El
Consell de Direcció, a la sessió ordinària
del dia d'avui, fent ús de les competències que li
atribueixen els articles 23.1 i 24.1.a) i h) dels Estatuts de la
Universitat, ha establert el procediment per a la implantació
dels crèdits ECTS en els nous títols oficials de postgrau,
en els termes següents:
L'espai europeu d'educació superior estableix una nova
mesura per quantificar el treball acadèmic dels estudiants
universitaris que es denomina crèdit europeu, crèdit
ECTS o ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System).
El sistema universitari espanyol n'estableix la implantació
al Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre. Aquest canvi implica
l'extinció del crèdit LRU. L'ECTS es basa en les
hores de treball de l'estudiant i no en les hores de docència
del professor. L'ús de l'ECTS implica un canvi radical
en la planificació dels estudis universitaris. Aquest acord
pretén contribuir a la implantació del crèdit
europeu als nous postgraus de la UIB.
Article 1. Calendari acadèmic
El nombre de dies lectius de l'any acadèmic 2006-2007
per als estudis de màster oficial a la UIB no serà
inferior a un total de 190 dies, que es comptabilitzaran en 19
setmanes del semestre de tardor i 19 setmanes del semestre de
primavera.
Les hores de treball dels crèdits ECTS es distribuiran
de forma proporcional entre els dies lectius de l'any acadèmic.
El nombre d'hores diàries de treball de l'estudiant en
cap cas no serà superior a vuit.
Article 2. Càrrega de treball del crèdit ECTS
Un crèdit ECTS dels estudis de màster a la Universitat
de les Illes Balears es comptabilitzarà sempre com a 25
hores de treball de l'estudiant.
Article 3. Percentatges d'hores de treball presencial
Segons el règim dels estudis, el percentatge d'hores
de presencialitat (hores de treball de l'estudiant amb presència
del professor) dels estudis de màster serà el següent:
Estudis presencials: un mínim del 25% i un màxim
del 30%.
Estudis semipresencials: un mínim del 12% i un màxim
del 15%.
Estudis no presencials (en línia): 100% de treball
autònom.
Article 4. Tipologia d'agrupació
D'acord amb les metodologies d'aprenentatge dels estudis, les
hores de treball presencial tenen tres tipus d'agrupació:
Grup gran: agrupació d'un màxim de 120 alumnes.
Grup mitjà: agrupació d'un màxim de
25 alumnes.
Grup petit: agrupació de 5 alumnes.
Article 5. Percentatges segons la tipologia d'agrupació
Els percentatges per a les titulacions de màster segons
les hores de treball presencial i segons la tipologia d'agrupació
seran els següents:
Percentatge màxim d'hores presencials en grup gran:
el 55%; mínim: el 40%.
Percentatge màxim d'hores presencials en grup mitjà:
el 55%; mínim: el 40%.
Percentatge màxim d'hores presencials en grup petit:
el 10%; mínim: el 5%.
Article 6. Càrrega docent
La càrrega docent de cada una de les assignatures de màster
serà comptabilitzada segons el total d'hores de treball
presencial amb els alumnes.
Article 7. Tutories
Les tutories ECTS són una metodologia d'aprenentatge integrada
en els plans d'estudis de les noves titulacions de postgrau. Aquestes
tutories s'han de comptabilitzar com a hores de treball presencial
dels alumnes.
A més de les tutories del pla d'estudis i vinculades a
l'assignatura, la direcció de la titulació determinarà
una hora setmanal per professor i per assignatura que es denominarà
«hora d'atenció a l'alumnat» i que farà
les funcions de les hores de tutoria voluntària del sistema
educatiu anterior a l'adaptació a Bolonya. Aquesta hora
setmanal no es comptabilitzarà com a hora de treball presencial
a la planificació ECTS.
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui
els efectes que corresponguin.
|