14952. ACORD EXECUTIU del dia 7 de juny de 2023 pel qual es crea la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la UIB.
El Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d'avui, fent ús de la competència que li atribueix l'article 27.1.a) i h) dels Estatuts d'aquesta universitat, ha acordat de crear la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la UIB, en els termes següents:
Article 1. Creació i finalitat
- Es crea la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials, com a òrgan permanent de la Universitat de les Illes Balears.
- La finalitat bàsica d’aquesta comissió és assegurar que el web i els perfils a les xarxes socials de la Universitat de les Illes Balears, com a canals de comunicació institucionals que projecten la imatge de la institució cap a l’exterior i com a eina de treball per a la comunitat universitària, compleixen els principis següents:
- Simplicitat de la navegació. L’estructura del web i dels portals interns ha de fer possible que els usuaris trobin de manera ràpida i senzilla allò que cerquen.
- L’usuari és al centre. El web i els portals interns s’han de construir a partir de les necessitats dels usuaris. Això suposa tenir en compte els diferents tipus de públics i els seus interessos, i facilitar-los la manera d’accedir a la informació d’interès i de comprendre-la.
- Claredat dels continguts. L’organització dels continguts ha de prioritzar la claredat informativa que faciliti la comprensió dels tràmits i procediments.
- Informació actualitzada i referenciada en el temps. La informació ha d’estar actualitzada i, en cas que caduqui, ha de contenir la data de vigència.
- Accessibilitat. La informació ha d’arribar a tots els usuaris de la xarxa sense cap impediment, independentment de les seves circumstàncies i dels dispositius que emprin per accedir a aquesta informació.
- Homogeneïtat gràfica i textual. La identitat de marca de la UIB s’ha de veure reflectida de manera homogènia en els diferents espais web de la Universitat, tant de manera gràfica i visual com en el to de veu (copy) dels textos.
- Aposta pels continguts visuals. La claredat informativa dels textos ha d’anar acompanyada d’una línia gràfica que doni importància als continguts visuals (vídeos, infografies, fotografies).
- La seu electrònica de la Universitat es regula mitjançant la seva normativa específica i subsidiàriament mitjançant aquest acord.
- Queden excloses de l’àmbit d’aquesta comissió les aplicacions a les quals s’accedeix amb una interfície web o aplicació mòbil, com ara UIBdigital o la plataforma de teleeducació.
Article 2. Funcions
Són funcions de la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la Universitat de les Illes Balears les següents:
- Definir l’arquitectura de la informació del web de la Universitat.
- Definir l’arquitectura de la informació del portal intern de la Universitat.
- Definir el llibre d’estil de les publicacions en línia, el qual definirà la imatge gràfica i les característiques de la redacció que han de tenir els espais de publicació.
- Definir els criteris per a la informació que hi ha d'haver a la pàgina principal.
- Vigilar l’accessibilitat a les publicacions web, en coordinació amb la Unitat Responsable d’Accessibilitat.
- Coordinar l’edició de continguts en línia.
- Definir els criteris per publicar continguts a través dels perfils institucionals a les xarxes socials, que es recullen a la guia d’usos per a les xarxes socials de la UIB.
- Proposar al Consell de Direcció d’eliminar de la xarxa les publicacions que contravinguin a les directrius d'aquesta comissió.
- Aquelles funcions que li pugui encarregar el Consell de Direcció.
Article 3. Composició
La Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la Universitat de les Illes Balears la integren les persones següents:
- La vicerectora amb competències en tecnologies de la informació i comunicació, que la presidirà.
- El vicerector amb competències en la comunicació i la imatge institucional.
- Un membre del Servei de Comunicació.
- Un membre del Servei d’Identitat i Cultura Institucional.
- Un membre del Servei d’Aplicacions i Serveis TIC.
- Un membre de la Unitat Responsable d'Accessibilitat.
- Altres que pugui designar el Rector de la Universitat.
La presidència podrà convidar altres persones de manera puntual en funció dels temes a tractar.
Disposició addicional
Única. Denominacions
Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
Disposició final
Única. Entrada en vigor
Aquesta disposició entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.
Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot