FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XII
Núm. 135
Divendres, 13 de juny de 1997
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
OPOSICIONS I CONCURSOS
Rectorat
3576. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 10 de juny de 1997 per la qual es convoca concurs oposició restringit per cobrir les places vacants de la plantilla de personal laboral d'aquesta universitat.

En compliment del que es disposa al punt 3 de l'Acord normatiu 3368/1996, de 18 de desembre, pel qual s'aprova el Projecte de Pressupost de la Universitat de les Illes Balears per a l'any 1997 i la relació de llocs de treball del personal funcionari i laboral, ratificat per l'Acord 3371/1996, del Consell Social, del dia 19 de desembre (FOU núm. 129), es convoquen una sèrie de llocs vacants, que es detallen a l'annex I, la provisió dels quals s'estima necessària, d'acord amb les següents

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per cobrir un total de dotze places, que s'especifiquen a l'annex I de la present convocatòria, per al personal laboral fix d'aquesta universitat. El perfil de cada plaça s'indica a l'annex II.
1.2. El procés de selecció constarà d'una primera fase d'oposició i una segona fase de concurs, amb els exercicis i valoracions que s'especifiquen a les bases 6. i 7. El programa que ha de regir aquestes proves és el que figura a l'annex III d'aquesta convocatòria.
1.3. Aquesta convocatòria es regirà per aquestes bases i, en el que no s'hi prevegi, pel que estableixen el Conveni col·lectiu, l'Estatut dels treballadors, les normes legals i reglamentàries aplicables al personal laboral de l'Administració de l'Estat (concretament el Reial decret 364 /1995, de 10 de març, BOE de 10 d'abril de 1995, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat) i els Estatuts de la Universitat, aprovats pel Reial decret 1666/1989, de 22 de desembre.
1.4. L'adjudicació de les places als aspirants que hagin superat el procés de selecció s'efectuarà d'acord amb la puntuació total obtinguda al llarg del procés. En cap cas no es podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
1.5. Els aspirants que hagin obtingut la plaça a la qual aspiraven no hi podran renunciar.

2. Requisits dels aspirants

2.1. Per ser admesos a les proves selectives, els aspirants han de complir els requisits següents:
2.1.1. Ser personal laboral fix d'aquesta universitat en actiu.
2.1.2. Estar en possessió de la titulació o condició requerida segons el Conveni col·lectiu en vigor per accedir al grup al qual pertany la plaça.
2.1.3. No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb les funcions corresponents.
2.2. Els requisits enumerats a la base 2.1 s'han de tenir des de la data de l'acabament de la convocatòria fins a la firma del contracte.

3. Sol·licituds

3.1. Els qui desitgin participar a les proves selectives han de cursar la sol·licitud, segons el model que acompanya les presents bases, adreçada al Rector, i presentar-la al Registre General de la Universitat de les Illes Balears, situat a Son Lledó, o en la forma prevista a l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de vint dies naturals comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al FOU.
3.2. S'ha d'adjuntar a la instància, necessàriament, el justificant d'haver abonat els drets d'examen i una fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica o un informe acreditatiu que es compleixen els requisits del grup III, en cas que s'opti a una plaça de grup superior a la que s'ocupa en l'actualitat. La falta d'algun d'aquest requisits, transcorreguts els deu dies als quals es fa referència a la base 4.2, determinarà l'exclusió de l'aspirant.
3.3. Aquells aspirants que sol·licitin que s'apliqui el barem en la fase del concurs han de presentar, juntament amb la sol·licitud, certificat dels mèrits que vulguin que es valorin. En cas de no presentar-lo, s'entendrà que renuncien a l'aplicació del barem.
3.4. Els impresos de sol·licitud els facilitarà el Servei de Personal de la Universitat.
3.5. Els drets d'examen són de 1.500 pessetes, que s'han d'ingressar al compte d'aquesta universitat 2051-0005-46-0098222813 de l'entitat bancària Sa Nostra, sucursal de l'avinguda de Jaume III, 18. A la sol·licitud hi ha de figurar el segell de l'oficina bancària acreditatiu del pagament dels drets o resguard acreditatiu de la transferència.
En cap cas la presentació i el pagament a l'entitat bancària no suposaran substitució del tràmit de presentació, dins el termini i en la forma escaient, de la sol·licitud davant l'òrgan expressat en aquesta convocatòria.
3.6. Els errors de fet que puguin advertir-se podran ser reparats en qualsevol moment, ja sigui d'ofici o per la persona interessada.
3.7. Els aspirants que pateixin minusvalidesa han d'indicar-ho a la instància de presentació i podran sol·licitar al tribunal les possibles adaptacions de temps i mitjans per realitzar els exercicis quan aquestes adaptacions siguin necessàries. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Secció de Personal d'aquesta universitat amb un mínim de vint-i-cinc dies d'antelació a la realització del primer exercici.
3.8. Els aspirants queden vinculats per les dades que hagin fet constar a les sol·licituds, i podran demanar que es modifiquin, únicament, dins el termini establert per a la presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, no s'admetrà cap petició d'aquesta naturalesa.

4. Admissió dels aspirants

4.1. En el termini màxim d'un mes des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, el Rector dictarà resolució que es publicarà en el tauler d'anuncis de cada edifici de la Universitat, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la resolució s'indicarà la relació d'aspirants, on constarà el nom i els cognoms, el document nacional d'identitat i, si escau, la causa d'exclusió i el termini de reparació.
4.2. Els aspirants exclosos i no esmentats, disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per poder reparar els defectes que hagin motivat l'exclusió, en cas que siguin reparables. Transcorreguts els deu dies, es farà pública la llista definitiva d'admesos en el tauler d'anuncis de cada edifici. Així mateix, s'indicarà la data, l'hora i el lloc per realitzar la primera prova dels exàmens. Qualsevol notificació anterior a les proves es farà pública a través dels taulers d'anuncis dels edificis de la Universitat
4.3. Els drets d'examen es reintegraran d'ofici als aspirants exclosos definitivament de les proves selectives.

5. Sistema de selecció

5.1. El sistema de selecció serà el de concurs oposició.
5.2. El procés selectiu constarà de dues fases: una primera d'oposició i una segona de concurs. Per poder accedir a la fase de concurs, és necessari haver superat la fase de l'oposició. La qualificació final del procés serà definida per la suma de la puntuació de l'oposició i la del concurs.
5.3. Les fases de l'oposició i del concurs es realitzaran segons els barems aprovats per la Gerència i el Comitè d'Empresa el 13 de març de 1995, que estan exposats al tauler d'anuncis del Rectorat i del Servei de Personal.

6. Fase d'oposició

6.1. L'oposició consistirà en dues fases eliminatòries: una primera de teòrica i una segona de pràctica.
6.2. La fase teòrica constarà de dues proves: una de cultura general i una sobre estructura i organització de la UIB. La prova de cultura general consistirà a contestar un qüestionari de vint-i-cinc preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de trenta minuts. La puntuació màxima serà de vuit punts. La puntuació serà proporcional al nombre de respostes correctes. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes, se'n restarà una de correcta. La prova d'organització i estructura de la UIB consistirà a contestar un qüestionari de vint-i-cinc preguntes amb quatre respostes possibles, de les quals només una serà correcta. El temps per resoldre el qüestionari serà de trenta minuts. La puntuació màxima serà de quatre punts. Les respostes incorrectes es penalitzaran, proporcionalment, de la manera següent: per cada tres respostes incorrectes, se'n restarà una de correcta. Per poder superar la fase teòrica s'ha d'obtenir un mínim de sis punts.
6.3. La fase pràctica consistirà a resoldre un problema pràctic i realitzar una prova lingüística. El problema pràctic consistirà a resoldre un problema o situació que proposi el tribunal, durant un màxim d'una hora, en relació amb el perfil de la plaça. La puntuació màxima serà de set punts. La prova lingüística, de castellà i de català, consistirà en una traducció d'un text del català al castellà, i una prova de comprensió oral de català. La puntuació màxima serà de 0,5 punts per prova. Per poder superar la fase pràctica s'ha d'obtenir un mínim de quatre punts.

7. Fase de concurs

7.1. Per poder accedir a la fase de concurs és requisit indispensable haver superat la fase d'oposició.
7.2. A la fase de concurs es valorarà l'antiguitat, l'experiència i els mèrits professionals, els mèrits acadèmics, els coneixements lingüístics i altres mèrits específics relacionats amb la plaça. Aquesta valoració es farà d'acord amb els criteris establerts a la reunió de la Gerència i el Comitè d'Empresa de 13 de març de 1995.

8. Calendari de les proves

8.1. El tribunal podrà requerir, en qualsevol moment, els candidats perquè acreditin la seva identitat mitjançant la presentació del document nacional d'identitat, passaport o document similar.
8.2. Els aspirants seran cridats una sola vegada, i quedaran exclosos del concurs oposició els que no compareguin.
8.3. El primer exercici es realitzarà dins el quart trimestre de 1997, i la data exacta es designarà per resolució del Rector, segons s'estableix a la base 4.2, amb una antelació mínima d'un mes.
8.4. Les dates del segon i els posteriors exercicis les anunciarà el tribunal al lloc on es facin el primer o els successius exercicis, amb quaranta-vuit hores d'antelació com a mínim.
8.5. La durada màxima del procés de selecció serà de tres mesos.

9. Tribunal qualificador

9.1. El tribunal qualificador d'aquestes proves és el que figura a l'annex IV d'aquesta convocatòria. El tribunal adoptarà les mesures que estimi pertinents per a la realització dels exercicis que s'hagin de fer, i donarà les instruccions i determinarà els criteris de valoració que estimi pertinents.
9.2. Els membres del tribunal han d'abstenir-se en els supòsits prevists a l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es presentin les circumstàncies esmentades.
9.3. El tribunal podrà designar la incorporació d'especialistes en la matèria en el moment que estimi oportú, perquè actuïn com a assessors, i en limitarà l'actuació a prestar col·laboració com a especialistes.
9.4. Per actuar vàlidament el tribunal requerirà la presència de la meitat més un dels membres. Serà requisit imprescindible la presència del president i del secretari.
9.5. El president del tribunal adoptarà les mesures necessàries per tal de garantir que els exercicis en la fase de l'oposició es corregeixin sense que es conegui la identitat dels aspirants.
9.6. El tribunal resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'ha de fer en els casos no prevists.
El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment a la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
9.7. A l'efecte d'incidències, el tribunal tindrà la seu a la Gerència de la Universitat, situada a Son Lledó.
9.8. En cap cas el tribunal no podrà declarar que han superat les proves un nombre d'aspirants superior al de places convocades. Qualsevol proposta d'aprovats contrària a aquesta norma serà nul·la de ple dret.

10. Relació d'aprovats

10.1. Acabats cada un dels exercicis corresponents, el tribunal farà pública, als llocs en què s'hagin fet els exercicis i en aquells on estimi oportú, la relació definitiva d'aspirants aprovats, per ordre de puntuació, on constarà la qualificació de cada un dels exercicis i la suma total.
10.2. Acabada la totalitat dels exercicis i obtinguda la puntuació final per suma de les fases d'oposició i concurs, s'efectuarà la qualificació final dels aspirants. En cas d'empat, es ponderaran els criteris següents: 1r. Antiguitat a la Universitat. 2n. Puntuació a la prova específica de la fase pràctica.
10.3. Una vegada efectuada la qualificació final dels aspirants, el tribunal qualificador farà pública, als llocs en què s'hagin fet els exercicis, la relació d'aprovats, per ordre de puntuació, amb indicació del document nacional d'identitat.
10.4. Tot seguit, el tribunal elevarà al Rector una proposta d'adjudicació de les places, que en cap cas no podrà ser superior al nombre de places convocades.
10.5. El Rector, en un termini màxim de quinze dies, dictarà resolució d'adjudicació de les places, que es publicarà al FOU.

11. Presentació de documents i formalització dels contractes

11.1. En el termini de vint dies naturals des que es faci pública la resolució del Rector, els aspirants que hagin superat les proves han de presentar la documentació a la qual es refereixen les bases 2.1.2 i 2.1.3 d'aquesta convocatòria.
11.2. La no presentació de la documentació requerida en el temps corresponent suposarà la impossibilitat de signar el contracte i l'anul·lació de l'actuació a les proves.

12. Norma final

La convocatòria i les bases d'aquesta, així com els actes administratius que se'n derivin, es podran impugnar en els terminis i en la forma establerts a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Palma, 10 de juny de 1997
El Rector, Llorenç Huguet


Annex I

Codi de Grup Categoria/Especialitat
plaça

397 III Tècnic especialista laboratori
710 III Tècnic especialista laboratori
223 III Tècnic especialista. Operador (Servei de Càlcul i Informatització)
715 III Tècnic especialista. Audiovisuals
240 III Tècnic especialista. Audiovisuals
245 III Tècnic especialista. Documentalista. (Biblioteca)
781 IV Auxiliar (Biblioteca)
754 IV Auxiliar (Biblioteca)
753 IV Auxiliar (Biblioteca)
114 IV Xofer (Rectorat)
196 V Auxiliar de serveis
30 V Auxiliar de serveis

Annex II

Codi de plaça Perfil

397 Manteniment d'infraestructura de laboratori. Manejament de reactius. Manteniment de cultius. Esterilització de material. Calibratge i manteniment d'aparells de laboratori. Manteniment i maneig d'aparells de camp. Manteniment d'herbari. Manejament de programes de tractament de textos per ordinador.

710 Preparació de dissolucions. Operació d'instrumental. Manipulació de gasos a pressió. Preparació de mostres. Coneixements d'informàtica a nivell d'usuari.

223 Disseny i programació de servidors d'informació. Llenguatges SQL i PL SQL. Entorn de desenvolupament ORACLE Forms. Sistemes d'informació WWW, HTTP, FTP, Telnet. Programació avançada en HTML, Java i VRML. Sistemes operatius de l'entorn PC, Apple i estacions de treball. Eines de disseny gràfic.

715 Coneixements informàtics en entorns hardware i software. Coneixements d'infografia i animació per ordinador. Coneixements de digitalització de vídeo i de so i conversió entre formats de vídeo. Control i integració de mitjans audiovisuals digitals. Capacitat creativa per al disseny gràfic.

240 Coneixements dels fonaments de vídeo, de les tècniques del so. Coneixements informàtics en entorns hardware i software diversos. Coneixements de digitalització de vídeo i de l'enregistrament. Experiència en el control i integració de mitjans audiovisuals digitals i en reparació i manteniment de tot tipus d'equipament audiovisual professional.

245 Experiència en recuperació d'informació mitjançant els sistemes convencionals o informàtics, essencialment Internet i els sistemes de préstec interbibliotecari de la «British Library» i OCLC.

781-754-753 Experiència i coneixements, al nivell d'usuari, en aplicacions informàtiques de biblioteca. Experiència en atenció al públic.

114 Experiència en utilització de vehicles oficials. Carnet de conduir nivell B-1.

196-30 Experiència en atenció al públic. Realització de tasques senzilles; manejament de correspondència, utilització del servei de telefonia, trasllat de material, reposició d'aquest material, etc.

Annex III

Temari d'organització i estructura de la UIB

1. L'autonomia universitària: concepte. Competències de l'Estat i de les comunitats autònomes en matèria d'ensenyament superior. La Llei de reforma universitària.
2. Estructura i organització de les universitats. Departaments, centres, instituts universitaris.
3. La Universitat de les Illes Balears. Òrgans de govern unipersonal i col·legiats. El Consell Social.

Annex IV

Tribunal qualificador

Titulars:

President:
Sebastià A. Alemany Font, Gerent de la Universitat

Representants de la Universitat:
Carles Manera Erbina, vicerector de Planificació Economicoadministrativa
M. Pilar Lafont Nuño, cap del Servei de Personal

Representants del Comitè d'Empresa:
María Ángeles Insua Farré, titulada superior (grup I)
Bernat Prats Taberner, conserge (grup IV)

Secretària:
Antònia Fullana Puigserver, administrativa, responsable d'àrea de PAS

Suplents:

Representant de la Universitat:
Luis Vegas Alonso, vicerector associat

Representant del Comitè d'Empresa:
Francisco José Bastida López, operador (grup III)

Acords que fan referència a aquest.