logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 571 - Any  XXXIX - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 17 de maig de 2024
Rectorat

15445. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 17 d’abril de 2024 per la qual es modifica la Resolució del Rectorat 15246/2024, de 10 de gener, relativa a la delegació de les funcions referides a l’article 4 de l’Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l’anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d’interessos en els procediments que executen el Pla de recuperació, transformació i resiliència.

En exercici de les competències atribuïdes per l'article 50 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i per l’article 38.2 dels Estatuts de la Universitat de les Illes Balears, i vist el canvi d’atribucions de determinat personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis de la Universitat i els canvis organitzatius per subvenir a les necessitats creixents en matèria d’anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d’interessos per impulsar les iniciatives de recerca, innovació i sostenibilitat, entre d’altres, aquest Rectorat ha resolt de modificar la Resolució del Rectorat 15246/2024, de 10 de gener, relativa a la delegació de les funcions referides a l’article 4 de l’Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l’anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d’interessos en els procediments que executen el Pla de recuperació, transformació i resiliència, en el sentit següent:

Article 1. Modificació realitzada

A partir d’ara, la redacció del segon apartat de la Resolució del Rectorat 15246/2024, de 10 de gener, és aquesta:

«Segon

»Delegar les funcions indicades en el senyor Francisco Julio García Armario, amb DNI ***8718**, adscrit a l’àrea de projectes institucionals del Servei de Coordinació Econòmica i Projectes Institucionals.»

Article 2. Publicació del text modificat

Es disposa la publicació com a annex del text íntegre resultant de la modificació de la Resolució del Rectorat 15246/2024, de 10 de gener, relativa a la delegació de les funcions referides a l’article 4 de l’Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l’anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d’interessos en els procediments que executen el Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Disposició final

Única. Entrada en vigor

Aquesta modificació té efectes a partir de l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot

Annex

El 25 de gener de 2023 es va publicar al Butlletí Oficial de l'Estat l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interessos en els procediments que executen el Pla de recuperació, transformació i resiliència. L'article 4 (Remissió de la informació a l’AEAT) de l’ordre indicada disposa el següent:

«1. La herramienta informática de data mining, con sede en la Agencia Estatal de Administración Tributaria de España, MINERVA o cualquier otra que la sustituya en el futuro, se configura como una herramienta informática de análisis de riesgo de conflicto de interés que la AEAT pone a disposición de todas las entidades decisoras, entidades ejecutoras y entidades instrumentales participantes en el PRTR, así como de todos aquellos al servicio de entidades públicas que participen en la ejecución del PRTR y de los órganos de control competentes del MRR.

»2. Corresponderá a los responsables de operación iniciar el procedimiento de análisis ex ante de riesgo de conflicto de interés, con carácter previo a la valoración de las ofertas o solicitudes en cada procedimiento, en los términos definidos en esta orden, para lo cual tendrán acceso a la herramienta informática de data mining antes mencionada, con sede en la AEAT, en la que deberán incorporar los datos que proceda para la realización de este análisis.

»Se considera responsable de la operación al órgano de contratación o al órgano competente para la concesión de la subvención. En el caso de los órganos colegiados que realicen las funciones anteriores, su representación se regirá por el artículo 19 de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, del Régimen Jurídico del Sector Público. En el sistema estatal de contratación centralizada cuando el órgano de contratación de los contratos basados en un acuerdo marco o de los contratos específicos en un sistema dinámico de adquisición sea la Junta de Contratación Centralizada, el responsable de la operación será el competente para elevar la propuesta de adjudicación del organismo destinatario del contrato.

»Los órganos gestores y los gestores instrumentales del PRTR identificarán en la aplicación CoFFEE a los responsables de cada operación. Cada responsable de operación se identificará por un código generado por la aplicación CoFFEE.

»3. Previamente a la introducción de datos en MINERVA, el responsable de la operación se asegurará de haber recibido el código de referencia para la misma (CRO) generado por la aplicación CoFFEE. Para ello contará con la colaboración de los órganos gestores de los proyectos y subproyectos (incluidos los instrumentales) en los que se integre la operación, que deberán validarla como propia de su ámbito de actuación.

»Este código de referencia de operación (CRO) permitirá, en su momento, el enlace automatizado entre la aplicación MINERVA y el sistema de información de gestión del PRTR, CoFFEE.

»4. Los responsables de operación accederán a MINERVA identificándose con su NIF, mediante certificado electrónico cualificado emitido de acuerdo con las condiciones que establece la Ley 6/2020, de 11 de noviembre, reguladora de determinados aspectos de los servicios electrónicos de confianza que, según la normativa vigente en cada momento, resulte admisible por la Agencia Estatal de Administración Tributaria, o mediante el sistema Cl@ve, regulado en la Orden PRE/1838/2014, que permite al ciudadano relacionarse electrónicamente con los servicios públicos mediante la utilización de claves concertadas, previo registro como usuario del mismo. A tal efecto, desde el sistema CoFFEE se remitirán a la AEAT los NIF de los responsables de operación y los códigos de referencia de operación para los que haya de habilitarse el acceso en MINERVA.

»Los responsables de operación deberán incorporar en MINERVA el código de referencia de operación y la información relativa a los intervinientes en los procedimientos para poder realizar ex ante el análisis del riesgo de conflicto de interés previsto en el apartado Cinco de la disposición adicional centésima décima segunda de la Ley 31/2022, de 23 de diciembre, en los siguientes términos:

»a) Los números de identificación fiscal de las personas sujetas al análisis (decisores de la operación), junto con su nombre y apellidos, de acuerdo con lo señalado en el artículo 3.

»b) Los números de identificación fiscal de las personas físicas o jurídicas participantes en cada procedimiento, junto con su nombre y apellidos en el caso de las primeras y razón social en el caso de las segundas, que concurran al mismo como licitadoras o solicitantes. En el caso de subvenciones de concurrencia masiva (más de cien solicitudes) el análisis de riesgo de conflicto de interés se realizará siguiendo lo establecido en el anexo III de la presente orden ministerial. Cuando se trate de subvenciones no masivas (menos de cien solicitudes), el análisis de riesgo de conflicto de interés se realizará sobre todas las solicitudes.

»Adicionalmente, el responsable de la operación cargará en CoFFEE las declaraciones de ausencia de conflicto de interés cumplimentadas y firmadas por los decisores de la operación».

D'acord amb l'article 38, lletres o) i p), dels Estatuts de la Universitat de les Illes Balears, aprovats mitjançant el Decret 64/2010, de 14 de maig, la competència de donar conformitat, quan escaigui, a la signatura dels contractes per a la realització d'investigacions i estudis tècnics, entre d'altres, i d'autoritzar les despeses i ordenar els pagaments en execució del pressupost de la Universitat correspon al Rector.

En consideració a les necessitats de gestió organitzativa i operativa internes que requereixen de dur a terme l'anàlisi ex ante del conflicte d'interessos, així com d'agilitat en la tramitació del procediment esmentat per evitar la dilatació dels temps de licitació, cal centralitzar internament aquesta gestió i delegar les competències corresponents al responsable de l'operació, previstes a l'article 4 de l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener.

En virtut del que s’ha exposat anteriorment, en exercici de les competències atribuïdes per l'article 50 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i per l’article 38.2 dels Estatuts de la Universitat de les Illes Balears, aquest Rectorat ha resolt el següent:

Primer

Delegar en el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital les funcions del «responsable d'operació» següents, a l’efecte de l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d’interessos regulada a l'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener:

  • Assegurar que es genera el codi de referència d'operació (CRO) a l'aplicació CoFFEE (article 4.3).
  • Accedir a l'aplicació MINERVA i introduir-hi el codi CRO i la informació (NIF) relativa a les persones intervinents en els procediments i les persones decisores de l'operació (article 4.4).
  • Carregar a MINERVA les declaracions d’absència de conflicte d’interessos emeses (article 4.4).
  • Comunicar les banderes vermelles existents a la persona decisora afectada i al seu superior jeràrquic, per tal que, si escau, la persona decisora s'abstingui (article 5, lletres b) i c).
  • Remetre el resultat de l'anàlisi efectuada a MINERVA als òrgans gestors dels projectes o subprojectes (o del seu equivalent, en cas d'entitats instrumentals) (article 5, lletra c).
  • Assegurar que el resultat de l'anàlisi es registra a CoFFEE (article 5, lletra c).
  • Sol·licitar a MINERVA informació addicional dels riscs detectats en cas de no abstenció i traslladar-la a l'òrgan jeràrquic superior de la persona decisora afectada (article 6.2).
  • Acudir al comitè antifrau corresponent perquè emeti informe sobre, si escau, abstenció en el cas concret (article 6.3).
  • Assegurar que es carrega a CoFFEE la documentació relativa a l'al·legació motivada d'absència de conflicte d'interessos (article 6.4).

Segon

Delegar les funcions indicades en el senyor Francisco Julio García Armario, amb DNI ***8718**, adscrit a l’àrea de projectes institucionals del Servei de Coordinació Econòmica i Projectes Institucionals

Tercer

Aquesta delegació pot ser revocada en qualsevol moment, mitjançant resolució del Rector.

Quart

Ordenar la publicació de la present resolució al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.