FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XXI
Núm. 263
Divendres, 3 de març de 2006
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Consell de Direcció
7491 ACORD EXECUTIU del dia 2 de març de 2006 pel qual es convoquen eleccions de representants dels estudiants per estudis al Consell d'Estudiants de la Universitat.

En virtut dels articles 85, 88.2 i 142 dels Estatuts, de l'article 50 de l'Acord normatiu 6377/2003, de 5 de novembre (FOU núm. 225, de 7 de novembre), pel qual s'aprova la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, i de l'Acord normatiu 7460/2006, de 9 de febrer (FOU núm. 262, de 17 de febrer), pel qual es reforma la normativa electoral de la Universitat, reunida la Comissió Electoral el dia d'avui, en ús de la competència que li atribueix l'article 9.a) de la normativa electoral, s'acorda de convocar eleccions de representants dels estudiants per estudis al Consell d'Estudiants de la Universitat per al dia 5 d'abril de 2006, tenint en compte la normativa electoral i el calendari electoral que figuren a l'annex d'aquest acord.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Annex

1. El Consell d'Estudiants, màxim òrgan de representació estudiantil en l'àmbit universitari, ha de tenir un representant per estudi i un representant addicional per cada quatre-cents alumnes matriculats per estudi, de conformitat amb el que estableixen l'article 142.1.a) i c) dels Estatuts i l'article 50.1.a) i c) de la normativa electoral de la Universitat.

Els representants dels estudiants per cada estudi al Consell d'Estudiants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret, entre els estudiants matriculats a cada ensenyament conduent a l'obtenció de títols que tinguin caràcter oficial i validesa en tot el territori de l'Estat, de títols propis de grau (curs de primer cicle i estudis de primer i segon cicle) i de títols de formació bàsica de més de tres-centes hores lectives.

2. La durada del mandat dels electes és de dos anys.

3. La condició de membre del Consell d'Estudiants es perd en els casos enumerats a l'article 13 de l'Acord normatiu 6534/2003, de 18 de desembre (FOU núm. 232, de 20 de febrer), pel qual es fa públic el Reglament del Consell d'Estudiants.

4. Els electors poden votar un nombre igual o més petit de tres quarts per excés del nombre total de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 88.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

S'anul·laran totes les paperetes en què figuri un nombre superior de vots.

5.a) Són electors i elegibles els estudiants d'ensenyaments conduents a l'obtenció de títols que tinguin caràcter oficial i validesa en tot el territori de l'Estat, de títols propis de grau (curs de primer cicle i estudis de primer i segon cicle) i de títols de formació bàsica de més de tres-centes hores lectives.
b) Els estudiants que deixin de complir els requisits establerts a la lletra anterior deixaran de gaudir de la condició d'elegits.
c) No són electors ni elegibles els estudiants que estiguin matriculats d'ensenyaments que s'imparteixin en centres docents adscrits.

6. La circumscripció electoral és l'ensenyament.

Els representants dels estudiants de les circumscripcions són, doncs, els que s'indiquen:

Administració i Direcció d'Empreses 2 vot: 2
Arquitectura Tècnica 1 vot: 1
Biologia 2 vot: 2
Bioquímica 1 vot: 1
Ciències Empresarials 4 vot: 3
Direcció Hotelera Internacional (títol propi de grau) 1 vot: 1
Dret 3 vot: 3
Economia 2 vot: 2
Educació Social 1 vot: 1
Electrònica Industrial 1 vot: 1
Enginyeria Tècnica Agrícola 1 vot: 1
Filologia Anglesa 1 vot: 1
Filologia Catalana 1 vot: 1
Filologia Hispànica 1 vot: 1
Filosofia 1 vot: 1
Física 1 vot: 1
Fisioteràpia 1 vot: 1
Geografia 1 vot: 1
Graduat en Estudis Immobiliaris (títol propi de grau) 1 vot: 1
Graduat en Seguretat i Ciències Policials (títol propi de grau) 1 vot: 1
Història 1 vot: 1
Història de l'Art 1 vot: 1
Infermeria 2 vot: 2
Informàtica 1 vot: 1
Informàtica de Gestió 1 vot: 1
Informàtica de Sistemes 1 vot: 1
Matemàtiques 1 vot: 1
Mestre 4 vot: 3
Pedagogia 2 vot: 2
Psicologia 2 vot: 2
Psicopedagogia 1 vot: 1
Química 1 vot: 1
Telemàtica 1 vot: 1
Títol Superior de Turisme (títol propi de grau) 1 vot: 1
Treball Social 1 vot: 1
Turisme 3 vot: 3
Universitat Oberta per a Majors (UOM) 1 vot: 1

Total: 53

La situació de les meses electorals serà la següent:

Meses electorals Edifici

Administració i Direcció d'Empreses
Gaspar Melchor de Jovellanos

Arquitectura Tècnica
Aulari

Biologia
Guillem Colom Casasnovas

Bioquímica
Guillem Colom Casasnovas

Ciències Empresarials
Gaspar Melchor de Jovellanos

Direcció HoteleraInternacional (títol propi de grau)
Arxiduc Lluís Salvador

Dret
Gaspar Melchor de Jovellanos

Economia
Gaspar Melchor de Jovellanos

Educació Social
Guillem Cifre de Colonya

Electrònica Industrial
Anselm Turmeda

Enginyeria Tècnica Agrícola
Mateu Orfila i Rotger

Filologia Anglesa
Ramon Llull

Filologia Catalana
Ramon Llull

Filologia Hispànica
Ramon Llull

Filosofia
Ramon Llull

Física
Mateu Orfila i Rotger

Fisioteràpia
Beatriu de Pinós

Geografia
Ramon Llull

Graduat en Estudis Immobiliaris (títol propi de grau)
Gaspar Melchor de Jovellanos

Graduat en Seguretat i Ciències Policials (títol propi de grau) No es fan classes presencials
Gaspar Melchor de Jovellanos

Història
Ramon Llull

Història de l'Art
Ramon Llull

Infermeria
Guillem Cifre de Colonya

Informàtica
Anselm Turmeda

Informàtica de Gestió
Anselm Turmeda

Informàtica de Sistemes
Anselm Turmeda

Matemàtiques
Anselm Turmeda

Mestre
Guillem Cifre de Colonya

Pedagogia
Guillem Cifre de Colonya

Psicologia
Guillem Cifre de Colonya

Psicopedagogia
Guillem Cifre de Colonya

Química
Mateu Orfila i Rotger

Telemàtica
Anselm Turmeda

Títol Superior de Turisme (títol propi de grau)
Arxiduc Lluís Salvador

Treball Social
Ramon Llull

Turisme
Arxiduc Lluís Salvador

Universitat Oberta per a Majors (UOM)
Gaspar Melchor de Jovellanos

Les meses s'han d'obrir a les 11 hores i s'han de tancar a les 18 hores.

7. La Comissió Electoral adoptarà les mesures necessàries perquè les llistes provisionals d'electors s'exposin als centres corresponents i/o a la pàgina web de la Universitat (http://www.uib.es/eleccions2006/).

8. Les meses electorals han d'estar constituïdes per un professor i dos alumnes i llurs respectius suplents, si escau, que seran designats per la Comissió Electoral mitjançant una comunicació, personal o pública, en el moment oportú. La condició de membre d'una mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat, d'interventor i de membre de la Comissió Electoral.

Per anar a votar cal identificar-se amb el DNI, amb el carnet d'estudiant o amb un document de valor d'identificació anàleg.

9. La Comissió Electoral, si ho creu oportú, pot demanar que s'aturin durant una o diverses hores les classes per facilitar la votació.

10. La condició de candidat a les eleccions de representants dels estudiants al Consell d'Estudiants s'ha de manifestar formalment mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada adreçat a les secretaries dels centres o al Registre General de la Universitat. L'horari de presentació és de 9 a 15 hores. El procediment és el següent:

a) L'escrit de presentació de cada candidatura ha d'expressar clarament el nom i els cognoms del candidat, el DNI, l'estudi al qual pertany i l'òrgan col·legiat a què es presenta (Consell d'Estudiants), com també l'acceptació expressa del candidat, que ha de complir les condicions d'elegibilitat. A aquest efecte les secretaries dels centres o la Secretaria General facilitaran un model de sol·licitud i/o es podrà extreure el model de la pàgina web de la Universitat (http://www.uib.es/eleccions2006/).

b) Les candidatures s'han de presentar individualment (candidats independents) o per grups o agrupacions d'electors.

c) Les candidatures no poden ser objecte de modificació una vegada presentades, encara que es poden retirar en qualsevol moment abans del dia de les eleccions, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral i presentat al Registre General de la Universitat, de 9 a 15 hores.

11. De conformitat amb l'article 34.2 de la normativa electoral, si en una circumscripció el nombre de candidatures presentades és igual o inferior al nombre de llocs que s'han de cobrir, s'han de proclamar automàticament representants els candidats presentats, sense necessitat de fer cap elecció.

12. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, en cas d'empat quedaran proclamats els candidats en funció d'un sorteig.

13. El vot anticipat s'ha d'exercir d'acord amb el que disposa l'article 18 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears.

14. Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar interventors, perquè siguin presents a les votacions i l'escrutini, a les meses electorals en què es pugui votar la seva candidatura mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral, que s'ha de registrar al Registre General de la Universitat fins a tres dies abans de començar les votacions.

Calendari electoral

Dia 2 de març de 2006: el Consell de Direcció obre el procés electoral.

Dia 3 de març de 2006 (FOU extraordinari núm. 263): publicació de la convocatòria d'eleccions.

Del dia 3 de març de 2006 a l'11 de març de 2006: exposició pública dels diferents censos als centres corresponents i/o a la pàgina web de la Universitat (http: //www.uib.es/eleccions2006/).

Del dia 6 de març de 2006 a l'11 de març de 2006: presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 15 hores, i adreçat a la Secretaria General de la Universitat.

Del dia 6 de març de 2006 al 14 de març de 2006: presentació de candidatures.

Dia 16 de març de 2006: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens.

Dia 21 de març de 2006: la Comissió Electoral exposarà públicament els censos definitius a Son Lledó i/o a la pàgina web de la Universitat (http: //www.uib.es/eleccions2006/).

Dia 22 de març de 2006: la Comissió Electoral proclamarà els candidats.

Dia 23 de març de 2006: la Comissió Electoral exposarà públicament les candidatures a Son Lledó i/o a la pàgina web de la Universitat (http: //www.uib.es/eleccions2006/).

Del dia 23 de març de 2006 al 3 d'abril de 2006: campanya electoral.

Del dia 23 de març de 2006 al 4 d'abril de 2006 a les 15 hores: presentació del vot anticipat.

Dia 24 de març de 2006: presentació de reclamacions davant la Comissió Electoral sobre la proclamació de candidats mitjançant escrit presentat al Registre General de la UIB, de 9 a 15 hores, i adreçat a la Secretaria General de la Universitat.

Dia 28 de març de 2006: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions anteriors.

Dia 28 de març de 2006: la Comissió Electoral proclamarà definitivament els candidats i exposarà públicament les candidatures definitives a Son Lledó i/o a la pàgina web de la Universitat (http: //www.uib.es/eleccions2006/).

Fins al dia 30 de març de 2006: els candidats podran nomenar els interventors.

Dia 5 d'abril de 2006: eleccions.

Palma,  2 de març de 2006
El Rector, Avel·lí Blasco



 

 
Acord anterior
  Acord següent

Acords que fan referència a aquest.