FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XVII
Núm. 196
Divendres, 16 de novembre de 2001
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS

Junta de Govern

5532. ACORD NORMATIU del dia 8 de novembre de 2001 pel qual s’aprova el Reglament de la Junta de la Facultat de Psicologia .

La Junta de Govern del dia d'avui, fent ús de les atribucions que li confereix l'article 21.1.29) dels Estatuts de la Universitat, ha acordat d’aprovar el Reglament de la Junta de Facultat de Psicologia.

Reglament de règim intern de la Junta de la Facultat de Psicologia

Elaborat per la Comissió de Reglament de règim intern de la Junta de la Facultat de Psicologia

Gener de 2001

TÍTOL PRELIMINAR

Article 1

El present reglament té per finalitat regular el funcionament i règim intern de la Junta de la Facultat de Psicologia, en compliment de les funcions que li confereixen la LRU i els Estatuts de la Universitat de les Illes Balears.

TÍTOL PRIMER:
DE LA JUNTA DE FACULTAT

Capítol I. De la naturalesa i les funcions de la Junta de Facultat

Article 2

La Junta de la Facultat de Psicologia és l'òrgan col·legiat representatiu de la Facultat de Psicologia.

Article 3

Les competències de la Junta de Facultat són les següents:

a) Elegir el degà, així com revocar-lo, en cas que sigui procedent i d'acord amb el procediment establert pels Estatuts de la Universitat.

b) Aprovar la distribució de fons assignats al centre amb càrrec als pressuposts de la Universitat.

c) Elaborar la proposta de canvis en el pla d'estudis de Psicologia, que han de ser aprovats per la Junta de Govern.

d) Elaborar la distribució dels espais que li siguin assignats.

e) Establir els requisits per a la concessió dels premis extraordinaris de llicenciatura, dins els límits que assenyali la Junta de Govern de la Universitat.

f) Proposar la concessió del premi extraordinari de llicenciatura a la Comissió Acadèmica de la Universitat.

g) Crear comissions de treball, segons estableix aquest Reglament.

h) Elaborar i reformar el propi reglament de règim intern, el qual haurà d’aprovar la Junta de Govern, així com aquelles normes que el desenvolupen.

i) Proposar a la Junta de Govern de la Universitat la concessió del títol de doctor honoris causa i altres distincions acadèmiques.

j) Proposar els convenis que interessin específicament la Facultat i que els òrgans de la Universitat puguin subscriure amb altres centres docents o d'investigació o entitats públiques o privades.

k) Proposar activitats culturals i d'extensió universitària.

l) Conèixer les propostes dels consells de departament que imparteixin docència al centre, en tant que aquestes afectin aspectes docents.

m) Conèixer les memòries docents i d’investigació dels departaments que imparteixin docència a la Facultat de Psicologia.

n) Aprovar la memòria anual de la Facultat.

o) Manifestar opinions i prendre postures en el seu àmbit d'actuació, per a la qual cosa pot fer consultes a tota la Facultat sobre els temes universitaris de més relleu quan ho consideri oportú.

p) Proposar la creació dels serveis de suport a la docència i a la investigació pròpies de la Facultat.

q) Complir aquest reglament i vetllar perquè es compleixi.

r) Qualsevol altra funció que li assignin els Estatuts d'aquesta universitat, els reglaments que els desenvolupen o les disposicions de caràcter estatal, autonòmic o universitari.

Capítol II. Dels membres i l’estructura de la Junta de Facultat

Article 4

La Junta de Facultat tindrà la composició que fixin els Estatuts de la Universitat de les Illes Balears i els acords normatius corresponents.

Article 5

La durada del mandat dels membres de la Junta de Facultat és de quatre anys, excepte per als estudiants, que és de dos anys, segons estableix l'article 45 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears (FOU núm. 159, de 30 de març de 1999).

Article 6

Els membres de la Junta de Facultat perdran aquesta condició en els supòsits següents:

a) Per renúncia, comunicada per escrit a l'òrgan col·legiat.

b) Pel fet de deixar de pertànyer a la comunitat de la Universitat de les Illes Balears.

c) Pel fet de deixar de pertànyer a l'estament pel qual foren elegits.

d) Pel fet d’acabar el període pel qual foren elegits.

Capítol III. De les comissions

Article 7

La Junta de Facultat pot dotar-se d'una Comissió Acadèmica Permanent formada pels següents membres de la Junta de Facultat:

a) El degà, que la presideix.

b) El vicedegà i el secretari.

c) Un representant per cada un dels grups de representació, elegit per sufragi universal, directe i secret; es poden designar suplents.

Article 8

Les funcions de la Comissió Acadèmica Permanent són:

a) Resoldre les adaptacions i convalidacions d'estudis realitzats pels alumnes en centres espanyols i estrangers.

b) Convocar el premi extraordinari de llicenciatura.

c) Resoldre els assumptes acadèmics de tràmit que la Junta de Facultat determini.

Article 9

Les resolucions que adopti la Comissió Acadèmica Permanent es comunicaran a la següent sessió ordinària o extraordinària a la qual sigui convocada la Junta de Facultat.

Article 10

La Junta de Facultat, si ho considera oportú, pot aprovar la constitució de comissions delegades, així com la seva composició, les funcions i la durada.

Article 11

Totes les comissions delegades han de ser formades pel degà o el vicedegà, que les presideix, i en la seva composició s’ha de garantir la presència dels diversos sectors de la comunitat universitària.

TÍTOL SEGON:
DEL FUNCIONAMENT DE LA JUNTA DE FACULTAT

Capítol I. De les sessions de la Junta de Facultat

Article 12

Les sessions de la Junta de Facultat poden ser ordinàries o extraordinàries.

Article 13

a) Les sessions ordinàries de la Junta de Facultat les convocarà el secretari, per ordre del degà.
b) Se’n farà un mínim de quatre durant l'any acadèmic.
c) L'ordre del dia l’elaborarà el degà, que hi haurà d'incloure qualsevol qüestió sol·licitada almenys per una cinquena part dels membres de la Junta, sempre que aquesta no estigui ja convocada.
d) Qualssevol membre o membres de la Junta en nombre inferior a la seva cinquena part poden adreçar-se així mateix, en igual sentit, al degà, que decidirà, en aquest cas, sobre la inclusió o no en l'ordre del dia del punt o tema sol·licitat.
e) La convocatòria de sessions ordinàries s’ha de fer amb una antelació mínima de cinc dies lectius.
f) La primera de les sessions ordinàries de l'any acadèmic s’ha de fer abans del 30 d'octubre i serà preceptiu retre compte del curs anterior, proposar el pla d'actuació en el nou curs i convocar el premi extraordinari de llicenciatura.

Article 14

a) Les sessions extraordinàries de la Junta de Facultat es convocaran per pròpia iniciativa del degà o a petició vinculant de la cinquena part dels membres de la Junta.
b) Els membres de la Junta de Facultat seran convocats pel degà dins el termini de deu dies des de la data de sol·licitud de la convocatòria, amb l'ordre del dia fixat pels sol·licitants.
c) Les sessions extraordinàries s’han de convocar amb una antelació mínima de dos dies lectius.

Article 15

Les sessions de la Comissió Acadèmica Permanent seran convocades pel degà amb una antelació mínima de dos dies lectius.

Article 16

Les sessions ordinàries i extraordinàries de la Junta seran moderades pel degà o el vicedegà que el substitueixi.

Article 17

L'assistència a les sessions ordinàries i extraordinàries de la Junta de la Facultat de Psicologia constitueix un dret i un deure de tots els seus membres. Per al compliment d'aquesta funció, els seus membres quedaran dispensats de qualsevol altra activitat universitària pel temps que durin les sessions de la Junta.

Article 18

a) Totes les sessions de la Junta seran públiques.

b) A les sessions de la Junta de Facultat hi pot assistir, amb veu però sense vot, qualsevol altra persona convocada a aquest efecte pel degà per decisió pròpia, o a sol·licitud del trenta per cent dels membres de la Junta.

Capítol II. Dels acords de la Junta de Facultat

Article 19

a) Per a l'adopció dels acords de la Junta de Facultat es necessita l'assistència, en primera convocatòria, de la meitat més un dels components de l'òrgan col·legiat. En segona convocatòria, mitja hora més tard, no es necessita quòrum.

b) Els acords s'adoptaran per majoria simple de vots, llevat que hi hagi majories qualificades.

c) No poden adoptar-se acords sobre qüestions no incloses a l'ordre del dia.

Article 20

Les votacions seran públiques llevat que demani el contrari qualsevol membre de la Junta. El vot és personal i indelegable.

Article 21

a) L'acta de cada sessió de la Junta serà tramesa a tots els membres juntament amb la convocatòria de la següent sessió de la Junta de Facultat.

b) Els acords de la Junta de Facultat s’han de comunicar als departaments implicats i s’han d’exposar al tauler oficial d'anuncis en el termini establert per a la tramesa de l'acta als membres de la Junta.

Article 22

La manifestació d'opinions i la presa de postures de la Junta de Facultat les han de demanar almenys una cinquena part dels seus membres. La sol·licitud s’ha de presentar per escrit i de forma motivada al Registre. S'ha d’incloure a l'ordre del dia de la següent sessió de la Junta, sempre que aquesta no estigui convocada, i serà objecte de debat i votació.

Article 23

Contra els acords de la Junta de Facultat s’hi pot recórrer en alçada davant el Rector.

Capítol III. De les preguntes i interpel·lacions a l'equip deganal

Article 24

Tot membre de la Junta pot formular preguntes a l'equip deganal o a qualsevol dels seus membres sobre conductes i actes relacionats amb els seus càrrecs. La pregunta s’ha de presentar per escrit al Registre i s’hi ha de fer constar si es vol una resposta oral davant la Junta o escrita. En aquest darrer supòsit, la resposta s’ha d’adreçar al signant o signants en un termini màxim de deu dies lectius des del moment en què l'interpel·lat sigui informat de la qüestió. La resposta oral davant la Junta s’inclourà en l'ordre del dia de la sessió següent, sempre que aquesta no estigui convocada, i pot ser objecte de debat.

Article 25

Poden formular-se interpel·lacions a l'equip de govern de la Facultat i a qualsevol dels seus membres sobre conductes i actes relacionats amb el càrrec. Les han de subscriure almenys vuit membres de la Junta, s’han de presentar al Registre i s’inclouran a l'ordre del dia de la pròxima sessió, sempre que no estigui convocada. Sobre la interpel·lació s'obrirà el debat oportú.

Capítol IV. De la qüestió de confiança i de la moció de censura

Article 26

El degà pot plantejar davant la Junta de Facultat la qüestió de confiança sobre la seva gestió. S’ha de presentar en escrit motivat i s’ha de debatre en una sessió extraordinària. La confiança s'entendrà concedida quan obtingui el vot o favor de la majoria simple dels membres de la Junta de Facultat.

Article 27

a) La Junta de Facultat pot revocar el degà mitjançant l'aprovació d'una moció de censura constructiva.

b) La moció de censura serà proposada a la Junta de Facultat per, almenys, el vint-i-cinc per cent dels components i ha d'incloure, necessàriament, la proposta d'un únic candidat alternatiu amb la seva acceptació expressa.

c) La moció serà debatuda i votada entre els deu i trenta dies següents a la presentació.

d) La moció de censura es considerarà aprovada si té el suport de la majoria absoluta dels components de la Junta de Facultat, cas en què quedarà automàticament elegit el candidat proposat pels signants de la moció.

e) Si la Junta de Facultat no aprova la moció de censura, els signants no en podran presentar una altra fins que acabi el mandat. En cap cas no es pot presentar una moció de censura si no han passat sis mesos des de la presentació de l'anterior.

TÍTOL TERCER:
DELS ÒRGANS UNIPERSONALS DE LA JUNTA DE FACULTAT

Capítol I. Del degà/degana

Article 28

El degà té la representació de la Facultat, presideix la Junta de Facultat, n’executa els acords i exerceix el govern ordinari del centre.

Article 29

Són funcions del degà:

a) Exercir el govern ordinari del centre. b) Executar els acords de la Junta de Facultat. c) Coordinar l'acció del vicedegà, del secretari i de l'administrador del centre. d) Fiscalitzar l'exercici de les funcions encomanades a les comissions delegades de la Junta de Facultat. e) Vetllar pel compliment de les obligacions acadèmiques dels membres de la Facultat. f) Proposar a la Junta de Govern, una vegada ho hagi aprovat la Junta de Facultat, la formalització de convenis de cooperació cultural o qualsevol altre tipus de contracte amb entitats públiques o privades. g) Qualsevol altra funció que li sigui conferida als Estatuts de la Universitat de les Illes Balears i els reglaments que els desenvolupen.

Capítol II. De l'elecció de degà/degana

Article 30

a) El degà serà elegit per la Junta i nomenat pel Rector entre els catedràtics o professors titulars del centre en qualsevol de les seves categories docents.

b) Abans que el Rector faci el nomenament, el candidat proclamat com a degà ha de presentar la dimissió de qualsevol altre càrrec de govern unipersonal que tingui, així com el compromís de dedicació a temps complet a la Universitat, d'acord amb el que disposa l'apartat segon de l’article 45 de la Llei de reforma universitària.

c) La durada del seu mandat és de quatre anys renovables per quatre anys més com a màxim.

d) El càrrec de degà és incompatible amb qualsevol altre càrrec de govern unipersonal de la Universitat.

Article 31

El procés d'elecció de degà es farà d'acord amb el que estableix la normativa electoral aprovada per la Universitat de les Illes Balears.

Capítol III. Del vicedegà/vicedegana

Article 32

El nomenament, d'entre els professors del centre, i el cessament del vicedegà els farà el Rector a proposta del degà, que ha de donar-ne compte a la Junta de Facultat.

Article 33

Són funcions del vicedegà:

a) Assistir el degà en el govern del centre, així com substituir-lo en cas d'absència o malaltia.

b) Exercir com a cap d'estudis de Psicologia segons el que ha establert la Junta de Govern de la Universitat de les Illes Balears (FOU núm. 186, de 19 de gener de 2001).

c) Coordinar i dirigir les activitats de l'àrea de competències que tingui assignades.

d) Exercir aquelles altres funcions que el degà li delegui, així com aquelles que li atribueix aquest reglament.

Capítol IV. Del secretari/secretària de la Facultat

Article 34

El secretari és el fedatari de la Facultat i s'ocupa de les tasques d'organització i règim acadèmic sota la immediata dependència del degà. El nomenament, d'entre els professors de la Facultat o membres del PAS, i el cessament els farà el Rector a proposta del degà, que ha de comunicar-ho a la Junta de Facultat.

Article 35

Són funcions del secretari de la Facultat:

a) Coordinar l'activitat acadèmica, administrativa i econòmica de la Facultat.
b) Autoritzar l’ús del segell de la Facultat.
c) Exercir la direcció de protocol de la Facultat.
d) Redactar i custodiar les actes de les sessions de la Junta de Facultat i expedir certificats del que posseeix la secretaria de la Facultat.
e) Compilar els acords de la Junta de Facultat i les disposicions del Rector, fer-ne àmplia publicitat i comunicar-los per escrit a tots els departaments que imparteixin docència a la Facultat i als membres dels estudiants i del personal d'administració i serveis.
f) Donar informació, a instància de qualsevol membre de la Facultat, sobre assumptes de caràcter oficial que constin a la secretaria.
g) Qualsevol altra funció que li pugui atribuir aquest reglament de règim intern d'aquesta Facultat.

TÍTOL QUART:

DE L'APROVACIÓ I MODIFICACIÓ D'AQUEST REGLAMENT

Article 36

Per a l'aprovació d'aquest reglament són necessaris el vot favorable de la majoria absoluta de la Junta i l’ aprovació posterior de la Junta de Govern.

Article 37

Aquest reglament es pot modificar a proposta de:

a) El degà.
b) Un deu per cent dels components de la Junta de Facultat.

Article 38

a) La proposta de modificació ha de presentar-se mitjançant escrit adreçat al degà, o d'aquest adreçat a la Junta, en el qual s'inclourà la proposta del nou text i la justificació de la seva oportunitat i finalitat.

b) El text proposat es farà públic al tauler oficial d'anuncis de la Facultat i es notificarà a cada un dels membres de la Junta en un termini màxim de deu dies lectius a partir de la seva presentació.

Article 39

La modificació proposada serà debatuda i votada en sessió extraordinària de la Junta de Facultat, que es convocarà en un termini no inferior a quinze dies lectius ni superior a vint, comptats a partir de la notificació a la qual es refereix l'article anterior.

Article 40

Per a la modificació del Reglament és necessari el vot favorable de la majoria absoluta de la Junta de Facultat. Si la proposta de modificació és rebutjada, els proponents no podran exercir novament aquesta iniciativa durant el mateix curs acadèmic. Tampoc no es pot proposar la mateixa modificació en el termini esmentat.

DISPOSICIÓ FINAL

Primera

Aquest reglament entrarà en vigor l’endemà d’haver-se publicat al FOU de la Universitat de les Illes Balears

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma,   8 de novembre de 2001

El Rector, Llorenç Huguet



Acords que fan referència a aquest.