15562. ACORD EXECUTIU del dia 24 de juliol de 2024 pel qual es modifica l’Acord executiu 15531/2024, de 29 de maig, pel qual es convoquen eleccions de representants dels estudiants per estudis al Consell d’Estudiants de la Universitat.
Una vegada reunida, avui, la Comissió Electoral, fent ús de les competències que li atribueix l’article 27.1.a) i h) dels Estatuts d'aquesta universitat, el Consell de Direcció, a la sessió del dia d’avui, ha aprovat la modificació de l’Acord executiu 15531/2024, de 29 de maig, pel qual es convoquen eleccions de representants dels estudiants per estudis al Consell d’Estudiants de la Universitat.
Article 1. Modificacions realitzades
1. S’introdueix un segon paràgraf al punt 4 de la convocatòria amb la redacció següent:
«b) Podran exercir el dret de sufragi actiu els estudiants inclosos en el cens electoral des de qualsevol lloc, utilitzant un ordinador o un dispositiu connectat a internet (tauleta, mòbil).»
2. Se suprimeix el segon paràgraf del punt 5 de la convocatòria.
3. Se suprimeixen les lletres b) i c) del punt 8 de la convocatòria.
4. La nova redacció del punt 10 és la següent:
«a. Es constituirà una mesa electoral electrònica específica per al vot electrònic, que serà única per a aquest tipus de votació. Tots els electors estaran adscrits a aquesta mesa, i per això no caldrà que al cens electoral figuri aquesta adscripció.
»b. Els membres de la mesa electoral electrònica s’encarregaran de l’obertura de l’urna electrònica.»
5. La nova redacció del punt 11 de la convocatòria és la següent:
«a) La mesa electoral electrònica s’ha d’obrir a les 9 hores i s’ha de tancar a les 18 hores.
»b) Durant el període de votació electrònica, els votants podran exercir el seu dret al vot mitjançant un portal de votació creat a aquest efecte.»
6. S’introdueixen cinc punts nous a la convocatòria (del 12 al 16) amb la consegüent renumeració dels restants. La redacció d’aquests punts nous és aquesta:
«12.a) La mesa electoral electrònica serà formada pels membres de la Comissió Electoral. La condició de membre de la mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat i d’interventor.
»b) La inassistència no justificada dels membres de la mesa electoral electrònica pot donar lloc a les sancions oportunes; pel que fa al professorat i al personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis, l’assistència és una obligació funcionarial o laboral, segons el cas.»
«13. La mesa electoral electrònica tindrà les funcions següents:
»a) Presidir la votació.
»b) Supervisar el procés d’obertura i de tancament del període de votació.
»c) Estendre les actes corresponents. En aquest sentit, abans de començar la votació electrònica, es constituirà la mesa electoral electrònica i estendrà l’acta de constitució.
»d) Vetllar pel correcte funcionament del procés.
»e) Mantenir l’ordre.
»f) Custodiar la clau desxifradora que permet l’accés a l’urna digital i l’escrutini. La clau es pot fragmentar entre els membres de la Comissió Electoral.
»g) Resoldre les incidències i reclamacions que es plantegin, amb l’assessorament tècnic pertinent quan es tracti d’incidències o anomalies tècniques.
»h) Autoritzar l’obertura de l’urna digital una vegada que s’hagi acabat el termini per emetre els vots.
»i) Ordenar l’inici de l’escrutini i realitzar-lo.
»j) Certificar-ne el resultat.
»k) Publicar-ne els resultats.
»l) Vetllar per la puresa del sufragi.»
«14.a) L’acreditació de la identitat dels electors per emetre el vot s’ha de realitzar de conformitat amb un sistema segur, que ofereixi garanties plenes i que permeti atribuir el vot a l’emissor de forma inequívoca, i també garantir la integritat i confidencialitat del vot.
»b) El sistema d’identificació es podrà basar en credencials corporatives d’identificació única a la UIB.»
«15.a) El sistema ha de garantir l’accés dels electors, un cop acreditada la identitat, a un entorn digital on hi haurà les opcions de vot.
»b) La presentació de les opcions de vot s’ha de realitzar sota un principi de neutralitat estricta. El vot en blanc s’ha d’establir com una opció específica de vot.
»c) La Comissió Electoral ha d’autoritzar el contingut de les pantalles que es presentin als electors i també les opcions de vot.»
«16. De conformitat amb les previsions de l’article 19 de la normativa electoral, la Comissió Electoral ha decidit que en aquesta elecció no es pot fer ús del vot electrònic anticipat.»
7. Se suprimeix l’antic punt 15 de la convocatòria.
8. La redacció del nou punt 20 de la convocatòria és la següent:
«Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar interventors a la mesa electoral electrònica, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral, que s’ha de registrar al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic– fins a tres dies abans de començar les votacions.»
9. La nova redacció del calendari electoral és la següent:
«Calendari electoral
- Dia 29 de maig de 2024: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
- Dia 12 de juliol de 2024 (FOU extraordinari núm. 574): publicació de la convocatòria d'eleccions.
- Del dia 12 al 24 de juliol de 2024: exposició pública dels diferents censos a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Del dia 15 al 19 de juliol de 2024: presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral mitjançant sol·licitud electrònica presentada al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçada a la Secretària General de la Universitat.
- Del dia 15 al 26 de juliol de 2024: presentació de candidatures.
- Dia 24 de juliol de 2024: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens.
- Dia 24 de juliol de 2024: la Comissió Electoral exposarà públicament els censos definitius a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Dia 31 de juliol de 2024: la Comissió Electoral proclamarà els candidats.
- Dia 31 de juliol de 2024: la Comissió Electoral exposarà públicament les candidatures a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Del dia 2 al 10 de setembre de 2024: campanya electoral.
- Dia 2 de setembre de 2024: presentació de reclamacions davant la Comissió Electoral sobre la proclamació de candidats mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
- Dia 4 de setembre de 2024: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions sobre la proclamació de candidats.
- Dia 4 de setembre de 2024: la Comissió Electoral proclamarà definitivament els candidats i exposarà públicament les candidatures definitives a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Fins al dia 9 de setembre de 2024: els candidats podran nomenar els interventors.
- Dia 12 de setembre de 2024: eleccions.»
Article 2. Publicació del text modificat
Es disposa la publicació com a annex del text íntegre resultant de la modificació de l’annex de la convocatòria d’eleccions de representants dels estudiants per estudis al Consell d’Estudiants i del calendari electoral pertinent.
Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot
Annex
1. El Consell d’Estudiants, màxim òrgan de representació estudiantil en l’àmbit universitari, ha de tenir un representant per estudi oficial de grau, un representant addicional per cada quatre-cents alumnes matriculats per estudi i una representació dels estudis oficials de postgrau.
Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret entre els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat i entre els estudiants de títols oficials de postgrau (màster i doctorat).
2. La durada del mandat dels electes ha de ser de dos anys.
3. La condició de membre del Consell d’Estudiants es perd en els casos enumerats a l’article 13 de l’Acord normatiu 6534/2003, de 18 de desembre (FOU núm. 232, de 20 de febrer), pel qual es fa públic el Reglament del Consell d’Estudiants.
4.
- En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.
- Podran exercir el dret de sufragi actiu els estudiants inclosos en el cens electoral des de qualsevol lloc, utilitzant un ordinador o un dispositiu connectat a internet (tauleta, mòbil).
5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre total de representants que corresponguin, de conformitat amb el que estableix l’article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.
6.
- D’acord amb les disposicions de l’article 3.2.a) de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, són electors i elegibles per a les eleccions de representants dels estudiants per estudis al Consell d’Estudiants els alumnes matriculats a la Universitat en els termes següents:
- Estudiants de grau: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat.
A efectes electorals, es consideren estudiants de grau els alumnes matriculats d’un mínim de dotze crèdits d’entre les assignatures bàsiques, obligatòries i optatives. - Estudiants de màster universitari: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de màster conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat.
- Estudiants de doctorat: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de doctorat conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat.
- Estudiants de grau: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat.
- Els estudiants que deixin de complir els requisits establerts a la lletra anterior deixaran de gaudir de la condició d’elegits.
- No són electors ni elegibles els estudiants que estiguin matriculats d’ensenyaments que s’imparteixin en centres docents adscrits.
7. A efectes electorals, s’entén que els estudiants de màster i de doctorat estan inclosos en una mateixa circumscripció, la corresponent als representants d’estudis oficials de postgrau. Per establir-ne la representació, s’ha d’atorgar un representant per cada ensenyament (en aquest cas, alumnes matriculats de màster i de doctorat).
8. La circumscripció electoral és l’ensenyament.
Per fer la distribució per circumscripcions i de conformitat amb les previsions de l’article 48.1 de la normativa electoral, s’ha d’assignar un representant a cadascun dels ensenyaments i s’hi ha d’afegir un representant addicional per cada quatre-cents alumnes matriculats per estudi oficial de grau.
Els representants dels estudiants de les circumscripcions són, doncs, els que s'indiquen:
Circumscripció | Representants | Vots |
---|---|---|
Administració d'Empreses | 4 | vot: 3 |
Biologia | 1 | vot: 1 |
Bioquímica | 1 | vot: 1 |
Dret | 3 | vot: 3 |
Economia | 1 | vot: 1 |
Edificació | 1 | vot: 1 |
Educació Infantil | 2 | vot: 2 |
Educació Primària | 3 | vot: 3 |
Educació Social | 2 | vot: 2 |
Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural | 1 | vot: 1 |
Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica | 1 | vot: 1 |
Enginyeria Informàtica | 2 | vot: 2 |
Enginyeria Telemàtica | 1 | vot: 1 |
Estudis Anglesos | 1 | vot: 1 |
Filosofia | 1 | vot: 1 |
Física | 1 | vot: 1 |
Fisioteràpia | 1 | vot: 1 |
Geografia | 1 | vot: 1 |
Història | 1 | vot: 1 |
Història de l'Art | 1 | vot: 1 |
Infermeria | 2 | vot: 2 |
Llengua i Literatura Catalanes | 1 | vot: 1 |
Llengua i Literatura Espanyoles | 1 | vot: 1 |
Matemàtiques | 1 | vot: 1 |
Medicina | 1 | vot: 1 |
Pedagogia | 1 | vot: 1 |
Psicologia | 2 | vot: 2 |
Química | 1 | vot: 1 |
Relacions Laborals | 1 | vot: 1 |
Treball Social | 1 | vot: 1 |
Turisme | 3 | vot: 3 |
Estudis oficials de postgrau (màster i doctorat) | 6 | vot: 5 |
Total: | 51 |
|
9. La Universitat ha de tenir actualitzades les llistes dels censos electorals corresponents, les quals s’han de fer públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/) del dia 12 al 24 de juliol de 2024.
En els censos s’hi inclouran els estudiants dels títols oficials de grau i els estudiants matriculats dels estudis oficials de postgrau, és a dir, de màster i de doctorat.
10.
- Es constituirà una mesa electoral electrònica específica per al vot electrònic, que serà única per a aquest tipus de votació. Tots els electors estaran adscrits a aquesta mesa, i per això no caldrà que al cens electoral figuri aquesta adscripció.
- Els membres de la mesa electoral electrònica s’encarregaran de l’obertura de l’urna electrònica.
11.
- La mesa electoral electrònica s’ha d’obrir a les 9 hores i s’ha de tancar a les 18 hores.
- Durant el període de votació electrònica, els votants podran exercir el seu dret al vot mitjançant un portal de votació creat a aquest efecte.
12.
- La mesa electoral electrònica serà formada pels membres de la Comissió Electoral. La condició de membre de la mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat i d’interventor.
- La inassistència no justificada dels membres de la mesa electoral electrònica pot donar lloc a les sancions oportunes; pel que fa al professorat i al personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis, l’assistència és una obligació funcionarial o laboral, segons el cas.
13. La mesa electoral electrònica tindrà les funcions següents:
- Presidir la votació.
- Supervisar el procés d’obertura i de tancament del període de votació.
- Estendre les actes corresponents. En aquest sentit, abans de començar la votació electrònica, es constituirà la mesa electoral electrònica i estendrà l’acta de constitució.
- Vetllar pel correcte funcionament del procés.
- Mantenir l’ordre.
- Custodiar la clau desxifradora que permet l’accés a l’urna digital i l’escrutini. La clau es pot fragmentar entre els membres de la Comissió Electoral.
- Resoldre les incidències i reclamacions que es plantegin, amb l’assessorament tècnic pertinent quan es tracti d’incidències o anomalies tècniques.
- Autoritzar l’obertura de l’urna digital una vegada que s’hagi acabat el termini per emetre els vots.
- Ordenar l’inici de l’escrutini i realitzar-lo.
- Certificar-ne el resultat.
- Publicar-ne els resultats.
- Vetllar per la puresa del sufragi.
14.
- L’acreditació de la identitat dels electors per emetre el vot s’ha de realitzar de conformitat amb un sistema segur, que ofereixi garanties plenes i que permeti atribuir el vot a l’emissor de forma inequívoca, i també garantir la integritat i confidencialitat del vot.
- El sistema d’identificació es podrà basar en credencials corporatives d’identificació única a la UIB.
15.
- El sistema ha de garantir l’accés dels electors, un cop acreditada la identitat, a un entorn digital on hi haurà les opcions de vot.
- La presentació de les opcions de vot s’ha de realitzar sota un principi de neutralitat estricta. El vot en blanc s’ha d’establir com una opció específica de vot.
- La Comissió Electoral ha d’autoritzar el contingut de les pantalles que es presentin als electors i també les opcions de vot.
16. De conformitat amb les previsions de l’article 19 de la normativa electoral, la Comissió Electoral ha decidit que en aquesta elecció no es pot fer ús del vot electrònic anticipat.
17. La presentació com a candidat a les eleccions de representants dels estudiants per estudis al Consell d’Estudiants s'ha de manifestar formalment mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic. El procediment és el següent:
- L'escrit de presentació de cada candidatura ha d'expressar clarament el nom i els cognoms del candidat, el DNI, l'estudi al qual pertany i l'òrgan col·legiat a què es presenta (Consell d’Estudiants), com també l'acceptació expressa del candidat, que ha de complir les condicions d'elegibilitat. A aquest efecte, es podrà extreure el model de la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
- Les candidatures no poden ser objecte de modificació una vegada presentades, encara que es poden retirar en qualsevol moment abans del dia de les eleccions, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral (Rector) i presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic.
18. De conformitat amb l’article 34.2 de la normativa electoral, si en una circumscripció el nombre de candidatures presentades és igual o inferior al nombre de llocs que s’han de cobrir, s’han de proclamar automàticament representants els candidats presentats, sense necessitat de fer cap elecció.
19. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat de les Illes Balears, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d'empat, quedaran proclamats els candidats en funció d’un sorteig, tal com estableix la lletra e) del precepte indicat.
20. Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar interventors a la mesa electoral electrònica, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral, que s’ha de registrar al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic– fins a tres dies abans de començar les votacions.
Calendari electoral
- Dia 29 de maig de 2024: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
- Dia 12 de juliol de 2024 (FOU extraordinari núm. 574): publicació de la convocatòria d'eleccions.
- Del dia 12 al 24 de juliol de 2024: exposició pública dels diferents censos a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Del dia 15 al 19 de juliol de 2024: presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral mitjançant sol·licitud electrònica presentada al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçada a la Secretària General de la Universitat.
- Del dia 15 al 26 de juliol de 2024: presentació de candidatures.
- Dia 24 de juliol de 2024: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens.
- Dia 24 de juliol de 2024: la Comissió Electoral exposarà públicament els censos definitius a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Dia 31 de juliol de 2024: la Comissió Electoral proclamarà els candidats.
- Dia 31 de juliol de 2024: la Comissió Electoral exposarà públicament les candidatures a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Del dia 2 al 10 de setembre de 2024: campanya electoral.
- Dia 2 de setembre de 2024: presentació de reclamacions davant la Comissió Electoral sobre la proclamació de candidats mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
- Dia 4 de setembre de 2024: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions sobre la proclamació de candidats.
- Dia 4 de setembre de 2024: la Comissió Electoral proclamarà definitivament els candidats i exposarà públicament les candidatures definitives a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat/).
- Fins al dia 9 de setembre de 2024: els candidats podran nomenar els interventors.
- Dia 12 de setembre de 2024: eleccions.