Sistemes d'identificació i comunicació

Identificació de la seu

La seu electrònica de la UIB s’identifica mitjançant un certificat de seu emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT).

Per connectar-se a la seu electrònica convé instal·lar en el navegador el certificat arrel AC Raíz FNMT-RCM. Podeu consultar la pàgina “Manuals d'ús del servei de suport a la signatura electrònica” per tenir-ne més informació.

Validació de la seu electrònica

Els navegadors es connecten amb els servidors web mitjançant el protocol HTTPS i validen la connexió mitjançant un certificat electrònic. Perquè la connexió sigui fiable el navegador ha de validar la connexió i a més, per assegurar-se’n, els usuaris han de comprovar que les dades del certificat emprat coincideixen amb les dades publicades en aquest apartat.

Sistemes d’identificació i comunicació

La UIB empra alguns certificats electrònics per dur a terme l’activitat d’administració electrònica i per garantir la identitat i fiabilitat de la seva actuació. Els certificats són emesos per la “Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre” i la política de pràctiques de certificació emprada es pot obtenir a la pàgina "Declaración de pràcticas de certificación".

Per fer ús d’aquests certificats, convé instal·lar el certificat arrel de la FNMT Administración Pública, AC Raíz FNMT-RCM, que es pot obtenir a la pàgina "Certificados raíz de la FNMT".

Els certificats emprats són els següents:

Certificat de seu electrònica

Subjecte
CN = seu.uib.cat
SERIALNUMBER = Q0718001A
OU = SEU ELECTRÒNICA DE LA UIB
OU = sede electrónica
O = UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS
C = ES
Número de sèrie
‎53 D5 4C EB 8E 5B E6 47 56 A8 6A 32 6C 44 29 29
Resum SHA1
7E 6A EE 54 EC D0 DE 68 13 E0 49 0f 37 63 07 D3 75 89 E8 DA
Vàlid des del
dimecres, ‎27‎ de ‎gener de ‎2016 7:56:50
Vàlid fins al
diumenge, ‎27‎ de gener de ‎2019 7:56:50

Certificat d’acció administrativa automatitzada 

Subjecte
CN =  UIB - SEGELL D'ACCIO ADMINISTRATIVA AUTOMATITZADA DE UIBDIGITAL - DOS MIL SETZE
SERIALNUMBER = Q0718001A
OU = sello electrónico
O = UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS
C = ES
Número de sèrie
‎60 dd b0 b3 79 91 b3 65 58 81 ec dd a3 dc 1c 33
Resum SHA1
‎58 e2 6f 9d d3 73 30 8b 87 29 cc f3 e9 2e 4a 3b c1 a0 98 b0
Vàlid des del
divendres, ‎20‎ de ‎gener de ‎2017 11:56:29
Vàlid fins al
dilluns, ‎20‎ de ‎gener de ‎2020 11:56:29

 

Amb aquest certificat se signen els documents:

  • Certificats de retenció i d'ingressos a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques. La informació continguda en els documents signats per aquest certificat és recollida pel Servei de Nòmines i Seguretat Social de l’arxiu declarat davant l’agència de protecció de dades personals i anomenat “Nòmines”, del qual és responsable el cap del servei. Conté la certificació de la gerent de la UIB que durant el període especificat s'ha fet la retribució íntegra i la retenció a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques, conforme a la normativa legal vigent, que s'indiquen en el document.
  • Documents electrònics signats per part de la Universitat que contenen la informació relacionada amb sol·licituds electròniques finalitzades. Les sol·licituds són realitzades dins l'aplicació UIBdigital per part de membres de la comunitat universitària. L'objectiu d'aquests documents és deixar constància de les passes realitzades i el resultat de la sol·licitud. Aquestes sol·licituds formen part dels procediments de la Universitat en matèries acadèmiques, de recursos humans i gestió. La informació d'aquests documents conté dades de caràcter personal que consten en els fitxers anomenats “Servei d’Alumnes”, “Estudiants de pregrau”, “Estudiants de postgrau”, “Personal docent i investigador” i “Personal d’administració i serveis”, dels quals en són responsables la Sra. Gerent de la Universitat, el cap del Servei d’Alumnes, la cap d’àrea del Centre d’Estudis de Postgrau, la cap del Servei de Recursos Humans i el cap del Servei de Nòmines i Seguretat Social.
  • Rebut de document registrat. Als documents electrònics què són registrats se'ls hi genera un rebut de la documentació aportada. En aquest rebut consta el número de registre, la data i hora de l’assentament registral, el nom de la persona que l’ha presentat i la unitat orgànica destinatària. Les dades personals són recollides per Secretaria General en l’arxiu declarat en l’agència de protecció de dades com a “Registre general”, del qual n’és responsable el Secretari General.
  • Actes acadèmiques. Els professors poden signar les actes acadèmiques d’assignatures dins UIBdigital. Es poden signar mitjançant un certificat electrònic o mitjançant les credencials. En aquest darrer cas, després de comprovar les credencials i informació continguda en la targeta universitària, el document se signa electrònicament. La informació que consta en l’acta acadèmica es refereix a: l’assignatura, el pla d’estudis, els professors que la imparteixen, els alumnes que l’han cursada (nom i DNI) i les qualificacions de cada un. Les dades personals són recollides per la gerència en l’arxiu declarat en l’agència de protecció de dades com a “Estudiants de pregrau”, del qual n’és responsable la Gerent.

Certificats anteriors

Subjecte
CN = UIB - SEGELL D'ACCIO ADMINISTRATIVA AUTOMATITZADA DE UIBDIGITAL
SERIALNUMBER = Q0718001A
OU = sello electrónico
O = UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS
C = ES
Número de sèrie
‎49 27 51 d3 81 7a 70 89 52 eb 5d 13 1a f7 d0 ca
Resum SHA1
‎cd d7 70 6b 71 bd d5 b4 b8 b1 5d ff 65 7c 03 f4 2e 2f 3b 9d
Vàlid des del
divendres, ‎31‎ de g‎ener de ‎2014 9:21:39
Vàlid fins al
dimarts, ‎31‎ de g‎ener‎ de ‎2017 9:21:39

 


 

Certificat arrel del la FNMT-RCM

El certificat arrel que la FNMT empra per signar la cadena de certificats abans esmentats és: 

Subjecte
OU = AC RAIZ FNMT-RCM
O = FNMT-RCM
C = ES
Número de sèrie
‎00 81 bb dd 6b 24 1f da b4 be 8f 1b da 08 55 c4
Resum SHA1
b8 65 13 0b ed ca 38 d2 7f 69 92 94 20 77 0b ed 86 ef bc 10
Vàlid des del
dimecres, ‎29‎ d'octubre‎ de ‎2008 16:59:55
Vàlid fins al
dimarts, ‎01‎ de ‎gener de ‎2030 1:00:00


Identificació dels usuaris

En els tràmits electrònics que s’incorporin a la seu electrònica de la UIB s’empren tres sistemes d’identificació d’usuaris:

  • Credencials. Els tràmits que es realitzen dins la plataforma UIBdigital necessiten d’un usuari i contrasenya. Es pot obtenir en el registre en línia. A més de la verificació de les credencials, per a la signatura d'actes acadèmiques, als professors se'ls demanarà informació que apareix en la seva targeta universitària.
  • DNI electrònic. Els tràmits que requereixin firma avançada o reconeguda es poden fer amb el DNI electrònic.
  • Certificats de persona física i de personal adscrit a l'administració pública o funcionari de la FNMT-RCM.