logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 321 - Any  XXV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 18 de desembre de 2009
Consell de Govern

9257. ACORD NORMATIU del dia 17 de novembre de 2009 pel qual es modifica l’Acord normatiu 8582/2008, de 10 de juny, pel qual s’aprova l’ordre de funcions dels diferents cossos i escales del personal funcionari de la UIB.

El Consell de Govern, a la sessió del dia d'avui, fent ús de les competències que li atribueix l'article 21.2.13 dels Estatuts de la Universitat, tenint en compte les necessitats i els serveis que s’han d’oferir a la comunitat universitària tant pel que fa a la quantitat com a la qualitat, acorda de modificar l’Acord normatiu 8582/2008, de 10 de juny, pel qual s’aprova l’ordre de funcions dels diferents cossos i escales del personal funcionari de la Universitat de les Illes Balears (FOU núm. 298, de 13 de juny), per tal com considera que s’ha de fer una precisió a les escales que s’esmenten a l’article 6 i a les competències de l’article 24 i es fa necessari introduir noves especialitats a les que s’esmenten a l’article 7, que permetin adaptar-se a aquesta realitat.

Article 1

Tot seguit s’expressa com queden modificats els articles que s’indiquen.

  1. S’introdueixen canvis a l’article 6 (Escales del cos específic de tecnologies de la informació i comunicacions), per la qual cosa la redacció actualitzada queda així:
    «En el cos específic de tecnologies de la informació i comunicacions hi ha les escales següents:
    »a) Escala de tècnics superiors en tecnologies de la informació i comunicacions de la Universitat de les Illes Balears (subgrup A1).
    »b) Escala de tècnics mitjans en tecnologies de la informació i comunicacions de la Universitat de les Illes Balears (subgrup A2).
    »c) Escala de tècnics especialistes en tecnologies de la informació i comunicacions de la Universitat de les Illes Balears (subgrup C1).»
  2. S’introdueixen canvis a l’article 7 (Escales del cos específic d’altres serveis), de manera que la redacció queda actualitzada d’aquesta forma:
    «En el cos específic d’altres serveis hi ha les escales i especialitats següents:
    »a) Escala de tècnics superiors de la Universitat de les Illes Balears, especialitats: tècnic superior, assessor lingüístic, arquitecte superior, enginyer superior, metge, psicòleg i veterinari (subgrup A1).
    »b) Escala de tècnics mitjans de la Universitat de les Illes Balears: tècnic mitjà, infermer, enginyer tècnic, arquitecte tècnic i corrector (subgrup A2).
    »c) Escala de tècnics especialistes de la Universitat de les Illes Balears: tècnic especialista i delineant (subgrup C1).
    »d) Escala d’auxiliars de la Universitat de les Illes Balears: conserge, xofer, auxiliar de serveis, telefonista, oficial d’oficis, oficial de laboratori, auxiliar d’administració (per extingir) i neteja (per extingir) (subgrup C2).»
  3. S’incorpora una darrera competència a l’article 24 (Inventari i definició de les competències i habilitats clau):
    «l) Ordre i mètode de treball: capacitat de fer una tasca de forma organitzada i endreçada, realitzant ordenadament les accions necessàries per obtenir el resultat esperat.»

Article 2

Es disposa la publicació com a annex del text íntegre resultant de la modificació de l’Acord normatiu 8582/2008.

Us ho comunic perquè en prengueu coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

--------

Preàmbul

La Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a l’article 34.1, estableix que les ordres de funcions són l’instrument tècnic d’ordenació mitjançant el qual l’Administració assigna les funcions als llocs de treball. L’apartat següent del mateix article determina que aquestes ordres són una manifestació de la potestat d’organització i de direcció de l’Administració i es dicten i es modifiquen segons les necessitats del servei.

La Universitat de les Illes Balears ha considerat necessari elaborar una ordre de funcions per al personal d’administració i serveis, i aquesta ordre neix amb la idea de ser un document constantment obert als canvis de la realitat administrativa. És així com únicament s’entén i és d’utilitat un document d’aquestes característiques, que, entre altres objectius, pretén servir de suport a la gestió de l’Administració universitària.

Aquest document té com a objectius fonamentals, per una banda, unificar i definir la classificació dels cossos, escales i especialitats funcionarials de la Universitat de les Illes Balears. Així mateix, s’ha procedit a unificar i integrar diverses especialitats de funcionaris de cossos específics, perquè s’entén que les funcions que tenen encomanades són les mateixes.

D’altra banda, es defineixen les funcions generals i bàsiques que corresponen als diferents cossos i escales propis de la UIB. Es defineixen, també, les funcions generals de les especialitats d’auxiliar de serveis i xofer. La primera perquè afecta un nombre important de persones, i la segona perquè té unes funcions molt específiques.

En darrer terme es fa una definició de funcions generals per nivells de responsabilitat, atenent les característiques i la denominació del lloc de treball que té assignades a la relació de llocs de treball cada plaça de personal funcionari, i les competències i habilitats que es considera que són clau per ocupar aquests llocs.

En qualsevol cas, tot el personal de la Universitat de les Illes Balears (PAS i PDI) ha de treballar coordinadament per al millor funcionament de la Universitat.

Títol I

Cossos i escales de la Universitat de les Illes Balears

Capítol I

Classificació i agrupació

Article 1. Cossos, escales i especialitats funcionarials

  1. Els funcionaris s’agrupen en cossos, escales i especialitats que incorporen competències, capacitats i coneixements comuns acreditats mitjançant un procés selectiu.
  2. Els cossos i escales de funcionaris de la UIB es creen, modifiquen i suprimeixen per acord del Consell de Govern. Dins les diferents escales el Consell de Govern hi pot establir especialitats per raó del grau d’especialització i de la titulació o les titulacions específiques exigides per ingressar-hi, entre les que corresponen a l’escala en què es crea l’especialitat.
  3. Segons l’article 76 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, els cossos i escales es classifiquen, d’acord amb la titulació exigida per accedir-hi, en els grups següents:
    1. Grup A, dividit en dos subgrups, A1 i A2. Per a l’accés als cossos o escales d’aquest grup s’exigeix estar en possessió del títol universitari de grau. En el supòsit que la llei exigeixi un altre títol universitari, serà aquest altre títol el que es tindrà en compte.
      La classificació dels cossos i escales en cada subgrup es fa en funció del nivell de responsabilitat de les funcions per desenvolupar i de les característiques de les proves d’accés.
    2. Grup B. Per a l’accés als cossos i escales del grup B s’exigeix estar en possessió del títol de tècnic superior.
    3. Grup C. Dividit en dos subgrups, C1 i C2, segons la titulació exigida per a l’ingrés:
      • C1: títol de batxiller o tècnic.
      • C2: títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

Article 2. Classificació i agrupació dels cossos

Els cossos de funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, d’acord amb la naturalesa general o específica de les funcions que s’han de dur a terme, es classifiquen en cossos generals i cossos específics.

Capítol II

Cossos generals i escales que en formen part

Article 3. Cossos generals

En els cossos generals de la Universitat de les Illes Balears hi ha les escales següents:

  1. Escala de tècnics de gestió de la Universitat de les Illes Balears, subgrup A1.
  2. Escala de gestió de la Universitat de les Illes Balears, subgrup A2.
  3. Escala d’administratius de la Universitat de les Illes Balears, subgrup C1.
  4. Escala d’auxiliars administratius de la Universitat de les Illes Balears, subgrup C2.

Capítol III

Cossos específics i escales que en formen part

Article 4. Cossos específics

Els cossos específics de la Universitat de les Illes Balears són els següents:

  1. Cos específic de biblioteca i arxiu.
  2. Cos específic de tecnologies de la informació i comunicacions.
  3. Cos específic d’altres serveis.

Article 5. Escales del cos específic de biblioteca i arxiu

En el cos específic de biblioteca i arxiu hi ha les escales següents:

  1. Escala de facultatius de biblioteca de la Universitat de les Illes Balears, subgrup A1.
  2. Escala d’ajudants de biblioteca de la Universitat de les Illes Balears, subgrup A2.
  3. Escala d’auxiliars de biblioteca de la Universitat de les Illes Balears, subgrup C1.
  4. Escala d’auxiliars de serveis bibliotecaris de la Universitat de les Illes Balears, subgrup C2.

Article 6. Escales del cos específic de tecnologies de la informació i comunicacions

En el cos específic de tecnologies de la informació i comunicacions hi ha les escales següents:

  1. Escala de tècnics superiors en tecnologies de la informació i comunicacions de la Universitat de les Illes Balears (subgrup A1).
  2. Escala de tècnics mitjans en tecnologies de la informació i comunicacions de la Universitat de les Illes Balears (subgrup A2).
  3. Escala de tècnics especialistes en tecnologies de la informació i comunicacions de la Universitat de les Illes Balears (subgrup C1).

Article 7. Escales del cos específic d’altres serveis

En el cos específic d’altres serveis hi ha les escales i especialitats següents:

  1. Escala de tècnics superiors de la Universitat de les Illes Balears, especialitats: tècnic superior, assessor lingüístic, arquitecte superior, enginyer superior, metge, psicòleg i veterinari (subgrup A1).
  2. Escala de tècnics mitjans de la Universitat de les Illes Balears: tècnic mitjà, infermer, enginyer tècnic, arquitecte tècnic i corrector (subgrup A2).
  3. Escala de tècnics especialistes de la Universitat de les Illes Balears: tècnic especialista i delineant (subgrup C1).
  4. Escala d’auxiliars de la Universitat de les Illes Balears: conserge, xofer, auxiliar de serveis, telefonista, oficial d’oficis, oficial de laboratori, auxiliar d’administració (per extingir) i neteja (per extingir) (subgrup C2).

Article 8. Escales del grup E: agrupacions professionals sense requisits de titulació

  1. En el grup E hi ha les escales següents:
    1. Escala d’ajudants de suport d’administració.
    2. Escala d’ajudants de suport a serveis.
  2. Aquest grup està reservat a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques o sensorials, sempre que puguin acreditar la compatibilitat funcional amb les funcions de l’escala.

Títol II

Definició de les funcions generals que corresponen als diferents cossos, generals i específics, i escales propis de la Universitat de les Illes Balears

Article 9. Funcions de les diferents escales de funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, subgrup A1

Al subgrup A1 li corresponen les funcions de direcció, programació, estudi, proposta, coordinació, gestió, control i inspecció, preparació de normativa, assessoraments, representació i, en general, les de nivell superior comunes a l’activitat administrativa o pròpies de la professió que en cada cas correspon exercir a l’escala o especialitat concreta. Així mateix als funcionaris d’aquest subgrup els correspon l’ús d’aplicacions informàtiques com a usuaris. També els correspon impulsar la millora contínua de les tasques de la seva competència i de la Universitat, i contribuir a aquesta labor.

Article 10. Funcions de les diferents escales de funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, subgrup A2

Al subgrup A2 li corresponen les funcions de programar, coordinar i impulsar la realització d’activitats administratives de proposta, gestió, execució, control i inspecció, tramitació i impuls i, en general, les de col·laboració tècnica amb el cos superior o les pròpies de la professió que en cada cas correspon exercir a l’escala o especialitat concreta. Així mateix als funcionaris d’aquest subgrup els correspon l’ús d’aplicacions informàtiques com a usuaris. També els correspon impulsar la millora de les tasques de la seva competència i de la Universitat, i contribuir a aquesta labor.

Article 11. Funcions de les diferents escales de funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, subgrup C1

Al subgrup C1 li correspon la realització d’activitats administratives de col·laboració, tramitació, preparació, comprovació, actualització, elaboració i administració de dades, inventari de béns i materials, manteniment d’equips i aplicacions, inspecció d’activitats, tasques de càlcul numèric, d’informació i despatx o d’atenció al públic i altres de relacionades amb les anteriors que, per la seva complexitat, no siguin pròpies del cos superior o del de gestió, i les relacionades amb la professió que en cada cas correspon exercir a l’escala o especialitat concreta. Així mateix als funcionaris d’aquest subgrup els correspon l’ús d’aplicacions informàtiques com a usuaris. També correspon a aquest subgrup col·laborar en la millora contínua de les tasques de la seva competència i de la Universitat.

Article 12. Funcions de les diferents escales de funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, subgrup C2

  1. Al subgrup C2 li correspon la realització d’activitats auxiliars, ofimàtica a un nivell d’usuari, despatx i registre de correspondència, arxiu, classificació i registre de documents, manipulació bàsica de màquines i equips informàtics, càlculs senzills, transcripció i tramitació de documents, atenció al públic o altres de relacionades amb les anteriors. Així mateix als funcionaris d’aquest subgrup els correspon l’ús d’aplicacions informàtiques com a usuaris, com també la realització d’activitats auxiliars relacionades amb la professió que en cada cas correspon exercir a l’escala o especialitat concreta. També correspon a aquest subgrup col·laborar en la millora contínua de les tasques de la seva competència i de la Universitat.
  2. De forma més particular, les funcions que pertoquen a escales concretes són les següents:
    1. A l’escala d’auxiliars, especialitat de conserge i d’auxiliar de serveis, li corresponen les funcions d’informació sobre els serveis que ofereix la Universitat i la ubicació d’aquests, la custòdia, el control i el manteniment bàsic de material, mobiliari i instal·lacions, el transport, la utilització d’aparells audiovisuals i fotocopiadores, la classificació i el repartiment de correspondència, el trasllat de documents i material, el lliurament de notificacions i, en general, altres de relacionades amb les anteriors. En cas de prestar serveis en centres educatius, li correspon, a més, l’atenció a l’alumnat en relació amb les funcions pròpies de l’escala d’auxiliars de serveis.
      Així mateix, al personal funcionari de l’escala d’auxiliars, especialitat d’auxiliar de serveis, hom li pot atribuir funcions de trasllat de mobiliari (petit trasllat), vigilància de locals, control de les persones que accedeixen a les oficines o als centres públics i vigilància i guarda de béns públics, quan aquestes no estiguin expressament atribuïdes a altres llocs de treball.
    2. A l’escala d’auxiliars, especialitat de xofer, li correspon la conducció i el manteniment dels vehicles i el transport de persones.

Article 13. Funcions de les escales d’ajudants de suport d’administració i d’ajudants de suport a serveis, grup E

A les escales d’ajudants de suport d’administració i d’ajudants de suport a serveis els correspon la realització d’activitats d’execució i de col·laboració adequades al seu nivell. En general, els corresponen activitats de recepció i d’atenció telefònica i el maneig d’altres instruments bàsics, com també les d’execució i col·laboració amb el personal funcionari al qual prestin suport.

Títol III

Funcions generals, competències i habilitats clau de les places corresponents als cossos generals i als cossos específics, segons nivells de responsabilitat

Article 14. Codi de conducta

  1. Els funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, al marge de les funcions, competències i habilitats assignades en aquest document, han d’actuar d’acord amb els principis d’objectivitat, integritat, neutralitat, responsabilitat, imparcialitat, confidencialitat, dedicació al servei, eficàcia, economia i eficiència, i han de vetllar pel compliment de l’interès general i el compliment dels objectius de la institució. Han de desenvolupar amb diligència les tasques que tinguin assignades i han d’actuar d’acord amb els principis establerts al capítol VI («Deures dels empleats públics. Codi de conducta») del títol I de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
  2. Els funcionaris de la Universitat de les Illes Balears han de tenir present en tot moment que, com a empleats d’una institució adreçada al servei públic, han de tractar amb atenció i respecte els ciutadans, els seus superiors i els restants empleats públics.

Article 15. Vicegerent

  1. Les funcions generals que té encomanades un vicegerent són les següents:
    1. Ajudar la Gerència i col·laborar-hi en l’exercici de les seves funcions.
    2. Dirigir, organitzar, coordinar, planificar, avaluar i supervisar les tasques i els recursos humans i materials de les àrees de treball les competències de les quals tingui delegades de la Gerència.
    3. Proposar millores sobre les àrees de la seva competència a la Gerència o als òrgans de govern universitaris competents.
    4. Assessorar la Gerència i altres òrgans de govern en les matèries de la seva competència.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a un vicegerent són les següents:
    1. Lideratge i direcció d’equips.
    2. Capacitat de presa de decisions.
    3. Proactivitat o capacitat d’iniciativa.
    4. Capacitat d’aplicació de nous coneixements.
    5. Capacitat de mantenir el nivell d’eficàcia en el treball en situacions sota pressió de temps.

Article 16. Cap de servei

  1. Les funcions generals que té encomanades un cap de servei són les següents:
    1. Dirigir, organitzar, coordinar, planificar, avaluar, supervisar i orientar els recursos humans i materials de cadascuna de les àrees o seccions de treball del seu servei, d’acord amb les pautes marcades per la Gerència o els òrgans de govern universitaris competents.
    2. Proposar millores sobre el seu servei a la Gerència o els òrgans de govern universitaris competents.
    3. Col·laborar en tasques comunes amb altres unitats de la Universitat.
    4. Representar el servei davant altres unitats de la Universitat o organismes.
    5. Assessorar els òrgans de govern i altres òrgans universitaris en les matèries pròpies del seu servei o unitat.
    6. Qualsevol altra funció corresponent al seu cos o escala que li encomani el seu cap.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a un cap de servei són les següents:
    1. Lideratge i direcció d’equips.
    2. Capacitat de presa de decisions.
    3. Proactivitat o capacitat d’iniciativa.
    4. Capacitat d’aplicació de nous coneixements.
    5. Capacitat de mantenir el nivell d’eficàcia en el treball en situacions sota pressió de temps.

Article 17. Cap de secció

  1. Les funcions generals que té encomanades un cap de secció són les següents:
    1. Organitzar, coordinar, planificar, supervisar i orientar les tasques pròpies de la seva secció, d’acord amb les pautes marcades pel seu cap.
    2. Col·laborar en tasques comunes amb altres unitats de la Universitat.
    3. En cas d’absència o malaltia, assumir de forma puntual funcions del seu superior.
    4. Executar les tasques pròpies de la secció que li pertoquin, d’acord amb les funcions específiques del seu lloc de treball.
    5. Qualsevol altra funció corresponent al seu cos o escala que li encomani el seu cap.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a un cap de secció són les següents:
    1. Capacitat d’aplicació de nous coneixements.
    2. Lideratge i direcció d’equips.
    3. Capacitat de presa de decisions.
    4. Proactivitat o capacitat d’iniciativa.
    5. Bona capacitat de comunicació i expressió escrita.

Article 18. Administrador de centre

  1. Les funcions generals que té encomanades un administrador de centre són les següents:
    1. Dirigir, organitzar, coordinar, planificar, avaluar, supervisar i orientar els recursos humans i materials de cadascuna de les àrees i tasques administratives que es duen a terme al seu centre, d’acord amb les pautes marcades per la Gerència.
    2. Col·laborar en tasques comunes amb altres unitats de la Universitat.
    3. Proposar millores sobre el seu centre a la Gerència.
    4. Representar el seu centre davant altres unitats de la Universitat o organismes.
    5. Qualsevol altra funció corresponent al seu cos o escala que li encomani el seu cap.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a un administrador de centre són les següents:
    1. Lideratge i direcció d’equips.
    2. Capacitat de presa de decisions.
    3. Proactivitat o capacitat d’iniciativa.
    4. Capacitat d’aplicació dels nous coneixements.
    5. Bona capacitat de comunicació i expressió escrita.

Article 19. Cap d’àrea

  1. Les funcions generals i competències que té encomanades un cap d’àrea són les següents:
    1. Organitzar, coordinar, planificar, supervisar i orientar les tasques pròpies de la seva àrea, d’acord amb les pautes marcades pel seu cap.
    2. Col·laborar en tasques comunes amb altres unitats de la Universitat.
    3. En cas d’absència o malaltia, assumir de forma puntual funcions del seu superior.
    4. Executar les tasques pròpies de l’àrea que li pertoquin, d’acord amb les funcions específiques del seu lloc de treball.
    5. Qualsevol altra funció corresponent al seu cos o escala que li encomani el seu cap.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a un cap d’àrea són les següents:
    1. Planificació i organització.
    2. Capacitat de presa de decisions.
    3. Capacitat d’aplicació dels nous coneixements.
    4. Bona capacitat de comunicació i expressió escrita.
    5. Capacitat d’afavorir un bon clima laboral.

Article 20. Responsable d’àrea

  1. Les funcions generals i competències que té encomanades un responsable d’àrea són les següents:
    1. Organitzar, coordinar, supervisar, orientar i executar les tasques de l’àrea de la seva responsabilitat, d’acord amb les pautes marcades pels seus caps.
    2. Col·laborar en tasques comunes amb altres unitats de la Universitat.
    3. En cas d’absència o malaltia, assumir de forma puntual funcions del seu superior.
    4. Executar les tasques pròpies de l’àrea que li pertoquin, d’acord amb les funcions específiques del seu lloc de treball.
    5. Qualsevol altra funció corresponent al seu cos o escala que li encomani el seu cap.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a un cap d’àrea són les següents:
    1. Planificació i organització.
    2. Ordre i mètode en la feina.
    3. Col·laboració amb els companys i treball en equip.
    4. Habilitats d’atenció al públic intern o extern.
    5. Capacitat d’aplicació de nous coneixements.

Article 21. Cap de negociat

  1. Les funcions generals i competències que té encomanades un cap de negociat són les següents:
    1. Supervisar, tramitar i executar les tasques de la seva competència, d’acord amb les pautes marcades pels seus caps.
    2. Atendre els usuaris i facilitar-los informació.
    3. En cas d’absència o malaltia, assumir de forma puntual funcions del seu cap.
    4. Qualsevol altra funció corresponent al seu cos o escala que li encomani el seu cap.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a un cap de negociat són les següents:
    1. Ordre i mètode en la feina.
    2. Habilitats d’atenció al públic intern o extern.
    3. Capacitat d’aplicació dels nous coneixements.
    4. Predisposició a acceptar les normes i els suggeriments.
    5. Col·laboració amb els companys i treball en equip.

Article 22. Lloc base

  1. Les funcions generals i competències que té encomanades qui ocupa un lloc base són les següents:
    1. Tramitar i executar les tasques de la seva competència d’acord amb les pautes marcades pels seus caps.
    2. Atendre els usuaris i facilitar-los informació.
    3. Qualsevol altra funció corresponent al seu cos o escala que li encomani el seu cap.
  2. Les competències i habilitats clau que pertoquen a qui ocupa un lloc base són les següents:
    1. Ordre i mètode de feina.
    2. Habilitats d’atenció al públic intern o extern.
    3. Predisposició a acceptar les normes i els suggeriments.
    4. Capacitat d’aprenentatge i d’aplicació dels nous coneixements.
    5. Col·laboració amb els companys i treball en equip.

Article 23. Assignació de funcions per sobre de les que corresponen

Temporalment i per un temps màxim de tres mesos la Gerència pot autoritzar, amb l’informe previ adreçat a la Junta de Personal i a proposta del cap del servei o unitat administrativa, assignar a un funcionari les funcions corresponents a llocs de treball de nivell superior, sempre per escrit i de forma motivada. Aquestes assignacions de funcions de nivell superior es tindran en compte i podran ser valorades quan es realitzi l’avaluació del rendiment i també a l’efecte de promoció de carrera administrativa al mateix lloc de treball.

Títol IV

Inventari i definició de les competències i habilitats clau

Article 24. Definició de les competències i habilitats clau

Les competències i habilitats clau descrites en aquesta normativa tenen com a definició les següents:

  1. Lideratge i direcció d’equips: capacitat de coordinar i dirigir les persones, com també les feines de cada una. Capacitat d’organitzar estratègicament les tasques per aconseguir l’objectiu final tenint clar allò que es pretén aconseguir. Capacitat de delegar i confiar tasques a aquelles persones que en puguin garantir un millor resultat pels seus coneixements o experiència. Capacitat de promoure un bon clima laboral.
  2. Capacitat de presa de decisions: capacitat d’analitzar, avaluar, reunir alternatives, considerar variables i aplicar tècniques, per trobar solucions raonables, tenint la consciència que de l’adequada selecció de les alternatives depèn l’èxit de línies estratègiques de més abast.
  3. Planificació i organització: capacitat d’organitzar estratègicament les tasques per aconseguir l’objectiu final tenint clar allò que es pretén aconseguir. Implica saber anteposar allò que s’hagi qualificat de prioritari.
  4. Capacitat d’aplicació de nous coneixements: capacitat d’introduir novetats i solucions eficaces a les tasques diàries, millorant procediments, tècniques o activitats per resoldre problemes o situacions requerides pel mateix lloc de treball.
  5. Proactivitat o capacitat d’iniciativa: predisposició a actuar de forma proactiva, emprenent accions i millorant resultats sense necessitat d’un requeriment extern, anticipar-se als problemes i a les situacions futures.
  6. Col·laboració amb els companys i treball en equip: capacitat de treballar amb altres, col·laborant dins i fora de l’equip habitual per aconseguir fites comunes, subordinant els interessos personals als objectius de l’equip.
  7. Bona capacitat de comunicació i expressió escrita: capacitat per expressar-se, d’una manera clara i convincent, de manera que el missatge es transmeti d’una forma efectiva. Implica l’habilitat d’escoltar i entendre els altres.
  8. Capacitat d’afavorir un bon clima laboral: predisposició a evitar conflictes, a respectar els companys, a escoltar els altres, a tenir una actitud positiva i dinàmica davant la feina i el món laboral.
  9. Habilitats d’atenció al públic intern o extern: capacitat d’empatia o de posar-se en el lloc dels clients interns o externs, vocació de servei al públic, educació i respecte als clients.
  10. Predisposició a acceptar les normes i els suggeriments: predisposició a acatar amb una actitud positiva les normes existents i les indicacions dels superiors.
  11. Capacitat de mantenir el nivell d’eficàcia a la feina en situacions de pressió de temps: capacitat de continuar treballant de forma adequada quan hom es troba en situacions de tensió deguda a diferents causes: conflictes, manca de temps, problemes pressupostaris, situacions de canvi, incertesa, etc.
  12. Ordre i mètode de treball: capacitat de fer una tasca de forma organitzada i endreçada, realitzant ordenadament les accions necessàries per obtenir el resultat esperat.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Única. Titulacions que permeten l’accés a la Funció Pública

En relació amb l’article 1.3.a) d’aquesta normativa, fins que no es generalitzi la implantació dels nous títols universitaris, per a l’accés a la Funció Pública seguiran sent vàlides les titulacions universitàries oficials vigents. És a dir, per a l’accés al grup A1 qualsevol de les titulacions corresponents al segon o al tercer cicle d’ensenyament universitari, i per al grup A2 qualsevol de les titulacions de primer cicle d’ensenyament universitari o una d’equivalent.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Homogeneïtzació de funcions

  1. Per raons d’homogeneïtzació de les funcions assignades a les diferents especialitzacions que hi ha creades dins l’escala de tècnics especialistes de la UIB, subgrup C1, l’especialitat d’oficial queda integrada dins l’especialitat d’oficial d’oficis.
  2. Per raons d’homogeneïtzació de les funcions assignades a les diferents especialitzacions que hi ha creades dins l’escala d’auxiliars de la UIB, subgrup C2, l’especialitat d’auxiliar de xofer queda integrada dins l’especialitat de xofer, l’especialitat d’auxiliar de conserge queda integrada dins l’especialitat d’auxiliar de serveis, les especialitats d’oficial, oficial d’oficis, auxiliar d’oficial i auxiliar d’oficial d’oficis queden integrades dins l’especialitat de mosso i les especialitats d’oficial de laboratori i auxiliar d’oficial de laboratori queden integrades dins l’especialitat de mosso de laboratori.

Segona. Entrada en vigor

La present normativa entrarà en vigor el mateix dia de publicar-se al FOU.

Palma, 17 de novembre de 2009
La Rectora, Montserrat Casas

Sra. Gerent de la Universitat.