FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XVIII
Núm. 217
Divendres, 11 d'abril de 2003
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Consell de Govern
6125. ACORD NORMATIU del dia 22 de gener de 2003 pel qual s'aprova el document de plantilla docent de la Universitat de les Illes Balears.

El Consell de Govern, a la sessió ordinària del dia d'avui, en virtut de les competències que li corresponen segons l'article 21.1.13) dels Estatuts de la Universitat, acorda d'aprovar el document de plantilla docent de la Universitat de les Illes Balears.

Document de plantilla

0. Consideracions preliminars

0.1. Formació de grups lectius: La formació de grups lectius en relació amb el nombre d’alumnes es considera un element clau per aconseguir els nivells de qualitat docent desitjables. En aquest sentit, la formació de grups lectius que en aquest document es proposa no s’aproxima suficientment al que seria desitjable. Resulta, doncs, imprescindible recordar que les xifres d’alumnes per aula que s’apliquen en aquest document són fruit de les exigències d’una realitat pressupostària i que en cap moment no reflecteixen "el que hauria de ser". La Universitat es proposa, per tant, com a objectiu fer els esforços necessaris per millorar, en la mesura possible, aquest punt en futures revisions d’aquest document.

0.2. Àrees de coneixement: Encara que aquest document de plantilla pren com a unitats de referència els departaments, a l’hora de prendre qualsevol decisió que afecti la relació càrrega - capacitat i promocions s’han de tenir en compte les necessitats reals de totes les àrees de coneixement que conformen el departament. En qualsevol cas els vicerectorats responsables d’Ordenació Acadèmica i Professorat s’han d’encarregar de vigilar que no es produeixin desequilibris injustificats entre àrees de coneixement d’un mateix departament.

0.3. Enriquiment de plantilla: Tot i tenint en compte les noves exigències de contractació derivades de la LOU, l’aplicació d’aquest document de plantilla ha d’anar sempre acompanyada d’una política conduent a la consecució del finançament suficient per part de l’Administració pública, per poder continuar la política d’enriquiment de la plantilla iniciada durant el temps d’aplicació de l’anterior document de plantilla.

0.4. Professorat associat: Si bé en aquest document es proposa una millora de la relació càrrega-sou dels professors associats, pareix oportú deixar clar que aquesta no és sinó una primera passa d’un procés que ha de continuar per poder aconseguir l’adequada compensació econòmica que rep aquest tipus de professorat.

Igualment es considera prioritari aconseguir finançament per corregir la situació dels departaments en els quals hi hagi una descompensació en l’estructura de la plantilla deguda a un excés de professorat associat.

0.5. Aplicació del document de plantilla: Aquest document de plantilla s’aplicarà de forma progressiva en funció de les disponibilitats pressupostàries.

I. Dotació de places

Tant la capacitat docent com la càrrega docent es compten en crèdits. Un crèdit és equivalent a deu hores presencials o bé, en programes institucionals (ex.: Campus Extens), a set de presencials i tres d’ús de material multimèdia.

1. Càlcul de la capacitat docent

La capacitat docent defineix el nombre de crèdits dels quals es fa càrrec el professorat de cada un dels departaments de la UIB.

1.1. Regles generals

Tipologia del professorat

Dedicació lectiva

Dedicació a tutories

CU/TU/CEU/TEUdr/PCdr/PCOLdr

A temps complet

24 crèdits

6 hores presencials setmana/any
o 4 hores presencials setmana/any+ tutoria electrònica

CU/TU/CEU/TEUdr/PCdr/PCOLdr

A temps parcial

(3 h) 9 crèdits
(4 h) 12 crèdits
(5 h) 15 crèdits
(6 h) 18 crèdits
Segons dedicació horària

2 hores de tutories presencials setm./any
3 hores de tutories presencials setm./any
3,5 hores de tutories presencials setm./any
4 hores de tutories presencials setm./any
segons dedicació horària

TEU/PCOL

A temps complet

36 crèdits

6 hores presencials setm./any
o 4 hores presencials setm./any
+ tutoria electrònica

TEU/PCOL

A temps parcial

(3 h) 9 crèdits
(4 h) 12 crèdits
(5 h) 15 crèdits
(6 h) 18 crèdits
Segons dedicació horària

2 hores de tutories presencials setm./any
3 hores de tutories presencials setm./any
3,5 hores de tutories presencials setm./any
4 hores de tutories presencials setm./any
segons dedicació horària

Ajudant

9 crèdits

1 hora de tutoria presencial setm./any

Ajudant doctor

12 crèdits

2 hores de tutoria presencia setm./any

Associats de 6 hores

12 crèdits

2 hores de tutoria presencial setm./any

Associats de 4 hores

9 crèdits

1 hora de tutoria presencial setm./any

Associats de 3 hores

6 crèdits

1 hora de tutoria presencial setm./any

1.1.1. Descomptes per exempcions de càrrec

a) El Rector: pot tenir exempció total.

b) Els membres del Consell de Direcció i Síndic de Greuges: 18 crèdits de reducció.

c) El càrrec de director de departament i director d’institut universitari: 12 crèdits de reducció.

d) El càrrec de degà i director de centre: 9 crèdits de reducció.

e) Els càrrecs de vicedegà i subdirector de centre i de departament; secretari de departament, de facultat i de centre i coordinador d’estudis: 6 crèdits de reducció.

f) El Consell de Direcció pot fer propostes d’extensió del criteri a altres càrrecs acadèmics i ho comunicarà al departament corresponent. En cap cas aquests descomptes no poden superar els 18 crèdits.

Les reduccions dels grups a), b), c) i d) es compensaran amb contractes de personal docent per exempcions de càrrec d’acord amb els articles 3 i 4 de l’Acord normatiu del dia 25 d’octubre de 1990 (FOU núm. 51), o bé amb la solució que es pugui pactar amb la persona afectada i el seu departament i que doni la millor solució acadèmica possible.

Les reduccions del grup e) es compensaran amb crèdits de càrrega al departament corresponent. Per a les reduccions del grup f), el Consell de Direcció decidirà en cada cas el tipus de compensació.

Aquestes diverses compensacions es faran efectives quan el departament no tingui cap professor amb la capacitat docent i d’especialització disciplinària suficients per poder assumir la càrrega docent.

1.1.2. Augment de la càrrega docent

En els casos en què situacions docents de la Universitat degudes a: 1) Decisions organitzatives (per ex.: Campus Extens; docència en xarxa de matèries d’estudis oficials de primer o segon cicle, etc.) o 2) Circumstàncies especials (desdoblaments temporals de grups, ajusts deguts a modificacions de plans d’estudis, impossibilitat de trobar professors prou formats, etc.) ho facin necessari, els professors que ho desitgin, i d’acord amb una planificació aprovada pel departament corresponent, poden demanar d’augmentar la seva càrrega docent, en un màxim de nou crèdits, per poder cobrir les esmentades necessitats docents. La proposta, avalada pel departament i amb el vistiplau dels caps d’estudis corresponents, haurà de ser aprovada en darrer terme pel Consell de Direcció. El professor que es pugui acollir a aquest augment de dedicació docent rebrà una compensació econòmica valorada en els mateixos termes econòmics que per als associats, amb l’autorització del Consell Social.

1.2. Programa de promoció de la formació investigadora dels TEU/PCOL

No obstant el que disposa l’apartat 1.1 i amb la finalitat de potenciar l’activitat investigadora del professorat i ajudar el personal docent, s’admetrà una reducció excepcional en la dedicació dels TEU i PCOL de 36 a 24 crèdits segons els criteris següents:

1.2.1. Règim general

Els TEU i PCOL de la UIB en el moment de signar el primer contracte amb aquesta figura disposaran de tres anys per demanar al Vicerectorat de Professorat i Departaments de ser inscrits en aquest programa, la qual cosa suposa:

a) Durant un primer any impartiran 24 crèdits, sempre que es matriculin dels cursos de doctorat.

b) Durant un segon any impartiran 24 crèdits, sempre que hagin obtingut el certificat de docència dels cursos de doctorat (20 crèdits dels programes de doctorat).

c) Durant dos anys més podran impartir 24 crèdits, a condició que hagin obtingut la suficiència investigadora.

d) Durant un any més podran impartir 24 crèdits, si la Comissió de Doctorat, vist que la tesi doctoral es troba en un grau avançat d’execució, concedeix aquesta pròrroga.

e) Passat aquest període, si no han llegit la tesi doctoral, passaran a impartir 36 crèdits.

1.2.2. Règim especial per a TEU/PCOL diplomats en Infermeria, Fisioteràpia, Arquitectura Tècnica i Enginyeria Tècnica, Treball Social

La capacitat docent dels TEU/PCOL diplomats, matriculats del segon cicle d'una llicenciatura, es pot reduir, durant dos anys, a 30 crèdits. Es pot sol·licitar un any de pròrroga que es concedirà en funció del rendiment acadèmic en els esmentats estudis de llicenciatura. Obtinguda la llicenciatura, poden continuar amb el règim general fins a obtenir el títol de doctor.

Si aquestes reduccions de l’apartat 1.2 provoquen un dèficit de la capacitat de l’àrea de coneixement, aquest dèficit es cobrirà mitjançant la contractació de professors associats, els quals no veuran renovat el seu contracte quan el TEU o PCOL esgoti el seu dret a la reducció de capacitat docent.

1.2.3. L’adscripció al Programa de promoció de la formació investigadora dels TEU/PCOL és incompatible amb qualsevol dedicació extraordinària remunerada que no sigui de caràcter investigador, excepte en aquells casos en què, per necessitats organitzatives, aprovi una altra cosa el Consell de Direcció.

1.2.4. Disposicions transitòries

Disposició transitòria primera. Els TEU que hagin obtingut la suficiència investigadora abans de l’aprovació d’aquest document de plantilla i que no hagin estat acollits a l’anterior pla de promoció de TEU, disposen fins a un màxim de tres anys de la mateixa reducció a 24 crèdits i amb les mateixes condicions marcades al punt 1.2.1, apartats c) i d).

Disposició transitòria segona. Els TEU que abans de l’aprovació d’aquest document de plantilla ja hagin estat acollits a l’anterior pla de promoció de TEU, el poden continuar fins a finalitzar-lo amb les condicions preestablertes en el seu moment, i els que el varen haver d’abandonar per incompliment dels compromisos adquirits no es poden tornar a acollir als beneficis d’aquest tipus de pla.

Disposició transitòria tercera. Els TEU que abans de l’aprovació d’aquest document de plantilla no hagin estat acollits a l’anterior pla de promoció de TEU, poden sol·licitar la seva admissió a aquest programa en les condicions marcades al punt 1.2.1 o bé 1.2.2.

1.3. Programa de promoció de la investigació

1.3.1. Es reduirà la capacitat docent per a cada professor en 2 crèdits per sexenni reconegut.

1.3.2. Es reduirà la capacitat docent en 3 crèdits als professors que figurin com a investigador principal i en 2 crèdits als investigadors no principals, fins a un màxim de 3 crèdits, per l’equivalent de jornada completa (EDP) compromès en projectes finançats. La reducció es calcularà en crèdits sencers; així, els decimals s'arrodoniran per defecte fins a 0,4 i per excés des de 0,5.

La Comissió d'Investigació homologarà, si escau, els projectes, avaluats externament, no computats com a EDP.

No es consideren homologables, a efectes de descomptes, els treballs fets a l'empara de l'article 83 de la LOU.

1.3.3. Es reduirà la capacitat docent de cada professor en 2 crèdits per cada memòria d’investigació dirigida i llegida amb avaluació positiva durant el darrer any, i en 2 crèdits per cada tesi doctoral dirigida i llegida amb avaluació positiva durant els dos darrers anys. Màxim descompte: 4 crèdits.

Els descomptes als quals fa referència aquest apartat 1.3 no poden excedir mai globalment els 12 crèdits.

1.4. Programa d'any sabàtic

La Universitat facilitarà la realització d'any sabàtic als professors que ho sol·licitin, en els termes establerts a la legislació vigent.

Les necessitats docents que generi l'absència del professor en any sabàtic seran cobertes amb professors associats en aquells casos en què la càrrega docent de l’àrea de coneixement sigui superior a la capacitat docent. Si les disponibilitats pressupostàries no permeten d'atendre simultàniament totes les peticions, s'establiran les mesures previsores oportunes i sempre abans de l’aprovació dels COA.

Quan el període sol·licitat per any sabàtic comprengui dos quadrimestres corresponents a dos cursos acadèmics diferents, es garantirà que el professor no concentri la totalitat de la seva docència en els quadrimestres en què resti absent.

2. Càlcul de la càrrega docent

2.1. Formació de grups lectius

La càrrega docent lectiva es fixa multiplicant el nombre de crèdits de les assignatures assignades a cada departament pel nombre de grups (classes) que hagin de formar-se a causa del nombre d'alumnes matriculats.

A) Classes teòriques de les assignatures troncals, obligatòries, optatives i de lliure configuració

Primer cicle: 120 alumnes.

Segon cicle: 80 alumnes.

En el cas de les assignatures troncals i obligatòries de primer cicle, per als grups que es trobin en el tram d’entre 61 i 100 alumnes, es multiplicarà el nombre de crèdits per 1,10 als efectes del còmput de càrrega docent; i per als grups que es trobin en el tram d’entre 101 i 120 alumnes, es multiplicarà el nombre de crèdits per 1,20 als efectes del còmput de càrrega docent.

En el cas de les assignatures troncals i obligatòries de segon cicle, per als grups que es trobin en el tram d’entre 41 i 80 alumnes, es multiplicarà el nombre de crèdits per 1,10 als efectes del còmput de càrrega docent.

B) Classes pràctiques troncals i obligatòries

a) En aula/problemes: primer cicle i segon cicle: 40 alumnes.

b) Aula d'informàtica: 35 alumnes.

c) Laboratori, primer cicle i segon cicle: 20 alumnes.

d) Clíniques, de camp i altres: segons programa i instal·lacions.

La qualificació de les diferents pràctiques en a), b), c) o d) i el nombre d'alumnes per grup de les pràctiques del grup d) s’aplicaran a partir de l’assignació vigent actualment.

En casos justificats es podrà modificar l’esmentada actual assignació, seguint el procediment que es detalla a continuació: el departament al qual estigui assignada la matèria en qüestió, redactarà un dossier justificatiu del motius del canvi de definició dels grups de pràctica de l’assignatura, especificant les activitats que hauran de desenvolupar els alumnes en el nou marc que es proposa. Aquest informe, amb l’aprovació del consell de departament i amb l'informe previ dels caps d'estudis i del centre, serà presentat al vicerector responsable d’Ordenació Acadèmica, el qual l’elevarà al Consell de Direcció, primer, i al Consell de Govern després, per a la seva aprovació, si escau. Aquestes propostes podran ser iniciades a instància del centre.

C) Còmput del nombre d'alumnes

Per fer els desdoblaments es computarà el nombre d’alumnes de l’assignatura del curs anterior.

En tot cas l’aplicació dels criteris de formació de grups quedarà condicionada a les disponibilitats efectives d’espais.

2.2. Direcció dels projectes de fi de carrera dels estudis en què figuri l'assignatura Projectes com a matèria troncal o obligatòria del pla d'estudis: la direcció d'un projecte de fi de carrera es computarà com a càrrega docent anual el curs següent a aquell en què el projecte hagi obtingut la qualificació almenys d'aprovat, d’acord amb els criteris següents:

Nombre de crèdits per

Nombre de crèdits per alumne, que es computaran com a càrrega docent al POA

projecte al pla d’estudis

Per llicenciatures

Per diplomatures

15

2

1,5

9

1,5

1

6

1

0,5

2.3. Altres càrregues docents

2.3.1. Tutela de pràctiques externes (pràcticum) incloses al pla d'estudis: la càrrega docent es calcularà per 1 crèdit per cada tres alumnes tutelats.

L’organització d’un pràcticum es computarà com a càrrega docent anual de 3 crèdits per al professor encarregat.

2.3.2. Treballs o projectes dirigits que no tinguin cabuda a l’apartat anterior i que estiguin inclosos al pla d’estudis: la càrrega docent serà d’1 crèdit per quatre alumnes tutelats.

2.4. Doctorat

Màxim computable per departament: fins a un màxim de 3 crèdits per professor permanent doctor que en efecte imparteixi un curs de doctorat.

Cada professor pot fer un màxim de 6 crèdits, però a la càrrega docent del departament no es poden comptar més de 3 crèdits per professor.

2.5. Oferta d'assignatures optatives pròpies incloses als plans d'estudis

Les assignatures optatives pròpies són aquelles que figuren exclusivament com a optatives en un o més plans d'estudis i no són al mateix temps assignatures troncals o obligatòries en altres. En cas que una assignatura optativa pròpia ho sigui en diversos estudis, es dividirà als efectes que segueixen pel nombre d'estudis on figura.

No tindran la consideració d'optatives pròpies les assignatures que càpiguen dins el 60 per cent dels crèdits d'un estudi, un cop comptades les assignatures troncals i obligatòries.

El nombre màxim de crèdits optatius propis i computables com a càrrega docent en cada estudi serà el nombre de crèdits optatius que ha de cursar un alumne en el dit estudi més 9 crèdits (dues assignatures de 4,5 crèdits).

Aquesta càrrega s'anirà cobrint progressivament. Atès que la Universitat considera no finançable mantenir grups amb menys de deu alumnes matriculats, aquest augment progressiu s'aturarà mentre les assignatures optatives ofertes presentin de forma no excepcional grups amb aquesta mida.

2.6. Càrrega docent mínima

Al marge dels descomptes obtinguts per càrrec o promoció a la investigació, tot professor de la UIB ha d’impartir com a mínim 6 crèdits, dins els quals no estan comptabilitzats els crèdits de doctorat. Només queda exempt d’aquesta norma el Rector.

3. Sobre determinades figures de professorat no permanent

3.1. Ajudants

Fins a un 10 per cent de la càrrega docent dels departaments es pot cobrir amb ajudants, sempre que hi hagi dèficit docent que ho justifiqui.

Si ho permeten les disponibilitats pressupostàries, el Consell de Govern, a proposta del Consell de Direcció, pot convocar anualment un nombre de places d'ajudants independentment del balanç docent dels departaments.

S'establirà una prioritat entre els departaments segons el nombre de professors permanents doctors. Cap departament no podrà tenir més d'una plaça per aquesta via fins que no s'hagin satisfet les peticions dels altres; les places d'ajudant que, malgrat que no estiguin justificades per una necessitat docent, no s'amortitzin per aplicació del que es disposa al punt 4.4 del Procediment, s'imputaran a aquest capítol. Els contractes tindran una durada màxima improrrogable de quatre anys.

3.2. Professors visitants

Els professors visitants podran tenir una carrega docent equivalent a la de professor permanent a temps complet, d’acord amb el que hagi determinat la UIB en cada convocatòria d’una plaça d’aquest tipus.

3.3. Emèrits

El Consell de Govern, a proposta del Consell de Direcció, pot decidir la contractació de professors emèrits dins els límits marcats per la normativa vigent. Aquests professors no es consideraran als efectes de quantificar la capacitat docent del departament al qual s'adscriguin. En cas que es prevegi que les peticions dels departaments poden superar aquest límit, s'establiran uns criteris generals de selecció.

3.4. Professors lectors

Es reconeix l'interès i la peculiaritat d'aquesta figura docent per als estudis filològics. S'encarrega al Consell de Direcció que estudiï la forma que tingui cabuda en les actuals categories docents i que doni suport, si escau, a les reformes legislatives necessàries per al ple reconeixement del professor lector.

3.5. Places vacants

1. Si el departament presenta dèficit de capacitat-càrrega, conservarà la plaça, però no pot sol·licitar que surti a concurs fins que no existeixin necessitats reals de docència. En qualsevol cas el departament ha de treure obligatòriament a concurs la plaça una vegada passats quatre anys.

2. Si el departament presenta superàvit, ha d’amortitzar aquesta o altres places fins a equilibrar el seu balanç docent i investigador

4. Procediment

Aquest procediment s'aplicarà segons les disponibilitats pressupostàries.

4.1. Es fixarà el nombre de crèdits corresponent a les assignatures optatives pròpies per al curs següent per a cada estudi i, finalment, per a cada departament.

4.2. Es calcularà la càrrega i la capacitat docent corresponents a cada departament segons els criteris establerts al document de plantilla i aplicats sobre les assignatures que hagin d'impartir els professors el curs següent, per la qual cosa cada departament presentarà el seu POA ideal, segons les regles següents: a) Ha de distribuir-se la docència entre les distintes àrees del departament, de tal forma que no es produeixin descompensacions entre les distintes àrees que puguin provocar artificialment una situació de dèficit; b) No es computaran els associats per exempció de càrrec, els associats finançats per conveni ni els de Campus Extens altres illes.

Els descomptes establerts al document de plantilla es comptabilitzaran prenent com a referència la data de 31 de desembre del curs anterior.

4.3. Es determinarà el balanç docent de cada departament, el qual consistirà en la diferència en crèdits entre la capacitat i la càrrega docent.

4.4. Si la xifra obtinguda com a situació docent d'un departament és positiva, es procedirà, segons les circumstàncies i l'estructura de la plantilla, a l'amortització de les places que vagin quedant vacants.

En particular, abans de desdotar una plaça de professor permanent vacant o de desdotar i no prorrogar una plaça d'ajudant que no hagi cobert els quatre anys de contracte, es tindrà en compte:

a) La càrrega docent prevista amb la plena implantació dels plans d'estudis i de l'optativitat completa.

b) La revisió dels plans d'estudis.

Els vicerectorats responsables d’Ordenació Acadèmica i Professorat faran un seguiment de la situació de POA i COA dels departaments i àrees de coneixement excedentaris per tal d’evitar que determinades variables (assignatures optatives no finançades, baixes laborals, sabàtics, etc.) es puguin utilitzar per augmentar de forma fictícia la carrega docent dels departaments.

4.5. Se sumaran per a cada departament els dèficits de les àrees que tinguin un balanç docent negatiu.

4.5.1. Es calcularà el pressupost disponible per a plantilla el curs següent entre els departaments deficitaris.

4.5.2. El pressupost disponible es distribuirà proporcionalment entre els departaments deficitaris.

4.6. Cada departament utilitzarà la quantitat que li sigui assignada en les àrees de coneixement deficitàries que el componen. Si tot i així persisteix el dèficit docent, el departament ha de fer una proposta al Vicerectorat de Professorat, el qual estudiarà la solució més adequada en funció de les disponibilitats pressupostàries.

4.7. Per a la confecció dels POA es comptabilitzarà el nombre d’alumnes de les diverses assignatures diferenciant els alumnes de primera matrícula dels restants. Els vicerectorats responsables d’Ordenació Acadèmica i Professorat corregiran aquelles situacions en les quals es detecti un excés injustificat d’alumnes repetidors.

4.8. Una vegada establert el POA dels diversos departaments, serà enviat al director de departament corresponent per a la seva revisió, així com als degans i directors de centre afectats per tal que es puguin dur a terme les coordinacions necessàries que garanteixin uns COA equilibrats.

II. Promoció del professorat permanent

La UIB, cada curs acadèmic, i en funció de les disponibilitats pressupostàries, pot convocar places de promoció del seu professorat permanent seguint els criteris següents:

1. Promoció estructura

1.1. Promoció a CU

Es poden convocar places de promoció, a sol·licitud del departament, sempre que aquest compleixi la fórmula següent: (nre. de catedràtics + 1) * 3 < nre. de TU/CEU.

El Consell de Govern, a proposta del Consell de Direcció, determinarà anualment el nombre de places de CU de promoció estructural que poden convocar-se.

Perquè un departament pugui demanar una plaça es requerirà que un dels professors, possible candidat a la plaça, estigui habilitat o tingui una avaluació positiva de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) o de l’AQUIB.

Les places es dotaran en funció del nombre de candidats, i es prioritzaran els departaments amb menor quocient:

(nre. de catedràtics + 1) : nre. de candidats

1.2. Promoció a TU, CEU

Els departaments poden sol·licitar la convocatòria de places de TU, CEU per a TEU en aquelles àrees de coneixement on hi hagi un o més TEU amb una antiguitat superior a tres anys en el grau de doctor i almenys un d’ells estigui habilitat o tingui una avaluació positiva de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) o de l’AQUIB.

El Consell de Govern, a proposta del Consell de Direcció, determinarà anualment el nombre de places de TU, CEU i de promoció que poden convocar-se, sempre tenint en compte les disponibilitats pressupostàries. Si en diversos departaments hi ha TEU que compleixin el requisit esmentat, s'establirà un rànquing segons el menor quocient resultant de dividir el nombre de CU/TU/CEU pels TEU que compleixin el requisit.

S'evitarà que, per aplicació d'aquestes regles, es pugui preterir indefinidament la promoció de TEU de departaments que presentin una ràtio molt alta.

1.3. En cas que en un mateix departament hi hagi dues sol·licituds que hagin conduït a empat, el departament aplicarà a les seves àrees de coneixement el mateix procediment que el document de plantilla aplica als departaments de la UIB, i si persisteix l’empat, el departament decidirà quina àrea de coneixement s’ha de dotar.

2. Promoció extraordinària a CU

El Consell de Govern, a proposta del Consell de Direcció, determinarà cada any el nombre de places que es convocaran per aquesta via, en funció de les disponibilitats pressupostàries.

Les peticions les han de fer les persones interessades, que han de tenir l'aprovació del departament corresponent i estar habilitades o tenir una avaluació positiva de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) o de l’AQUIB.

S'establirà una prioritat entre els aspirants segons el nombre de sexennis de cada un.

En cas d'empat tindran prioritat els departaments en els quals hi hagi més TU possibles aspirants amb el nombre màxim de sexennis. Si es manté l'empat, es decidirà a favor del departament que presenti major nombre de possibles aspirants amb el nombre de sexennis immediatament inferior.

S'evitarà que, per aplicació d'aquestes regles, es pugui preterir indefinidament la promoció de TU/CEU de departaments que, als efectes de resoldre possibles empats, presentin un nombre molt baix d'aspirants.

En cap cas no es dotarà el mateix any més d'una plaça per departament; el departament que obtingui una plaça extraordinària no pot sol·licitar plaça extraordinària durant l’any següent.

En cas que en un mateix departament hi hagi dues sol·licituds que hagin conduït a empat, el departament aplicarà a les seves àrees de coneixement el mateix procediment que el document de plantilla aplica als departaments de la UIB, i si persisteix l’empat, el departament decidirà quina àrea de coneixement s’ha de dotar.

3. Penalitzacions sobre les places de promoció

3.1. Quan una plaça de promoció quedi deserta, es desdotarà la quantitat afegida per a la promoció.

3.2. Al departament afectat per aquesta promoció perduda, li comptarà la plaça en el còmput de promocions a efectes de ràtio, durant un any.

3.3. Si la plaça l’ha obtinguda un candidat que no sigui professor numerari de la UIB, el departament haurà d’amortitzar el cost econòmic de la plaça mitjançant places vacants i de professorat no permanent. En cas que no disposi de les unes o de les altres, es planificarà el retorn econòmic.

4. Promoció d’ajudants a ajudants doctors

Als professors que en el moment de l’aprovació d’aquest document de plantilla siguin ajudants a la UIB i estiguin en possessió del títol de doctor, i que hagin aconseguit l’acreditació que exigeix la LOU per presentar-se a una plaça d’ajudant doctor (LOU), hom els haurà d’oferir la possibilitat de poder optar a un concurs de plaça d’ajudant doctor, sempre que la plaça estigui justificada per les necessitats docents, i a la vegada investigadores, del departament.

5. Professorat contractat (LOU)

En el seu moment el Consell de Govern haurà d’aprovar uns criteris que donin resposta a les possibles aspiracions de promoció d’aquestes noves figures contractuals.

6. Habilitats

En cas que un professor de la UIB obtingui l’habilitació i no pugui optar a una plaça en aquesta universitat pel fet que no s’hagi convocat amb anterioritat, i en cas que el departament corresponent no tingui la disponibilitat pressupostària suficient, el Consell de Direcció, amb l’aprovació del Consell de Govern, intentarà negociar amb l’Administració la dotació pressupostària necessària per poder enviar la plaça corresponent a habilitació.

Disposició derogatòria

Queda derogat l’Acord normatiu 3213/1996, de 19 de juny, pel qual s’aprova el document de plantilla docent de la Universitat de les Illes Balears (FOU núm. 123, de 26 de juliol).

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma,  22 de gener de 2003

El Rector, Llorenç Huguet



 

Acords que fan referència a aquest.