logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 592 (extraordinari) - Any  XL - I. DISPOSICIONS GENERALS Dijous, 12 de juny de 2025
Rectorat

15949. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 12 de juny de 2025 per la qual es fixa la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.

Amb les funcions que em confereixen els articles 36 i 38.1.a) dels Estatuts de la Universitat, d’acord amb el que els mateixos Estatuts preveuen als articles 26 i 27.1.a) i h), fix la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció de la forma següent:

1. Vicerector de Política Científica i Investigació

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. El disseny i l’execució de la política científica.
  2. La planificació, promoció, avaluació i difusió de la investigació.
  3. Els programes de foment de la recerca.
  4. La gestió de la recerca.
  5. La tramitació de projectes d’R+D+I, en coordinació amb el Vicerectorat d'Innovació i Transformació Digital.
  6. La tramitació d’ajudes a la recerca, el desenvolupament i la innovació, i el foment de la cultura científica, tecnològica i d’innovació.
  7. La signatura de convenis de recerca, desenvolupament i innovació.
  8. La biblioteca i el fons documental.
  9. Les polítiques editorials de la Universitat.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Àrea d'Investigació
  2. Àrea de Biblioteca, Documentació i Arxiu
  3. Àrea de Suport Experimental i Serveis Cientificotècnics
  4. Edicions UIB
  5. Estructures d'R+D+I: grups, grups consolidats, unitats i instituts universitaris de recerca
  6. Comissió d’Investigació
  7. Comitè d’Ètica d’Experimentació Animal
  8. Comitè d’Ètica de la Recerca
  9. Comitè d’Ètica de la Recerca Biosanitària
  10. Comitè de Bioseguretat
  11. Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

2. Vicerector d’Economia, Infraestructures i Campus

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La supervisió de tots els serveis administratius de la UIB, especialment els relacionats directament amb l’àmbit econòmic.
  2. La planificació i organització economicoadministrativa.
  3. La preparació dels pressuposts, el seguiment i la liquidació, en col·laboració amb la Gerència.
  4. El seguiment i la supervisió dels serveis contractats.
  5. Les relacions amb la Junta de Personal docent i investigador i el Comitè d’Empresa, en col·laboració amb el Vicerectorat de Personal Docent i Investigador.
  6. La construcció i el manteniment de les infraestructures.
  7. El manteniment del patrimoni, en coordinació amb la Gerència.
  8. La gestió, l’assignació, el manteniment i la reforma d’espais de la UIB.
  9. L’ordenació i la planificació del campus universitari.
  10. La promoció i el desenvolupament d’actuacions en matèria de sostenibilitat, en coordinació amb el Vicerectorat de Relacions Internacionals, Solidaritat i Justícia Global.
  11. La gestió i el seguiment del projecte SmartUIB, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Departament d’Intervenció, Comptabilitat Financera i Fiscalitat
  2. Departament d’Economia i Projectes Institucionals
  3. Servei de Nòmines, Seguretat Social i Estrangeria
  4. Servei de Contractació
  5. Servei de Gestió del Patrimoni i de les Despeses Generals
  6. Servei Tècnic i d’Infraestructures
  7. Comissió Econòmica
  8. Comissió d’Inversions
  9. Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

3. Vicerector de Personal Docent i Investigador

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. Les polítiques de personal docent i investigador i de plantilles.
  2. La gestió del personal docent i investigador.
  3. La provisió de places i la contractació de personal docent i investigador.
  4. La política de qualitat del personal docent i investigador.
  5. La planificació de la dedicació acadèmica.
  6. Les relacions amb els departaments.
  7. Les relacions amb els sindicats de l’àmbit del personal docent i investigador, la Junta de Personal docent i investigador i el Comitè d’Empresa, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.
  8. Els programes de promoció i consolidació del personal docent i investigador.
  9. Els programes de suport a la carrera acadèmica del personal docent i investigador.
  10. La planificació i gestió de l’acolliment del nou personal docent i investigador.
  11. La planificació i gestió de la formació permanent del personal docent i investigador.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Servei de Recursos Humans, en coordinació amb la Gerència
  2. Unitat de Gestió i Suport al Personal Docent i Investigador
  3. Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

4. Vicerector d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. L’organització de la docència de postgrau.
  2. La gestió acadèmica dels estudis de màster.
  3. La gestió acadèmica dels estudis de doctorat.
  4. La gestió acadèmica dels estudis propis de postgrau.
  5. El Reglament acadèmic dels estudis oficials, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau.
  6. La política de qualitat dels títols oficials de postgrau i de formació permanent.
  7. La implantació dels títols oficials de màster i doctorat: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
  8. El seguiment de l’oferta de títols oficials de màster i doctorat i propis, i de noves demandes.
  9. La signatura de convenis de pràctiques en l’àmbit de postgrau i de convenis de cotutela de tesis doctorals.
  10. L’impuls d’un mapa actualitzat de titulacions de postgrau coherent amb les titulacions de grau, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Grau.
  11. L’impuls dels doctorats industrials i les cotuteles, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
  12. La planificació i gestió de la innovació docent, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Comissió Acadèmica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau
  2. Unitat de Gestió dels Estudis de Postgrau
  3. Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin
  4. Escola de Doctorat i les comissions que en depenguin
  5. UIBIdiomes
  6. Centro Internacional de Estudios de Español de la UIB
  7. Servei Lingüístic
  8. Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

5. Vicerectora de Planificació Estratègica, Igualtat i Comunicació

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La planificació estratègica.
  2. La política de les relacions institucionals.
  3. La política de comunicació interna i externa.
  4. La direcció de l’Estratègia de comunicació d’imatge corporativa.
  5. Les polítiques en matèria d’igualtat.
  6. La política institucional en matèria de dades, en coordinació amb el responsable de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  7. El sistema d’assegurament de la qualitat universitària.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Servei de Comunicació
  2. Servei d’Identitat i Cultura Institucional
  3. Comissió de Qualitat de la UIB, en coordinació amb els vicerectorats d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau i d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent
  4. Oficina per a la Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes (OIO)
  5. Oficina de Planificació Estratègica
  6. Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

6. Vicerectora d’Innovació i Transformació Digital

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La gestió de la política d’innovació i transferència del coneixement.
  2. La participació en la gestió de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), MP.
  3. La relació amb el teixit empresarial i econòmic.
  4. El foment de l’esperit emprenedor i la creació d’empreses.
  5. La tramitació de projectes d’R+D+I, en coordinació amb el Vicerectorat de Política Científica i Investigació.
  6. La política tecnològica de la Universitat, en particular, les infraestructures de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  7. La planificació de projectes d’aplicacions i serveis TIC.
  8. La política de seguretat de les TIC.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Servei d’Aplicacions i Serveis TIC
  2. Servei d’Infraestructures TIC
  3. Comitè de Seguretat
  4. Campus Digital
  5. Servei de Recursos Audiovisuals
  6. Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

7. Vicerectora d’Estudiants i Projecció Educativa

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. Les relacions amb els estudiants.
  2. L’accés i l’admissió a la Universitat.
  3. El Programa d’orientació i transició a la Universitat (PortUIB).
  4. Les relacions amb el Consell d’Estudiants i les associacions d’estudiants.
  5. Les relacions amb els titulats de la UIB.
  6. Les relacions amb el Departament d’Orientació i Inserció Professional (DOIP) de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), MP.
  7. El foment de programes adreçats a desenvolupar el talent estudiantil.
  8. La signatura de convenis de pràctiques d'estudiants de la UIB.
  9. Els programes que integrin el compromís social i l’aprenentatge actiu dels estudiants en entorns comunitaris (Aprenentatge-Servei).

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Secretariat Tècnic d’Accés a la Universitat
  2. Delegacions d’alumnes
  3. Servei d’Alumnes i Títols
  4. Oficina per al Programa d’Orientació i Transició a la UIB
  5. Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials
  6. Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

8. Vicerectora d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. L’organització de la docència de grau.
  2. La gestió acadèmica dels estudis de grau.
  3. El Reglament acadèmic dels estudis oficials, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
  4. Les relacions amb els centres i les seus universitàries.
  5. La implantació dels títols oficials de grau: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
  6. El seguiment de l’oferta de títols oficials de grau.
  7. La política de qualitat dels títols oficials de grau.
  8. La coordinació de les activitats acadèmiques i de gestió de les seus universitàries.
  9. L’impuls d’un mapa actualitzat de titulacions de grau coherent amb les titulacions de postgrau, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
  10. La planificació i gestió de la innovació docent, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Comissió Acadèmica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent
  2. Unitat de Gestió dels Estudis de Grau
  3. Seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera
  4. Comissions socials de les seus universitàries
  5. Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

9. Vicerector de Relacions Internacionals, Solidaritat i Justícia Global

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. La signatura de convenis de mobilitat i cooperació.
  2. La promoció internacional de l’oferta educativa de la Universitat.
  3. La política de cooperació al desenvolupament i solidaritat.
  4. L’impuls de dobles titulacions i cotuteles, en coordinació amb els vicerectorats d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau i d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
  5. El disseny, la coordinació i el seguiment de programes d’acolliment i mentoria per als estudiants internacionals de mobilitat.
  6. La promoció de la internacionalització i la cooperació.
  7. La promoció de la UIB com un actor responsable en relació amb els desafiaments globals, des d’una perspectiva de drets humans i de sostenibilitat.
  8. La coordinació de les activitats i les relacions amb l'aliança europea d'universitats EUNICoast.
  9. El manteniment i la consolidació del Programa d’impuls, mobilitat i internacionalització per a estudis de postgrau a la UIB, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
  10. La promoció i el desenvolupament d’actuacions en matèria de sostenibilitat, en coordinació amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Servei de Relacions Internacionals i les comissions que en depenguin
  2. Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i les comissions que en depenguin
  3. Serveis administratius d’EUNICoast
  4. Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

10. Vicerector de Projecció Social i Cultural

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. Les activitats culturals, els programes de la Universitat Oberta per a Majors i els cursos d’estiu.
  2. Les relacions amb els centres universitaris municipals.
  3. Les relacions amb la Pastoral Universitària.
  4. Les relacions amb institucions i entitats, públiques i privades, que tenguin la promoció de la cultura entre les seves finalitats.
  5. El foment d’iniciatives de patrocini i mecenatge, incloent-hi la coordinació de càtedres.
  6. La gestió de l’esport universitari.
  7. El projecte de campus saludable.
  8. La promoció de la salut en la responsabilitat social universitària.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Servei d’Activitats Culturals
  2. Universitat Oberta per a Majors
  3. Coral Universitat de les Illes Balears i corals filials
  4. Orquestra Universitat de les Illes Balears
  5. Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible
  6. Servei de Prevenció
  7. Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

11. Secretària general

1. Competències

  1. La confecció i custòdia de les actes dels òrgans de govern de la Universitat que legalment li corresponguin.
  2. L’expedició de certificats de tots els actes o fets que constin en la documentació oficial de la Universitat.
  3. La funció de secretària dels òrgans col·legiats que legalment li sigui atribuïda.
  4. La custòdia de l'Arxiu General i el segell oficial de la Universitat.
  5. L’elaboració de la Memòria anual d'activitats de la Universitat.
  6. La direcció del Servei Jurídic, Arxiu General, Registre General de Títols i Registre General de la Universitat.
  7. La coordinació amb el delegat de protecció de dades (DPO).
  8. La direcció i coordinació de les funcions referents a:
    1. Les publicacions oficials de la Universitat i les publicacions en butlletins oficials.
    2. La tramitació dels convenis.
    3. La gestió de la seu electrònica.
    4. L’administració electrònica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
    5. El compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    6. La implementació dels procediments administratius i la simplificació administrativa.
    7. El funcionament de la Comissió de Convivència.
    8. Els processos electorals.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Secretaria General
  2. Oficines de suport en matèria de registres de la UIB
  3. Arxiu General
  4. Servei d’Assessorament Jurídic
  5. Comissió de Transparència
  6. Consell Assessor de l’Administració Electrònica
  7. Comissió Electoral
  8. Comissió d’Avaluació Documental
  9. Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

12. Gerenta

1. Competències

Dirigir i coordinar les funcions referents a:

  1. Exercir de cap del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat, per delegació del rector.
  2. Elaborar la proposta de la programació pluriennal i del pressupost, així com liquidar-lo al final de l'exercici, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.
  3. Administrar i conservar el patrimoni, en coordinació amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.
  4. Equipar els serveis generals de la Universitat.
  5. Encarregar-se de la gestió immediata dels ingressos i les despeses de la Universitat.
  6. Executar, per delegació del rector, els acords del Consell de Govern en matèria econòmica i administrativa.
  7. Expedir els documents i certificats sobre la situació i la gestió econòmica de la Universitat demanats per les vies legals.
  8. Gestionar i supervisar els serveis administratius i econòmics de la UIB.
  9. Fer el seguiment del sistema de carrera professional horitzontal i l’avaluació de l’acompliment del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis funcionari de carrera, així com tot el que es refereix a la provisió de llocs de treball.
  10. Planificar la formació del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis.
  11. Les relacions amb la Junta de Personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis.
  12. Qualssevol altres funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts de la Universitat i els reglaments que els desenvolupen o que li deleguin altres òrgans de govern de la Universitat.

2. Serveis, unitats i comissions dependents

  1. Tots els serveis o unitats administratives assignats en aquesta resolució, en coordinació amb els vicerectorats corresponents
  2. Comissió Assessora de Rendició de Comptes de la Universitat
  3. Consell de Gerència
  4. Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent

Disposició addicional

Única. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tengui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El rector
Jaume Carot