FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XII
Núm. 137
Divendres, 18 de juliol de 1997
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
NOMENAMENTS I SITUACIONS
Rectorat
3601 RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 17 de juliol de 1997 per la qual es convoca concurs oposició restringit per cobrir les places vacants de la plantilla de personal laboral d'aquesta universitat.

En compliment del que es disposa al punt 3 de l'Acord normatiu 3368/1996, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el Projecte de Pressupost de la Universitat de les Illes Balears per a l'any 1997 i la relació de llocs de treball del personal funcionari i laboral, ratificat per l'Acord 3371/1996, del Consell Social, del dia 19 de desembre (FOU núm. 129), es convoquen una sèrie de llocs vacants, que es detallen a l'annex I, la provisió dels quals s'estima necessària, d'acord amb les següents

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per cobrir un total de nou places, que s'especifiquen a l'annex I de la present convocatòria, per al personal laboral fix d'aquesta universitat. El perfil de cada plaça s'indica a l'annex II.
1.2. El procés de selecció constarà d'una primera fase d'oposició i una segona de concurs, amb els exercicis i valoracions que s'especifiquen a les bases 6a. i 7a.
El programa que ha de regir aquestes proves és el que figura a l'annex III d'aquesta convocatòria.
1.3. Aquesta convocatòria es regirà per aquestes bases i, en el que no s'hi prevegi, pel que estableixen el Conveni col·lectiu, l'Estatut dels treballadors, les normes legals i reglamentàries aplicables al personal laboral de l'Administració de l'Estat (concretament el Reial decret 364 /1995, de 10 de març, BOE de 10 d'abril de
1995, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat) i pels Estatuts de la Universitat, aprovats per Reial decret 1666/1989, de 22 de desembre.
1.4. L'adjudicació de les places als aspirants que hagin superat el procés de selecció s'efectuarà d'acord amb la puntuació total obtinguda al llarg del procés. En cap cas no es podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
1.5. Els aspirants que hagin obtingut la plaça a la qual aspiraven no hi podran renunciar.

2. Requisits dels aspirants

2.1. Per ser admesos a les proves selectives, els aspirants han de complir els requisits següents:
2.1.1. Ser personal laboral fix d'aquesta universitat en actiu.
2.1.2. Estar en possessió de la titulació o condició requerida segons el conveni col·lectiu en vigor per accedir al grup al qual pertany la plaça.
2.1.3. No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb les funcions corresponents.
2.2. Els requisits enumerats a la base 2.1 s'han de tenir des de la data de l'acabament de la convocatòria fins a la firma del contracte.

3. Sol·licituds

3.1. Els qui vulguin participar a les proves selectives han de cursar la sol·licitud, segons el model que acompanya les presents bases, annex IV, adreçada al Rector, i presentar-la al Registre General de la Universitat de les Illes Balears, situat a Son Lledó, o en la forma prevista a l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de vint dies naturals comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al FOU.
3.2. S'ha d'adjuntar a la instància, necessàriament, el justificant d'haver abonat els drets d'examen i una fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica. La falta d'algun d'aquest requisits, transcorreguts els deu dies als quals es fa referència a la base 4.2, determinarà l'exclusió de l'aspirant.
3.3. Aquells aspirants que sol·licitin que s'apliqui el barem en la fase del concurs han de presentar, juntament amb la sol·licitud, certificat dels mèrits que vulguin que es valorin. En cas de no presentar-lo, s'entendrà que renuncien a l'aplicació del barem.
3.4. Les sol·licituds les facilitarà el Servei de Personal de la Universitat.
3.5. Els drets d'examen són de 1.500 pessetes, que s'han d'ingressar al compte d'aquesta universitat 2051-0005-46-0098222813, de l'entitat bancària Sa Nostra, sucursal de l'avinguda de Jaume III, 18. A la sol·licitud hi ha de figurar el segell de l'oficina bancària acreditatiu del pagament dels drets o resguard acreditatiu de la transferència.
En cap cas la presentació i el pagament a l'entitat bancària no suposaran substitució del tràmit de presentació, dins el termini i en la forma escaient, de la sol·licitud davant l'òrgan expressat en aquesta convocatòria.
3.6. Els errors de fet que puguin advertir-se podran ser reparats en qualsevol moment, ja sigui d'ofici o per part de la persona interessada.
3.7. Els aspirants que pateixin minusvalidesa han d'indicar-ho a la instància de presentació i podran sol·licitar al tribunal les possibles adaptacions de temps i mitjans per realitzar els exercicis quan aquesta adaptació sigui necessària. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Secció de Personal d'aquesta universitat amb un mínim de vint-i-cinc dies d'antelació a la realització del primer exercici.
3.8. Els aspirants queden vinculats per les dades que hagin fet constar a les sol·licituds, i podran demanar que es modifiquin, únicament, dins el termini establert per a la presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, no s'admetrà cap petició d'aquesta naturalesa.

4. Admissió dels aspirants

4.1. En el termini màxim d'un mes des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Rector dictarà resolució que es publicarà en el tauler d'anuncis de cada edifici de la Universitat, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la resolució s'indicarà la relació d'aspirants, on constaran el nom i els cognoms, el document nacional d'identitat i, si escau, la causa d'exclusió i el termini de reparació.
4.2. Els aspirants exclosos i no esmentats, disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per poder reparar els defectes que hagin motivat l'exclusió, en cas que siguin reparables. Transcorreguts els deu dies, es farà pública la llista definitiva d'admesos en el tauler d'anuncis de cada edifici. Així mateix, s'indicarà la data, l'hora i el lloc per realitzar la primera prova dels exàmens. Qualsevol notificació anterior a les proves es farà pública a través dels taulers d'anuncis dels edificis de la Universitat.
4.3. Els drets d'examen es reintegraran d'ofici als aspirants exclosos definitivament de les proves selectives.

5. Sistema de selecció

5.1. El sistema de selecció serà el de concurs oposició.
5.2. El procés selectiu constarà de dues fases: una primera d'oposició i una segona de concurs. Per poder accedir a la fase de concurs, és necessari haver superat la fase de l'oposició. La qualificació final del procés serà definida per la suma de la puntuació de l'oposició i la del concurs.
5.3. Les fases de l'oposició i del concurs es realitzaran segons els barems aprovats per la Gerència i el Comitè d'Empresa el 13 de març de 1995, que estan exposats al tauler d'anuncis del Rectorat i del Servei de Personal.

6. Fase d'oposició

6.1. L'oposició consistirà en dues fases eliminatòries: una primera de teòrica i una segona de pràctica.
6.2. La fase teòrica constarà de dues proves: una prova específica i una sobre estructura i organització de la UIB.
La prova específica consistirà a contestar un qüestionari de cinquanta preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de seixanta minuts. La puntuació màxima serà de vuit punts. La puntuació serà proporcional al nombre de respostes correctes. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.
La prova d'organització i estructura de la UIB consistirà a contestar un qüestionari de vint-i-cinc preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de trenta minuts. La puntuació màxima serà de quatre punts. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes se'n restarà una de correcta.
Per poder superar la fase teòrica s'ha d'obtenir un mínim de sis punts.
6.3. La fase pràctica consistirà a resoldre un problema pràctic i realitzar una prova lingüística.
El problema pràctic consistirà a resoldre un problema o situació que proposi el tribunal, durant un màxim d'una hora, en relació amb el perfil de la plaça. La puntuació màxima serà de set punts.
La prova lingüística, de castellà i de català, consistirà en una traducció d'un text del català al castellà, i una del castellà al català. La puntuació màxima serà de 0,5 punts per prova.
Per poder superar la fase pràctica s'ha d'obtenir un mínim de quatre punts.

7. Fase de concurs

7.1. Per poder accedir a la fase de concurs és requisit indispensable haver superat la fase d'oposició.
7.2. A la fase de concurs es valorarà l'antiguitat, l'experiència i els mèrits professionals, els mèrits acadèmics, els coneixements lingüístics i altres mèrits específics relacionats amb la plaça. Aquesta valoració es farà d'acord amb els criteris establerts a la reunió de la Gerència i el Comitè d'Empresa de 13 de març de 1995.

8. Calendari de les proves

8.1. El tribunal podrà requerir, en qualsevol moment, els candidats perquè acreditin la seva identitat mitjançant la presentació del document nacional d'identitat, passaport o document similar.
8.2. Els aspirants seran cridats una sola vegada, i quedaran exclosos del concurs oposició els que no compareguin.
8.3. El primer exercici es realitzarà dins el quart trimestre de 1997, i la data
exacta es designarà per resolució del Rector, segons s'estableix a la base 4.2, amb una antelació mínima d'un mes.
8.4. Les dates del segon i els posteriors exercicis les anunciarà el tribunal al lloc on es facin el primer o els successius exercicis, amb quaranta-vuit hores d'antelació com a mínim.
8.5. La durada màxima del procés de selecció serà de tres mesos.

9. Tribunal qualificador

9.1. El tribunal qualificador d'aquestes proves és el que figura a l'annex V d'aquesta convocatòria. El tribunal adoptarà les mesures que estimi pertinents per a la realització dels exercicis que s'hagin de fer, i donarà les instruccions i determinarà els criteris de valoració que estimi pertinents.
9.2. Els membres del tribunal han d'abstenir-se en els supòsits prevists a l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es presentin les circumstàncies esmentades.
9.3. El tribunal podrà designar la incorporació d'especialistes en la matèria en el moment que estimi oportú, per tal que actuïn com a assessors, i en limitarà l'actuació a prestar col·laboració com a especialistes.
9.4. Per actuar vàlidament el tribunal requerirà la presència de la meitat més un dels membres. Serà requisit imprescindible la presència del president i del secretari.
9.5. El president del tribunal adoptarà les mesures necessàries per tal de garantir que els exercicis en la fase de l'oposició es corregeixin sense que es conegui la identitat dels aspirants.
9.6. El tribunal resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'ha de fer en els casos no prevists.
El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment a la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
9.7. A l'efecte d'incidències, el tribunal tindrà la seu a la Gerència de la Universitat, situada a Son Lledó.
9.8. En cap cas el tribunal no podrà declarar que han superat les proves un nombre d'aspirants superior al de places convocades. Qualsevol proposta d'aprovats contrària a aquesta norma serà nul·la de ple dret.

10. Relació d'aprovats

10.1. Acabat cada un dels exercicis corresponents, el tribunal farà pública, als llocs en què s'hagin fet els exercicis i en aquells on estimi oportú, la relació definitiva d'aspirants aprovats, per ordre de puntuació, on constarà la qualificació de cada un dels exercicis i la suma total.
10.2. Acabada la totalitat dels exercicis i obtinguda la puntuació final per suma de les fases d'oposició i concurs, s'efectuarà la qualificació final dels aspirants. En cas d'empat, es ponderaran els criteris següents:
1r. Antiguitat a la Universitat.
2n. Puntuació a la prova específica de la fase pràctica.
10.3. Una vegada efectuada la qualificació final dels aspirants, el tribunal qualificador farà pública, als llocs en què s'hagin fet els exercicis, la relació d'aprovats, per ordre de puntuació, amb indicació del document nacional d'identitat.
10.4. Tot seguit, el tribunal elevarà al Rector una proposta d'adjudicació de les places, que en cap cas no podrà ser superior al nombre de places convocades.
10.5. El Rector, en un termini màxim de quinze dies, dictarà resolució d'adjudicació de les places, que es publicarà al FOU.

11. Presentació de documents i formalització dels contractes

11.1. En el termini de vint dies naturals des que es faci pública la resolució del Rector, els aspirants que hagin superat les proves han de presentar la documentació en relació amb les bases 2.1.2 i 2.1.3 d'aquesta convocatòria.
11.2. La no presentació de la documentació requerida en el temps corresponent suposarà la impossibilitat de signar el contracte i l'anul·lació de l'actuació a les proves.

12. Norma final

La convocatòria i les bases d'aquesta, així com els actes administratius que se'n derivin, podran ser impugnats dins els terminis i en la forma establerts a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

 

Palma, 17 de juliol de 1997
El Rector, Llorenç Huguet



Annex I

Codi de plaça Grup Categoria/Especialitat

142 I Titulat superior. Laboratori

856 I Titulat superior. Analista (Servei de Càlcul i Informatització)

858 I Titulat superior. Analista (Servei de Càlcul i Informatització)

602 I Tècnic superior (Servei de Comunicació)

704 II Diplomat universitari. Avaluació- Rectorat

703 II Diplomat universitari. Coordinació Cursos

207 II Diplomat universitari. Tècnic especialista

601 II Diplomat universitari. Tècnic especialista (Publicacions)

652 II Diplomat universitari. Documentalista (Biblioteca)

Annex II

Codi de plaça Perfil

142 Llicenciat o doctor, preferiblement en ciències químiques. Experiència contrastada en el maneig i manteniment d'equips d'espectroscòpia. Experiència en el treball de laboratori. Coneixements d'idiomes i d'informàtica.

856 Titulat superior en informàtica, física o telecomunicacions. Experiència en gestió de xarxes, cablatge estructurat, elements actius de xarxa i sistemes de correu electrònic. Bons coneixements d'anglès.

858 Titulat superior en informàtica, física o telecomunicacions. Experiència en xarxes heterogènies: Apple, PC, DEC, Sun i Silicon. Experiència en direcció i desenvolupament de projectes. Bons coneixements d'anglès.

602 Titulat superior en ciències de la informació. Experiència en el camp de la comunicació institucional: relacions externes, comunicació interna, relacions amb els mitjans de comunicació i imatge corporativa de la institució. Coneixements de castellà, català, anglès i francès.

704 Diplomat en estudis de mestre, o tres cursos de la llicenciatura en Filosofia i Lletres, secció en ciències de l'educació. Coneixements i experiència en avaluació de centres docents, estadística i informàtica.

703 Diplomat en estudis de mestre, o tres cursos de la llicenciatura de filosofia i lletres, secció de ciències de l'educació. Coneixements i experiència en organització de cursos, especialment de formació de professorat de nivells no universitaris. Coneixements i experiència en organització i execució del curs de capacitació pedagògica.

207 Diplomat en estudis de mestre, o tres cursos de la llicenciatura de filosofia i lletres, secció de ciències de l'educació. Coneixements del nivells d'educació secundària i batxillerat. Coneixements de l'organització acadèmica de la UIB i de les seves titulacions.

601 Experiència i coneixements del món universitari, de la gestió editorial, del món del llibre en general i de les arts gràfiques, de la informàtica, de maquetació per ordinador i art final i de programes informàtics relacionats amb el món de l'edició en general i de la científica.

652 Diplomat en biblioteconomia i documentació. Experiència en cerques en línia i utilització de productes d'informació en CD-ROM. Destresa en l'ús de software de comunicacions, correu electrònic i eines comunes. Habilitat en la utilització del sistema de préstec interbibliotecari de l'OCLC.

Annex III

TEMARI D'ORGANITZACIÓ I ESTRUCTURA DE LA UIB

(Genèric per a totes les places)

1. L'autonomia universitària: concepte. Competències de l'Estat i de les comunitats autònomes en matèria d'ensenyament superior. La Llei de reforma universitària.

2. La Universitat de les Illes Balears. Òrgans de govern. Estatut de la Universitat.

3. El conveni col·lectiu aplicable al personal laboral. Estructura i contingut. Composició del comitè d'empresa.

4. Comptabilitat pressupostària i de gestió. Fases del procediment: autorització, disposició, obligació i pagament; òrgans competents.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 142)

5. La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa. Direcció eficaç. El diàleg amb els col·laboradors com a instrument de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. El directiu i l'especialista; rols diferenciats i complementaris.

6. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.

7. Llei de substàncies químiques. Llei de biotecnologia (òrgans modificats genèticament).

8. Llei d'indústria. Llei del medicament.

9. Introducció a les tècniques espectroscòpiques. Espectre electromagnètic. Freqüència i energia. Unitats. Espectroscòpies d'absorció i d'emissió.

10. Ressonància magnètica nuclear I. Introducció. Teoria de la RMN. Experiments monodimensionals. Interpretació dels espectres. Corriments químics característics. Acoblament escalar i dipolar. Efecte nOe. Temps de relaxació. Instrumentació de RMN. Preparació de mostres.

11. Ressonància magnètica nuclear II. Transferència de magnetització. Experiments bidimensionals: COSY, NOESY, ROESY, HOESY, etc. Processament d'espectres bidimensionals.

12. Espectroscòpia d'infraroig. Introducció i tipus de vibracions. Freqüències d'utilitat diagnòstica. Interpretació dels espectres. Teoria de la FT-IR. Instrumentació. Tractament de mostres. Microscòpia de FT-IR. Mètodes d'ATR.

13. Espectroscòpia ultraviolada-visible. Introducció. Interpretació del espectres d'uv. Desplaçaments hiper-, hipo-, bato- i hipsocròmics. Mesures quantitatives. Instrumentació i preparació d'experiments d'uv.

14. Espectrometria de masses. Introducció. Teoria de l'EM. Fragmentacions típiques. Ió molecular. Instrumentació. Mètodes suaus d'ionització molecular: CI, FAB, ES, etc. Instrumentació. Preparació de mostres i mètodes d'introducció. Tècniques combinables: GC-EM, LC-EM, etc.

15. Tècniques de laboratori. Tècniques per a reaccions químiques. Tècniques d'extracció. Tècniques de separació: cromatografia en columna, Ccf, i altres. Tècniques de purificació. Mesura de paràmetres fisicoquímics.

16. Seguretat en el laboratori. Seguretat en el maneig d'instruments: pla de manteniment, llistes de verificació, formació d'usuaris. Seguretat de les instal·lacions. Seguretat en els laboratoris: reaccions en atmosfera controlada, manipulació de gasos a pressió, gestió de residus químics.

17. Bibliografia i realització d'informes. Fonts bibliogràfiques primàries, secundàries i terciàries. Cerca d'informació per mitjans informàtics. Redacció d'informes i presentació de resultats. Estadística. Validació de resultats.

18. Sistemes de qualitat. Normes GLP. Mètodes estandarditzats: normes UNE, ISO, etc. Manuals de qualitat. Procediment d'acreditació.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 856)

5. La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa. Direcció eficaç. El diàleg amb els col·laboradors com a instrument de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. Programes de millora contínua i qualitat total.

6. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.

7. Llei de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei i reglament de la propietat intel·lectual.

8. Informàtica aplicada a l'Estat.

9. Direcció i organització d'un CPD. Planificació i control. Direcció de projectes.

10. Configuració i gestió d'elements actius a la xarxa.

11. Gestió i administració de xarxes heterogènies. RMON, RMON2.

12. Eines de gestió de xarxa: Lan Trafic monitor, Clear VISN.

13. Xarxa acadèmica espanyola: xarxa Iris.

14. Seguretat en xarxes: xarxes virtuals.

15. Missatgeria electrònica. Configuració i administració.

16. Intranet-Internet.

17. Correu electrònic: Gestió PMDF, EAN, X-400, VMS Mail, servidors POP/IMAP.

18. Gestió de servidors DNS (Domain Name System ).

19. Xarxes d'àrea local d'alta velocitat.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 858)

5. La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa. Direcció eficaç. El diàleg amb els col·laboradors com a instrument de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. El directiu i l'especialista; rols diferenciats i complementaris.

6. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.

7. Llei de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei i reglament de la propietat intel·lectual.

8. Informàtica aplicada a l'Estat.

9. Direcció i organització d'un CPD. Planificació i control. Direcció de projectes.

10. Microinformàtica.

11. Gestió de suport d'usuaris.

12. Coordinació i direcció de projectes.

13. Xarxes heterogènies: Apple, PC, DEC, Sun i Silicon.

14. Sistemes operatius d'entorn PC, Apple, Dec (VMS i Open VMS), Sun i Silicon.

15. Direcció i desenvolupament de projectes.

16. Bases de dades documentals.

17. Integració tecnològica de sistemes educatius presencials i no presencials.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 602)

5. El departament de comunicació en l'estructura de l'organització.

6. Aspectes globals de la comunicació.

7. El departament de comunicació com a intermediari entre els mitjans de comunicació i els col·lectius universitaris.

8. La investigació a les universitats. Els programes de formació d'investigadors i la transferència de resultats de la investigació. Problemàtica de la gestió de la investigació en les universitats. La promoció de la investigació universitària.

9. La comunicació interna. Mitjans. Implementació específica per als diferents serveis propis. Retroalimentació.

10. La comunicació externa: objectius i estratègies de la comunicació.

11. L'organització del protocol.

12. La ciència i tecnologia i el mitjans de comunicació.

13. Noves tecnologies aplicades a la comunicació. Bases de dades. Internet. Intranet.

14. La Internet com a eina dels serveis de comunicació.

15. El departament de comunicació davant situació de crisi.

16. Els mitjans de comunicació a Espanya.

17. Els mitjans de comunicació a les Balears.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 704)

5. Els alumnes de la Universitat de les Illes Balears. Accés, permanència, simultaneïtat, convalidacions, estudis de tercer cicle. L'expedició de títols. Matrícules i taxes universitàries.

6. La investigació a les universitats. Els programes de formació d'investigadors i la transferència de resultats de la investigació. Problemàtica de la gestió de la investigació a les universitats. La promoció de la investigació universitària.

7. La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa, direcció eficaç. El diàleg amb el col·laborador com a instrument de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. Els directius i els especialistes; rols diferenciats i complementaris.

8. El seguiment i avaluació de l'activitat administrativa; objectius i sistemes. Elements que participen en l'avaluació. El control de la gestió.

9. La modernització de les administracions públiques. La crisi del sistema burocràtic clàssic. La utilització de tècniques privades en la gestió administrativa. Programes de millora contínua i qualitat total.

10. L'avaluació de centres superiors i universitaris.

11. Llei de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei i reglament de la propietat intel·lectual.

12. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 703)

5. Els alumnes de la Universitat de les Illes Balears. Accés, permanència, simultaneïtat, convalidacions, estudis de

tercer cicle. L'expedició de títols. Matrícules i taxes universitàries.

6. La investigació a les universitats. Els programes de formació d'investigadors i la transferència de resultats de la investigació. Problemàtica de la gestió de la investigació a les universitats. La promoció de la investigació universitària.

7. La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa, direcció eficaç. El diàleg amb el col·laborador com a instrument de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. Els directius i els especialistes; rols diferenciats i complementaris.

8. El seguiment i avaluació de l'activitat administrativa; objectius i sistemes. Elements que participen en l'avaluació. El control de la gestió.

9. La modernització de les administracions públiques. La crisi del sistema burocràtic clàssic. La utilització de tècniques privades en la gestió administrativa. Programes de millora contínua i qualitat total.

10. L'avaluació de centres superiors i universitaris.

11. Llei de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei i reglament de la propietat intel·lectual.

12. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 207)

5. Els alumnes de la Universitat de les Illes Balears. Accés, permanència, simultaneïtat, convalidacions, estudis de tercer cicle. L'expedició de títols. Matrícules i taxes universitàries.

6. La investigació a les universitats. Els programes de formació d'investigadors i la transferència de resultats de la investigació. Problemàtica de la gestió de la investigació a les universitats. La promoció de la investigació universitària.

7. La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa, direcció eficaç. El diàleg amb el col·laborador com a instrument de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. Els directius i els especialistes; rols diferenciats i complementaris.

8. El seguiment i avaluació de l'activitat administrativa; objectius i sistemes. Elements que participen en l'avaluació. El control de la gestió.

9. La modernització de les administracions públiques. La crisi del sistema burocràtic clàssic. La utilització de tècniques privades en la gestió administrativa. Programes de millora contínua i qualitat total.

10. L'avaluació de centres superiors i universitaris.

11. Llei de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei i reglament de la propietat intel·lectual.

12. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.

13. La LOGSE. Organització i tipologia del centres d'ensenyament no universitari.

14. Accés a la universitat. Selectivitat. Majors de 25 anys.

15. El curs de capacitació pedagògica. El curs de qualificació pedagògica.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 601)

5. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.

6. Llei de la propietat intel·lectual. Reglament del registre general de la propietat intel·lectual. Contractes de dret d'autor, drets d'explotació.

7. Ordenació de les publicacions oficials. Control de la tirada en les edicions.

8. Treball editorial: projecte editorial, parts d'un llibre, fases de producció d'un llibre.

9. Preimpressió i impressió: tipografia, marges, composició, compaginació, formes d'impressió, procediments d'impressió, enquadernació.

10. Equips de producció: hardware (tipus d'ordinador, escànner, filmadores, emmagatzematge, noves tecnologies) i software (sistemes operatius, aplicacions tipografies).

11. Elaboració de pressupost editorial. Seguiment de la seva execució. Liquidació.

12. Eines software per a l'edició professional: QuarkXPress, FreeHand, Photoshop, LaTex, Suitcase, DeltaGraph, MacLink.

13. Internet, Intranet en un servei de publicacions.

TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 652)

5. Llei de propietat intel·lectual.

6. Patrimoni historicoartístic. Reglament de biblioteques públiques.

7. Informació i documentació científica. Concepte i definicions. El procés de transferència d'informació.

8. Història de la documentació científica. La documentació científica a Espanya.

9. Planificació del serveis bibliogràfics i bibliotecaris. Sistemes i xarxes nacionals d'informació.

10. Política internacional d'informació i documentació. Els òrgans internacionals relacionats amb la documentació i les biblioteques. Cooperació i programes internacionals.

11. Organització, gestió i funcions de centres d'informació i documentació científica.

12. Les fonts d'informació. Documents primaris i secundaris. Tipologia.

13. L'anàlisi documental: la descripció bibliogràfica.

14. Llenguatges d'indexació: tipologia, tesaurus, glossaris, lèxics. Conceptes fonamentals. Relacions entre descriptors. Construcció i tipus de tesaurus.

15. Recuperació automatitzada de la informació. Cerques retrospectives. DSI.

16. El desenvolupament de les noves tecnologies i l'impacte en la producció i difusió del coneixement. Els nous mitjans d'emmagatzematge o transmissió de la informació.

17. La indústria de la informació. Productors, distribuïdors i xarxes de transmissió de dades. Evolució i dades.

18. La informació bibliogràfica. Servei de referències en un centre de documentació. Usuaris.

19. L'accés al document primari. Préstec interbibliotecari nacional i internacional. Accés al document primari a Espanya. Les tecnologies de la informació al servei del subministrament de documents.

20. La barrera idiomàtica en la transmissió de la informació. Problemes de la traducció de documents científics. Importància dels documents terminològics. Bases de dades de terminologia.

21. Fonts d'informació nacionals i internacionals per a l'estudi de la informació i documentació científica.

22. La literatura grisa. Importància i fonts. Bases de dades de la literatura grisa.

23. La investigació en el camp de la informació i documentació científica. Bibliometria. Conceptes fonamentals i principals aplicacions.

24. Principals bases de dades especialitzades en el camp de les ciències socials i humanes i en el camp de les ciències experimentals i tecnològiques.

25. Internet. Hipertext i hipermèdia. Eines per a la localització de recursos a Internet. La importància de la informàtica i les xarxes de comunicacions en el desenvolupament de la informació.

26. Control de la qualitat en productes i serveis documentals.

Annex IV

SOL·LICITUD

Annex V

Tribunal qualificador

President:

Sebastià A. Alemany Font, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat:

Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa
M. Pilar Lafont Nuño, cap del Servei de Personal

Representants del Comitè d'Empresa:

M. Ángeles Insua Farré, titulada superior (grup I)
Francisco Llabrés Mut, analista (grup I)

Secretària:

Antònia Fullana Puigserver, administrativa, responsable d'àrea de PAS

Acords que fan referència a aquest.