El Consell de Govern, a
la sessió ordinària del dia d'avui, en virtut
de les competències que li corresponen segons l'article
21.1.13)
dels Estatuts de la Universitat, acorda d'aprovar el document
de plantilla docent de la Universitat de les Illes Balears.
Document de plantilla
0. Consideracions preliminars
0.1.
Formació de grups lectius: La formació
de grups lectius en relació amb el nombre d’alumnes es
considera un element clau per aconseguir els nivells de qualitat
docent desitjables. En aquest sentit, la formació de
grups lectius que en aquest document es proposa no s’aproxima
suficientment al que seria desitjable. Resulta, doncs, imprescindible
recordar que les xifres d’alumnes per aula que s’apliquen en
aquest document són fruit de les exigències d’una
realitat pressupostària i que en cap moment no reflecteixen
"el que hauria de ser". La Universitat es proposa,
per tant, com a objectiu fer els esforços necessaris
per millorar, en la mesura possible, aquest punt en futures
revisions d’aquest document.
0.2. Àrees de
coneixement: Encara que aquest document de plantilla pren
com a unitats de referència els departaments, a l’hora
de prendre qualsevol decisió que afecti la relació
càrrega - capacitat i promocions s’han de tenir en compte
les necessitats reals de totes les àrees de coneixement
que conformen el departament. En qualsevol cas els vicerectorats
responsables d’Ordenació Acadèmica i Professorat
s’han d’encarregar de vigilar que no es produeixin desequilibris
injustificats entre àrees de coneixement d’un mateix
departament.
0.3. Enriquiment
de plantilla: Tot i tenint en compte les noves exigències
de contractació derivades de la LOU, l’aplicació
d’aquest document de plantilla ha d’anar sempre acompanyada
d’una política conduent a la consecució del finançament
suficient per part de l’Administració pública,
per poder continuar la política d’enriquiment de la plantilla
iniciada durant el temps d’aplicació de l’anterior document
de plantilla.
0.4. Professorat
associat: Si bé en aquest document es proposa una
millora de la relació càrrega-sou dels professors
associats, pareix oportú deixar clar que aquesta no és
sinó una primera passa d’un procés que ha de continuar
per poder aconseguir l’adequada compensació econòmica
que rep aquest tipus de professorat.
Igualment es considera
prioritari aconseguir finançament per corregir la situació
dels departaments en els quals hi hagi una descompensació
en l’estructura de la plantilla deguda a un excés de
professorat associat.
0.5. Aplicació
del document de plantilla: Aquest document de plantilla
s’aplicarà de forma progressiva en funció de les
disponibilitats pressupostàries.
I. Dotació de
places
Tant la capacitat docent
com la càrrega docent es compten en crèdits. Un
crèdit és equivalent a deu hores presencials o
bé, en programes institucionals (ex.: Campus Extens),
a set de presencials i tres d’ús de material multimèdia.
1. Càlcul
de la capacitat docent
La capacitat docent
defineix el nombre de crèdits dels quals es fa càrrec
el professorat de cada un dels departaments de la UIB.
1.1. Regles generals
Tipologia
del professorat
|
Dedicació
lectiva
|
Dedicació
a tutories
|
CU/TU/CEU/TEUdr/PCdr/PCOLdr
A
temps complet
|
24
crèdits
|
6
hores presencials setmana/any
o
4 hores presencials setmana/any+
tutoria electrònica
|
CU/TU/CEU/TEUdr/PCdr/PCOLdr
A
temps parcial
|
(3
h) 9 crèdits
(4
h) 12 crèdits
(5
h) 15 crèdits
(6
h) 18 crèdits
Segons
dedicació horària
|
2
hores de tutories presencials setm./any
3
hores de tutories presencials setm./any
3,5
hores de tutories presencials setm./any
4
hores de tutories presencials setm./any
segons
dedicació horària
|
TEU/PCOL
A
temps complet
|
36
crèdits
|
6
hores presencials setm./any
o
4 hores presencials setm./any
+
tutoria electrònica
|
TEU/PCOL
A
temps parcial
|
(3
h) 9 crèdits
(4
h) 12 crèdits
(5
h) 15 crèdits
(6
h) 18 crèdits
Segons
dedicació horària
|
2
hores de tutories presencials setm./any
3
hores de tutories presencials setm./any
3,5
hores de tutories presencials setm./any
4
hores de tutories presencials setm./any
segons
dedicació horària
|
Ajudant
|
9
crèdits
|
1
hora de tutoria presencial setm./any
|
Ajudant
doctor
|
12
crèdits
|
2
hores de tutoria presencia setm./any
|
Associats
de 6 hores
|
12
crèdits
|
2
hores de tutoria presencial setm./any
|
Associats
de 4 hores
|
9
crèdits
|
1
hora de tutoria presencial setm./any
|
Associats
de 3 hores
|
6
crèdits
|
1
hora de tutoria presencial setm./any
|
1.1.1. Descomptes per exempcions
de càrrec
a) El Rector: pot tenir
exempció total.
b) Els membres del Consell
de Direcció i Síndic de Greuges: 18 crèdits
de reducció.
c) El càrrec
de director de departament i director d’institut universitari:
12 crèdits de reducció.
d) El càrrec
de degà i director de centre: 9 crèdits de reducció.
e) Els càrrecs de
vicedegà i subdirector de centre i de departament; secretari
de departament, de facultat i de centre i coordinador d’estudis:
6 crèdits de reducció.
f) El Consell de Direcció
pot fer propostes d’extensió del criteri a altres càrrecs
acadèmics i ho comunicarà al departament corresponent.
En cap cas aquests descomptes no poden superar els 18 crèdits.
Les reduccions dels grups
a), b), c) i d) es compensaran amb contractes de personal docent
per exempcions de càrrec d’acord amb els articles 3 i
4 de l’Acord normatiu del dia 25 d’octubre de 1990 (FOU núm.
51), o bé amb la solució que es pugui pactar amb
la persona afectada i el seu departament i que doni la millor
solució acadèmica possible.
Les reduccions del grup
e) es compensaran amb crèdits de càrrega al departament
corresponent. Per a les reduccions del grup f), el Consell de
Direcció decidirà en cada cas el tipus de compensació.
Aquestes diverses compensacions
es faran efectives quan el departament no tingui cap professor
amb la capacitat docent i d’especialització disciplinària
suficients per poder assumir la càrrega docent.
1.1.2. Augment de la càrrega
docent
En els casos en què
situacions docents de la Universitat degudes a: 1) Decisions
organitzatives (per ex.: Campus Extens; docència
en xarxa de matèries d’estudis oficials de primer o segon
cicle, etc.) o 2) Circumstàncies especials (desdoblaments
temporals de grups, ajusts deguts a modificacions de plans d’estudis,
impossibilitat de trobar professors prou formats, etc.) ho facin
necessari, els professors que ho desitgin, i d’acord amb una
planificació aprovada pel departament corresponent, poden
demanar d’augmentar la seva càrrega docent, en un màxim
de nou crèdits, per poder cobrir les esmentades necessitats
docents. La proposta, avalada pel departament i amb el vistiplau
dels caps d’estudis corresponents, haurà de ser aprovada
en darrer terme pel Consell de Direcció. El professor
que es pugui acollir a aquest augment de dedicació docent
rebrà una compensació econòmica valorada
en els mateixos termes econòmics que per als associats,
amb l’autorització del Consell Social.
1.2. Programa
de promoció de la formació investigadora dels
TEU/PCOL
No obstant el que disposa
l’apartat 1.1 i amb la finalitat de potenciar l’activitat investigadora
del professorat i ajudar el personal docent, s’admetrà
una reducció excepcional en la dedicació dels
TEU i PCOL de 36 a 24 crèdits segons els criteris següents:
1.2.1. Règim general
Els TEU i PCOL de la
UIB en el moment de signar el primer contracte amb aquesta figura
disposaran de tres anys per demanar al Vicerectorat de Professorat
i Departaments de ser inscrits en aquest programa, la qual cosa
suposa:
a) Durant un primer
any impartiran 24 crèdits, sempre que es matriculin dels
cursos de doctorat.
b) Durant un segon any
impartiran 24 crèdits, sempre que hagin obtingut el certificat
de docència dels cursos de doctorat (20 crèdits
dels programes de doctorat).
c) Durant dos anys més
podran impartir 24 crèdits, a condició que hagin
obtingut la suficiència investigadora.
d) Durant un any més
podran impartir 24 crèdits, si la Comissió de
Doctorat, vist que la tesi doctoral es troba en un grau avançat
d’execució, concedeix aquesta pròrroga.
e) Passat aquest període,
si no han llegit la tesi doctoral, passaran a impartir 36 crèdits.
1.2.2. Règim especial
per a TEU/PCOL diplomats en Infermeria, Fisioteràpia,
Arquitectura Tècnica i Enginyeria Tècnica, Treball
Social
La capacitat docent
dels TEU/PCOL diplomats, matriculats del segon cicle d'una llicenciatura,
es pot reduir, durant dos anys, a 30 crèdits. Es pot
sol·licitar un any de pròrroga que es concedirà
en funció del rendiment acadèmic en els esmentats
estudis de llicenciatura. Obtinguda la llicenciatura, poden
continuar amb el règim general fins a obtenir el títol
de doctor.
Si aquestes reduccions
de l’apartat 1.2 provoquen un dèficit de la capacitat
de l’àrea de coneixement, aquest dèficit es cobrirà
mitjançant la contractació de professors associats,
els quals no veuran renovat el seu contracte quan el TEU o PCOL
esgoti el seu dret a la reducció de capacitat docent.
1.2.3. L’adscripció
al Programa de promoció de la formació investigadora
dels TEU/PCOL és incompatible amb qualsevol dedicació
extraordinària remunerada que no sigui de caràcter
investigador, excepte en aquells casos en què, per necessitats
organitzatives, aprovi una altra cosa el Consell de Direcció.
1.2.4. Disposicions transitòries
Disposició transitòria
primera. Els TEU que hagin obtingut la suficiència
investigadora abans de l’aprovació d’aquest document
de plantilla i que no hagin estat acollits a l’anterior pla
de promoció de TEU, disposen fins a un màxim de
tres anys de la mateixa reducció a 24 crèdits
i amb les mateixes condicions marcades al punt 1.2.1, apartats
c) i d).
Disposició transitòria
segona. Els TEU que abans de l’aprovació d’aquest
document de plantilla ja hagin estat acollits a l’anterior pla
de promoció de TEU, el poden continuar fins a finalitzar-lo
amb les condicions preestablertes en el seu moment, i els que
el varen haver d’abandonar per incompliment dels compromisos
adquirits no es poden tornar a acollir als beneficis d’aquest
tipus de pla.
Disposició transitòria
tercera. Els TEU que abans de l’aprovació
d’aquest document de plantilla no hagin estat acollits a l’anterior
pla de promoció de TEU, poden sol·licitar la seva admissió
a aquest programa en les condicions marcades al punt 1.2.1 o
bé 1.2.2.
1.3. Programa
de promoció de la investigació
1.3.1. Es reduirà
la capacitat docent per a cada professor en 2 crèdits
per sexenni reconegut.
1.3.2. Es reduirà
la capacitat docent en 3 crèdits als professors que figurin
com a investigador principal i en 2 crèdits als investigadors
no principals, fins a un màxim de 3 crèdits, per
l’equivalent de jornada completa (EDP) compromès en projectes
finançats. La reducció es calcularà en
crèdits sencers; així, els decimals s'arrodoniran
per defecte fins a 0,4 i per excés des de 0,5.
La Comissió d'Investigació
homologarà, si escau, els projectes, avaluats externament,
no computats com a EDP.
No es consideren homologables,
a efectes de descomptes, els treballs fets a l'empara de l'article
83 de la LOU.
1.3.3. Es reduirà
la capacitat docent de cada professor en 2 crèdits per
cada memòria d’investigació dirigida i llegida
amb avaluació positiva durant el darrer any, i en 2 crèdits
per cada tesi doctoral dirigida i llegida amb avaluació
positiva durant els dos darrers anys. Màxim descompte:
4 crèdits.
Els descomptes als quals
fa referència aquest apartat 1.3 no poden excedir mai
globalment els 12 crèdits.
1.4. Programa
d'any sabàtic
La Universitat facilitarà
la realització d'any sabàtic als professors que
ho sol·licitin, en els termes establerts a la legislació
vigent.
Les necessitats docents
que generi l'absència del professor en any sabàtic
seran cobertes amb professors associats en aquells casos en
què la càrrega docent de l’àrea de coneixement
sigui superior a la capacitat docent. Si les disponibilitats
pressupostàries no permeten d'atendre simultàniament
totes les peticions, s'establiran les mesures previsores oportunes
i sempre abans de l’aprovació dels COA.
Quan el període
sol·licitat per any sabàtic comprengui dos quadrimestres
corresponents a dos cursos acadèmics diferents, es garantirà
que el professor no concentri la totalitat de la seva docència
en els quadrimestres en què resti absent.
2. Càlcul de la
càrrega docent
2.1. Formació
de grups lectius
La càrrega docent
lectiva es fixa multiplicant el nombre de crèdits de
les assignatures assignades a cada departament pel nombre de
grups (classes) que hagin de formar-se a causa del nombre d'alumnes
matriculats.
A) Classes teòriques
de les assignatures troncals, obligatòries, optatives
i de lliure configuració
Primer cicle: 120 alumnes.
Segon cicle: 80 alumnes.
En el cas de les assignatures
troncals i obligatòries de primer cicle, per als grups
que es trobin en el tram d’entre 61 i 100 alumnes, es multiplicarà
el nombre de crèdits per 1,10 als efectes del còmput
de càrrega docent; i per als grups que es trobin en el
tram d’entre 101 i 120 alumnes, es multiplicarà el nombre
de crèdits per 1,20 als efectes del còmput de
càrrega docent.
En el cas de les assignatures
troncals i obligatòries de segon cicle, per als grups
que es trobin en el tram d’entre 41 i 80 alumnes, es multiplicarà
el nombre de crèdits per 1,10 als efectes del còmput
de càrrega docent.
B) Classes
pràctiques troncals i obligatòries
a) En aula/problemes:
primer cicle i segon cicle: 40 alumnes.
b) Aula d'informàtica:
35 alumnes.
c) Laboratori, primer
cicle i segon cicle: 20 alumnes.
d) Clíniques,
de camp i altres: segons programa i instal·lacions.
La qualificació
de les diferents pràctiques en a), b), c) o d) i el nombre
d'alumnes per grup de les pràctiques del grup d) s’aplicaran
a partir de l’assignació vigent actualment.
En casos justificats
es podrà modificar l’esmentada actual assignació,
seguint el procediment que es detalla a continuació:
el departament al qual estigui assignada la matèria en
qüestió, redactarà un dossier justificatiu
del motius del canvi de definició dels grups de pràctica
de l’assignatura, especificant les activitats que hauran de
desenvolupar els alumnes en el nou marc que es proposa. Aquest
informe, amb l’aprovació del consell de departament i
amb l'informe previ dels caps d'estudis i del centre, serà
presentat al vicerector responsable d’Ordenació Acadèmica,
el qual l’elevarà al Consell de Direcció, primer,
i al Consell de Govern després, per a la seva aprovació,
si escau. Aquestes propostes podran ser iniciades a instància
del centre.
C) Còmput del
nombre d'alumnes
Per fer els desdoblaments
es computarà el nombre d’alumnes de l’assignatura del
curs anterior.
En tot cas l’aplicació
dels criteris de formació de grups quedarà condicionada
a les disponibilitats efectives d’espais.
2.2.
Direcció dels projectes de fi de carrera dels estudis
en què figuri l'assignatura Projectes com a matèria
troncal o obligatòria del pla d'estudis: la direcció
d'un projecte de fi de carrera es computarà com a càrrega
docent anual el curs següent a aquell en què el
projecte hagi obtingut la qualificació almenys d'aprovat,
d’acord amb els criteris següents:
Nombre
de crèdits per |
Nombre
de crèdits per alumne, que es computaran com a
càrrega docent al POA
|
|
projecte
al pla d’estudis
|
Per
llicenciatures
|
Per
diplomatures
|
15
|
2
|
1,5
|
9
|
1,5
|
1
|
6
|
1
|
0,5
|
2.3. Altres càrregues
docents
2.3.1. Tutela de pràctiques
externes (pràcticum) incloses al pla d'estudis: la càrrega
docent es calcularà per 1 crèdit per cada tres
alumnes tutelats.
L’organització
d’un pràcticum es computarà com a càrrega
docent anual de 3 crèdits per al professor encarregat.
2.3.2. Treballs o projectes
dirigits que no tinguin cabuda a l’apartat anterior i que estiguin
inclosos al pla d’estudis: la càrrega docent serà
d’1 crèdit per quatre alumnes tutelats.
2.4. Doctorat
Màxim computable
per departament: fins a un màxim de 3 crèdits
per professor permanent doctor que en efecte imparteixi un curs
de doctorat.
Cada professor pot fer
un màxim de 6 crèdits, però a la càrrega
docent del departament no es poden comptar més de 3 crèdits
per professor.
2.5. Oferta d'assignatures
optatives pròpies incloses als plans d'estudis
Les assignatures
optatives pròpies són aquelles que figuren exclusivament
com a optatives en un o més plans d'estudis i no són
al mateix temps assignatures troncals o obligatòries
en altres. En cas que una assignatura optativa pròpia
ho sigui en diversos estudis, es dividirà als efectes
que segueixen pel nombre d'estudis on figura.
No tindran la consideració
d'optatives pròpies les assignatures que càpiguen
dins el 60 per cent dels crèdits d'un estudi, un cop
comptades les assignatures troncals i obligatòries.
El nombre màxim
de crèdits optatius propis i computables com a càrrega
docent en cada estudi serà el nombre de crèdits
optatius que ha de cursar un alumne en el dit estudi més
9 crèdits (dues assignatures de 4,5 crèdits).
Aquesta càrrega
s'anirà cobrint progressivament. Atès que la Universitat
considera no finançable mantenir grups amb menys de deu
alumnes matriculats, aquest augment progressiu s'aturarà
mentre les assignatures optatives ofertes presentin de forma
no excepcional grups amb aquesta mida.
2.6. Càrrega docent
mínima
Al marge dels descomptes
obtinguts per càrrec o promoció a la investigació,
tot professor de la UIB ha d’impartir com a mínim
6 crèdits, dins els quals no estan comptabilitzats els
crèdits de doctorat. Només queda exempt d’aquesta
norma el Rector.
3. Sobre determinades
figures de professorat no permanent
3.1. Ajudants
Fins a un 10 per cent
de la càrrega docent dels departaments es pot cobrir
amb ajudants, sempre que hi hagi dèficit docent que ho
justifiqui.
Si ho permeten les disponibilitats
pressupostàries, el Consell de Govern, a proposta del
Consell de Direcció, pot convocar anualment un nombre
de places d'ajudants independentment del balanç docent
dels departaments.
S'establirà una
prioritat entre els departaments segons el nombre de professors
permanents doctors. Cap departament no podrà tenir més
d'una plaça per aquesta via fins que no s'hagin satisfet
les peticions dels altres; les places d'ajudant que, malgrat
que no estiguin justificades per una necessitat docent, no s'amortitzin
per aplicació del que es disposa al punt 4.4 del Procediment,
s'imputaran a aquest capítol. Els contractes tindran
una durada màxima improrrogable de quatre anys.
3.2. Professors
visitants
Els professors
visitants podran tenir una carrega docent equivalent a la de
professor permanent a temps complet, d’acord amb el que hagi
determinat la UIB en cada convocatòria d’una plaça
d’aquest tipus.
3.3. Emèrits
El Consell de Govern,
a proposta del Consell de Direcció, pot decidir la contractació
de professors emèrits dins els límits marcats
per la normativa vigent. Aquests professors no es consideraran
als efectes de quantificar la capacitat docent del departament
al qual s'adscriguin. En cas que es prevegi que les peticions
dels departaments poden superar aquest límit, s'establiran
uns criteris generals de selecció.
3.4. Professors
lectors
Es reconeix l'interès
i la peculiaritat d'aquesta figura docent per als estudis filològics.
S'encarrega al Consell de Direcció que estudiï la
forma que tingui cabuda en les actuals categories docents i
que doni suport, si escau, a les reformes legislatives necessàries
per al ple reconeixement del professor lector.
3.5. Places vacants
1. Si el departament
presenta dèficit de capacitat-càrrega, conservarà
la plaça, però no pot sol·licitar que surti a
concurs fins que no existeixin necessitats reals de docència.
En qualsevol cas el departament ha de treure obligatòriament
a concurs la plaça una vegada passats quatre anys.
2. Si el departament
presenta superàvit, ha d’amortitzar aquesta o altres
places fins a equilibrar el seu balanç docent i investigador
4. Procediment
Aquest procediment
s'aplicarà segons les disponibilitats pressupostàries.
4.1. Es fixarà
el nombre de crèdits corresponent a les assignatures
optatives pròpies per al curs següent per a cada
estudi i, finalment, per a cada departament.
4.2. Es calcularà
la càrrega i la capacitat docent corresponents a cada
departament segons els criteris establerts al document de plantilla
i aplicats sobre les assignatures que hagin d'impartir els professors
el curs següent, per la qual cosa cada departament presentarà
el seu POA ideal, segons les regles següents: a) Ha de
distribuir-se la docència entre les distintes àrees
del departament, de tal forma que no es produeixin descompensacions
entre les distintes àrees que puguin provocar artificialment
una situació de dèficit; b) No es computaran els
associats per exempció de càrrec, els associats
finançats per conveni ni els de Campus Extens altres
illes.
Els descomptes establerts
al document de plantilla es comptabilitzaran prenent com a referència
la data de 31 de desembre del curs anterior.
4.3. Es determinarà
el balanç docent de cada departament, el qual consistirà
en la diferència en crèdits entre la capacitat
i la càrrega docent.
4.4. Si la xifra
obtinguda com a situació docent d'un departament és
positiva, es procedirà, segons les circumstàncies
i l'estructura de la plantilla, a l'amortització de les
places que vagin quedant vacants.
En particular, abans
de desdotar una plaça de professor permanent vacant o
de desdotar i no prorrogar una plaça d'ajudant que no
hagi cobert els quatre anys de contracte, es tindrà en
compte:
a) La càrrega
docent prevista amb la plena implantació dels plans d'estudis
i de l'optativitat completa.
b) La revisió
dels plans d'estudis.
Els vicerectorats responsables
d’Ordenació Acadèmica i Professorat faran un seguiment
de la situació de POA i COA dels departaments i àrees
de coneixement excedentaris per tal d’evitar que determinades
variables (assignatures optatives no finançades, baixes
laborals, sabàtics, etc.) es puguin utilitzar per augmentar
de forma fictícia la carrega docent dels departaments.
4.5. Se sumaran per
a cada departament els dèficits de les àrees que
tinguin un balanç docent negatiu.
4.5.1. Es calcularà
el pressupost disponible per a plantilla el curs següent
entre els departaments deficitaris.
4.5.2. El pressupost disponible
es distribuirà proporcionalment entre els departaments
deficitaris.
4.6. Cada departament
utilitzarà la quantitat que li sigui assignada en les
àrees de coneixement deficitàries que el componen.
Si tot i així persisteix el dèficit docent, el
departament ha de fer una proposta al Vicerectorat de Professorat,
el qual estudiarà la solució més adequada
en funció de les disponibilitats pressupostàries.
4.7. Per a la confecció
dels POA es comptabilitzarà el nombre d’alumnes de les
diverses assignatures diferenciant els alumnes de primera matrícula
dels restants. Els vicerectorats responsables d’Ordenació
Acadèmica i Professorat corregiran aquelles situacions
en les quals es detecti un excés injustificat d’alumnes
repetidors.
4.8. Una vegada establert
el POA dels diversos departaments, serà enviat al director
de departament corresponent per a la seva revisió, així
com als degans i directors de centre afectats per tal que es
puguin dur a terme les coordinacions necessàries que
garanteixin uns COA equilibrats.
II. Promoció del
professorat permanent
La UIB, cada curs acadèmic,
i en funció de les disponibilitats pressupostàries,
pot convocar places de promoció del seu professorat permanent
seguint els criteris següents:
1. Promoció estructura
1.1. Promoció
a CU
Es poden convocar places
de promoció, a sol·licitud del departament, sempre que
aquest compleixi la fórmula següent: (nre. de catedràtics
+ 1) * 3 < nre. de TU/CEU.
El Consell de Govern,
a proposta del Consell de Direcció, determinarà
anualment el nombre de places de CU de promoció estructural
que poden convocar-se.
Perquè un departament
pugui demanar una plaça es requerirà que un dels
professors, possible candidat a la plaça, estigui habilitat
o tingui una avaluació positiva de l’Agència Nacional
d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA)
o de l’AQUIB.
Les places es dotaran
en funció del nombre de candidats, i es prioritzaran
els departaments amb menor quocient:
(nre. de catedràtics
+ 1) : nre. de candidats
1.2. Promoció
a TU, CEU
Els departaments poden
sol·licitar la convocatòria de places de TU, CEU per
a TEU en aquelles àrees de coneixement on hi hagi un
o més TEU amb una antiguitat superior a tres anys en
el grau de doctor i almenys un d’ells estigui habilitat o tingui
una avaluació positiva de l’Agència Nacional d’Avaluació
de la Qualitat i Acreditació (ANECA) o de l’AQUIB.
El Consell de Govern,
a proposta del Consell de Direcció, determinarà
anualment el nombre de places de TU, CEU i de promoció
que poden convocar-se, sempre tenint en compte les disponibilitats
pressupostàries. Si en diversos departaments hi ha TEU
que compleixin el requisit esmentat, s'establirà un rànquing
segons el menor quocient resultant de dividir el nombre de CU/TU/CEU
pels TEU que compleixin el requisit.
S'evitarà que,
per aplicació d'aquestes regles, es pugui preterir indefinidament
la promoció de TEU de departaments que presentin una
ràtio molt alta.
1.3.
En cas que en un mateix departament
hi hagi dues sol·licituds que hagin conduït a empat, el
departament aplicarà a les seves àrees de coneixement
el mateix procediment que el document de plantilla aplica als
departaments de la UIB, i si persisteix l’empat, el departament
decidirà quina àrea de coneixement s’ha de dotar.
2. Promoció extraordinària
a CU
El Consell de
Govern, a proposta del Consell de Direcció, determinarà
cada any el nombre de places que es convocaran per aquesta via,
en funció de les disponibilitats pressupostàries.
Les peticions les han
de fer les persones interessades, que han de tenir l'aprovació
del departament corresponent i estar habilitades o tenir una
avaluació positiva de l’Agència Nacional d’Avaluació
de la Qualitat i Acreditació (ANECA) o de l’AQUIB.
S'establirà una
prioritat entre els aspirants segons el nombre de sexennis de
cada un.
En cas d'empat tindran
prioritat els departaments en els quals hi hagi més TU
possibles aspirants amb el nombre màxim de sexennis.
Si es manté l'empat, es decidirà a favor del departament
que presenti major nombre de possibles aspirants amb el nombre
de sexennis immediatament inferior.
S'evitarà que,
per aplicació d'aquestes regles, es pugui preterir indefinidament
la promoció de TU/CEU de departaments que, als efectes
de resoldre possibles empats, presentin un nombre molt baix
d'aspirants.
En cap cas no es dotarà
el mateix any més d'una plaça per departament;
el departament que obtingui una plaça extraordinària
no pot sol·licitar plaça extraordinària durant
l’any següent.
En cas que en un mateix
departament hi hagi dues sol·licituds que hagin conduït
a empat, el departament aplicarà a les seves àrees
de coneixement el mateix procediment que el document de plantilla
aplica als departaments de la UIB, i si persisteix l’empat,
el departament decidirà quina àrea de coneixement
s’ha de dotar.
3. Penalitzacions sobre
les places de promoció
3.1. Quan una plaça
de promoció quedi deserta, es desdotarà la quantitat
afegida per a la promoció.
3.2. Al departament
afectat per aquesta promoció perduda, li comptarà
la plaça en el còmput de promocions a efectes
de ràtio, durant un any.
3.3. Si la plaça
l’ha obtinguda un candidat que no sigui professor numerari de
la UIB, el departament haurà d’amortitzar el cost econòmic
de la plaça mitjançant places vacants i de professorat
no permanent. En cas que no disposi de les unes o de les altres,
es planificarà el retorn econòmic.
4. Promoció d’ajudants
a ajudants doctors
Als professors que en
el moment de l’aprovació d’aquest document de plantilla
siguin ajudants a la UIB i estiguin en possessió del
títol de doctor, i que hagin aconseguit l’acreditació
que exigeix la LOU per presentar-se a una plaça d’ajudant
doctor (LOU), hom els haurà d’oferir la possibilitat
de poder optar a un concurs de plaça d’ajudant doctor,
sempre que la plaça estigui justificada per les necessitats
docents, i a la vegada investigadores, del departament.
5. Professorat contractat
(LOU)
En el seu moment el
Consell de Govern haurà d’aprovar uns criteris que donin
resposta a les possibles aspiracions de promoció d’aquestes
noves figures contractuals.
6. Habilitats
En cas que un professor
de la UIB obtingui l’habilitació i no pugui optar a una
plaça en aquesta universitat pel fet que no s’hagi convocat
amb anterioritat, i en cas que el departament corresponent no
tingui la disponibilitat pressupostària suficient, el
Consell de Direcció, amb l’aprovació del Consell
de Govern, intentarà negociar amb l’Administració
la dotació pressupostària necessària per
poder enviar la plaça corresponent a habilitació.
Disposició derogatòria
Queda derogat l’Acord normatiu
3213/1996, de 19 de juny,
pel qual s’aprova el document de plantilla docent de la Universitat
de les Illes Balears (FOU núm. 123,
de 26 de juliol).
Ho faig publicar perquè
se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
|