logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 561 (extraordinari) - Any  XXXIX - I. DISPOSICIONS GENERALS Dijous, 16 de novembre de 2023
Consell de Direcció

15132. ACORD EXECUTIU del dia 15 de novembre de 2023 pel qual es convoquen eleccions per elegir els òrgans col·legiats i unipersonals de la Universitat que determina l’article 6.2 de la normativa electoral.

En virtut dels articles 30, 33, 48, 50, 82, 84 i 85 dels Estatuts, de l’article 6.2 («Cada quatre anys i amb caràcter ordinari, com a tard al mes d’octubre de l’any acadèmic en què s’hagin de realitzar eleccions, el Consell de Direcció convocarà eleccions a tots els òrgans col·legiats i unipersonals de la Universitat que corresponguin en els termes establerts a la present normativa. Primer tindran lloc les eleccions als òrgans col·legiats i, a continuació, als òrgans unipersonals. L’acord de convocatòria ha de fixar la data o el termini en què han de tenir lloc les eleccions. L’elecció dels representants dels estudiants als òrgans col·legiats es convocarà cada dos anys») en relació amb el 32 («1. Amb caràcter general, les eleccions dels membres electius a les juntes de facultat o escola, als consells de departament i, si escau, als consells d’institut universitari de recerca es convocaran cada quatre anys i tindran lloc per a tots aquests òrgans col·legiats al llarg del primer quadrimestre de l’any acadèmic corresponent. Queden excloses de la regla anterior les eleccions dels representants prevists a l’article 30, lletres d) i f), i a l’article 33, lletres b) i c), dels Estatuts, que es convocaran cada dos anys i tindran lloc al llarg del primer quadrimestre de l’any acadèmic corresponent. 2. Les eleccions previstes al paràgraf primer de l’apartat anterior es realitzaran al mateix temps i amb caràcter previ a la realització de les eleccions a degà, director d’escola, director de departament o, si escau, director d’institut universitari de recerca. 3. Com a tard, al mes d’octubre de l’any acadèmic en què s’hagin de realitzar eleccions, el Consell de Direcció aprovarà l’acord de la convocatòria d’eleccions dels membres electius a les juntes de facultat o escola, als consells de departament i, si escau, als consells d’institut universitari de recerca [...]») de l'Acord normatiu 15128/2023, de 6 de novembre, pel qual es reforma la normativa electoral de la Universitat (FOU extr. núm. 561, de 16 de novembre), de l'Acord normatiu 15129/2023, de 6 de novembre, pel qual es fixa la composició numèrica de les juntes de facultat o escola (FOU extr. núm. 561, de 16 de novembre), i de l’Acord executiu 13970/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova la normativa de desenvolupament del vot electrònic (FOU extr. núm. 516, de 27 d’abril), reunida la Comissió Electoral el dia d’avui, en ús de la competència que li atribueix l’article 9.a) de la normativa electoral, s’acorda de convocar eleccions per elegir els òrgans col·legiats i unipersonals de la Universitat que determina l’article 6.2 de la normativa electoral i que s’indiquen tot seguit, tenint en compte la normativa i el calendari electorals que per a cada procés electoral figuren als annexos d'aquest acord:

Ho faig publicar perquè se'n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot


Annex 1. Elecció dels representants dels estudiants a les juntes de facultat o escola

1. Les juntes de facultat o escola són els òrgans de govern de les facultats o escoles corresponents, de conformitat amb el que estableix l'article 28 dels Estatuts. Els acords que adoptin en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans de la facultat o escola.

El nombre de representants dels estudiants per cada junta de facultat o escola l’estableix l'Acord normatiu 15129/2023, de 6 de novembre (FOU extr. núm. 561, de 16 de novembre), pel qual es fixa la composició numèrica de les juntes de facultat o escola.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret entre els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de dos anys, de conformitat amb el que estableix l’article 30.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre de la junta de facultat o escola es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4.

  1. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.
  2. Podran exercir el dret de sufragi actiu els estudiants inclosos en el cens electoral des de qualsevol lloc, utilitzant un ordinador o un dispositiu connectat a Internet (tauleta, mòbil).

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

6.

  1. D’acord amb les disposicions de l’article 3.2.a) de la normativa electoral de la Universitat, són electors i elegibles els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat. A efectes electorals, es consideren estudiants de grau els alumnes matriculats d’un mínim de dotze crèdits d’entre les assignatures bàsiques, obligatòries i optatives.
  2. Els estudiants que deixin de complir els requisits establerts a la lletra anterior deixaran de gaudir de la condició d’elegits.
  3. No són electors ni elegibles els estudiants que estiguin matriculats d’ensenyaments que s’imparteixin en centres docents adscrits.

7. La circumscripció electoral és l’ensenyament corresponent.

8. Per fer la distribució per circumscripcions i de conformitat amb les previsions de l’article 45.1.d) de la normativa electoral, s’ha d’assignar un representant a cadascun dels títols de grau adscrits al centre; la resta es repartirà proporcionalment al nombre d’estudiants dels diferents títols de grau.

En conseqüència, corresponen els representants següents a cada circumscripció:

Junta de la Facultat de Ciències

Biologia

5

vot: 4

Bioquímica

4

vot: 3

Física

3

vot: 3  

Química

3

vot: 3

 

Junta de la Facultat de Dret

Dret

12

vot: 9

Relacions Laborals

3

vot: 3

 

Junta de la Facultat d’Economia i Empresa

Administració d’Empreses

11

vot: 9

Economia

4

vot: 3

 

Junta de la Facultat d’Educació

Educació Infantil

3

vot: 3

Educació Primària

6

vot: 5

Educació Social

3

vot: 3

Pedagogia

3

vot: 3

 

Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres

Estudis Anglesos

2

vot: 2

Filosofia

2

vot: 2

Geografia

1

vot: 1

Història

2

vot: 2

Història de l'Art

2

vot: 2

Llengua i Literatura Catalanes

1

vot: 1

Llengua i Literatura Espanyoles

2

vot: 2

Treball Social

3

vot: 3

 

Junta de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia

Fisioteràpia

4

vot: 3

Infermeria

11

vot: 9

 

Junta de la Facultat de Medicina (elecció ajornada)

Medicina (en constitució)

15

vot: 12

 

Junta de la Facultat de Psicologia

Psicologia

15   

 vot: 12

 

Junta de la Facultat de Turisme

Turisme

15   

 vot: 12

 

Junta de l’Escola Politècnica Superior

Edificació

2

vot: 2

Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural

2

vot: 2

Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

3

vot: 3

Enginyeria Informàtica

4

vot: 3

Enginyeria Telemàtica

2

vot: 2

Matemàtiques

2

vot: 2

En el supòsit que a conseqüència del canvi d’adscripció d’estudis s’hagi de modificar la composició numèrica de les juntes de facultat o escola, la representació dels estudiants serà corregida amb la incorporació dels suplents corresponents o bé amb l’exclusió dels representants que hagin obtingut menys vots, i es mantindrà, en qualsevol cas, la representació de les persones més votades.

9. La Universitat ha de tenir actualitzades les llistes dels censos electorals corresponents, les quals s’han de fer públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat), del 16 al 24 de novembre de 2023.

10.

  1. Es constituirà una mesa electoral electrònica específica per al vot electrònic, que serà única per a aquest tipus de votació. Tots els electors estaran adscrits a aquesta mesa, i per això no caldrà que al cens electoral figuri aquesta adscripció.
  2. Els membres de la mesa electoral electrònica s’encarregaran de l’obertura de l’urna electrònica.

11.

  1. La mesa electoral electrònica s’ha d’obrir a les 9 hores i s’ha de tancar a les 18 hores.
  2. Durant el període de votació electrònica, els votants podran exercir el seu dret al vot mitjançant un portal de votació creat a aquest efecte.

12.

  1. La mesa electoral electrònica serà formada pels membres de la Comissió Electoral. La condició de membre de la mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat i d’interventor.
  2. La inassistència no justificada dels membres de la mesa electoral electrònica pot donar lloc a les sancions oportunes; pel que fa al professorat i personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis, l’assistència és una obligació funcionarial o laboral, segons el cas.

13. La mesa electoral electrònica tindrà les funcions següents: 

  1. Presidir la votació.
  2. Supervisar el procés d’obertura i de tancament del període de votació.
  3. Estendre les actes corresponents. En aquest sentit, abans de començar la votació electrònica, es constituirà la mesa electoral electrònica i estendrà l’acta de constitució.
  4. Vetllar pel correcte funcionament del procés.
  5. Mantenir l’ordre.
  6. Custodiar la clau desxifradora que permet l’accés a l’urna digital i l’escrutini. La clau es pot fragmentar entre els membres de la Comissió Electoral.
  7. Resoldre les incidències i reclamacions que es plantegin, amb l’assessorament tècnic pertinent quan es tracti d’incidències o anomalies tècniques.
  8. Autoritzar l’obertura de l’urna digital una vegada que s’hagi acabat el termini per emetre els vots.
  9. Ordenar l’inici de l’escrutini i realitzar-lo.
  10. Certificar-ne el resultat.
  11. Publicar-ne els resultats. 
  12. Vetllar per la puresa del sufragi.

14.

  1. L’acreditació de la identitat dels electors per emetre el vot s’ha de realitzar de conformitat amb un sistema segur, que ofereixi garanties plenes i que permeti atribuir el vot a l’emissor de forma inequívoca, i també garantir la integritat i confidencialitat del vot.
  2. El sistema d’identificació es podrà basar en credencials corporatives d’identificació única a la UIB.

15.

  1. El sistema ha de garantir l’accés dels electors, un cop acreditada la identitat, a un entorn digital on hi haurà les opcions de vot.
  2. La presentació de les opcions de vot s’ha de realitzar sota un principi de neutralitat estricta. El vot en blanc s’ha d’establir com una opció específica de vot.
  3. La Comissió Electoral ha d’autoritzar el contingut de les pantalles que es presentin als electors i també les opcions de vot.

16. De conformitat amb les previsions de l’article 19 de la normativa electoral, la Comissió Electoral ha decidit que en aquesta elecció no es pot fer ús del vot electrònic anticipat.

17. La presentació com a candidat a les eleccions de representants dels estudiants a les juntes de facultat o escola s'ha de manifestar formalment mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic. El procediment és el següent:

  1. L'escrit de presentació de cada candidatura ha d'expressar clarament el nom i els cognoms del candidat, el DNI, l'estudi al qual pertany i l'òrgan col·legiat a què es presenta (junta de facultat o escola), com també l'acceptació expressa del candidat, que ha de complir les condicions d'elegibilitat. A aquest efecte, es podrà extreure el model de la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  2. Les candidatures no poden ser objecte de modificació una vegada presentades, encara que es poden retirar en qualsevol moment abans del dia de les eleccions, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral (Rector) i presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic.

18. De conformitat amb l’article 34.2 de la normativa electoral, si en una circumscripció el nombre de candidatures presentades és igual o inferior al nombre de llocs que s’han de cobrir, s’han de proclamar automàticament representants els candidats presentats, sense necessitat de fer cap elecció.

19. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d'empat, quedaran proclamats els candidats en funció d’un sorteig, tal com estableix la lletra e) del precepte indicat.

20. Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar interventors a la mesa electoral electrònica, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral, que s’ha de registrar al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic– fins a tres dies abans de començar les votacions.

Calendari electoral

  • Dia 15 de novembre de 2023: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 16 de novembre de 2023 (FOU extr. núm. 561): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del dia 16 al 24 de novembre de 2023: exposició pública dels diferents censos a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Del dia 17 al 23 de novembre de 2023: presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Del dia 17 al 23 de novembre de 2023: presentació de candidatures.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral exposarà públicament els censos definitius a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral proclamarà els candidats.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral exposarà públicament les candidatures a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Dia 29 de novembre de 2023: presentació de reclamacions davant la Comissió Electoral sobre la proclamació de candidats mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Del dia 29 de novembre de 2023 fins a les 0 hores del dia de l’elecció: campanya electoral.
  • Dia 30 de novembre de 2023: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions sobre la proclamació de candidats.
  • Dia 30 de novembre de 2023: la Comissió Electoral proclamarà definitivament els candidats dels estudiants i exposarà públicament les candidatures definitives a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Fins al dia 4 de desembre de 2023: els candidats podran nomenar els interventors.
  • Dia 11 de desembre de 2023: eleccions.


Annex 2. Elecció dels representants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis a les juntes de facultat o escola

1. Les juntes de facultat o escola són els òrgans de govern de les facultats o escoles corresponents, de conformitat amb el que estableix l'article 28 dels Estatuts. Els acords que adoptin en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans de la facultat o escola.

El nombre de representants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis per cada junta de facultat o escola l’estableix l'article 30.1.g) dels Estatuts («Formen part de la junta de facultat o escola: [...] g) Dos representants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis que desenvolupin llurs funcions a la facultat o escola»).

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret, entre el personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis adscrit a la facultat o escola. S’entén per membres del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis adscrit a la facultat o escola, i per tant, tenen la consideració d’electors, les persones que, en el moment de la convocatòria, ocupin, prestant serveis de forma efectiva, llocs de treball inclosos a la relació de llocs de treball corresponents a l’edifici on s’ubica la facultat o escola.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de quatre anys, de conformitat amb el que estableix l’article 30.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre de la junta de facultat o escola es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4.

  1. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.
  2. Podran exercir el dret de sufragi actiu els integrants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis inclosos en el cens electoral des de qualsevol lloc, utilitzant un ordinador o un dispositiu connectat a Internet (tauleta, mòbil).

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

6.

  1. Els representants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis han de ser elegits per i entre ells.
  2. Les eleccions tindran lloc el dia 11 de desembre de 2023.

7. A cada junta de facultat o escola corresponen els representants del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis que s’indiquen:

Junta de la Facultat de Ciències

Dos representants del PTGAS adscrits als edificis Mateu Orfila i Rotger i Guillem Colom Casasnovas

Junta de la Facultat de Dret

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos

Junta de la Facultat d’Economia i Empresa

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos

Junta de la Facultat d’Educació

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Guillem Cifre de Colonya

Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Ramon Llull

Junta de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Margalida Comas i Camps

Junta de la Facultat de Medicina (elecció ajornada)

Dos representants del PTGAS adscrits a l’Hospital Universitari Son Espases

Junta de la Facultat de Psicologia

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Margalida Comas i Camps

Junta de la Facultat de Turisme

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos

Junta de l’Escola Politècnica Superior

Dos representants del PTGAS adscrits a l’edifici Anselm Turmeda

8. Les llistes actualitzades dels censos electorals corresponents es faran públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat), del dia 16 al 24 de novembre de 2023. La presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral s'ha de fer mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, adreçat a la Secretària General de la Universitat, del dia 17 al 23 de novembre de 2023. La Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens el dia 28 de novembre de 2023.

9.

  1. Es constituirà una mesa electoral electrònica específica per al vot electrònic, que serà única per a aquest tipus de votació. Tots els electors estaran adscrits a aquesta mesa, i per això no caldrà que al cens electoral figuri aquesta adscripció.
  2. Els membres de la mesa electoral electrònica s’encarregaran de l’obertura de l’urna electrònica.

10.

  1. La mesa electoral electrònica s’ha d’obrir a les 9 hores i s’ha de tancar a les 18 hores.
  2. Durant el període de votació electrònica, els votants podran exercir el seu dret al vot mitjançant un portal de votació creat a aquest efecte.

11.

  1. La mesa electoral electrònica serà formada pels membres de la Comissió Electoral. La condició de membre de la mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat i d’interventor.
  2. La inassistència no justificada dels membres de la mesa electoral electrònica pot donar lloc a les sancions oportunes; pel que fa al professorat i personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis, l’assistència és una obligació funcionarial o laboral, segons el cas.

12. La mesa electoral electrònica tindrà les funcions següents:

  1. Presidir la votació.
  2. Supervisar el procés d’obertura i de tancament del període de votació.
  3. Estendre les actes corresponents. En aquest sentit, abans de començar la votació electrònica, es constituirà la mesa electoral electrònica i estendrà l’acta de constitució.
  4. Vetllar pel correcte funcionament del procés.
  5. Mantenir l’ordre.
  6. Custodiar la clau desxifradora que permet l’accés a l’urna digital i l’escrutini. La clau es pot fragmentar entre els membres de la Comissió Electoral.
  7. Resoldre les incidències i reclamacions que es plantegin, amb l’assessorament tècnic pertinent quan es tracti d’incidències o anomalies tècniques.
  8. Autoritzar l’obertura de l’urna digital una vegada que s’hagi acabat el termini per emetre els vots.
  9. Ordenar l’inici de l’escrutini i realitzar-lo.
  10. Certificar-ne el resultat.
  11. Publicar-ne els resultats. 
  12. Vetllar per la puresa del sufragi.

13.

  1. L’acreditació de la identitat dels electors per emetre el vot s’ha de realitzar de conformitat amb un sistema segur, que ofereixi garanties plenes i que permeti atribuir el vot a l’emissor de forma inequívoca, i també garantir la integritat i confidencialitat del vot.
  2. El sistema d’identificació es podrà basar en credencials corporatives d’identificació única a la UIB.

14.

  1. El sistema ha de garantir l’accés dels electors, un cop acreditada la identitat, a un entorn digital on hi haurà les opcions de vot.
  2. La presentació de les opcions de vot s’ha de realitzar sota un principi de neutralitat estricta. El vot en blanc s’ha d’establir com una opció específica de vot.
  3. La Comissió Electoral ha d’autoritzar el contingut de les pantalles que es presentin als electors i també les opcions de vot.

15. De conformitat amb les previsions de l’article 19 de la normativa electoral, la Comissió Electoral ha decidit que en aquesta elecció no es pot fer ús del vot electrònic anticipat.

16. D’acord amb l’article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d’empat entre candidats, s’aplicaran les disposicions de la lletra d) del precepte indicat de la normativa electoral de la Universitat.

Calendari electoral

  • Dia 15 de novembre de 2023: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 16 de novembre de 2023 (FOU extr. núm. 561): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del dia 16 al 24 de novembre de 2023: exposició pública del cens a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Del dia 17 al 23 de novembre de 2023: presentació de reclamacions sobre el cens davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral exposarà públicament el cens definitiu a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • ·Dia 11 de desembre de 2023: eleccions.


Annex 3. Elecció dels representants
dels professors associats, dels contractats predoctorals i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts als consells de departament

1. El consell de departament és l’òrgan de govern del departament, de conformitat amb el que estableix l’article 31 dels Estatuts. Les decisions que adopti en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans del departament.

En el consell de departament s'integra una representació dels professors associats, dels contractats predoctorals i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts. Aquesta representació consisteix en el vint per cent de l’apartat a) de l’esmentat article 33.1 dels Estatuts.

En cap cas no formen part del consell de departament els associats per raó d’exempció docent de càrrec.

Es consideren contractats predoctorals, els corresponents a convocatòries europees, estatals, de la comunitat autònoma i els propis d’investigació de la UIB i anàlegs, sempre que el seu contracte tingui una durada mínima d’un any i la seva dedicació sigui a temps complet.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de dos anys, de conformitat amb el que estableix l'article 33.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre del consell de departament es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4.

  1. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.
  2. Podran exercir el dret de sufragi actiu els professors associats (excepte els associats per càrrec), els contractats predoctorals i el personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts inclosos en el cens electoral des de qualsevol lloc, utilitzant un ordinador o un dispositiu connectat a Internet (tauleta, mòbil).

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts.

6. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

7.

  1. Els representants dels professors associats, dels contractats predoctorals i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts s’han d’elegir per i entre ells, exclosos els associats per raó d’exempció docent de càrrec.
  2. Les eleccions tindran lloc el dia 11 de desembre de 2023.

8. A cada departament corresponen els representants que s'indiquen:

Consell de departament

Biologia

13

vot:      10

Biologia Fonamental i Ciències de la Salut

7

vot:      6

Ciències Històriques i Teoria de les Arts

7

vot:      6

Ciències Matemàtiques i Informàtica

18

vot:      14

Dret Privat

6

vot:      5

Dret Públic

6

vot:      5

Economia Aplicada

11

vot:      9

Economia de l’Empresa

10

vot:      8

Enginyeria Industrial i Construcció

7

vot:      6

Filologia Catalana i Lingüística General

5

vot:      4

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

12

vot:      9

Filosofia i Treball Social

7

vot:      6

Física

10

vot:      8

Geografia

5

vot:      4

Infermeria i Fisioteràpia

8

vot:      6

Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació

9

vot:      7

Pedagogia i Didàctiques Específiques

7

vot:      6

Psicologia

9

vot:      7

Química

9

vot:      7

9. Les llistes actualitzades dels censos electorals corresponents es faran públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat), del dia 16 al 24 de novembre de 2023. La presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral s'ha de fer mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, adreçat a la Secretària General de la Universitat, del dia 17 al 23 de novembre de 2023. La Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens el dia 28 de novembre de 2023.

10.

  1. Es constituirà una mesa electoral electrònica específica per al vot electrònic, que serà única per a aquest tipus de votació. Tots els electors estaran adscrits a aquesta mesa, i per això no caldrà que al cens electoral figuri aquesta adscripció.
  2. Els membres de la mesa electoral electrònica s’encarregaran de l’obertura de l’urna electrònica.

11.

  1. La mesa electoral electrònica s’ha d’obrir a les 9 hores i s’ha de tancar a les 18 hores.
  2. Durant el període de votació electrònica, els votants podran exercir el seu dret al vot mitjançant un portal de votació creat a aquest efecte.

12.

  1. La mesa electoral electrònica serà formada pels membres de la Comissió Electoral. La condició de membre de la mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat i d’interventor.
  2. La inassistència no justificada dels membres de la mesa electoral electrònica pot donar lloc a les sancions oportunes; pel que fa al professorat i personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis, l’assistència és una obligació funcionarial o laboral, segons el cas.

13. La mesa electoral electrònica tindrà les funcions següents:

  1. Presidir la votació.
  2. Supervisar el procés d’obertura i de tancament del període de votació.
  3. Estendre les actes corresponents. En aquest sentit, abans de començar la votació electrònica, es constituirà la mesa electoral electrònica i estendrà l’acta de constitució.
  4. Vetllar pel correcte funcionament del procés.
  5. Mantenir l’ordre.
  6. Custodiar la clau desxifradora que permet l’accés a l’urna digital i l’escrutini. La clau es pot fragmentar entre els membres de la Comissió Electoral.
  7. Resoldre les incidències i reclamacions que es plantegin, amb l’assessorament tècnic pertinent quan es tracti d’incidències o anomalies tècniques.
  8. Autoritzar l’obertura de l’urna digital una vegada que s’hagi acabat el termini per emetre els vots.
  9. Ordenar l’inici de l’escrutini i realitzar-lo.
  10. Certificar-ne el resultat.
  11. Publicar-ne els resultats. 
  12. Vetllar per la puresa del sufragi.

14.

  1. L’acreditació de la identitat dels electors per emetre el vot s’ha de realitzar de conformitat amb un sistema segur, que ofereixi garanties plenes i que permeti atribuir el vot a l’emissor de forma inequívoca, i també garantir la integritat i confidencialitat del vot.
  2. El sistema d’identificació es podrà basar en credencials corporatives d’identificació única a la UIB.

15.

  1. El sistema ha de garantir l’accés dels electors, un cop acreditada la identitat, a un entorn digital on hi haurà les opcions de vot.
  2. La presentació de les opcions de vot s’ha de realitzar sota un principi de neutralitat estricta. El vot en blanc s’ha d’establir com una opció específica de vot.
  3. La Comissió Electoral ha d’autoritzar el contingut de les pantalles que es presentin als electors i també les opcions de vot.

16. De conformitat amb les previsions de l’article 19 de la normativa electoral, la Comissió Electoral ha decidit que en aquesta elecció no es pot fer ús del vot electrònic anticipat.

17. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d’empat entre candidats, s’aplicaran les disposicions de la lletra b) del precepte indicat de la normativa electoral de la Universitat.

Calendari electoral

  • Dia 15 de novembre de 2023: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 16 de novembre de 2023 (FOU extr. núm. 561): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del dia 16 al 24 de novembre de 2023: exposició pública del cens a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Del dia 17 al 23 de novembre de 2023: presentació de reclamacions sobre el cens davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral exposarà públicament el cens definitiu a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Dia 11 de desembre de 2023: eleccions.


Annex 4. Elecció dels representants dels estudiants als consells de departament

1. El consell de departament és l’òrgan de govern del departament, de conformitat amb el que estableix l’article 31 dels Estatuts. Les decisions que adopti en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans del departament.

En el consell de departament s’integra una representació dels alumnes que estan matriculats a les assignatures que el departament imparteix consistent en el quinze per cent de la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts, garantida la representació dels alumnes de grau i postgrau.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret entre els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat i de títols oficials de postgrau.

2. La durada del mandat dels electes és de dos anys, de conformitat amb el que estableix l’article 33.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre del consell de departament es perd en els casos enumerats a l’article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4.

  1. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.
  2. Podran exercir el dret de sufragi actiu els estudiants inclosos en el cens electoral des de qualsevol lloc, utilitzant un ordinador o un dispositiu connectat a Internet (tauleta, mòbil).

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

6.

  1. D’acord amb les disposicions de l’article 3.2 de la normativa electoral, són electors i elegibles els estudiants matriculats a la Universitat en els termes següents:
    • Estudiants de grau: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de grau conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat. A efectes electorals, es consideren estudiants de grau els alumnes matriculats d’un mínim de dotze crèdits d’entre les assignatures bàsiques, obligatòries i optatives.
    • Estudiants de màster universitari: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de màster conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat.
    • Estudiants de doctorat: són els estudiants matriculats d’ensenyaments de doctorat conduents a l’obtenció de títols oficials i amb validesa en tot el territori de l’Estat, així com els doctorands que facin la tesi doctoral en les condicions legalment establertes.
  2. Quant a l’assignació de docència, s’han de tenir en compte les previsions següents:
    • Per als estudis de grau i als efectes electorals prevists als articles 5.2 i 46.1.c), segon paràgraf, de la normativa electoral, s’ha de tenir en compte la següent assignació de la docència d’estudis de grau als departaments (Acord normatiu 15128/2023, de 6 de novembre –FOU núm. 561, extr., de 16 de novembre):

Departament

Estudi

Biologia

Biologia, Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural

Biologia Fonamental i Ciències de la Salut

Bioquímica

Ciències Històriques i Teoria de les Arts

Història, Història de l’Art

Ciències Matemàtiques i Informàtica

Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Informàtica, Enginyeria Telemàtica, Matemàtiques

Dret Privat

Dret

Dret Públic

Dret, Relacions Laborals

Economia Aplicada

Administració d’Empreses, Economia, Turisme

Economia de l’Empresa

Administració d’Empreses, Economia, Turisme

Enginyeria Industrial i Construcció

Edificació, Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica

Filologia Catalana i Lingüística General

Llengua i Literatura Catalanes

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

Estudis Anglesos, Llengua i Literatura Espanyoles

Filosofia i Treball Social

Filosofia, Treball Social

Física

Física

Geografia

Geografia

Infermeria i Fisioteràpia

Fisioteràpia, Infermeria

Medicina (en constitució)

Medicina

Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació

Educació Infantil, Educació Primària, Educació Social, Pedagogia

Pedagogia i Didàctiques Específiques

Educació Infantil, Educació Primària, Educació Social, Pedagogia

Psicologia

Psicologia

Química

Química

  • Quant a l’assignació dels estudis de postgrau als departaments, cal tenir en compte, d’acord amb les previsions de la disposició addicional segona, segon apartat, de la normativa electoral, l’assignació feta pel Consell de Direcció (Acord executiu 15130/2023, de 8 de novembre, sobre assignació, als efectes electorals, de la docència dels estudis de postgrau als departaments de la UIB –FOU núm. 561, extr., de 16 de novembre):

Estudis de màster oficials

Departament

Estudis

Biologia

Màster Universitari en Biotecnologia Aplicada, Màster Universitari en Ecologia Marina, Màster Universitari en Microbiologia Avançada, Màster Universitari en Neurociències

Biologia Fonamental i Ciències de la Salut

 

Màster Universitari en Nutrició i Alimentació Humana, Màster Universitari en Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada, Màster Universitari en Investigació Biomèdica

Ciències Històriques i Teoria de les Arts

Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió

Ciències Matemàtiques i Informàtica

Màster Universitari en Anàlisi de Dades Massives en Economia i Empresa, Màster Universitari en Sistemes Intel·ligents

Dret Privat

Màster Universitari en Advocacia,1 Màster Universitari en Advocacia i Procura

Dret Públic

Màster Universitari en Advocacia,1 Màster Universitari en Advocacia i Procura

Economia Aplicada

Màster Universitari en Anàlisi de Dades Massives en Economia i Empresa, Màster Universitari en Economia del Turisme: Monitoratge i Avaluació

Economia de l’Empresa

Màster Universitari en Anàlisi de Dades Massives en Economia i Empresa, Màster Universitari en Comptabilitat i Auditoria, Màster Universitari en Gestió, Organització i Economia de l’Empresa

Enginyeria Industrial i Construcció

Màster Universitari en Enginyeria Agronòmica, Màster Universitari en Edificació i Rehabilitació Arquitectònica, Màster Universitari en Enginyeria Industrial, Màster Universitari en Salut Laboral (Prevenció de Riscs Laborals)

Filologia Catalana i Lingüística General

Màster Universitari en Competència Lingüística i Literària: Investigació i Ensenyament

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

Màster Universitari en Llengües i Literatures Modernes

Filosofia i Treball Social

Màster Universitari en Cognició i Evolució Humana, Màster Universitari en Filosofia

Física

Màster Universitari en Física Avançada i Matemàtica Aplicada, Màster Universitari en Física de Sistemes Complexos

Geografia

Infermeria i Fisioteràpia

 

Màster Universitari en Investigació en Salut i Qualitat de Vida,1 Màster Universitari en Investigació i Innovació en Salut

Medicina (en constitució)

Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació

Màster Universitari en Formació del Professorat, Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa, Màster Universitari en Tecnologia Educativa: E-learning i Gestió del Coneixement

Pedagogia i Didàctiques Específiques

Màster Universitari en Formació del Professorat, Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família, Màster Universitari en Investigació en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa

Psicologia

Màster Universitari en Cognició i Evolució Humana, Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans: Intervenció Psicològica i Pedagògica, Màster Universitari en Polítiques d’Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere, Màster Universitari en Psicologia General Sanitària

Química

Màster Universitari en Ciència i Tecnologia Química, Màster Universitari en Química Teòrica i Modelització Computacional, Màster Universitari en Salut Laboral (Prevenció de Riscs Laborals)

1 Màster universitari en extinció. 

Estudis de doctorat (doctorats corresponents al Reial decret 99/2011)

Departament

Estudis

Biologia

Doctorat en Biologia de les Plantes, Doctorat en Biotecnologia Biomèdica i Evolutiva, Doctorat en Ecologia Marina, Doctorat en Investigació Translacional en Salut Pública i Malalties d’Alta Prevalença, Doctorat en Microbiologia Ambiental i Biomèdica, Doctorat en Neurociències

Biologia Fonamental i Ciències de la Salut

Doctorat en Biotecnologia Biomèdica i Evolutiva, Doctorat en Investigació Translacional en Salut Pública i Malalties d’Alta Prevalença, Doctorat en Nutrició Humana i Patologies Associades, Doctorat en Nutrició i Ciències dels Aliments,1 Doctorat en Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada

Ciències Històriques i Teoria de les Arts

Doctorat en Història, Història de l’Art i Geografia, Doctorat en Turisme

Ciències Matemàtiques i Informàtica

Doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions

Dret Privat

Doctorat en Dret

Dret Públic

Doctorat en Dret

Economia Aplicada

Doctorat en Economia Aplicada, Doctorat en Turisme

Economia de l’Empresa

Doctorat en Economia, Organització i Gestió / Doctorate in Economics, Management and Organization, Doctorat en Turisme

Enginyeria Industrial i Construcció

Doctorat en Enginyeria Electrònica

Filologia Catalana i Lingüística General

Doctorat en Filologia i Filosofia

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

Doctorat en Filologia i Filosofia

Filosofia i Treball Social

Doctorat en Cognició i Evolució Humana, Doctorat en Filologia i Filosofia

Física

Doctorat en Física

Geografia

Doctorat en Història, Història de l’Art i Geografia, Doctorat en Turisme

Medicina (en constitució)

Doctorat en Investigació Translacional en Salut Pública i Malalties d’Alta Prevalença, Doctorat en Neurociències

Infermeria i Fisioteràpia

 

Doctorat en Investigació Translacional en Salut Pública i Malalties d’Alta Prevalença, Doctorat en Salut Global, Serveis de Salut i Atenció Sociosanitària

Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació

Doctorat en Educació, Doctorat en Tecnologia Educativa

Pedagogia i Didàctiques Específiques

Doctorat en Educació

Psicologia

Doctorat en Cognició i Evolució Humana, Doctorat en Educació, Doctorat en Estudis Interdisciplinaris de Gènere, Doctorat en Investigació Translacional en Salut Pública i Malalties d’Alta Prevalença, Doctorat en Neurociències, Doctorat en Psicologia

Química

Doctorat en Ciència i Tecnologia Química, Doctorat en Investigació Translacional en Salut Pública i Malalties d’Alta Prevalença, Doctorat en Química Teòrica i Modelització Computacional / Theoretical Chemistry and Computational Modelling

1 Doctorat en extinció.

c) Els estudiants que deixin de complir els requisits establerts a les lletres anteriors deixaran de gaudir de la condició d’elegits.
d) No són electors ni elegibles els estudiants que estiguin matriculats d’ensenyaments que s’imparteixin en centres docents adscrits.

7. La circumscripció electoral són els estudis de grau o de postgrau.

8. La distribució s'ha fet de forma proporcional entre els alumnes dels departaments matriculats als estudis de grau i als de postgrau (màsters oficials i doctorat). Per tant, a cada departament corresponen els representants dels estudiants que s’indiquen:

Consells de departament

Biologia: 9

Grau:

5

vot:     4

Postgrau:

4

vot:      3

 

Biologia Fonamental i Ciències de la Salut: 5

Grau:

2

vot:     2

Postgrau:

3

vot:     3

 

Ciències Històriques i Teoria de les Arts: 5

Grau:

4

vot:     3

Postgrau:

1

vot:     1

 

Ciències Matemàtiques i Informàtica: 13

Grau:

12

vot:     9

Postgrau:

1

vot:     1

 

Dret Privat: 4

Grau:

3

vot:     3

Postgrau:

1

vot:     1

 

Dret Públic: 5

Grau:

4

vot:     3

Postgrau:

1

vot:     1

 

Economia Aplicada: 8

Grau:

7

vot:     6

Postgrau:

1

vot:     1

 

Economia de l’Empresa: 8 

Grau:

7

vot:     6

Postgrau:

1

vot:     1

 

Enginyeria Industrial i Construcció: 5

Grau:

4

vot:     3

Postgrau:

1

vot:     1

 

Filologia Catalana i Lingüística General: 3

Grau:

2

vot:     2

Postgrau:

1

vot:     1

 

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica: 9

Grau:

8

vot:     6

Postgrau:

1

vot:     1

 

Filosofia i Treball Social: 5

Grau:

4

vot:     3

Postgrau:

1

vot:     1

 

Física: 7

Grau:

5

vot:     4

Postgrau:

2

vot:     2

 

Geografia: 3

Grau:

1

vot:     1

Postgrau:

2

vot:     2

 

Infermeria i Fisioteràpia: 6

Grau:

5

vot:     4

Postgrau:

1

vot:     1

 

Medicina (en constitució): 1 (elecció ajornada)

Grau:

1

vot:     1

 

Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació: 7

Grau:

5

vot:    4

Postgrau:

2

vot:    2

 

Pedagogia i Didàctiques Específiques: 5

Grau:

4

vot:     3

Postgrau:

1

vot:     1

 

Psicologia: 7

Grau:

4

vot:    3

Postgrau:

3

vot:    3

 

Química: 6

Grau:

2

vot:     2

Postgrau:

4

vot:     3

9. La Universitat ha de tenir actualitzades les llistes dels censos electorals corresponents, les quals s’han de fer públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat), del 16 al 24 de novembre de 2023.

10.

  1. Es constituirà una mesa electoral electrònica específica per al vot electrònic, que serà única per a aquest tipus de votació. Tots els electors estaran adscrits a aquesta mesa, i per això no caldrà que al cens electoral figuri aquesta adscripció.
  2. Els membres de la mesa electoral electrònica s’encarregaran de l’obertura de l’urna electrònica.

11

  1. .La mesa electoral electrònica s’ha d’obrir a les 9 hores i s’ha de tancar a les 18 hores.
  2. Durant el període de votació electrònica, els votants podran exercir el seu dret al vot mitjançant un portal de votació creat a aquest efecte.

12.

  1. La mesa electoral electrònica serà formada pels membres de la Comissió Electoral. La condició de membre de la mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat i d’interventor.
  2. La inassistència no justificada dels membres de la mesa electoral electrònica pot donar lloc a les sancions oportunes; pel que fa al professorat i personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis, l’assistència és una obligació funcionarial o laboral, segons el cas.

13. La mesa electoral electrònica tindrà les funcions següents:

  1. Presidir la votació.
  2. Supervisar el procés d’obertura i de tancament del període de votació.
  3. c) Estendre les actes corresponents. En aquest sentit, abans de començar la votació electrònica, es constituirà la mesa electoral electrònica i estendrà l’acta de constitució.
  4. Vetllar pel correcte funcionament del procés.
  5. Mantenir l’ordre.
  6. Custodiar la clau desxifradora que permet l’accés a l’urna digital i l’escrutini. La clau es pot fragmentar entre els membres de la Comissió Electoral.
  7. Resoldre les incidències i reclamacions que es plantegin, amb l’assessorament tècnic pertinent quan es tracti d’incidències o anomalies tècniques.
  8. Autoritzar l’obertura de l’urna digital una vegada que s’hagi acabat el termini per emetre els vots.
  9. Ordenar l’inici de l’escrutini i realitzar-lo.
  10. Certificar-ne el resultat.
  11. Publicar-ne els resultats. 
  12. Vetllar per la puresa del sufragi.

14.

  1. L’acreditació de la identitat dels electors per emetre el vot s’ha de realitzar de conformitat amb un sistema segur, que ofereixi garanties plenes i que permeti atribuir el vot a l’emissor de forma inequívoca, i també garantir la integritat i confidencialitat del vot.
  2. El sistema d’identificació es podrà basar en credencials corporatives d’identificació única a la UIB.

15.

  1. El sistema ha de garantir l’accés dels electors, un cop acreditada la identitat, a un entorn digital on hi haurà les opcions de vot.
  2. La presentació de les opcions de vot s’ha de realitzar sota un principi de neutralitat estricta. El vot en blanc s’ha d’establir com una opció específica de vot.
  3. La Comissió Electoral ha d’autoritzar el contingut de les pantalles que es presentin als electors i també les opcions de vot.

16. De conformitat amb les previsions de l’article 19 de la normativa electoral, la Comissió Electoral ha decidit que en aquesta elecció no es pot fer ús del vot electrònic anticipat.

17. En cas que un estudiant estigui inclòs en dos o més censos electorals, i si aquesta circumstància deriva del fet de pertànyer a un estudi la docència del qual està assignada a dos o més departaments de forma molt semblant, només pot optar a presentar-se com a candidat a un dels departaments afectats, a elecció de la persona interessada. Per contra, en aquest supòsit pot exercir el dret de sufragi actiu en més d’una circumscripció.

18. La presentació com a candidat a les eleccions de representants dels estudiants als consells de departament s'ha de manifestar formalment mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic. El procediment és el següent:

  1. L'escrit de presentació de cada candidatura ha d'expressar clarament el nom i els cognoms del candidat, el DNI, l'estudi al qual pertany i l'òrgan col·legiat a què es presenta (consell de departament), com també l'acceptació expressa del candidat, que ha de complir les condicions d'elegibilitat. A aquest efecte, es podrà extreure el model de la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  2. Les candidatures no poden ser objecte de modificació una vegada presentades, encara que es poden retirar en qualsevol moment abans del dia de les eleccions, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral (Rector) i presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic.

19. De conformitat amb l’article 34.2 de la normativa electoral de la Universitat, si en una circumscripció el nombre de candidatures presentades és igual o inferior al nombre de llocs que s’han de cobrir, s’han de proclamar automàticament representants els candidats presentats, sense necessitat de fer cap elecció.

20. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d'empat, quedaran proclamats els candidats en funció d’un sorteig, tal com estableix la lletra e) del precepte indicat.

21. Els candidats que es presentin a les eleccions poden nomenar interventors a la mesa electoral electrònica, mitjançant escrit adreçat al president de la Comissió Electoral, que s’ha de registrar al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic– fins a tres dies abans de començar les votacions.

Calendari electoral

  • Dia 15 de novembre de 2023: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 16 de novembre de 2023 (FOU extr. núm. 561): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del dia 16 al 24 de novembre de 2023: exposició pública dels diferents censos a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Del dia 17 al 23 de novembre de 2023: presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Del dia 17 al 23 de novembre de 2023: presentació de candidatures.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral exposarà públicament els censos definitius a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral proclamarà els candidats.
  • Dia 28 de novembre de 2023: la Comissió Electoral exposarà públicament les candidatures a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Dia 29 de novembre de 2023: presentació de reclamacions davant la Comissió Electoral sobre la proclamació de candidats mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Del dia 29 de novembre de 2023 fins a les 0 hores del dia de l’elecció: campanya electoral.
  • Dia 30 de novembre de 2023: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions sobre la proclamació de candidats.
  • Dia 30 de novembre de 2023: la Comissió Electoral proclamarà definitivament els candidats dels estudiants i exposarà públicament les candidatures definitives a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Fins al dia 4 de desembre de 2023: els candidats podran nomenar els interventors.
  • Dia 11 de desembre de 2023: eleccions.


Annex 5. Elecció dels representants dels professors a les juntes de facultat o escola

1. Les juntes de facultat o escola són els òrgans de govern de les facultats o escoles corresponents, de conformitat amb el que estableix l'article 28 dels Estatuts. Els acords que adoptin en l’àmbit de les seves competències vinculen els altres òrgans de la facultat o escola.

El nombre de representants dels professors per cada junta de facultat o escola l’estableix l'Acord normatiu 15129/2023, de 6 de novembre (FOU extr. núm. 561, de 16 de novembre), pel qual es fixa la composició numèrica de les juntes de facultat o escola.

Els representants han de ser elegits mitjançant sufragi universal lliure, igual, directe i secret, entre els professors que constitueixen el consell de departament, de conformitat amb l’article 46.1.a) i b) de l’Acord normatiu 15128/2023, de 6 de novembre (FOU extr. núm. 561, de 16 de novembre), pel qual es reforma la normativa electoral de la Universitat.

2. La durada del mandat dels electes ha de ser de quatre anys, de conformitat amb el que estableix l’article 30.2 dels Estatuts.

3. La condició de membre de la junta de facultat o escola es perd en els casos enumerats a l'article 35.1 de la normativa electoral de la Universitat.

4.

  1. En tot cas, els requisits exigits per exercir el dret del sufragi actiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions, mentre que els exigits per exercir el dret de sufragi passiu s’han de reunir en la data de la convocatòria de les eleccions i mantenir fins al dia de la votació.
  2. Podran exercir el dret de sufragi actiu els professors inclosos en el cens electoral des de qualsevol lloc, utilitzant un ordinador o un dispositiu connectat a Internet (tauleta, mòbil).

5. Els electors poden votar un nombre igual o menor dels tres quarts per excés del nombre de representants, de conformitat amb el que estableix l'article 85.2 dels Estatuts. Per això, si escau, a les paperetes hi ha de figurar el nombre de representants que corresponen i a continuació el nombre màxim de representants que es poden votar.

6.

  1. Els representants dels professors han de ser elegits per i entre ells.
  2. Les eleccions tindran lloc el dia 15 de gener de 2024.

7. A cada junta de facultat o escola corresponen els representants dels departaments que s'indiquen:

Junta de la Facultat de Ciències

Biologia

8

vot: 6

Biologia Fonamental i Ciències de la Salut

5

vot: 4

Ciències Matemàtiques i Informàtica

2

vot: 2

Enginyeria Industrial i Construcció

1

vot: 1

Física

7

vot: 6

Química

7

vot: 6

 

Junta de la Facultat de Dret

Dret Privat

9

vot: 7

Dret Públic

16

vot: 12

Economia Aplicada

1

vot: 1

Economia de l’Empresa

1

vot: 1

Filosofia i Treball Social

1

vot: 1

Geografia

1

vot: 1

Psicologia

1

vot: 1

 

Junta de la Facultat d’Economia i Empresa

Ciències Matemàtiques i Informàtica

1

vot: 1

Dret Privat

1

vot: 1

Dret Públic

1

vot: 1

Economia Aplicada

15

vot: 12

Economia de l’Empresa

12

vot: 9

 

Junta de la Facultat d’Educació

Ciències Matemàtiques i Informàtica

1

vot: 1

Filologia Catalana i Lingüística General

2

vot: 2

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

2

vot: 2

Geografia

1

vot: 1

Filosofia i Treball Social

1

vot: 1

Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació

13

vot: 10

Pedagogia i Didàctiques Específiques

10

vot: 8

 

Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres

Ciències Històriques i Teoria de les Arts

7

vot: 6

Filologia Catalana i Lingüística General

4

vot: 3

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

8

vot: 6

Filosofia i Treball Social

7

vot: 6

Geografia

4

vot: 3

 

Junta de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia

Biologia

1

vot: 1

Infermeria i Fisioteràpia

29

vot: 23

 

Junta de la Facultat de Medicina (elecció ajornada)

Biologia

4

vot: 3

Biologia Fonamental i Ciències de la Salut

2

vot: 1

Ciències Matemàtiques i Informàtica

1

vot: 1

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

1

vot: 1

Física

1

vot: 1

Infermeria i Fisioteràpia

1

vot: 1

Medicina (en constitució)

20

vot: 15

 

Junta de la Facultat de Psicologia

Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació

3

vot: 3

Psicologia

27

vot: 21

 

Junta de la Facultat de Turisme

Ciències Històriques i Teoria de les Arts

1

vot: 1

Dret Privat

1

vot: 1

Dret Públic

1

vot: 1

Economia Aplicada

7

vot: 6

Economia de l’Empresa

13

vot: 10

Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

5

vot: 4

Geografia

2

vot: 2

 

Junta de l’Escola Politècnica Superior

Biologia

2

vot: 2

Ciències Matemàtiques i Informàtica

17

vot: 14

Economia de l’Empresa

1

vot: 1

Enginyeria Industrial i Construcció

8

vot: 6

Física

2

vot: 2

D’acord amb les disposicions de l’article 49.3 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, de l’article 30.1 dels Estatuts i de l’article 45.1 de la normativa electoral, en tot cas s’ha de garantir que la majoria dels membres de la junta de facultat o escola sigui professorat amb vinculació permanent a la Universitat: funcionaris dels cossos docents universitaris (CU, TU, CEU, TEU), professors contractats doctors, professors col·laboradors i professors permanents laborals de la Universitat.

En el supòsit que a conseqüència del canvi d’adscripció d’estudis s’hagi de modificar la composició numèrica de les juntes de facultat o escola, la representació dels professors serà corregida amb la incorporació dels suplents corresponents o bé amb l’exclusió dels representants que hagin obtingut menys vots, i es mantindrà, en qualsevol cas, la representació de les persones més votades.

8. Les llistes actualitzades dels censos electorals corresponents es faran públiques a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat), del dia 14 al 22 de desembre de 2023. La presentació de reclamacions sobre els censos davant la Comissió Electoral s'ha de fer mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, adreçat a la Secretària General de la Universitat, del dia 15 al 21 de desembre de 2023. La Comissió Electoral resoldrà les reclamacions al cens el dia 10 de gener de 2024.

9.

  1. Es constituirà una mesa electoral electrònica específica per al vot electrònic, que serà única per a aquest tipus de votació. Tots els electors estaran adscrits a aquesta mesa, i per això no caldrà que al cens electoral figuri aquesta adscripció.
  2. Els membres de la mesa electoral electrònica s’encarregaran de l’obertura de l’urna electrònica.

10.

  1. La mesa electoral electrònica s’ha d’obrir a les 9 hores i s’ha de tancar a les 18 hores.
  2. Durant el període de votació electrònica, els votants podran exercir el seu dret al vot mitjançant un portal de votació creat a aquest efecte.

11.

  1. La mesa electoral electrònica serà formada pels membres de la Comissió Electoral. La condició de membre de la mesa electoral és incompatible amb la condició de candidat i d’interventor.
  2. La inassistència no justificada dels membres de la mesa electoral electrònica pot donar lloc a les sancions oportunes; pel que fa al professorat i personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis, l’assistència és una obligació funcionarial o laboral, segons el cas.

12. La mesa electoral electrònica tindrà les funcions següents:

  1. Presidir la votació.
  2. Supervisar el procés d’obertura i de tancament del període de votació.
  3. Estendre les actes corresponents. En aquest sentit, abans de començar la votació electrònica, es constituirà la mesa electoral electrònica i estendrà l’acta de constitució.
  4. Vetllar pel correcte funcionament del procés.
  5. Mantenir l’ordre.
  6. Custodiar la clau desxifradora que permet l’accés a l’urna digital i l’escrutini. La clau es pot fragmentar entre els membres de la Comissió Electoral.
  7. Resoldre les incidències i reclamacions que es plantegin, amb l’assessorament tècnic pertinent quan es tracti d’incidències o anomalies tècniques.
  8. Autoritzar l’obertura de l’urna digital una vegada que s’hagi acabat el termini per emetre els vots.
  9. Ordenar l’inici de l’escrutini i realitzar-lo.
  10. Certificar-ne el resultat.
  11. Publicar-ne els resultats. 
  12. Vetllar per la puresa del sufragi.

13.

  1. L’acreditació de la identitat dels electors per emetre el vot s’ha de realitzar de conformitat amb un sistema segur, que ofereixi garanties plenes i que permeti atribuir el vot a l’emissor de forma inequívoca, i també garantir la integritat i confidencialitat del vot.
  2. El sistema d’identificació es podrà basar en credencials corporatives d’identificació única a la UIB.

14.

  1. El sistema ha de garantir l’accés dels electors, un cop acreditada la identitat, a un entorn digital on hi haurà les opcions de vot.
  2. La presentació de les opcions de vot s’ha de realitzar sota un principi de neutralitat estricta. El vot en blanc s’ha d’establir com una opció específica de vot.
  3. La Comissió Electoral ha d’autoritzar el contingut de les pantalles que es presentin als electors i també les opcions de vot.

15. De conformitat amb les previsions de l’article 19 de la normativa electoral, la Comissió Electoral ha decidit que en aquesta elecció no es pot fer ús del vot electrònic anticipat.

16. D'acord amb l'article 34.1 de la normativa electoral de la Universitat, a les eleccions han de resultar elegits els candidats que hagin obtingut el nombre més alt de vots. En cas d’empat entre candidats, s’aplicaran les disposicions del precepte indicat de la normativa electoral de la Universitat.

Calendari electoral

  • Dia 15 de novembre de 2023: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 16 de novembre de 2023 (FOU extr. núm. 561): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Del dia 14 al 22 de desembre de 2023: exposició pública del cens a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Del dia 15 al 21 de desembre de 2023: presentació de reclamacions sobre el cens davant la Comissió Electoral mitjançant escrit presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) ­–registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Dia 10 de gener de 2024: la Comissió Electoral resoldrà les reclamacions.
  • Dia 10 de gener de 2024: la Comissió Electoral exposarà públicament el cens definitiu a la pàgina web de la Universitat (http://eleccions.uib.cat).
  • Dia 15 de gener de 2024: eleccions.


Annex 6. Elecció dels directors dels departaments

1. El director del departament té la representació del departament i n’exerceix les funcions de direcció i gestió ordinària, de conformitat amb el que estableix l’article 50.1 dels Estatuts.

2. El director del departament l’elegeix el consell de departament entre professors doctors amb vinculació permanent a la Universitat, de conformitat amb les previsions de l’article 50.2 dels Estatuts.

3. De conformitat amb les previsions de l’article 23.1 de l’Acord normatiu 15128/2023, de 6 de novembre, pel qual es reforma la normativa electoral, la durada del seu mandat és de sis anys, excepte en els casos de dimissió o moció de censura, en què el nou director ho serà pel temps que resti fins a la propera elecció. Aquest mandat és improrrogable i no renovable.

Així mateix, de conformitat amb les previsions de la disposició transitòria segona de l’Acord normatiu 15128/2023, els directors de departament electes que, a l’entrada en vigor d’aquesta normativa, estiguin en el primer mandat de quatre anys, el poden finalitzar i concórrer a la reelecció per un període de sis anys improrrogable i no renovable. En el cas dels que estiguin en el seu segon mandat de quatre anys, poden finalitzar-lo i, de conformitat amb la limitació de mandats que ja els era aplicable, no poden optar a una nova reelecció.

4. Al procés d’elecció de director dels departaments de la Universitat s'hi ha d'aplicar especialment el que disposa l'article 29 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Els candidats al càrrec de director de departament han de presentar la candidatura davant la Comissió Electoral dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»2. Una vegada transcorregut el termini de presentació, la Comissió Electoral farà públics els candidats acceptats i els comunicarà al director de departament en funcions dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»3. El director de departament en funcions convocarà, dins el termini fixat a l’acord de convocatòria d’eleccions, sessió extraordinària del consell de departament perquè elegeixi un nou director de departament, la qual ha de tenir lloc dins el termini indicat a l’acord de convocatòria.
»4. La mesa electoral ha de ser integrada pel professor de més edat, que actuarà com a president, pel professor de menys edat, que actuarà com a secretari, i per l’alumne de més edat.
»5. La candidatura que obtingui el nombre més alt de vots serà tramesa per la mesa electoral al Rector perquè faci el nomenament corresponent.»

En conseqüència, donant compliment a les previsions establertes a l’article transcrit, s’estableix el següent:

  1. Els candidats han de presentar la candidatura entre els dies 14 i 22 de desembre de 2023, ambdós inclosos.
  2. La Comissió Electoral comunicarà al director en funcions els candidats acceptats en un termini màxim de tres dies hàbils.
  3. El director en funcions, a partir de la recepció de la comunicació dels candidats presentats i amb una antelació mínima de dos dies, ha de convocar sessió extraordinària del departament perquè elegeixi un nou director. La sessió indicada s’ha de realitzar entre els dies 15 i 19 de gener de 2024, ambdós inclosos.

5. Així mateix, el procés electoral a director de departament s’ha de regir pel que disposa l’article 22 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Les eleccions als òrgans de govern unipersonals s’han de fer per votació, efectuada mitjançant una papereta en la qual pot figurar el nom d’un sol candidat. També es pot votar en blanc.
»2. Les paperetes en què hi hagi més d’un nom o que no siguin en blanc es declararan nul·les. 
»3. Quedarà proclamat el candidat que obtingui el nombre més alt de vots.
»4. En cas d’empat en una primera votació, es realitzaran, en dies successius, fins a dues votacions més entre els candidats que hagin obtingut un nombre més alt de vots. Si l’empat persisteix, s’aplicaran els criteris següents: 

»a) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat en els cossos docents universitaris.
»b) Si l’empat es produeix entre professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat com a tal.
»c) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari i professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat. En aquesta antiguitat es computarà tant el temps transcorregut en qualitat de funcionari docent com el transcorregut en qualitat de professor contractat.

»Si una vegada aplicats els criteris indicats a les lletres anteriors encara persisteix l’empat, es dirimirà a favor del candidat de més edat.
»5. Si, convocades eleccions, no s’hi ha presentat cap candidat, el Consell de Direcció adoptarà les mesures necessàries per resoldre transitòriament aquesta situació i podrà designar els òrgans de govern de caràcter unipersonal de manera extraordinària per períodes que no podran excedir els sis mesos.» 

6. Els directors dels departaments continuaran en funcions fins al nomenament i la presa de possessió dels directors electes.

7. Un cop hagin tingut lloc les eleccions, s’han de comunicar immediatament els noms de les persones elegides al Rector i a la Secretària General.

Calendari electoral

  • Dia 15 de novembre de 2023: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 16 de novembre de 2023 (FOU extr. núm. 561): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Dia 14 de desembre de 2023 (FOU extr. núm. 563): publicació dels representants dels professors associats, dels contractats predoctorals i del personal per al desenvolupament d’investigació científica o tècnica adscrit al departament no inclòs a la lletra a) de l’article 33.1 dels Estatuts i dels estudiants als consells de departament.
  • Del dia 14 al 22 de desembre de 2023: presentació de candidatures davant la Comissió Electoral mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Dia 10 de gener de 2024: la Comissió Electoral publicarà els candidats presentats i els comunicarà als directors en funcions.
  • Del dia 10 de gener de 2024 fins a les 13 hores de dos dies abans del dia en què tinguin lloc les eleccions: presentació del vot anticipat als punts de suport en matèria de registre de les seus universitàries.
  • Del dia 10 de gener de 2024 fins a les 13 hores del dia anterior al de les eleccions: presentació del vot anticipat a l’Oficina Principal de Suport en Matèria de Registres (Son Lledó).
  • Del dia 15 al 19 de gener de 2024: eleccions.
  • Dia 22 de gener de 2024: data límit de comunicació dels noms de les persones elegides al Rector i a la Secretària General.


Annex 7. Elecció dels degans de les facultats i del director d’escola

1. El degà o director d’escola té la representació del seu centre i n’exerceix les funcions de direcció i gestió ordinària, de conformitat amb el que estableix l’article 48.1 dels Estatuts.

2. El degà o director l’elegeix la junta de facultat o escola d’entre els professors amb vinculació permanent a la Universitat que imparteixen docència en els estudis adscrits al centre, de conformitat amb les previsions de l’article 48.2 dels Estatuts.

3. De conformitat amb les previsions de l’article 23.1 de l’Acord normatiu 15128/2023, de 6 de novembre, pel qual es reforma la normativa electoral, la durada del seu mandat és de sis anys, excepte en els casos de dimissió o moció de censura, en què el nou degà o director d’escola ho serà pel temps que resti fins a la propera elecció. Aquest mandat és improrrogable i no renovable.

Així mateix, de conformitat amb les previsions de la disposició transitòria segona de l’Acord normatiu 15128/2023, els degans i director d’escola electes que, a l’entrada en vigor d’aquesta normativa, estiguin en el primer mandat de quatre anys, el poden finalitzar i concórrer a la reelecció per un període de sis anys improrrogable i no renovable. En el cas dels que estiguin en el seu segon mandat de quatre anys, poden finalitzar-lo i, de conformitat amb la limitació de mandats que ja els era aplicable, no poden optar a una nova reelecció.

4. Al procés d’elecció dels degans i director d’escola de la Universitat s'hi ha d'aplicar especialment el que disposa l'article 28 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Els candidats al càrrec de degà o director d’escola han de presentar la candidatura davant la Comissió Electoral dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»2. Una vegada transcorregut el termini de presentació, la Comissió Electoral farà públics els candidats acceptats i els comunicarà al degà o director d’escola en funcions dins el termini establert a l’acord de la convocatòria d’eleccions.
»3. El degà o director d’escola en funcions convocarà, dins el termini fixat a l’acord de la convocatòria d’eleccions, sessió extraordinària de la junta de facultat o escola perquè elegeixi un nou degà o director d’escola, la qual ha de tenir lloc dins el termini indicat a l’acord de convocatòria.
»4. En aquesta elecció només poden votar els membres de la junta de facultat o escola que ho siguin de conformitat amb l’article 30.1.b), c), d), e), f), g) i h) dels Estatuts de la Universitat.
»5. La mesa electoral ha de ser integrada pel professor de més edat, que actuarà com a president, pel professor de menys edat, que actuarà com a secretari, i per l’alumne de més edat.
»6. La candidatura que obtingui el nombre més alt de vots serà tramesa per la mesa electoral al Rector perquè faci el nomenament corresponent.»

En conseqüència, donant compliment a les previsions establertes a l’article transcrit, s’estableix el següent:

  1. Els candidats han de presentar la candidatura entre els dies 19 i 29 de gener de 2024, ambdós inclosos.
  2. La Comissió Electoral comunicarà al degà o director d’escola en funcions els candidats acceptats en un termini màxim de tres dies hàbils.
  3. El degà o director d’escola en funcions, a partir de la recepció de la comunicació dels candidats presentats i amb una antelació mínima de dos dies, ha de convocar sessió extraordinària de la junta de facultat o escola perquè elegeixi un nou degà o director d’escola. La sessió indicada s’ha de realitzar entre els dies 5 i 9 de febrer de 2024, ambdós inclosos.

5. Així mateix, el procés electoral a degà o director d’escola s’ha de regir pel que disposa l’article 22 de la normativa electoral de la Universitat:

«1. Les eleccions als òrgans de govern unipersonals s’han de fer per votació, efectuada mitjançant una papereta en la qual pot figurar el nom d’un sol candidat. També es pot votar en blanc.
»2. Les paperetes en què hi hagi més d’un nom o que no siguin en blanc es declararan nul·les.
»3. Quedarà proclamat el candidat que obtingui el nombre més alt de vots. 
»4. En cas d’empat en una primera votació, es realitzaran, en dies successius, fins a dues votacions més entre els candidats que hagin obtingut un nombre més alt de vots. Si l’empat persisteix, s’aplicaran els criteris següents: 

»a) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat en els cossos docents universitaris.
»b) Si l’empat es produeix entre professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat com a tal.
»c) Si l’empat es produeix entre professorat funcionari i professorat contractat, quedarà proclamat el candidat amb més antiguitat. En aquesta antiguitat es computarà tant el temps transcorregut en qualitat de funcionari docent com el transcorregut en qualitat de professor contractat.

»Si una vegada aplicats els criteris indicats a les lletres anteriors encara persisteix l’empat, es dirimirà a favor del candidat de més edat.
»5. Si, convocades eleccions, no s’hi ha presentat cap candidat, el Consell de Direcció adoptarà les mesures necessàries per resoldre transitòriament aquesta situació i podrà designar els òrgans de govern de caràcter unipersonal de manera extraordinària per períodes que no podran excedir els sis mesos.»

6. Els degans o directors d’escola continuaran en funcions fins al nomenament i la presa de possessió dels degans o directors electes.

7. Un cop hagin tingut lloc les eleccions, s’han de comunicar immediatament els noms de les persones elegides al Rector i a la Secretària General.

Calendari electoral

  • Dia 15 de novembre de 2023: el Consell de Direcció obre el procés electoral.
  • Dia 16 de novembre de 2023 (FOU extr. núm. 561): publicació de la convocatòria d'eleccions.
  • Dia 14 de desembre de 2023 (FOU extr. núm. 563): publicació dels representants dels estudiants i del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis a les juntes de facultat o escola.
  • Del dia 19 al 29 de gener de 2024: presentació de candidatures davant la Comissió Electoral mitjançant escrit, segons el model oficial, de la persona interessada presentat al Registre General de la Universitat (Son Lledó) –registre electrònic–, i adreçat a la Secretària General de la Universitat.
  • Dia 26 de gener de 2024 (FOU núm. 566): publicació dels representants dels professors a les juntes de facultat o escola.
  • Dia 31 de gener de 2024: la Comissió Electoral publicarà els candidats presentats i els comunicarà als degans o directors en funcions.
  • Del dia 31 de gener de 2024 fins a les 13 hores de dos dies abans del dia en què tinguin lloc les eleccions: presentació del vot anticipat als punts de suport en matèria de registre de les seus universitàries.
  • Del dia 31 de gener de 2024 fins a les 13 hores del dia anterior al de les eleccions: presentació del vot anticipat a l’Oficina Principal de Suport en Matèria de Registres (Son Lledó).
  • Del dia 5 al 9 de febrer de 2024: eleccions.
  • Dia 12 de febrer de 2024: data límit de comunicació dels noms de les persones elegides al Rector i a la Secretària General.