14308. RESOLUCIÓ del Rectorat del dia 19 de gener de 2022 per la qual es modifica la Resolució del Rectorat 14032/2021, de 14 de juny, i es fixa una nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
Amb les funcions que em confereixen els articles 36 i 38.1.a) dels Estatuts de la Universitat, d’acord amb el que els mateixos Estatuts preveuen als articles 26 i 27.1.a) i h), i amb l’acord previ del Consell de Direcció del dia d’avui, modific la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció que fixa la Resolució del Rectorat 14032/2021, de 14 de juny (FOU núm. 519, extr., de 14 de juny), corregida mitjançant la correcció d’errors 14229/2021, d’11 d’octubre. Així mateix, fix una nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
Article 1
1. Es redueixen les competències i els serveis o unitats dependents del vicerector de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació. Les competències i els serveis o unitats dependents d’aquest vicerector respecte al que preveia la Resolució del Rectorat 14032/2021 són:
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La planificació estratègica.
- La signatura de convenis de mobilitat.
- La promoció internacional de l’oferta educativa de la Universitat.
- L’impuls de dobles titulacions i cotuteles, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent.
- El seguiment del programa de Mentoring per als estudiants nouvinguts a la UIB en programes de mobilitat internacional.
- La responsabilitat i gestió de les relacions institucionals, incloent qüestions d’imatge institucional, en particular la web.
- La coordinació de la comunicació.
- La política de cooperació al desenvolupament i solidaritat.
- El seguiment del Pla d’igualtat.
- La direcció de l’Estratègia de Comunicació d’Imatge Corporativa.
- La gestió de la comunicació interna de la UIB.
- La producció audiovisual de la UIB.
- El Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU).
2. Serveis o unitats dependents
- Servei de Relacions Internacionals i les comissions que en depenguin
- Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i les comissions que en depenguin
- Servei de Recursos Audiovisuals
- Servei de Comunicació, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital
- Servei d’Identitat i Cultura Institucional, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital
- Comissió de Qualitat, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Economia i Infraestructures i el delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus
- Servei d’Estadística i Qualitat Universitària, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent, de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Personal Docent i Investigador
- Servei Lingüístic
- Oficina per a la Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes (OIO)
2. S’amplien les competències i els serveis o unitats dependents del delegat del Rector. Les competències i els serveis o unitats dependents d’aquest delegat respecte al que preveia la Resolució del Rectorat 14032/2021 són:
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió de l’esport universitari.
- El projecte de campus saludable.
- La promoció de la salut en la responsabilitat social universitària.
- La gestió dels espais de la UIB.
- La valoració de propostes de modificació i reforma d’espais de la UIB.
- Les reserves d’espais de la UIB, d’entitats internes i externes.
- L’ordenació i la planificació del campus universitari.
- La gestió ambiental, la mobilitat i la sostenibilitat.
- La gestió i el seguiment del projecte SmartUIB, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
- La gestió del Servei de Prevenció.
2. Serveis o unitats dependents
- Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible i les comissions que en depenguin
- Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica, en coordinació amb els vicerectorats d’Economia i Infraestructures i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció, en coordinació amb els vicerectorats de Política Científica i Investigació i d’Economia i Infraestructures
- Servei de Prevenció i les comissions que en depenguin
Article 2
Es disposa la publicació del text refós resultant de la modificació de la Resolució del Rectorat 14032/2021, de 14 de juny, per la qual es fixava la distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció.
1. Vicerector de Política Científica i Investigació
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- El disseny i l’execució de la política científica.
- La planificació, promoció, avaluació i difusió de la investigació.
- Els programes de foment de la recerca.
- La gestió de la recerca.
- La tramitació de projectes d’R+D+I, en coordinació amb el Vicerectorat d'Innovació i Transformació Digital.
2. Serveis o unitats dependents
- Serveis Cientificotècnics
- Servei de Biblioteca i Documentació
- Comissió d’Investigació
- Edicions UIB
- Comitè d’Ètica d’Experimentació Animal
- Comitè d’Ètica de la Recerca
- Comitè d’Ètica de la Recerca Biosanitària
- Oficina de Suport a la Recerca
- Instituts universitaris de recerca
- Laboratoris de recerca
- Comitè de Bioseguretat
- Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció, en coordinació amb el delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus i el Vicerectorat d’Economia i Infraestructures
2. Vicerector de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- L’organització de la docència de postgrau.
- La gestió acadèmica dels estudis de màster.
- La gestió acadèmica dels estudis de doctorat.
- La gestió acadèmica dels estudis propis de postgrau.
- El règim acadèmic del postgrau.
- Les relacions amb els centres.
- La política de qualitat dels títols oficials de postgrau i de formació permanent.
- La implantació dels títols oficials de màster i doctorat: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
- El seguiment de l’oferta de títols oficials i propis i de noves demandes.
- L’impuls de dobles titulacions i cotuteles, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació.
- L’impuls, organització, disseny i coordinació d’ensenyaments en línia o semipresencials dels estudis de màster i dels títols propis de postgrau.
- La planificació i gestió, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Personal Docent i Investigador, de la innovació docent.
- El manteniment i consolidació del Programa d’Impuls, Mobilitat i Internacionalització per a estudis de postgrau a la UIB.
2. Serveis o unitats dependents
- Comissió Acadèmica, en coordinació amb el Vicerectorat de Gestió i Política Acadèmica de Grau
- Unitat de Gestió dels Estudis de Postgrau, en coordinació amb el vicerectorat de Personal Docent i Investigador
- Servei d’Alumnes i Títols, en coordinació amb els vicerectorats d’Estudiants i de Gestió i Política Acadèmica de Grau
- Campus Digital i les comissions que en depenguin, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i d’Innovació i Transformació Digital
- Centre d’Estudis de Postgrau i les comissions que en depenguin
- Escola de Doctorat i les comissions que en depenguin
- Comissió de Qualitat, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Servei d’Estadística i Qualitat Universitària, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau, de Personal Docent i Investigador i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
3. Vicerectora d’Innovació i Transformació Digital
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió de la política d’innovació i transferència del coneixement.
- La participació en la gestió de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), sens perjudici de les competències sectorials d’altres vicerectorats.
- La relació amb el ParcBIT i el Centre Bit de Menorca.
- La relació amb el món empresarial i econòmic.
- El foment de l’esperit emprenedor de creació de noves empreses.
- La tramitació de projectes d’R+D+I, en coordinació amb el Vicerectorat de Política Científica i Investigació.
- El foment d’iniciatives de patrocini i mecenatge.
- La creació i coordinació de càtedres d’empresa i/o d’innovació.
- La gestió i el seguiment del projecte SmartUIB, en coordinació amb el delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus.
- L’administració electrònica, en coordinació amb la Secretaria General.
- La política tecnològica de la Universitat, en particular, les infraestructures de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
- El Clúster de Supercomputació.
- La política de seguretat de la informació.
2. Serveis o unitats dependents
- Laboratoris d’innovació
- Càtedres d’empresa i/o d’innovació
- Centre de Tecnologies de la Informació
- Comitè de Seguretat
- Campus Digital i les comissions que en depenguin, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Servei de Comunicació, en coordinació amb el Vicerectorat de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Servei d’Identitat i Cultura Institucional, en coordinació amb el Vicerectorat de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Unitat de Processos Acadèmics (UPA), en coordinació amb la Gerència
4. Vicerectora d’Estudiants
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les relacions amb els estudiants.
- L’accés i l’admissió a la Universitat.
- El Programa d’orientació i transició a la Universitat (PortUIB).
- Les relacions amb el Consell d’Estudiants i les associacions d’estudiants.
- Les relacions amb els titulats de la UIB.
- Les relacions amb el Departament d’Orientació i Inserció Professional (DOIP) de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB) amb la potenciació del Fòrum de l’Ocupació.
- El suport als alumnes amb necessitats especials.
- El foment de programes que impulsin el talent.
- El programa ApSUIB (Aprenentatge-Servei).
2. Serveis o unitats dependents
- Secretariat Tècnic d’Accés a la Universitat
- Delegacions d’alumnes
- Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials
- Servei d’Alumnes i Títols, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
5. Vicerectora de Projecció Cultural i Universitat Oberta
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les activitats culturals, els programes d’Universitat Oberta i els cursos d’estiu.
- Les relacions amb els centres universitaris municipals.
- Les relacions amb la Pastoral Universitària.
- Les relacions amb institucions i entitats, públiques i privades, que tinguin la promoció de la cultura entre les seves finalitats.
2. Serveis o unitats dependents
- Servei d’Activitats Culturals
- Universitat Oberta
- Coral Universitat de les Illes Balears i corals filials
- Orquestra Universitat de les Illes Balears
- Centre de Documentació Contemporània
- Càtedres amb entitats
6. Vicerectora de Gestió i Política Acadèmica de Grau
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- L’organització de la docència de grau.
- La gestió acadèmica dels estudis de grau.
- El règim acadèmic de grau.
- Les relacions amb els centres i les seus universitàries.
- La implantació dels títols oficials de grau: verificació, autorització, modificació, acreditació i renovació de l’acreditació.
- El seguiment de l’oferta de títols oficials de grau i de noves demandes.
- La política de qualitat dels títols oficials de grau.
- La coordinació de les activitats acadèmiques i de gestió de les seus universitàries.
- L’impuls de dobles titulacions i cotuteles, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació.
- L’impuls, organització, disseny i coordinació d’ensenyaments en línia o semipresencials dels estudis de grau.
- La planificació i gestió, en coordinació amb el Vicerectorat de Personal Docent i Investigador, de l’acollida del nou personal docent i investigador.
- La planificació i gestió, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent i de Personal Docent i Investigador, de la innovació docent.
2. Serveis o unitats dependents
- Comissió Acadèmica, en coordinació amb el Vicerectorat de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Unitat de Gestió dels Estudis de Grau, en coordinació amb el vicerectorat de Personal Docent i Investigador
- Servei d’Alumnes i Títols, en coordinació amb els vicerectorats d’Estudiants i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Servei d’Estadística i Qualitat Universitària, en coordinació amb els vicerectorats de Personal Docent i Investigador, de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Seus universitàries d’Eivissa i Formentera i de Menorca
- Campus Digital i les comissions que en depenguin, en coordinació amb els vicerectorats d’Innovació i Transformació Digital i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Comissió de Qualitat, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Comissions socials de les seus universitàries
7. Vicerector d’Economia i Infraestructures
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La supervisió de tots els serveis administratius de la UIB, especialment els relacionats directament amb l’àmbit econòmic.
- La planificació i organització economicoadministrativa.
- La preparació dels pressuposts, el seguiment i la liquidació.
- El seguiment i la supervisió dels serveis contractats.
- Les relacions amb la Junta de Personal d’administració i serveis.
- La construcció i el manteniment de les infraestructures.
- El manteniment del patrimoni.
- Els sistemes de videoconferència.
2. Serveis o unitats dependents
- Servei de Control i Comptabilitat
- Servei de Nòmines i Seguretat Social
- Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica, en coordinació amb el Vicerectorat de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació i el delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus
- Servei de Pressupost i Tresoreria
- Comissió Econòmica
- Comissió d’Inversions
- Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció, en coordinació amb el delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus i el Vicerectorat de Política Científica i Investigació
8. Vicerector de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La planificació estratègica.
- La signatura de convenis de mobilitat.
- La promoció internacional de l’oferta educativa de la Universitat.
- L’impuls de dobles titulacions i cotuteles, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent.
- El seguiment del programa de Mentoring per als estudiants nouvinguts a la UIB en programes de mobilitat internacional.
- La responsabilitat i gestió de les relacions institucionals, incloent qüestions d’imatge institucional, en particular la web.
- La coordinació de la comunicació.
- La política de cooperació al desenvolupament i solidaritat.
- El seguiment del Pla d’igualtat.
- La direcció de l’Estratègia de Comunicació d’Imatge Corporativa.
- La gestió de la comunicació interna de la UIB.
- La producció audiovisual de la UIB.
- El Sistema Integrat d’Informació Universitària (SIIU).
2. Serveis o unitats dependents
- Servei de Relacions Internacionals i les comissions que en depenguin
- Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i les comissions que en depenguin
- Servei de Recursos Audiovisuals
- Servei de Comunicació, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital
- Servei d’Identitat i Cultura Institucional, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital
- Comissió de Qualitat, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
- Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Economia i Infraestructures i el delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus
- Servei d’Estadística i Qualitat Universitària, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent, de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Personal Docent i Investigador
- Servei Lingüístic
- Oficina per a la Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes (OIO)
9. Vicerector de Personal Docent i Investigador
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Les polítiques generals de personal docent i investigador i de plantilles.
- La gestió del personal docent i investigador.
- La provisió de places i la contractació de personal docent i investigador.
- La política de qualitat del personal docent i investigador.
- Les relacions amb els departaments i les facultats.
- Les relacions amb els sindicats de l’àmbit del personal docent i investigador, la Junta de Personal docent i investigador i el Comitè d’Empresa.
- Els programes de promoció i consolidació del personal docent i investigador.
- Els programes de suport a la carrera acadèmica del personal docent i investigador.
- La planificació i gestió, en coordinació amb el Vicerectorat de Gestió i Política Acadèmica de Grau, de l’acollida del nou personal docent i investigador.
- La planificació i gestió de la formació permanent del personal docent i investigador.
- La planificació i gestió, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau i de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent, de la innovació docent.
2. Serveis o unitats dependents
- Servei de Recursos Humans, en coordinació amb la Gerència
- Servei d’Estadística i Qualitat Universitària, en coordinació amb els vicerectorats de Gestió i Política Acadèmica de Grau, de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Unitat de Gestió dels Estudis de Grau, en coordinació amb el vicerectorat de Gestió i Política Acadèmica de Grau
- Unitat de Gestió dels Estudis de Postgrau, en coordinació amb el vicerectorat de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent
10. Secretària General
1. Competències
- Formar i custodiar els llibres d'actes dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
- Expedir els documents i certificats de les actes i els acords dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat i dels actes o fets que presenciï en la seva condició de Secretària General o que constin a la documentació oficial de la Universitat.
- Fer la funció de secretària dels òrgans col·legiats ordinaris de caràcter general de la Universitat.
- Encarregar-se de la recepció i custòdia de les actes de les proves d'avaluació realitzades.
- Custodiar l'arxiu general i el segell oficial de la Universitat.
- Elaborar la Memòria anual d'activitats de la Universitat.
- Dirigir i coordinar les funcions referents a: les publicacions oficials de la universitat (FOU), l’assessorament jurídic i la tramitació dels convenis.
- Gestionar la seu electrònica.
- Gestionar el compliment de la política de protecció de dades.
- Dirigir les actuacions sobre l’administració electrònica, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
- Fer el seguiment del compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Totes aquelles funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts i els reglaments de la Universitat, així com les que li encomanin el Consell de Govern i el Rector.
2. Serveis o unitats dependents
- Registre General i registre electrònic
- Arxiu General
- Servei d’Assessorament Jurídic
- Consell Assessor d’Administració Electrònica
- Comissió de Transparència
11. Gerenta
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- Exercir de cap del personal d'administració i serveis de la Universitat, per delegació del Rector.
- Elaborar la proposta de la programació pluriennal i del pressupost, així com liquidar-lo al final de l'exercici.
- Administrar i conservar el patrimoni.
- Equipar els serveis generals de la Universitat.
- Encarregar-se de la gestió immediata dels ingressos i les despeses de la Universitat.
- Executar, per delegació del Rector, els acords del Consell de Govern en matèria econòmica i administrativa.
- Expedir els documents i certificats sobre la situació i la gestió econòmica de la Universitat demanats per les vies legals.
- Gestionar i supervisar els serveis administratius i econòmics de la UIB.
- Fer el seguiment del sistema de carrera professional horitzontal i l’avaluació de l’acompliment del personal funcionari de carrera d’administració i serveis, així com tot el referent a la provisió de llocs de treball.
- Planificar la formació del personal d’administració i serveis.
- Qualssevol altres funcions que li atribueixin la legislació vigent, els Estatuts de la Universitat i els reglaments que els desenvolupen o que li deleguin altres òrgans de govern de la Universitat.
2. Serveis o unitats dependents
- Tots els serveis o unitats administratives assignats en aquesta resolució en coordinació amb el vicerectorat o el delegat del Rector corresponents
- Unitat de Processos Acadèmics (UPA), en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital
- Comissió Assessora de Recursos Humans (CARHU)
- Comissió Assessora de Rendició de Comptes de la Universitat
12. Delegat del Rector d’Universitat Saludable i Campus
1. Competències
Dirigir i coordinar les funcions referents a:
- La gestió de l’esport universitari.
- El projecte de campus saludable.
- La promoció de la salut en la responsabilitat social universitària.
- La gestió dels espais de la UIB.
- La valoració de propostes de modificació i reforma d’espais de la UIB.
- Les reserves d’espais de la UIB, d’entitats internes i externes.
- L’ordenació i la planificació del campus universitari.
- La gestió ambiental, la mobilitat i la sostenibilitat.
- La gestió i el seguiment del projecte SmartUIB, en coordinació amb el Vicerectorat d’Innovació i Transformació Digital.
- La gestió del Servei de Prevenció.
2. Serveis o unitats dependents
- Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible i les comissions que en depenguin
- Servei de Patrimoni, Contractació, Infraestructura i Unitat Tècnica, en coordinació amb els vicerectorats d’Economia i Infraestructures i de Planificació Estratègica, Internacionalització i Cooperació
- Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció, en coordinació amb els vicerectorats de Política Científica i Investigació i d’Economia i Infraestructures
- Servei de Prevenció i les comissions que en depenguin
Disposició addicional
Única. Denominacions
Totes les denominacions d’òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i membres de la comunitat universitària, com qualssevol que en aquesta disposició apareguin en gènere masculí o femení, s’han d’entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
Disposició derogatòria
Única. Derogació normativa
Es la deroga Resolució del Rectorat 14032/2021, de 14 de juny (FOU núm. 519, extr., de 14 de juny), per la qual es fixa la nova distribució de serveis i competències entre els membres del Consell de Direcció (FOU núm. 519, extr., de 14 de juny).
Ho faig publicar perquè se’n prengui coneixement i tingui els efectes que corresponguin.
Palma, en la data de la signatura electrònica
El Rector,
Jaume Carot