logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 321 - Any  XXV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 18 de desembre de 2009
Consell de Govern

9256. ACORD NORMATIU del dia 17 de novembre de 2009 pel qual s’aprova el procediment de convocatòria de carrera horitzontal del personal d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears.

El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d'avui, en virtut de les competències que li corresponen segons l'article 21.2.13 dels Estatuts de la Universitat, amb vista a determinar criteris per a la promoció del personal d’administració i serveis, acorda d'aprovar el procediment de convocatòria de carrera horitzontal del personal d'administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears.

Preàmbul

L’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), aprovat per la Llei 7/2007, de 12 d’abril, preveu als articles 17 i 20, com un element innovador, les línies bàsiques de la carrera horitzontal. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, als articles 64 i 67 regula la carrera horitzontal dels funcionaris, basada en la valoració de la trajectòria i l’actuació professional, la qualitat de les feines realitzades, els coneixements adquirits i el resultat de l’avaluació de l’acompliment. Ambdues lleis deixen pendent la seva regulació, les condicions i els requisits per a un desenvolupament reglamentari.

Tot respectant les regles establertes per l’EBEP, per tal com es considera que tenen el caràcter de bàsic i s'han d’aplicar directament, es considera que la llei únicament regula el que ha de ser comú per a totes les administracions públiques, però que és susceptible de ser adaptada reglamentàriament a les característiques pròpies de cadascuna, de forma que, sobre la base d’un substrat comú de drets i deures dels empleats públics i basant-se en l’autonomia universitària atorgada per la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, al seu article 2.2.e), autonomia que respecta expressament la Llei 3/2007 al seu article 3, i amb l'acord previ amb els representants dels empleats públics, es proposa aquesta normativa per desenvolupar les línies fonamentals d’un sistema de carrera que millori les expectatives de progressió professional dels empleats de la Universitat.

La carrera horitzontal s’ha d’entendre com el reconeixement per part de la Universitat del desenvolupament professional dels seus funcionaris, sense implicar necessàriament l’accés a un lloc de treball diferent del que s’ocupava.

La Gerència i la Junta de PAS de la Universitat treballen per desenvolupar un projecte o model de carrera administrativa i professional que pot abraçar diferents sistemes de promoció, com ara convocatòries específiques de promoció horitzontal o bé el disseny d’un model de carrera professional basat en la capacitació i amb incentivació econòmica.

L’objectiu d’aquest acord és regular el procediment que seguirà la Universitat per dur a terme la carrera horitzontal del personal d’administració i serveis mitjançant convocatòries específiques, les quals permetran als funcionaris avançar en funció del desenvolupament de les competències relacionades amb el seu lloc de treball, del seu rendiment i de la seva trajectòria professional.

Article 1. Convocatòria

  1. La carrera horitzontal es durà a terme mitjançant convocatòries específiques amb concurrència competitiva entre els funcionaris de carrera dels cossos, escales i especialitats que reuneixin els requisits exigits amb caràcter general en aquesta normativa.
  2. La carrera consistirà en la progressió dels funcionaris per a l’adquisició d’un grau personal superior al que tenen actualment: aquesta no implica l’accés a un lloc de treball diferent del que ocupa el funcionari; encara més, la carrera estarà vinculada al desenvolupament de les competències relacionades amb el lloc de treball.
  3. Els procediments de carrera horitzontal es regiran per la convocatòria corresponent, el contingut de la qual s’ajustarà al que disposa aquest reglament.
  4. Les convocatòries s’hauran d’anunciar mitjançant publicació al Full Oficial de la Universitat.
  5. A les convocatòries s'ha d’indicar el nombre màxim de promocions previstes per unitat administrativa segons l’estructura administrativa de la relació de llocs de treball vigent de la Universitat.

Article 2. Requisits i condicions de participació

Per poder prendre part en les convocatòries de carrera horitzontal, el personal funcionari ha de complir els requisits següents:

  1. Estar en servei actiu a la Universitat de les Illes Balears en la data de publicació de la convocatòria.
  2. Pertànyer als cossos, escales i especialitats establerts a l’Acord normatiu 8582/2008, de 10 de juny, pel qual s’aprova l’ordre de funcions dels diferents cossos i escales del personal funcionari de la UIB, o pertànyer a les escales previstes als Estatuts de la UIB.
  3. Tenir adjudicat un lloc de treball amb caràcter definitiu, la forma de provisió del qual sigui de concurs o de concurs específic.
  4. Tenir una antiguitat mínima d’almenys quatre anys en el lloc de treball que tingui adjudicat amb caràcter definitiu el dia del final del termini de presentació de sol·licituds de participació.
  5. No posseir el nivell màxim de l’interval de nivells assignats a cada subgrup d’acord amb la normativa vigent.

Article 3. Presentació de sol·licituds i documentació

Les sol·licituds s’han de presentar al Registre General de la Universitat de les Illes Balears, o en la forma prevista a l’Acord executiu 3727/1997, de 25 de novembre, sobre organització i funcionament del Registre de la Universitat de les Illes Balears o a les oficines a les quals es refereix l’article 38 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini establert a cada convocatòria, que comptarà a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears, i s’han d’adreçar a la Magnífica Senyora Rectora de la Universitat de les Illes Balears.

Article 4. Admesos i exclosos

En el termini de deu dies des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, la Rectora dictarà resolució, que es publicarà al tauler d’anuncis de Son Lledó i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans d’aquesta universitat, en què es declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. A la resolució s’indicarà la relació d’aspirants, on constaran el DNI i la unitat administrativa de destinació, i si escau, la causa d’exclusió. A partir de l’endemà d’aquesta publicació, s’obrirà un termini de deu dies perquè els interessats esmenin les faltes o presentin la documentació que sigui preceptiva, amb l’advertència que s’entendrà que han desistit de la seva petició si no ho fan. Un cop acabat el termini, la Rectora de la Universitat de les Illes Balears dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, per la qual declararà aprovada la llista definitiva d’admesos i exclosos.

Article 5. Valoració de la carrera professional

  1. Aquesta modalitat de carrera professional es basa en els articles 17 i 20 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic i en els articles 64 i 67 de la Llei 3/2007, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, segons els quals l’adquisició del grau personal es basa en la valoració de la trajectòria i l’actuació professional, la qualitat dels treballs realitzats, els coneixements adquirits i el resultat de l’avaluació de l’acompliment, punts mitjançant els quals es mesura i valora la conducta professional i el rendiment o l’obtenció de resultats.
  2. La valoració es farà tenint en compte tres eixos:
    1. La valoració de la trajectòria professional. Aquesta valoració té en compte diferents aspectes, com la qualitat dels treballs realitzats, l’obtenció de resultats, la dedicació, la implicació i la disponibilitat.
      Aquesta valoració es farà amb un informe sobre la trajectòria professional que emetran el responsable o els responsables de la unitat administrativa del funcionari o el cap immediat superior de la seva àrea, la seva secció o el seu edifici en els casos de funcionaris que pertanyen a serveis grans i que tenen una estructura definida.
    2. L’avaluació de l’acompliment. La valoració d’aquest apartat es durà a terme mitjançant l’avaluació de les competències i habilitats del funcionari, mitjançant l’enquesta d’avaluació 360º.
    3. La valoració dels coneixements adquirits. En aquest apartat es valorarà la formació específica del funcionari, és a dir, les titulacions acadèmiques, els cursos o altres coneixements que estiguin relacionats amb el lloc de treball que ocupa.

Article 6. Comissió de valoració

  1. La comissió de valoració serà constituïda per set membres, nomenats per Resolució de la Rectora: cinc d’entre els membres de la CARHU, comissió que va ser creada per regular temes relacionats amb recursos humans, i dos funcionaris membres del personal d’administració i serveis de la Universitat designats per la Junta de PAS.
  2. Correspon a la comissió d’interpretar i aplicar la valoració dels diferents punts establerts a l’article 5.2, així com elevar a la Rectora la proposta de les persones que han de progressar.

Article 7. Efectes de la carrera horitzontal

  1. Els funcionaris que hagin obtingut la progressió professional passaran a adquirir un grau superior, d’acord amb els criteris següents:
    1. Funcionaris que tenen un grau consolidat corresponent a l‘interval de complement de destinació entre el nivell 10 i el 19, ambdós inclosos: el grau s’incrementarà en dos nivells.
    2. Funcionaris que tenen consolidat el grau corresponent al complement de destinació igual o superior al nivell 20: el grau s’incrementarà en un nivell.
  2. L’adquisició d’un grau personal superior a través d’aquest procés no implica, en cap cas, la modificació de l’estructura del lloc de treball ocupat pel funcionari a la relació de llocs de treball.
  3. L’adquisició d’un nou grau comportarà el dret del funcionari a cobrar les retribucions complementàries que corresponguin als llocs de treball que tinguin el mateix nivell de complement de destinació que l’adquirit pel funcionari, amb les peculiaritats següents:
    1. En cas que hi hagi llocs de treball amb un mateix nivell de destinació i diferents retribucions complementàries, s’assignaran les retribucions mínimes que corresponguin al nivell.
    2. Per a aquells nivells per als quals no n'hi hagi un d'igual de referència, la Gerència establirà les retribucions complementàries que li corresponen. Es calcularà la mitjana entre les retribucions complementàries màximes del nivell inferior i les complementàries mínimes del nivell superior a l’adquirit, i aquestes seran les retribucions complementàries del nou nivell.
    3. No obstant això, els llocs de treball que tinguin assignades retribucions complementàries superiors a les que corresponen al nou grau adquirit, no les veuran modificades.
  4. Els funcionaris que hagin adquirit un grau mitjançant aquest procés no poden participar en cap concurs de trasllat durant un termini mínim de dos anys, comptat a partir de l’endemà de la publicació de la resolució de la convocatòria.
  5. Els funcionaris que aconsegueixin la progressió mitjançant aquesta modalitat de convocatòria, i amb posterioritat obtinguin una nova plaça en altres processos de provisió o de selecció, conservaran el grau adquirit, deixaran de percebre les retribucions complementàries assignades i passaran a percebre les retribucions complementàries de la plaça obtinguda.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor

Aquesta normativa entrarà en vigor l'endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 17 de novembre de 2009
La Rectora, Montserrat Casas