logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 552 - Any  XXXVIII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 28 d'abril de 2023
Consell de Direcció

14890. ACORD EXECUTIU del dia 19 d’abril de 2023 pel qual es regula el tauler electrònic oficial de la Universitat de les Illes Balears.

La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, integren l’administració electrònica en la regulació bàsica estatal de l’activitat administrativa del sector públic i la consagren com la forma principal de gestió administrativa.

En atenció a les disposicions esmentades, la UIB, com a subjecte obligat, mitjançant l’Acord normatiu 14427/2022, de 23 de març, va aprovar el Reglament per a la implantació de l’administració electrònica a la Universitat de les Illes Balears. Aquest reglament té per objecte regular els principis que regeixen la relació dels ciutadans amb la Universitat per mitjans electrònics amb motiu de la realització de tràmits i del desenvolupament dels procediments administratius en què sigui part la Universitat.

Per fer efectiva la relació per via electrònica entre la UIB i els ciutadans, el Reglament estipula, al títol II, les eines del sistema d’administració electrònica. Entre aquestes eines, s’estableix la seu electrònica de la UIB (títol II, capítol II) com a punt d’accés per a l’establiment de relacions electròniques dels ciutadans amb la Universitat. La seu electrònica de la UIB inclou, entre d’altres serveis, el Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears (article 15) i el tauler electrònic oficial (article 16) com les vies principals de publicitat oficial dels acords, resolucions i actes administratius dels òrgans i serveis de la UIB.

L’article 45 de Llei 39/2015, d’1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, obliga a publicar determinats actes administratius. En aquest sentit, el tauler electrònic oficial de la Universitat de les Illes Balears és el servei de la seu electrònica en el qual s’han de publicar les resolucions i actes administratius que, conforme a l’article 45 esmentat i d’acord amb la normativa pròpia reguladora de cada procediment, hagin de ser objecte de publicació.

En el mateix sentit, la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, va imposar a diferents entitats del sector públic, entre les quals les universitats públiques, obligacions en matèria de publicitat activa, en virtut de les quals havien de publicar determinada informació a les corresponents seus electròniques o pàgines web d'una manera clara, estructurada i comprensible per als interessats.

La posada en marxa del tauler electrònic oficial (TEO) exigeix d’adoptar unes directrius comunes que facin possibles uns criteris homogenis a l’hora de dur a terme la publicitat oficial a la UIB.

El present acord executiu s’estructura en tres capítols: al capítol primer es defineix el TEO de la Universitat, s’indiquen els tipus d’anuncis que hi són objecte de publicació i s’estableixen els elements que li són propis; al capítol segon es descriu el procediment de publicació i s’indiquen els perfils dels subjectes implicats en la publicació d’anuncis, addicionalment s’especifiquen les característiques i requisits formals que han de complir els documents que s’hi publiquen; finalment, al capítol tercer es fa referència a l’eficàcia jurídica de la publicació al TEO.

Per tot el que s’ha indicat, el Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d'avui, fent ús de la competència que li atribueix l'article 27.1.a) i h) dels Estatuts d'aquesta universitat, ha acordat de crear el tauler electrònic oficial, en els termes següents:

Capítol I. Tauler electrònic oficial de la Universitat de les Illes Balears

Article 1. Objecte

Aquest acord executiu té per objecte la regulació del règim jurídic i del funcionament del tauler electrònic oficial (TEO) de la Universitat de les Illes Balears, que estarà disponible a la seva seu electrònica (<https://seu.uib.cat>) en desenvolupament de l’article 16.4 del Reglament per a la implantació de l’administració electrònica a la Universitat de les Illes Balears.

La publicació en el TEO tindrà caràcter oficial i autèntica.

Article 2. Definició

  1. El TEO de la Universitat de les Illes Balears és el servei de la seu electrònica en el qual s’han de publicar les resolucions i actes administratius que, conforme a l’article 45 de Llei 39/2015, d’1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i d’acord amb la normativa pròpia reguladora de cada procediment, hagin de ser objecte de publicació.
    Addicionalment poden ser objecte de publicació, amb el vistiplau previ de la Secretària General, els anuncis indicats al segon apartat de l’article 3 d’aquesta normativa.
  2. El TEO generarà evidències electròniques que permetin constatar la data i l'hora de publicació dels anuncis i altres actes i informació, a l'efecte de l'oportuna acreditació posterior.

Article 3. Acords, resolucions i actes administratius objecte de publicació

  1. Amb independència de publicar-los, si escau, al diari oficial corresponent, s’han de publicar al TEO els actes i resolucions en qualsevol dels casos següents:
    1. Quan l’acte tingui per destinatari una pluralitat indeterminada de persones.
    2. Quan l’Administració determini que la notificació efectuada només a un interessat és insuficient per garantir la notificació a tothom.
      Quan es tracti d’actes integrants d’un procediment selectiu o de concurrència competitiva de qualsevol tipus. En aquest cas, la convocatòria del procediment ha d’indicar el tauler d’anuncis o mitjà de comunicació on s’efectuaran les successives publicacions, i no tindran validesa les que es duguin a terme en llocs diferents.
      A l’annex I d’aquest acord es detallen els actes i resolucions que han de ser objecte de publicació. Aquest annex es pot modificar per resolució de la Secretaria General.
  2. Fora dels actes i resolucions esmentats al primer apartat d’aquest article, poden ser objecte de publicació al TEO, amb l'autorització prèvia de la Secretària General:
    1. En el marc del que estableix l’article 131 de la Llei 39/2015, dedicat a la publicitat de les normes, es poden publicar al TEO disposicions normatives de la UIB que regulen aspectes relacionats amb el funcionament i organització de la Universitat. En particular, s’hi poden publicar aquells acords de caràcter normatiu, com ara reglaments i altres disposicions generals, adoptats pels òrgans de la UIB en compliment de les seves competències que, de manera ordinària, no són objecte de publicació al FOU.
    2. Altres actes i resolucions que pugui resultar d’interès difondre d’acord amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, o per al bon funcionament de la institució.

Article 4. Competència

Correspon a la Secretària General de la UIB de coordinar el funcionament del TEO amb l’ajut del Consell Assessor de l’Administració Electrònica.

També li correspon dictar les resolucions i instruccions que siguin necessàries per dur a terme el desenvolupament adequat i l'aplicació correcta d’aquesta normativa.

Article 5. Accessibilitat i disponibilitat

  1. La Universitat de les Illes Balears garantirà l’accés lliure i gratuït al TEO als membres de la comunitat universitària, així com als ciutadans, a través de la seva seu electrònica, respectant els principis d’accessibilitat i facilitat d’ús, d’acord amb les normes vigents i estàndards oberts.
  2. El TEO estarà disponible les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana i quan, per raons tècniques, es prevegi que no pugui estar operatiu, s’informarà d’aquesta circumstància amb la màxima antelació possible a la seu electrònica de la UIB.
  3. Per publicar documentació objecte de reserva, en atenció a la qualitat i el tipus de dades de caràcter personal que contingui, es publicarà al TEO l’acte o la resolució corresponent adoptant les mesures pertinents per complir la normativa de protecció de dades.

Article 6. Estructura i categories del tauler

  1. Els diferents anuncis de la UIB es publicaran de manera seqüencial, independentment de l'emissor i la naturalesa, ordenats per la data i l'hora de publicació. Malgrat això, per organitzar la informació, els anuncis es poden agrupar en les categories temàtiques descrites a l’annex II. Aquest annex es pot modificar per resolució de la Secretaria General.
  2. Els anuncis poden ser etiquetats en més d’una categoria.

Capítol II. Procediment de publicació al TEO

Secció primera. Perfils dels subjectes implicats en la publicació d’anuncis

Article 7. Definició dels subjectes i indicació dels seus perfils

Els subjectes implicats en la publicació d’anuncis s’han d’incloure en alguna de les categories següents:

a) Emissor autoritzat. Són emissors autoritzats els següents:

  • Els titulars dels òrgans unipersonals de la Universitat.
  • Els secretaris dels òrgans de govern col·legiats i de representació.
  • Els responsables dels diferents serveis i unitats administratives de la UIB.

Els emissors autoritzats tenen la potestat per decidir, de conformitat amb els termes d’aquesta normativa, quins concrets anuncis, disposicions i actuacions dictats en l’àmbit de les seves competències pròpies o per delegació s’han de publicar al TEO.

b) Persona autoritzada amb permís per editar i publicar. Als serveis i unitats administratives es nomenaran almenys dues persones titulars i dues de suplents amb permís per editar i publicar els anuncis a l’aplicació de tramitació electrònica de la UIB, les quals donaran suport als emissors autoritzats.

La Secretària General serà l’encarregada d’autoritzar, mitjançant resolució dictada a tal efecte, les persones amb permís per editar i publicar els anuncis a l’aplicació de tramitació electrònica de la UIB.

Es pot autoritzar els titulars dels òrgans unipersonals de la Universitat i secretaris dels òrgans col·legiats de la Universitat a editar i publicar anuncis al TEO quan així ho sol·licitin i es consideri convenient per al desenvolupament de les seves competències.

Secció segona. Procediment de publicació

Article 8. Elements de la publicació

En el moment d’editar la publicació, se n’han de determinar els elements següents:

  1. Títol de l’anunci: s’ha de donar un títol a l’anunci que estigui d’acord amb el contingut.
  2. Descripció: donarà informació detallada de l’anunci objecte de publicació amb la menció de la seva naturalesa. Mitjançant instrucció de la Secretària General es donaran pautes concretes per a la descripció de determinats actes, per tal de facilitar-ne l’estandardització.
  3. Emissor: s’ha d’identificar l’emissor que ha autoritzat la publicació de l’anunci en qüestió.
  4. Data i hora de publicació: s’ha d'establir si la publicació ha de ser immediata o si s’ha de programar per a una data i una hora determinades.
  5. Annexos: s’han de publicar els documents que continguin els actes o resolucions objecte de publicació. També es poden publicar altres documents rellevants vinculats a l’objecte de l’anunci.

Article 9. Requisits dels documents objecte de publicació

  1. Els documents objecte de publicació han de ser originals en format PDF i han d’estar signats electrònicament pel responsable de l’òrgan emissor de l’acte o la resolució objecte de publicació.
    S’ha de garantir l’autenticitat, integritat i inalterabilitat del document mitjançant la utilització dels corresponents sistemes de signatura qualificada vàlida.
  2. En el cas de publicacions corresponents a processos de concurrència competitiva, la publicació de l’anunci pot contenir documents sense signatura electrònica que hagi generat automàticament la plataforma de tramitació electrònica.
  3. En cap cas no es poden publicar documents originals en paper o que no compleixen els requisits dels apartats anteriors.

Article 10. Altres requisits de les publicacions

  1. En el moment d’editar els anuncis, s’han d’atendre els aspectes següents:
    • Integritat de la publicació del document. S’ha de valorar si el document es pot publicar íntegrament de manera que sigui accessible per a qualsevol ciutadà o si hi ha aspectes relacionats, especialment, amb la protecció de dades personals que n'impedeixin la publicació íntegra.
    • Compliment en matèria de protecció de dades. S’ha de valorar si el document conté dades de caràcter personal i si aquestes poden ser objecte de publicació i, si escau, la manera en què s’han d’incloure al document per publicar.
    • Correcció lingüística. S’ha d’atendre la correcció lingüística, tant dels anuncis com dels documents adjuntats, que han de tenir el vistiplau del servei amb competències en correcció lingüística.
    • Imatge gràfica. S’han d’adoptar les normes que regulen la imatge gràfica de la UIB als documents que es publiquen com a annexos. Per això, s’han de seguir les directrius del servei amb competències en imatge institucional.
    • Normalització en la identificació del nom dels òrgans i de les unitats administratives emissores dels anuncis. La menció de les unitats i dels òrgans emissors dels anuncis s’ha de correspondre en tot moment amb la forma oficialment establerta a la disposició normativa publicada al FOU que correspongui, i no és possible emprar abreviatures o formes abreujades.
    • Els documents han de complir la normativa d'accessibilitat vigent.
  2. La persona encarregada d’editar i publicar els anuncis al tauler ha d’inserir el segell electrònic a tots els documents que siguin objecte de publicació.

Article 11. Publicació

Una vegada l’emissor autoritzat hagi determinat la necessitat de la publicació i la persona autoritzada l’hagi editada i hagi verificat que s’hi compleixen els elements assenyalats als articles anteriors, aquesta publicarà l’anunci al tauler.

Article 12. Publicació complementària

  1. Quan en una pàgina web de la Universitat es consideri convenient fer menció de qualsevol anunci o document que hagi de publicar-se al TEO, o donar-hi publicitat complementària, s’ha de verificar, en primer lloc, que efectivament s’ha publicat al tauler.
  2. En cap cas no es descarregarà cap document PDF que s’hagi adjuntat a l’anunci publicat al tauler per publicar-lo en una altra pàgina web, sinó que es crearà un enllaç a l’adreça web del dit anunci.

Article 13. Responsabilitat dels anuncis publicats

És responsabilitat dels òrgans emissors i dels funcionaris autoritzats a inserir publicacions al TEO la correcció de la informació i dels requisits formals dels anuncis que publiquin, en consonància amb els criteris assenyalats als articles 9 i 10 d’aquesta normativa.

Capítol III. Eficàcia jurídica de la publicació al TEO

Article 14. Eficàcia jurídica de la publicació al TEO

  1. La publicació al TEO dels acords, les resolucions i el actes administratius els confereix el caràcter oficial i autèntic i genera efectes jurídics plens.
    La publicació d’aquests documents en altres espais del web de la UIB no té eficàcia jurídica, sinó caràcter merament informatiu.
  2. Perquè produeixi efectes jurídics plens, d’acord amb el que exposa l’article 45.2 de la Llei 39/2015, la publicació oficial dels actes ha de contenir els mateixos elements que l’article 40.2 de la llei esmentada exigeix respecte de les notificacions, és a dir:
    1. Text íntegre de la resolució, amb indicació de si és o no definitiva en via administrativa.
    2. Els recursos que es poden interposar, l’òrgan davant el qual s’han de presentar i el termini per interposar-los.
  3. La data de publicació al TEO és la que determina l’eficàcia dels acords, les resolucions i els actes administratius de caràcter general, excepte que en el mateix acord s’incorpori una altra data d’efectivitat o en les normes reguladores dels procediments s’imposi la publicació en els diferents mitjans oficials, moment a partir del qual començaran a comptar els terminis legals.

Disposició addicional

Única. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Disposicions transitòries

Primera. Publicació fora del TEO

Durant el primer mes des de l’entrada en vigor d’aquest acord, també es donarà eficàcia jurídica als actes i resolucions que es publiquin al web de la UIB, encara que no es publiquin al TEO. En cas que es publiquin per duplicat, als efectes jurídics es prendrà en consideració la data en què primerament hagi tingut lloc la publicació.

Segona. Procediments iniciats a l’entrada en vigor

Quan a l’entrada en vigor d’aquest acord ja hagi començat un procediment en el qual hi hagi successius actes que hagin de ser objecte de publicació, s'han de publicar al TEO, sense perjudici que se’n faci una publicació complementària en els termes prevists a l’article 12, per donar compliment a les regles de publicació previstes a les bases del procediment.

Disposició final

Única. Entrada en vigor

Aquesta disposició entrarà en vigor el dia 1 de maig de 2023.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot

Annex I. Relació de procediments amb actes objecte de publicació al TEO de la UIB 

Categoria del TEO 

Procediments amb actes objecte de publicació al TEO 

Estudiants i docència de grau  

Convocatòries d'accés als estudis de grau: 

  • Per acreditació d'experiència laboral o professional (més grans de 40 anys).  
  • Per als més grans de 25 i 45 anys.  

Estudiants i docència de postgrau  

Convocatòries d’accés als estudis de màster:   

  • Convocatòries d’accés, admissió i matrícula.  
  • Llistes d'esmenes, llistes d'admesos provisionals i definitives.  

Doctorat  

Convocatòries d’accés als estudis de doctorat:  

  • Convocatòries d’accés, admissió i matrícula.  
  • Llistes d'esmenes, llistes d'admesos provisionals i definitives.  

Personal - PDI 

Convocatòries per al PDI (capítol 1): 

  • Concursos d’accés a cossos docents universitaris, concursos de selecció de professorat laboral, provisió de places, etc.  

Personal - PAS 

Convocatòries per al PAS (capítol 1): 

  • Proves selectives d’accés lliure, de promoció interna, sistemes de provisió, borses de treball, etc.  

Personal - contractes a càrrec de projectes 
 
Per a contractació de personal investigador. Susceptible de ser combinada amb la categoria:

Investigació i transferència 

Convocatòries de contractació de personal a càrrec de projectes, convenis, subvencions i d’altres mecanismes de finançament (capítol 6): 

  • Publicitat de les ofertes de treball.  
  • Llista provisional de candidats admesos i exclosos.  
  • Llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos.  
  • Resolució de selecció provisional.  
  • Resolució de selecció definitiva.  

Convocatòries de personal investigador al Programa de Foment de la Recerca:  

  • Contractació de personal propi investigador predoctoral i postdoctoral.  
  • Programa de projectes de recerca amb investigadors visitants de prestigi reconegut.  
  • Programa de contractació de personal tècnic de suport experimental i de gestió tècnica de la investigació.  
  • Programa de contractació d'investigadors consolidats.  

Mobilitat i internacionalització  

Convocatòries per als alumnes de la UIB: 

  • Convocatòries de mobilitat dels programes ERASMUS+ KA131 Estudis i ERASMUS+ KA131 Pràctiques (modalitats grau-màster i doctorat); Convenis d'intercanvi; SICUE i visitants.    
  • Convocatòries de beques i ajuts de l’SRI als programes de mobilitat ERASMUS+ Estudis i ERASMUS+ Pràctiques (modalitats grau-màster i doctorat); Convenis d'intercanvi; SICUE.   

Convocatòries per al PDI de la UIB: 

  • Convocatòries ERASMUS+ KA131 Visites docents (STA).  
  • Convocatòria d'ajuts per a activitats relacionades amb convenis de la UIB.  

Convocatòries per al PAS de la UIB:  

  • Convocatòries ERASMUS+ KA131 Visites formatives (STT).  
  • Convocatòria d'ajuts per a activitats relacionades amb convenis de la UIB.  

Convocatòries adreçades a les facultats i escoles:  

  • Convocatòria d'ajuts per a projectes d'internacionalització: adreçada a les facultats i escoles de la UIB.  
  • Cooperació i solidaritat  

Convocatòries d’ajuts, beques i premis en l’àmbit de la cooperació, solidaritat i sostenibilitat: 

  • Convocatòria d'ajuts per a accions d'educació per a la transformació social.  
  • Convocatòria d’Estades Solidàries per desenvolupar tasques de voluntariat internacional en el marc de la cooperació al desenvolupament.  
  • Convocatòria de beques de pràctiques per als estudis oficials de grau o màster en el marc de la cooperació al desenvolupament durant el curs acadèmic.  
  • Convocatòria per al professorat d’estudis oficials de grau o màster per definir els perfils de les places perquè l’alumnat pugui realitzar pràctiques en el marc de la cooperació al desenvolupament.  
  • Convocatòria d’ajuts per a la recerca sobre i per al desenvolupament.  
  • Convocatòria de suport al Programa de Foment de la Recerca en l’àmbit del desenvolupament humà sostenible.  
  • Convocatòria dels Premis Agenda 2030 per a la Transformació Social i el Desenvolupament Humà Sostenible per a TFG, TFM i tesis doctorals de la UIB.  
  • Convocatòria dels premis per a projectes audiovisuals Futurs Utòpics de la Mediterrània.  
  • Beques, premis i ajuts 
Convocatòries de beques, ajuts i premis gestionats per la UIB:  
  • Convocatòries de beques de col·laboració.  
  • Convocatòria de la UIB d'ajuts de matrícula per a estudiants amb circumstàncies personals sobrevingudes o estructurals.  
  • Convocatòria d'ajuts de matrícula UIB-GOIB.  
  • Normativa  

Normativa que no és objecte de publicació al FOU: 

  • Instruccions d’òrgans unipersonals.   
  • Normativa de centres i departaments (prèvia autorització de la Secretària General).  
  • Convocatòries i acords d’òrgans col·legiats  

Convocatòries d’òrgans col·legiats  

  • Actes d’acords dels òrgans col·legiats que depenen de la Secretària General   
  • Informació pública  

Estudis de grau: 

  • Exposició pública de les propostes o modificacions de titulacions universitàries de grau (procediment de verificació i modificació de titulacions oficials).   
  • Exposició pública dels informes d'autoavaluació de les titulacions universitàries de grau (procediment de renovació de l’acreditació).  

Estudis de postgrau: 

  • Exposició pública de les propostes o modificacions de titulacions universitàries de màster (procediment de verificació i modificació de titulacions oficials).  
  • Exposició pública dels informes d'autoavaluació de les titulacions universitàries de màster (procediment de renovació de l’acreditació).  

Estudis de doctorat: 

  • Exposició pública de les propostes o modificacions de titulacions universitàries de doctorat (procediment de verificació i modificació de titulacions oficials).  
  • Exposició pública dels informes d'autoavaluació de les titulacions universitàries de doctorat (procediment de renovació de l’acreditació).  
  • Tesis doctorals.  
  • Processos electorals  

Procediments electorals: 

  • Processos electorals per a òrgans de govern i representació de la UIB.  
  • Altres  
  • Altres actes i procediments objecte de publicació que tinguin el vistiplau de la Secretària General. 

Annex II. Categories temàtiques del TEO

  • Estudiants i docència de grau
  • Estudiants i docència de postgrau
  • Doctorat
  • Investigació i transferència
  • Mobilitat i internacionalització
  • Cooperació i solidaritat
  • Personal - PDI
  • Personal - PAS
  • Personal - contractes a càrrec de projectes
  • Beques, premis i ajuts
  • Normativa
  • Convocatòries i acords d’òrgans col·legiats
  • Informació pública
  • Processos electorals
  • Altres