logo UIB Universitats - FOU

FULL OFICIAL

Núm. 536 - Any  XXXVII - I. DISPOSICIONS GENERALS Divendres, 20 de maig de 2022
Secretaria General

14491. RESOLUCIÓ de la Secretaria General del dia 19 de maig de 2022 per la qual es fa pública la versió consolidada de la instrucció sobre registre i punts de suport en matèria de registre.

L’article 11 (Suport en les relacions amb la UIB per mitjans electrònics. Dispositius d’accés, suport a distància i oficines de suport en matèria de registre) de l’Acord normatiu 14427/2022, de 23 de març, pel qual s’aprova el Reglament per a la implantació de l’administració electrònica a la Universitat de les Illes Balears, estableix, al primer apartat, que hi haurà una Oficina Principal de Suport en Matèria de Registres, que estarà situada a Son Lledó i que comptarà amb un o més punts de suport. L’apartat següent disposa que poden crear-se, modificar-se o suprimir-se altres oficines de suport, que tindran la consideració de punts de suport respecte a l’Oficina Principal.

L’article 12 (Punts de suport en matèria de registre) del reglament esmentat determina, a l’apartat 2, que els punts de suport específics estaran vinculats a determinades unitats administratives o, si escau, a procediments concrets. Segons les previsions del tercer apartat d’aquest mateix article, aquests punts poden situar-se a la seu de la unitat administrativa en la qual prestin serveis. Finalment, a l’apartat 4 s’atribueix a la Secretària General la creació d’aquests punts.

Per tot això i tenint en compte aquestes previsions, la Secretària General de la Universitat de les Illes Balears resol el següent:

  1. Crear els següents punts de suport en matèria de registre als edificis indicats a continuació, els quals estaran vinculats als serveis administratius situats als edificis respectius:
    1. Edifici Gaspar Melchor de Jovellanos
    2. Edifici Anselm Turmeda
    3. Edifici Guillem Cifre de Colonya
    4. Edifici Ramon Llull
    5. Hospital Universitari Son Espases
    6. Seu universitària d’Eivissa i Formentera
    7. Seu universitària de Menorca
    8. Servei d’Alumnes i Títols
  2. Aquests punts prestaran suport en matèria de registre d’acord amb les previsions del tercer apartat de l’article 11 del reglament indicat. A la seu electrònica de la Universitat de les Illes Balears se’n publicarà l’horari d’atenció al públic.
  3. Estaran habilitats per a la identificació i la signatura per autorització i per a l’expedició de còpies autèntiques els funcionaris designats a l’annex d’aquesta instrucció.

II. Registre propi de funcionaris habilitats

En virtut de la disposició transitòria única (Registre propi de funcionaris habilitats) de l’Acord executiu 14431/2022, de 23 de març, pel qual es crea i regula el registre de funcionaris habilitats per a la identificació i l'autenticació de ciutadans i per a la realització de còpies autèntiques en l'àmbit de la Universitat de les Illes Balears, s'estableix que la UIB disposarà d'un registre propi de funcionaris habilitats i dictarà resolució per la qual es nomenin aquests funcionaris.

En conseqüència, es nomenen i inscriuen en el registre de funcionaris habilitats els que consten a l'annex d'aquesta instrucció.

La resolució amb els nomenaments serà objecte de publicació en un proper FOU. Fins a aquest moment i per facilitar l'accés al registre electrònic a les persones i entitats no obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb la Universitat i que optin per acudir a l’oficina de suport en matèria de registres (apartat 4 de l’article 4 –Persones o entitats obligades a relacionar-se amb la Universitat de les Illes Balears per mitjans electrònics– de l’Acord normatiu 14427/2022), bastarà publicar-la a la seu electrònica.

III. Instrucció en matèria de registre

A l'article 21 (Registre Electrònic General de la Universitat de les Illes Balears) del Reglament per a la implantació de l’administració electrònica a la UIB es crea el Registre Electrònic General de la UIB (REG-UIB). En aquest article s'estableixen els principis bàsics del seu funcionament.

Mitjançant la present instrucció es donen algunes directrius bàsiques per actuar de manera adequada en el sistema de registre de la nova configuració del REG-UIB. Així doncs:

  1. Amb caràcter general, són objecte de registre d’entrada els escrits que donin lloc a l'inici d'un procediment administratiu que hagi de resoldre la Universitat.
  2. Cal recordar que tots els membres de la comunitat universitària han de fer servir els mitjans electrònics per als procediments que iniciïn amb la Universitat i, en particular, quan tinguin un procediment previst a la seu, encara que sigui el d’«instància genèrica». Aquests procediments ja incorporaran el registre corresponent quan calgui, atès que es tramiten mitjançant la seu electrònica de la Universitat de les Illes Balears.
  3. Els documents que rebin directament els òrgans, serveis i unitats administratives de la Universitat i que per la seva naturalesa hagin de registrar-se i no s'hagin registrat, s’han de trametre a l’oficina de suport de Son Lledó o al punt de suport que estigui situat al mateix edifici on es trobi la unitat administrativa que els hagi de tramitar, perquè hi doni el registre d’entrada.
  4. En el Registre Electrònic General no s'anotaran aquells escrits i comunicacions entre òrgans, serveis i unitats administratives de la pròpia universitat, encara que en pot quedar constància per mitjans interns, a través de la plataforma de tramitació electrònica de la UIB.
    En definitiva, es consideraran comunicacions internes aquelles comunicacions l'emissor i el receptor de les quals siguin òrgans, serveis i unitats administratives pertanyents a la UIB.
  5. Si el remitent és una persona física o una persona jurídica aliena a la UIB, el destinatari ha de ser un òrgan, servei o unitat administrativa d'aquesta universitat.
    Si el remitent és un òrgan, servei o unitat administrativa d'aquesta universitat, el destinatari pot ser un particular (persona física o jurídica) o una altra Administració pública. Si l'Administració pública de destinació està connectada a la plataforma SIR, l’assentament de sortida ha de contenir el document en format exclusivament electrònic, excepte que hi hagi raons funcionals o tècniques que ho desaconsellin.
    Només els tramitadors autoritzats poden emprar la plataforma SIR per presentar documents que s'hagin de remetre a altres administracions públiques i entitats del sector públic institucional previstes al segon apartat de l’article 21 del reglament esmentat anteriorment.
  6. Segons el contingut, no s’han de registrar:
    1. Els documents protocol·laris.
    2. Els documents que s'adjuntin com a annexos a una sol·licitud, un escrit o una comunicació.
    3. Els paquets o objectes que s'adjuntin al document de remissió d'aquests.
    4. Els documents de caràcter personal.
    5. Els documents que tinguin caràcter publicitari o de propaganda.
    6. Les comunicacions per fax o correu electrònic.
  7. Mentre no es disposi d'un mitjà específic a través de la plataforma de tramitació electrònica de la UIB, les convocatòries d'òrgans col·legiats de la Universitat han de dur registre de sortida.
  8. La seu electrònica de la Universitat de les Illes Balears ha de disposar d'una bústia específica perquè les persones interessades puguin fer-hi constar les queixes i els suggeriments, als quals no es donarà registre d’entrada. Fins que aquesta bústia no estigui disponible, s’ha de continuar utilitzant el procediment d'instància genèrica per donar-hi registre d'entrada sempre que la persona interessada així ho sol·liciti.

Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.

Palma, en la data de la signatura electrònica
La Secretària General,
Irene Nadal

Annex

  1. Catalina Roig Adrover
  2. Dolors Panadés Morey
  3. Margarita Calderón Blanco
  4. Margalida M. Moranta Prieto
  5. Margalida Prohens López
  6. M. Isabel Campos Cuenca
  7. Magdalena Obrador Garcia
  8. Ana Francisca Quesada Ruiz
  9. Cristina Rodríguez Blanco
  10. M. Magdalena Munar Tur
  11. M. Antònia Rosselló Llompart
  12. Catalina Maria Oliver Perelló
  13. Irene Mas Garcia
  14. M. José Sánchez Oliver
  15. Ignàsia Moyà Villar
  16. Margalida Mir Buades
  17. Domènec Garcies Gomila
  18. Maria Saletas Ordinas
  19. Isabel Oliver López-Guarch
  20. Gabriel Barceló Simó
  21. Maria Magdalena Cabot Mascaró
  22. Maria López Torres
  23. Marta Giménez García
  24. Joan Vicenç Serra Noguera
  25. Alejandro Forteza Oliver
  26. María Dolores Cazorla García
  27. Margalida Galmés Santandreu
  28. Maria Llabrés Grau
  29. M. Purificación Robles Marín
  30. M. Ángeles García de la Rica
  31. Miquela Juan Puigserver
  32. Alexandra Matas Cano
  33. Jesús Gorrias Pons
  34. Eduardo Vivancos Tarré
  35. Margalida Coll Grau
  36. Virgínia Ramon Álvarez
  37. Paula Hidalgo Marín
  38. Neus Esteva Llodrà
  39. Magdalena Font Batle
  40. Laura González Coll
  41. Adela Casasnovas Torres
  42. Ana Monterrubio Prieto
  43. Ana M. Padilla Salom
  44. M. Carmen Bermúdez de la Chica
  45. Laura Coll Borràs
  46. Maria Fiol Duran
  47. Joana M. Frontera Mesquida
  48. Maties Barceló Ribas
  49. M. Carmen Hurtado Cubero
  50. Marina Arrabal Cormenzana
  51. Rosa M. López Garcia
  52. Víctor Manuel Francès Belda
  53. Josep Antoni Pardo Pons
  54. Mireia Gómez Pons
  55. Núria Hidalgo Taltavull
  56. Rafael de la Fuente Vidal
  57. Joana M. Parera Nicolau
  58. Marina Martín Mas
  59. Antònia Fullana Puigserver
  60. Júlia Mellado Artigas
  61. Maria Gayà Janer
  62. Andreu Gerard Pierre Vivas
  63. Maria Esperança Prats Pou
  64. Encarna Alfaro Vicens
  65. M. Àngels Pascual Martínez
  66. M. Pilar Pieras Guasp
  67. Josefa Martín Pina
  68. M. Marta Palou Salvà
  69. Rosa Subias Cano
  70. Antònia M. Garau Amengual
  71. M. José Escalas Garcia
  72. Margalida Mas Barceló
  73. Antoni Llabrés Tous
  74. Patrícia Pizà Bosch
  75. Apol·lònia M. Capó Siquier