FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any XII
Núm. 129
Divendres, 27 de desembre de 1996
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Junta de Govern
3369. ACORD NORMATIU del dia 18 de desembre de 1996 pel qual s'aprova el règim d'aplicació de diferents normes reguladores que afecten el personal d'administració i serveis de la UIB.

A proposta del Consell Executiu i un cop oïts la Junta de Personal Funcionari d'administració i serveis i el Comitè d'Empresa del personal laboral, a la sessió ordinària del dia d'avui, en virtut dels articles 21.1.30) i 21.1.36) dels Estatuts de la UIB, s'aprova la normativa següent.

El personal d'administració i serveis de la UIB és format per un col·lectiu subjecte al règim de funcionariat i un col·lectiu subjecte al règim laboral. Sobre la base de la normativa aplicable a ambdós col·lectius, es considera important d'eliminar diferències equiparant condicions de treball per a ambdós en les matèries següents:

1. Jornada de treball
1.1. La jornada de treball regulada legalment per a tot el personal d'administració i serveis de la UIB, qualsevol que sigui el títol jurídic de vinculació amb aquesta, és de trenta-set hores i mitja setmanals, de les quals s'han de realitzar amb permanència efectiva al lloc de treball trenta-cinc hores setmanals durant tot l'any, excepte als mesos de juliol i agost, en què la permanència és de trenta hores setmanals.
1.2. La diferència entre les trenta-set hores i mitja setmanals legalment establertes i les efectives fixades al punt anterior queda a disposició de la UIB, la qual, en cas de necessitat, en pot fer fer efectiu l'ús perquè es facin feines que no s'hagin pogut dur a terme durant l'horari de permanència física obligatòria o bé perquè es facin cursos de perfeccionament o reciclatge.
1.3. S'estableix l'horari flexible, el qual s'entén format per una part fixa de permanència física obligatòria i una part variable a conveniència del mateix personal i del servei o de la unitat administrativa.

a) Per als llocs amb jornada de matí:
Horari fix: de 8.30 a 14.30 h.
Horari variable: de 7.45 a 8.30 h i de 14.30 a 15.30 h. Màxim un horabaixa a la setmana, de 16 a 20 h.
b) Per als llocs amb jornada d'horabaixa:
Horari fix: de 15 a 21 h.
Horari variable: de 14.15 a 15 h i de 21 a 22 h
c) Per a llocs amb jornada de matí i horabaixa: de 9.30 a 13.30 h i de 16 a 19 h, amb flexibilitat de mitja hora a l'entrada i la sortida de cada torn.
d) Per a llocs de treball amb jornada partida d'un o dos dies a la setmana:
Horari fix: de 8.30 a 14 h.
Horari variable: de 8 a 8.30 h i de 14 a 15 h. Horabaixes, de 16 a 19 h.
e) Consergeries i biblioteques: flexibilitat de mitja hora a l'entrada i la sortida, i s'ha de garantir en tot moment el servei a l'entrada i la sortida i al canvi de torns.
f) Per a llocs de treball amb jornada de disponibilitat horària:
Horari fix: de 9 a 14.30 h.
Horari variable: en funció de les necessitats.
g) Horari d'estiu: per a tots els horaris, la part fixa, amb un marge de flexibilitat de mitja hora a l'entrada i la sortida.
h) Altres: d'acord amb les necessitats del servei i per a llocs de treball concrets, el Gerent podrà establir altres tipus de distribució horària.
1.4. El saldo horari haurà d'estar compensat per períodes mensuals; s'admetran excepcions (compensacions entre diferents mesos) per necessitats del servei amb l'autorització prèvia de la Gerència, i s'haurà de publicar al centre de treball.
1.5. Es disposa d'una pausa diària màxima de vint minuts, computable com a treball efectiu. No se'n pot gaudir ni a l'entrada ni a la sortida, i cada servei ha d'organitzar els torns corresponents.
1.6. L'assistència als cursos de formació que es considerin en els corresponents plans de formació és com putable com a treball efectiu a tots els efectes si els cursos es realitzen dins l'horari laboral: es dóna un permís per trasllat de quinze minuts addicionals si es fan al campus i de quaranta minuts si es fan a Palma.
1.7. Voluntàriament es pot reduir la jornada a vint-i-cinc hores setmanals (tot l'any, estiu inclòs), cas en què es percebrà un 75 per cent del total de les retribucions. L'horari en aquest cas ha de ser fix i continu, preferentment de 9 a 14 h al matí i de 15 a 20 h a l'horabaixa, sempre segons les necessitats del servei. S'ha de fer per períodes de mesos naturals i com a mínim per tres mesos.

2. Hores extraordinàries (personal laboral per conveni i contractats)
2.1. Es consideren hores extraordinàries les treballades fora de les trenta-cinc hores setmanals de permanència efectiva o de les trenta de l'horari estival, realitzades per necessitat estricta del servei.
2.2. Els serveis extraordinaris que es facin com a prolongació dels habituals es compensaran en períodes equivalents de descans, al mateix mes preferentment. Les compensacions s'han de fer durant el període d'horari flexible i no es poden acumular en dies sencers compensatoris, llevat de casos excepcionals proposats pel responsable de la unitat i autoritzats per la Gerència.
2.3. En casos excepcionals i urgents, autoritzats per la Gerència a proposta del responsable del servei/unitat, es poden abonar hores extraordinàries, respectant el màxim legalment establert per persona i any. Les hores extres realitzades retribuïdes es publicaran al centre de treball.
2.4. En el supòsit d'acumular la part flexible de l'horari a altres mesos, les hores efectuades durant aquests mesos no tindran la consideració d'hores extraordinàries, encara que se superi durant un cert temps la jornada laboral establerta.
2.5. Cada hora extraordinària feta en horari nocturn (a partir de les 22 h), en dissabte, diumenge o festiu, es computarà com una hora i mitja de feina efectiva, tant a efectes de compensació com de retribució.
2.6. No tenen la consideració d'hores extraordinàries les activitats retribuïdes, realitzades fora de l'horari de treball, que corresponguin a docència, a treballs realitzats a l'empara de l'article 11 de la LRU o a d'altres complements regulats per la UIB mateixa.

3. Vacances, festius, llicències i permisos
3.1. Vacances i festius:
El personal de la UIB inclòs en l'àmbit d'aquest acord té dret a gaudir, per cada any complet de servei actiu, d'un període de vacances retribuïdes d'un mes, o de la part que en proporció correspongui en cas que el temps de servei actiu hagi estat inferior.
D'aquestes vacances se'n pot gaudir en qualsevol període de l'any en curs, preferentment durant els mesos de juliol i agost. En qualsevol cas, en períodes mínims de set dies naturals consecutius. S'organitzaran tenint en compte les necessitats del servei.
Tenen la consideració de dies festius els que es determinin amb caràcter general i els que ho siguin a la ciutat de Palma, així com el dia no lectiu que comporta la festivitat del beat Ramon Llull.
3.2. Permisos i llicències:
Els dies no lectius corresponents als períodes de Nadal i de Setmana Santa que s'estableixen anualment al calendari escolar tenen la consideració de dies de permís per a tot el personal d'administració i serveis de la Universitat.
Si per necessitats del servei s'ha de fer feina algun dels dies inclosos en el període no lectiu de Nadal i Setmana Santa, es recuperarà durant el període previst al punt 3.3.
En qualsevol cas, tota persona pot reservar fins a tres dies per gaudir-ne fora d'aquest període no lectiu, que es compensaran amb els dies de feina equiva lents d'entre els dies laborables que conformin l'esmentat període, exceptuats els dies 24 i 31 de desembre. D'aquests tres dies se'n podrà gaudir en altres mo ments de l'any, sense necessitat de justificació, si bé no es podran acumular als períodes de vacances.
En cas de trasllat de domicili es gaudirà d'un dia de permís, ampliable fins a dos en els casos en què es produeixi un canvi de localitat.
3.3. Procediment de sol·licitud i forma de concessió de les vacances, els permisos i les llicències:
És obligatori gaudir dels dies corresponents de vacances i de permisos dins l'any en curs; en cap cas no es compensarà econòmicament el fet de no haver-ne gaudit. Es pot reservar fins a un màxim de tres dies per gaudir-ne l'any següent, però només fins al 31 de gener. Aquest termini s'ampliarà fins al 31 de març per als dies de desembre del període de Nadal que s'hagi fet feina.
La concessió de vacances, permisos i llicències exigeix que la persona interessada empleni una sol·licitud que, amb el vistiplau del cap de servei / d'unitat administrativa, ha d'autoritzar la Gerència.

4. Control de presència
4.1. Tot el personal d'administració i serveis ha de fitxar a l'entrada i la sortida de la seva jornada laboral.
4.2. A mesura que s'implanti progressivament el sistema mecànic de control horari, es dictaran les instruccions d'ús oportunes.

Disposició addicional primera
En la resta de condicions que afecten ambdós col·lectius de manera diferent ref erents a condicions de treball, permisos o ajuts (per naixement, malaltia greu, mort, jubilació, exàmens, assumptes propis, altres reduccions de jornades...), el Consell Executiu desenvoluparà les mesures pertinents que tendeixin a eliminar diferències.

Disposició addicional segona
S'autoritza el Gerent per dictar les instruccions addicionals per a l'aplicació del present acord.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, 18 de desembre de 1996
El Rector, Llorenç Huguet


{subfirma}

Acords que fan referència a aquest.