L'article 83 de la Llei orgànica d'universitats preveu
que els grups d'investigació reconeguts per la Universitat,
els departaments i els instituts universitaris d'investigació
i el seu professorat, a través d'aquests o dels òrgans,
centres, fundacions o estructures organitzatives similars de
la Universitat dedicats a la canalització de les iniciatives
en investigació del professorat i a la transferència
dels resultats de la investigació, poden firmar contractes
amb persones, universitats o entitats públiques i privades
per a la realització de treballs de caràcter científic,
tècnic o artístic, així com per al desenvolupament
d'ensenyaments d'especialització o activitats específiques
de formació.
D'altra banda, l'article 68 de la LOU preveu la compatibilitat
del professorat de la Universitat que exerceix les seves funcions
amb dedicació a temps complet o a temps parcial amb els
treballs científics, tècnics o artístics
a què es refereix l'article 83 de la Llei, d'acord amb
les normes bàsiques que estableixi el Govern, amb l'informe
previ del Consell de Coordinació Universitària.
La LOU no fa referència expressa a la intervenció
del personal d'administració i serveis de la Universitat
en els equips de treball que es dediquen als treballs científics,
tècnics o artístics a què es refereix l'article
83 de la Llei orgànica d'universitats. Però aquesta
manca de previsió normativa no s'ha d'interpretar necessàriament
com una prohibició per al personal d'administració
i serveis perquè pugui col·laborar amb els equips
d'investigació de la Universitat de les Illes Balears,
i més quan a la pràctica la intervenció
del personal d'administració i serveis és imprescindible
per poder dur a terme l'objectiu contractual.
De fet, el principi d'igualtat d'oportunitats suggereix que
el personal d'administració i serveis ha de poder participar
en aquest tipus de contractes, amb les restriccions inherents
que preveu la legislació per al personal funcionari i
el personal laboral d'administració i serveis de la Universitat.
Si pressuposam la necessitat de comptar amb la col·laboració
del personal d'administració i serveis per assumir els
treballs científics, tècnics o artístics
a què es refereix l'article 83 de la Llei orgànica
d'universitats, i tenint en compte que la falta de previsió
que fa la Llei no es pot interpretar com una prohibició
per a aquest personal de participar en els treball a què
es refereix l'article 83, es justifica que el personal d'administració
i serveis de la Universitat, tant funcionaris com laborals,
pugui participar en els treballs a què es refereix l'article
83 de la LOU.
El Consell de Govern regularà les condicions de participació
del personal d'administració i serveis, funcionari o
laboral; en tot cas, la col·laboració en els treballs
científics, tècnics o artístics a què
es refereix l'article 83 de la Llei orgànica d'universitats
es qualifica com una activitat complementària del personal
d'administració i serveis, per tot això, i tenint
en compte les normes legals i reglamentàries que siguin
aplicables, el Consell de Govern de la Universitat del dia d'avui,
fent ús de les atribucions que li confereix l'article
21.2.31 i 37 dels Estatuts de la Universitat, acorda d'autoritzar
activitats complementàries del personal d'administració
i serveis d'acord amb les normes següents:
Primera: s'autoritza la col·laboració del
personal d'administració i serveis de la Universitat
de les Illes Balears per realitzar els treballs de la UIB a
què es refereix l'article 83 de la Llei orgànica
d'universitats, amb caràcter d'activitat complementària
fora de la jornada habitual de treball.
Aquesta col·laboració complementària suposarà
necessàriament un increment de la jornada de treball
establerta, la qual serà objecte de seguiment mitjançant
els sistemes habituals de control horari, no obstant això,
excepcionalment es podrà realitzar part de la dedicació
total prevista fora del lloc de treball en altres condicions
extraordinàries. En aquest cas, el seguiment de la dedicació
es realitzarà mitjançant certificat del responsable
del projecte de què es tracti.
Segona: l'autorització a què es refereix
aquest acord és per col·laborar amb un membre d'un
dels equips formats per al desenvolupament de cadascun dels
contractes que se signin d'acord amb l'article 83 de la LOU,
o bé com a suport auxiliar i/o tècnic en les tasques
d'investigació i de gestió del conjunt de contractes
signats pels investigadors d'un departament, institut universitari
o centre docent.
Tercera: l'autorització per a les col·laboracions
mencionades, que es regula a l'apartat quart d'aquest acord,
serà concedida atenent les condicions particulars de
cada col·laboració, que es formularan amb la proposta
corresponent; no es preveuen col·laboracions que tinguin
una durada superior a un any.
Quarta: l'aprovació de la proposta per a la realització
d'aquestes col·laboracions es farà d'acord amb els
supòsits següents:
En totes les col·laboracions la proposta l'ha d'autoritzar
el Gerent o la persona que delegui, amb la sol·licitud
prèvia de la persona interessada i l'informe proposta
del professor i/o investigador responsable del projecte.
Cinquena: en acabar una col·laboració, la
persona que l'hagi duta a terme ha de tramitar al Servei de
Personal una còpia dels fulls individualitzats del control
horari i el certificat del professor i/o investigador responsable
del projecte amb un justificant de la seva participació
en el projecte perquè s'inclogui a la nòmina.
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui
els efectes que corresponguin.
|