El Consell de Govern, a la sessió ordinària del
dia d'avui, en virtut de les competències que li corresponen
segons l'article 21.2.13 dels Estatuts de la Universitat, acorda
d'aprovar el document de plantilla del personal d'administració
i serveis de la Universitat de les Illes Balears per als anys
2006-2007.
Introducció
El Pla estratègic de la UIB per al quinquenni 2002-2006
preveu dins l'eix IV æde les personesæ a l'objectiu
14.3 la creació d'un document de plantilla per al PAS.
Alhora, el Pla estratègic de Gerència, amb l'objectiu
de potenciar els recursos humans, la primera acció que
preveu és la creació d'un document de plantilla
per al PAS com a eina que permeti definir el futur d'aquest col·lectiu
i aconseguir una estructura més consolidada i adequada
al nivell tècnic i professional de les tasques que desenvolupa.
Actualment l'estructura del PAS és inadequada, hi ha molts
llocs base i pocs nivells superiors, hi ha una descompensació
en l'estructura piramidal, i aquesta no és adequada a la
realitat de la Universitat actual i encara menys per abordar les
necessitats futures; en definitiva, hi ha un dèficit històric
no tant en nombre de persones com en qualificació de les
places que aquestes ocupen.
Aquest document ha de regir les dotacions, les promocions i els
nous ingressos que ha de dur a terme la Universitat de les Illes
Balears en el període 2006-2007, tot i que, per a això,
s'utilitzi, en part, una partida pressupostària que prové
d'exercicis anteriors en els quals no es va fer cap tipus de promoció.
D'altra banda, la implantació a la Universitat espanyola
de l'espai europeu d'educació superior i la introducció
cada cop més evident del sistema d'avaluacions i acreditacions
per part de diferents estaments a la Universitat, faran que el
suport que hagi de prestar el PAS per assolir els objectius de
la Universitat hagi de ser de més qualitat, i el seu paper,
cada cop de més responsabilitat.
Per aquest motiu i d'acord amb els representants dels treballadors
(Comitè d'Empresa i Junta de Personal), es proposa aquest
primer document de plantilla del PAS de la UIB.
Article 1
La vigència d'aquest document de plantilla, tret del que
s'estipula a l'article tercer, és de dos anys: 2006-2007.
En aquest bienni s'han d'iniciar les accions previstes en aquest
document.
Article 2
1. Dins l'any 2006, per darrera vegada i de manera excepcional,
atesa la legislació vigent, es duran a terme les següents
promocions internes per desdoblament de places de personal laboral
d'acord amb el segon paràgraf de l'article 21 del Conveni
col·lectiu del personal laboral de la UIB:
a) Servei de Biblioteca i Documentació: 5 places
b) Centre de Tecnologies de la Informació: 5 places
c) Altres serveis: 5 places
2. A partir de l'any 2007, qualsevol promoció vertical
ha de ser necessàriament com a personal funcionari.
Article 3
1. Amb la finalitat d'homogeneïtzar les condicions de treball
de tot el personal d'administració i serveis de la Universitat
de les Illes Balears i seguint la tendència de les universitats
públiques i de la resta de les administracions, la Universitat
oferirà al personal laboral fix la possibilitat d'accedir
als cossos funcionarials específics creats a l'Acord normatiu
7423 /2005, de 16 de desembre (FOU núm. 259, de 22 de desembre),
mitjançant processos de promoció interna horitzontals
d'acord amb el punt 3 de l'article 22 de la Llei 30 /1984, de
2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública.
2. Dins l'any 2006 es durà a terme una primera convocatòria
per al personal laboral fix que es vulgui promocionar a places
de personal funcionari:
a) El personal laboral del grup I es promocionarà
al grup A.
b) El personal laboral del grup II es promocionarà al grup
B.
c) El personal laboral del grup III es promocionarà al
grup C.
d) El personal laboral dels grups IV.1 i IV.2 es promocionarà
al grup D.
3. Dins l'any 2007 es farà una segona convocatòria
per al personal laboral que es vulgui promocionar a places de
personal funcionari amb les mateixes condicions que les establertes
a la convocatòria de l'any 2006, sempre d'acord amb la
legislació vigent.
4. Dos anys després de la presa de possessió de
les promocions previstes a l'article 2, es farà una tercera
convocatòria amb les mateixes condicions que les establertes
a la convocatòria de l'any 2006, sempre d'acord amb la
legislació vigent.
5. Les convocatòries esmentades als apartats 2, 3 i 4
anteriors tindran caràcter voluntari per al personal laboral.
6. Els treballadors que vulguin accedir a cossos específics
de funcionari han de tenir la titulació requerida a l'article
25 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma
de la Funció Pública, i han d'haver prestat serveis
efectius durant almenys dos anys com a personal laboral fix en
categories del grup professional a què pertanyen o en categories
d'un altre grup professional per a l'accés al qual s'exigeixi
el mateix nivell de titulació, i han de superar les proves
corresponents.
7. El personal laboral fix que no accedeixi a cossos específics
de funcionari quedarà com a personal laboral i la plaça
que ocupa quedarà per extingir, i mantindrà el règim
laboral i retributiu establert al Conveni col·lectiu vigent.
8. Tots els llocs que es creïn a partir d'aquest moment
estaran sotmesos al règim jurídic funcionarial i
seran inclosos en la relació de llocs de treball de personal
funcionari en els cossos específics o generals, segons
correspongui.
Article 4
Per tal de mantenir la coherència retributiva entre els
funcionaris auxiliars administratius d'aquesta universitat, a
partir del dia 1 de gener de 2007 el complement de productivitat
dels funcionaris de carrera del cos general auxiliar administratiu
de nivells 14 i 16 s'equipararà al dels auxiliars administratius
de nivell 18.
Article 5
Atès que fa molt de temps que no es fan promocions a grups
superiors per al personal funcionari, i vista la tendència
incipient de les administracions públiques a potenciar
el grup C per tal d'anivellar les funcions dels actuals auxiliars
administratius (grup D) amb la realitat actual, aquest document
de plantilla estableix, respecte del personal ja funcionari dels
cossos generals i específics de biblioteca que compleixin
els requisits legalment establerts, l'inici de les següents
promocions internes dins l'any 2006:
Cossos generals
6 places de grup B a grup A
15 places de grup C a grup B
40 places de grup D a grup C
2 places de grup E a grup D
Cossos específics de biblioteca i arxiu
1 plaça de grup B a grup A
2 places de grup C a grup B
Article 6
1. Com ja s'ha fet dins el pressupost per a l'any 2006, hi ha
d'haver una política de consolidació dels llocs
de treball ocupats per personal contractat de durada determinada
que, per les característiques de la seva tasca, esdevenen
cabdals (estructurals) per al funcionament de la UIB.
Així, s'acorda establir el percentatge mínim del
80 per cent per consolidar aquests llocs de treball dins la vigència
d'aquest document.
Aquest percentatge s'aplicarà sobre el nombre de personal
contractat a 31 de desembre de 2005. Un cop descomptades les places
creades l'any 2006, queden pendents de crear un mínim de
26 places dins l'any 2007.
2. Quan les disponibilitats pressupostàries ho permetin,
es dotaran aquestes places en el grup més alt possible,
d'acord amb les necessitats de cada servei.
3. Les places estructurals que no es consoliden en aquest document
més les que esdevinguin d'aquesta naturalesa en el futur
s'hauran d'assumir en el document de plantilla següent.
Article 7
Paral·lelament a les accions previstes als articles anteriors,
es poden convocar els processos d'oposició lliure als cossos
de funcionari que corresponguin segons les vacants de la relació
de llocs de treball. També es podran convocar oposicions
de promoció interna per a les places dotades pressupostàriament
de nivells superiors, sempre que hi hagi acord entre la Gerència
i el Comitè d'Empresa o la Junta de Personal, segons correspongui.
Article 8
Es constituirà una comissió Gerència - representants
dels treballadors que valorarà de forma objectiva la necessitat
de crear noves places quan hi hagi noves tasques que a l'hora
d'aprovar aquest document de plantilla no es poden preveure, o
de les quals simplement no es pot calibrar l'impacte en la tasca
administrativa (espai europeu d'educació superior, nova
normativa estatal, etc.), o si hi ha un increment no puntual quantificat
objectivament de les tasques existents el dia d'avui.
Article 9
1. La Universitat de les Illes Balears té com un dels
seus objectius prioritaris fomentar la integració de les
persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per
cent. Aquest col·lectiu de persones es desglossa en:
a) Persones amb discapacitat física, sensorial o psíquica
que no tingui l'origen en retard mental lleu, moderat o límit.
b) Persones amb discapacitat originada en retard mental lleu,
moderat o límit, o amb sordesa profunda, severa o mitjana
prelocutiva.
2. Conscients de la importància d'unir esforços
per aconseguir la normalització plena de la vida de les
persones amb discapacitat, es considera necessari posar en marxa
estratègies que permetin la integració d'aquestes
persones en el mercat laboral.
3. La Universitat de les Illes Balears reservarà un mínim
del 4,5 per cent de les places vacants que s'ofereixen a convocatòria
pública perquè les cobreixin les persones a les
quals fa referència l'apartat a).
4. Així mateix, la UIB es compromet a contractar una persona
d'aquelles a les quals fa referència la lletra b) del primer
apartat d'aquest article per cada any de vigència d'aquest
document.
Disposició derogatòria
Única
Queda derogat l'Acord normatiu 4080/1998, de 19 de juny, pel
qual s'aprova el Reglament de provisió de llocs de treball,
promoció interna i reingrés del personal funcionari
d'administració i serveis de la UIB (FOU núm. 148,
de 26 de juny). Mentre no s'aprovi un nou acord, la fase de concurs
de les promocions establertes en aquest document es regularà
per les bases de cada convocatòria.
Disposició final
Única
Aquesta normativa entrarà en vigor l'endemà de
publicar-se al FOU.
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui
els efectes que corresponguin.
|