logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 576 - Any  XL - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 20 de setembre de 2024
Consell de Direcció

15603. ACORD EXECUTIU del dia 11 de setembre de 2024 pel qual es regula la carrera horitzontal del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears.

Preàmbul

L’acord executiu sobre la carrera horitzontal del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis (PTGAS) de la Universitat de les Illes Balears respon al compromís de la institució de promoure el desenvolupament professional i la millora contínua del seu personal, assegurant que l’especial dedicació i contribució dels treballadors siguin reconegudes i valorades, en línia amb la missió universitària de fomentar l’excel·lència i l’eficiència en la gestió dels serveis públics. Aquesta possibilitat de reconèixer la carrera s’anomena carrera horitzontal i es preveu normativament a l’Estatut bàsic de l’empleat públic (Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre), als articles 16.a), 17 i 18, emmarcada en el capítol II, que regula el dret a la carrera professional i la promoció interna, lligada a l’avaluació de l’acompliment.

Tot i que de manera molt succinta, defineix la carrera com la progressió de grau, categoria, esglaó o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de treball, i estableix les bases perquè les administracions puguin desenvolupar-la reglamentàriament per tal que es pugui fer servir com una de les modalitats ordinàries de promoció interna, i aquesta és la finalitat principal d’aquest acord executiu.

El Consell de Direcció considera imprescindible que es remarqui el treball i l’especial dedicació del PTGAS, i que aquests dos factors siguin tinguts en compte d’una manera objectiva per aconseguir la promoció professional, reconeixent i facilitant la professionalització dels treballadors.

Aquesta modalitat de carrera horitzontal del PTGAS pretén reforçar allò que s’entén per organització informal, referida a les relacions i estructures no oficials que sorgeixen de manera natural entre els treballadors, que no tenen per què estar definides a l’organigrama formal ni als manuals de procediments, però que són crucials en el funcionament de l’organització, focalitzada en aquest acord en l’estructura del PTGAS.

En el sentit indicat, aquest procediment serviria per reconèixer, d’una manera diferent dels sistemes de provisió normal, l’especial dedicació, la capacitat, l’interès o la cooperació que mostrin diàriament les persones assignades als diversos serveis o unitats.

No és objecte d’aquest procediment de carrera horitzontal valorar elements o mèrits que ja s’utilitzen per a la promoció professional habitual o per als diversos sistemes de provisió de llocs de treball.

Per tot això, el Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d'avui, fent ús de les competències que li atribueix l’article 27.1.a) i h) dels Estatuts d'aquesta universitat, ha acordat regular la carrera horitzontal del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears en els termes següents:

Primer. Objecte i àmbit d’aplicació

  1. Aquest acord executiu té com a objecte el desenvolupament del sistema de carrera horitzontal previst al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
  2. Poden acollir-se a aquesta modalitat de carrera horitzontal els funcionaris de carrera integrants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat de les Illes Balears que compleixen els requisits que es preveuen en aquest acord executiu. El sistema de carrera horitzontal no és incompatible amb els altres sistemes de promoció prevists per la legislació vigent.

Segon. Definició

  1. S’Entén com a carrera horitzontal la modalitat de la carrera professional que consisteix en la progressió de grau, categoria, esglaó o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de treball i de conformitat amb el que s’estableix a l’Estatut bàsic de l’empleat públic i a la present normativa.
  2. Als efectes d’aquest acord executiu, el nivell màxim de complement de destinació que es pot assolir és el 23.

Tercer. Convocatòria

El Consell de Direcció establirà, preferentment amb periodicitat anual, una convocatòria de carrera horitzontal en la qual determinarà el percentatge de les places de l’estructura del PTGAS susceptibles de poder-hi participar. Aquest percentatge s’aplicarà a la plantilla de tots els serveis o unitats que disposin de places que reuneixin els requisits que preveu aquest acord executiu.

Quart. Requisits per participar en les convocatòries de carrera horitzontal

  1. Poden participar en les convocatòries de carrera horitzontal els funcionaris de carrera de qualsevol cos o escala de la Universitat de les Illes Balears que compleixin els requisits següents:
    1. Trobar-se en situació de servei actiu a l’hora de fer la sol·licitud.
    2. Ocupar la plaça de manera definitiva amb una antiguitat mínima de dos anys.
    3. No haver assolit el nivell màxim de l’interval que correspon a l’escala a la qual pertany el funcionari i el que es determina com a límit en aquest acord executiu (el nivell 23).
  2. No poden participar en les convocatòries de carrera horitzontal les persones que es trobin en comissió de serveis.  
  3. Les persones que vulguin participar en les convocatòries regulades en aquest acord ho podran fer en el percentatge que s’estableixi i únicament per a la plaça que ocupin en el moment de la convocatòria. En cap cas, no podran sol·licitar la carrera professional per a una altra plaça.

Cinquè. Definició de places

La Gerència determinarà el nombre de places de cada servei o unitat que compleixen els requisits establerts a l’article anterior. D’aquesta manera, establirà el percentatge general de places objecte de la convocatòria de l’any següent.

Sisè. Procediment

  1. El sistema de carrera horitzontal per a la progressió de nivell serà consecutiu, seguint l’estructura de la relació de llocs de treball de la Universitat vigent, i de concurrència competitiva en l’àmbit de cada servei o unitat.
  2. El procediment per valorar l’accés al nivell superior consistirà en:

a) Aportació de la persona interessada

Part I

En el termini establert a la convocatòria, els candidats han d’elaborar una memòria, d'acord amb el primer apartat de l'annex I, en la qual han de posar de manifest els aspectes no quantitatius de les seves tasques diàries que tinguin a veure amb el que es determina al preàmbul d’aquest acord executiu i que, segons el seu criteri, reforcen l’organització informal del seu servei o unitat.

Part II

La persona interessada ha de contestar de manera motivada les preguntes que es preveuen a l’apartat segon de l’annex I, relacionades amb l’avaluació de l’acompliment.

Part III

La persona interessada ha de contestar de manera motivada les preguntes que es preveuen a l’apartat tercer de l’annex I, relacionades amb coneixements pràctics del perfil de la plaça.

b) Aportació del responsable del servei o de la unitat

  1. El responsable del servei o unitat avaluarà tots els informes presentats pel personal adscrit al seu servei o unitat que optin a la promoció de grau en la convocatòria vigent emplenant una taula amb els ítems que figuren a l’annex I amb una puntuació de l’1 al 10, i de manera justificada. La puntuació total de l’avaluació s’obtindrà de la suma de les puntuacions de tots els ítems.
  2. S’entrevistarà amb tots els candidats per comentar-los l’informe de cada un. En haver arreplegat tota la informació, podrà revisar les puntuacions del punt anterior. 
  3. En haver avaluat els informes i després de l’entrevista amb els candidats, elaborarà una llista amb les puntuacions totals de cada un. Hi establirà l’ordre de prelació a través del qual s’hauran d’adjudicar les promocions de grau de cada servei o unitat. En cas d’empat en la puntuació total, tindrà prioritat l’aspirant que tingui més experiència al servei.

Setè. Llistes

  1. Finalitzat el procediment, el Servei de Recursos Humans publicarà les llistes provisionals de les puntuacions obtingudes pels candidats de cada servei o unitat. Els candidats disposaran d’un termini de cinc dies per formular les al·legacions que considerin pertinents.
  2. Si hi ha al·legacions, es constituirà una comissió per revisar-les, que estarà formada pel responsable del servei o unitat, un membre de Gerència i un representant de la Junta del PTGAS amb veu, però sense vot. Aquesta comissió valorarà les al·legacions i, si escau, podrà fer les modificacions de les puntuacions que pertoquin.
  3. Finalitzada la fase d’al·legacions, es publicaran les llistes definitives amb la puntuació desglossada a cada un dels ítems de valoració proposats al punt sisè d’aquest acord executiu. 

La llista definitiva de persones proposades per obtenir la promoció pel que fa al grau personal tindrà el vistiplau de la Gerència.

Vuitè. Canvi de nivell

Les persones que aconsegueixin canviar de nivell l'assoliran amb els efectes prevists a la resolució d’adjudicació corresponent.

Novè. Permanència

Les persones que aconsegueixin el canvi de nivell hauran de complir la regla general de permanència per a la consolidació del grau i no podran tornar a participar en el mateix procediment fins que no hagin transcorregut dos anys des de l’anterior.

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot

Annex I. Memòria dels candidats

Apartat primer (20 punts)

La memòria que han d’elaborar els candidats (d’un màxim de 20 línies) consistirà en un document escrit en el qual explicaran la seva aportació al servei o unitat al qual estan destinats pel que fa a factors com ara l’especial dedicació, l’assumpció de responsabilitats, l’interès o la cooperació tant amb la resta d’integrants del servei o unitat com amb altres serveis o unitats de la Universitat. Amb aquest informe, cada candidat posarà de manifest quina és, segons el seu criteri, la seva aportació a la Universitat.

Apartat segon (20 punts)

La persona interessada argumentarà de manera motivada els aspectes següents, extrets de l’avaluació de l’acompliment, pel que fa als objectius relacionats amb la millora contínua de la feina:

  1. Introduir a la feina diària els canvis necessaris per incrementar-ne l’eficiència (disminuir el temps de resposta a les peticions, estalviar temps a l’hora de fer una  tasca, disminuir els recursos energètics, disminuir les despeses...).
  2. Millorar els procediments de treball quotidians per obtenir més bons resultats.
  3. Avaluar les dificultats i identificar els motius pels quals no s’assoleixen els resultats desitjats.
  4. Planificar els canvis i dur a terme les accions necessàries per millorar contínuament i obtenir més bons resultats.
  5. Adaptar les tasques que desenvolupa cada unitat o servei amb la finalitat d’augmentar la satisfacció dels usuaris (interns o externs).
  6. Dur a terme accions per conèixer les necessitats i la satisfacció dels usuaris de cada servei o unitat.

Apartat tercer (20 punts)

La persona interessada contestarà de manera motivada preguntes relacionades amb els coneixements pràctics del perfil de la plaça.

Annex II. Avaluació per part del cap del servei o unitat (40 punts)

El responsable del servei o unitat avaluarà la memòria puntuant de l’1 al 10 els ítems de l’annex I, on 1 significa 'totalment disconforme', i 10, 'totalment conforme'.

En haver lliurat els candidats la memòria, el cap s’entrevistarà amb cada un perquè li expliquin el contingut dels tres apartats de la memòria abans que estableixi les puntuacions.

El contingut dels tres apartats de la memòria es valoraran després d’una entrevista personal, que versarà sobre qualsevol dels punts de la prova, per acreditar-ne l’autoria material i acreditar els coneixements de l’aspirant en relació amb l’exercici del lloc de treball. En cas que no es presenti a l’entrevista, l’aspirant no serà puntuat en aquest apartat.