logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 328 - Any  XXV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 23 d'abril de 2010
Consell de Govern

9387. ACORD NORMATIU del dia 16 de març de 2010 pel qual es modifica el Centre d’Estudis de Postgrau de la Universitat de les Illes Balears.

Exposició de motius

El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia 3 de maig de 2006, va aprovar, mitjançant l’Acord normatiu 7543/2006, la creació del Centre d’Estudis de Postgrau (FOU núm. 266, de 26 de maig). Posteriorment, l’Acord normatiu 8197/2007, de 6 de novembre, modificà l’acord de creació esmentat (FOU núm. 288, de 16 de novembre).

El Centre d’Estudis de Postgrau de la Universitat de les Illes Balears es justifica en el marc del procés de conformació de l’espai europeu d’educació superior i d’investigació, com una contribució a l’impuls, el desenvolupament, la coordinació i la gestió de l’oferta dels estudis de postgrau i formació continuada a la Universitat de les Illes Balears.

La regulació dels estudis oficials de postgrau afavoreix l’adopció de pautes flexibles i d’adequació als canvis, sens perjudici dels criteris de qualitat i de planificació necessaris segons els requeriments científics i professionals del nostre entorn cultural i socioeconòmic.

La formació especialitzada, acadèmica, en investigació i professional dels estudis de postgrau estimula la seva definició multidisciplinària, expressada en la col·laboració interdepartamental, interfacultativa i interuniversitària, nacional i internacional, així com en la mobilitat territorial i virtual d’estudiants i professors.

El Centre d’Estudis de Postgrau assumeix un model específic de gestió acadèmica i administrativa dels estudis de postgrau, que condueixen a l’expedició dels títols oficials de màster i de doctor, per tal d’optimitzar recursos i obtenir la màxima eficàcia en la gestió d’un ensenyament caracteritzat per la transversalitat, la mobilitat, la flexibilitat i el dinamisme, ateses, a més, la definició territorial interinsular i les dimensions de la UIB, tant pel que fa a l’oferta d’estudis oficials i propis com al nombre d’alumnes matriculats.

El Centre d’Estudis de Postgrau, responsable dels estudis de postgrau de la UIB, incorpora igualment la direcció acadèmica dels títols propis i de formació continuada de postgrau, així com la planificació conjunta de l’oferta d’aquests estudis i dels títols oficials de postgrau, en col·laboració amb la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears, l’Institut de Ciències de l’Educació i els altres òrgans competents en la gestió dels cursos.

El temps transcorregut des de la creació del Centre d’Estudis de Postgrau, els canvis legislatius i normatius esdevinguts des d’aleshores i les millores tècniques necessàries en el funcionament del centre esmentat fan necessària una modificació del Centre d’Estudis de Postgrau que repari les mancances que s’hi han detectat, actualitzi situacions jurídiques i prevegi futures actuacions.

Per tot això, el Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d’avui, fent ús de la competència que li atribueix l’article 21.2.31 i 37 dels Estatuts de la Universitat i a proposta del Consell de Direcció, ha acordat la modificació del Centre d’Estudis de Postgrau de la Universitat de les Illes Balears, en els termes següents:

Article 1. Naturalesa

El Centre d’Estudis de Postgrau (CEP) és l’òrgan responsable de la promoció, selecció, coordinació i gestió acadèmica dels títols oficials de postgrau, dels títols propis de postgrau i dels títols de formació contínua, sota la direcció del Consell de Govern i del Consell de Direcció de la Universitat. Aquesta responsabilitat serà sens perjudici de les atribucions que la normativa reguladora del procediment d’elaboració i aprovació dels corresponents títols oficials i propis de la UIB atorgui a les facultats, les escoles, els departaments, els instituts universitaris de recerca, a la direcció dels cursos, a la Fundació Universitat-Empresa i a l’Institut de Ciències de l’Educació.

Article 2. Competències

Les competències del CEP són les següents:

  1. Respecte als títols oficials de postgrau: seleccionar i coordinar les propostes presentades, tramitar les propostes seleccionades i responsabilitzar-se de la gestió acadèmica dels títols i cursos definitivament aprovats.
  2. Respecte als títols propis de postgrau: incentivar i programar nous títols, seleccionar i tramitar les propostes presentades, aprovar la renovació dels títols ja existents, proposar al Consell de Direcció i al Consell de Govern l’aprovació dels nous títols i supervisar la gestió acadèmica i econòmica dels cursos efectuada per la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears, l’Institut de Ciències de l’Educació i els altres òrgans competents en la gestió dels cursos.
  3. Respecte als cursos i activitats de formació contínua: impulsar i fomentar la realització d’aquest tipus de cursos i activitats, seleccionar i tramitar les propostes presentades i supervisar-ne el desenvolupament.

Article 3. Estructura

El CEP té l’estructura següent:

  1. El director.
  2. Dos subdirectors i el secretari.
  3. La Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
  4. Les comissions de Màsters, Doctorat i de Títols Propis i de Formació Contínua.
  5. Els altres òrgans la creació dels quals sigui adient.

Article 4. Director

  1. El director del CEP desenvolupa les funcions de direcció del Centre. Depèn orgànicament del vicerector que tingui atribuïda la competència en matèria de postgrau.
  2. El director té assignades, entre d’altres, les tasques següents:
    1. Incentivar i promoure les propostes de cursos.
    2. Controlar l’aplicació de la normativa vigent.
    3. Vetllar per l’excel·lència dels cursos i la seva adequació a les necessitats de l’entorn.
    4. Presentar les propostes als òrgans competents.
    5. Dirigir i coordinar les tasques del CEP.
    6. Proporcionar assessorament i suport als òrgans de la Universitat vinculats amb les accions formatives de postgrau i de formació contínua.
    7. Encarregar-se de coordinar la gestió administrativa dels títols oficials de postgrau adscrits al CEP.
  3. La Rectora ha de nomenar el director del CEP d'entre els professors de la Universitat que reuneixin els requisits per ocupar el càrrec. En tot cas ha de ser doctor i tenir un sexenni d’investigació com a mínim, sens perjudici de les exigències mínimes a què faci referència la legislació vigent en cada moment.
  4. El director del CEP no pot exercir aquest càrrec durant més de vuit anys.

Article 5. Subdirectors

  1. El director ha de designar dos subdirectors d'entre els professors de la Universitat que reuneixin els requisits per ocupar el càrrec. En tot cas han de ser doctors i tenir un sexenni d’investigació com a mínim.
  2. Correspon als subdirectors assistir el director en les seves funcions i coordinar i dirigir les activitats que els assigni el director.
  3. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del director, l'ha de substituir un subdirector prèviament determinat. Si no s'ha determinat, l'ha de substituir el de més categoria acadèmica, antiguitat a la UIB i edat, per aquest ordre.
  4. Els subdirectors cessen en el seu càrrec a petició pròpia, per decisió del director que els nomenà o quan sigui elegit un nou director.

Article 6. Secretari

  1. El secretari del CEP, que ho és també de la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau i de les comissions que es creïn al CEP, és el fedatari dels actes i acords dels òrgans del CEP i té encomanades la custòdia dels llibres d'actes i l'expedició de certificats dels acords i de tots els actes o fets que constin als documents oficials del CEP. Així mateix, li correspon, amb l'ajut del personal d'administració i serveis adscrit al CEP, confeccionar tots els escrits de caràcter administratiu o econòmic que li encarregui el director.
  2. El director ha de designar el secretari d'entre professors doctors de la Universitat que reuneixin els requisits per ocupar el càrrec i tinguin un sexenni d’investigació com a mínim.
  3. El secretari cessa en el seu càrrec a petició pròpia, per decisió del director o quan sigui elegit un nou director.
  4. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del secretari, l'ha de substituir interinament la persona que, a aquest efecte, designi el director.

Article 7. Composició de la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau

  1. La Junta del Centre d'Estudis de Postgrau l’han d’integrar:
    1. El director del CEP, que la presideix.
    2. Els subdirectors.
    3. Cinc vocals elegits pel Consell de Govern de la UIB entre professors doctors permanents a temps complet i amb un sexenni d’investigació com a mínim que siguin directors, coordinadors o professors de titulacions de màster universitari, tot això sens perjudici de les exigències mínimes a què faci referència la legislació vigent en cada moment. Els cinc vocals han de representar cada una de les branques de coneixement següents: ciències, ciències de la salut, ciències socials i jurídiques, arts i humanitats i enginyeries i arquitectura. Aquests vocals s’han d’elegir per un període de quatre anys.
    4. Cinc vocals elegits pel Consell de Govern de la UIB entre professors doctors permanents a temps complet i amb un sexenni d’investigació com a mínim que siguin directors o professors de programes de doctorat, tot això sens perjudici de les exigències mínimes a què faci referència la legislació vigent en cada moment. Els cinc vocals han de representar cada una de les branques de coneixement esmentades a la lletra anterior. Aquests vocals s’han d’elegir per un període de quatre anys.
    5. Cinc vocals alumnes elegits pel Consell de Govern de la UIB, dos d’ells entre alumnes de màster universitari, i els altres tres, alumnes de doctorat, representants de cada una de les branques de coneixement esmentades anteriorment. Aquests vocals s’han d’elegir per un període dos anys.
    6. Dos vocals del personal d'administració i serveis de la UIB elegits pel Consell de Govern entre el personal adscrit al CEP. Aquests vocals s’han d’elegir per un període de quatre anys.
    7. El secretari del CEP, que actua com a secretari de la Junta del Centre d'Estudis de Postgrau.
  2. A les sessions de la Junta hi poden assistir els degans i directors de centre als quals s’hagin adscrit màsters universitaris, amb veu i sense vot.
  3. El president de la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau pot convocar perquè assisteixi a les reunions qualsevol membre de la comunitat universitària que pugui estar implicat en el tema que es tracti a la sessió pertinent de la Junta.
  4. La Junta del Centre d'Estudis de Postgrau ha de prendre les decisions per majoria dels assistents a la reunió. En cas d'empat, el vot del president té caràcter diriment.

Article 8. Funcions de la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau

  1. Les funcions de la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau en relació amb els títols oficials de postgrau són les següents:
    1. Proposar les pautes generals per a l'elaboració i organització dels títols oficials de postgrau conduents a l'obtenció dels títols de màster i doctor, de conformitat amb els criteris i requisits acadèmics que estableix la normativa estatal.
    2. Seleccionar les propostes de títols oficials de postgrau i informar-ne el Consell de Direcció per a la tramitació posterior.
    3. Aprovar els informes realitzats pels distints títols per a la seva acreditació, així com els de seguiment d’aquests que estableixin el Ministeri i la normativa pròpia de la UIB.
    4. Vetllar per la deguda implementació del Sistema de Garantia de Qualitat de la UIB en relació amb els títols oficials de postgrau.
  2. Les funcions de la Junta del Centre d'Estudis de Postgrau quant als títols propis de postgrau i de formació continuada són:
    1. Proposar títols propis de postgrau i de formació continuada de la UIB.
    2. Supervisar, completar i trametre les propostes de nova implantació dels títols propis de postgrau i de formació continuada al Consell de Direcció de la UIB per a la tramitació posterior.
    3. Aprovar les propostes de renovació dels títols propis de postgrau i de formació continuada.
    4. Vetllar per la qualitat dels títols i cursos i la seva adequació a les necessitats de l’entorn.
    5. Vetllar per la deguda implementació del Sistema de Garantia de Qualitat de la UIB en relació amb els títols propis de postgrau i de formació contínua.

Article 9. La Comissió de Màsters

  1. La Comissió de Màsters del CEP l’han d’integrar els membres següents:
    1. El director del CEP o la persona que delegui, que la presidirà.
    2. Els cinc vocals professors que siguin directors, coordinadors o professors de màsters universitaris de cada una de les cinc branques de coneixement.
    3. Els dos alumnes de màster universitari que s’integren a la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    4. Un membre del personal d’administració i serveis, elegit per la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    5. El secretari del CEP, que exercirà de secretari de la Comissió.
  2. Les funcions de la Comissió de Màsters són:
    1. Estudiar les modificacions proposades als plans d’estudis dels màsters universitaris i informar-ne per tramitar-les per a la seva aprovació.
    2. Fer el seguiment de la gestió dels màsters universitaris i informar-ne la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    3. Fer el seguiment de control de qualitat que la Universitat estableixi.
    4. Fer el seguiment de la mobilitat de professors i estudiants en les distintes titulacions.
    5. Establir els protocols administratius i de gestió a seguir en la implementació dels màsters universitaris
    6. Altres funcions que hom li pugui assignar.

Article 10. La Comissió de Doctorat

  1. La Comissió de Doctorat del CEP l’han d’integrar els membres següents:
    1. El director del CEP o la persona que delegui, que la presidirà.
    2. Els cinc vocals professors que siguin directors o professors de programes de doctorat de cada una de les cinc branques de coneixement.
    3. Els tres alumnes de doctorat que s’integren a la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    4. Un membre del personal d’administració i serveis, elegit per la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    5. El secretari del CEP, que exercirà de secretari de la Comissió.
  2. Les funcions de la Comissió de Doctorat són:
    1. Estudiar les modificacions proposades als programes de doctorat i informar-ne per tramitar-les per a la seva aprovació.
    2. Fer el seguiment de la gestió dels doctorats i informar-ne la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    3. Fer el seguiment de control de qualitat que la Universitat estableixi.
    4. Fer el seguiment de la mobilitat de professors i estudiants en les distintes titulacions.
    5. Fer el seguiment dels estudiants de doctorat, estudiant i concedint les baixes i les pròrrogues que s’hagin sol·licitat.
    6. Nomenar els membres dels tribunals de les tesis a proposta dels òrgans responsables.
    7. Fer el seguiment del compliment de la normativa per a la concessió del títol de Doctor Europeu.
    8. Concedir els premis extraordinaris de doctorat a sol·licitud dels òrgans responsables implicats.
    9. Establir els protocols administratius i de gestió a seguir en la implementació dels doctorats.
    10. Altres funcions que hom li pugui assignar.

Article 11. Comissió de Títols Propis i de Formació Contínua

  1. La Comissió de Títols Propis i de Formació Contínua del CEP l’han d’integrar els membres següents:
    1. El director del CEP o la persona que delegui, que la presidirà
    2. Cinc vocals professors, representants de cada una de les cinc branques de coneixement, elegits per la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    3. Dos alumnes de màster o doctorat, elegits per la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    4. Un membre del personal d’administració i serveis, elegit per la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    5. El secretari del CEP, que exercirà de secretari de la Comissió de Títols Propis i de Formació Contínua.
  2. Poden assistir a les reunions de la Comissió de Títols Propis i de Formació Contínua els directors de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears i de l’Institut de Ciències de l’Educació o la persona que deleguin, amb veu i sense vot.
  3. Les funcions de la Comissió de Títols Propis i de Formació Contínua són:
    1. Estudiar les renovacions i modificacions proposades de títols propis i de formació contínua existents i informar-ne per tramitar-les per a la seva aprovació.
    2. Fer el seguiment de la gestió dels títols propis i la formació contínua i informar-ne la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau.
    3. Fer el seguiment de control de qualitat que la Universitat estableixi.
    4. Establir els protocols administratius i de gestió a seguir en la implementació dels títols propis i la formació contínua.
    5. Altres funcions que hom li pugui assignar.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Desenvolupament

Es faculta el Consell de Direcció perquè desenvolupi les normes bàsiques objecte d’aquesta normativa o altres aspectes complementaris.

Segona. Legislació aplicable

En els casos no prevists en aquesta normativa s'aplicaran les disposicions de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAP i PAC).

Tercera. Comissió mixta

Es crearà una comissió formada per l’equip directiu del CEP i els directors de les titulacions de màster universitari adscrits al CEP, amb la funció de coordinar de forma conjunta les actuacions que es considerin adients en la gestió acadèmica i administrativa dels màsters.

Quarta. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Manteniment del càrrec de director

L’actual director del Centre d’Estudis de Postgrau romandrà en el seu càrrec.

Segona. Constitució de la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau

  1. En el termini de dos mesos des de l’entrada en vigor d’aquesta normativa el Consell de Govern ha d’elegir els membres de la Junta del Centre d’Estudis de Postgrau escaients que l’han d’integrar. Un cop elegits els membres indicats, s’ha de constituir la Junta.
  2. Fins que no tinguin lloc les previsions establertes en aquesta normativa, el CEP ha de continuar exercint les funcions que té encomanades d’acord amb l’estructura actual.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa

Queden derogats els acords normatius 7543/2006, de 3 de maig (FOU núm. 266, de 26 de maig), i 8197/2007, de 6 de novembre (FOU núm. 288, de 16 de novembre). Així mateix, queda derogat l’Acord normatiu 7229/2005, de 5 de maig, pel qual es crea la Comissió d'Estudis de Postgrau de la Universitat de les Illes Balears i s'aprova la seva normativa de funcionament (FOU núm. 252, de 20 de maig).

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor

La present normativa entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 16 de març de 2010
La Rectora, Montserrat Casas