Annex I
Codi de plaça Grup Categoria/Especialitat
142
I Titulat superior. Laboratori
856 I Titulat superior. Analista (Servei
de Càlcul i Informatització)
858 I Titulat superior. Analista
(Servei de Càlcul i Informatització)
602 I Tècnic superior
(Servei de Comunicació)
704 II Diplomat universitari. Avaluació-
Rectorat
703 II Diplomat universitari. Coordinació Cursos
207
II Diplomat universitari. Tècnic especialista
601 II Diplomat universitari.
Tècnic especialista (Publicacions)
652 II Diplomat universitari. Documentalista
(Biblioteca)
Annex II
Codi de plaça
Perfil
142 Llicenciat o doctor, preferiblement en ciències químiques.
Experiència contrastada en el maneig i manteniment d'equips d'espectroscòpia.
Experiència en el treball de laboratori. Coneixements d'idiomes i d'informàtica.
856
Titulat superior en informàtica, física o telecomunicacions. Experiència
en gestió de xarxes, cablatge estructurat, elements actius de xarxa i sistemes
de correu electrònic. Bons coneixements d'anglès.
858 Titulat
superior en informàtica, física o telecomunicacions. Experiència
en xarxes heterogènies: Apple, PC, DEC, Sun i Silicon. Experiència en
direcció i desenvolupament de projectes. Bons coneixements d'anglès.
602
Titulat superior en ciències de la informació. Experiència en el
camp de la comunicació institucional: relacions externes, comunicació
interna, relacions amb els mitjans de comunicació i imatge corporativa de
la institució. Coneixements de castellà, català, anglès i
francès.
704 Diplomat en estudis de mestre, o tres cursos de la llicenciatura
en Filosofia i Lletres, secció en ciències de l'educació. Coneixements
i experiència en avaluació de centres docents, estadística i informàtica.
703
Diplomat en estudis de mestre, o tres cursos de la llicenciatura de filosofia
i lletres, secció de ciències de l'educació. Coneixements i experiència
en organització de cursos, especialment de formació de professorat de
nivells no universitaris. Coneixements i experiència en organització
i execució del curs de capacitació pedagògica.
207 Diplomat
en estudis de mestre, o tres cursos de la llicenciatura de filosofia i lletres,
secció de ciències de l'educació. Coneixements del nivells d'educació
secundària i batxillerat. Coneixements de l'organització acadèmica
de la UIB i de les seves titulacions.
601 Experiència i coneixements
del món universitari, de la gestió editorial, del món del llibre
en general i de les arts gràfiques, de la informàtica, de maquetació
per ordinador i art final i de programes informàtics relacionats amb el món
de l'edició en general i de la científica.
652 Diplomat en biblioteconomia
i documentació. Experiència en cerques en línia i utilització
de productes d'informació en CD-ROM. Destresa en l'ús de software de
comunicacions, correu electrònic i eines comunes. Habilitat en la utilització
del sistema de préstec interbibliotecari de l'OCLC.
Annex
III
TEMARI D'ORGANITZACIÓ I ESTRUCTURA DE LA UIB
(Genèric
per a totes les places)
1. L'autonomia universitària: concepte. Competències
de l'Estat i de les comunitats autònomes en matèria d'ensenyament superior.
La Llei de reforma universitària.
2. La Universitat de les Illes Balears.
Òrgans de govern. Estatut de la Universitat.
3. El conveni col·lectiu
aplicable al personal laboral. Estructura i contingut. Composició del comitè
d'empresa.
4. Comptabilitat pressupostària i de gestió. Fases
del procediment: autorització, disposició, obligació i pagament;
òrgans competents.
TEMARI ESPECÍFIC (Plaça 142)
5.
La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa.
Direcció eficaç. El diàleg amb els col·laboradors com a instrument
de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions.
El directiu i l'especialista; rols diferenciats i complementaris.
6. La
Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en què és possible
compatibilitzar la funció pública amb una segona activitat remunerada.
7.
Llei de substàncies químiques. Llei de biotecnologia (òrgans modificats
genèticament).
8. Llei d'indústria. Llei del medicament.
9.
Introducció a les tècniques espectroscòpiques. Espectre electromagnètic.
Freqüència i energia. Unitats. Espectroscòpies d'absorció
i d'emissió.
10. Ressonància magnètica nuclear I. Introducció.
Teoria de la RMN. Experiments monodimensionals. Interpretació dels espectres.
Corriments químics característics. Acoblament escalar i dipolar. Efecte
nOe. Temps de relaxació. Instrumentació de RMN. Preparació de mostres.
11.
Ressonància magnètica nuclear II. Transferència de magnetització.
Experiments bidimensionals: COSY, NOESY, ROESY, HOESY, etc. Processament d'espectres
bidimensionals.
12. Espectroscòpia d'infraroig. Introducció i
tipus de vibracions. Freqüències d'utilitat diagnòstica. Interpretació
dels espectres. Teoria de la FT-IR. Instrumentació. Tractament de mostres.
Microscòpia de FT-IR. Mètodes d'ATR.
13. Espectroscòpia ultraviolada-visible.
Introducció. Interpretació del espectres d'uv. Desplaçaments hiper-,
hipo-, bato- i hipsocròmics. Mesures quantitatives. Instrumentació i
preparació d'experiments d'uv.
14. Espectrometria de masses. Introducció.
Teoria de l'EM. Fragmentacions típiques. Ió molecular. Instrumentació.
Mètodes suaus d'ionització molecular: CI, FAB, ES, etc. Instrumentació.
Preparació de mostres i mètodes d'introducció. Tècniques combinables:
GC-EM, LC-EM, etc.
15. Tècniques de laboratori. Tècniques per
a reaccions químiques. Tècniques d'extracció. Tècniques de
separació: cromatografia en columna, Ccf, i altres. Tècniques de purificació.
Mesura de paràmetres fisicoquímics.
16. Seguretat en el laboratori.
Seguretat en el maneig d'instruments: pla de manteniment, llistes de verificació,
formació d'usuaris. Seguretat de les instal·lacions. Seguretat en els
laboratoris: reaccions en atmosfera controlada, manipulació de gasos a pressió,
gestió de residus químics.
17. Bibliografia i realització
d'informes. Fonts bibliogràfiques primàries, secundàries i terciàries.
Cerca d'informació per mitjans informàtics. Redacció d'informes
i presentació de resultats. Estadística. Validació de resultats.
18.
Sistemes de qualitat. Normes GLP. Mètodes estandarditzats: normes UNE, ISO,
etc. Manuals de qualitat. Procediment d'acreditació.
TEMARI ESPECÍFIC
(Plaça 856)
5. La funció directiva. Diferents models de direcció:
direcció participativa. Direcció eficaç. El diàleg amb els
col·laboradors com a instrument de direcció. El treball en equip. Direcció
i coordinació de reunions. Programes de millora contínua i qualitat
total.
6. La Llei d'incompatibilitats i el seu reglament. Situacions en
què és possible compatibilitzar la funció pública amb una
segona activitat remunerada.
7. Llei de regulació del tractament automatitzat
de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei i reglament de la propietat
intel·lectual.
8. Informàtica aplicada a l'Estat.
9. Direcció
i organització d'un CPD. Planificació i control. Direcció de projectes.
10.
Configuració i gestió d'elements actius a la xarxa.
11. Gestió
i administració de xarxes heterogènies. RMON, RMON2.
12. Eines
de gestió de xarxa: Lan Trafic monitor, Clear VISN.
13. Xarxa acadèmica
espanyola: xarxa Iris.
14. Seguretat en xarxes: xarxes virtuals.
15.
Missatgeria electrònica. Configuració i administració.
16.
Intranet-Internet.
17. Correu electrònic: Gestió PMDF, EAN, X-400,
VMS Mail, servidors POP/IMAP.
18. Gestió de servidors DNS (Domain
Name System ).
19. Xarxes d'àrea local d'alta velocitat.
TEMARI
ESPECÍFIC (Plaça 858)
5. La funció directiva. Diferents
models de direcció: direcció participativa. Direcció eficaç.
El diàleg amb els col·laboradors com a instrument de direcció.
El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. El directiu
i l'especialista; rols diferenciats i complementaris.
6. La Llei d'incompatibilitats
i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la
funció pública amb una segona activitat remunerada.
7. Llei de
regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal
(LORTAD); Llei i reglament de la propietat intel·lectual.
8. Informàtica
aplicada a l'Estat.
9. Direcció i organització d'un CPD. Planificació
i control. Direcció de projectes.
10. Microinformàtica.
11.
Gestió de suport d'usuaris.
12. Coordinació i direcció de
projectes.
13. Xarxes heterogènies: Apple, PC, DEC, Sun i Silicon.
14.
Sistemes operatius d'entorn PC, Apple, Dec (VMS i Open VMS), Sun i Silicon.
15.
Direcció i desenvolupament de projectes.
16. Bases de dades documentals.
17.
Integració tecnològica de sistemes educatius presencials i no presencials.
TEMARI
ESPECÍFIC (Plaça 602)
5. El departament de comunicació
en l'estructura de l'organització.
6. Aspectes globals de la comunicació.
7.
El departament de comunicació com a intermediari entre els mitjans de comunicació
i els col·lectius universitaris.
8. La investigació a les universitats.
Els programes de formació d'investigadors i la transferència de resultats
de la investigació. Problemàtica de la gestió de la investigació
en les universitats. La promoció de la investigació universitària.
9.
La comunicació interna. Mitjans. Implementació específica per als
diferents serveis propis. Retroalimentació.
10. La comunicació
externa: objectius i estratègies de la comunicació.
11. L'organització
del protocol.
12. La ciència i tecnologia i el mitjans de comunicació.
13.
Noves tecnologies aplicades a la comunicació. Bases de dades. Internet. Intranet.
14.
La Internet com a eina dels serveis de comunicació.
15. El departament
de comunicació davant situació de crisi.
16. Els mitjans de comunicació
a Espanya.
17. Els mitjans de comunicació a les Balears.
TEMARI
ESPECÍFIC (Plaça 704)
5. Els alumnes de la Universitat de
les Illes Balears. Accés, permanència, simultaneïtat, convalidacions,
estudis de tercer cicle. L'expedició de títols. Matrícules i taxes
universitàries.
6. La investigació a les universitats. Els programes
de formació d'investigadors i la transferència de resultats de la investigació.
Problemàtica de la gestió de la investigació a les universitats.
La promoció de la investigació universitària.
7. La funció
directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa, direcció
eficaç. El diàleg amb el col·laborador com a instrument de direcció.
El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. Els directius
i els especialistes; rols diferenciats i complementaris.
8. El seguiment
i avaluació de l'activitat administrativa; objectius i sistemes. Elements
que participen en l'avaluació. El control de la gestió.
9. La
modernització de les administracions públiques. La crisi del sistema
burocràtic clàssic. La utilització de tècniques privades en
la gestió administrativa. Programes de millora contínua i qualitat total.
10.
L'avaluació de centres superiors i universitaris.
11. Llei de regulació
del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei
i reglament de la propietat intel·lectual.
12. La Llei d'incompatibilitats
i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la
funció pública amb una segona activitat remunerada.
TEMARI
ESPECÍFIC (Plaça 703)
5. Els alumnes de la Universitat de
les Illes Balears. Accés, permanència, simultaneïtat, convalidacions,
estudis de
tercer cicle. L'expedició de títols. Matrícules
i taxes universitàries.
6. La investigació a les universitats.
Els programes de formació d'investigadors i la transferència de resultats
de la investigació. Problemàtica de la gestió de la investigació
a les universitats. La promoció de la investigació universitària.
7.
La funció directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa,
direcció eficaç. El diàleg amb el col·laborador com a instrument
de direcció. El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions.
Els directius i els especialistes; rols diferenciats i complementaris.
8.
El seguiment i avaluació de l'activitat administrativa; objectius i sistemes.
Elements que participen en l'avaluació. El control de la gestió.
9.
La modernització de les administracions públiques. La crisi del sistema
burocràtic clàssic. La utilització de tècniques privades en
la gestió administrativa. Programes de millora contínua i qualitat total.
10.
L'avaluació de centres superiors i universitaris.
11. Llei de regulació
del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei
i reglament de la propietat intel·lectual.
12. La Llei d'incompatibilitats
i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la
funció pública amb una segona activitat remunerada.
TEMARI
ESPECÍFIC (Plaça 207)
5. Els alumnes de la Universitat de
les Illes Balears. Accés, permanència, simultaneïtat, convalidacions,
estudis de tercer cicle. L'expedició de títols. Matrícules i taxes
universitàries.
6. La investigació a les universitats. Els programes
de formació d'investigadors i la transferència de resultats de la investigació.
Problemàtica de la gestió de la investigació a les universitats.
La promoció de la investigació universitària.
7. La funció
directiva. Diferents models de direcció: direcció participativa, direcció
eficaç. El diàleg amb el col·laborador com a instrument de direcció.
El treball en equip. Direcció i coordinació de reunions. Els directius
i els especialistes; rols diferenciats i complementaris.
8. El seguiment
i avaluació de l'activitat administrativa; objectius i sistemes. Elements
que participen en l'avaluació. El control de la gestió.
9. La
modernització de les administracions públiques. La crisi del sistema
burocràtic clàssic. La utilització de tècniques privades en
la gestió administrativa. Programes de millora contínua i qualitat total.
10.
L'avaluació de centres superiors i universitaris.
11. Llei de regulació
del tractament automatitzat de dades de caràcter personal (LORTAD); Llei
i reglament de la propietat intel·lectual.
12. La Llei d'incompatibilitats
i el seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la
funció pública amb una segona activitat remunerada.
13. La LOGSE.
Organització i tipologia del centres d'ensenyament no universitari.
14.
Accés a la universitat. Selectivitat. Majors de 25 anys.
15. El curs
de capacitació pedagògica. El curs de qualificació pedagògica.
TEMARI
ESPECÍFIC (Plaça 601)
5. La Llei d'incompatibilitats i el
seu reglament. Situacions en què és possible compatibilitzar la funció
pública amb una segona activitat remunerada.
6. Llei de la propietat
intel·lectual. Reglament del registre general de la propietat intel·lectual.
Contractes de dret d'autor, drets d'explotació.
7. Ordenació de
les publicacions oficials. Control de la tirada en les edicions.
8. Treball
editorial: projecte editorial, parts d'un llibre, fases de producció d'un
llibre.
9. Preimpressió i impressió: tipografia, marges, composició,
compaginació, formes d'impressió, procediments d'impressió, enquadernació.
10.
Equips de producció: hardware (tipus d'ordinador, escànner, filmadores,
emmagatzematge, noves tecnologies) i software (sistemes operatius, aplicacions
tipografies).
11. Elaboració de pressupost editorial. Seguiment de
la seva execució. Liquidació.
12. Eines software per a l'edició
professional: QuarkXPress, FreeHand, Photoshop, LaTex, Suitcase, DeltaGraph, MacLink.
13.
Internet, Intranet en un servei de publicacions.
TEMARI ESPECÍFIC
(Plaça 652)
5. Llei de propietat intel·lectual.
6. Patrimoni
historicoartístic. Reglament de biblioteques públiques.
7. Informació
i documentació científica. Concepte i definicions. El procés de
transferència d'informació.
8. Història de la documentació
científica. La documentació científica a Espanya.
9. Planificació
del serveis bibliogràfics i bibliotecaris. Sistemes i xarxes nacionals d'informació.
10.
Política internacional d'informació i documentació. Els òrgans
internacionals relacionats amb la documentació i les biblioteques. Cooperació
i programes internacionals.
11. Organització, gestió i funcions
de centres d'informació i documentació científica.
12. Les
fonts d'informació. Documents primaris i secundaris. Tipologia.
13.
L'anàlisi documental: la descripció bibliogràfica.
14. Llenguatges
d'indexació: tipologia, tesaurus, glossaris, lèxics. Conceptes fonamentals.
Relacions entre descriptors. Construcció i tipus de tesaurus.
15. Recuperació
automatitzada de la informació. Cerques retrospectives. DSI.
16. El
desenvolupament de les noves tecnologies i l'impacte en la producció i difusió
del coneixement. Els nous mitjans d'emmagatzematge o transmissió de la informació.
17.
La indústria de la informació. Productors, distribuïdors i xarxes
de transmissió de dades. Evolució i dades.
18. La informació
bibliogràfica. Servei de referències en un centre de documentació.
Usuaris.
19. L'accés al document primari. Préstec interbibliotecari
nacional i internacional. Accés al document primari a Espanya. Les tecnologies
de la informació al servei del subministrament de documents.
20. La
barrera idiomàtica en la transmissió de la informació. Problemes
de la traducció de documents científics. Importància dels documents
terminològics. Bases de dades de terminologia.
21. Fonts d'informació
nacionals i internacionals per a l'estudi de la informació i documentació
científica.
22. La literatura grisa. Importància i fonts. Bases
de dades de la literatura grisa.
23. La investigació en el camp de
la informació i documentació científica. Bibliometria. Conceptes
fonamentals i principals aplicacions.
24. Principals bases de dades especialitzades
en el camp de les ciències socials i humanes i en el camp de les ciències
experimentals i tecnològiques.
25. Internet. Hipertext i hipermèdia.
Eines per a la localització de recursos a Internet. La importància de
la informàtica i les xarxes de comunicacions en el desenvolupament de la
informació.
26. Control de la qualitat en productes i serveis documentals.
Annex
IV
SOL·LICITUD
Annex
V
Tribunal qualificador
President:
Sebastià
A. Alemany Font, Gerent de la Universitat
Representants de la Universitat:
Carles
Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa
M.
Pilar Lafont Nuño, cap del Servei de Personal
Representants del
Comitè d'Empresa:
M. Ángeles Insua Farré, titulada superior
(grup I)
Francisco Llabrés Mut, analista (grup I)
Secretària:
Antònia
Fullana Puigserver, administrativa, responsable d'àrea de PAS