logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 464 - Any  XXXIII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 27 d'abril de 2018
Rectorat

12718. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 10 d’abril de 2018 per la qual es modifica la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny, i es fixa una nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.

Amb les funcions que em confereixen els articles 36 i 38.1.a) dels Estatuts de la Universitat, d’acord amb el que els mateixos Estatuts preveuen als articles 26 i 27.1.a) i h), i amb l’acord previ del Consell de Direcció del dia d’avui, modific la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció que fixa la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny (FOU núm. 450, extr., de 13 de juny). Així mateix, fix una nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.

Article 1

1. Es crea el Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia, amb les competències i els serveis o unitats dependents següents:

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La direcció de l’Estratègia de Comunicació d’Imatge Corporativa.
  2. La gestió de la informació interna de la UIB.
  3. L’impuls, l’organització, el disseny i la coordinació d’ensenyaments en línia o semipresencials, tant reglats com no reglats/oficials com no oficials.
  4. La planificació i execució d’una línia editorial digital de la UIB enfocada a la publicació de materials educatius en línia.
  5. La planificació, la coordinació i el disseny tant de la interfície gràfica d’usuari com de l’estructura de continguts de la web de la UIB en totes les seves versions segons els dispositius.
  6. La producció audiovisual de la UIB.
  7. Els sistemes de videoconferència.
  8. L’organització i el disseny de foment de la innovació docent aplicant eines digitals i narratives transmèdia.

2. Serveis o unitats dependents

  1. UIB Campus Digital i les comissions que en depenguin
  2. Servei de Recursos Audiovisuals
  3. Oficina Web
  4. Servei de Comunicació, Promoció i Imatge, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals

2. S’amplien els serveis o unitats dependents del Vicerectorat de Docència respecte al que preveu la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny. A partir d'ara les competències i els serveis o unitats dependents del vicerectorat indicat són els següents:

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. L’organització de la docència.
  2. La gestió acadèmica dels estudis de grau i màster.
  3. El règim acadèmic.
  4. Les relacions amb els centres.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Comissió Acadèmica
  2. Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin, en coordinació amb Secretaria General
  3. Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Títols i Tecnologia

3. S’amplien els serveis o unitats dependents del Vicerectorat de Títols i Tecnologia respecte al que preveu la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny. A partir d'ara les competències i els serveis o unitats dependents del vicerectorat esmentat són aquests:

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La implantació dels títols oficials de grau, màster i doctorat: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
  2. El seguiment de l’oferta de títols oficials i de noves demandes.
  3. La política de qualitat.
  4. L’administració electrònica.
  5. La política tecnològica de la Universitat, en particular, les infraestructures de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
  6. El Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU).
  7. El Clúster de Supercomputació.
  8. La política de seguretat de la informació.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Centre de Tecnologies de la Informació
  2. Servei d’Estadística i Qualitat Universitària
  3. Comissió de Qualitat
  4. Comitè de Seguretat
  5. Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Docència

4. Se suprimeix la Delegació del Rector.

Article 2

Es disposa la publicació del text refós resultant de la modificació de la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 de juny, per la qual es fixa la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.

1. Vicerector d’Investigació i Internacionalització

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La promoció, avaluació i difusió de la investigació.
  2. Els programes de foment de la recerca.
  3. La tramitació d’ajuts a la recerca.
  4. La tramitació de projectes d’R+D+I en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals.
  5. La gestió acadèmica dels estudis de doctorat.
  6. La signatura de convenis de mobilitat.
  7. La promoció internacional de l’oferta educativa de la Universitat.
  8. L’impuls de dobles titulacions i cotuteles.
  9. El manteniment i consolidació del Programa d’impuls i internacionalització dels estudis de postgrau a la UIB.
  10. El seguiment del programa de Mentoring per als estudiants nouvinguts a la UIB en programes de mobilitat internacional.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Serveis Cientificotècnics
  2. Servei de Relacions Internacionals i les comissions que en depenguin
  3. Comissió d’Investigació
  4. Comitè d’Ètica d’Experimentació Animal
  5. Comitè de Bioseguretat
  6. Comitè d’Ètica de la Recerca
  7. Comitè d’Ètica de la Recerca Biosanitària
  8. Oficina de Suport a la Recerca
  9. Instituts universitaris de recerca
  10. Laboratoris de recerca
  11. Escola de Doctorat

2. Vicerectora de Projecció Cultural, Universitat Oberta i Seus Universitàries

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. Les activitats culturals, els programes d’Universitat Oberta i els cursos d’estiu.
  2. La coordinació de les activitats acadèmiques i de gestió de les seus universitàries.
  3. Les publicacions universitàries.
  4. Les relacions amb els centres universitaris municipals.
  5. Les relacions amb la Pastoral Universitària.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Servei d’Activitats Culturals
  2. Seus universitàries d’Eivissa i Formentera i de Menorca
  3. Edicions UIB
  4. Universitat Oberta
  5. Coral Universitat de les Illes Balears i corals filials
  6. Centre de Documentació Contemporània
  7. Càtedres institucionals
  8. Comissions socials de les seus universitàries

3. Vicerector de Docència

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. L’organització de la docència.
  2. La gestió acadèmica dels estudis de grau i màster.
  3. El règim acadèmic.
  4. Les relacions amb els centres.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Comissió Acadèmica
  2. Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin, en coordinació amb Secretaria General
  3. Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Títols i Tecnologia

4. Vicerector de Campus, Cooperació i Universitat Saludable

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La gestió dels espais de la UIB.
  2. Les valoracions de propostes de modificacions i reformes d’espais de la UIB.
  3. Les reserves d’espais de la UIB, internes i d’entitats externes.
  4. L’ordenació i planificació del campus universitari.
  5. La gestió ambiental, la mobilitat i la sostenibilitat.
  6. La coordinació de la responsabilitat social universitària.
  7. La gestió del Servei de Prevenció.
  8. La gestió de l’esport universitari.
  9. El projecte de Campus Saludable.
  10. La implicació de la promoció de la salut en la responsabilitat social universitària.
  11. La política de cooperació al desenvolupament i solidaritat.
  12. El seguiment del Pla d’igualtat.
  13. m) El pgograma ApSUIB (Aprenentatge-Servei).

2. Serveis o unitats dependents

  1. Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible i les comissions que en depenguin
  2. Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i les comissions que en depenguin
  3. Servei de Prevenció i les comissions que en depenguin
  4. Servei Universitari d’Atenció Psicològica (SUAP)

5. Vicerectora d’Estudiants

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. Les relacions amb els estudiants.
  2. L’accés a la Universitat.
  3. El Programa d’orientació i transició a la Universitat (POTU).
  4. Les relacions amb el Consell d’Estudiants i les associacions d’estudiants.
  5. Les relacions amb els graduats de la UIB.
  6. Les relacions amb el Departament d’Orientació i Inserció Professional (DOIP) de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB) amb la potenciació del Fòrum de l’Ocupació.
  7. El suport als alumnes amb necessitats especials.
  8. El foment de programes que impulsin el talent.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Servei d’Alumnes i Gestió Acadèmica
  2. Secretariat Tècnic d’Accés a la Universitat
  3. Delegacions d’alumnes
  4. Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials

6. Vicerectora d’Economia i Infraestructures

1. Competències

Dirigir i coordinar amb Gerència les funcions referents a:

  1. La supervisió de tots els serveis administratius de la UIB, especialment els relacionats directament amb l’àmbit econòmic.
  2. La planificació i organització economicoadministrativa.
  3. La preparació dels pressuposts, el seguiment i la liquidació.
  4. El seguiment i la supervisió dels serveis contractats.
  5. Les relacions amb la Junta de Personal d’administració i serveis.
  6. Les relacions amb el Comitè d'Empresa.
  7. La construcció i el manteniment de les infraestructures.
  8. El manteniment del patrimoni.

2. Serveis o unitats dependents en coordinació amb Gerència

  1. Servei de Control i Comptabilitat
  2. Servei de Nòmines i Seguretat Social
  3. Servei de Patrimoni, Contractació i Infraestructura i Unitat Tècnica (també en coordinació amb el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable)
  4. Servei de Pressupost i Tresoreria
  5. Servei de Recursos Humans
  6. Comissió Econòmica
  7. Comissió d’inversions

7. Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La direcció de l’Estratègia de Comunicació d’Imatge Corporativa.
  2. La gestió de la informació interna de la UIB.
  3. L’impuls, l’organització, el disseny i la coordinació d’ensenyaments en línia o semipresencials, tant reglats com no reglats/oficials com no oficials.
  4. La planificació i execució d’una línia editorial digital de la UIB enfocada a la publicació de materials educatius en línia.
  5. La planificació, la coordinació i el disseny tant de la interfície gràfica d’usuari com de l’estructura de continguts de la web de la UIB en totes les seves versions segons els dispositius.
  6. La producció audiovisual de la UIB.
  7. Els sistemes de videoconferència.
  8. L’organització i el disseny de foment de la innovació docent aplicant eines digitals i narratives transmèdia.

2. Serveis o unitats dependents

  1. UIB Campus Digital i les comissions que en depenguin
  2. Servei de Recursos Audiovisuals
  3. Oficina Web
  4. Servei de Comunicació, Promoció i Imatge, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Relacions Institucionals

8. Vicerector d’Innovació i Relacions Institucionals

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La gestió de la política d’innovació i transferència del coneixement.
  2. La responsabilitat i gestió de les relacions institucionals.
  3. La coordinació de la comunicació.
  4. La participació en la gestió de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), sens perjudici de les competències sectorials d’altres vicerectorats.
  5. La relació amb el ParcBIT i el Centre Bit de Menorca.
  6. La relació amb el món empresarial i econòmic.
  7. El foment de l’esperit emprenedor de creació de noves empreses.
  8. La tramitació de projectes d’R+D+I en coordinació amb el Vicerectorat d’Investigació i Internacionalització.
  9. Els estudis propis.
  10. La creació i coordinació de càtedres d’empresa i/o d’innovació.
  11. El seguiment del programa SmartUIB.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció, en coordinació amb el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable
  2. Laboratoris d’innovació
  3. Càtedres d’empresa i/o d’innovació

9. Vicerectora de Professorat

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La gestió del personal docent.
  2. La gestió de la plantilla i les modificacions corresponents.
  3. La provisió de places i la contractació de professorat.
  4. Les relacions amb els departaments.
  5. Les relacions amb la Junta de Personal docent i investigador.
  6. La formació i innovació docent.

10. Vicerector de Títols i Tecnologia

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La implantació dels títols oficials de grau, màster i doctorat: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
  2. El seguiment de l’oferta de títols oficials i de noves demandes.
  3. La política de qualitat.
  4. L’administració electrònica.
  5. La política tecnològica de la Universitat, en particular, les infraestructures de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
  6. El Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU).
  7. El Clúster de Supercomputació.
  8. La política de seguretat de la informació.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Centre de Tecnologies de la Informació
  2. Servei d’Estadística i Qualitat Universitària
  3. Comissió de Qualitat
  4. Comitè de Seguretat
  5. Oficina de Suport a la Docència, en coordinació amb el Vicerectorat de Docència

11. Secretària General

1. Competències

  1. Formar i custodiar els llibres d'actes dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
  2. Expedir els documents i certificats de les actes i els acords dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat i dels actes o fets que presenciï en la seva condició de Secretària General o que constin a la documentació oficial de la Universitat.
  3. Fer la funció de secretària dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
  4. Encarregar-se de la recepció i custòdia de les actes de les proves d'avaluació realitzades.
  5. Custodiar l'arxiu general i el segell oficial de la Universitat.
  6. Elaborar la Memòria anual d'activitats de la Universitat.
  7. Dirigir i coordinar les funcions referents a: les publicacions oficials de la universitat (FOU), l’assessorament jurídic i la tramitació dels convenis.
  8. Gestionar la seu electrònica.
  9. Totes aquelles funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts i els reglaments de la Universitat, així com les que li encomanin el Consell de Govern i el Rector.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Registre General i registre electrònic
  2. Arxiu General
  3. Servei d’Assessorament Jurídic
  4. Consell Assessor d’Administració Electrònica
  5. Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin

12. Gerent

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. Exercir de cap del personal d'administració i serveis de la Universitat, per delegació del Rector.
  2. Elaborar la proposta de la programació pluriennal i del pressupost, així com liquidar-lo al final de l'exercici.
  3. Administrar i conservar el patrimoni.
  4. Equipar els serveis generals de la Universitat.
  5. Encarregar-se de la gestió immediata dels ingressos i les despeses de la Universitat.
  6. Executar, per delegació del Rector, els acords del Consell de Govern en matèria econòmica i administrativa.
  7. Expedir els documents i certificats sobre la situació i la gestió econòmica de la Universitat demanats per les vies legals.
  8. Gestionar i supervisar els serveis administratius i econòmics de la UIB.
  9. Fer el seguiment del sistema de carrera professional horitzontal i l’avaluació de l’acompliment del personal funcionari de carrera d’administració i serveis.
  10. Planificar la formació del personal d’administració i serveis.
  11. Qualssevol altres funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts de la Universitat i els reglaments que els desenvolupen o que li deleguin altres òrgans de govern de la Universitat.

2. Serveis o unitats dependents

  1. Tots els serveis o unitats administratives assignats en aquesta resolució en coordinació amb el vicerectorat corresponent.
  2. Comissió Assessora de Recursos Humans (CARHU)
  3. Comissió Assessora de Rendició de Comptes de la Universitat

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa

Es deroga la Resolució del Rectorat 12275/2017, de 12 juny, per la qual es fixa la nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció (FOU núm. 450, extr., de 13 de juny).

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 10 d’abril de 2018
El Rector,
Llorenç Huguet