logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 354 (extraordinari) - Any  XXVII - I. DISPOSICIONS GENERALS Dimecres, 26 d'octubre de 2011
Consell de Direcció

9986. ACORD EXECUTIU del dia 25 d’octubre de 2011 pel qual es convoquen eleccions per elegir els òrgans col·legiats i unipersonals de la Universitat que determina l’article 6.2 de la normativa electoral.

En virtut dels articles 30, 33, 48, 50, 82, 84 i 85 dels Estatuts, de l’article 6.2 («Cada quatre anys i amb caràcter ordinari, com a tard al mes d’octubre de l’any acadèmic en què s’hagin de realitzar eleccions, el Consell de Direcció convocarà eleccions de tots els òrgans col·legiats i unipersonals de la Universitat que corresponguin en els termes establerts a la present normativa. Primer tindran lloc les eleccions als òrgans col·legiats i, a continuació, als òrgans unipersonals. L’acord de convocatòria ha de fixar la data o el termini en què han de tenir lloc les eleccions. L’elecció dels representants dels estudiants als òrgans col·legiats es convocarà cada dos anys») en relació amb el 32 («1. Amb caràcter general, les eleccions dels membres electius a les juntes de facultat o escola, als consells de departament i, si escau, als consells d’institut universitari de recerca es convocaran cada quatre anys i tindran lloc per a tots aquests òrgans col·legiats al llarg del primer quadrimestre de l’any acadèmic corresponent. Queden excloses de la regla anterior les eleccions dels representants prevists a l’article 30, lletres d) i f), i a l’article 33, lletres b) i c), dels Estatuts, que es convocaran cada dos anys i tindran lloc al llarg del primer quadrimestre de l’any acadèmic corresponent. 2. Les eleccions previstes al paràgraf primer de l’apartat anterior es realitzaran al mateix temps i amb caràcter previ a la realització de les eleccions a degà, director d’escola, director de departament o, si escau, director d’institut universitari de recerca. 3. Com a tard, al mes d’octubre de l’any acadèmic en què s’hagin de realitzar eleccions, el Consell de Direcció aprovarà l’acord de la convocatòria d’eleccions dels membres electius a les juntes de facultat o escola, als consells de departament i, si escau, als consells d’institut universitari de recerca [...]») de l'Acord normatiu 9580/2010, de 28 d’octubre (FOU núm. 338, de 28 d’octubre), pel qual es reforma la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, i de l'Acord normatiu 9984/2011, de 18 d’octubre (FOU núm. 354, de 26 d’octubre), pel qual es fixa la composició numèrica de les juntes de facultat i d’escola, reunida la Comissió Electoral el dia d’avui, en ús de la competència que li atribueix l’article 9.a) de la normativa electoral, s’acorda de convocar eleccions per elegir els òrgans col·legiats i unipersonals de la Universitat que determina l’article 6.2 de la normativa electoral i que s’indiquen tot seguit, tenint en compte la normativa i el calendari electorals que per a cada procés electoral figuren als annexos d'aquest acord:

Annex 1. Elecció dels representants dels estudiants a les juntes de facultat o escola

1. Les juntes de facultat o escola són els òrgans de govern de les facultats o escoles corresponents, de conformitat amb el que estableix l'article 28 dels Estatuts. Els acords que adoptin en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans de la facultat o escola.

El nombre de representants dels estudiants per cada junta de facultat o escola l’estableix l'Acord normatiu 9984/2011, de 18 d’octubre (FOU núm. 354, de 26 d’octubre), pel qual es fixa la composició numèrica de les juntes de facultat i d’escola.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret, entre els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de dos anys, de conformitat amb el que estableix l’article 30.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre de la junta de facultat o escola es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

S'anul·laran totes les paperetes en què figuri un nombre superior de vots.

6.

  1. D’acord amb les disposicions de l’article 3.2.a) de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, són electors i elegibles els estudiants d’ensenyaments conduents a l’obtenció de títols que tinguin caràcter oficial i validesa en tot el territori de l’Estat. A efectes electorals, es consideren estudiants de grau els alumnes matriculats d’un mínim de dotze crèdits d’entre les assignatures bàsiques, obligatòries i optatives.
  2. De conformitat amb les previsions de la normativa electoral, de manera transitòria i mentre s’imparteixin a la UIB estudis conduents a l’obtenció de títols de diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, llicenciatura i enginyeria com a estudis en extinció, els alumnes que estiguin matriculats dels estudis esmentats tenen la mateixa consideració que els estudiants matriculats d’estudis de grau. A efectes electorals, es consideren estudiants de diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, llicenciatura i enginyeria els alumnes matriculats d’un mínim de dotze crèdits d’entre les assignatures troncals, obligatòries i optatives.
    En aquest cas la circumscripció és l’ensenyament i inclou, si escau, el pertinent aparellament entre l’estudi en extinció i el corresponent nou estudi oficial de grau, d’acord amb la taula següent:
    • Administració i Direcció d'Empreses (llicenciatura) + Administració d’Empreses (grau)
    • Arquitectura Tècnica (arquitectura tècnica) + Enginyeria d’Edificació (grau)
    • Biologia (llicenciatura + grau)
    • Bioquímica (llicenciatura + grau)
    • Ciències Empresarials (diplomatura)
    • Dret (llicenciatura + grau)
    • Economia (llicenciatura + grau)
    • Educació Infantil (diplomatura + grau)
    • Educació Primària (diplomatura + grau)
    • Educació Social (diplomatura + grau)
    • Electrònica Industrial (enginyeria tècnica) + Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (grau)
    • Enginyeria Tècnica Agrícola (enginyeria tècnica) + Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural (grau)
    • Filologia Anglesa (llicenciatura) + Estudis Anglesos (grau)
    • Filologia Catalana (llicenciatura) + Llengua i Literatura Catalanes (grau)
    • Filologia Hispànica (llicenciatura) + Llengua i Literatura Espanyoles (grau)
    • Filosofia (llicenciatura + grau)
    • Física (llicenciatura + grau)
    • Fisioteràpia (diplomatura + grau)
    • Geografia (llicenciatura + grau)
    • Història (llicenciatura + grau)
    • Història de l'Art (llicenciatura + grau)
    • Infermeria (diplomatura + grau)
    • Informàtica (enginyeria) + Enginyeria Informàtica (grau)
    • Informàtica de Gestió (enginyeria tècnica)
    • Informàtica de Sistemes (enginyeria tècnica)
    • Matemàtiques (llicenciatura + grau)
    • Mestre (diplomatura)
    • Pedagogia (llicenciatura + grau)
    • Psicologia (llicenciatura + grau)
    • Psicopedagogia (llicenciatura)
    • Química (llicenciatura + grau)
    • Relacions Laborals (grau)
    • Telemàtica (enginyeria tècnica) + Enginyeria Telemàtica (grau)
    • Treball Social (diplomatura + grau)
    • Turisme (diplomatura + grau)
  3. Els estudiants que deixin de complir els requisits establerts a les lletres anteriors deixaran de gaudir de la condició d’elegits.
  4. No són electors ni elegibles els estudiants que estiguin matriculats d’ensenyaments que s’imparteixin en centres docents adscrits.

7. La circumscripció electoral és l’ensenyament corresponent.

8.

  1. Per fer la distribució per circumscripcions i de conformitat amb les previsions de l’article 45.1.d) de la normativa electoral, s’ha d’assignar un representant a cadascun dels títols de grau adscrits al centre; la resta es repartirà proporcionalment al nombre d’estudiants dels diferents títols de grau.
    En les circumscripcions s’inclourà el pertinent aparellament entre l’estudi en extinció i el corresponent nou estudi oficial de grau.
    En conseqüència, corresponen els representants següents a cada circumscripció:
    Junta de la Facultat de Ciències
    Biologia (llicenciatura + grau) 5 vot: 4
    Bioquímica (llicenciatura + grau) 3 vot: 3
    Enginyeria Tècnica Agrícola (enginyeria tècnica) + Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural (grau) 2 vot: 2
    Física (llicenciatura + grau) 2 vot: 2
    Química (llicenciatura + grau) 3 vot: 3
    Junta de la Facultat de Dret
    Dret (llicenciatura + grau) 13 vot: 10
    Relacions Laborals (grau) 2 vot: 2
    Junta de la Facultat d’Economia i Empresa
    Administració i Direcció d'Empreses (llicenciatura) + Administració d’Empreses (grau) 8 vot: 6
    Ciències Empresarials (diplomatura) 3 vot: 3
    Economia (llicenciatura + grau) 4 vot: 3
    Junta de la Facultat d’Educació
    Educació Infantil (diplomatura + grau) 3 vot: 3
    Educació Primària (diplomatura + grau) 4 vot: 3
    Educació Social (diplomatura + grau) 3 vot: 3
    Mestre (diplomatura) 1 vot: 1
    Pedagogia (llicenciatura + grau) 3 vot: 3
    Psicopedagogia (llicenciatura) 1 vot: 1
    Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres
    Filologia Anglesa (llicenciatura) + Estudis Anglesos (grau) 2 vot: 2
    Filologia Catalana (llicenciatura) + Llengua i Literatura Catalanes (grau) 1 vot: 1
    Filologia Hispànica (llicenciatura) + Llengua i Literatura Espanyoles (grau) 2 vot: 2
    Filosofia (llicenciatura + grau) 1 vot: 1
    Geografia (llicenciatura + grau) 2 vot: 2
    Història (llicenciatura + grau) 2 vot: 2
    Història de l'Art (llicenciatura + grau) 2 vot: 2
    Treball Social (diplomatura + grau) 3 vot: 3
    Junta de la Facultat de Psicologia
    Psicologia (llicenciatura + grau) 15 vot: 12
    Junta de l’Escola Politècnica Superior
    Arquitectura Tècnica (arquitectura tècnica) + Enginyeria d’Edificació (grau) 4 vot: 3
    Electrònica Industrial (enginyeria tècnica) + Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (grau) 2 vot: 2
    Informàtica (enginyeria) + Enginyeria Informàtica (grau) 3 vot: 3
    Informàtica de Gestió (enginyeria tècnica) 1 vot: 1
    Informàtica de Sistemes (enginyeria tècnica) 1 vot: 1
    Matemàtiques (llicenciatura + grau) Telemàtica (enginyeria tècnica) + Enginyeria 2 vot: 2
    Telemàtica (grau) 2 vot: 2
    Junta de l’Escola Universitària d’Infermeria i Fisioteràpia
    Fisioteràpia (diplomatura + grau) 5 vot: 4
    Infermeria (diplomatura + grau) 10 vot: 8
    Facultat de Turisme
    Turisme (diplomatura + grau) 15 vot: 12
  2. En el supòsit que a conseqüència del canvi d’adscripció d’estudis s’hagi de modificar la composició numèrica de les juntes de centre, la representació dels estudiants serà corregida amb la incorporació dels suplents corresponents o bé amb l’exclusió dels representants que hagin obtingut menys vots, i es mantindrà, en qualsevol cas, la representació de les persones més votades.

  3. La situació de les meses electorals serà la següent:
    Meses electorals Edifici
    Administració i Direcció d'Empreses (llicenciatura + grau) Gaspar Melchor de Jovellanos
    Arquitectura Tècnica (arquitectura tècnica) + Enginyeria d’Edificació (grau) Anselm Turmeda
    Biologia (llicenciatura + grau) Guillem Colom Casasnovas
    Bioquímica (llicenciatura + grau) Guillem Colom Casasnovas
    Ciències Empresarials (diplomatura) Gaspar Melchor de Jovellanos
    Dret (llicenciatura + grau) Gaspar Melchor de Jovellanos
    Economia (llicenciatura + grau) Gaspar Melchor de Jovellanos
    Educació Infantil (diplomatura + grau) Guillem Cifre de Colonya
    Educació Primària (diplomatura + grau) Guillem Cifre de Colonya
    Educació Social (diplomatura + grau) Guillem Cifre de Colonya
    Electrònica Industrial (enginyeria tècnica) + Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (grau) Anselm Turmeda
    Enginyeria Tècnica Agrícola (enginyeria tècnica) + Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural (grau) Mateu Orfila i Rotger
    Filologia Anglesa (llicenciatura) + Estudis Anglesos (grau) Ramon Llull
    Filologia Catalana (llicenciatura) + Llengua i Literatura Catalanes (grau) Ramon Llull
    Filologia Hispànica (llicenciatura) + Llengua i Literatura Espanyoles (grau) Ramon Llull
    Filosofia (llicenciatura + grau) Ramon Llull
    Física (llicenciatura + grau) Mateu Orfila i Rotger
    Fisioteràpia (diplomatura + grau) Beatriu de Pinós
    Geografia (llicenciatura + grau) Ramon Llull
    Història (llicenciatura + grau) Ramon Llull
    Història de l'Art (llicenciatura + grau) Ramon Llull
    Infermeria (diplomatura + grau) Guillem Cifre de Colonya
    Informàtica (enginyeria) + Enginyeria Informàtica (grau) Anselm Turmeda
    Informàtica de Gestió (enginyeria tècnica) Anselm Turmeda
    Informàtica de Sistemes (enginyeria tècnica) Anselm Turmeda
    Matemàtiques (llicenciatura + grau) Anselm Turmeda
    Mestre (diplomatura) Guillem Cifre de Colonya
    Pedagogia (llicenciatura + grau) Guillem Cifre de Colonya
    Psicologia (llicenciatura + grau) Guillem Cifre de Colonya
    Psicopedagogia (llicenciatura) Guillem Cifre de Colonya
    Química (llicenciatura + grau) Mateu Orfila i Rotger
    Relacions Laborals (grau) Gaspar Melchor de Jovellanos
    Telemàtica (enginyeria tècnica) + Enginyeria Telemàtica (grau) Anselm Turmeda
    Treball Social (diplomatura + grau) Ramon Llull
    Turisme (diplomatura + grau) Arxiduc Lluís Salvador
    Estudis impartits a la Seu universitària d’Eivissa i Formentera Seu universitària
    Estudis impartits a la Seu universitària de Menorca Seu universitària
  4. Les meses s'han d'obrir a les 12 hores i s'han de tancar a les 17 hores.

9. La Universitat ha de tenir actualitzades les llistes dels censos electorals corresponents, les quals s’han de fer públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/), del 26 d’octubre al 2 de novembre de 2011.

10.

  1. Per a les eleccions del representants dels estudiants s’ha de constituir una mesa per circumscripció, formada per un president i dos vocals i pels suplents respectius.
  2. Els tres membres que integraran les meses seran designats per la Comissió Electoral per comunicació personal o pública en el moment oportú.
  3. La condició de membre d’una mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat, d’interventor i de membre de la Comissió Electoral.
  4. Els càrrecs de president i vocal de les meses electorals són obligatoris i no retribuïts. La designació s’ha de notificar amb temps suficient a les persones interessades, que disposen d’un termini que acaba cinc dies abans de fer-se les eleccions per al·legar, davant el secretari de la Comissió Electoral (Secretari General), causa justificada i documentada que els impedeixi d’acceptar el càrrec. El Secretari General decidirà i comunicarà, si escau, la substitució que hagi tingut lloc.
  5. La inassistència no justificada dels membres de les meses electorals pot donar lloc a les sancions oportunes.
  6. Les eleccions s’han de fer davant les meses electorals constituïdes d’acord amb la reglamentació electoral i, si no, segons les normes dictades per la Comissió Electoral.
  7. Són funcions de les meses:
    • Presidir la votació.
    • Mantenir l’ordre.
    • Verificar la identitat dels votants.
    • Fer l’escrutini.
    • Vetllar per la puresa del sufragi.
  8. Per votar cal identificar-se amb l’original del DNI, del passaport, del permís de conducció amb fotografia impresa o d’un document universitari que acrediti la personalitat del votant.

11. La Comissió Electoral, si ho creu oportú, pot demanar que s'aturin durant una o diverses hores les classes per facilitar la votació.

12. La condició de candidat a les eleccions de representants dels estudiants a les juntes de facultat o escola s'ha de manifestar formalment mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada adreçat a les secretaries dels centres o al Registre General de la Universitat. L’horari de presentació és de 9 a 14 hores. El procediment és el següent:

  1. L'escrit de presentació de cada candidatura ha d'expressar clarament el nom i els cognoms del candidat, el DNI, l'estudi al qual pertany i l'òrgan col·legiat a què es presenta (junta de facultat o escola), com també l'acceptació expressa del candidat, que ha de complir les condicions d'elegibilitat. A aquest efecte, les secretaries dels centres o la Secretaria General facilitaran un model de sol·licitud i/o es podrà extreure el model de la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  2. Les candidatures no poden ser objecte de modificació una vegada presentades, encara que es poden retirar en qualsevol moment abans del dia de les eleccions, mitjançant escrit adreçat a la presidenta de la Comissió Electoral (Rectora) i presentat al Registre General de la Universitat, de 9 a 14 hores.

13. De conformitat amb l’article 34.2 de la normativa electoral, si en una circumscripció el nombre de candidatures presentades és igual o inferior al nombre de llocs que s’han de cobrir, s’han de proclamar automàticament representants els candidats presentats, sense necessitat de fer cap elecció.

14. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d'empat, quedaran proclamats els candidats en funció d’un sorteig, tal com estableix la lletra e) del precepte indicat.

15. El vot anticipat s'ha d’exercir d'acord amb el que disposa l’article 19 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

16. Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar interventors, perquè siguin presents a les votacions i l'escrutini, a les meses electorals en què es pugui votar la seva candidatura mitjançant escrit adreçat a la presidenta de la Comissió Electoral, que s’ha de registrar al Registre General de la Universitat (Son Lledó) o als registres de les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera fins a tres dies abans de començar les votacions.

Calendari electoral

  • Dia 25 d’octubre de 2011: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 26 d’octubre de 2011 (FOU extr. núm. 354): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del 26 d’octubre de 2011 al 2 de novembre de 2011: exposició pública dels diferents censos a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 27 d’octubre de 2011 al 2 de novembre de 2011: presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat a la Secretaria General de la Universitat.
  • Del dia 27 d’octubre de 2011 al 4 de novembre de 2011: presentació de candidatures.
  • Dia 4 de novembre de 2011: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens.
  • Dia 7 de novembre de 2011: la Comissió Electoral exposarà públicament els censos definitius a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Dia 8 de novembre de 2011: la Comissió Electoral proclamarà els candidats.
  • Dia 9 de novembre de 2011: la Comissió Electoral exposarà públicament les candidatures a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 9 de novembre de 2011 al 18 de novembre de 2011: campanya electoral.
  • Del dia 9 de novembre de 2011 al 18 de novembre de 2011 a les 13 hores: presentació del vot anticipat a les seus universitàries.
  • Del dia 9 de novembre de 2011 al 21 de novembre de 2011 a les 13 hores: presentació del vot anticipat al Registre General.
  • Dia 10 de novembre de 2011: presentació de reclamacions davant la Comissió Electoral sobre la proclamació de candidats mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat al Secretari General de la Universitat.
  • Dia 15 de novembre de 2011: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions sobre la proclamació de candidats.
  • Dia 15 de novembre de 2011: la Comissió Electoral proclamarà definitivament els candidats dels estudiants i exposarà públicament les candidatures definitives a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Fins al dia 17 de novembre de 2011: els candidats podran nomenar els interventors.
  • Dia 21 de novembre de 2011: jornada de reflexió.
  • Dia 22 de novembre de 2011: eleccions.

Annex 2. Elecció dels representants del personal d’administració i serveis a les juntes de facultat o escola

1. Les juntes de facultat o escola són els òrgans de govern de les facultats o escoles corresponents, de conformitat amb el que estableix l'article 28 dels Estatuts. Els acords que adoptin en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans de la facultat o escola.

El nombre de representants del personal d’administració i serveis per cada junta de facultat o escola l’estableix l'article 30.1.g) dels Estatuts («Formen part de la junta de facultat o escola: [...] g) Dos representants del personal d’administració i serveis que desenvolupin llurs funcions a la facultat o escola»).

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret, entre el personal d’administració i serveis adscrit a la facultat o escola. S’entén per membres del personal d’administració i serveis adscrit a la facultat o escola, i per tant, tenen la consideració d’electors, les persones que, en el moment de la convocatòria, ocupin, prestant serveis de forma efectiva, llocs de treball inclosos a la relació de llocs de treball corresponents a l’edifici on s’ubica la facultat o escola, així com el personal del Servei de Biblioteca i Documentació, dels Serveis Cientificotècnics i del Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció que presti serveis, en les indicades condicions, a l’edifici en qüestió.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de quatre anys, de conformitat amb el que estableix l’article 30.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre de la junta de facultat o escola es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.

5.

  1. Els representants del personal d’administració i serveis han de ser elegits, per i entre ells, en una reunió convocada a l’efecte per l’administrador de centre. En cas que hi hagi dos o més centres implicats, la convocatòria la pot fer de forma successiva l’administrador de centre.
  2. Les eleccions s’han de fer entre els dies 10 i 17 de novembre de 2011, ambdós inclosos.

6. A cada junta de facultat o escola corresponen els representants del personal d’administració i serveis que s’indiquen:

Junta de la Facultat de Ciències

Dos representants del PAS (edificis Mateu Orfila i Rotger, Guillem Colom Casasnovas i dels Serveis Cientificotècnics i instituts universitaris de recerca)

Junta de la Facultat d’Economia i Empresa

Dos representants del PAS (edifici Gaspar Melchor de Jovellanos)

Junta de la Facultat de Dret

Dos representants del PAS (edifici Gaspar Melchor de Jovellanos)

Junta de la Facultat de Psicologia

Dos representants del PAS (edifici Guillem Cifre de Colonya)

Junta de la Facultat d'Educació

Dos representants del PAS (edifici Guillem Cifre de Colonya)

Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres

Dos representants del PAS (edifici Ramon Llull)

Junta de la Facultat de Turisme

Dos representants del PAS (edifici Gaspar Melchor de Jovellanos)

Junta de l'Escola Politècnica Superior

Dos representants del PAS (edificis Anselm Turmeda i Beatriu de Pinós)

Junta de l'Escola Universitària d'Infermeria i Fisioteràpia

Dos representants del PAS (edifici Guillem Cifre de Colonya)

7. Les llistes actualitzades dels censos electorals corresponents es faran públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/), del dia 26 d’octubre al 2 de novembre de 2011. La presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral s'ha de fer mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, adreçat al Secretari General de la Universitat del dia 27 d’octubre al 2 de novembre de 2011. La Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens el dia 4 de novembre de 2011.

8. Les meses electorals han d'estar constituïdes per l'administrador de centre, que presidirà la mesa, el membre del PAS de més edat que assisteixi a la reunió convocada a l'efecte i el membre del PAS de menys edat també assistent, que farà de secretari. La condició de membre d'una mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat, d'interventor i de membre de la Comissió Electoral. En cas que es produeixi alguna de les incompatibilitats descrites, l’administrador de centre ha de designar la persona que ha de substituir la que estigui afectada per la incompatibilitat.

Per votar cal identificar-se amb l’original del DNI, passaport, permís de conducció amb fotografia impresa o document universitari que acrediti la personalitat del votant.

L’administrador de centre ha d’adoptar les mesures pertinents per garantir el secret del vot dels electors.

9. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d’empat entre candidats, s’aplicaran les disposicions de l’article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

10. El vot anticipat s'ha d’exercir d'acord amb el que disposa l’article 19 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

11. Un cop hagin tingut lloc les eleccions, s’han de comunicar immediatament, i en tot cas abans del dia 22 de novembre de 2011, els noms de les persones elegides a la Rectora i al Secretari General.

Calendari electoral

  • Dia 25 d’octubre de 2011: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 26 d’octubre de 2011 (FOU extr. núm. 354): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del 26 d’octubre de 2011 al 2 de desembre de 2011: exposició pública del cens a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 27 d’octubre de 2011 al 2 de novembre de 2011: presentació de reclamacions sobre el cens davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat al Secretari General de la Universitat.
  • Dia 4 de novembre de 2011: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions.
  • Dia 7 de novembre de 2011: la Comissió Electoral exposarà públicament el cens definitiu a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 7 de novembre de 2011 fins a les 13 hores de dos dies abans que tinguin lloc les eleccions: presentació del vot anticipat a les seus universitàries.
  • Del dia 7 de novembre de 2011 a les 13 hores del dia anterior al de les eleccions: presentació del vot anticipat al Registre General.
  • Del dia 10 de novembre de 2011 al dia 17 de novembre de 2011: eleccions.
  • Dia 21 de novembre de 2011: data límit de comunicació a la Rectora i al Secretari General dels resultats de les eleccions.

Annex 3. Elecció dels representants dels professors associats, dels becaris i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts als consells de departament

1. El consell de departament és l’òrgan de govern del departament, de conformitat amb el que estableix l’article 31 dels Estatuts. Les decisions que adopti en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans del departament.

En el consell de departament s'integra una representació dels professors associats, dels becaris i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts. Aquesta representació consisteix en el vint per cent de l’apartat a) de l’esmentat article 33.1 dels Estatuts. En cap cas no formen part del consell de departament els associats per raó d’exempció docent de càrrec.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de dos anys, de conformitat amb el que estableix l'article 33.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre del consell de departament es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts.

S'anul·laran totes les paperetes en què figuri un nombre superior de vots.

6.

  1. Els representants dels professors associats, dels becaris i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts s’han d’elegir, per i entre ells, exclosos els associats per raó d’exempció docent de càrrec, en una reunió convocada a l’efecte pel director del departament a la qual han d’assistir els professors associats, excepte els associats per càrrec, els becaris pertanyents al departament i el personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts.
    Es consideren becaris els becaris d’investigació europeus, els estatals, els de la comunitat autònoma i els becaris propis d’investigació de la UIB i anàlegs, sempre que la seva beca tingui una durada mínima d’un any i la seva dedicació sigui a temps complet.
    El director del departament ha d’adoptar les mesures necessàries per garantir la participació, si escau, dels professors associats de les seus universitàries (per exemple: videoconferència...).
  2. Les eleccions s’han de fer entre els dies 10 i 17 de novembre de 2011, ambdós inclosos.

7. A cada departament corresponen els representants que s'indiquen:

Consell de departament
Biologia 9 vot: 7
Biologia Fonamental i Ciències de la Salut 6 vot: 5
Ciències de la Terra 5 vot: 4
Ciències Històriques i Teoria de les Arts 7 vot: 6
Ciències Matemàtiques i Informàtica 18 vot: 14
Dret Privat 6 vot: 5
Dret Públic 6 vot: 5
Economia Aplicada 10 vot: 8
Economia de l’Empresa 9 vot: 7
Filologia Catalana i Lingüística General 5 vot: 4
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica 9 vot: 7
Filosofia i Treball Social 6 vot: 5
Física 12 vot: 9
Infermeria i Fisioteràpia 7 vot: 6
Pedagogia i Didàctiques Específiques 6 vot: 5
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació 8 vot: 6
Psicologia 8 vot: 6
Química 8 vot: 6

8. Les llistes actualitzades dels censos electorals corresponents es faran públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/), del dia 26 d’octubre al 2 de novembre de 2011. La presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral s'ha de fer mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, adreçat al Secretari General de la Universitat del dia 27 d’octubre al 2 de novembre de 2011. La Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens el dia 4 de novembre de 2011.

9. Les meses electorals han de ser constituïdes pel director, que ha de presidir la mesa, el subdirector i el secretari, que farà de secretari, del departament corresponent. La condició de membre d’una mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat, d’interventor i de membre de la Comissió Electoral. En cas que es produeixi alguna de les incompatibilitats descrites, el director del departament ha de designar la persona que ha de substituir la que estigui afectada per la incompatibilitat.

Per votar cal identificar-se amb l’original del DNI, passaport, permís de conducció amb fotografia impresa o document universitari que acrediti la personalitat del votant.

El director del departament ha d’adoptar les mesures pertinents per garantir el secret del vot dels electors.

10. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d’empat entre candidats, s’aplicaran les disposicions de l’article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

11. El vot anticipat s'ha d’exercir d'acord amb el que disposa l’article 19 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

12. Un cop hagin tingut lloc les eleccions, s’han de comunicar immediatament, i en tot cas abans del dia 22 de novembre de 2011, els noms de les persones elegides a la Rectora i al Secretari General.

Calendari electoral

  • Dia 25 d’octubre de 2011: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 26 d’octubre de 2011 (FOU extr. núm. 354): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del 26 d’octubre de 2011 al 2 de desembre de 2011: exposició pública del cens a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 27 d’octubre de 2011 al 2 de novembre de 2011: presentació de reclamacions sobre el cens davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat al Secretari General de la Universitat.
  • Dia 4 de novembre de 2011: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions.
  • Dia 7 de novembre de 2011: la Comissió Electoral exposarà públicament el cens definitiu a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 7 de novembre de 2011 fins a les 13 hores de dos dies abans que tinguin lloc les eleccions: presentació del vot anticipat a les seus universitàries.
  • Del dia 7 de novembre de 2011 a les 13 hores del dia anterior al de les eleccions: presentació del vot anticipat al Registre General.
  • Del dia 10 de novembre de 2011 al dia 17 de novembre de 2011: eleccions.
  • Dia 21 de novembre de 2011: data límit de comunicació a la Rectora i al Secretari General dels resultats de les eleccions.

Annex 4. Elecció dels representants dels estudiants als consells de departament

1. El consell de departament és l’òrgan de govern del departament, de conformitat amb el que estableix l’article 31 dels Estatuts. Les decisions que adopti en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans del departament.

En el consell de departament s'integra una representació dels alumnes que estan matriculats a les assignatures que el departament imparteix consistent en el quinze per cent de l’apartat a) de l’article 33.1 dels Estatuts, garantida la representació dels alumnes de grau i postgrau.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret, entre els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat i de títols oficials de postgrau.

2. La durada del mandat dels electes és de dos anys, de conformitat amb el que estableix l'article 33.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre del consell de departament es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

S'anul·laran totes les paperetes en què figuri un nombre superior de vots.

6.

  1. D’acord amb les disposicions de l’article 3.2 de la normativa electoral, són electors i elegibles els estudiants matriculats a la Universitat en els termes següents:
    • Estudiants de grau: són els estudiants matriculats d’ensenyaments conduents a l’obtenció de títols que tinguin caràcter oficial i validesa en tot el territori de l’Estat.
      Es consideren estudiants de grau els alumnes matriculats d’un mínim de dotze crèdits d’entre les assignatures bàsiques, obligatòries i optatives.
    • Estudiants de màster universitari: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de màster conduents a l’obtenció de títols que tinguin caràcter oficial i validesa en tot el territori de l’Estat.
    • Estudiants de doctorat: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de doctorat conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat, així com els doctorands que hagin superat el període formatiu i facin la tesi doctoral en les condicions legalment establertes.
  2. D’acord amb les previsions de la disposició transitòria segona de la normativa electoral, de manera transitòria i mentre s’imparteixin a la UIB estudis conduents a l’obtenció de títols de diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, llicenciatura i enginyeria com a estudis en extinció, els alumnes que estiguin matriculats dels estudis esmentats tindran la mateixa consideració que els estudiants matriculats d’estudis de grau.
    A efectes electorals, es consideren estudiants de diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, llicenciatura i enginyeria els alumnes matriculats d’un mínim de dotze crèdits d’entre les assignatures troncals, obligatòries i optatives.
  3. Quant a l’assignació de docència, s’han de tenir en compte les previsions següents:
    • Per als estudis de grau i als efectes electorals prevists als articles 5.2 i 46.1.c), segon paràgraf, de la normativa electoral, s’ha de tenir la següent assignació de la docència d'estudis de grau als departaments (Acord normatiu 9580/2010, de 21 d’octubre, pel qual es reforma la normativa electoral —FOU núm. 338, de 28 d’octubre):
      Departament Estudi
      Biologia Biologia, Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural
      Biologia Fonamental i Ciències de la Salut Bioquímica
      Ciències de la Terra Geografia
      Ciències Històriques i Teoria de les Arts Història, Història de l’Art
      Ciències Matemàtiques i Informàtica Enginyeria Informàtica, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Telemàtica, Matemàtiques
      Dret Privat Dret
      Dret Públic Dret, Relacions Laborals
      Economia Aplicada Administració d’Empreses, Economia, Turisme
      Economia de l’Empresa Administració d’Empreses, Turisme
      Filologia Catalana i Lingüística General Llengua i Literatura Catalanes
      Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica Llengua i Literatura Espanyoles, Estudis Anglesos, Educació Primària, Turisme
      Filosofia i Treball Social Filosofia, Treball Social
      Física Enginyeria d’Edificació, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Física
      Infermeria i Fisioteràpia Fisioteràpia, Infermeria Filologia Espanyola, Moderna i Llatina
      Pedagogia i Didàctiques Específiques Educació Social, Educació Infantil, Educació Primària, Pedagogia Filologia Espanyola, Moderna i Llatina
      Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació Educació Social, Educació Infantil, Educació Primària, Pedagogia Filologia Espanyola, Moderna i Llatina
      Psicologia Psicologia
      Química Química
    • Així mateix, als efectes electorals prevists als articles 5.2 i 46.1.c), segon paràgraf, de la normativa electoral, es fa la següent assignació de la docència d’estudis en extinció als departaments (Acord normatiu 9580/2010, de 21 d’octubre, pel qual es reforma la normativa electoral —FOU núm. 338, de 28 d’octubre):
      Departament Estudi
      Biologia Biologia, Enginyeria Tècnica Agrícola
      Biologia Fonamental i Ciències de la Salut Bioquímica
      Ciències de la Terra Geografia
      Ciències Històriques i Teoria de les Arts Història, Història de l’Art
      Ciències Matemàtiques i Informàtica Enginyeria Informàtica, Enginyeria Tècnica de Telecomunicacions, Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió, Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes, Enginyeria Tècnica Industrial, Matemàtiques
      Dret Privat Dret
      Dret Públic Dret, Turisme Dret Públic
      Economia Aplicada Administració i Direcció d’Empreses, Ciències Empresarials, Economia, Turisme
      Economia de l’Empresa Administració i Direcció d’Empreses, Ciències Empresarials, Turisme
      Filologia Catalana i Lingüística General Filologia Catalana
      Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica Filologia Hispànica, Filologia Anglesa, Mestre
      Filosofia i Treball Social Filosofia, Treball Social
      Física Arquitectura Tècnica, Enginyeria Tècnica Industrial, Física
      Infermeria i Fisioteràpia Fisioteràpia, Infermeria Filologia Espanyola, Moderna i Llatina
      Pedagogia i Didàctiques Específiques Educació Social, Mestre, Pedagogia
      Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació Educació Social, Mestre, Pedagogia i Psicopedagogia
      Psicologia Psicologia
      Química Química
    • Quant a l’assignació dels estudis de postgrau als departaments, cal tenir en compte, d’acord amb les previsions de la disposició addicional segona, segon apartat, de la normativa electoral, l’assignació feta pel Consell de Direcció (Acord executiu 9985/2011, d’11 d’octubre, sobre assignació, als efectes electorals, de la docència dels estudis de postgrau als departaments de la UIB —FOU núm. 354, de 26 d’octubre):

      Estudis de màster oficials
      Departament Estudi
      Biologia Màster Universitari en Biologia de les Plantes en Condicions Mediterrànies, Màster Universitari en Biotecnologia, Genètica i Biologia Cel·lular, Màster Universitari en Ecologia Marina, Màster Universitari en Microbiologia Avançada
      Biologia Fonamental i Ciències de la Salut   Màster Universitari en Ciències Mèdiques i de la Salut, Màster Universitari en Neurociències, Màster Universitari en Nutrició Humana i Qualitat dels Aliments, Màster Universitari en Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada
      Ciències de la Terra Màster Universitari en Anàlisi, Planificació i Gestió en Àrees Litorals
      Ciències Històriques i Teoria de les Arts Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió
      Ciències Matemàtiques i Informàtica Màster Universitari en Matemàtiques*, Màster Universitari en Tecnologia de la Informació i les Comunicacions*, Màster Universitari en Tecnologies de la Informació
      Dret Privat Màster Universitari en Pràctica Jurídica
      Dret Públic Màster Universitari en Pràctica Jurídica
      Economia Aplicada Màster Universitari en Direcció i Planificació del Turisme, Màster Universitari en Economia del Turisme i Medi Ambient
      Economia de l’Empresa Màster Universitari en Comptabilitat, Màster Universitari en Direcció i Planificació del Turisme, Màster Universitari en Gestió, Organització i Economia de l’Empresa
      Filologia Catalana i Lingüística General Màster Universitari De l’Oral a l’Escrit: la Llengua i la Literatura Catalanes des de la Perspectiva de l’Oralitat*, Màster Universitari en Llengua i Literatura Catalanes: Oralitat i Escriptura
      Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica Màster Universitari en Llengües i Literatures Modernes
      Filosofia Màster Universitari en Cognició i Evolució Humana, Màster Universitari en Filosofia Contemporània
      Física Màster Universitari en Enginyeria Electrònica, Màster Universitari en Física
      Infermeria i Fisioteràpia Màster Universitari en Ciències Mèdiques i de la Salut, Màster Universitari en Ciències Socials Aplicades a l’Atenció Sociosanitària
      Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació Màster Universitari en Educació Inclusiva, Màster Universitari en Gestió Cultural, Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans: Intervenció Psicològica i Pedagògica, Màster Universitari en Formació del Professorat, Màster Universitari en Primera Infància: Perspectives i Línies d’Intervenció, Màster Universitari en Tecnologia Educativa: E-learning i Gestió del Coneixement
      Pedagogia i Didàctiques Específiques Màster Universitari en Formació del Professorat, Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Menors i Família
      Psicologia Màster Universitari en Ciències Mèdiques i de la Salut, Màster Universitari en Ciències Socials Aplicades a l’Atenció Sociosanitària, Màster Universitari en Cognició i Evolució Humana, Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans: Intervenció Psicològica i Pedagògica, Màster Universitari en Polítiques d’Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere
      Química Màster Universitari en Ciència i Tecnologia Química, Màster Universitari en Química Orgànica Experimental i Industrial, Màster Universitari en Química Teòrica i Modelització Computacional, Màster Universitari en Salut Laboral (Prevenció de Riscs Laborals)
      * Màsters universitaris en extinció, corresponents al Reial decret 56/2005.

      Estudis de doctorat
      Departament Estudi
      Biologia Doctorat de Biologia de les Plantes, Doctorat de Biotecnologia, Genètica i Biologia Cel·lular, Doctorat d’Ecologia Marina, Doctorat de Microbiologia Ambiental i Biotecnologia
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Biologia*, Doctorat de Biologia de Plantes Mediterrànies*, Doctorat de Ciències Marines*, Doctorat de Microbiologia Ambiental i Biotecnologia*, Doctorat dins el POP de Ciències Experimentals i Tecnologies (de Biologia de les Plantes en Condicions Mediterrànies i de Microbiologia Avançada)**, Doctorat dins el POP de Ciències de la Salut i el Comportament (de Biotecnologia, Genètica i Biologia Cel·lular)**
      Biologia Fonamental i Ciències de la Salut   Doctorat de Tecnologia i Qualitat dels Aliments, Doctorat de Ciències Biosociosanitàries, Doctorat de Neurociències, Doctorat de Nutrició Humana, Doctorat de Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Biologia Fonamental*, Doctorat de Ciències Mèdiques Bàsiques*, Doctorat de Nutrició Humana*, Doctorat dins el POP de Ciències de la Salut i el Comportament (de Nutrició Humana, de Neurociències i de Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada)**
      Ciències de la Terra Doctorat de Geografia
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Societat, Territori i Medi Ambient*, Doctorat de Geografia*
      Ciències Històriques i Teoria de les Arts   Doctorat d’Història, Doctorat d’Història de l’Art
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat d’Història - Història de l’Art*, Doctorat de Perspectives Metodològiques de la Investigació Històrica i Historicoartística*, Doctorat dins el POP d’Humanitats i Ciències Socials (de Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió)**
      Ciències Matemàtiques i Informàtica Doctorat d’Informàtica, Doctorat de Matemàtiques
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat d’Informàtica*, Doctorat dins el POP de Ciències Experimentals i Tecnologies (de Matemàtiques i de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions)**
      Dret Privat Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005): Doctorat de Dret Privat*
      Dret Públic Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Dret Privat i Dret Públic i Dret del Turisme*, Doctorat de Dret Públic*
      Economia Aplicada Doctorat d’Economia del Turisme i del Medi Ambient
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat d’Economia i Empresa*, Doctorat de Globalització Econòmica i Benestar Social*, Doctorat dins el POP de Ciències Econòmiques i Jurídiques (d’Economia del Turisme i del Medi Ambient)**
      Economia de l’Empresa Doctorat d’Economia, Organització i Gestió (Business Economics)
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat d’Economia de l’Empresa*
      Filologia Catalana i Lingüística General Doctorat de Llengua i Literatura Catalanes
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Filologia Catalana i Lingüística General*, Doctorat dins el POP d'Humanitats i Ciències Socials (De l’Oral a l’Escrit: la Llengua i Literatura Catalanes des de la Perspectiva de l’Oralitat)**
      Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica Doctorat de Llengua i Literatures Modernes
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Filologia Espanyola, Moderna i Llatina*, Doctorat d’Història de la Literatura i Literatura Comparada*, Doctorat de Llengües i Lingüística Aplicada*
      Filosofia i Treball Social Doctorat de Cognició i Evolució Humana, Doctorat de Filosofia
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Crisi de la Modernitat*, Doctorat de Filosofia*, Doctorat dins el POP d'Humanitats i Ciències Socials (de Cognició i Evolució Humana i de Filosofia Contemporània)**
      Física Doctorat d’Enginyeria Electrònica, Doctorat de Física
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Física*, Doctorat dins el POP de Ciències Experimentals i Tecnologies (d’Enginyeria Electrònica i de Física)**
      Infermeria i Fisioteràpia Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat d’Infermeria i Salut Internacional*
      Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació Doctorat d’Educació Inclusiva, Doctorat d’Educació: Primera Infància, Menors i Família, Doctorat de Tecnologia Educativa: Aprenentatge Virtual i Gestió del Coneixement
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat d’Educació Ambiental*, Doctorat d’Educació Inclusiva*, Doctorat d’Investigació i Innovació en Educació*, Doctorat de Tecnologia Educativa*, Doctorat dins el POP d'Humanitats i Ciències Socials (de Tecnologia Educativa: E-learning i Gestió del Coneixement)**
      Pedagogia i Didàctiques Específiques Doctorat d’Educació: Primera Infància, Menors i Família
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Ciències de l’Educació*, Doctorat d’Investigació i Innovació en Educació*
      Psicologia Doctorat de Cognició i Evolució Humana
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Psicologia*, Doctorat dins el POP d'Humanitats i Ciències Socials (de Cognició i Evolució Humana)**
      Química Doctorat de Ciència i Tecnologia Química, Doctorat de Química Orgànica Experimental i Industrial, Doctorat de Química Teòrica i Modelització Computacional
      Doctorats en extinció (* RD 778/1998 o ** RD 56/2005):
      Doctorat de Química Orgànica a la Indústria Quimicofarmacèutica*, Doctorat dins el POP de Ciències Experimentals i Tecnologies (de Ciència i Tecnologia Química i de Química Teòrica i Modelització Computacional)**
  4. Els estudiants que deixin de complir els requisits establerts als paràgrafs anteriors deixaran de gaudir de la condició d’elegits.
  5. No són electors ni elegibles els estudiants que estiguin matriculats d’ensenyaments que s’imparteixin en centres docents adscrits.

7. La circumscripció electoral són els estudis de grau o de postgrau.

8.

  1. La distribució s'ha fet de forma proporcional entre els alumnes dels departaments matriculats als estudis de grau i als de postgrau (màsters oficials i doctorat). Per tant, a cada departament corresponen els representants dels estudiants que s’indiquen:
    Consells de departament
    Biologia: 7
    Grau: 6 vot: 5
    Postgrau: 1 vot: 1
    Biologia Fonamental i Ciències de la Salut: 5
    Grau: 3 vot: 3
    Postgrau: 2 vot: 2
    Ciències de la Terra: 4
    Grau: 3 vot: 3
    Postgrau: 1 vot: 1
    Ciències Històriques i Teoria de les Arts: 5
    Grau: 4 vot: 3
    Postgrau: 1 vot: 1
    Ciències Matemàtiques i Informàtica: 13
    Grau: 12 vot: 9
    Postgrau: 1 vot: 1
    Dret Privat: 5
    Grau: 4 vot: 3
    Postgrau: 1 vot: 1
    Dret Públic: 5
    Grau: 4 vot: 3
    Postgrau: 1 vot: 1
    Economia Aplicada: 7
    Grau: 6 vot: 5
    Postgrau: 1 vot: 1
    Economia de l’Empresa: 7
    Grau: 6 vot: 5
    Postgrau: 1 vot: 1
    Filologia Catalana i Lingüística General: 4
    Grau: 3 vot: 3
    Postgrau: 1 vot: 1
    Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica: 7
    Grau: 6 vot: 5
    Postgrau: 1 vot: 1
    Filosofia i Treball Social: 5
    Grau: 4 vot: 3
    Postgrau: 1 vot: 1
    Física: 9
    Grau: 8 vot: 6
    Postgrau: 1 vot: 1
    Infermeria i Fisioteràpia: 6
    Grau: 5 vot: 4
    Postgrau: 1 vot: 1
    Pedagogia i Didàctiques Específiques: 5
    Grau: 4 vot: 3
    Postgrau: 1 vot: 1
    Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació: 6
    Grau: 5 vot: 4
    Postgrau: 1 vot: 1
    Psicologia: 6
    Grau: 5 vot: 4
    Postgrau: 1 vot: 1
    Química: 6
    Grau: 5 vot: 4
    Postgrau: 1 vot: 1
  2. La situació de les meses electorals serà la següent:
    Departament Edifici
    Biologia Guillem Colom Casasnovas
    Biologia Fonamental i Ciències de la Salut Guillem Colom Casasnovas
    Ciències de la Terra Ramon Llull
    Ciències Històriques i Teoria de les Arts Ramon Llull
    Ciències Matemàtiques i Informàtica Anselm Turmeda
    Dret Privat Gaspar Melchor de Jovellanos
    Dret Públic Gaspar Melchor de Jovellanos
    Economia Aplicada Gaspar Melchor de Jovellanos
    Economia de l’Empresa Gaspar Melchor de Jovellanos
    Filologia Catalana i Lingüística General Ramon Llull
    Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica Ramon Llull
    Filosofia i Treball Social Ramon Llull
    Física Mateu Orfila i Rotger
    Infermeria i Fisioteràpia Guillem Cifre de Colonya
    Pedagogia i Didàctiques Específiques Guillem Cifre de Colonya
    Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació Guillem Cifre de Colonya
    Psicologia Guillem Cifre de Colonya
    Química Mateu Orfila i Rotger
    Estudis impartits a la seu universitària d’Eivissa i Formentera Seu universitària
    Estudis impartits a la seu universitària de Menorca Seu universitària
  3. Les meses s'han d'obrir a les 12 hores i s'han de tancar a les 17 hores.

9. La Universitat ha de tenir actualitzades les llistes dels censos electorals corresponents, les quals s’han de fer públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/), del 26 d’octubre al 2 de novembre de 2011.

10.

  1. Per a les eleccions del representants dels estudiants s’ha de constituir una mesa per circumscripció, formada per un president i dos vocals i pels suplents respectius.
  2. Els tres membres que integraran les meses seran designats per la Comissió Electoral per comunicació personal o pública en el moment oportú.
  3. La condició de membre d’una mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat, d’interventor i de membre de la Comissió Electoral.
  4. Els càrrecs de president i vocal de les meses electorals són obligatoris i no retribuïts. La designació s’ha de notificar amb temps suficient a les persones interessades, que disposen d’un termini que acaba cinc dies abans de fer-se les eleccions per al·legar, davant el secretari de la Comissió Electoral (Secretari General), causa justificada i documentada que els impedeixi d’acceptar el càrrec. El Secretari General decidirà i comunicarà, si escau, la substitució que hagi tingut lloc.
  5. La inassistència no justificada dels membres de les meses electorals pot donar lloc a les sancions oportunes.
  6. Les eleccions s’han de fer davant les meses electorals constituïdes d’acord amb la reglamentació electoral i, si no, segons les normes dictades per la Comissió Electoral.
  7. Són funcions de les meses:
    • Presidir la votació.
    • Mantenir l’ordre.
    • Verificar la identitat dels votants.
    • Fer l’escrutini.
    • Vetllar per la puresa del sufragi.
  8. Per votar cal identificar-se amb l’original del DNI, del passaport, del permís de conducció amb fotografia impresa o d’un document universitari que acrediti la personalitat del votant.

11. La Comissió Electoral, si ho creu oportú, pot demanar que s'aturin durant una o diverses hores les classes per facilitar la votació.

12. En cas que un estudiant estigui inclòs en dos o més censos electorals, i si aquesta circumstància deriva del fet de pertànyer a un estudi la docència del qual està assignada a dos o més departaments de forma molt semblant, només pot optar a presentar-se com a candidat a un dels departaments afectats, a elecció de la persona interessada. Per contra, en aquest supòsit pot exercir el dret de sufragi actiu en més d’una circumscripció.

13. La condició de candidat a les eleccions de representants dels estudiants als consells de departament s'ha de manifestar formalment mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada adreçat a les secretaries dels centres o al Registre General de la Universitat. L’horari de presentació és de 9 a 14 hores. El procediment és el següent:

  1. L'escrit de presentació de cada candidatura ha d'expressar clarament el nom i els cognoms del candidat, el DNI, l'estudi al qual pertany i l'òrgan col·legiat a què es presenta (consell de departament), com també l'acceptació expressa del candidat, que ha de complir les condicions d'elegibilitat. A aquest efecte, les secretaries dels centres o la Secretaria General facilitaran un model de sol·licitud i/o es podrà extreure el model de la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  2. Les candidatures no poden ser objecte de modificació una vegada presentades, encara que es poden retirar en qualsevol moment abans del dia de les eleccions, mitjançant escrit adreçat a la presidenta de la Comissió Electoral (Rectora) i presentat al Registre General de la Universitat, de 9 a 14 hores.

14. De conformitat amb l’article 34.2 de la normativa electoral, si en una circumscripció el nombre de candidatures presentades és igual o inferior al nombre de llocs que s’han de cobrir, s’han de proclamar automàticament representants els candidats presentats, sense necessitat de fer cap elecció.

15. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d'empat, quedaran proclamats els candidats en funció d’un sorteig, tal com estableix la lletra e) del precepte indicat.

16. El vot anticipat s'ha d’exercir d'acord amb el que disposa l’article 19 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

17. Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar interventors, perquè siguin presents a les votacions i l'escrutini, a les meses electorals en què es pugui votar la seva candidatura mitjançant escrit adreçat a la presidenta de la Comissió Electoral, que s’ha de registrar al Registre General de la Universitat (Son Lledó) o als registres de les seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera fins a tres dies abans de començar les votacions.

Calendari electoral

  • Dia 25 d’octubre de 2011: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 26 d’octubre de 2011 (FOU extr. núm. 354): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del 26 d’octubre de 2011 al 2 de novembre de 2011: exposició pública dels diferents censos a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 27 d’octubre de 2011 al 2 de novembre de 2011: presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat a la Secretaria General de la Universitat.
  • Del dia 27 d’octubre de 2011 al 4 de novembre de 2011: presentació de candidatures.
  • Dia 4 de novembre de 2011: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens.
  • Dia 7 de novembre de 2011: la Comissió Electoral exposarà públicament els censos definitius a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Dia 8 de novembre de 2011: la Comissió Electoral proclamarà els candidats.
  • Dia 9 de novembre de 2011: la Comissió Electoral exposarà públicament les candidatures a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 9 de novembre de 2011 al 18 de novembre de 2011: campanya electoral.
  • Del dia 9 de novembre de 2011 al 18 de novembre de 2011 a les 13 hores: presentació del vot anticipat a les seus universitàries.
  • Del dia 9 de novembre de 2011 al 21 de novembre de 2011 a les 13 hores: presentació del vot anticipat al Registre General.
  • Dia 10 de novembre de 2011: presentació de reclamacions davant la Comissió Electoral sobre la proclamació de candidats mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat al Secretari General de la Universitat.
  • Dia 15 de novembre de 2011: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions sobre la proclamació de candidats.
  • Dia 15 de novembre de 2011: la Comissió Electoral proclamarà definitivament els candidats dels estudiants i exposarà públicament les candidatures definitives a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Fins al dia 17 de novembre de 2011: els candidats podran nomenar els interventors.
  • Dia 21 de novembre de 2011: jornada de reflexió.
  • Dia 22 de novembre de 2011: eleccions.

Annex 5. Elecció dels representants dels professors a les juntes de facultat o escola

1. Les juntes de facultat o escola són els òrgans de govern de les facultats o escoles corresponents, de conformitat amb el que estableix l'article 28 dels Estatuts. Els acords que adoptin en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans de la facultat o escola.

El nombre de representants dels professors per cada junta de facultat o escola l’estableix l'Acord normatiu 9984/2011, de 18 d’octubre (FOU núm. 354, de 26 d’octubre), pel qual es fixa la composició numèrica de les juntes de facultat i d’escola.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret, entre els professors que constitueixen el consell de departament, de conformitat amb l’article 46.1.a) i b) de l'Acord normatiu 9580/2010, de 21 d’octubre (FOU núm. 338, de 28 d’octubre), pel qual es reforma la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de quatre anys, de conformitat amb el que estableix l’article 30.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre de la junta de facultat o escola es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts.

S'anul·laran totes les paperetes en què figuri un nombre superior de vots.

6.

  1. Els representants dels professors han de ser elegits, per i entre ells, en una reunió convocada a l’efecte pel director del departament a la qual han d’assistir els professors que constitueixen el consell de departament.
  2. Les eleccions s’han de fer entre els dies 15 i 22 de desembre de 2011, ambdós inclosos.

7. A cada junta de facultat o escola corresponen els representants dels departaments que s'indiquen:

Junta de la Facultat de Ciències
Biologia 9 vot: 7
Biologia Fonamental i Ciències de la Salut 5 vot: 4
Ciències Matemàtiques i Informàtica 2 vot: 2
Física 7 vot: 6
Química 7 vot: 6
Junta de la Facultat d’Economia i Empresa
Ciències Matemàtiques i Informàtica 2 vot: 2
Economia Aplicada 16 vot: 12
Economia de l’Empresa 12 vot: 9
Junta de la Facultat de Dret
Dret Privat 10 vot: 8
Dret Públic 15 vot: 12
Economia de l’Empresa 2 vot: 2
Psicologia 2 vot: 2
Economia Aplicada 1 vot: 1
Junta de la Facultat d’Educació
Ciències Matemàtiques i Informàtica 2 vot: 2
Filologia Catalana i Lingüística General 2 vot: 2
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica 2 vot: 2
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació 14 vot: 11
Pedagogia i Didàctiques Específiques 10 vot: 8
Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres
Ciències de la Terra 4 vot: 3
Ciències Històriques i Teoria de les Arts 7 vot: 6
Filologia Catalana i Lingüística General 4 vot: 3
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica 8 vot: 6
Filosofia i Treball Social 7 vot: 6
Junta de la Facultat de Psicologia
Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació 3 vot: 3
Psicologia 27 vot: 21
Junta de la Facultat de Turisme
Ciències de la Terra 2 vot: 2
Dret Privat 2 vot: 2
Dret Públic 2 vot: 2
Economia Aplicada 7 vot: 6
Economia de l’Empresa 12 vot: 9
Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica 5 vot: 4
Junta de l’Escola Politècnica Superior
Ciències Matemàtiques i Informàtica 22 vot: 17
Física 8 vot: 6
Junta de l’Escola Universitària d’Infermeria i Fisioteràpia
Biologia Fonamental i Ciències de la Salut 2 vot: 2
Infermeria i Fisioteràpia 28 vot: 21

 D’acord amb les disposicions de l’article 18 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, en la redacció que en fa la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, de l’article 30.1 dels Estatuts i de l’article 45.1 de la normativa electoral, en tot cas s’ha de garantir que la majoria dels membres de la junta de facultat o escola sigui professorat amb vinculació permanent a la Universitat (CU, TU, CEU, TEU, professors contractats doctors i professors col·laboradors).

En el supòsit que a conseqüència del canvi d’adscripció d’estudis s’hagi de modificar la composició numèrica de les juntes de centre, la representació dels professors serà corregida amb la incorporació dels suplents corresponents o bé amb l’exclusió dels representants que hagin obtingut menys vots, i es mantindrà, en qualsevol cas, la representació de les persones més votades.

8. Les llistes actualitzades dels censos electorals corresponents es faran públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/), del dia 29 de novembre al 5 de desembre de 2011. La presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral s'ha de fer mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, adreçat al Secretari General de la Universitat del dia 30 de novembre al 5 de desembre de 2011. La Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens el dia 9 de desembre de 2011.

9. Les meses electorals han de ser constituïdes pel director, que ha de presidir la mesa, el subdirector i el secretari, que farà de secretari, del departament corresponent. La condició de membre d’una mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat, d’interventor i de membre de la Comissió Electoral. En cas que es produeixi alguna de les incompatibilitats descrites, el director del departament ha de designar la persona que ha de substituir la que estigui afectada per la incompatibilitat.

Per votar cal identificar-se amb l’original del DNI, passaport, permís de conducció amb fotografia impresa o document universitari que acrediti la personalitat del votant.

El director del departament ha d’adoptar les mesures pertinents per garantir el secret del vot dels electors.

10. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d’empat entre candidats, s’aplicaran les disposicions de l’article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

11. El vot anticipat s'ha d’exercir d'acord amb el que disposa l’article 19 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

12. Un cop hagin tingut lloc les eleccions, s’han de comunicar immediatament els noms de les persones elegides a la Rectora i al Secretari General.

 

Calendari electoral

  • Dia 25 d’octubre de 2011: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 26 d’octubre de 2011 (FOU extr. núm. 354): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del 29 de novembre de 2011 al 5 de desembre de 2011: exposició pública del cens a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 30 de novembre de 2011 al 5 de desembre de 2011: presentació de reclamacions sobre el cens davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat al Secretari General de la Universitat.
  • Dia 9 de desembre de 2011: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions.
  • Dia 12 de desembre de 2011: la Comissió Electoral exposarà públicament el cens definitiu a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
  • Del dia 12 de desembre de 2011 fins a les 13 hores de dos dies abans que tinguin lloc les eleccions: presentació del vot anticipat a les seus universitàries.
  • Del dia 12 de desembre de 2011 fins a les 13 hores del dia anterior al de les eleccions: presentació del vot anticipat al Registre General.
  • Del dia 15 de desembre de 2011 al dia 22 de desembre de 2011: eleccions.
  • Dia 9 de gener de 2012: data límit de comunicació a la Rectora i al Secretari General dels resultats de les eleccions.

Annex 6. Elecció dels directors dels departaments

1. El director del departament té la representació del departament i n’exerceix les funcions de direcció i gestió ordinària, de conformitat amb el que estableix l’article 50.1 dels Estatuts.

2. El director del departament l’elegeix el consell de departament entre professors doctors amb vinculació permanent a la Universitat, de conformitat amb les previsions de l’article 50.2 dels Estatuts.

3. La durada del seu mandat és de quatre anys, excepte en els casos de dimissió o moció de censura, en què el nou director ho serà pel temps que resti fins a la propera elecció. Només pot ser reelegit, de manera consecutiva, una vegada.

4. Cada quatre anys es procedirà a l’elecció de directors, d’acord amb les previsions de la normativa electoral, un cop elegits els integrants del consell de departament.

5. Al procés d’elecció de director dels divuit departaments de la Universitat s'hi ha d'aplicar especialment el que disposa l'article 29 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Els candidats al càrrec de director de departament han de presentar la candidatura davant la Comissió Electoral dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»2. Una vegada transcorregut el termini de presentació, la Comissió Electoral farà públics els candidats acceptats i els comunicarà al director de departament en funcions dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»3. El director de departament en funcions convocarà, dins el termini fixat a l’acord de convocatòria d’eleccions, sessió extraordinària del consell de departament perquè elegeixi un nou director de departament, la qual ha de tenir lloc dins el termini indicat a l’acord de convocatòria.
»4. La mesa electoral ha de ser integrada pel professor de més edat, que actuarà com a president, pel professor de menys edat, que actuarà com a secretari, i per l’alumne de més edat.
»5. La candidatura que obtingui el nombre més alt de vots serà tramesa per la mesa electoral al Rector perquè faci el nomenament corresponent.»

En conseqüència, donant compliment a les previsions establertes a l’article transcrit, s’estableix el següent:

  1. Els candidats han de presentar la candidatura entre els dies 29 de novembre i 5 de desembre de 2011, ambdós inclosos.
  2. La Comissió Electoral comunicarà al director en funcions els candidats acceptats en un termini màxim de tres dies hàbils.
  3. El director en funcions, a partir de la recepció de la comunicació dels candidats presentats i amb una antelació mínima de 48 hores, ha de convocar sessió extraordinària del consell de departament perquè elegeixi un nou director. La sessió indicada s’ha de realitzar entre els dies 15 i 22 de desembre de 2011, ambdós inclosos.

6. Així mateix, el procés electoral a director de departament s’ha de regir pel que disposa l’article 22 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Les eleccions als òrgans de govern unipersonals s’han de fer per votació, efectuada mitjançant una papereta en la qual pot figurar el nom d’un sol candidat. També es pot votar en blanc.
»2. Les paperetes en què hi hagi més d’un nom o que no siguin en blanc es declararan nul·les.
»3. Quedarà proclamat el candidat que obtingui el nombre més alt de vots.
»4. En cas d’empat en una primera votació, es realitzaran, en dies successius, fins a dues votacions més entre els candidats que hagin obtingut un nombre més alt de vots. Si l’empat persisteix, s’aplicaran els criteris següents:

»a) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat en els cossos docents universitaris.
»b) Si l’empat es produeix entre professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat com a tal.
»c) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari i professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat. En aquesta antiguitat es computarà tant el temps transcorregut en qualitat de funcionari docent com el transcorregut en qualitat de professor contractat.

»Si una vegada aplicats els criteris indicats a les lletres anteriors encara persisteix l’empat, es dirimirà a favor del candidat de més edat.
»5. Si, convocades eleccions, no s’hi ha presentat cap candidat, el Consell de Direcció adoptarà les mesures necessàries per resoldre transitòriament aquesta situació i podrà designar els òrgans de govern de caràcter unipersonal de manera extraordinària per períodes que no podran excedir els sis mesos.»

7. Els directors del departaments continuaran en funcions fins al nomenament i la presa de possessió dels directors electes.

8. Un cop hagin tingut lloc les eleccions, s’han de comunicar immediatament els noms de les persones elegides a la Rectora i al Secretari General.

Calendari electoral

  • Dia 25 d’octubre de 2011: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 26 d’octubre de 2011 (FOU extr. núm. 354): publicació de la convocatòria d'eleccions.— Dia 25 de novembre de 2011 (FOU): publicació dels representants dels professors associats, dels becaris i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts i dels estudiants als consells de departament.
  • Del dia 29 de novembre de 2011 al 5 de desembre de 2011: presentació de candidatures davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat al Secretari General de la Universitat.
  • Dia 9 de desembre de 2011: la Comissió Electoral publicarà els candidats presentats i els comunicarà als directors en funcions.
  • Del dia 12 de desembre de 2011 fins a les 13 hores de dos dies abans que tinguin lloc les eleccions: presentació del vot anticipat a les seus universitàries.
  • Del dia 12 de desembre de 2011 fins a les 13 hores del dia anterior al de les eleccions: presentació del vot anticipat al Registre General.
  • Del dia 15 de desembre de 2011 al dia 22 de desembre de 2011: eleccions.

Annex 7. Elecció dels degans de les facultats i dels directors de les escoles

1. El degà o director d’escola té la representació del seu centre i n’exerceix les funcions de direcció i gestió ordinària, de conformitat amb el que estableix l’article 48.1 dels Estatuts.

2. El degà o director l’elegeix la junta de facultat o escola d’entre els professors amb vinculació permanent a la Universitat que imparteixen docència en els estudis adscrits al centre, de conformitat amb les previsions de l’article 48.2 dels Estatuts.

3. La durada del seu mandat és de quatre anys, excepte en els casos de dimissió o moció de censura, en què el nou degà o director ho serà pel temps que resti fins a la propera elecció. Només pot ser reelegit, de manera consecutiva, una vegada.

4. Cada quatre anys es procedirà a l’elecció dels degans i directors de les escoles, d’acord amb les previsions de la normativa electoral, un cop elegits els integrants de les juntes de facultat o escola.

5. Al procés d’elecció dels degans i directors de les set facultats i les dues escoles de la Universitat s'hi ha d'aplicar especialment el que disposa l'article 28 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Els candidats al càrrec de degà o director d’escola han de presentar la candidatura davant la Comissió Electoral dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»2. Una vegada transcorregut el termini de presentació, la Comissió Electoral farà públics els candidats acceptats i els comunicarà al degà o director en funcions dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»3. El degà o director d’escola en funcions convocarà, dins el termini fixat a l’acord de convocatòria d’eleccions, sessió extraordinària de la junta de facultat o escola perquè elegeixi un nou degà o director d’escola, la qual ha de tenir lloc dins el termini indicat a l’acord de convocatòria.
»4. En aquesta elecció només poden votar els membres de la junta de facultat o escola que ho siguin de conformitat amb l’article 30.1.b), c), d), e), f), g) i h) dels Estatuts de la Universitat.
»5. La mesa electoral ha de ser integrada pel professor de més edat, que actuarà com a president, pel professor de menys edat, que actuarà com a secretari, i per l’alumne de més edat.
»6. La candidatura que obtingui el nombre més alt de vots serà tramesa per la mesa electoral al Rector perquè faci el nomenament corresponent.»

En conseqüència, donant compliment a les previsions establertes a l’article transcrit, s’estableix el següent:

1. Els candidats han de presentar la candidatura entre els dies 10 i 16 de gener de 2012, ambdós inclosos.

2. La Comissió Electoral comunicarà al degà o director d’escola en funcions els candidats acceptats en un termini màxim de tres dies hàbils.

3. El degà o director d’escola en funcions, a partir de la recepció de la comunicació dels candidats presentats i amb una antelació mínima de 48 hores, ha de convocar sessió extraordinària de la junta de facultat o escola perquè elegeixi un nou degà o director d’escola. La sessió indicada s’ha de realitzar entre els dies 24 i 31 de gener de 2012, ambdós inclosos.

6. Així mateix, el procés electoral a degà o director d’escola s’ha de regir pel que disposa l’article 22 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Les eleccions als òrgans de govern unipersonals s’han de fer per votació, efectuada mitjançant una papereta en la qual pot figurar el nom d’un sol candidat. També es pot votar en blanc.
»2. Les paperetes en què hi hagi més d’un nom o que no siguin en blanc es declararan nul·les.
»3. Quedarà proclamat el candidat que obtingui el nombre més alt de vots.
»4. En cas d’empat en una primera votació, es realitzaran, en dies successius, fins a dues votacions més entre els candidats que hagin obtingut un nombre més alt de vots. Si l’empat persisteix, s’aplicaran els criteris següents:

»a) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat en els cossos docents universitaris.
»b) Si l’empat es produeix entre professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat com a tal.
»c) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari i professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat. En aquesta antiguitat es computarà tant el temps transcorregut en qualitat de funcionari docent com el transcorregut en qualitat de professor contractat.

»Si una vegada aplicats els criteris indicats a les lletres anteriors encara persisteix l’empat, es dirimirà a favor del candidat de més edat.
»5. Si, convocades eleccions, no s’hi ha presentat cap candidat, el Consell de Direcció adoptarà les mesures necessàries per resoldre transitòriament aquesta situació i podrà designar els òrgans de govern de caràcter unipersonal de manera extraordinària per períodes que no podran excedir els sis mesos.»

7. Els degans o directors d’escola continuaran en funcions fins al nomenament i la presa de possessió dels degans o directors electes.

8. Un cop hagin tingut lloc les eleccions, s’han de comunicar immediatament els noms de les persones elegides a la Rectora i al Secretari General.

Calendari electoral

  • Dia 25 d’octubre de 2011: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 26 d’octubre de 2011 (FOU extr. núm. 354): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Dia 25 de novembre de 2011 (FOU): publicació dels representants dels estudiants i del personal d’administració i serveis a les juntes de facultat o escola i dels directors de departament integrats en les juntes de facultat o escola.
  • Del dia 10 de gener de 2012 al 16 de gener de 2012: presentació de candidatures davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 14 hores, i adreçat al Secretari General de la Universitat.
  • Dia 18 de gener de 2012: la Comissió Electoral publicarà els candidats presentats i els comunicarà als degans o directors en funcions.
  • Dia 19 de gener de 2012 (FOU): publicació dels representants dels professors a les juntes de facultat o escola.
  • Del dia 19 de gener de 2012 fins a les 13 hores de dos dies abans que tinguin lloc les eleccions: presentació del vot anticipat a les seus universitàries.
  • Del dia 19 de gener de 2012 fins a les 13 hores del dia anterior al de les eleccions: presentació del vot anticipat al Registre General.
  • Del dia 24 de gener de 2012 al 27 de gener de 2012: eleccions.

Palma, 25 d’octubre de 2011
La Rectora,
Montserrat Casas