15949. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 12 de juny de 2025 per la qual es fixa la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
Amb les funcions que em confereixen els articles 36 i 38.1.a) dels Estatuts de la Universitat, d’acord amb el que els mateixos Estatuts preveuen als articles 26 i 27.1.a) i h), fix la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció de la forma següent:
1. Vicerector de Política Científica i Investigació
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- El disseny i l’execució de la política científica.
- La planificació, promoció, avaluació i difusió de la investigació.
- Els programes de foment de la recerca.
- La gestió de la recerca.
- La tramitació de projectes d’R+D+I, en coordinació amb el Vicerectorat d'Innovació i Transformació Digital.
- La tramitació d’ajudes a la recerca, el desenvolupament i la innovació, i el foment de la cultura científica, tecnològica i d’innovació.
- La signatura de convenis de recerca, desenvolupament i innovació.
- La biblioteca i el fons documental.
- Les polítiques editorials de la Universitat.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Àrea d'Investigació
- Àrea de Biblioteca, Documentació i Arxiu
- Àrea de Suport Experimental i Serveis Cientificotècnics
- Edicions UIB
- Estructures d'R+D+I: grups, grups consolidats, unitats i instituts universitaris de recerca
- Comissió d’Investigació
- Comitè d’Ètica d’Experimentació Animal
- Comitè d’Ètica de la Recerca
- Comitè d’Ètica de la Recerca Biosanitària
- Comitè de Bioseguretat
- Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
2. Vicerector d’Economia, Infraestructures i Campus
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La supervisió de tots els serveis administratius de la UIB, especialment els relacionats directament amb l’àmbit econòmic.
- La planificació i organització economicoadministrativa.
- La preparació dels pressuposts, el seguiment i la liquidació, en col·laboració amb la Gerència.
- El seguiment i la supervisió dels serveis contractats.
- Les relacions amb la Junta de Personal docent i investigador i el Comitè d’Empresa, en col·laboració amb el Vicerectorat de Personal Docent i Investigador.
- La construcció i el manteniment de les infraestructures.
- El manteniment del patrimoni, en coordinació amb la Gerència.
- La gestió, l’assignació, el manteniment i la reforma d’espais de la UIB.
- L’ordenació i la planificació del campus universitari.
- La promoció i el desenvolupament d’actuacions en matèria de sostenibilitat, en coordinació amb el Vicerectorat de Relacions Internacionals, Solidaritat i Justícia Global.
- La gestió i el seguiment del projecte SmartUIB, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Departament d’Intervenció, Comptabilitat Financera i Fiscalitat
- Departament d’Economia i Projectes Institucionals
- Servei de Nòmines, Seguretat Social i Estrangeria
- Servei de Contractació
- Servei de Gestió del Patrimoni i de les Despeses Generals
- Servei Tècnic i d’Infraestructures
- Comissió Econòmica
- Comissió d’Inversions
- Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
3. Vicerector de Personal Docent i Investigador
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les polítiques de personal docent i investigador i de plantilles.
- La gestió del personal docent i investigador.
- La provisió de places i la contractació de personal docent i investigador.
- La política de qualitat del personal docent i investigador.
- La planificació de la dedicació acadèmica.
- Les relacions amb els departaments.
- Les relacions amb els sindicats de l’àmbit del personal docent i investigador, la Junta de Personal docent i investigador i el Comitè d’Empresa, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.
- Els programes de promoció i consolidació del personal docent i investigador.
- Els programes de suport a la carrera acadèmica del personal docent i investigador.
- La planificació i gestió de l’acolliment del nou personal docent i investigador.
- La planificació i gestió de la formació permanent del personal docent i investigador.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Servei de Recursos Humans, en coordinació amb la Gerència
- Unitat de Gestió i Suport al Personal Docent i Investigador
- Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
4. Vicerector d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- L’organització de la docència de postgrau.
- La gestió acadèmica dels estudis de màster.
- La gestió acadèmica dels estudis de doctorat.
- La gestió acadèmica dels estudis propis de postgrau.
- El Reglament acadèmic dels estudis oficials, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau.
- La política de qualitat dels títols oficials de postgrau i de formació permanent.
- La implantació dels títols oficials de màster i doctorat: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
- El seguiment de l’oferta de títols oficials de màster i doctorat i propis, i de noves demandes.
- La signatura de convenis de pràctiques en l’àmbit de postgrau i de convenis de cotutela de tesis doctorals.
- L’impuls d’un mapa actualitzat de titulacions de postgrau coherent amb les titulacions de grau, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Grau.
- L’impuls dels doctorats industrials i les cotuteles, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
- La planificació i gestió de la innovació docent, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Comissió Acadèmica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau
- Unitat de Gestió dels Estudis de Postgrau
- Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin
- Escola de Doctorat i les comissions que en depenguin
- UIBIdiomes
- Centro Internacional de Estudios de Español de la UIB
- Servei Lingüístic
- Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
5. Vicerectora de Planificació Estratègica, Igualtat i Comunicació
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La planificació estratègica.
- La política de les relacions institucionals.
- La política de comunicació interna i externa.
- La direcció de l’Estratègia de comunicació d’imatge corporativa.
- Les polítiques en matèria d’igualtat.
- La política institucional en matèria de dades, en coordinació amb el responsable de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- El sistema d’assegurament de la qualitat universitària.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Servei de Comunicació
- Servei d’Identitat i Cultura Institucional
- Comissió de Qualitat de la UIB, en coordinació amb els vicerectorats d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau i d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Oficina per a la Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes (OIO)
- Oficina de Planificació Estratègica
- Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
6. Vicerectora d’Innovació i Transformació Digital
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió de la política d’innovació i transferència del coneixement.
- La participació en la gestió de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), MP.
- La relació amb el teixit empresarial i econòmic.
- El foment de l’esperit emprenedor i la creació d’empreses.
- La tramitació de projectes d’R+D+I, en coordinació amb el Vicerectorat de Política Científica i Investigació.
- La política tecnològica de la Universitat, en particular, les infraestructures de les tecnologies de la informació i la comunicació.
- La planificació de projectes d’aplicacions i serveis TIC.
- La política de seguretat de les TIC.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Servei d’Aplicacions i Serveis TIC
- Servei d’Infraestructures TIC
- Comitè de Seguretat
- Campus Digital
- Servei de Recursos Audiovisuals
- Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
7. Vicerectora d’Estudiants i Projecció Educativa
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les relacions amb els estudiants.
- L’accés i l’admissió a la Universitat.
- El Programa d’orientació i transició a la Universitat (PortUIB).
- Les relacions amb el Consell d’Estudiants i les associacions d’estudiants.
- Les relacions amb els titulats de la UIB.
- Les relacions amb el Departament d’Orientació i Inserció Professional (DOIP) de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), MP.
- El foment de programes adreçats a desenvolupar el talent estudiantil.
- La signatura de convenis de pràctiques d'estudiants de la UIB.
- Els programes que integrin el compromís social i l’aprenentatge actiu dels estudiants en entorns comunitaris (Aprenentatge-Servei).
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Secretariat Tècnic d’Accés a la Universitat
- Delegacions d’alumnes
- Servei d’Alumnes i Títols
- Oficina per al Programa d’Orientació i Transició a la UIB
- Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials
- Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
8. Vicerectora d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- L’organització de la docència de grau.
- La gestió acadèmica dels estudis de grau.
- El Reglament acadèmic dels estudis oficials, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
- Les relacions amb els centres i les seus universitàries.
- La implantació dels títols oficials de grau: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
- El seguiment de l’oferta de títols oficials de grau.
- La política de qualitat dels títols oficials de grau.
- La coordinació de les activitats acadèmiques i de gestió de les seus universitàries.
- L’impuls d’un mapa actualitzat de titulacions de grau coherent amb les titulacions de postgrau, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
- La planificació i gestió de la innovació docent, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Comissió Acadèmica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Unitat de Gestió dels Estudis de Grau
- Seus universitàries de Menorca i d’Eivissa i Formentera
- Comissions socials de les seus universitàries
- Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
9. Vicerector de Relacions Internacionals, Solidaritat i Justícia Global
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La signatura de convenis de mobilitat i cooperació.
- La promoció internacional de l’oferta educativa de la Universitat.
- La política de cooperació al desenvolupament i solidaritat.
- L’impuls de dobles titulacions i cotuteles, en coordinació amb els vicerectorats d’Ordenació i Política Acadèmica de Grau i d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
- El disseny, la coordinació i el seguiment de programes d’acolliment i mentoria per als estudiants internacionals de mobilitat.
- La promoció de la internacionalització i la cooperació.
- La promoció de la UIB com un actor responsable en relació amb els desafiaments globals, des d’una perspectiva de drets humans i de sostenibilitat.
- La coordinació de les activitats i les relacions amb l'aliança europea d'universitats EUNICoast.
- El manteniment i la consolidació del Programa d’impuls, mobilitat i internacionalització per a estudis de postgrau a la UIB, en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació i Política de Postgrau i Formació Permanent.
- La promoció i el desenvolupament d’actuacions en matèria de sostenibilitat, en coordinació amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Servei de Relacions Internacionals i les comissions que en depenguin
- Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i les comissions que en depenguin
- Serveis administratius d’EUNICoast
- Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
10. Vicerector de Projecció Social i Cultural
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les activitats culturals, els programes de la Universitat Oberta per a Majors i els cursos d’estiu.
- Les relacions amb els centres universitaris municipals.
- Les relacions amb la Pastoral Universitària.
- Les relacions amb institucions i entitats, públiques i privades, que tenguin la promoció de la cultura entre les seves finalitats.
- El foment d’iniciatives de patrocini i mecenatge, incloent-hi la coordinació de càtedres.
- La gestió de l’esport universitari.
- El projecte de campus saludable.
- La promoció de la salut en la responsabilitat social universitària.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Servei d’Activitats Culturals
- Universitat Oberta per a Majors
- Coral Universitat de les Illes Balears i corals filials
- Orquestra Universitat de les Illes Balears
- Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible
- Servei de Prevenció
- Totes les comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
11. Secretària general
1. Competències
- La confecció i custòdia de les actes dels òrgans de govern de la Universitat que legalment li corresponguin.
- L’expedició de certificats de tots els actes o fets que constin en la documentació oficial de la Universitat.
- La funció de secretària dels òrgans col·legiats que legalment li sigui atribuïda.
- La custòdia de l'Arxiu General i el segell oficial de la Universitat.
- L’elaboració de la Memòria anual d'activitats de la Universitat.
- La direcció del Servei Jurídic, Arxiu General, Registre General de Títols i Registre General de la Universitat.
- La coordinació amb el delegat de protecció de dades (DPO).
- La direcció i coordinació de les funcions referents a:
- Les publicacions oficials de la Universitat i les publicacions en butlletins oficials.
- La tramitació dels convenis.
- La gestió de la seu electrònica.
- L’administració electrònica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
- El compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- La implementació dels procediments administratius i la simplificació administrativa.
- El funcionament de la Comissió de Convivència.
- Els processos electorals.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Secretaria General
- Oficines de suport en matèria de registres de la UIB
- Arxiu General
- Servei d’Assessorament Jurídic
- Comissió de Transparència
- Consell Assessor de l’Administració Electrònica
- Comissió Electoral
- Comissió d’Avaluació Documental
- Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
12. Gerenta
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Exercir de cap del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat, per delegació del rector.
- Elaborar la proposta de la programació pluriennal i del pressupost, així com liquidar-lo al final de l'exercici, en col·laboració amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.
- Administrar i conservar el patrimoni, en coordinació amb el Vicerectorat d’Economia, Infraestructures i Campus.
- Equipar els serveis generals de la Universitat.
- Encarregar-se de la gestió immediata dels ingressos i les despeses de la Universitat.
- Executar, per delegació del rector, els acords del Consell de Govern en matèria econòmica i administrativa.
- Expedir els documents i certificats sobre la situació i la gestió econòmica de la Universitat demanats per les vies legals.
- Gestionar i supervisar els serveis administratius i econòmics de la UIB.
- Fer el seguiment del sistema de carrera professional horitzontal i l’avaluació de l’acompliment del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis funcionari de carrera, així com tot el que es refereix a la provisió de llocs de treball.
- Planificar la formació del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis.
- Les relacions amb la Junta de Personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis.
- Qualssevol altres funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts de la Universitat i els reglaments que els desenvolupen o que li deleguin altres òrgans de govern de la Universitat.
2. Serveis, unitats i comissions dependents
- Tots els serveis o unitats administratives assignats en aquesta resolució, en coordinació amb els vicerectorats corresponents
- Comissió Assessora de Rendició de Comptes de la Universitat
- Consell de Gerència
- Totes les altres comissions que li siguin atribuïdes per la normativa vigent
Disposició addicional
Única. Denominacions
Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tengui els efectes que corresponguin.
Palma, en la data de la signatura electrònica
El rector
Jaume Carot