París, 19 de
juny de 1992
Dins el marc de col·laboració
entre la Universitat de les Illes Balears i la Universitat
París-Dauphine, que ja s'ha concretat en un conveni
i en programes europeus d'ensenyament i de recerca (Erasmus,
accions integrades franco-
espanyoles), ambdues
universitats estableixen el protocol següent, que fixa,
en particular, les modalitats generals per a l'expedició
d'una llicenciatura doble: «Maîtrise de Génie
Mathématique et Informatique de l'IUP Science et Technologie
de l'Information» de la Universitat París-Dauphine
i Llicenciatura/Enginyeria d'Informàtica de la Universitat
de les llles Balears.
Aquest acord també
té per objecte desenvolupar la col·laboració
entre ambdues institucions en l'àmbit de l'ensenyament
de les matemàtiques i de les ciències de la
informació i de la comunicació, i es basa en
la qualitat mútua que es reconeixen ambdues institucions,
en la col·laboració actual i en la complementarietat
en determinades àrees.
I. Conveni per una
llicenciatura doble
1. Admissió
d'estudiants
Només poden
ser admesos en aquest programa de doble llicenciatura els
estudiants d'una de les dues institucions que facin una part
important de llurs cursos en l'altra institució i que
tinguin un nivell de llengua suficient.
El procés de
selecció dels estudiants serà supervisat per
una comissió pedagògica mixta, i la selecció
es farà basant-se en la proposta de la universitat
d'origen.
2. Condicions per
a l'expedició de la llicenciatura doble
El reconeixement d'estudis
sempre és difícil, especialment si s'han fet
en països diferents: la Universitat París-Dauphine
i la Universitat de les Illes Balears consideren que es pot
expedir una llicenciatura doble en els casos següents:
Els estudiants de tercer
curs de l'IUP Ciència i Tecnologia de la Informació
de la Universitat París-Dau phine que assoleixin durant
el darrer any cinquanta crèdits (unes cinc-centes hores
d'ensenyament) d'informàtica i matemàtiques
a la Universitat de les Illes Balears i hi facin el projecte
de fi de carrera poden obtenir la Llicenciatura /Enginyeria
d'Informàtica de la Universitat de les Illes Balears
i la «Maîtrise de Génie Mathématique
et Informatique de l'IUP Science et Technologie de l'Information»
de la Universitat París-Dauphine, amb el benentès
que l'expedició del títol d'Enginyer Mestre
resta sotmesa a les condicions definides per l'IUP.
Els estudiants de la
Universitat de les Illes Balears que hagin obtingut la meitat
dels crèdits del segon cicle d'Infomàtica, tinguin
un nivell de matemàtiques compatible amb el que s'exigeix
a l'IUP, segueixin els ensenyaments de tercer curs de l'IUP
Ciència i Tecnologia de la Informació i hi facin
el projecte de fi de carrera poden obtenir la «Maîtrise
de Génie Mathématique et Informatique de l'IUP
Science et Technologie de l'Information» de la Universitat
París-Dauphine i la Llicenciatura/Enginyeria d'Informàtica
de la Universitat de les llles Balears.
Els estudiants de la
Universitat de les llles Balears amb el primer cicle d'Informàtica
o Telemàtica (tres anys d'estudis) que tinguin un nivell
de matemàtiques compatible amb el que s'exigeix a l'IUP,
segueixin els ensenyaments de l'opció de matemàtiques
aplicades del tercer curs de l'IUP eventualment reforçats
i hi facin un projecte de fi de carrera de matemàtiques
aplicades i, a més, obtinguin seixanta crèdits
addicionals de segon cicle d'Informàtica a la UIB,
poden obtenir la «Maîtrise de Génie Mathématique
et Informatique de l'IUP Science et Technologie de l'Information»
de la Universitat París-Dauphine i la Llicenciatura/Enginyeria
d'Informàtica de la Universitat de les llles Balears.
Els estudiants de la
Universitat de les Illes Balears que hagin obtingut el Mestratge
de l'IUP Ciència i Tecnologia de la Informació
poden obtenir el títol d'Enginyer Mestre en les mateixes
condicions que els estudiants de la Universitat París-Dauphine.
3. Comissió
pedagògica mixta
La realització
d'aquesta formació doble és responsabilitat
d'una comissió pedagògica mixta constituïda
per tres persones de cadascuna de les institucions designades
pels responsables de la formació de cadascuna de les
universitats.
4. Inscripció
dels estudiants
Durant l'any passat
a l'altra institució i el de l'expedició de
la llicenciatura, l'estudiant estarà inscrit regularment
en les dues institucions; les despeses d'escolaritat només
s'han de satisfer a la universitat d'origen.
II. Aspectes complementaris
de l'acord
1. Col·laboració
d'estudis
Dins el marc d'aquest
acord, s'organitzarà l'acolliment d'estudiants al nivell
del projecte de fi de carrera i s'afavorirà la recerca
d'estatges.
2. Intercanvi d'ensenyants
Per promoure una millor
cooperació recíproca en matèria d'ensenyament
i de recerca, s'afavorirà l'intercanvi d'ensenyants
investigadors en el marc del programa de doble formació
o d'altres activitats d'ensenyament i de recerca al si d'ambdues
universitats.
3. Condicions d'acollida
dels estudiants
Ambdues universitats
facilitaran les condicions d'allotjament a un preu raonable
i estudiaran les modalitats de protecció social durant
l'estada de l'estudiant a l'altre país.
El nombre d'estudiants
susceptibles de participar en aquest programa per un any determinat
no pot ser de més de quinze per institució.
Aquest nombre es fixarà cada any de mutu acord.
III. Modalitats
de funcionament
1. Comissió
administrativa mixta
El seguiment d'aquest
protocol serà garantit per una comissió mixta
composta de tres persones de cada institució que designaran
respectivament el President de la Universitat París-Dauphine
i el Rector de la Universitat de les Illes Balears. Aquesta
comissió es reunirà almenys una vegada l'any.
2. Finançament
Ambdues universitats
demanaran finançament, tant al país respectiu
com a la Comunitat Europea, per desenvolupar aquest programa.
Mentre no arribi el
finançament exterior, es comprometen a assumir les
despeses de funcionament de la comissió pedagògica.
3. Vigència
del protocol
Aquest protocol té
una vigència de tres anys i es prorrogarà automàticament
tret que el denunciï expressament una de les dues parts.
Amb caràcter
excepcional, aquest protocol es revisarà a la fi del
primer any de validesa per conèixer els resultats de
l'experiència d'aquest primer any.
Ho faig publicar perquè
se'n prengui coneixement i tengui els efectes que corresponguin.