logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 288 - Any  XXIII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 16 de novembre de 2007
Consell de Govern

8197. ACORD NORMATIU del dia 6 de novembre de 2007 pel qual es modifica l’Acord normatiu 7543/2006, de 3 de maig, pel qual es crea el Centre d’Estudis de Postgrau de la Universitat de les Illes Balears.

El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d'avui, fent ús de les competències que li atribueix l'article 21.2.31 i 37 dels Estatuts d'aquesta universitat i a proposta del Consell de Direcció, ha aprovat la modificació de l’Acord normatiu 7543/2006, de 3 de maig, pel qual es crea el Centre d’Estudis de Postgrau de la Universitat de les Illes Balears.

Article 1

Tot seguit s’expressa com queden modificats els articles que s’indiquen.

  1. Es modifica la redacció de l’article 3, que queda de la forma següent:
    «El Centre d’Estudis de Postgrau té l’estructura següent:
    »a) El director.
    »b) Dos subdirectors i un secretari.
    »c) La Comissió d’Estudis de Postgrau.
    »d) Els altres òrgans la creació dels quals sigui adient.»
  2. La nova redacció de l’article 5 és aquesta:
    «Article 5. Subdirectors
    »1. El director ha de designar dos subdirectors d'entre els professors de la Universitat que reuneixin els requisits per ocupar el càrrec. En tot cas han de ser doctors.
    »2. Correspon als subdirectors assistir el director en les seves funcions, i coordinar i dirigir les activitats que els assigni el director.
    »3. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del director, l'ha de substituir un subdirector prèviament determinat. Si no s'ha determinat, l'ha de substituir el de més categoria acadèmica, antiguitat a la UIB i edat, per aquest ordre.
    »4. Els subdirectors cessen en el seu càrrec a petició pròpia, per decisió del director que els nomenà o quan sigui elegit un nou director.»
  3. S’introdueix un nou article 6, que fa que s’hagi de canviar la numeració de l’article posterior. Aquest nou article té la redacció següent:
    «Article 6. Secretari
    »1. El secretari del CEP, que ho serà també de la Comissió d’Estudis de Posgrau, és el fedatari dels actes i acords dels òrgans del CEP, té encomanada la custòdia dels llibres d'actes i l'expedició de certificats dels acords i de tots aquells actes o fets que constin als documents oficials del CEP. Així mateix, li correspon, amb l'ajut del personal d'administració i serveis adscrit al CEP, confeccionar tots els escrits de caràcter administratiu o econòmic que li encarregui el director.
    »2. El secretari serà designat pel director d'entre professors doctors que compleixen llurs funcions al CEP.
    »3. El secretari cessarà en el seu càrrec a petició pròpia, per decisió del director o quan sigui elegit un nou director.
    »4. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del secretari, l'ha de substituir interinament la persona que, a aquest efecte, designi el director.»
  4. La nova redacció del nou article 7 és aquesta:
    «1. La Comissió d'Estudis de Postgrau és formada per:
    »a) El vicerector responsable dels estudis de postgrau, o el director del CEP per delegació del vicerector, que la presidirà.
    »b) Els subdirectors i el secretari del CEP.
    »c) Deu vocals elegits pel Consell de Govern de la UIB entre professors doctors permanents a temps complet, per un període de quatre anys, tot això sens perjudici de les exigències mínimes a què fa referència la legislació vigent en cada moment. Aquests vocals han de representar els àmbits de coneixement següents:
    »– Ciències Experimentals: 2
    »– Ensenyaments Tècnics: 1
    »– Infermeria i Fisioteràpia: 1
    »– Psicologia: 1
    »– Humanitats: 2
    »– Ciències Jurídiques: 1
    »– Ciències Econòmiques: 1
    »– Ciències de l'Educació: 1
    »d) Dos membres del personal d'administració i serveis de la UIB i de la FUEIB, un per cada entitat, designats pel vicerector responsable dels estudis de postgrau. Els dos vocals tindran veu però no vot.
    »2. Actuarà com a secretari de la Comissió d'Estudis de Postgrau el secretari del CEP.
    »3. El president de la Comissió pot convocar perquè assisteixi a les reunions qualsevol membre de la comunitat universitària que pugui estar interessat en el tema que es tracti a la sessió pertinent de la Comissió.
    »4. Les funcions de la Comissió d'Estudis de Postgrau referents als títols oficials de postgrau són les que li atorga la normativa dels estudis oficials de postgrau de la UIB, i en concret les següents:
    »a) Proposar les pautes generals per a l'elaboració i organització dels programes oficials de postgrau conduents a l'obtenció dels títols de màster i/o doctor, de conformitat amb els criteris i requisits acadèmics que estableix el Reial decret 56/2005.
    »b) Informar i proposar al Consell de Direcció els programes i títols oficials de postgrau per a la tramitació posterior.
    »c) Informar dels convenis de col·laboració interdepartamentals i/o interuniversitaris, nacionals o estrangers presentats per a la realització d'un programa oficial de postgrau o per a la participació de la UIB en un programa oficial de postgrau d'una altra institució, per a la tramitació ulterior.
    »5. Les funcions de la Comissió d'Estudis de Postgrau quant als títols propis de postgrau i de formació continuada són:
    »a) Proposar títols propis de postgrau i de formació continuada de la UIB.
    »b) Supervisar, completar i trametre les propostes de nova aprovació dels títols propis de postgrau i de formació continuada al Consell de Direcció de la UIB per a la tramitació posterior.
    »c) Aprovar les propostes de renovació dels títols propis de postgrau i de formació continuada.
    »d) Informar sobre els convenis de col·laboració interdepartamentals i/o interuniversitaris, nacionals o estrangers presentats per a la realització d'un títol propi de postgrau de la UIB de formació continuada i per a la tramitació ulterior.
    »6. La Comissió d'Estudis de Postgrau ha de prendre les decisions per majoria dels assistents a la reunió. En cas d'empat, el vot del president té caràcter diriment.»
  5. Se suprimeix la disposició transitòria de l’Acord normatiu 7543/2006.
  6. Es modifica la disposició derogatòria única, la redacció de la qual resta de la forma següent:
    «Aquesta normativa substitueix totalment les normatives prèvies (acords normatius 7229/2005, de 5 de maig, i 7543/2006, de 3 de maig).»

Article 2

Es disposa la publicació, com a annex, del text íntegre resultant de la modificació de l’Acord normatiu 7543/2006.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Exposició de motius

La creació del Centre d’Estudis de Postgrau de la Universitat de les Illes Balears es justifica en el marc del procés de conformació de l’espai europeu d’educació superior i d’investigació, com una contribució a l’impuls, el desenvolupament, la coordinació i la gestió de l’oferta dels estudis de postgrau i formació continuada a la Universitat de les Illes Balears.

La regulació dels estudis oficials de postgrau afavoreix l’adopció de pautes flexibles i d’adequació als canvis, sens perjudici dels criteris de qualitat i de planificació necessaris segons els requeriments científics i professionals del nostre entorn cultural i socioeconòmic.

La formació especialitzada, acadèmica, en investigació i professional dels estudis de postgrau estimula la seva definició multidisciplinària, expressada en la col·laboració interdepartamental, interfacultativa i interuniversitària, nacional i internacional, així com en la mobilitat territorial i virtual d’estudiants i professors.

El Centre d’Estudis de Postgrau assumeix un model centralitzat de gestió acadèmica i administrativa dels estudis de postgrau, que condueixen a l’expedició dels títols oficials de màster i de doctor, per tal d’optimitzar recursos i obtenir la màxima eficàcia en la gestió d’un ensenyament caracteritzat per la transversalitat, la mobilitat, la flexibilitat i el dinamisme, ateses a més la definició territorial interinsular i les dimensions de la UIB, tant pel que fa a l’oferta d’estudis oficials i propis com al nombre d’alumnes matriculats.

El Centre d’Estudis de Postgrau, responsable dels estudis de postgrau de la UIB, incorpora igualment la direcció acadèmica dels títols propis i de formació continuada de postgrau, així com la planificació conjunta de l’oferta d’aquests estudis i dels programes oficials de postgrau, en col·laboració amb la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears i els altres òrgans competents en la gestió dels cursos.

El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d’avui, fent ús de la competència que li atribueixen els articles 21.1 i 21.2.31 i 37 dels Estatuts d’aquesta universitat, acorda de crear el Centre d’Estudis de Postgrau de la UIB, en els termes següents:

Article 1. Creació

Es crea el Centre d’Estudis de Postgrau (CEP) com a òrgan responsable de la promoció, selecció, coordinació i gestió acadèmica dels programes oficials de postgrau, dels títols propis de postgrau i dels títols de formació contínua, sota la direcció del Consell de Govern i del Consell de Direcció de la Universitat. Aquesta responsabilitat serà sens perjudici de les atribucions que la normativa reguladora del procediment d’elaboració i aprovació dels corresponents títols atorgui a les facultats, els departaments, les escoles i els instituts, a la direcció dels cursos i a la Fundació Universitat-Empresa.

Article 2. Competències

  1. Les competències del Centre d’Estudis de Postgrau són les següents:
    1. Respecte als programes i títols oficials de postgrau: seleccionar i coordinar les propostes presentades, tramitar les propostes seleccionades i responsabilitzar-se de la gestió acadèmica dels títols i cursos definitivament aprovats.
    2. Respecte als títols propis de postgrau: incentivar i programar nous títols, seleccionar i tramitar les propostes presentades, aprovar la renovació dels títols ja existents, proposar al Consell de Direcció i al Consell de Govern l’aprovació dels nous títols i supervisar la gestió acadèmica i econòmica dels cursos efectuada per la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears i els altres òrgans competents en la gestió dels cursos.
    3. Respecte als cursos i activitats de formació contínua: impulsar i fomentar la realització d’aquest tipus de cursos i activitats, seleccionar i tramitar les propostes presentades i supervisar-ne el desenvolupament.

Article 3. Estructura

El Centre d’Estudis de Postgrau té l’estructura següent:

  1. El director.
  2. Dos subdirectors i un secretari.
  3. La Comissió d’Estudis de Postgrau.
  4. Els altres òrgans la creació dels quals sigui adient.

Article 4. Director

  1. El director del CEP desenvoluparà les funcions de direcció del centre. Dependrà orgànicament del vicerector que tingui atribuïda la competència en matèria de postgrau.
  2. El director té assignades, entre d’altres, les tasques següents:
    1. Incentivar i promoure les propostes de cursos.
    2. Controlar l’aplicació de la normativa vigent.
    3. Vetllar per l’excel·lència dels cursos i la seva adequació a les necessitats de l’entorn.
    4. Presentar les propostes als òrgans competents.
    5. Dirigir i coordinar les tasques del CEP.
    6. Proporcionar assessorament i suport als òrgans de la Universitat vinculats amb les accions formatives de postgrau i de formació contínua.
    7. Encarregar-se de dirigir la gestió administrativa dels programes oficials de postgrau.
  3. El director del CEP serà nomenat pel Rector.

Article 5. Subdirectors

  1. El director ha de designar dos subdirectors d'entre els professors de la Universitat que reuneixin els requisits per ocupar el càrrec. En tot cas han de ser doctors.
  2. Correspon als subdirectors assistir el director en les seves funcions, i coordinar i dirigir les activitats que els assigni el director.
  3. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del director, l'ha de substituir un subdirector prèviament determinat. Si no s'ha determinat, l'ha de substituir el de més categoria acadèmica, antiguitat a la UIB i edat, per aquest ordre.
  4. Els subdirectors cessen en el seu càrrec a petició pròpia, per decisió del director que els nomenà o quan sigui elegit un nou director.

Article 6. Secretari

  1. El secretari del CEP, que ho serà també de la Comissió d’Estudis de Postgrau, és el fedatari dels actes i acords dels òrgans del CEP, té encomanada la custòdia dels llibres d'actes i l'expedició de certificats dels acords i de tots aquells actes o fets que constin als documents oficials del CEP. Així mateix, li correspon, amb l'ajut del personal d'administració i serveis adscrit al CEP, confeccionar tots els escrits de caràcter administratiu o econòmic que li encarregui el director.
  2. El secretari serà designat pel director d'entre professors doctors que compleixen llurs funcions al CEP.
  3. El secretari cessarà en el seu càrrec a petició pròpia, per decisió del director o quan sigui elegit un nou director.
  4. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del secretari, l'ha de substituir interinament la persona que, a aquest efecte, designi el director.

Article 7. Comissió d’Estudis de Postgrau

  1. La Comissió d'Estudis de Postgrau és formada per:
    1. El vicerector responsable dels estudis de postgrau, o el director del CEP per delegació del vicerector, que la presidirà.
    2. Els subdirectors i el secretari del CEP.
    3. Deu vocals elegits pel Consell de Govern de la UIB entre professors doctors permanents a temps complet, per un període de quatre anys, tot això sens perjudici de les exigències mínimes a què fa referència la legislació vigent en cada moment. Aquests vocals han de representar els àmbits de coneixement següents:
      • Ciències Experimentals: 2
      • Ensenyaments Tècnics: 1
      • Infermeria i Fisioteràpia: 1
      • Psicologia: 1
      • Humanitats: 2
      • Ciències Jurídiques: 1
      • Ciències Econòmiques: 1
      • Ciències de l'Educació: 1
    4. Dos membres del personal d'administració i serveis de la UIB i de la FUEIB, un per cada entitat, designats pel vicerector responsable dels estudis de postgrau. Els dos vocals tindran veu però no vot.
  2. Actuarà com a secretari de la Comissió d'Estudis de Postgrau el secretari del CEP.
  3. El president de la Comissió pot convocar perquè assisteixi a les reunions qualsevol membre de la comunitat universitària que pugui estar interessat en el tema que es tracti a la sessió pertinent de la Comissió.
  4. Les funcions de la Comissió d'Estudis de Postgrau referents als títols oficials de postgrau són les que li atorga la normativa dels estudis oficials de postgrau de la UIB, i en concret les següents:
    1. Proposar les pautes generals per a l'elaboració i organització dels programes oficials de postgrau conduents a l'obtenció dels títols de màster i/o doctor, de conformitat amb els criteris i requisits acadèmics que estableix el Reial decret 56/2005.
    2. Informar i proposar al Consell de Direcció els programes i títols oficials de postgrau per a la tramitació posterior.
    3. Informar dels convenis de col·laboració interdepartamentals i/o interuniversitaris, nacionals o estrangers presentats per a la realització d'un programa oficial de postgrau o per a la participació de la UIB en un programa oficial de postgrau d'una altra institució, per a la tramitació ulterior.
  5. Les funcions de la Comissió d'Estudis de Postgrau quant als títols propis de postgrau i de formació continuada són:
    1. Proposar títols propis de postgrau i de formació continuada de la UIB.
    2. Supervisar, completar i trametre les propostes de nova aprovació dels títols propis de postgrau i de formació continuada al Consell de Direcció de la UIB per a la tramitació posterior.
    3. Aprovar les propostes de renovació dels títols propis de postgrau i de formació continuada.
    4. Informar sobre els convenis de col·laboració interdepartamentals i/o interuniversitaris, nacionals o estrangers presentats per a la realització d'un títol propi de postgrau de la UIB de formació continuada i per a la tramitació ulterior.
  6. La Comissió d'Estudis de Postgrau ha de prendre les decisions per majoria dels assistents a la reunió. En cas d'empat, el vot del president té caràcter diriment.

Disposicions addicionals

Primera

S’autoritza el Consell de Direcció perquè desenvolupi, si escau, aquest acord normatiu.

Segona

En tot allò que no preveu aquesta normativa s’aplicarà la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAP i PAC).

Tercera

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Disposició derogatòria

Única

Aquesta normativa substitueix totalment les normatives prèvies (acords normatius 7229/2005, de 5 de maig, i 7543/2006, de 3 de maig).

Disposició final

Única

Aquesta normativa entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al FOU.

Palma, 6 de novembre de 2007
La Rectora, Montserrat Casas