logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 299 - Any  XXIII - II.B. OPOSICIONS I CONCURSOS Divendres, 27 de juny de 2008
Rectorat

8634. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 24 de juny de 2008 per la qual es convoca concurs de mèrits i concurs específic per a la provisió de diversos llocs de treball de personal funcionari d’aquesta universitat.

Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueixen la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, els Estatuts de la Universitat, aprovats pel Decret 170/2003, de 26 de setembre (BOIB núm. 136, de 30 de setembre), la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, articles 78 i 79, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, títol VII, secció 1a del capítol II, ha resolt de convocar entre els funcionaris de carrera d’aquesta universitat la provisió, pel procediment de concurs de mèrits i concurs específic, dels llocs de treball que s’indiquen a l’annex I, d’acord amb les següents

Bases de la convocatòria

1. Requisits i condicions de participació

1.1. En aquest concurs hi poden participar tots els funcionaris de carrera que estiguin en servei actiu i prestin serveis a la Universitat de les Illes Balears en la data de publicació d’aquesta convocatòria al FOU que pertanyin a cossos i escales dels grups de classificació professional establerts a l’article 76 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic. Així mateix hi poden participar els funcionaris d’escales pròpies de la Universitat de les Illes Balears, qualsevol que sigui la seva situació administrativa.

1.2. En cas que es trobin en situació d’excedència voluntària per interès particular, només hi poden participar si a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds fa més de dos anys que es troben en aquesta situació.

1.3. Estan obligats a participar-hi els funcionaris que prestin serveis a la Universitat de les Illes Balears que tinguin atribuït un lloc de treball en adscripció provisional. Entre l’adjudicació de les places d’aquesta convocatòria i l’adjudicació de les places convocades de resultes, aquests funcionaris hauran d’haver obtingut una plaça, en cas contrari, la Gerència, un cop finalitzat tot el procés, els adjudicarà una de les places que hagin quedat vacants.

1.4. Els funcionaris que tinguin adjudicat un lloc de treball amb caràcter definitiu no poden participar en el concurs si no han passat almenys dos anys des de l’adjudicació.

1.5. Els sol·licitants han de complir els requisits prevists a la relació de llocs de treball per a cada lloc sol·licitat, com també han de pertànyer a l’escala i especialitat que correspon a la plaça.

1.6. Poden participar també en la fase de resultes, sempre que compleixin els mateixos requisits exigits als funcionaris de la Universitat de les Illes Balears, els funcionaris de carrera amb destinació definitiva de les universitats del grup G9 (universitats de la Rioja, d’Extremadura, d’Oviedo, Pública de Navarra, de Saragossa i de Cantàbria) que varen signar el Conveni de mobilitat del personal d’administració i serveis (PAS) del Grup 9 d’universitats, publicat al FOU 293. Els funcionaris que vinguin d’aquestes universitats han d’acreditar que estan en possessió del certificat de català de nivell B o equivalent segons la normativa vigent.

2. Concurs de mèrits

2.1. El concurs de mèrits és el sistema de provisió dels llocs de treball genèrics que tenen establerta aquesta forma de provisió al catàleg de llocs de treball.

2.2. Els mèrits per a l’adjudicació del lloc de treball es valoraran d’acord amb el barem que es preveu a l’annex II.

3. Concurs específic

3.1. El concurs específic és el sistema de provisió dels llocs de treball singularitzats que tenen establerta aquesta forma de provisió al catàleg de llocs de treball.

3.2. La provisió d’aquests llocs de treball s’ha de regir per les fases següents:

  1. Primera fase: concurs general (màxim 100 punts)
  2. Segona fase: concurs específic (màxim 80 punts)

3.3. Primera fase: concurs general, es valorarà d’acord amb el barem que es preveu al punt 2.2 d’aquesta convocatòria. En aquesta fase es valoraran, si escau, tots els mèrits i titulacions que hagi presentat el candidat, siguin generals o específics.

3.4. Segona fase: és constituïda per dues parts:

  1. Primera part, concurs de mèrits específics (màxim 65 punts); aquesta part valorarà, entre els mèrits i titulacions valorats al punt 3.3, els mèrits específics adequats a les característiques del lloc de treball, els quals determinen la idoneïtat dels aspirants. Totes les places estan classificades en una de les àrees de gestió establertes a l’annex IV, les quals determinen l’adequació dels diferents mèrits o titulacions específics que es valoraran en aquesta fase per a cada plaça sol·licitada. La valoració dels mèrits específics es farà d’acord amb el barem que es preveu a l’annex III d’aquesta convocatòria.
  2. Segona part, proposta d’actuació (màxim 15 punts): l’aspirant haurà de presentar un document que consistirà en una anàlisi de les tasques del lloc que sol·licita i dels requisits, condicions i mitjans necessaris per dur-les a terme a criteri del candidat, sempre d’acord amb la descripció del lloc feta a la convocatòria.

La proposta d’actuació haurà de constar com a màxim de tres folis, d’acord amb l’esquema següent:

  • Introducció
  • Anàlisi de les funcions del lloc de treball
  • Adequació del candidat als requisits per exercir-les
  • Condicions i mitjans necessaris
  • Pla d’organització i treball

La valoració d’aquest document s’efectuarà després de fer una entrevista personal, en la qual la comissió demanarà explicacions a l’aspirant que versaran sobre qualsevol dels punts del document, per tal d’acreditar-ne l’autoria material i acreditar els coneixements de l’aspirant en relació amb l’exercici del lloc de treball.

La valoració del document de proposta d’actuació s’ha d’efectuar mitjançant puntuació obtinguda amb la mitjana aritmètica de les atorgades per cada un dels membres de la comissió de valoració, s’ha de desestimar a aquests efectes la màxima i la mínima atorgada en el cas que la diferència entre ambdues sigui superior a dos punts o, si escau, una de les que apareguin repetides com a tals. Les puntuacions atorgades, com també la valoració final, s’han de reflectir a l’acta que s’elevarà a aquest efecte.

A aquests efectes, els membres de la comissió de valoració puntuaran la proposta d’actuació d’acord amb la ponderació següent:

  • Introducció, anàlisi del lloc de treball i adequació del candidat 3,75 punts
  • Condicions i mitjans per al desenvolupament del lloc 3,75 punts
  • Pla d’organització i treball 3,75 punts
  • Entrevista 3,75 punts

3.5. La proposta de resolució haurà de recaure sobre el candidat que hagi obtingut major puntuació, sumats els resultats finals de les dues fases.

4. Presentació de sol·licituds i documentació

4.1. Les persones interessades han d’adreçar les sol·licituds a la Magnífica Senyora Rectora de la Universitat de les Illes Balears dins el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria al FOU, i les han de presentar al Registre General de la Universitat de les Illes Balears de 9 a 14 hores, o en la forma prevista a l’Acord executiu del dia 25 de novembre de 1997, sobre organització i funcionament del Registre de la Universitat de les Illes Balears, o a les oficines a les quals es refereix l’article 38 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.2. Les sol·licituds s’han d’ajustar al model que figura com a annex V d’aquesta convocatòria, les facilitarà la consergeria de Son Lledó i també es podran trobar a la pàgina web del Servei de Recursos Humans d’aquesta universitat, i s’hi ha d’indicar els llocs de treball sol·licitats per ordre de preferència.

4.3. Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, proposta d’actuació, si escau, i fotocòpia compulsada de tots els certificats dels mèrits i circumstàncies que vulguin que es valorin.

La data de referència per complir els requisits exigits i per a la possessió i valoració dels mèrits que s’al·leguin és el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

4.4. Amb el venciment del termini de presentació de sol·licituds caduca el termini per renunciar o desistir de participar en el concurs. Acabat el termini, no es pot renunciar a les destinacions que s’adjudicaran.

5. Admesos i exclosos

5.1. En el termini de deu dies hàbils des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, la Rectora dictarà resolució, que es publicarà al tauler d’anuncis de Son Lledó i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans d’aquesta universitat, en què es declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. A la resolució s’indicarà la relació d’aspirants, on constaran el DNI i, si escau, la causa d’exclusió.

5.2. Els aspirants exclosos i/o no esmentats disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la resolució, per poder reparar els defectes que hagin motivat l’exclusió, en cas que siguin reparables. Transcorreguts els cinc dies, es farà pública la llista definitiva al tauler d’anuncis de Son Lledó i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans.

6. Comissió de valoració

6.1. Les comissions de valoració seran formades per cinc membres, la relació dels quals es publicarà al tauler d’anuncis del Rectorat simultàniament amb la llista definitiva d’admesos i exclosos.

6.2. Als membres de la comissió de valoració hom els aplicarà el règim d’abstenció i recusació dels articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

6.3. Per actuar vàlidament les comissions de valoració requeriran la presència de la meitat més un dels membres. És requisit imprescindible la presència del president i del secretari.

6.4. Correspon a les comissions d’interpretar i aplicar el barem, així com de fer les propostes d’adjudicació dels llocs de treball objecte del concurs.

6.5. Els membres de les comissions han de pertànyer a un grup de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés en els cossos o escales als quals corresponguin els llocs convocats.

6.6. A les comissions de valoració es podran incorporar assessors especialistes i aquests assessors s’han de limitar a prestar la seva col·laboració en les seves àrees específiques.

7. Resultes

7.1. 1a convocatòria de resultes: adjudicades les places indicades a l’annex I, s’exposarà al tauler d’anuncis de Son Lledó i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans l’adjudicació dels llocs de treball oferts en aquesta convocatòria, així com la relació de vacants que se’n derivin, sempre que la forma de provisió sigui de concurs de mèrits o concurs específic i sempre que no es consideri necessari fer-ne la desdotació.

7.2. En aquesta convocatòria hi poden participar tots els funcionaris que compleixin els requisits del punt 1) d’aquestes bases, tot i que no hagin participat al primer concurs previst en aquesta convocatòria, i han d’adreçar les sol·licituds a la Magnífica Senyora Rectora de la Universitat de les Illes Balears dins el termini de set dies hàbils comptats a partir de l’endemà d’haver-se publicat la relació de vacants al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans.

7.3. Les sol·licituds (annex V) s’han de presentar amb els mateixos termes exposats al punt 4) d’aquestes bases.

7.4. Les persones que hagin participat al primer concurs tan sols hauran de presentar la sol·licitud (annex V) i no serà necessari tornar a presentar documentació acreditativa dels mèrits presentats a l’anterior convocatòria, si no és que es demana una plaça singularitzada: en aquest cas s’ha de presentar la proposta d’actuació.

7.5. 2a convocatòria de resultes: adjudicades les places vacants, s’exposarà al tauler d’anuncis de Son Lledó i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans l’adjudicació dels llocs de treball oferts a la primera convocatòria de resultes, com també la relació de vacants que se’n derivin, sempre que la forma de provisió sigui de concurs de mèrits o concurs específic i sempre que no es consideri necessari fer-ne la desdotació.

7.6. En aquesta convocatòria hi poden participar tots els funcionaris que compleixin els requisits del punt 1) d’aquestes bases, tot i que no hagin participat a la primera convocatòria de resultes, i han d’adreçar les sol·licituds a la Magnífica Senyora Rectora de la Universitat de les Illes Balears dins el termini de set dies hàbils comptats a partir de l’endemà d’haver-se publicat la relació de vacants al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans.

7.7. Les sol·licituds (annex V) s’han de presentar amb els mateixos termes exposats al punt 4) d’aquestes bases.

7.8. Les persones que hagin participat als anteriors concursos tan sols han de presentar la sol·licitud (annex V) i no és necessari que tornin a presentar documentació acreditativa dels mèrits presentats a l’anterior convocatòria, si no és que demanen una plaça singularitzada: en aquest cas s’haurà de presentar la proposta d’actuació.

8. Resolució del concurs i preses de possessió

8.1. Una vegada fet el barem de les sol·licituds presentades per a les places vacants del primer concurs, la comissió de valoració exposarà al tauler d’anuncis del Rectorat i a la pàgina web del Servei de Recursos Humans el resultat amb l’adjudicació provisional de la puntuació total obtinguda pels concursants. S’obrirà un termini de dos dies hàbils perquè els interessats puguin reclamar davant la Comissió la revisió dels resultats.

Un cop resoltes les possibles reclamacions, es publicarà la llista definitiva amb les adjudicacions i es remetrà a la Rectora per a la resolució definitiva als efectes que corresponguin.

Al mateix temps que es publica la llista definitiva d’adjudicacions del primer concurs es publicarà la llista de places vacants per la primera fase de resultes. El procediment per resoldre aquesta primera fase de resultes serà el mateix del punt 8.1 d’aquestes bases, i així successivament fins a la finalització de tot el procés.

8.2. Per a la provisió de places amb concurs de mèrits l’ordre de prioritat per a l’adjudicació de la plaça el determinarà la puntuació obtinguda. En cas d’igualtat en la puntuació total, es tindrà en compte la puntuació obtinguda en els mèrits, segons l’ordre de prioritat següent: activitats de formació i perfeccionament, antiguitat, grau personal, titulació i català.

8.3. Per a la provisió de places amb concurs específic, l’ordre de prioritat per a l’adjudicació de la plaça el determinarà la puntuació obtinguda. En cas d’igualtat en la puntuació total, es tindrà en compte la puntuació obtinguda a la proposta d’actuació, i en cas de continuar l’empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda a la formació específica. En cas de continuar l’empat, es tindrà en compte la puntuació obtinguda als mèrits generals segons l’ordre de prioritat següent: activitats de formació i perfeccionament, antiguitat, grau personal, titulació i català.

8.4. El present concurs es resoldrà per Resolució de la Rectora de la Universitat de les Illes Balears en un termini no superior a tres mesos, a comptar de l’endemà de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds. A efectes de terminis el mes d’agost serà inhàbil.

La Rectora pot, excepcionalment, ampliar fins a un mes més el termini de resolució. A la resolució que exhaureixi el procediment hi figuraran les dades del funcionari i del lloc adjudicat.

8.5. El termini per prendre possessió de la nova destinació és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència, o d’un mes, si comporta canvi de residència o reingrés al servei actiu.

Aquest termini començarà a comptar a partir de l’endemà del cessament. El termini per cessar és de tres dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació de les adjudicacions al FOU. Les places adjudicades a les fases de resultes estaran condicionades, als efectes d’aquests terminis, a la presa de possessió dels funcionaris que hagin obtingut places a les fases anteriors.

8.6. Les destinacions adjudicades seran irrenunciables i no donaran lloc a cap tipus d’indemnització.

9. Norma final

9.1. La interpretació de les presents bases i la resolució de les incidències que es plantegin pel fet d’aplicar-les corresponen a la comissió de valoració.

9.2. La present convocatòria i els actes que se’n derivin poden ser impugnats d’acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

ANNEX 1 / ANNEX 2 / ANNEX 3 / ANNEX 4 / ANNEX 5

Palma, 24 de juny de 2008
La Rectora, Montserrat Casas