FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XVII
Núm. 206
Dimarts, 30 de juliol de 2002
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Junta de Govern
5772. ACORD NORMATIU del dia 24 de juny de 2002 pel qual s'estableix la composiciķ i el procediment d'elecciķ del Consell de Govern provisional de la Universitat de les Illes Balears en compliment de la disposiciķ transitōria segona de la Llei orgānica d'universitats.

Exposició de motius

El paràgraf tercer de l'apartat primer de la disposició transitòria segona de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (LOU) estableix que, elegit el Claustre universitari, s'ha de constituir un Consell de Govern provisional d'acord amb les previsions d'aquesta llei.

El darrer apartat d'aquesta disposició transitòria dóna facultats a la Junta de Govern perquè fins a la publicació dels nous Estatuts adopti les mesures oportunes per a l'aplicació del que estableix la LOU en tot allò en què els actuals Estatuts s'hi oposin. Per això, la Junta de Govern, a la sessió del dia d'avui, aprova les següents normes reguladores de composició i

elecció del Consell de Govern provisional, les quals s'inspiren, de forma parcial, en l'experiència acumulada en aquest aspecte durant els anys de desenvolupament dels Estatuts actuals d'aquesta universitat, adaptada a les disposicions actuals de la LOU.

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta normativa és regular la composició del Consell de Govern provisional de la Universitat de les Illes Balears, previst al primer apartat de la disposició transitòria segona de la LOU, i la normativa per elegir-lo d'acord amb els articles 15 i 16.4 de la llei esmentada.

Article 2. Composició

El Consell de Govern provisional serà compost per:

a) El Rector, que el presidirà.

b) El Secretari General, que farà de secretari.

c) El Gerent.

d) Quinze membres de la comunitat universitària designats pel Rector.

e) Vint representants claustrals dels diferents sectors de la comunitat universitària. Aquest nombre es distribuirà de la forma següent:

Vuit representants claustrals dels professors doctors pertanyents als cossos docents universitaris (grup a), elegits per i entre els membres claustrals d'aquest col·lectiu.

Dos representants claustrals de la resta de personal docent i investigador (grup b), elegits per i entre ells mateixos.

Sis representants claustrals dels estudiants (grup c), elegits per i entre ells mateixos, garantida la participació dels tres cicles.

Quatre representants del personal d'administració i serveis (grup d), elegits per i entre ells mateixos.

f) Quinze representants dels degans de facultat, directors d'escola i directors de departament i institut universitari de recerca. Aquest nombre es distribuirà de la forma següent:

Sis representants dels degans de facultat i directors d'escola, elegits per i entre ells mateixos.

Nou representants dels directors de departament i d'institut universitari, elegits per i entre ells mateixos.

g) Tres membres del Consell Social no pertanyents a la comunitat universitària.

Article 3. Elecció de representants del Claustre en el Consell de Govern provisional

1. Els representants claustrals dels diferents sectors de la comunitat universitària, als quals fa referència l'apartat e) de l'article 2, s'elegiran de la manera següent:

a) Pel que fa als representants claustrals del grup a), cada claustral del grup a) pot escriure en una papereta fins a un màxim de sis noms de claustrals del grup a). Quedaran elegits els vuit claustrals que obtinguin el nombre de vots més gran.

b) Pel que fa als representants claustrals del grup b), cada claustral del grup b) pot escriure en una papereta fins a un màxim

de dos noms de claustrals del grup b). Quedaran elegits els dos claustrals que obtinguin el nombre de vots més gran.

c) Pel que fa als representants claustrals del grup c), hi ha d'haver tres claustrals del primer cicle, dos claustrals del segon cicle i un claustral del tercer cicle. Cada un d'ells serà elegit per i entre els estudiants de cada cicle, i tots els estudiants claustrals són elegibles. Quedaran elegits els tres, dos i un claustrals que obtinguin el nombre de vots més gran, dins cada cicle.

d) Pel que fa als representants claustrals del grup d), cada claustral del grup d) pot escriure en una papereta fins a un màxim de tres noms de claustrals del grup d). Quedaran elegits els quatre claustrals que obtinguin el nombre de vots més gran.

2. Els claustrals han de presentar la seva candidatura a la sessió corresponent del Claustre en què hagi de tenir lloc l'elecció, mitjançant escrit adreçat a la Secretaria General.

Article 4. Elecció de degans i directors de centre i de directors de departament i d'institut universitari

1. Els sis representants dels degans de facultat i directors d'escola seran elegits, per i entre ells mateixos, en una sessió del Claustre. Cada degà o director d'escola pot escriure en una papereta fins a un màxim de cinc noms. Quedaran elegits els sis que obtinguin el nombre de vots més gran.

2. Els nou representants dels directors de departament i d'institut universitari seran elegits, per i entre ells mateixos, en una sessió del Claustre. Cada director pot escriure en una papereta fins a un màxim de set noms. Quedaran elegits els nou que obtinguin el nombre de vots més gran.

3. Els claustrals han de presentar la seva candidatura a la sessió corresponent del Claustre en què hagi de tenir lloc l'elecció, mitjançant escrit adreçat a la Secretaria General.

Article 5. Resolució d'empats i suplències

1. En cas d'empat quedaran proclamats els candidats en funció de la seva antiguitat, excepte en el cas dels estudiants, que serà mitjançant sorteig.

2. Un cop proclamats els membres electes, que seran els titulars, la resta de candidats s'ordenaran decreixentment segons el nombre de vots obtinguts, i formaran la llista de suplents.

3. Un suplent només pot actuar si hi ha qualque vocal elegit que n'ha perdut la condició, per les causes que s'especifiquen a la present normativa. En aquest cas la suplència serà definitiva fins que s'acabi el mandat del vocal suplent. Un suplent pot ocupar el lloc d'un titular que hagi dimitit.

Article 6. Pèrdua de la condició de membre del Consell de Govern provisional i substitució

1. La condició de representant al Consell de Govern es perd per les causes següents:

a) Per renúncia, comunicada per escrit al Rector.

b) Pel fet de deixar de pertànyer a aquesta comunitat universitària.

c) Pel fet de deixar de pertànyer al sector pel qual hom fou elegit.

d) Per sentència judicial.

La condició de representant dels estudiants al Consell de Govern es perd, a més, pel fet de canviar de circumscripció respecte a la qual s'és representant.

2. Si es produeix la baixa d'un membre del Consell de Govern, la plaça l'ha d'ocupar el candidat que, després d'ell, hagi obtingut més vots en l'elecció corresponent.

Article 7. Vot anticipat / Vot no presencial

1. Només es pot votar per correu en els casos justificats, és a dir, per absència justificada o per malaltia.

2. La papereta electoral s'ha d'adreçar al Secretari General de la Universitat, sota doble sobre, i presentar al Registre General de la Universitat (Son Lledó, campus universitari). A la part exterior del sobre gros hi ha de constar la indicació que es tracta d'un vot per correu, la referència al procés electoral de què es tracti, el número de registre d'entrada, el remitent i el destinatari (el Secretari General de la Universitat), mentre que a la part exterior del sobre petit només hi ha d'haver la referència al procés electoral.

3. A l'interior del sobre gros s'hi ha d'incloure, a més del sobre petit amb la papereta que conté el vot, fotocòpia del DNI del votant i justificació de la impossibilitat d'exercir el vot directe.

4. Només tindran validesa aquells sobres que tinguin l'entrada en el Registre General de la Universitat (Son Lledó, campus universitari) abans de les 15 hores del dia anterior a la votació.

Article 8. Durada del Consell de Govern provisional

Els membres electius del Consell de Govern provisional finalitzaran el seu mandat en el moment en què es constitueixi el Consell de Govern que s'elegeixi de conformitat amb les previsions dels nous Estatuts, que s'han d'elaborar d'acord amb la disposició transitòria segona de la LOU.

Disposició addicional

Els membres nats del Claustre, als efectes de l'apartat e) de l'article 2, s'integraran en el sector de la comunitat universitària al qual pertanyin.

Disposicions transitòries

Primera

El Consell de Govern assumirà les funcions i competències que la normativa vigent tingui atribuïdes a la Junta de Govern fins a l'entrada en vigor dels nous Estatuts de la UIB.

Segona

El Consell de Govern, una vegada es constitueixi, ha d'elegir aquells representants que la normativa vigent atribueixi a la Junta de Govern en altres òrgans o comissions.

Disposició final

En tot allò que no preveu aquesta normativa s'aplicarà la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAP i PAC).

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma,   24 de juny de 2002
El Rector, Llorenç Huguet



 

Acords que fan referència a aquest.