logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 284 - Any  XXII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 20 de juliol de 2007
Consell de Direcció

8018. ACORD EXECUTIU del dia 26 de juny de 2007 pel qual es fa públic el concurs d'idees per millorar la gestió universitària en el context de l'espai europeu d'educació superior.

El Consell de Direcció, a la sessió del dia d'avui, de conformitat amb les atribucions que li confereix l'article 24.1.a) i h) dels Estatuts, ha acordat de fer públic el concurs d'idees per millorar la gestió universitària en el context de l'espai europeu d'educació superior en els termes que s'indiquen a l'annex adjunt.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Annex

Concurs d'idees per millorar la gestió universitària en el context de l'espai europeu d'educació superior

1. Introducció

Entre les línies prioritàries d'actuació establertes pel Ministeri d'Educació i Ciència a les bases reguladores de les subvencions per al finançament de l'adaptació de les institucions universitàries a l'espai europeu d'educació superior (EEES), hi ha els incentius a la gestió. Més concretament, es tracta d'incentivar la col·laboració i participació del PAS (administratiu, tècnic i de gestió) en actuacions relacionades amb la implantació dels distints elements del procés de Bolonya. D'altra banda, el Pla estratègic de la Gerència (2005-2007), qualitat de la gestió, estableix, com un dels objectius, potenciar els recursos humans amb la finalitat darrera de millorar la qualitat dels serveis que presta la institució.

En conseqüència, la UIB inclou en el seu Pla propi per a l'adaptació a l'EEES 2006-2007 la convocatòria d'un concurs d'idees per a la millora de la gestió de les noves titulacions. Els propòsits de la iniciativa són donar un impuls a la contribució del personal d'administració i serveis en el procés d'integració de l'educació superior a l'espai europeu i avançar cap a l'excel·lència en la gestió. Aquesta convocatòria la posen en marxa l'Oficina de Convergència i Harmonització Europea (OCIHE), el Servei d'Estadística i Qualitat Universitària (SEQUA) i la Comissió Assessora de Recursos Humans (CARHU).

2. Objectius

  • Motivar per a la contribució del personal d'administració i serveis en el procés d'integració de l'educació superior a l'espai europeu
  • Avançar cap a l'excel·lència en la gestió
  • Premiar la implicació i la iniciativa del personal d'administració i serveis

3. Qui es pot presentar al concurs

Pot presentar propostes de millora el personal d'administració i serveis de la UIB (funcionari i laboral). Les propostes les han de presentar equips formats per persones d'un mateix servei o de diferents serveis. El nombre de persones que poden formar l'equip és un mínim de dues i un màxim de cinc.

4. Categories de premis

Hi ha quatre categories de premis:

  1. Propostes d'actuació per millorar l'atenció a l'alumnat i/o PDI per augmentar la satisfacció de l'usuari.
  2. Accions tendents a fomentar l'espai europeu i apropar-lo a la tasca quotidiana de la comunitat universitària.
  3. Idees que promoguin la mobilitat d'alumnes, PDI i PAS.
  4. Millores en la qualitat de la gestió.

5. Premis i incentius

Els premis que rebran els guanyadors de cada categoria són de diferents tipus:

  • Premis en metàl·lic: 200 euros per a cada persona integrant de l'equip.
  • Dies lliures: dos dies per a cada persona integrant de l'equip, sempre subordinats a les necessitats del servei.
  • També hi haurà un reconeixement exprés (al full de serveis i/o a l'expedient del treballador), de tal manera que pugui ser un mèrit a l'hora de promocionar-se, concursar, etc.

6. Procediment per presentar propostes

Per garantir la confidencialitat i l'anonimat de les propostes, el procediment és el següent:

A la secció Convocatòries de la pàgina web de l'OCIHE (http://www.uib.es/servei/ocihe/) i a la del SEQUA (http:/ /www.uib.es/servei/sequa/index.html/) hi haurà dos formularis diferents. El primer formulari serà per identificar els equips amb un pseudònim i el segon formulari contindrà la proposta de millora o el suggeriment. Aquests formularis s'han d'emplenar i s'han de posar dins dos sobres diferents. A la part exterior del primer sobre únicament s'hi ha d'indicar l'expressió «equip» i a dins s'hi ha d'incloure el primer formulari. A la part exterior del segon sobre únicament hi ha d'aparèixer l'expressió «proposta de millora» i a dins, s'hi ha d'incloure el segon formulari. Els dos sobres ­sense remitent s'han d'incloure dins un tercer sobre, més gros, i és aquest el que s'ha de presentar i registrar al Registre General de la Universitat (Son Lledó) o als registres de les seus universitàries de Menorca i d'Eivissa i Formentera i de l'edifici Sa Riera. A l'anvers del sobre gros només hi ha d'aparèixer «concurs d'idees per millorar la gestió universitària en el context de l'espai europeu d'educació superior» i al revers, un remitent (que no pot ser un pseudònim, sinó que ha de ser el nom i cognoms d'alguna persona). La Secretaria General serà l'encarregada de custodiar els sobres registrats.

Al primer formulari hi ha d'haver la informació següent:

  • Nom de l'equip
  • Nom i cognoms de les persones que integren l'equip
  • Servei/s o unitat/s administrativa/es al/s qual/s pertanyen els integrants de l'equip

Al segon formulari hi ha d'haver la informació següent:

  • Pseudònim de l'equip que presenta la proposta
  • Àmbit, procés, òrgan, servei o unitat administrativa que afecta especialment la proposta
  • Descripció de la necessitat, del problema o de l'àrea d'intervenció
  • Proposta d'actuació: descripció, recursos necessaris i, si escau, temporalització
  • Beneficis esperats de la implantació de la proposta
  • Categoria o categories de premi a la qual / les quals es presenta

Els formularis s'han de registrar en sobres diferents, i el vicesecretari general serà l'encarregat de custodiar-los.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de propostes, els sobres amb les propostes (i només aquests) arribaran al jurat, que serà l'encarregat d'avaluar -les i decidir els guanyadors en les quatre categories.

Aclariments:

  • Una mateixa persona pot presentar propostes diferents com a integrant de diferents equips.
  • Un mateix equip pot presentar diferents propostes. En aquest cas, no cal que torni a registrar el primer formulari.

7. Membres del jurat i avaluació de les propostes

Avaluarà les propostes un jurat format per la Comissió Assessora de Recursos Humans (CARHU) i el director de l'Oficina de Convergència i Harmonització Europea (OCIHE).

Els membres del jurat disposaran de l'eina d'avaluació de les propostes de millora, on apareixen els diferents criteris i la ponderació d'aquests sobre la puntuació final de la proposta.

El jurat tindrà cura de no premiar aquelles propostes d'actuació que estiguin o puguin estar en procés d'implantació.

La Gerent comunicarà la concessió del premi als guanyadors.

8. Criteris d'avaluació de les propostes i ponderació

L'eina d'avaluació de les propostes d'actuació que utilitzaran els membres del jurat consta de diferents criteris ponderats segons el seu pes relatiu. L'eina contribuirà a facilitar la valoració de les diferents propostes d'una manera objectiva i a facilitar als concursants la presentació de les seves propostes. Conèixer els criteris d'avaluació i el pes d'aquests guiarà els candidats a l'hora de confeccionar els suggeriments.

  • L'adequació de la proposta a les directrius de l'espai europeu d'educació superior: 2,5 punts
  • La claredat, la precisió i el desenvolupament de la proposta presentada: 0,5 punts
  • La viabilitat de la proposta: 2 punts
  • La creativitat i/o l'originalitat de la idea suggerida: 0,8 punts
  • Que els beneficis esperats amb la implantació de la proposta compensin el cost de la implantació: 2 punts
  • L'impacte i la magnitud potencial de la implantació de la proposta en l'adaptació a l'espai europeu d'educació superior i en la millora de la qualitat de la Universitat: 2,2 punts
  • TOTAL 10 punts

9. Temporalització

  • Publicació de la convocatòria FOU de juliol
  • Presentació de propostes De l'endemà de la publicació al FOU al 21 de setembre Valoració de les propostes Del 24 al 10 d'octubre
  • Publicació dels resultats del concurs 17 d'octubre

Palma, 26 de juny de 2007
La Rectora, Montserrat Casas