15947. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 16 d’abril de 2025 per la qual es convoca un procés de carrera horitzontal del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears.
La promoció professional depèn de l’interès subjectiu dels empleats per progressar professionalment i econòmicament i trobar un reconeixement al seu esforç. En la situació actual, els funcionaris es veuen obligats a canviar de lloc de treball per poder obtenir aquest reconeixement. I com que no sempre hi ha —o es pot esperar que hi hagi— una vacant a la seva unitat administrativa, moltes vegades els funcionaris s’han de desplaçar a altres unitats per a les quals tenen menys qualificació i competència. Es genera, així, una mobilitat excessiva, que és perjudicial des del punt de vista del funcionament eficient de l’organització i de l’optimització dels recursos humans.
Per aquest motiu, la carrera horitzontal s’ha d’entendre com el reconeixement per part de la Universitat del desenvolupament professional dels seus funcionaris, sense implicar l’accés a un lloc de treball diferent del que s’ocupa. Per tant, aquesta promoció ha d’estar vinculada al desenvolupament de les competències relacionades amb el lloc de treball, manifestat en el rendiment de l’empleat i acreditat de la forma que s’especifica en aquesta convocatòria.
En desenvolupament dels articles 16.a), 17 i 18 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, la Universitat de les Illes Balears va aprovar l’Acord executiu 15603/2024, d’11 de setembre, pel qual es regula la carrera horitzontal del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears.
Per tant, es considera carrera horitzontal la modalitat de la carrera professional que consisteix en la progressió de grau, categoria, esglaó o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de treball, i de conformitat amb el que estableixen l’Estatut bàsic de l’empleat públic i l’Acord executiu 15603/2024.
Per tot el que s’ha dit, aquest rectorat, fent ús de les competències que li atribueixen la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, els Estatuts de la Universitat, aprovats pel Decret 64/2010, de 14 de maig (BOIB núm. 76, de 22 de maig), el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, ha resolt de convocar entre els funcionaris de carrera d’aquesta universitat un procés de carrera horitzontal, a través de l’adquisició d’un grau personal superior, d’acord amb les estipulacions següents.
1. Interessats i determinació del percentatge de participació
- Aquesta convocatòria s’adreça als funcionaris de carrera integrants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears que compleixen els requisits prevists a l’Acord executiu 15603/2024. El sistema de carrera horitzontal no és incompatible amb els altres sistemes de promoció prevists per la legislació vigent.
- El Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia 5 de febrer de 2025, va determinar, de conformitat amb les previsions de l’apartat tercer de l’acord executiu abans esmentat, que, per a aquesta convocatòria, el percentatge general de les places de l’estructura dels serveis o unitats del PTGAS susceptibles de poder-hi participar fos un 10 per cent arrodonit en excés. Aquest percentatge s’aplicarà a la plantilla de tots els serveis o unitats que disposin de places que reuneixin els requisits, que podeu trobar a l’annex d’aquesta convocatòria.
2. Requisits per participar en la convocatòria de carrera horitzontal
- Poden participar en la convocatòria de carrera horitzontal els funcionaris de carrera de qualsevol cos o escala de la Universitat de les Illes Balears que compleixin els requisits següents:
- Trobar-se en situació de servei actiu a l’hora de fer la sol·licitud.
- Ocupar la plaça de manera definitiva amb una antiguitat mínima de dos anys.
- No haver assolit el nivell màxim de l’interval que correspon a l’escala a la qual pertany el funcionari i el que es determina com a límit a l’Acord executiu 15603/2024 (el nivell 23).
- No poden participar en la convocatòria de carrera horitzontal les persones que es trobin en comissió de serveis.
- Les persones que vulguin participar en la convocatòria hi podran participar únicament per a la plaça que ocupin en el moment de la convocatòria. En cap cas no podran sol·licitar la carrera horitzontal per a una altra plaça.
3. Presentació de sol·licituds i documentació
- El personal funcionari que ocupin llocs definitius als serveis o unitats administratives on hi hagi places per promocionar, segons l’annex, que compleixin els requisits i que vulguin participar en la convocatòria, han de sol·licitar-ho telemàticament i emplenar, obligatòriament, la sol·licitud disponible a la seu electrònica de la UIB (https://seu.uib.cat/, procediment «Procés de carrera horitzontal del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears» del catàleg de procediments), de conformitat amb el que estableix l'article 21 de l'Acord normatiu 14427/2022, de 23 de març, pel qual s'aprova el Reglament per a la implantació de l’administració electrònica a la Universitat de les Illes Balears.
- Per presentar la sol·licitud d’admissió, l’interessat ha de disposar d’un certificat electrònic emès per una autoritat de certificació reconeguda per l'Estat espanyol, per poder signar-la.
Per accedir al tràmit, s’ha d’emprar algun dels navegadors que s’indiquen a la seu electrònica (https://seu.uib.cat/, apartat Sobre la seu, requeriments tècnics). - El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.
- A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar, d’acord amb l’annex I (Memòria dels candidats) de l’Acord executiu 15603/2024, la documentació següent:
- De conformitat amb l’apartat primer, una memòria (d’un màxim de 20 línies) que consistirà en un document escrit en el qual el candidat explicarà la seva aportació al servei o unitat al qual està destinat pel que fa a factors com ara l’especial dedicació, l’assumpció de responsabilitats, l’interès o la cooperació tant amb la resta d’integrants del servei o unitat com amb altres serveis o unitats de la Universitat. Amb aquest informe, el candidat posarà de manifest quina és, segons el seu criteri, la seva aportació a la Universitat.
- De conformitat amb l’apartat segon, l’argumentació motivada dels sis aspectes extrets de l’avaluació de l’acompliment, pel que fa als objectius relacionats amb la millora contínua de la feina, indicats a l’apartat segon de l’annex I de l’Acord executiu 15603/2024.
- De conformitat amb l’apartat tercer, la resposta motivada a les preguntes relacionades amb els coneixements pràctics del perfil de la plaça de la qual el funcionari és titular (annex I).
4. Avaluació
- D’acord amb les previsions de l’annex II (Avaluació per part del cap del servei o unitat) de l’Acord executiu 15603/2024, el responsable del servei o unitat avaluarà els apartats següents:
- Els tres apartats de la memòria (màxim 60 punts).
- Una entrevista que versarà sobre els tres apartats de la memòria (màxim 40 punts).
- El responsable del servei o unitat avaluarà totes les memòries presentades pel personal adscrit al seu servei o unitat que opti a la promoció de grau en la convocatòria vigent mitjançant una taula que ha d’emplenar amb els ítems que figuren a l’annex I de l’Acord executiu 15603/2024, referents a cada un dels tres apartats de la memòria, als quals ha d’atorgar, de manera justificada, una puntuació de l’1 al 10, on 1 significa «totalment disconforme», i 10, «totalment conforme». La puntuació total de l’avaluació s’obtendrà de la suma de les puntuacions de tots els ítems, amb un màxim de 20 punts per cada apartat. El total de la puntuació dels tres apartats no pot ser superior a 60 punts.
- També s’entrevistarà amb tots els candidats per comentar la memòria de cada un. En tenir tota la informació, podrà revisar les puntuacions del punt anterior. Aquesta entrevista es puntuarà amb un màxim de 40 punts.
- En haver avaluat les memòries i haver-se entrevistat amb els candidats, el responsable del servei o unitat enviarà la plantilla facilitada pel Servei de Recursos Humans emplenada amb les puntuacions totals de cada un. A més, hi establirà l’ordre de prelació segons el qual s’han d’adjudicar les promocions de grau de cada servei o unitat. En cas d’empat en la puntuació total, tendrà prioritat l’aspirant amb més antiguitat al servei o unitat.
5. Resolució de la convocatòria
- Finalitzat el procediment, el Servei de Recursos Humans publicarà les llistes provisionals de les puntuacions obtingudes pels candidats de cada servei o unitat. Els candidats disposaran d’un termini de cinc dies per formular les al·legacions que considerin pertinents.
- Si hi ha al·legacions, es constituirà una comissió de valoració, que estarà formada pel responsable del servei o unitat, un membre de la Gerència i un representant de la Junta del PTGAS amb veu, però sense vot. Aquesta comissió revisarà i valorarà les al·legacions i, si escau, podrà fer les modificacions de les puntuacions que pertoquin.
- Finalitzada la fase d’al·legacions i resoltes les que hi pugui haver, es publicaran les llistes definitives amb la puntuació desglossada a cada un dels ítems de valoració proposats al punt sisè de l’Acord executiu 15603/2024.
- La llista definitiva de persones proposades per obtenir la promoció pel que fa al grau personal tindrà el vistiplau de la Gerència.
6. Efectes de la carrera horitzontal i permanència
- L’obtenció d’un resultat positiu en aquesta convocatòria significa que, amb independència del nivell assignat al lloc de treball que les persones interessades ocupen, cobraran un nivell superior amb els efectes prevists a la resolució d'adjudicació corresponent, que podran consolidar d’acord amb la normativa vigent de permanència per a la consolidació del grau, i no podran tornar a participar en el mateix procediment fins que no hagin transcorregut dos anys des de l’anterior.
- El nivell màxim de complement de destinació que es pot assolir és el 23, d’acord amb el punt 2.2 de l’Acord executiu 15603/2024. La progressió de nivell serà consecutiva, seguint l’estructura de la relació de llocs de treball de la Universitat vigent, i de concurrència competitiva en l’àmbit de cada servei o unitat:
- Per al subgrup C2, la progressió serà:
- Del nivell 16 al nivell 18
- Del nivell 18 al nivell 19
- Per al subgrup C1, la progressió serà:
- Del nivell 16 al nivell 18
- Del nivell 18 al nivell 19
- Del nivell 19 al nivell 20
- Del nivell 20 al nivell 21
- Del nivell 21 al nivell 22
- Del nivell 22 al nivell 23
- Per al subgrup A2, la progressió serà:
- Del nivell 18 al nivell 20
- Del nivell 20 al nivell 21
- Del nivell 21 al nivell 22
- Del nivell 22 al nivell 23
- Per al subgrup A1, la progressió serà:
- Del nivell 21 al nivell 22
- Del nivell 22 al nivell 23.
- Per al subgrup C2, la progressió serà:
7. Norma final
- Correspon a la comissió de valoració d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències que es plantegin pel fet d’aplicar-les.
- La present convocatòria i els actes que se’n derivin poden ser impugnats d’acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Disposició addicional
Única. Denominacions
Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta resolució apareguin en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tengui els efectes que corresponguin.
Palma, en la data de la signatura electrònica
El rector
Jaume Carot