logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 308 - Any  XXIV - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 20 de febrer de 2009
Consell de Govern

8942. ACORD NORMATIU del dia 4 de febrer de 2008 per a la regulació del règim dels concursos d’accés als cossos docents universitaris a la Universitat de les Illes Balears.

El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d'avui, fent ús de les competències que li atribueix l'article 21.2.31 i 37 dels Estatuts de la Universitat de les Illes Balears, ha aprovat, a proposta del Consell de Direcció, la regulació del règim dels concursos d’accés als cossos docents universitaris a la Universitat de les Illes Balears.

Antecedents

La Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, estableix una nova estructura dels cossos docents universitaris, així com un nou procediment d’accés a la funció pública docent universitària que substitueix l’obtenció prèvia de l’habilitació nacional per l’acreditació nacional. El Reial decret 1312/2007, de 5 d’octubre, estableix el règim per a l’acreditació nacional per a l’accés als cossos docents universitaris, mentre que el Reial decret 1313/2007, també de 5 d’octubre, regula el règim dels concursos d’accés als esmentats cossos. Finalment, a la disposició addicional vuitena, paràgraf segon, de la Llei orgànica 4/2007 s’estableix que, mentre no es produeixi l’adaptació dels estatuts de les universitats a les previsions del nou text de la Llei orgànica d’universitats, els consells de govern poden aprovar la normativa que considerin necessària per donar compliment al que estableix la Llei orgànica 4/2007. Com s’ha vist, aquesta norma legal modifica el règim jurídic de l’accés a la funció pública docent universitària.

Per tot l’anterior, el Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d’avui, atesa la necessitat de regular el règim dels concursos d’accés als cossos docents a la UIB, fent ús de les competències que li atribueix l’article 21.2.31 i 37 dels Estatuts d’aquesta universitat i de conformitat amb la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 4/2007, ha aprovat el règim dels concursos d’accés als cossos docents a la UIB, que s’estableix a la present normativa, que es mantindrà fins que entrin en vigor els nous Estatuts de la UIB.

Article 1. Objecte i règim jurídic

  1. La present normativa té per objecte regular el procediment dels concursos per a l’accés als cossos docents universitaris de professors titulars d’universitat i catedràtics d’universitat a la Universitat de les Illes Balears (UIB).
  2. Els concursos d’accés als cossos docents universitaris a la UIB, es regiran per les bases de les corresponents convocatòries d’acord amb el que estableixen la LOU, el Reial decret 1313/2007, de 5 d’octubre, la present normativa i les normes de caràcter general que resultin aplicables.

Article 2. Convocatòria

  1. La UIB pot convocar els concursos per a l’accés a places dels cossos docents universitaris que estiguin dotades a l’estat de despeses del seu pressupost i que figurin vacants a la seva relació de llocs de treball. Aquesta convocatòria es comunicarà, si és procedent, al Consell d’Universitats.
  2. Les convocatòries es publicaran al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE, d’ara endavant) i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB, d’ara endavant).
  3. El termini de presentació de sol·licituds es comptarà des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOE.

Article 3. Característiques de la convocatòria

  1. A la convocatòria hi ha de constar la informació següent:
    1. La plaça objecte de concurs, el cos docent universitari i l’àrea de coneixement a la qual s’adscriurà, amb indicació del corresponent codi de la plaça.
    2. El perfil docent de les places, que ha de correspondre a una o més matèries dels títols de caràcter oficial de grau, regulats pel Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, o, si escau, dels títols de caràcter oficial de primer o segon cicle anteriors a l’esmentat reial decret, sempre que s’imparteixin en el moment de la convocatòria. A més de les anteriors, i de forma addicional, poden formar part del perfil docent matèries de títols oficials de postgrau.
    3. El perfil d’investigació, si escau, amb una molt breu descripció de la línia o les línies de recerca d’interès.
    4. El requisits dels aspirants, les característiques de les sol·licituds, els terminis i lloc de presentació de les sol·licituds, la composició de la comissió d’avaluació (comissió, d’ara endavant), les fases de desenvolupament del concurs, les normes de presentació de documents, les condicions en què el concursant pot consultar la documentació presentada pels altres concursants i les normes sobre els nomenaments.
    5. Els mitjans i llocs oficials on es publicaran els tràmits del concurs, així com les actuacions de la comissió.
  2. L’existència d’especificacions docents i d’investigació dels apartats anteriors no suposa per a qui obtingui la plaça un dret de vinculació exclusiva a les dites activitats, ni limita les competències de la UIB per assignar-li altres obligacions docents i d’investigació.

Article 4. Requisits dels candidats

  1. Els aspirants que vulguin ser admesos als concursos han de complir els requisits generals d’accés a la Funció Pública (articles 56 i 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic). Els candidats que hagin obtingut plaça, abans de ser nomenats hauran de justificar aquests requisits generals.
  2. Per poder ser admesos als concursos, els candidats han de complir:
    1. Estar acreditat per al cos docent corresponent segons el que estableix el Reial decret 1312/2007, de 5 d’octubre, o ser funcionari del cos docent corresponent o d’un cos docent universitari d’equivalent o superior categoria, o ser professor d’una universitat d’un Estat membre de la Unió Europea i complir els requisits legals establerts per a aquest cas; o
    2. Estar habilitat conforme al que estableix el Reial decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d’habilitació nacional per a l’accés a cossos docents universitaris corresponent. S’entendrà que els habilitats per a catedràtic d’escola universitària ho estan per a professor titular d’universitat.
  3. En el cas de candidats no espanyols, han d’acreditar el coneixement d’una de les llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en els termes establerts, si escau, a la convocatòria.
  4. Els requisits establerts en aquest article s’han de complir dins el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la pressa de possessió com a funcionari de carrera.

Article 5. Sol·licituds

  1. Les persones que vulguin prendre part en els concursos d’accés, ho han de sol·licitar al Rector de la UIB, mitjançant sol·licitud degudament formalitzada, segons el model que acompanyarà la corresponent convocatòria en el termini que allí es fixi.
  2. Les sol·licituds es poden presentar al Registre General de la UIB, o per qualsevol dels mitjans establerts a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
  3. Els aspirants han d’abonar a la UIB la quantitat que estableixi la convocatòria en concepte de drets de participació a les proves. El pagament s’ha d’efectuar al compte corrent que es farà constar en la convocatòria, i s’ha d’indicar nom i cognoms, el document acreditatiu de la identitat i el codi de la plaça a la qual es vol concursar. A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar el justificant acreditatiu original del pagament dels drets, tal com s’indica posteriorment.
  4. La presentació i el pagament dels drets de participació a les proves a l’entitat bancària no suposarà, en cap cas, la substitució del tràmit de presentació, dins el termini i en la forma escaient, de la sol·licitud en els termes indicats als apartats anteriors.
  5. El no pagament dels drets de participació a les proves en el termini de presentació de sol·licituds és irreparable i suposarà l’exclusió de l’aspirant.
  6. Amb la sol·licitud s’ha de presentar la documentació següent:
    1. Fotocòpia del document acreditatiu de la identitat de l’aspirant.
    2. Còpia compulsada dels certificats que acreditin el compliment dels requisits específics per participar en el concurs d’accés.
    3. Document original d’ingrés, degudament mecanitzat per l’entitat bancària, com a justificant de l’abonament dels drets de participació a les proves. Els aspirants que hagin realitzat l’abonament dels drets mitjançant transferència, han d’adjuntar el resguard acreditatiu d’haver fet la transferència. En aquest document s’ha d’indicar el codi de la plaça a la qual es vol concursar.
  7. Els errors de fet que es puguin detectar es poden esmenar en qualsevol moment d’ofici o a instància dels interessats.
  8. El domicili que figuri a les sol·licituds es considerarà l’únic vàlid a efectes de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva de l’aspirant tant els errors comesos a l’hora de consignar-l’hi com comunicar a la UIB qualsevol canvi de domicili a efectes de notificacions.

Article 6. Admissió dels aspirants

  1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, el Rector dictarà resolució en el termini de trenta dies per la qual declararà aprovades les llistes provisionals d’admesos i exclosos al concurs d’accés. Aquesta resolució, amb les llistes completes d’admesos i exclosos, així com les causes d’exclusió, es publicarà al tauler d’anuncis de Son Lledó i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans.
  2. Contra la resolució del Rector, els interessats poden presentar reclamació davant el Rector, en el termini de deu dies comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució, per esmenar, si escau, el defecte que hagi motivat l’exclusió o omissió de la relació d’admesos i exclosos. Els aspirants que dins el termini assenyalat no esmenin l’exclusió o al·leguin omissió, justificant el dret de ser inclosos a la relació d’admesos, seran definitivament exclosos de la realització de les proves.
  3. Acabat el termini de reclamacions i resoltes aquestes, el Rector dictarà resolució per la qual s’aprovarà la llista definitiva de candidats admesos i exclosos, que es publicarà, com s’ha indicat a l’apartat 1, en el termini d’un mes.
  4. Contra aquesta darrera resolució es podrà interposar, si escau, recurs de reposició en els termes prevists a la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

Article 7. Composició de les comissions

  1. Els concursos d’accés a places dels cossos docents universitaris els resoldrà una comissió nomenada pel Rector a proposta del Consell de Govern. El consell de departament al qual quedarà adscrita la plaça farà una proposta prèvia dels membres de la comissió, dels quals adjuntarà els currículums, al vicerector competent en matèria de Professorat que, si escau, serà aprovada i elevada al Consell de Govern per part del Consell de Direcció.
  2. La composició de les comissions es farà pública i s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels membres, procurant una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que això no sigui possible per raons fonamentades i objectives degudament motivades.
  3. Amb la finalitat de garantir l’objectivitat i la transparència en el nomenament dels membres de les comissions, la UIB publicarà el contingut dels currículums dels membres que les formin.
  4. En totes les comissions s’ha de nomenar un president i un secretari.
  5. No poden formar part de les comissions els professors jubilats ni els que tinguin la condició de professor emèrit.

Article 8. Comissions per a places de professor titular d’universitat

  1. Les comissions per a places de professor titular d’universitat seran formades per cinc persones, i els consells de departament hauran de fer propostes de cinc membres titulars i cinc suplents.
  2. El president i com a mínim un vocal de la comissió han de ser catedràtics d’universitat, i han de tenir reconeguts almenys dos períodes d’activitat com a investigadors, segons les previsions del Reial decret 1086/1989, de 28 d’agost, de retribucions del professorat, o norma que el substitueixi.
  3. El secretari i la resta de vocals de la comissió poden ser catedràtics d’universitat o titulars d’universitat, tots amb almenys un període reconegut d’activitat com a investigadors, segons les previsions del Reial decret 1086/1989, de 28 d’agost, de retribucions del professorat, o norma que els substitueixi.
  4. No hi pot haver més de dos membres a la comissió de la mateixa universitat.
  5. En cas d’abstenció, recusació o renúncia, els membres titulars de la comissió poden ser substituïts per suplents, tot respectant les condicions anteriors. Aquestes substitucions només poden produir-se fins al moment de constituir-se la comissió. Una vegada constituïda, no s’hi poden produir substitucions.

Article 9. Comissions per a places de catedràtic d’universitat

  1. Les comissions per a places de catedràtic d’universitat seran formades per cinc persones, i els consells de departament hauran de fer propostes de cinc membres titulars i cinc suplents.
  2. En general, tots els membres de la comissió han de ser catedràtics d’universitat, i han de tenir reconeguts almenys tres períodes d’activitat com a investigadors, segons les previsions del Reial decret 1086/1989, de 28 d’agost, de retribucions del professorat, o norma que els substitueixi. De forma excepcional, hi pot haver fins a dos membres que siguin funcionaris del CSIC amb categoria equivalent a la de catedràtic d’universitat, i amb les mateixes condicions que s’exigeixen a aquests.
  3. No hi pot haver més de dos membres a la comissió de la mateixa universitat.
  4. En cas d’abstenció, recusació o renúncia, els membres titulars poden ser substituïts per suplents, tot respectant les condicions anteriors. Aquestes substitucions només poden produir-se fins al moment de constituir-se la comissió. Una vegada constituïda, no s’hi poden produir substitucions.

Article 10. Renúncies, abstencions i recusacions

  1. El nomenament com a membre d’una comissió és irrenunciable, menys quan hi concorrin causes justificades que impedeixin ser-ne membre. En aquest cas, l’apreciació de la causa al·legada correspon al Rector de la UIB, i ho ha de resoldre en el termini legalment establert.
  2. Els supòsits d’abstenció i recusació que puguin plantejar-se s’han de tramitar i resoldre conforme al que disposen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
  3. Una vegada resolta la renúncia o l’incident d’abstenció o recusació que puguin haver-se plantejat, els membres afectats seran, si escau, substituïts pels suplents.
  4. En el supòsit excepcional que també en els membres suplents es donin les circumstàncies esmentades anteriorment, de tal manera que no es pugui constituir la comissió amb el nombre de membres i les condicions establerts als articles anteriors, s’han de nomenar tants de titulars i suplents com siguin necessaris.

Article 11. Constitució i funcionament de la comissió

  1. La comissió s’ha de constituir en el termini de seixanta dies comptats des de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’admesos i exclosos. Si transcorregut el termini no s’ha constituït la comissió, el Rector procedirà d’ofici o a instància de part interessada a substituir-ne el president.
  2. El president de la comissió dictarà resolució per la qual convocarà els membres titulars i, si el president ho considera necessari, els suplents de la comissió, per procedir a l’acte de constitució de la comissió, i fixarà data, hora i lloc, i ho notificarà a tots els interessats.
  3. La constitució de la comissió exigeix la presència de la totalitat dels membres titulars o, si no, dels suplents que els substitueixin. Els membres titulars que no assisteixin a la constitució de la comissió han de ser substituïts per suplents, tot respectant el que s’ha indicat en articles anteriors.
  4. En l’acte de constitució, la comissió fixarà i farà públics, al lloc on tindran lloc les proves, els criteris objectius per a la resolució del concurs, que garanteixin la igualtat d’oportunitats dels concursants i el respecte als principis de mèrit i capacitat, d’acord amb les característiques de la plaça establertes a la convocatòria.
  5. Perquè la comissió pugui actuar vàlidament a partir de la seva constitució, és necessària la participació almenys de tres dels seus membres. Si la comissió queda amb menys de tres membres, se n’anul·laran les actuacions i es nomenarà una nova comissió pel procediment establert en aquesta normativa.
  6. Una vegada constituïda la comissió, en cas d’absència del president, aquest se substituirà pel membre de més categoria i més antiguitat en el cos.
  7. Una vegada constituïda la comissió, en cas d’absència del secretari, aquest se substituirà pel membre de menys categoria i menys antiguitat en el cos.
  8. La comissió ha de prendre els acords per majoria; en cas d’empat, serà diriment el vot de qualitat del president. No es permet l’abstenció en les votacions. Les deliberacions han de tenir caràcter secret.
  9. Els membres de les comissions que no siguin de la UIB tenen dret a percebre les despeses de viatge, dietes i assistències de conformitat amb el que estableixi la normativa vigent. Aquestes despeses s’abonaran amb càrrec al pressupost de la UIB.
  10. Correspon al secretari de la comissió d’aixecar acta de les reunions de la comissió i custodiar la documentació relativa al concurs, a més de fer les actuacions administratives necessàries per al bon funcionament de la comissió, i comptarà amb el suport del personal d’administració i serveis de la UIB.

Article 12. Realització dels concursos

  1. Els concursos es duran a terme a les instal·lacions de la UIB.
  2. Els candidats han de ser convocats per la comissió a cada acte del concurs per mitjà d’anuncis en taulers o, si és pertinent, per notificacions al lloc on es faran les proves. Els candidats només es cridaran una vegada, i seran exclosos els que no compareguin.

Article 13. Presentació dels concursants

  1. La comissió ha de convocar els candidats admesos en el termini de seixanta dies comptats des de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’admesos i exclosos, per a l’acte de presentació. Aquest acte pot coincidir en el dia, però ha de ser posterior a l’acte de constitució de la comissió.
  2. L’acte de presentació ha de ser públic, i en aquest acte els concursants han de lliurar la documentació que s’indica a continuació al president de la comissió.
  3. La documentació que s’ha de lliurar és la següent:
    1. Cinc exemplars del curriculum vitae, en el qual el concursant ha de detallar el seu historial acadèmic, docent i com a investigador, així com un exemplar de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
    2. Cinc exemplars del projecte docent i d’investigació en relació, si és pertinent, amb el perfil de la plaça objecte de concurs.
  4. A l’acte de presentació s’ha de fer el sorteig per decidir l’ordre d’intervenció dels concursants. Aquest ordre s’ha de mantenir en totes les proves del concurs. També s’hi fixarà i farà públic el lloc, dia i hora de l’inici de les proves, i es donaran les instruccions necessàries per al desenvolupament de les proves.
  5. Les proves han de començar en el termini mínim de dos dies i màxim de deu dies comptadors a partir del dia de la presentació. Si tots els candidats presentats renuncien al termini mínim, el mateix dia de la presentació es pot iniciar la primera prova.
  6. Totes les proves es desenvoluparan en sessió pública.

Article 14. Primera prova

  1. La primera prova del concurs consistirà en l’exposició oral per part del concursant del seu historial acadèmic, docent i com a investigador, així com en la defensa del projecte docent i d’investigació presentat. El temps màxim de què disposa el concursant és de noranta minuts.
  2. Una vegada acabada l’exposició i defensa, la comissió debatrà amb el concursant, durant un màxim de dues hores, aquells aspectes que estimi rellevants en relació amb la documentació aportada i l’exposició i defensa realitzada.
  3. Acabada la primera prova, cada membre de la comissió elaborarà un informe raonat sobre la valoració de cadascun dels candidats. Aquests informes poden ser substituïts per un sol informe de la comissió, quan hi hagi consens entre tots els membres de la comissió.
  4. La primera prova té caràcter eliminatori. En vista dels informes, els membres de la comissió votaran, sense que sigui possible l’abstenció en les votacions, quins candidats passen a la prova següent, i seran necessaris com a mínim tres vots favorables dels membres presents a la comissió per poder passar a la prova següent.
  5. Els resultats d’aquesta prova, on s’ha de desglossar cadascun dels aspectes avaluats respecte dels criteris establerts, es publicaran al lloc que s’hagi indicat a l’acte de presentació. Així mateix, s’hi publicarà el lloc, dia i hora en què s’iniciarà la segona prova.

Article 15. Segona prova

  1. La segona prova per als concursos per a places de professor titular d’universitat consistirà en l’exposició oral del concursant d’un tema o lliçó del projecte docent presentat, triat lliurement pel concursant, durant un temps mínim de quaranta-cinc minuts i un temps màxim d’una hora. Seguidament la comissió debatrà amb el concursant els continguts exposats, la metodologia utilitzada i tots aquells aspectes rellevants en relació amb l’exposició, durant un temps màxim de dues hores.
  2. La segona prova per als concursos a places de catedràtic d’universitat consistirà en l’exposició oral del concursant d’un treball original que hagi fet sol o en equip, durant un temps màxim d’una hora. Seguidament la comissió debatrà amb el concursant tots aquells aspectes que estimi rellevants en relació amb el treball exposat, durant un temps màxim de dues hores.
  3. Al lloc, dia i hora en què hagin estat convocats els concursants per a la segona prova, aquests lliuraran al president de la comissió, amb tantes còpies com membres la integrin, un resum del tema escollit per a la segona prova.
  4. Acabada la segona prova, cada membre de la comissió elaborarà un informe raonat sobre la valoració de cadascun dels candidats. Aquests informes poden ser substituïts per un sol informe de la comissió, quan hi hagi consens entre tots els membres de la comissió.
  5. En vista dels informes, els membres de la comissió votaran, sense que sigui possible l’abstenció en les votacions, quins candidats superen la segona prova, per a la qual cosa seran necessaris com a mínim tres vots favorables dels membres presents a la comissió.
  6. Els resultats d’aquesta prova, on s’ha de desglossar cadascun dels aspectes avaluats respecte dels criteris establerts, es publicaran al lloc que s’hagi indicat a l’acte de presentació o al de desenvolupament de la segona prova.

Article 16. Proposta de provisió

La comissió elevarà al Rector, en el termini màxim de tres mesos des de l’acte de constitució, una proposta motivada, i amb caràcter vinculant, en la qual s’indicaran els candidats, per ordre de preferència, per al seu nomenament, i es farà pública al tauler d’anuncis de Son Lledó i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans. No es poden proposar més candidats que el nombre de places objecte de la convocatòria, però sí menys, i fins i tot es pot no proposar-ne cap.

Article 17. Documentació relativa al concurs

  1. El secretari de la comissió, en el termini dels cinc dies següents al de l’acabament de la segona prova, lliurarà al Servei de Recursos Humans de la UIB la proposta de provisió i tota la documentació relativa a les actuacions de la comissió, així com una còpia de la documentació lliurada per cada concursant.
  2. Una vegada hagi finalitzat el concurs i la resolució corresponent sigui ferma, els candidats poden sol·licitar la devolució de la seva documentació. Si s’ha interposat un recurs, el dipòsit continuarà fins que la resolució sigui ferma.
  3. Els concursants poden accedir als informes i valoracions efectuats per la comissió i tenen dret a l’expedició de les còpies corresponents, mitjançant sol·licitud adreçada a la Secretaria General de la Universitat.

Article 18. Reclamacions contra la proposta de la comissió

  1. Els candidats admesos al concurs poden interposar reclamació davant el Rector contra la proposta de la comissió, en el termini màxim de deu dies, comptadors des de l’endemà de la publicació de la proposta. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins que aquesta s’hagi resolt definitivament.
  2. La reclamació serà valorada per la pertinent comissió de reclamacions de la Universitat, que, presidida pel Rector, serà composta per sis catedràtics d’universitat més, pertanyents a diversos àmbits del coneixement, elegits pel Consell de Govern per majoria simple. Els membres de la comissió han de tenir experiència docent i com a investigadors àmplia i reconeguda amb un mínim de tres períodes d’activitat en investigació.
  3. La comissió de reclamacions oirà els membres de la comissió que emeteren la proposta contra la qual es presenta la reclamació, i els candidats que havien participat en les proves.
  4. La comissió de reclamacions examinarà l’expedient del concurs per vetllar per les garanties establertes i ratificarà, o no, la proposta objecte de reclamació en el termini màxim de tres mesos.
  5. El Rector dictarà resolució conforme a l’acord de la comissió de reclamacions. Si transcorre el termini de tres mesos i no hi ha resolució, s’entendrà que es rebutja la reclamació.
  6. L’anterior resolució del Rector exhaureix la via administrativa i és impugnable directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa, d’acord amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Article 19. Presentació de documentació

  1. Els candidats proposats per a la provisió de places han de presentar al Servei de Recursos Humans de la UIB, en el termini de vint dies a partir de la conclusió de les actuacions de la comissió, o de la resolució ferma, si fa al cas, la documentació següent:
    1. Còpia compulsada del DNI o document equivalent.
    2. Certificat mèdic oficial que acrediti que es posseeix la capacitat funcional per desenvolupar les tasques de professor funcionari dels cossos docents universitaris.
    3. Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a feines o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionaris, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en cas que hagués estat separat o inhabilitat. En cas de no ser de nacionalitat espanyola, s’ha de lliurar una declaració jurada de contingut anàleg.
    4. Declaració jurada que es compromet a complir el termini de dos anys abans de poder concursar a una altra plaça de professor d’universitat.
  2. Els candidats que tinguin la condició de funcionaris públics de carrera dels cossos docents de la UIB, només han de presentar la declaració jurada de l’apartat 1.d) anterior.

Article 20. Nomenament

  1. El nomenament com a funcionari públic de carrera l’efectuarà el Rector una vegada el candidat proposat hagi donat compliment als requisits establerts a l’article 19. El nomenament especificarà la denominació de la plaça (cos i àrea de coneixement), així com el codi de la plaça de la relació de llocs de treball.
  2. Els nomenaments es comunicaran al registre corresponent a efectes de l’atorgament del número de registre de personal i inscripció en els cossos respectius; es publicaran al BOE i al BOIB i es comunicaran a la Secretaria del Consell d’Universitats.
  3. En el termini màxim de vint dies, comptadors des de l’endemà de la publicació del nomenament al BOE, els candidats proposats hauran de prendre possessió de la plaça, moment en el qual adquiriran la condició de funcionaris de carrera del cos docent que correspongui, amb els drets i deures que els siguin propis.
  4. La plaça obtinguda arran del concurs d’accés s’ha d’exercir durant almenys dos anys abans de poder tornar a participar en un nou concurs per obtenir una plaça en una altra universitat.

Disposició addicional

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquest acord apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Disposició final

Aquest reglament entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 4 de febrer de 2009
La Rectora, Montserrat Casas