logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 553 - Any  XXXVIII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 19 de maig de 2023
Consell de Govern

14933. ACORD NORMATIU del dia 4 de maig de 2023 pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública de personal docent i investigador de la UIB per a l’any 2023.

La Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2023 (BOE núm. 308, de 24 de desembre), determina al títol III (De les despeses de personal) la regulació de l’oferta d’ocupació pública. Així, a l’article 20 (Oferta d’ocupació pública, contractes i nomenaments temporals del personal del sector públic), s’estableix una taxa de reposició del 120 per cent per a les places de personal docent i investigador, atesa la seva consideració de sector prioritari establerta a l’apartat Dos 1.a de l’article esmentat.

L’oferta d’ocupació pública, de conformitat amb el que estableix el segon apartat de l’article 70 del text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (TREBEP), aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, l’ha d’aprovar el pertinent òrgan de l’Administració pública i s’ha de publicar al diari oficial corresponent.

L’oferta d’ocupació pública de personal docent i investigador de la Universitat de les Illes Balears per a l’any 2023 inclou, de conformitat amb les previsions del primer apartat de l’article 70 del TREBEP, les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s’hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés. Tal com està previst al TREBEP, l’oferta d’ocupació pública, com a instrument de planificació dels recursos humans, defineix i quantifica els efectius en funció de les necessitats i prioritats derivades de la planificació general dels recursos humans.

En aquest sentit, la vigent Llei de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2023 conté la previsió següent a l’article 20 (Oferta d’ocupació pública, contractes i nomenaments temporals del personal del sector públic): «Plazas de los Cuerpos de Catedráticos de Universidad y de Profesores Titulares de Universidad, de profesores contratados doctores de Universidad regulados en el artículo 52 de la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades, y a las plazas de personal de administración y servicios de las Universidades, siempre que por parte de las Administraciones Públicas de las que dependan se autoricen las correspondientes convocatorias. Dentro del límite de la tasa de reposición correspondiente a los Cuerpos de Catedráticos de Universidad y de Profesores Titulares de Universidad y a los profesores contratados doctores previsto en el párrafo anterior, cada Universidad estará obligada a destinar, como mínimo, un 15 por ciento del total de plazas que oferte, a la incorporación, en aquella categoría para la que esté acreditado, de personal investigador doctor que haya obtenido el certificado I3 dentro del marco del Programa Ramón y Cajal. En el supuesto de que no se utilicen todas las plazas previstas en esta reserva, estas se podrán ofertar a otros investigadores de programas de excelencia, nacionales o internacionales y que hayan obtenido el certificado I3. En este caso, la Universidad deberá aportar un certificado del Ministerio de Universidades en el que conste que los programas ofertados reúnen los requisitos establecidos en este apartado».

A més, no computaran dins el límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius les places que es convoquin per proveir-les mitjançant processos de promoció interna. En aquest sentit, l’article 71.2 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari (BOE núm. 70, de 23 de març), preveu que «Las universidades establecerán programas de promoción interna, que estén dotados en el estado de gastos de su presupuesto, para el acceso desde la categoría de Profesora y Profesor Titular de Universidad y de Profesora y Profesor Permanente Laboral a otra de superior categoría. Las plazas de estos programas no podrán superar el número máximo de plazas que sean objeto de la Oferta de Empleo Público de turno libre, en ese mismo año, para el acceso a los cuerpos docentes del artículo 68 y de Profesorado Permanente Laboral. Sólo podrán acceder a dichas plazas profesoras y profesores que hayan prestado, como mínimo, dos años de servicios efectivos en el puesto de origen y que estén acreditados para la categoría a la que promocionan. La universidad regulará en su normativa interna el procedimiento a seguir en los programas de promoción interna. En todo caso, el procedimiento de acceso será el de concurso de méritos».

A més, la disposició transitòria vuitena estableix que «En función de la implementación del plan de incremento del gasto público en educación para el período previsto en el artículo 155.2 de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, las universidades que tengan más de un 20 por ciento de su plantilla docente, computada en efectivos, con contratos laborales de Profesores y Profesoras Sustitutos/as, de Profesores y Profesoras Visitantes, de Profesores y Profesoras Distinguidos/as y de Profesores y Profesoras Asociados/as, excluyendo al profesorado asociado de Ciencias de la Salud, implantarán los siguientes mecanismos de adaptación», dels quals, el descrit a la lletra c) indica que «Establecerán un programa de promoción interna a Profesorado Permanente Laboral o figuras equivalentes de la normativa autonómica para quienes, estando contratados con carácter indefinido y cuenten con la acreditación, hayan desempeñado en la fecha de la publicación de la convocatoria actividades docentes en universidades públicas españolas durante al menos cinco cursos académicos de los últimos siete años a través de los contratos de profesorado asociado u otros contratos de duración igual o inferior a un año previstos en la Ley Orgánica 6/2001, de 21 de diciembre. Estas plazas de promoción no computarán a efectos de tasa de reposición».

A tal efecte, atès que en la data d’entrada en vigor de la Llei orgànica 6/2001 la Universitat de les Illes Balears té, computat en nombre d’efectius, més del quaranta per cent de la plantilla de personal docent i investigador formada per professors visitants i professors associats i que disposa, en els pressuposts per a l’exercici 2023, de finançament, s’introdueixen un total de nou places de professor permanent laboral orientades al programa de promoció de personal docent i investigador que hagi desenvolupat, en la data de publicació de la convocatòria, activitats docents en universitats públiques espanyoles almenys durant cinc cursos acadèmics dels set darrers anys a través dels contractes de professor associat o d’altres contractes de durada igual o inferior a un any prevists a la Llei orgànica 6/2021, de 21 de desembre.

D’altra banda, cal dir que el còmput de la taxa de reposició d’efectius, comunicada a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura i a la Conselleria d’Hisenda i Relacions Exteriors del Govern de les Illes Balears i calculada en funció del nombre d’empleats fixos que durant l'exercici pressupostari de 2022 han deixat de prestar serveis en aquesta universitat, cossos o categories, és de quaranta-sis places.

En vista de tot el que s’ha indicat, a proposta del Consell de Direcció i en espera de l’autorització pertinent de la Conselleria d’Hisenda i Relacions Exteriors del Govern de les Illes Balears, el Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d’avui, fent ús de les competències que li atribueix l’article 24.2.8, 10 i 40 dels Estatuts d’aquesta universitat, ha aprovat l’oferta d’ocupació pública de personal docent i investigador de la UIB per a l’any 2023.

Primer. Aprovació de l’oferta d’ocupació pública

En compliment de les disposicions de l’article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, s’aprova l’oferta d’ocupació pública de personal docent i investigador de la Universitat de les Illes Balears per a l’any 2023.

Segon. Quantificació de les places

El nombre de places de personal docent i investigador per a l’any 2023 s’indica tot seguit:

Places resultat de la taxa de reposició

Cos

Grup

Total places

Professor titular d’universitat

A1

22

Professor permanent laboral

24

 

Places vinculades a la lletra c) de la disposició transitòria vuitena de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març

Cos

Grup

Total places

Professor permanent laboral

16

Hi haurà tres places de professor titular d’universitat i sis de professor permanent laboral que es destinaran a la incorporació de personal investigador doctor que hagi obtingut els certificats I3 o R3. Hi haurà un total d’una plaça de professor titular d’universitat i tres de professor permanent laboral que es destinaran a l’accés de persones amb discapacitat.

Tercer. Processos selectius

Les bases específiques que regularan els processos selectius derivats d’aquesta oferta d’ocupació es publicaran als butlletins oficials corresponents en el termini de tres anys a partir de la data de publicació d’aquesta oferta d’ocupació, de conformitat amb les disposicions de l’article 70.1 del Reial decret legislatiu 5/2015.

Quart. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot