FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any VIII 
Núm. 85
Divendres, 29 d'octubre 1993 
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Rectorat
2040 RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 7 d'octubre de 1993 per la qual es fa públic l'annex al Conveni marc de col .laboració entre la Universitat de les Illes Balears i el Ministeri d'Educació i Ciència per a l'organització d'activitats de formació adreçades al professorat que exerceix en els nivells anteriors a la universitat corresponents al curs 1993-94.

Madrid, 15 de juliol de 1993

En virtut del que s'estableix al conveni marc de cooperació entre el Ministeri d'Educació i Ciència i la Universitat de les Illes Balears, la comissió de seguiment del conveni esmentat, la composició i les competències de la qual es fixen a les clàusules quarta i cinquena, a la reunió del dia 15 de juliol de 1993 acorda per al curs 1993-94:

Primer. Realitzar les activitats següents, el disseny i les característiques de les quals s'adjunten a aquest annex:
1. Curs sobre perspectives de l'economia balear.
2. Curs sobre geometria en l'educació secundària.
3. Curs sobre tècniques i procediments per a la producció de vídeo educatiu.

Segon. Les aportacions que correspon de fer a cada una de les parts signatàries del conveni per donar compliment als dissenys dels cursos (realitzats per les respectives subcomissions tècniques, creades a l'efecte segons el que es convé a la clàusula sisena del conveni) són les següents:

Correspon al Ministeri d'Educació i Ciència:
Dotació del pressupost necessari per a la realització de les activitats, el cost total de les quals és d'1.800.000 (un milió vuit-centes mil) pessetes, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 18 10 421B 441, amb la distribució següent:
1.260.000 pessetes amb càrrec a l'exercici pressupostari de 1993.
540.000 pessetes amb càrrec a l'exercici pressupostari de 1994.

Correspon a la Universitat de les Illes Balears:
Realitzar la matrícula dels alumnes seleccionats segons les condicions establertes a les convocatòries públiques dels cursos.
Incloure aquests cursos dins les activitats docents pròpies.
Aportar les instal·lacions i el material necessaris per al desenvolupament de les activitats.
Assumir l'organització docent i administrativa d'aquests cursos i de les activitats complementàries.

Tercer. El material inventariable adquirit per a aquests cursos, una vegada acabats, passarà a formar part dels centres de professors de la província.

CURS SOBRE PERSPECTIVES DE L'ECONOMIA BALEAR
Destinataris
Professorat d'educació secundària i de Formació Professional.
Nombre de places: quaranta.
Objectius
Actualitzar el professorat en aspectes generals de la situació actual; problemes i perspectives de l'economia balear.
Dotar el professorat dels instruments d'anàlisi que li permetin de contextualitzar aspectes fonamentals de l'economia a la realitat de les illes Balears.
Continguts
Introducció.
Estructura productiva balear.
--Recursos
Infrastructura natural.
Infrastructura tècnica.
Població i recursos humans.
Els recursos financers.
--Sectors productius.
Metodologia
Sessions presencials amb desenvolupament de ponències a càrrec d'experts.
Nombre de crèdits: 6.

CURS SOBRE LA GEOMETRIA EN L'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
Destinataris
Professorat d'educació secundària.
Nombre de places: quaranta.
Objectius
Actualitzar i ampliar la formació del professorat en els continguts científics, culturals i didàctics de la geometria.
Avançar en les tècniques de resolució de problemes i en l'ús de nous recursos pedagògics.
Analitzar els continguts geomètrics de l'ESO i el Batxillerat.
Continguts
Les formes geomètriques en el nostre entorn.
El concepte de geometria.
Els elements bàsics per a la descripció i organització de l'espai.
Descobriment de propietats característiques i definició de figures i cossos.
Característiques de dues formes iguals: igualtat d'angles i proporcionalitat de longituds.
Les transformacions en les geometries clàssiques de l'espai.
Geometria analítica del pla i de l'espai.
Disseny d'activitats i aplicació de tècniques de resolució de problemes a la geometria.
Recursos pedagògics per a l'ensenyament de la geometria.
Metodologia
Els conceptes i tècniques es desenvoluparan en un context més pràctic que teòric, amb sessions presencials impartides per professors experts en la matèria.
Nombre de crèdits: 6.

CURS SOBRE TÈCNIQUES I PROCEDIMENTS PER A LA PRODUCCIÓ DE VÍDEO EDUCATIU
Destinataris
Professorat d'ensenyament primari i secundari.
Nombre de places: trenta.
Objectius
Actualitzar i ampliar la formació del professorat integrat en centres que participen en el projecte MERCURIO.
Consolidar els coneixements per al disseny i la producció de vídeos educatius.
Iniciar una formació respecte a les possibilitats que ofereix la informàtica en la producció i manipulació d'imatges per ser incorporades al vídeo.
Una vegada acabat el curs, poder organitzar grups de treball.
Continguts
Aspectes tecnològics del vídeo.
Aspectes expressius del vídeo.
Guió i disseny de documents de vídeo.
Disseny i confecció de guies didàctiques.
Metodologia
Que conjumini els aspectes teòrics amb els pràctics de manera simultània però donant prioritat i major espai de temps a la pràctica.
Posar en marxa des del primer moment el disseny d'un document vídeo on s'incorporin tots els continguts treballats en el curs.
Nombre de crèdits: 6.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tengui els efectes que corresponguin.

Palma, 7 d'octubre de 1993
El Rector, Nadal Batle



 

Acords que fan referència a aquest.