logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 571 - Any  XXXIX - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 17 de maig de 2024
Consell de Direcció

15444. ACORD EXECUTIU del dia 2 de maig de 2024 referent a la celebració dels actes de final de promoció dels estudis de grau i de reconeixement als nous doctors de la UIB.

El Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d’avui, fent ús de les competències que li atribueix l’article 27.1.a) i h) dels Estatuts d’aquesta universitat, ha acordat que la Universitat, mitjançant la coordinació del Gabinet del Rector, organitzarà els actes acadèmics de final de promoció dels estudis de grau i de reconeixement als nous doctors de la UIB d’acord amb les previsions que s’estableixen als articles següents:

Article 1. Àmbit d’aplicació

Tot el que s’estableix en aquest acord per a la celebració dels actes de final de promoció és aplicable tant al campus de Palma com a les seus universitàries.

Article 2. Calendari

  1. El Gabinet del Rector, a proposta dels degans i directors de centre, elaborarà un calendari d’actes de final de promoció de Palma, que seran preferiblement al mes de juliol, amb l’excepció del de la Facultat de Medicina, que serà al mes de juny. Els actes en cadascuna de les seus universitàries seran al mes de setembre, per fer-los coincidir amb l’acte de l’obertura de l’any acadèmic a cada seu.
  2. Pel que fa a l’acte de reconeixement als nous doctors, serà preferiblement als mesos d’octubre o novembre.

Article 3. Publicació de la informació

  1. La informació relativa a aquests actes la publicarà cada centre al seu web i hi inclourà un enllaç perquè els alumnes puguin demanar d’assistir-hi.
  2. Així mateix, cada centre pot enviar a l’adreça electrònica institucional de cada estudiant tota la informació de l’acte, i en farà la publicitat que consideri adient.

Article 4. Canal de comunicació

Els centres habilitaran un canal de comunicació amb els alumnes perquè aquests s’hi puguin adreçar per resoldre qualsevol dubte en relació amb els tràmits.

Article 5. Sol·licitud d’assistència

Per poder assistir a l’acte, l’estudiant ha d’haver emplenat la sol·licitud d’assistència abans de la data establerta per cada centre.

Tot i això, el sol fet de formalitzar la sol·licitud d’assistència no comporta l’admissió directa a l’acte. Per poder assistir-hi, l’estudiant ha de complir els requisits i els terminis que cada centre hagi marcat prèviament.

Article 6. Requisits d’assistència

  1. Considerant l’any acadèmic de referència de l’acte final de promoció, els criteris d’assistència mínims per a l’alumnat de grau són haver superat com a mínim el 75 per cent dels crèdits en els estudis de 240 crèdits i el 80 per cent dels crèdits en els estudis de 300 crèdits o més.
  2. A més d’aquests criteris d’assistència mínims, cada centre en pot establir d’addicionals.
  3. En cas que el darrer tancament d’actes de l’any acadèmic de referència sigui posterior a la celebració de l’acte, cada centre establirà els crèdits que els alumnes poden tenir pendents per assistir-hi.
  4. En el cas de l’acte de reconeixement als nous doctors, hi seran acceptats automàticament tots els doctors de l’any de referència que s’hi inscriguin, i els doctors que s’hagin doctorat fins a dos anys abans i no hagin pogut assistir a un acte de reconeixement anterior per causes justificades, i sempre que no s’excedeixi la capacitat de la sala.

Article 7. Llista d’alumnes admesos

  1. Després de comprovar que l’estudiant compleix els requisits i els terminis establerts pels centres i, sempre, almenys deu dies hàbils abans de la data de l’acte final de promoció, el degà o director d’escola o persona que delegui generarà i trametrà al Gabinet del Rector la llista definitiva d’alumnes que hi assistiran. Aquesta llista no admetrà canvis posteriors.
  2. La llista ha de contenir tots els alumnes, com a mínim amb les dades següents: nom de l’estudi, nom i cognoms de l’estudiant, número de DNI i alumnes amb premi extraordinari de final d’estudis de l’any acadèmic anterior a l’any acadèmic de referència. També els alumnes que, en emplenar la sol·licitud, no han cedit els drets d’imatge, i el nombre d’acompanyants sol·licitats i finalment concedits segons la capacitat de la sala on s’ha de celebrar l’acte.
    En el cas dels nous doctors, la llista ha de contenir, a més, el nom de la tesi, els directors, la data de lectura i la qualificació.

Article 8. Establiment del nombre d’acompanyants

  1. Tenint en compte el nombre d’alumnes admesos a l’acte, s’establirà el nombre d’acompanyants de cada estudiant.
  2. El nombre total d’assistents a cada acte no pot superar la capacitat de la sala on se celebri. El criteri per establir el nombre de convidats és que es restaran convidats als alumnes que n’hagin proposat més, fins que tothom càpiga a la sala.

Article 9. Notificació d’assistència a l’estudiant

  1. Tots els alumnes que hagin presentat la sol·licitud per assistir als actes rebran, just després de generar la llista a què fa referència l’article 7, la notificació d’admissió o de denegació de la sol·licitud d’assistència a l’acte a través d’UIBdigital.
  2. Al mateix temps que es comuniqui a l’estudiant l’acceptació o la denegació de la sol·licitud d’assistència, també li notificaran el nombre d’acompanyants, amb un codi QR per facilitar l’accés a la sala.

Article 10. Altra informació aportada pels centres

Els centres, a més, han de trametre en un únic document al Gabinet del Rector, amb la màxima antelació possible, i sempre sis dies hàbils abans de l’acte, la informació següent:

  1. El nom dels professors que han d’assistir a l’acte amb vestit acadèmic i els estudis en què es varen doctorar, entre els quals hi ha d’haver el degà o director del centre i el secretari, que serà qui anomenarà els alumnes, o les persones que deleguin.
  2. El nom dels alumnes que han d’intervenir de paraula a l’acte en nom de tots els companys.
  3. Qualsevol altra circumstància que pugui afectar el desenvolupament normal de l’acte protocol·lari.

Article 11. Estructura dels actes

  1. L’acte se celebrarà segons l’ordre següent:
    • Entrada de la processó.
    • Obertura de l’acte.
    • Parlament dels alumnes.
    • Lliurament als alumnes de l’obra gràfica que simbolitza el seu pas per la Universitat, en el cas dels alumnes de grau, o de l’anell que simbolitza el doctorat, en el cas dels doctors.
    • Lliurament de l’obra gràfica als alumnes amb premi extraordinari de l’any anterior.
    • Parlament del degà o director de centre, o persona que delegui.
    • Parlament del Rector, en cas que hi assisteixi, o persona que delegui.
    • Interpretació del Gaudeamus igitur.
    • Cloenda de l’acte.
    • Sortida de la processó.
    • Fotografia de grup dels alumnes assistents i del claustre de professors.
  2. Els parlaments dels alumnes i dels degans o directors no poden superar en conjunt els 30 minuts.
  3. En el cas de l’acte dels nous doctors, l’obra gràfica es pot substituir per l’anell que simbolitza el doctorat.
  4. Qualsevol altre punt de l’acte que es vulgui modificar s’ha de consensuar amb el Gabinet del Rector.

Article 12. Aplicació informàtica

El Servei d’Aplicacions i Serveis TIC tindrà cura de l’aplicació informàtica necessària per a les gestions descrites en aquesta normativa i assessorà els centres en aquest sentit.

Article 13. Material per lliurar

  1. El Servei d’Identitat i Cultura Institucional facilitarà a cada centre el material per lliurar als alumnes que simbolitza el seu pas per la Universitat. Tot el material ha de seguir les directrius d’identitat institucional marcades per aquest servei.
  2. El Servei d’Identitat i Cultura Institucional facilitarà també a cada centre, amb l’antelació suficient, el disseny de les beques, si escau, perquè els centres en gestionin l’adquisició. Totes les beques han de tenir el mateix disseny oficial, sense excepcions. Així mateix, facilitarà també el disseny del material per a l’acte de reconeixement als nous doctors.

Article 14. Retransmissió dels actes

El Servei de Recursos Audiovisuals enregistrarà els actes i els emetrà en línia a través del canal institucional de la UIB.

Article 15. Fotografies

  1. A tots els actes de final de promoció hi haurà un fotògraf contractat segons les previsions de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, el qual farà la fotografia a cada alumne en el moment de recollir l’obra gràfica, la fotografia de grup i la de les persones que facin les diverses intervencions. Els estudiants les podran adquirir un cop hagi acabat cada acte.
  2. Aquest fotògraf és l’adjudicatari del contracte per a la realització i venda de les fotografies de les cerimònies, dut a terme mitjançant la Llei de contractes del sector públic. Aquest contracte és per donar un millor servei als alumnes i no genera cap ingrés ni cap despesa a la Universitat. Per tant, amb l’objectiu de no deslluir l’acte, només es permetrà a l’adjudicatari del contracte i als mitjans de comunicació acreditats acostar-se a l’estrada per fer fotografies.

Article 16. Assistència en matèria de comunicació

El Servei de Comunicació farà difusió dels actes amb una nota de premsa general i convocatòries de premsa per a cadascun. A més, assistirà a tots els actes per fer fotografies generals, per donar-ne informació a les xarxes socials i per atendre els mitjans de comunicació assistents.

Article 17. Casos particulars

El Consell de Direcció queda facultat per resoldre qualsevol circumstància que pugui sorgir de l’aplicació d’aquesta normativa.

Disposició addicional

Única. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta normativa apareguin en gènere masculí, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Queda derogat l’Acord executiu 14486/2022, d’11 de maig, referent a la celebració de les cerimònies de graduació dels estudis de grau de la Universitat de les Illes Balears, així com l’Acord normatiu 14889/2023, de 28 de març, que el modifica.

Disposició final

Única. Entrada en vigor

Aquesta modificació entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot