FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XXI
Núm. 262
Divendres, 17 de febrer de 2006
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Consell de Direcció
7464 ACORD EXECUTIU del dia 7 de febrer de 2006 pel qual es fa públic el concurs de propostes de millora .

El Consell de Direcció, a la sessió del dia d'avui, de conformitat amb les atribucions que li confereix l'article 24.1.a) i h) dels Estatuts, ha acordat de fer públic el concurs de propostes de millora en els termes que s'indiquen a l'annex adjunt.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

PROJECTE DE CONCURS DE PROPOSTES DE MILLORA

INTRODUCCIÓ

El Pla estratègic de la Gerència 2005-2007 (qualitat de la gestió) preveu com a objectiu IV potenciar els recursos humans. Aquest objectiu té quatre subobjectius: garantir una gestió administrativa i tècnica professional, harmonitzar els interessos i necessitats del PAS amb els de la resta de col·lectius i amb els de la Universitat, millorar la gestió dels recursos humans i posar en marxa un sistema de reconeixements a la major implicació i eficàcia.

A fi de desenvolupar aquest objectiu es crea la Comissió Assessora de Recursos Humans (CARHU), integrada per Andreu Alcover, Gerent; Josep I. Aguiló, vicerector de Planificació Economicoadministrativa; Margalida Torrens, cap del Servei de Recursos Humans; Carme Ramis, psicòloga laboral i professora associada del Departament de Psicologia; i M. Jesús Mairata, directora tècnica de l’Oficina de Planificació i Prospectiva. D’aquesta comissió sorgeix la convocatòria d’aquest concurs de propostes de millora.

Les persones que poden fer suggeriments per millorar qualsevol aspecte d’un procés són les que hi treballen directament, les que estan en contacte directe amb els usuaris, o les que realitzen qualsevol gestió administrativa i/o tècnica.

Mitjançant aquest concurs la Gerència vol potenciar els recursos humans de la institució. Les persones són l’element decisiu per poder assolir els objectius estratègics de l’organització. Només la seva participació, el seu coneixement i la seva voluntat són el motor del canvi.

Amb aquest concurs s’inicia una sèrie d’accions per millorar els recursos humans i per premiar la major implicació i eficàcia.

OBJECTIUS

  • Motivar perquè es presentin propostes de millora.
  • Augmentar la implicació del personal en el treball d’equip i amb la institució.
  • Iniciar un procés de reconeixement a la major implicació i eficàcia.
  • Contribuir al procés de millora contínua i a l’increment de l’eficàcia i l’eficiència de la gestió interna.

QUI ES POT PRESENTAR AL CONCURS

Pot presentar propostes de millora el personal d’administració i serveis de la UIB (funcionari, laboral i contractat).

Les propostes les han de presentar equips formats per persones d’un mateix servei o de diferents serveis. El nombre de persones que pot formar l’equip és un mínim de dues i un màxim de cinc.

CATEGORIES DE PREMIS

Hi ha quatre categories de premis:

  1. Propostes de millora que tenen com a objectiu afavorir que les persones de la institució estiguin més satisfetes i/o millorar el clima laboral de la institució.
  2. Suggeriments que pretenen augmentar l’eficàcia de la gestió i/o la satisfacció de l’usuari o el client.
  3. Idees per agilitar un procés i/o disminuir el temps d’execució d’aquest procés.
  4. Propostes que tenen per finalitat augmentar l’eficiència de la gestió (estalviar doblers, disminuir el consum de recursos...).

PREMIS

Els premis que rebran els guanyadors de cada categoria són de diferents tipus:

  • Premis en metàl·lic: 200 euros per a cada persona integrant de l’equip.
  • Dies lliures: dos dies per a cada persona integrant de l’equip.
  • També hi haurà un reconeixement exprés (al full de serveis i/o a l’expedient del treballador), de tal manera que pugui ser un mèrit a l’hora de promocionar-se, concursar, etc.

     

PROCEDIMENT PER PRESENTAR PROPOSTES

Per garantir la confidencialitat i l’anonimat de les propostes el procediment és el següent:

 

A la pàgina web de l’OPP hi haurà dos formularis diferents. El primer, per registrar els equips amb un pseudònim, i el segon, amb la proposta de millora o el suggeriment. Aquests formularis s’han de baixar de la web de l’OPP,http://www.uib.es/servei/opp/index.html>, i s’han d’emplenar i registrar al Registre General de la Universitat.

Al primer formulari hi ha d’haver la informació següent:

  • Pseudònim de l’equip
  • Nom i cognoms de les persones que integren l’equip
  • Servei/s o unitat/s administrativa/es on pertanyen els integrants de l’equip

Al segon formulari hi ha d’haver la informació següent:

  • Pseudònim de l’equip que presenta la proposta
  • Àmbit, procés, òrgan, servei o unitat administrativa al qual afecta especialment la proposta
  • Descripció del problema o àrea per millorar
  • Proposta de millora: descripció, recursos necessaris* i temporalització
  • Beneficis esperats de la implantació de la proposta
  • Categoria o categories de premi a la qual / les quals es presenta

Els formularis s’han de registrar en sobres diferents, i el vicesecretari general serà l’encarregat de custodiar-los.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de propostes, els sobres amb les propostes (i només aquests) arribaran a la CARHU, que serà l’encarregada d’avaluar-les i decidir els guanyadors en les quatre categories.

Aclariments:

  • Una mateixa persona pot presentar propostes diferents com a integrant de diferents equips.
  • Un mateix equip pot presentar diferents propostes. En aquest cas no cal que torni a registrar el primer formulari.

MEMBRES DEL JURAT

La CARHU elegirà la millor proposta de cada categoria. Els membres de la comissió disposaran de l’eina d’avaluació de les propostes de millora on apareixen els diferents criteris i la seva ponderació sobre la puntuació final de la proposta.

El Gerent comunicarà la concessió del premi als guanyadors.

CRITERIS D’AVALUACIÓ DE LES PROPOSTES I PONDERACIÓ

L’eina d’avaluació de les propostes de millora que utilitzaran els membres del jurat consta de diferents criteris ponderats segons el seu pes relatiu. L’eina contribuirà a facilitar la valoració de les diferents propostes d’una manera objectiva i a facilitar als concursants la presentació de les propostes. Conèixer els criteris d’avaluació i el seu pes guiarà els candidats a l’hora de confeccionar els suggeriments.

La claredat, la precisió i el desenvolupament de la proposta presentada

0,7 punts

La viabilitat de la proposta

2,5 punts

La creativitat i/o l’originalitat de la idea suggerida

0,8 punts

Que els beneficis esperats amb la implantació de la proposta compensin el cost de la implantació

2,0 punts

L’impacte i la magnitud potencial de la implantació de la proposta en la millora de la Universitat

3,0 punts

La transversalitat de les propostes

1,0 punts

TOTAL

10 punts

TEMPORALITZACIÓ

Discussió i aprovació del projecte a càrrec de la CARHU

Gener

Presentació de propostes

De l’endemà de la publicació al FOU al 31 de març

Valoració de les propostes

Del 3 d’abril al 15 de maig

Publicació dels resultats del concurs

16 de maig

Palma,  7 de febrer de 2006
El Rector, Avel·lí Blasco



 

 
Acord anterior
 Acord següent

Acords que fan referència a aquest.