FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any IX
Núm. 95
Divendres, 27 de maig de 1994  
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Rectorat
2347 RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 17 de maig de 1994 per la qual es fa públic el Protocol d'acord per un programa de doble titulació entre la Universitat de les Illes Balears i la Universitat de Bretanya Occidental, aprovat pel Consell Executiu del dia 12 d'abril de 1994.

Brest, 18 de febrer de 1994

Dins el marc de col·laboració entre la Universitat de les Illes Balears i la Universitat de Bretanya Occidental, ambdues universitats estableixen el següent protocol, que fixa, en particular, l'àmbit general per a l'expedició d'una llicenciatura doble: la Maîtrise en Sciences Économiques i la llicenciatura en Ciències Econòmiques de la Universitat de les Illes Balears.

Aquest acord també té per objecte desenvolupar la col·laboració entre ambdues institucions en l'àmbit de l'ensenyament d'Empresarials, i es basa en la qualitat mútua que es reconeixen ambdues institucions, en la col·laboració actual i en la complementarietat en certes àrees.

I. Conveni per una llicenciatura doble

1. Admissió d'estudiants

Únicament seran admesos en aquest programa d'intercanvi els estudiants de qualcuna de les dues institucions que facin a l'altra institució un nombre d'assignatures equivalents a les dels seus estudis a la institució d'origen, i que tinguin un nivell adient de l'idioma estranger.

El procés de selecció dels estudiants serà supervisat pels coordinadors de les diferents institucions, i la selecció es basarà en la proposta que es faci des de la institució d'origen.

2. Condicions per a l'expedició de la llicenciatura doble

Reconèixer estudis sempre és difícil, especialment si s'han fet en països diferents. En aquest cas ambdues universitats consideren que es pot expedir una llicenciatura doble en els casos següents:

--Els estudiants de la Universitat de les Illes Balears amb el primer cicle d'Empresarials (diplomatura d'Empresarials) que cursin assignatures de la Maîtrise de la Universitat de Bretanya Occidental durant un període d'un any acadèmic.

--Els estudiants de la Universitat de Bretanya Occidental amb el primer cicle d'Empresarials (DEUG Sciences Économiques) que cursin assignatures del segon cicle d'Empresarials de la Universitat de les Illes Balears durant un període d'un any acadèmic.

Els estudiants de la Universitat de les Illes Balears podran obtenir automàticament la convalidació de les assignatures del segon cicle que es detallen a l'annex.

L'alumne rebrà el títol de la institució estrangera una vegada hagi completat els seus estudis a la institució d'origen.

3. Comissió pedagògica mixta

La realització d'aquesta titulació doble és responsabilitat d'una comissió pedagògica mixta constituïda pels coordinadors de les diferents institucions.

4. Inscripció dels estudiants

Durant l'any acadèmic que l'estudiant passi a l'altra institució i el d'expedició de la llicenciatura l'estudiant estarà inscrit regularment en ambdues institucions. Les despeses d'escolaritat únicament s'hauran de pagar a la institució d'origen.

II. Apartats complementaris de l'acord

1. Intercanvi de docents

Per promoure una millor cooperació recíproca en l'àmbit de l'ensenyament i la recerca es fomentarà l'intercanvi de docents investigadors.

2. Condicions d'acolliment dels estudiants

Ambdues institucions facilitaran les condicions d'allotjament a un preu raonable i estudiaran les modalitats de protecció social durant l'estada de l'estudiant a l'estranger.

El nombre d'estudiants que participarà en aquest programa es determinarà cada any de mutu acord, condicionat per les beques Erasmus per a mobilitat d'estudiants que es rebin.

III. Modalitats de funcionament

1. Comissió administrativa mixta

El seguiment d'aquest protocol el garantirà una comissió mixta integrada per tres persones de cada institució que designaran els rectors de les respectives universitats.

2. Finançament

Per poder desenvolupar aquest programa es compta amb finançament del programa Erasmus, tant pel que fa a beques per a mobilitat d'estudiants com a despeses de seguiment i administratives.

3. Vigència del protocol

Aquest protocol tindrà una vigència de dos anys, passats els quals podrà ser substituït per un nou conveni de doble titulació referit a les noves titulacions a nivell de llicenciatura en l'àmbit d'Empresarials i Econòmiques que han començat aquest any, que en tres anys hauran substituït la titulació terminal exis tent actualment i que és objecte d'aquest intercanvi.

Amb caràcter excepcional, aquest protocol es pot revisar a la fi del seu primer any de vigència, una vegada que es coneguin els resultats de l'experiència d'aquest primer any.

IV. Annex

Els alumnes de la Universitat de les Illes Balears podran obtenir la convalidació de les següents assignatures del segon cicle, fins a un límit de set, amb les assignatures corresponents a la Licence (L) i Maîtrise (M) en Sciences Économiques que es detallen a continuació:

--Informàtica: Informatique (L).

--Tècniques de Comerç Exterior: Économie Internationale (L).

--Investigació Operativa: Programmation Linéaire (L).

--Comptabilitat Analítica i de Gestió: Comptabilité Approfondie (L).

--Direcció Estratègica: Organisation et Politique de la Firme (L), i una que es triarà entre Stratégie (M), Contrôle de Gestion (M) i Gestion de Ressources Humaines (M).

--Direcció Comercial: Gestion Commerciale (M) i Étude de Marchés (L).

--Economia Industrial: Économie Industrielle (M).

--Econometria: Économétrie I (M) o Économétrie II (M) i Statistiques (L).

--Informàtica de gestió: Informatique (M).

--Direcció Financera: Gestion de Portefeuille (M) i Analyse Théorique des Marchés Financiers (M).

--Assignatures de lliure elecció: Altres assignatures de la Licence o Maîtrise de la Universitat de Bretanya Occidental que complementin segons el parer del Consell d'Estudis del Departament d'Economia i Empresa el programa d'Empresarials de la Universitat de les Illes Balears.

Els alumnes de la Universitat de les Illes Balears hauran de realitzar la memòria i un stage en pràctiques en una empresa durant un període mínim d'un mes a fi d'aconseguir el títol de la Maîtrise a la Universitat de Bretanya Occidental.

Els alumnes de la Universitat de Bretanya Occidental hauran de superar set assignatures que triaran d'un menú del tercer, quart i cinquè curs d'Empresarials, amb l'obligatorietat de cursar Direcció Financera i Direcció Estratègica a fi d'aconseguir el Títol de Llicenciat en Econòmiques, branca Empresa.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tengui els efectes que corresponguin.

Palma, 17 de maig de 1994
El Rector, Nadal Batle



 

Acords que fan referència a aquest.