logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 544 - Any  XXXVIII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 18 de novembre de 2022
Consell de Govern

14664. ACORD NORMATIU del dia 4 de novembre de 2022 pel qual es modifica l'Acord normatiu 6096/2003, de 18 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament de l'Institut Universitari d'Investigacions en Ciències de la Salut (IUNICS).

D’acord amb les previsions de l'article 21.2.26 i 37 dels Estatuts d'aquesta universitat, el Consell de Govern, a la sessió del dia d’avui, ha aprovat la modificació de l'Acord normatiu 6096/2003, de 18 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament de l'Institut Universitari d'Investigacions en Ciències de la Salut (IUNICS) (FOU núm. 215, de 14 de març), modificat per l’Acord normatiu 7655/2006, de 26 de setembre (FOU núm. 272, de 20 d’octubre).

Article 1. Modificacions

Tot seguit s’expressa com queden modificats els articles que s’indiquen:

1. Es modifica la redacció de l’article 2 (Règim jurídic). A partir d’ara serà aquesta:

«El IUNICS es regeix per:

»a) La Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, l’Acord normatiu 12843/2018, de 24 de juliol, pel qual s'aprova la normativa reguladora dels instituts universitaris de recerca de la Universitat de les Illes Balears, i les disposicions complementàries de desenvolupament, de caràcter estatal i autonòmic.

»b) Els Estatuts de la UIB i les disposicions de desenvolupament aplicables al cas.

»c) El reglament de l’Institut.

»d) Les normes de la Conselleria de Salut i Consum i les normes dictades per al funcionament dels centres sanitaris on s’ubiquin la seu o les seus del IUNICS.»

2. Es modifica la redacció de l’article 4 (Domicili) en el sentit següent:

«El IUNICS té el domicili al campus de la UIB, carretera de Valldemossa, km 7,5, 07122 Palma. Això no obstant, les seves activitats es poden desenvolupar a les seus del IUNICS que estableixin la UIB i la Conselleria de Salut i Consum.»

3. La nova redacció de l’article 6 (Òrgans de govern) és la següent:

«Els òrgans de govern del IUNICS són:

»a) El Consell Rector.

»b) El Consell de l’Institut.

»c) El director, el subdirector i el secretari.»

4. Es modifica la redacció del segon apartat de l’article 7 (Consell Rector) en el sentit següent:

«2. El Consell Rector s'ha de reunir tantes vegades com ho demanin el president o els representants de les institucions d'aquest, i com a mínim una vegada a l’any.»

5. A partir d’ara, la nova redacció del tercer apartat de l’article 7 (Consell Rector) és la següent:

«3. Són funcions del Consell Rector:

»a) Aprovar, a proposta del director del IUNICS, el pressupost i els comptes anuals del IUNICS.

»b) Aprovar els objectius i el programa anual d'activitats del IUNICS.

»c) Aprovar la Memòria anual.

»d) Proposar al Rector de la Universitat de les Illes Balears el nomenament i el cessament del director del IUNICS, d'acord amb la normativa existent.

»e) Ratificar els criteris relatius a la dinàmica de constitució de les àrees i els grups d'investigació i al reconeixement de la condició d'investigador del IUNICS.

»f) Elevar al Consell de Govern de la UIB la modificació d'aquest reglament.

»g) Aprovar l'adscripció o el cessament dels investigadors i grups d'investigació de l'Institut proposats pel Consell de l'Institut. Per fer-ho és necessària la unanimitat del Consell Rector.

»h) Avaluar, en períodes màxims de dos anys, les activitats d'investigació i docents del IUNICS mitjançant l'ajuda d'auditories externes i aplicar-ne les recomanacions quan es consideri oportú.

»i) Les que els Estatuts de la Universitat assignin al Consell dels instituts universitaris, quan siguin d'aplicació a aquest.

»j) Totes les altres qüestions i incidències que afectin el funcionament del IUNICS.»

6. S’introdueix una modificació al segon apartat de l’article 9 (Consell de l’Institut), el qual resta de la forma següent:

«2. És presidit pel director del IUNICS i format per:

»a) Tots els membres del PDI doctors de la UIB i tots els investigadors doctors pertanyents a altres institucions adscrits a l’Institut.

»b) Fins a un representant dels membres honoraris i dels investigadors col·laboradors.

»c) Dos representants del personal investigador en formació (doctorands).

»d) Dos representants del personal investigador doctor contractat amb càrrec a programes, contractes o projectes desenvolupats per l'Institut.

»e) Un representant del personal administratiu i tècnic.»

7. Es modifica la redacció del tercer apartat de l’article 9 (Consell de l’Institut). A partir d’ara serà aquesta:

«3. Són funcions del Consell de l'Institut proposar al Consell Rector, per mitjà del director:

»a) El pressupost i els comptes anuals del IUNICS.

»b) Els objectius i el programa anual d'activitats del IUNICS i avaluar-ne el desenvolupament.

»c) La constitució i modificació de les àrees d'investigació i dels grups d'investigació.

»d) El reconeixement i el cessament de la condició d'investigador del IUNICS.

»e) Les normes generals de selecció i contractació del personal.

»f) Una terna d'investigadors per al nomenament del director del IUNICS.

»Així mateix, desenvolupa les competències atribuïdes per l’article 18.2 (Consell de l’IUR) de l’Acord normatiu 12843/2018, de 24 de juliol, pel qual s'aprova la normativa reguladora dels instituts universitaris de recerca de la Universitat de les Illes Balears.»

8. Es modifica la redacció del primer paràgraf de l’apartat 4 de l’article 9 (Consell de l’Institut). A partir d’ara serà aquesta:

«El Consell de l'Institut s'ha de reunir de forma ordinària una vegada l’any, i de forma extraordinària, a instàncies del Consell Rector, del director de l'Institut o sempre que ho demanin la meitat més un dels seus membres

9. Es canvia la numeració de tots els articles amb l’expressió «bis» i es numeren de bell nou tots els posteriors.

10. L’article 9 bis (Claustre científic de l’Institut) es converteix en 10 i es modifica la redacció del primer apartat en el sentit següent:

«1. El Claustre científic de l'Institut és l'òrgan de deliberació de l'Institut. És presidit pel director d'aquest institut i constituït pels investigadors de cada grup d'investigació competitiu en què s'estructura el IUNICS, un representant dels investigadors en formació, un representant dels investigadors associats, un representant del personal de suport científic i un representant del personal d'administració. El secretari del Claustre científic de l'Institut serà elegit a la primera sessió de l'òrgan indicat.»

11. Es modifica la redacció del tercer apartat del nou article 10 (Claustre científic de l’Institut). A partir d’ara serà aquesta:

«3. El Claustre científic de l'Institut serà convocat pel director de l'Institut. Així mateix, podrà reunir-se a iniciativa del director o, d'almenys, un terç dels seus membres.»

12. S’introdueix un nou article 12 (El subdirector del IUNICS), amb el pertinent canvi de numeració dels següents. Aquest nou article tindrà la redacció següent:

«Article 12. El subdirector del IUNICS

»1. El subdirector serà nomenat pel Rector a proposta del director, amb el vistiplau del Consell de l’Institut.

»2. Són competències del subdirector del IUNICS:

»a) Assistir el director en les seves funcions i coordinar i dirigir les activitats que li assigni el director.

»b) Substituir el director en cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del director.

»c) Qualssevol altres que li puguin encomanar el Consell de l’Institut o els òrgans de govern de la Universitat, o que li puguin atribuir el reglament de règim intern, el conveni de creació i qualssevol altres reglaments universitaris.»

13. S’introdueix un nou article 13 (El secretari del IUNICS), amb el pertinent canvi de numeració dels següents. La redacció d’aquest article serà aquesta:

«Article 13. El secretari del IUNICS

»1. El secretari serà nomenat pel Rector a proposta del director, amb el vistiplau del Consell de l’Institut.

»2. Són competències del secretari del IUNICS:

»a) Actuar com a fedatari de les actes i els acords dels òrgans del IUNICS.

»b) Custodiar els llibres d'actes i expedir els certificats dels acords i de tots els actes o fets que constin als documents oficials del IUNICS. Així mateix, li correspon, amb l'ajut del personal d'administració i serveis adscrit al IUNICS, de confeccionar tots els escrits de caràcter administratiu o econòmic que li encarregui el director.

»c) Col·laborar en les tasques de direcció del IUNICS, juntament amb el director i subdirector.

»d) Qualssevol altres que li puguin encomanar el Consell de l’Institut o els òrgans de govern de la Universitat o que li puguin atribuir el reglament de règim intern, el conveni de creació i qualssevol altres reglaments universitaris.

»3. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del secretari, l'ha de substituir interinament la persona que, a aquest efecte, designi el director.»

14. Es modifica la redacció del primer apartat del nou article 14 (Àrees d’investigació) en el sentit següent:

«1. El IUNICS s'organitzarà funcionalment en àrees d'investigació. Les àrees seran formades pel conjunt de grups de recerca amb línies d'investigació afins. Aquestes dues àrees són:

»a) Neurociències.

»b) Malalties d’Alta Prevalença, Nutrició i Salut Global.»

15. Es modifica la redacció del quart apartat del nou article 15 (Grups d’investigació). A partir d’ara serà aquesta:

«4. Periòdicament, el Consell de l'Institut ha d'avaluar l'activitat científica del grup d’investigació, la seva viabilitat i l'interès per al IUNICS, i en pot recomanar al Consell Rector la transformació, la fusió amb altres grups d'investigació o l'extinció. Només es consideraran com a grups competitius els que superin els estàndards de qualitat que estableixi l'Institut. Els que no arribin a aquesta categoria podran pertànyer a l'Institut només com a grups associats a l'Institut, mentre no arribin a la categoria de grup competitiu.»

Article 2

Es disposa la publicació com a annex del text íntegre resultant de la modificació de l'Acord normatiu 6096/2003.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin

Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot

Annex

Títol I. Definició jurídica

Article 1. Naturalesa

  1. L’Institut Universitari d’Investigacions en Ciències de la Salut (IUNICS) es crea pel Decret 72/2002, de 17 de maig, del Consell de Govern de les Illes Balears, a proposta del conseller d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears, coneguda la proposta del Consell Social de la Universitat de les Illes Balears i amb l’aprovació prèvia de la Junta de Govern de la Universitat, tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 10.3 i 8.2 de la Llei orgànica 6/2001, d’universitats (LOU), de 21 de desembre.
  2. El Decret 72/2002, de 17 de maig, posa de manifest que per al desenvolupament i la consolidació del IUNICS es requereix la participació de la Conselleria de Salut i Consum del Govern de les Illes Balears. Amb data 9 d’octubre de 2002 es va signar un conveni entre la Universitat de les Illes Balears i la Conselleria de Salut i Consum del Govern de les Illes Balears per desenvolupar i consolidar el IUNICS.

Article 2. Règim jurídic

El IUNICS es regeix per:

  1. La Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, l’Acord normatiu 12843/2018, de 24 de juliol, pel qual s'aprova la normativa reguladora dels instituts universitaris de recerca de la Universitat de les Illes Balears, i les disposicions complementàries de desenvolupament, de caràcter estatal i autonòmic.
  2. Els Estatuts de la UIB i les disposicions de desenvolupament aplicables al cas.
  3. El reglament de l’Institut.
  4. Les normes de la Conselleria de Salut i Consum i les normes dictades per al funcionament dels centres sanitaris on s’ubiquin la seu o les seus del IUNICS.

Article 3. Denominació

La denominació de l’institut universitari objecte d’aquest reglament és: Institut Universitari d’Investigacions en Ciències de la Salut (IUNICS). Aquesta denominació i el seu acrònim (IUNICS) han de figurar en tots els documents, convenis, projectes i contractes d’investigació, assaigs clínics, publicacions, etc., promoguts pel IUNICS.

Article 4. Domicili

El IUNICS té el domicili al campus de la UIB, carretera de Valldemossa, km 7,5, 07122 Palma. Això no obstant, les seves activitats es poden desenvolupar a les seus del IUNICS que estableixin la UIB i la Conselleria de Salut i Consum.

Títol II. Objectius

Article 5. Finalitats

  1. El IUNICS es dedicarà a la investigació científica i tecnològica en l’àrea de les Ciències de la Salut, i també desenvoluparà activitats docents de tercer cicle universitari i cursos de postgrau en l’àrea de Ciències de la Salut.
  2. Per al compliment de les finalitats previstes, el IUNICS desenvoluparà les activitats següents:
    1. Impulsar i coordinar la investigació científica en Ciències de la Salut, en particular la que desenvolupin els grups d’investigació que l’integrin.
    2. Promoure la captació de recursos públics i privats, a fi d’obtenir mitjans complementaris a les possibles aportacions de les institucions participants.
    3. Difondre els avenços científics que siguin resultat de les activitats del IUNICS, a fi que siguin útils a la comunitat científica i a la societat. Difondre en tots els sectors relacionats amb l’atenció de la salut la importància de la investigació científica d’excel·lència, no solament pel seu valor intrínsec, sinó també com un estímul i garantia del desenvolupament i millora de l’atenció sanitària.
    4. Promoure la preparació i el desenvolupament de projectes i protocols dels grups d’investigació del IUNICS i donar-hi suport.
    5. Relacionar i coordinar la seva activitat investigadora amb la de centres i entitats homòlegs, nacionals i estrangers, i participar en projectes d’investigació i programes d’activitat conjunts.
    6. Assessorar tècnicament en el camp de les Ciències de la Salut, de manera que s’aporti la valoració científica necessària, i suggerir les recomanacions oportunes a fi de millorar els resultats.
    7. Participar en activitats docents que portin a l’obtenció de títols propis de la Universitat de les Illes Balears i del grau de doctor, com també les activitats docents de formació continuada relacionades amb la investigació en Ciències de la Salut. Els cursos que es facin al IUNICS amb aquest caràcter s’han d’ajustar a les normes vigents per a aquests de la Universitat de les Illes Balears i a les normes d’acreditació de formació continuada de la Conselleria de Salut i Consum.
    8. Qualsevol altra activitat que tingui per objecte fonamental complir les finalitats fundacionals del IUNICS, d’aquest reglament i dels Estatuts de la Universitat de les Illes Balears, com també col·laborar en l’exercici de les seves competències amb els òrgans de caràcter general de la Universitat, els seus instituts, facultats, escoles i departaments.

Títol III. Organització

Article 6. Òrgans de govern

Els òrgans de govern del IUNICS són:

  1. El Consell Rector.
  2. El Consell de l’Institut.
  3. El director, el subdirector i el secretari.

Article 7. Consell Rector

  1. El Consell Rector és format pel Rector i quatre representants de la UIB, el titular i dos representants de la Conselleria de Salut i Consum, un representant de la conselleria competent en matèria d’Universitat i un representant de la conselleria amb competència específica en matèria de recerca.
  2. El Consell Rector s'ha de reunir tantes vegades com ho demanin el president o els representants de les institucions d'aquest, i com a mínim una vegada a l’any.
  3. Són funcions del Consell Rector:
    1. Aprovar, a proposta del director del IUNICS, el pressupost i els comptes anuals del IUNICS.
    2. Aprovar els objectius i el programa anual d'activitats del IUNICS.
    3. Aprovar la Memòria anual.
    4. Proposar al Rector de la Universitat de les Illes Balears el nomenament i el cessament del director del IUNICS, d'acord amb la normativa existent.
    5. Ratificar els criteris relatius a la dinàmica de constitució de les àrees i els grups d'investigació i al reconeixement de la condició d'investigador del IUNICS.
    6. Elevar al Consell de Govern de la UIB la modificació d'aquest reglament.
    7. Aprovar l'adscripció o el cessament dels investigadors i grups d'investigació de l'Institut proposats pel Consell de l'Institut. Per fer-ho és necessària la unanimitat del Consell Rector.
    8. Avaluar, en períodes màxims de dos anys, les activitats d'investigació i docents del IUNICS mitjançant l'ajuda d'auditories externes i aplicar-ne les recomanacions quan es consideri oportú.
    9. Les que els Estatuts de la Universitat assignin al Consell dels instituts universitaris, quan siguin d'aplicació a aquest.
    10. Totes les altres qüestions i incidències que afectin el funcionament del IUNICS.
  4. El Consell Rector pot constituir, entre els seus membres, una comissió permanent. Les funcions d’aquesta comissió seran les que li delegui el Consell Rector.
  5. El Consell Rector, per unanimitat, pot encomanar al Consell de l’Institut l’execució de qualsevol de les funcions enumerades abans.

Article 8. President, vicepresident i secretari del Consell Rector

  1. El Consell Rector ha de tenir un president, un vicepresident i un secretari, a més dels vocals.
  2. La presidència del Consell Rector correspon al Rector de la UIB, i la vicepresidència, al titular de la Conselleria de Salut i Consum.
  3. El president del Consell Rector gaudeix de la representació d’aquest Consell i en dirigeix les deliberacions.
  4. El vicepresident del Consell Rector ha de substituir el president en les seves funcions en cas d’incapacitat o absència.
  5. El director del IUNICS actua com a secretari del Consell Rector i com a tal estén acta de les sessions del Consell, estén certificats dels acords adoptats amb el vistiplau del president i és el responsable de la documentació i de fer els tràmits preceptius. Té veu, però no vot.

Article 9. Consell de l’Institut

  1. És l’òrgan de participació dels membres del IUNICS.
  2. És presidit pel director del IUNICS i format per:
    1. Tots els membres del PDI doctors de la UIB i tots els investigadors doctors pertanyents a altres institucions adscrits a l’Institut.
    2. Fins a un representant dels membres honoraris i dels investigadors col·laboradors.
    3. Dos representants del personal investigador en formació (doctorands).
    4. Dos representants del personal investigador doctor contractat amb càrrec a programes, contractes o projectes desenvolupats per l'Institut.
    5. Un representant del personal administratiu i tècnic.
  3. Són funcions del Consell de l'Institut proposar al Consell Rector, per mitjà del director:
    1. El pressupost i els comptes anuals del IUNICS.
    2. Els objectius i el programa anual d'activitats del IUNICS i avaluar-ne el desenvolupament.
    3. La constitució i modificació de les àrees d'investigació i dels grups d'investigació.
    4. El reconeixement i el cessament de la condició d'investigador del IUNICS.
    5. Les normes generals de selecció i contractació del personal.
    6. Una terna d'investigadors per al nomenament del director del IUNICS.
      Així mateix, desenvolupa les competències atribuïdes per l’article 18.2 (Consell de l’IUR) de l’Acord normatiu 12843/2018, de 24 de juliol, pel qual s'aprova la normativa reguladora dels instituts universitaris de recerca de la Universitat de les Illes Balears.
  4. El Consell de l'Institut s'ha de reunir de forma ordinària una vegada l’any, i de forma extraordinària, a instàncies del Consell Rector, del director de l'Institut o sempre que ho demanin la meitat més un dels seus membres.
    Els acords del Consell de l’Institut s’adopten per majoria dels presents convocats degudament, i les situacions d’empat es resolen amb el vot de qualitat del director.

Article 10. Claustre científic de l’Institut

  1. El Claustre científic de l'Institut és l'òrgan de deliberació de l'Institut. És presidit pel director d'aquest institut i constituït pels investigadors de cada grup d'investigació competitiu en què s'estructura el IUNICS, un representant dels investigadors en formació, un representant dels investigadors associats, un representant del personal de suport científic i un representant del personal d'administració. El secretari del Claustre científic de l'Institut serà elegit a la primera sessió de l'òrgan indicat.
  2. El Claustre científic de l’Institut té com a funció proposar al Consell de l’Institut, per a l’estudi, aprovació i, si escau, elevació al Consell Rector del IUNICS, totes aquelles mesures que consideri convenients per al millor funcionament de les activitats científiques, entre les quals s’inclou la modificació d’aquest reglament.
  3. El Claustre científic de l'Institut serà convocat pel director de l'Institut. Així mateix, podrà reunir-se a iniciativa del director o, d'almenys, un terç dels seus membres.

Article 11. El director del IUNICS

  1. El director té per funció gestionar i executar les funcions assignades al Consell de l’Institut.
  2. El director del IUNICS és un investigador d’aquest institut.
  3. El Consell Rector pot crear la figura d'un subdirector i un secretari, i ha d'establir a l'acord de creació les funcions que ha de desenvolupar cada un dels dos.
  4. Les funcions del director són:
    1. Promoure la investigació de qualitat en l’àmbit de les Ciències de la Salut.
    2. Fer efectives les indicacions que dicti el Consell Rector.
    3. Elaborar els pressuposts d’acord amb les propostes del Consell de l’Institut.
    4. Vetllar per l’administració del patrimoni i dels béns del IUNICS.
    5. Elaborar la Memòria anual i altres documents que hagi de presentar a les autoritats administratives, universitàries i sanitàries, d’acord amb la legislació vigent.
    6. Harmonitzar el funcionament de les àrees d’investigació, dels grups investigadors i del personal del IUNICS per aconseguir la sinergia necessària.
  5. El director del IUNICS l’ha de nomenar el Rector, d’acord amb el procediment que estableixen els Estatuts de la UIB. La durada del mandat del director és la que prevegin els Estatuts de la UIB.

Article 12. El subdirector del IUNICS

  1. El subdirector serà nomenat pel Rector a proposta del director, amb el vistiplau del Consell de l’Institut.
  2. Són competències del subdirector del IUNICS:
    1. Assistir el director en les seves funcions i coordinar i dirigir les activitats que li assigni el director.
    2. Substituir el director en cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del director.
    3. Qualssevol altres que li puguin encomanar el Consell de l’Institut o els òrgans de govern de la Universitat, o que li puguin atribuir el reglament de règim intern, el conveni de creació i qualssevol altres reglaments universitaris.

Article 13. El secretari del IUNICS

  1. El secretari serà nomenat pel Rector a proposta del director, amb el vistiplau del Consell de l’Institut.
  2. Són competències del secretari del IUNICS:
    1. Actuar com a fedatari de les actes i els acords dels òrgans del IUNICS.
    2. Custodiar els llibres d'actes i expedir els certificats dels acords i de tots els actes o fets que constin als documents oficials del IUNICS. Així mateix, li correspon, amb l'ajut del personal d'administració i serveis adscrit al IUNICS, de confeccionar tots els escrits de caràcter administratiu o econòmic que li encarregui el director.
    3. Col·laborar en les tasques de direcció del IUNICS, juntament amb el director i subdirector.
    4. Qualssevol altres que li puguin encomanar el Consell de l’Institut o els òrgans de govern de la Universitat o que li puguin atribuir el reglament de règim intern, el conveni de creació i qualssevol altres reglaments universitaris.
  3. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o recusació del secretari, l'ha de substituir interinament la persona que, a aquest efecte, designi el director.

Article 14. Àrees d’investigació

  1. El IUNICS s'organitzarà funcionalment en àrees d'investigació. Les àrees seran formades pel conjunt de grups de recerca amb línies d'investigació afins. Aquestes dues àrees són:
    1. Neurociències.
    2. Malalties d’Alta Prevalença, Nutrició i Salut Global.
  2. Cada àrea ha de nomenar un coordinador d’àrea. El coordinador ha de pertànyer a un grup competitiu de la comunitat autònoma de les Illes Balears. L’elecció del coordinador es farà mitjançant elecció entre els caps de grup que integren l’àrea.
  3. Cada àrea d’investigació ha de presentar un pla de recerca triennal on s’especifiquin els objectius que es preveu assolir durant aquest període. Anualment, cada àrea presentarà una memòria dels resultats obtinguts.

Article 15. Grups d’investigació

  1. El IUNICS s’organitza funcionalment en àrees d’investigació integrades per grups d’investigació, que són les unitats mínimes d’estructuració del IUNICS. Aquests grups són formats per investigadors amb afinitat científica, investigadors en formació, investigadors associats i, eventualment, personal de suport científic i personal d’administració. Aquests grups es classificaran en competitius i associats d’acord amb els criteris que estableixi la conselleria competent en matèria de recerca. Els grups que no s’inscriguin a cap àrea d’investigació romandran com a grups adscrits a direcció.
  2. Per demanar la creació d’un grup d’investigació s’ha d’acreditar l’existència d’antecedents científics i objectius comuns d’investigació a través de projectes i publicacions originals.
  3. Cada grup d’investigació ha d’identificar un investigador responsable d’aquest, el qual el representarà al Claustre científic de l’Institut.
  4. Periòdicament, el Consell de l'Institut ha d'avaluar l'activitat científica del grup d’investigació, la seva viabilitat i l'interès per al IUNICS, i en pot recomanar al Consell Rector la transformació, la fusió amb altres grups d'investigació o l'extinció. Només es consideraran com a grups competitius els que superin els estàndards de qualitat que estableixi l'Institut. Els que no arribin a aquesta categoria podran pertànyer a l'Institut només com a grups associats a l'Institut, mentre no arribin a la categoria de grup competitiu.

Article 16. Consell científic assessor extern

  1. Es crearà un consell científic assessor extern integrat per persones de reconegut prestigi que corresponguin a cada una de les àrees d’investigació del IUNICS.
  2. Aquest consell científic es reunirà cada any per avaluar les activitats d’investigació i docents del IUNICS. Periòdicament (cada tres anys) es faran auditories externes (les faran agències d’avaluació especialitzada), per poder-ne aplicar les recomanacions quan es consideri oportú.
  3. Aquest consell podrà proposar al Consell Rector l’adscripció o la baixa dels investigadors i/o grups d’investigació del IUNICS.

Títol IV. Personal

Article 17. Personal del IUNICS

El IUNICS serà format per:

  1. Investigadors. Són professionals de la UIB i del sistema sanitari de les Illes Balears que tenen una dedicació total o parcial a la investigació, integrats en algun dels grups d’investigació reconeguts pel IUNICS. Aquesta categoria requereix la ratificació explícita per part del Consell Rector del IUNICS. Es pot fer un conveni amb altres institucions d’investigació sobre l’adscripció d’investigadors o grups d’investigació.
  2. Investigadors en formació. Personal becari i contractat adscrit al IUNICS per al desenvolupament de projectes d’investigació específics.
  3. Investigadors associats. Participants de projectes d’investigació concrets, que no formen part d’un grup d’investigació reconegut al IUNICS.
  4. Investigadors visitants. Investigadors de centres d’investigació nacionals o estrangers, sabàtics, etc., que desenvolupin estades breus i clarament limitades en el temps al IUNICS.
  5. Personal de suport científic. Adscrits al IUNICS des de les institucions participants o contractats per complir aquestes funcions.
  6. Administració i serveis. Adscrits al IUNICS des de les institucions participants o contractats per complir aquestes funcions.

Article 18. Adscripcions del personal investigador

  1. Les adscripcions al IUNICS s’han de revisar cada tres anys d’acord amb una avaluació científica externa que encarregarà el Consell Rector.
  2. Són renovables d’acord amb els criteris que fixi el Consell de l’Institut i aprovi el Consell Rector.

Títol V. Recursos, pressuposts i gestió econòmica

Article 19. Recursos

Són recursos econòmics del IUNICS:

  1. Les aportacions que inicialment i periòdicament puguin realitzar les entitats participants en el IUNICS.
  2. Els productes o rendes dels seus béns o valors.
  3. Les subvencions que li siguin atorgades.
  4. Els ingressos obtinguts del desenvolupament dels seus programes i activitats.
  5. Els ingressos obtinguts de les seves activitats d’assessorament i l’emissió de dictàmens.
  6. Els altres ingressos extraordinaris que pugui rebre.
  7. Les donacions o aportacions que rebi.
  8. Qualsevol altre recurs que pugui rebre.

Article 20. Inventari

El IUNICS ha d’elaborar i mantenir actualitzat un inventari amb el següent:

  1. La llista actualitzada del personal de l’Institut.
  2. Equipament (equips científics, dotació informàtica, espai disponible, etc.).
  3. Producció científica de l’Institut (publicacions científiques, llibres, patents, sol·licituds de projectes, tesis doctorals, dictàmens, etc.).

Article 21. Gestió

  1. El Consell Rector pot proposar a la UIB i a la Conselleria de Salut i Consum que la gestió economicoadministrativa del IUNICS la porti a terme una fundació, amb indicació de les condicions de l’encàrrec i d’acord amb el patronat d’aquesta.
  2. En cas que la gestió econòmica del IUNICS la faci una fundació d’investigació, el director gerent d’aquesta també ha de formar part del Consell Rector, amb veu però sense vot, en les condicions que es determinin.

Article 22. Pressupost

  1. El pressupost del IUNICS ha de ser únic i equilibrat i comprendre la totalitat de les despeses i ingressos de l’institut.
  2. L’estructura del pressupost i el seu sistema s’han d’ajustar a la Llei general pressupostària, a les disposicions complementàries i a la normativa universitària i autonòmica.

Article 23. Elaboració i aprovació del pressupost

  1. L’avantprojecte del pressupost l’ha d’elaborar la direcció tenint en compte les propostes de despeses que li trametin els òrgans del IUNICS, inclosos tots els ingressos previsibles de la institució, i l’ha de donar a conèixer al Consell de l’Institut.
  2. Correspon al Consell Rector d’aprovar el pressupost abans de l’inici de cada any, i l’anterior es prorrogarà automàticament si no s’aprova el de l’exercici corresponent.

Article 24. Rendició de comptes

En acabar l’exercici a què es refereixi el pressupost, la direcció ha d’elaborar el compte general d’execució corresponent, el qual s’ha de trametre al Consell Rector perquè l’aprovi.

Títol VI: Reforma

Article 25. Reforma del reglament

  1. La reforma d’aquest reglament l’ha de presentar al Consell Rector el director del IUNICS, junt amb el text proposat i un informe raonat de la seva conveniència, ja sigui per iniciativa del Consell Rector, del director o del Consell de l’Institut. El Consell de l’Institut ha d’informar sobre qualsevol de les propostes.
  2. L’aprovació i la reforma del reglament s’han d’ajustar al que disposen els Estatuts de la UIB, la LOU i la normativa que la desplegui, i han de tenir l’informe favorable de la comissió mixta de seguiment del conveni entre la UIB i la Conselleria de Salut i Consum.