logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 498 - Any  XXXV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 22 de maig de 2020
Secretaria General

13530. RESOLUCIÓ de la Secretaria General del dia 14 de maig de 2020 per la qual es fa pública la instrucció sobre el protocol d’actuació en les defenses de treball de fi de grau i de treball de fi de màster a la Universitat de les Illes Balears amb la utilització de mitjans telemàtics.

Atès el contingut del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, en ús de la previsió que estableix a l’article 6 (Gestió ordinària dels serveis) i com a conseqüència de les previsions del primer apartat de la Resolució del Rectorat 13459/2020, de 15 de març, referent a les mesures de gestió de la UIB relatives a l’estat d’alarma declarat, la Secretària General de la Universitat de les Illes Balears dicta la instrucció següent sobre el protocol d’actuació en les defenses de treball de fi de grau i de treball de fi de màster a la Universitat de les Illes Balears amb la utilització de mitjans telemàtics:

Primer. Les defenses dels treballs de fi de grau i dels treballs de fi de màster que no es puguin fer presencialment es poden fer a distància, d’acord amb el que estableix l’article 17 (Convocatòries i sessions) de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, que estableix que tots els òrgans col·legiats es poden constituir, convocar, celebrar les seves sessions, adoptar acords i remetre actes tant de manera presencial com a distància. Aquestes defenses en què l’estudiant hagi de fer l’exposició del treball amb el suport de mitjans telemàtics, a més de seguir les normes generals, han de complir una sèrie de requisits específics.

Segon. Els membres de les comissions jutjadores dels treballs de fi de grau i dels treballs de fi de màster defensats a distància o de forma no presencial es poden trobar en diferents espais físics, sempre que s'asseguri per mitjans electrònics (inclosos a aquests efectes també els audiovisuals) la seva identitat, el contingut de les seves manifestacions i el moment en què aquestes es produeixen. De la mateixa manera, s’ha de comprovar la identitat de l’estudiant. També s’ha d’assegurar la interactivitat i intercomunicació entre ells en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant les sessions.

Tercer. Entre altres, es consideraran incloses entre els mitjans electrònics vàlids les videoconferències.

Quart. D’acord amb l’article 32 (Organització i execució de les proves) del Reglament acadèmic vigent de la Universitat de les Illes Balears, els exàmens o proves orals finals seran enregistrats per permetre una revisió de la qualificació, llevat del cas que l’examen es produeixi davant un tribunal. No obstant això, en el cas de l'avaluació dels treballs de fi de màster, per les circumstàncies actuals de l’estat l’alarma i possibles pròrrogues i, en conseqüència, la conjuntura de docència no presencial, es fa necessari l’obligat enregistrament estrictament de la defensa oral de l’estudiant, per poder ser avaluat amb totes les garanties. En qualsevol cas, no s’enregistrarà la deliberació en relació amb l’avaluació final del treball de fi de màster que pugui fer el tribunal.

Cinquè. Per tant, el protocol a seguir per facilitar la constitució i el funcionament de la comissió i la realització de la defensa a distància o de forma no presencial és el següent:

  1. Quan la defensa dels treballs de fi de grau i dels treballs de fi de màster es convoqui per fer-se a distància o de forma no presencial, a la convocatòria, qui la signi (president o secretari) haurà d’indicar:
    1. El mitjà tècnic electrònic amb el qual es desenvoluparà la defensa.
    2. El dia i l’hora en què tindrà lloc la defensa.
    3. La dependència de la UIB, en cas que l’estudiant sol·liciti la defensa a les dependències de la UIB pels motius indicats a l’apartat següent.
    4. La manera en què s’articularà la sessió perquè sigui pública. Aquesta informació és obligada en el cas dels treballs de fi de màster.
    5. La manera en què s’identificarà l’alumne i, si escau, els documents acreditatius que l’estudiant haurà de presentar.
  2. El secretari de la comissió jutjadora del treball de fi de grau o del treball de fi de màster, o la persona que delegui, ha de vetllar pel correcte desenvolupament de la sessió de la defensa per aquests mitjans i arbitrarà les mesures que consideri adients. Concretament, gestionarà les connexions dels membres de la comissió i, si escau, farà les proves necessàries abans que tingui lloc la sessió. Tant els membres de la comissió com l’estudiant han de disposar d’un ordinador o dispositiu mòbil per poder fer les gestions que la sessió requereixi.
    Cada un dels membres de la comissió i l’estudiant poden ser en llocs físics diferents. Es considerarà que la reunió té lloc, als efectes oportuns, a la UIB.En cas que un estudiant sol·liciti, per falta de recursos tècnics, fer la defensa en una dependència de la UIB, s’haurà d’habilitar una aula amb un ordinador. El president o el secretari de la comissió també hauran de ser presents en aquesta aula.
  3. Si, a causa de les incidències tècniques sobrevingudes, no és possible garantir el correcte desenvolupament de la defensa, la sessió se suspendrà i s’establirà una nova data per a la defensa, sempre que sigui dins el mateix any acadèmic.
  4. Tots els documents derivats de l’avaluació de la defensa del treball de fi de grau i del treball de fi de màster s’han de signar electrònicament. Tots els membres de la comissió jutjadora signaran consecutivament l’acta o les actes, i el secretari les lliurarà als serveis administratius corresponents.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 14 de maig de 2020
La Secretària General,
Antonia Paniza