa han fet que es consideri
el total similar en termes nominals al de 1995.
Les transferències de capital es mantenen en termes semblants
als de 1995, tret de l'aportació per a la posada en marxa
del nou edifici amb un conveni entre MEC-CAIB-UIB que garanteixi
la disponibilitat d'aquest edifici per al curs 1996-97.
Quant a despeses, s'ha pressupostat per al personal el màxim
que fins al mo ment permet el Ministeri, tant per a personal
docent i investigador (PDI) com per a personal d'administració
i serveis (PAS), a més de l'increment previst del 3,5 per
cent. Com a contrapartida s'ha estat molt restrictiu en despeses
corrents, de manera que hi ha una disminució en termes
nominals del 6,9 per cent respecte a 1995. Les partides d'inversió
no han estat retallades i fins i tot s'han previst, per finançament
propi, partides per a instal·lacions esportives, reposició
pròpia addicional i altres actuacions per realitzar a Menorca
i Eivissa.
Per tot això s'acorda:
1. Aprovar el Pressupost de la UIB per a 1996, amb un estat
de despeses en el qual s'autoritzen i consignen els crèdits
necessaris per atendre el compliment d'obligacions per un import
de 6.544.954.811 pessetes i en el qual l'estat d'ingressos recull
els drets que es pensa liquidar durant l'exercici per un import
de 6.544.954.811 pessetes.
El detall d'aquest pressupost s'adjunta com a annex
I.
2. La distribució del capítol II del Pressupost de
despeses de la UIB per a 1996 serà la que s'adjunta com
a annex II.
3. Les modificacions de la relació de llocs de treball
del personal funcionari i laboral són les que s'adjunten
com a annexos III i IV
respectivament. Al llarg de l'exercici de 1996 s'hi podran incloure
modificacions reglamentades estatutàriament.
4. L'inici del procediment per cobrir de forma definitiva una
plaça dotada durant 1996 tant de PDI com de PAS requerirà
l'objectivació prèvia del fet que se'n té necessitat
permanent, i l'aprovació de la Junta de Govern a proposta
del Consell Executiu.
5. Els ingressos no prevists que s'obtinguin durant 1996 podran
ser incorporats al pressupost per subvencionar obligacions,
preferentment ocasionades en el capítol d'inversions, manteniment
i serveis generals, o específics en el cas d'ingressos
finalistes. En el cas d'ingressos superiors als prevists a les
partides 326 i 310.01, aquesta incorporació serà automàtica.
6. El Consell Social serà l'òrgan encarregat de l'auditoria
que anualment es realitzarà a la UIB, i es farà a
càrrec del seu pressupost.
7. Els compromisos de despeses a càrrec d'exercicis futurs
hauran de ser aprovats per la Junta de Govern.
8. S'estableix el termini de presentació de propostes de
despesa als serveis administratius dels centres fins al dia
15 de novembre de 1996, i per a la presentació de reconeixements
d'obligacions, el 30 de novembre de 1996. En casos d'urgència
raonada es podrà ampliar el termini en quinze dies.
Disposició final
El Consell Executiu queda autoritzat per prendre les mesures
oportunes per al desenvolupament d'aquest acord.
En tot el que no contradiu aquest acord, es mantenen en vigor
els acords presos el dia 2 de desembre de 1994, números
2644 i 2645.
Annex III
Modificació de la relació de llocs de treball
del personal d'administració i serveis funcionari de la
UIB (retribucions de 1995)
a) Canvi de denominació:
- El lloc de «cap del Gabinet del Rector», nivell
26, passa a denominar-se «cap del Servei Tècnic d'Extensió
Universitària», amb les mateixes característiques
i retribucions.
- El lloc de «cap d'unitat, Rectorat», nivell 20,
passa a denominar-se «cap d'unitat, Consell Social»,
nivell 20, amb les mateixes característiques i retribucions.
- Un lloc de «cap de negociat (Gabinet del Rector), Rectorat»,
nivell 18, passa a denominar-se «cap de negociat (Rectorat)»,
amb les mateixes característiques i retribucions.
b) Adscripcions:
- Un lloc de cap de servei, pendent d'emplaçament,
nivell 26, s'adscriu al Servei d'Alumnes.
- Un lloc base de l'escala d'auxiliar administratiu, pendent
d'emplaçament, nivell 14, s'adscriu a Gerència.
- Dos llocs base de l'escala d'auxiliar administratiu, pendents
d'emplaçament, nivell 14, s'adscriuen al Rectorat.
c) Es dota:
- Un lloc de «responsable d'àrea, Vice-rectorat
d'Investigació», nivell 22, amb forma de provisió
de concurs, grup B/C, amb un complement específic de 935.544
pessetes. Pendent de dotació pressupostària.
- Un lloc de «responsable d'àrea», no singularitzat,
nivell 22, amb forma de provisió de concurs, grup B/C,
amb un complement específic de 935.544 pessetes. Pendent
de dotació pressupostària i d'emplaçament.
- Un lloc de «cap de negociat, Gerència», singularitzat,
nivell 18, de lliure designació, grup C/D, amb un complement
específic de 589.392 pessetes. Pen dent de dotació
pressupostària.
- Un lloc de «cap de negociat, Rectorat», singularitzat,
nivell 18, de lliure designació, grup C/D, amb un complement
específic de 589.392 pessetes. Pen dent de dotació
pressupostària.
- Dos llocs de «responsable d'àrea», no singularitzats,
nivell 22, amb forma de provisió de concurs, grup B/C,
amb un complement específic de 935.544 pessetes. Pendents
de dotació pressupostària i d'emplaçament.
- Cinc llocs de «cap d'unitat», no singularitzats,
nivell 20, amb forma de provisió de concurs, grup C, amb
un complement específic de 589.392 pessetes. Pendents de
dotació pressupostària i d'emplaçament.
- Dos llocs de «responsable de biblioteca», no singularitzats,
nivell 20, amb forma de provisió de concurs, grup C, amb
un complement específic de 589.392 pessetes. Pendents de
dotació pressupostària i d'emplaçament.
- Dos llocs de «cap de negociat», no singularitzats,
nivell 18, amb forma de provisió de concurs, grup C/D.
Pendents de dotació pressupostària i d'emplaçament.
- Tres llocs de «responsable de zona», no singularitzats,
nivell 16, amb forma de provisió de concurs, grup C/D.
Pendents de dotació pressupostària i d'emplaçament.
d) Es declara per extingir:
- Un lloc de «responsable d'àrea, Rectorat»,
singularitzat, nivell 22, de lliure designació, grup B/C.
- Un lloc de «responsable d'àrea, Tràmit. Gerència»,
singularitzat, nivell 22, de lliure designació, grup B/C.
e) Es modifica:
- Un lloc de «responsable de zona (control patrimonial)»
adscrit al Servei de Contractació, Patrimoni i Infraestructura,
no singularitzat, nivell 14, amb forma de provisió de concurs,
grup D, que passa a tenir un nivell 16.
- Un lloc base auxiliar administratiu, adscrit al Rectorat,
no singularitzat, nivell 14, amb forma de provisió de concurs,
grup D, que passa a tenir un nivell 16, amb la denominació
de «responsable de zona (vice-rectorat Tràmit V)».
Annex IV
Modificació de la relació de llocs de treball
del personal d'administració i serveis laboral de la UIB
(retribucions de 1995)
a) Es dota:
- Quatre llocs de titulat superior, laboral del grup I,
pendents de dotació pressupostària i d'emplaçament.
- Un lloc de diplomat universitari, laboral del grup II, pendent
de dotació pressupostària i d'emplaçament.
b) Es modifica:
- Un lloc de «tècnic especialista (Servei de Comunicació,
Recepció i Enllaç)», laboral del grup II, no
singularitzat, amb forma de provisió de concurs i tipus
de jornada J1, que passa a tenir jornada J3, amb un complement
de 315.312 pessetes.
- Un lloc de «mosso (Gabinet del Rector)», laboral
del grup V, no singularitzat, amb forma de provisió de
concurs i tipus de jornada J5, que passa a denominar-se «mosso
(Rectorat)», amb el tipus de jornada J1.
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui
els efectes que corresponguin.
|