14887. ACORD NORMATIU del dia 30 de març de 2023 pel qual es modifica l’Acord normatiu 13521/2020, d’11 de maig, pel qual es crea i regula la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears.
El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia 11 de maig de 2020, va crear i regular la Comissió de Supervisió de Projectes d'Obres de la Universitat de les Illes Balears (Acord normatiu 13521/2020, d'11 de maig –FOU 498, de 22 de maig).
La renúncia del vocal enginyer del Servei Tècnic i d'Infraestructures, juntament amb els canvis produïts a l'actual equip de govern de la Universitat i l'augment significatiu de la càrrega de treball que té aquesta comissió, obliga a modificar-ne la composició.
Per tot això, el Consell de Govern de la Universitat de les Illes Balears, a proposta del Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d’avui, en virtut de les previsions de l’article 24.2.32 i 40 dels Estatuts de la UIB, ha aprovat la modificació de l’Acord normatiu 13521/2020, d’11 de maig, pel qual es crea i regula la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears, tal com s’indica tot seguit.
Article 1. Modificacions realitzades
Tot seguit s’expressa com queda modificat l’Acord normatiu 13521/2020.
La nova redacció de l’article 2 (Composició) és la següent:
«Article 2. Composició
»1. La Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears serà integrada pels membres següents, nomenats pel Rector de la Universitat:
»President: el vicerector d'Economia i Infraestructures, que podrà delegar en el vicerector de Campus i Universitat Saludable.
»Vocals:
- Un arquitecte professor de la Universitat.
- Un enginyer industrial o de camins, canals i ports professor de la Universitat.
- Un arquitecte del Servei Tècnic i d'Infraestructures de la Universitat.
- Un físic professor de la Universitat.
»Secretari: un enginyer tècnic del Servei Tècnic i d'Infraestructures de la Universitat.
»2. El suport administratiu de la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres anirà a càrrec del personal d’administració i serveis del Servei Tècnic i d'Infraestructures de la Universitat.»
Article 2. Publicació del text modificat
Es disposa la publicació com a annex del text íntegre de l’articulat resultant de la modificació de l’Acord normatiu 13521/2020.
Disposició final
Única. Entrada en vigor
Aquesta modificació entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.
Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot
Annex
Article 1. Creació i funcions
Es crea la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears com a òrgan col·legiat que s’encarregarà de supervisar els projectes d’obres i d’instal·lacions que acordi dur a terme la Universitat. Així mateix, s’encarregarà de verificar el compliment de les normes reguladores de la matèria i emetre l’informe oportú en els supòsits que estableix l’article 235 de la LCSP, així com en els prevists en aquest acord.
Article 2. Composició
1. La Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears serà integrada pels membres següents, nomenats pel Rector de la Universitat:
President: el vicerector d'Economia i Infraestructures, que podrà delegar en el vicerector de Campus i Universitat Saludable.
Vocals:
- Un arquitecte professor de la Universitat.
- Un enginyer industrial o de camins, canals i ports professor de la Universitat.
- Un arquitecte del Servei Tècnic i d'Infraestructures de la Universitat.
- Un físic professor de la Universitat.
Secretari: un enginyer tècnic del Servei Tècnic i d'Infraestructures de la Universitat.
2. El suport administratiu de la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres anirà a càrrec del personal d’administració i serveis del Servei Tècnic i d'Infraestructures de la Universitat.
Article 3. Projectes supervisats
La Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears supervisarà els projectes d’obres següents:
- Els projectes la quantia dels quals sigui igual o superior a 500.000 euros (IVA exclòs).
- Les obres que afectin l’estabilitat, seguretat o estanquitat de l’immoble, amb independència de la quantia del projecte.
- Els projectes elaborats per professionals aliens a la Universitat que compleixin algun dels dos supòsits anteriors.
- Les obres que el Rectorat estimi oportunes i convenients, a la vista de les seves especials característiques.
Article 4. Participació en la supervisió de projectes
- Els membres de la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears en cap cas no podran supervisar projectes en els quals hagin participat com a redactors o col·laboradors.
- En cas que algun membre de la Comissió hagi redactat un projecte objecte de supervisió per part de la Comissió o hi hagi col·laborat, aquest membre ha de ser substituït per un de nou amb la seva mateixa titulació d’entre el personal de la Universitat, previ nomenament del Rector de la Universitat.
Article 5. Emissió d’informes
- La Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears emetrà els seus informes en el termini màxim d’un mes.
- Els informes de la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears han de ser aprovats mitjançant acords adoptats en sessió plenària, encara que per elaborar-los poden actuar com a ponents un o més membres de la Comissió.
Article 6. Assessorament per a l’emissió d’informes
Per emetre els informes, la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears pot demanar assessorament addicional a altres tècnics, preferentment de la Universitat mateixa, quan resulti convenient a la vista de les especials característiques d’un projecte determinat.
Article 7. Remissió dels informes
Els informes de la Comissió de Supervisió de Projectes d’Obres de la Universitat de les Illes Balears s’han de remetre al Rector de la Universitat, i s'han d'incorporar a l’expedient de contractació corresponent, com a document integrant d’aquest i als efectes oportuns.
Disposició addicional
Única. Denominacions
Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
Disposició final
Única. Entrada en vigor
Aquesta disposició entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.