13601. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 19 de juny de 2020 per la qual es deixa sense efectes la suspensió dels permisos de viatge.
Atès el contingut del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declarava l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, mitjançant la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març, es varen prendre mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat.
Una de les mesures adoptades va ser suspendre, amb caràcter excepcional i mentre duràs l’estat d’alarma sanitària, els permisos per viatjar.
El temps transcorregut des de la publicació de la Resolució 13459/2020, de 15 de març, juntament amb els esdeveniments que s’han anat produint, tant en l’àmbit acadèmic com en el social, sanitari i econòmic, i juntament amb la immersió en un període de temps integrat per diverses fases de transició, les quals condueixen a una nova normalitat, va fer convenient adaptar la resolució indicada a la situació canviant, i desdotar-la del caràcter general que tenia en el primer moment d’incertesa provocada per la declaració de l’estat d’alarma.
L’adaptació indicada la va realitzar la Resolució 13524/2020, de 15 de maig, referent a l’adaptació de les mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat adoptades per la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març. Per tant, amb la segona resolució tant es mantenia la suspensió en general com també es derogaven algunes de les mesures adoptades per la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març. I, concretament, la Resolució del Rectorat 13524/2020, de 15 de maig, va mantenir la suspensió dels permisos de viatge en els mateixos termes establerts al sisè apartat de la Resolució del Rectorat 13459/2020.
Per altra banda, una vegada superada la fase més aguda d'expansió de la pandèmia i iniciada la recuperació progressiva de la normalitat en el funcionament de les administracions públiques, sempre en el marc del Pla per a la transició cap a una nova normalitat aprovat pel Govern, és necessari recuperar el funcionament normal de l’activitat universitària.
Finalment, el Reial decret 555/2020, de 5 de juny, prorroga l’estat d’alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, fins a les 00.00 hores del dia 21 de juny de 2020, i no se’n produeix cap pròrroga més. En concret, l’article 5 (Pèrdua d'efectes de les mesures derivades de la declaració de l'estat d'alarma) d’aquest Reial decret preveu que: «La superació de totes les fases previstes en el Pla per a la desescalada de les mesures extraordinàries adoptades per fer front a la pandèmia de COVID-19, aprovat pel Consell de Ministres a la reunió del 28 d'abril de 2020, determinarà que quedin sense efecte les mesures derivades de la declaració de l'estat d'alarma en les corresponents províncies, illes o unitats territorials».
A la vista de tot el que s’ha indicat, es considera oportú, sempre vetllant per la salut de les persones com a objectiu fonamental, de seguir prenent mesures per poder avançar cap a la nova normalitat establerta, com la d’autoritzar els permisos de viatge, suspesos mentre duràs l’estat d’alarma declarat.
Per tot això, el Rector de la Universitat de les Illes Balears, com a màxima autoritat acadèmica de la Universitat i en virtut de les competències que li atorga l’article 38.1.a) dels Estatuts d’aquesta universitat, resol:
Únic. Anul·lació de la suspensió dels permisos de viatge
Es deixa sense efectes la suspensió dels permisos de viatge establerta al sisè apartat de la Resolució del Rectorat 13459/2020 i mantinguda a la Resolució del Rectorat 13524/2020, de 15 de maig.
Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, 19 de juny de 2020
El Rector,
Llorenç Huguet