FULL OFICIAL
Universitat de les
Illes Balears
Any VIII 
Núm. 74
Divendres, 30 d'octubre de 1992
Any
Núm.
Acord
Cercar
?
DISPOSICIONS GENERALS
Junta de Govern
1745 ACORD NORMATIU del dia 14 d'octubre de 1992 pel qual es ratifica el Conveni de col.laboració entre la Universitat de les Illes Balears i la Secretaria d'Estat d'Educació per a la provisió de places de professors associats procedents del professorat d'ensenyaments mitjans.

Madrid, 1 d'octubre de 1992

REUNITS

D'una banda l'Excel·lentíssim Senyor Alfredo Pérez Rubalcaba, secretari d'Estat d'Educació del Ministeri d'Educació i Ciència, i de l'altra el Magnífic i Excel·lentíssim Senyor Nadal Batle Nicolau, Rector de la Universitat de les Illes Balears, intervenen, el primer, en nom i representació del Ministeri d'Educació i Ciència, en virtut de les facultats que li varen ser conferides per l'OM de 26 d'octubre de 1988 (BOE del 28), i el segon, en representació de la Universitat de les Illes Balears.

EXPOSEN

Atès que la Llei Orgànica 11/1983, de 25 d'agost, de reforma universitària, introduí en l'estructura del professorat universitari la figura del professor associat, el qual defineix com a especialista de reconeguda competència que desenvolupa l'activitat professional fora de la Universitat, i atribuí a cada universitat la competència per utilitzar aquesta figura mitjançant contractacions temporals en les condicions previstes en els textos estatutaris corresponents;

Atès que en els cossos de professors d'ensenyament secundari concorren, amb caràcter general, els requisits legals justificadors de la figura d'associat, per tal com compten amb una important especialització professional, contrastada amb la superació de les proves d'accés al cos respectiu i amb l'exercici quotidià de l'activitat docent, que els ha generat un nivell rellevant de qualitat en els vessants teòric i pràctic, i amb el desenvolupament de llur funció fora de la Universitat;

Atès que els diversos nivells educatius, i el professorat que els integra, no es poden concebre com a compartiments mancats de comunicació, sinó que raons de coherència interna, eficàcia i rendibilitat de recursos humans fan necessari cercar fórmules que possibilitin la comunicació i la integració del professorat dels nivells educatius pròxims en què es vertebra l'estructura del nostre sistema educatiu;

Atès que, amb el fi que antecedeix, el professorat d'ensenyament secundari pot aportar a la Universitat, a través de la figura de professor associat, els coneixements propis de la seva especialització professional d'idees innovadores i fructíferes derivades de la visió general educativa, i que, així mateix, pot constituir un component potencial important de futurs professors universitaris que satisfacin les necessitats de la Universitat, tant amb caràcter general com en àrees especials deficitàries de funcionaris docents universitaris;

Atès que, per altra banda, l'establiment de fórmules de comunicació té un efecte dual per al professorat d'ensenyament secundari, ja que una imbricació en el sector universitari li generarà un major enriquiment que es projectarà en l'alumnat dels centres d'ensenyament secundari, al mateix temps que li obre unes vies de promoció professional que comporten un increment de la motivació i l'estímul per al desenvolupament de les comeses pròpies del cos de funcionaris docents a què pertany;

El Ministeri d'Educació i Ciència i la Universitat de les Illes Balears subscriuen de mutu acord el present conveni de cooperació d'acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera. L'objecte del present conveni és establir un marc que fomenti la incorporació del professorat d'ensenyament secundari a l'activitat do cent universitària a través de contractes com a professorat associat i hi doni suport.

Segona. La Universitat de les Illes Balears promourà les actuacions necessàries perquè, sens minva de les competències que li són pròpies, quan es tracti de proveir places de professors associats la naturalesa i les funcions de les quals tinguin relació amb alguna de les àrees de l'ensenyament secundari, l'òrgan competent per fer-ho ofereixi un nombre de places a professors d'ensenyament secundari. Així mateix, i sens perjudici de l'autonomia pròpia de cada universitat quant a mecanismes de selecció del professorat, es valorarà especialment l'activitat professional de reconeguda competència que es desenvolupi en l'àmbit de l'educació.

La durada del contracte serà anual i en cap cas no superarà tres cursos acadèmics consecutius.

Tercera. El Ministeri d'Educació i Ciència només transferirà els crèdits pressupostaris corresponents a les places cobertes en virtut d'aquest conveni per a aquells que compleixin els requisits i els mèrits específics assenyalats a la clàusula segona d'aquest conveni, tot això sens perjudici de les condicions de treball legalment establertes per a aquesta en els centres corresponents.

Quarta. Es constituirà una comissió integrada per un màxim de sis membres, tres dels quals designats per la Secretaria d'Estat d'Educació, als efectes del que preveu la base segona i, especialment, per determinar la vinculació entre places a què es refereix la dita base.

Amb aquest fi, la comissió pot demanar les dades i els informes que consideri necessaris per fer el seguiment i l'avaluació del que s'acorda en aquest conveni, i elevar a les autoritats signants les propostes precises perquè es puguin complir adequadament els objectius que es persegueixen.

Cinquena. La formalització d'aquest conveni no limita la capacitat de la Universitat per resoldre el procés de selecció i determinar les condicions en què la persona seleccionada ha de desenvolupar la seva activitat.

Sisena. El període de vigència del present conveni comprèn des del 1r. d'octubre de 1992 fins al 30 de setembre de 1993, que s'entendrà automàticament renovat si no el denuncia una de les dues parts.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tengui els efectes que corresponguin.

 

Palma, 14 d'octubre de 1992

El Rector, Nadal Batle





 

Acords que fan referència a aquest.