logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 498 - Any  XXXV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 22 de maig de 2020
Secretaria General

13531. RESOLUCIÓ de la Secretaria General del dia 19 de maig de 2020 per la qual es fa pública la instrucció sobre el protocol d’actuació en el procediment de contractació de professors contractats doctors a la Universitat de les Illes Balears amb la utilització de mitjans telemàtics.

Atès el contingut del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, en ús de la previsió que estableix a l’article 6 (Gestió ordinària dels serveis) i com a conseqüència de les previsions del primer apartat de la Resolució del Rectorat 13524/2020, de 15 de maig, referent a l’adaptació de les mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat adoptades per la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març, la Secretària General de la Universitat de les Illes Balears dicta, de conformitat amb el que estableix la disposició addicional primera (Adaptacions) de la resolució esmentada, la instrucció següent sobre el protocol d’actuació en el procediment de contractació de professors contractats doctors a la Universitat de les Illes Balears amb la utilització de mitjans telemàtics.

Primer. Les sessions de les comissions de contractació de professors contractats doctors previstes a l’article 6 (Comissions de places de professor contractat doctor) de l’Acord normatiu 13060/2019, de 10 d’abril, pel qual es fixa la composició de les comissions de contractació referents a places de professorat docent i investigador contractat i interí de la Universitat de les Illes Balears (FOU núm. 480, de 17 d’abril), es podran fer a distància, d’acord amb el que estableix l’article 17 (Convocatòries i sessions) de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, que estableix que tots els òrgans col·legiats es poden constituir, convocar, celebrar les seves sessions, adoptar acords i remetre actes tant de forma presencial com a distància.

Segon. En conseqüència, els membres de les comissions de contractació que participin en aquestes sessions es poden trobar en diferents llocs, sempre que s'asseguri per mitjans electrònics (inclosos a aquests efectes també els audiovisuals) la seva identitat o la de les persones que els supleixin, el contingut de les seves manifestacions i el moment en què aquestes es produeixen. De la mateixa manera, s’ha de comprovar la identitat dels aspirants. També s’ha d’assegurar la interactivitat i intercomunicació entre ells en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant les sessions.

Tercer. Entre altres, es consideraran inclosos entre els mitjans electrònics vàlids les videoconferències.

Quart. Per tant, el protocol a seguir per facilitar la constitució i el funcionament de la comissió, la realització del procediment selectiu i de les proves, com també la proposta de contractació, a distància o de forma no presencial, és el següent:

1. Quan en un procediment de selecció algun dels tràmits esmentats anteriorment es convoqui per fer-se a distància o de forma no presencial, la convocatòria ha d'expressar, entre altres dades, els mitjans tècnics electrònics concrets amb els quals es desenvoluparà, i, si escau, s’han de posar a disposició dels professors de la UIB que formen part de la comissió les eines necessàries per poder participar-hi.

Tant els membres de la comissió com els concursants han de disposar d’un ordinador per poder realitzar les gestions que la sessió requereixi.

2. Cada un dels membres de la comissió i els aspirants poden ser en llocs físics diferents. Es considerarà que la reunió té lloc, als efectes oportuns, a la UIB.

3. El concursant ha de lliurar la documentació en format electrònic al president de la comissió jutjadora, per tal que la pugui posar a disposició de tots els membres de la comissió a l’espai indicat al paràgraf següent.

La documentació referent al tràmit corresponent, tant pel que fa als membres de la comissió per a la contractació de les places de professorat que ens ocupen com, si escau, a la que ha de lliurar el concursant, estarà disponible a l’espai virtual compartit del qual tots els membres de la comissió tindran l’enllaç abans de començar la sessió.

4. La comissió s’encarregarà de fer públics els criteris de baremació que hagi establert.

5. Tots els documents amb els quals es plasmi l’expedient administratiu del procediment, si escau, se signaran electrònicament.

6. Tots els membres de la comissió jutjadora signaran consecutivament les actes, que es tornaran a dipositar, una vegada signades, a l’espai virtual compartit al qual ja s’ha fet referència.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 19 de maig de 2020
La Secretària General,
Antonia Paniza