12718. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 10 d’abril de 2018 per la qual es modifica la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny, i es fixa una nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
Amb les funcions que em confereixen els articles 36 i 38.1.a) dels Estatuts de la Universitat, d’acord amb el que els mateixos Estatuts preveuen als articles 26 i 27.1.a) i h), i amb l’acord previ del Consell de Direcció del dia d’avui, modific la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció que fixa la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny (FOU núm. 450, extr., de 13 de juny). Així mateix, fix una nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
Article 1
1. Es crea el Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia, amb les competències i els serveis o unitats dependents següents:
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La direcció de l’Estratègia de Comunicació d’Imatge Corporativa.
- La gestió de la informació interna de la UIB.
- L’impuls, l’organització, el disseny i la coordinació d’ensenyaments en línia o semipresencials, tant reglats com no reglats/oficials com no oficials.
- La planificació i execució d’una línia editorial digital de la UIB enfocada a la publicació de materials educatius en línia.
- La planificació, la coordinació i el disseny tant de la interfície gràfica d’usuari com de l’estructura de continguts de la web de la UIB en totes les seves versions segons els dispositius.
- La producció audiovisual de la UIB.
- Els sistemes de videoconferència.
- L’organització i el disseny de foment de la innovació docent aplicant eines digitals i narratives transmèdia.
2. Serveis o unitats dependents
- UIB Campus Digital i les comissions que en depenguin
- Servei de Recursos Audiovisuals
- Oficina Web
- Servei de Comunicació, Promoció i Imatge, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals
2. S’amplien els serveis o unitats dependents del Vicerectorat de Docència respecte al que preveu la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny. A partir d'ara les competències i els serveis o unitats dependents del vicerectorat indicat són els següents:
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- L’organització de la docència.
- La gestió acadèmica dels estudis de grau i màster.
- El règim acadèmic.
- Les relacions amb els centres.
2. Serveis o unitats dependents
- Comissió Acadèmica
- Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin, en coordinació amb Secretaria General
- Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Títols i Tecnologia
3. S’amplien els serveis o unitats dependents del Vicerectorat de Títols i Tecnologia respecte al que preveu la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny. A partir d'ara les competències i els serveis o unitats dependents del vicerectorat esmentat són aquests:
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La implantació dels títols oficials de grau, màster i doctorat: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
- El seguiment de l’oferta de títols oficials i de noves demandes.
- La política de qualitat.
- L’administració electrònica.
- La política tecnològica de la Universitat, en particular, les infraestructures de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
- El Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU).
- El Clúster de Supercomputació.
- La política de seguretat de la informació.
2. Serveis o unitats dependents
- Centre de Tecnologies de la Informació
- Servei d’Estadística i Qualitat Universitària
- Comissió de Qualitat
- Comitè de Seguretat
- Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Docència
4. Se suprimeix la Delegació del Rector.
Article 2
Es disposa la publicació del text refós resultant de la modificació de la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny, per la qual es fixa la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
1. Vicerector d’Investigació i Internacionalització
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La promoció, avaluació i difusió de la investigació.
- Els programes de foment de la recerca.
- La tramitació d’ajuts a la recerca.
- La tramitació de projectes d’R+D+I en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals.
- La gestió acadèmica dels estudis de doctorat.
- La signatura de convenis de mobilitat.
- La promoció internacional de l’oferta educativa de la Universitat.
- L’impuls de dobles titulacions i cotuteles.
- El manteniment i consolidació del Programa d’impuls i internacionalització dels estudis de postgrau a la UIB.
- El seguiment del programa de Mentoring per als estudiants nouvinguts a la UIB en programes de mobilitat internacional.
2. Serveis o unitats dependents
- Serveis Cientificotècnics
- Servei de Relacions Internacionals i les comissions que en depenguin
- Comissió d’Investigació
- Comitè d’Ètica d’Experimentació Animal
- Comitè de Bioseguretat
- Comitè d’Ètica de la Recerca
- Comitè d’Ètica de la Recerca Biosanitària
- Oficina de Suport a la Recerca
- Instituts universitaris de recerca
- Laboratoris de recerca
- Escola de Doctorat
2. Vicerectora de Projecció Cultural, Universitat Oberta i Seus Universitàries
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les activitats culturals, els programes d’Universitat Oberta i els cursos d’estiu.
- La coordinació de les activitats acadèmiques i de gestió de les seus universitàries.
- Les publicacions universitàries.
- Les relacions amb els centres universitaris municipals.
- Les relacions amb la Pastoral Universitària.
2. Serveis o unitats dependents
- Servei d’Activitats Culturals
- Seus universitàries d’Eivissa i Formentera i de Menorca
- Edicions UIB
- Universitat Oberta
- Coral Universitat de les Illes Balears i corals filials
- Centre de Documentació Contemporània
- Càtedres institucionals
- Comissions socials de les seus universitàries
3. Vicerector de Docència
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- L’organització de la docència.
- La gestió acadèmica dels estudis de grau i màster.
- El règim acadèmic.
- Les relacions amb els centres.
2. Serveis o unitats dependents
- Comissió Acadèmica
- Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin, en coordinació amb Secretaria General
- Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Títols i Tecnologia
4. Vicerector de Campus, Cooperació i Universitat Saludable
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió dels espais de la UIB.
- Les valoracions de propostes de modificacions i reformes d’espais de la UIB.
- Les reserves d’espais de la UIB, internes i d’entitats externes.
- L’ordenació i planificació del campus universitari.
- La gestió ambiental, la mobilitat i la sostenibilitat.
- La coordinació de la responsabilitat social universitària.
- La gestió del Servei de Prevenció.
- La gestió de l’esport universitari.
- El projecte de Campus Saludable.
- La implicació de la promoció de la salut en la responsabilitat social universitària.
- La política de cooperació al desenvolupament i solidaritat.
- El seguiment del Pla d’igualtat.
- m) El pgograma ApSUIB (Aprenentatge-Servei).
2. Serveis o unitats dependents
- Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible i les comissions que en depenguin
- Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i les comissions que en depenguin
- Servei de Prevenció i les comissions que en depenguin
- Servei Universitari d’Atenció Psicològica (SUAP)
5. Vicerectora d’Estudiants
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les relacions amb els estudiants.
- L’accés a la Universitat.
- El Programa d’orientació i transició a la Universitat (POTU).
- Les relacions amb el Consell d’Estudiants i les associacions d’estudiants.
- Les relacions amb els graduats de la UIB.
- Les relacions amb el Departament d’Orientació i Inserció Professional (DOIP) de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB) amb la potenciació del Fòrum de l’Ocupació.
- El suport als alumnes amb necessitats especials.
- El foment de programes que impulsin el talent.
2. Serveis o unitats dependents
- Servei d’Alumnes i Gestió Acadèmica
- Secretariat Tècnic d’Accés a la Universitat
- Delegacions d’alumnes
- Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials
6. Vicerectora d’Economia i Infraestructures
1. Competències
Dirigir i coordinar amb Gerència les funcions referents a:
- La supervisió de tots els serveis administratius de la UIB, especialment els relacionats directament amb l’àmbit econòmic.
- La planificació i organització economicoadministrativa.
- La preparació dels pressuposts, el seguiment i la liquidació.
- El seguiment i la supervisió dels serveis contractats.
- Les relacions amb la Junta de Personal d’administració i serveis.
- Les relacions amb el Comitè d'Empresa.
- La construcció i el manteniment de les infraestructures.
- El manteniment del patrimoni.
2. Serveis o unitats dependents en coordinació amb Gerència
- Servei de Control i Comptabilitat
- Servei de Nòmines i Seguretat Social
- Servei de Patrimoni, Contractació i Infraestructura i Unitat Tècnica (també en coordinació amb el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable)
- Servei de Pressupost i Tresoreria
- Servei de Recursos Humans
- Comissió Econòmica
- Comissió d’inversions
7. Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La direcció de l’Estratègia de Comunicació d’Imatge Corporativa.
- La gestió de la informació interna de la UIB.
- L’impuls, l’organització, el disseny i la coordinació d’ensenyaments en línia o semipresencials, tant reglats com no reglats/oficials com no oficials.
- La planificació i execució d’una línia editorial digital de la UIB enfocada a la publicació de materials educatius en línia.
- La planificació, la coordinació i el disseny tant de la interfície gràfica d’usuari com de l’estructura de continguts de la web de la UIB en totes les seves versions segons els dispositius.
- La producció audiovisual de la UIB.
- Els sistemes de videoconferència.
- L’organització i el disseny de foment de la innovació docent aplicant eines digitals i narratives transmèdia.
2. Serveis o unitats dependents
- UIB Campus Digital i les comissions que en depenguin
- Servei de Recursos Audiovisuals
- Oficina Web
- Servei de Comunicació, Promoció i Imatge, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals
8. Vicerector d’Innovació i Relacions Institucionals
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió de la política d’innovació i transferència del coneixement.
- La responsabilitat i gestió de les relacions institucionals.
- La coordinació de la comunicació.
- La participació en la gestió de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), sens perjudici de les competències sectorials d’altres vicerectorats.
- La relació amb el ParcBIT i el Centre Bit de Menorca.
- La relació amb el món empresarial i econòmic.
- El foment de l’esperit emprenedor de creació de noves empreses.
- La tramitació de projectes d’R+D+I en coordinació amb el Vicerectorat d’Investigació i Internacionalització.
- Els estudis propis.
- La creació i coordinació de càtedres d’empresa i/o d’innovació.
- El seguiment del programa SmartUIB.
2. Serveis o unitats dependents
- Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció, en coordinació amb el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable
- Laboratoris d’innovació
- Càtedres d’empresa i/o d’innovació
9. Vicerectora de Professorat
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió del personal docent.
- La gestió de la plantilla i les modificacions corresponents.
- La provisió de places i la contractació de professorat.
- Les relacions amb els departaments.
- Les relacions amb la Junta de Personal docent i investigador.
- La formació i innovació docent.
10. Vicerector de Títols i Tecnologia
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La implantació dels títols oficials de grau, màster i doctorat: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
- El seguiment de l’oferta de títols oficials i de noves demandes.
- La política de qualitat.
- L’administració electrònica.
- La política tecnològica de la Universitat, en particular, les infraestructures de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
- El Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU).
- El Clúster de Supercomputació.
- La política de seguretat de la informació.
2. Serveis o unitats dependents
- Centre de Tecnologies de la Informació
- Servei d’Estadística i Qualitat Universitària
- Comissió de Qualitat
- Comitè de Seguretat
- Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Docència
11. Secretària General
1. Competències
- Formar i custodiar els llibres d'actes dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
- Expedir els documents i certificats de les actes i els acords dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat i dels actes o fets que presenciï en la seva condició de Secretària General o que constin a la documentació oficial de la Universitat.
- Fer la funció de secretària dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
- Encarregar-se de la recepció i custòdia de les actes de les proves d'avaluació realitzades.
- Custodiar l'arxiu general i el segell oficial de la Universitat.
- Elaborar la Memòria anual d'activitats de la Universitat.
- Dirigir i coordinar les funcions referents a: les publicacions oficials de la universitat (FOU), l’assessorament jurídic i la tramitació dels convenis.
- Gestionar la seu electrònica.
- Totes aquelles funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts i els reglaments de la Universitat, així com les que li encomanin el Consell de Govern i el Rector.
2. Serveis o unitats dependents
- Registre General i registre electrònic
- Arxiu General
- Servei d’Assessorament Jurídic
- Consell Assessor d’Administració Electrònica
- Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin
12. Gerent
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Exercir de cap del personal d'administració i serveis de la Universitat, per delegació del Rector.
- Elaborar la proposta de la programació pluriennal i del pressupost, així com liquidar-lo al final de l'exercici.
- Administrar i conservar el patrimoni.
- Equipar els serveis generals de la Universitat.
- Encarregar-se de la gestió immediata dels ingressos i les despeses de la Universitat.
- Executar, per delegació del Rector, els acords del Consell de Govern en matèria econòmica i administrativa.
- Expedir els documents i certificats sobre la situació i la gestió econòmica de la Universitat demanats per les vies legals.
- Gestionar i supervisar els serveis administratius i econòmics de la UIB.
- Fer el seguiment del sistema de carrera professional horitzontal i l’avaluació de l’acompliment del personal funcionari de carrera d’administració i serveis.
- Planificar la formació del personal d’administració i serveis.
- Qualssevol altres funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts de la Universitat i els reglaments que els desenvolupen o que li deleguin altres òrgans de govern de la Universitat.
2. Serveis o unitats dependents
- Tots els serveis o unitats administratives assignats en aquesta resolució en coordinació amb el vicerectorat corresponent.
- Comissió Assessora de Recursos Humans (CARHU)
- Comissió Assessora de Rendició de Comptes de la Universitat
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Denominacions
Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Es deroga la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 juny, per la qual es fixa la nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció (FOU núm. 450, extr., de 13 de juny).
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, 10 d’abril de 2018
El Rector,
Llorenç Huguet