logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 555 - Any  XXXVIII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 16 de juny de 2023
Consell de Direcció

14952. ACORD EXECUTIU del dia 7 de juny de 2023 pel qual es crea la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la UIB.

El Consell de Direcció, a la sessió ordinària del dia d'avui, fent ús de la competència que li atribueix l'article 27.1.a) i h) dels Estatuts d'aquesta universitat, ha acordat de crear la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la UIB, en els termes següents:

Article 1. Creació i finalitat

  1. Es crea la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials, com a òrgan permanent de la Universitat de les Illes Balears.
  2. La finalitat bàsica d’aquesta comissió és assegurar que el web i els perfils a les xarxes socials de la Universitat de les Illes Balears, com a canals de comunicació institucionals que projecten la imatge de la institució cap a l’exterior i com a eina de treball per a la comunitat universitària, compleixen els principis següents:
    1. Simplicitat de la navegació. L’estructura del web i dels portals interns ha de fer possible que els usuaris trobin de manera ràpida i senzilla allò que cerquen.
    2. L’usuari és al centre. El web i els portals interns s’han de construir a partir de les necessitats dels usuaris. Això suposa tenir en compte els diferents tipus de públics i els seus interessos, i facilitar-los la manera d’accedir a la informació d’interès i de comprendre-la.
    3. Claredat dels continguts. L’organització dels continguts ha de prioritzar la claredat   informativa que faciliti la comprensió dels tràmits i procediments. 
    4. Informació actualitzada i referenciada en el temps. La informació ha d’estar actualitzada i, en cas que caduqui, ha de contenir la data de vigència.
    5. Accessibilitat. La informació ha d’arribar a tots els usuaris de la xarxa sense cap impediment, independentment de les seves circumstàncies i dels dispositius que emprin per accedir a aquesta informació.
    6. Homogeneïtat gràfica i textual. La identitat de marca de la UIB s’ha de veure reflectida de manera homogènia en els diferents espais web de la Universitat, tant de manera gràfica i visual com en el to de veu (copy) dels textos.
    7. Aposta pels continguts visuals. La claredat informativa dels textos ha d’anar acompanyada d’una línia gràfica que doni importància als continguts visuals (vídeos, infografies, fotografies).
  3. La seu electrònica de la Universitat es regula mitjançant la seva normativa específica i subsidiàriament mitjançant aquest acord.
  4. Queden excloses de l’àmbit d’aquesta comissió les aplicacions a les quals s’accedeix amb una interfície web o aplicació mòbil, com ara UIBdigital o la plataforma de teleeducació.

Article 2. Funcions

Són funcions de la Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la Universitat de les Illes Balears les següents:

  1. Definir l’arquitectura de la informació del web de la Universitat.
  2. Definir l’arquitectura de la informació del portal intern de la Universitat.
  3. Definir el llibre d’estil de les publicacions en línia, el qual definirà la imatge gràfica i les característiques de la redacció que han de tenir els espais de publicació.
  4. Definir els criteris per a la informació que hi ha d'haver a la pàgina principal.
  5. Vigilar l’accessibilitat a les publicacions web, en coordinació amb la Unitat Responsable d’Accessibilitat.
  6. Coordinar l’edició de continguts en línia.
  7. Definir els criteris per publicar continguts a través dels perfils institucionals a les xarxes socials, que es recullen a la guia d’usos per a les xarxes socials de la UIB.
  8. Proposar al Consell de Direcció d’eliminar de la xarxa les publicacions que contravinguin a les directrius d'aquesta comissió.
  9. Aquelles funcions que li pugui encarregar el Consell de Direcció.

Article 3. Composició

La Comissió de Coordinació de Continguts del Web i les Xarxes Socials de la Universitat de les Illes Balears la integren les persones següents:

  • La vicerectora amb competències en tecnologies de la informació i comunicació, que la presidirà.
  • El vicerector amb competències en la comunicació i la imatge institucional.
  • Un membre del Servei de Comunicació.
  • Un membre del Servei d’Identitat i Cultura Institucional.
  • Un membre del Servei d’Aplicacions i Serveis TIC.
  • Un membre de la Unitat Responsable d'Accessibilitat.
  • Altres que pugui designar el Rector de la Universitat.

La presidència podrà convidar altres persones de manera puntual en funció dels temes a tractar.

Disposició addicional

Única. Denominacions

Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.

Disposició final

Única. Entrada en vigor

Aquesta disposició entrarà en vigor l’endemà de publicar-se al Full Oficial de la Universitat de les Illes Balears.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot